abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102092252

US satellite may crash back to Earth Sept 23: NASA
(AFP) – 1 day ago
WASHINGTON — A 20-year-old satellite that measured the ozone layer is expected to crash back to Earth late next week, but NASA said it still does not know where it will fall.

The US space agency stressed that the risk to public safety from the Upper Atmosphere Research Satellite (UARS) is "extremely small," and said that most, but not all, of the gear will burn up on re-entry into Earth's atmosphere.

"Re-entry is expected Sept. 23, plus or minus a day. The re-entry of UARS is advancing because of a sharp increase in solar activity since the beginning of this week," NASA said in a brief update on its website on Friday.

"Safety is NASA's top priority," it added, noting that throughout history, there have been "no confirmed reports of an injury resulting from re-entering space objects."

The decommissioned satellite could land anywhere between 57 degrees north latitude and 57 degrees south latitude, a vast swath of populated territory. Predictions will only get more precise as the landing approaches.

The UARS satellite was sent into orbit in 1991 by the space shuttle Discovery.

The 35 by 15 foot (three by 10 meter) spacecraft weighed 13,000 pounds (5,900 kilograms) and toted 10 scientific instruments for measuring wind, temperature and ozone chemistry. It was officially decommissioned in 2005.

"Although the spacecraft will break into pieces during re-entry, not all of it will burn up in the atmosphere," NASA said.

"It is impossible to pinpoint just where in that zone the debris will land, but NASA estimates the debris footprint will be about 500 miles (800 kilometers) long," the space agency said.

It also urged anyone who comes across what they believe may be space debris not to touch it, but to call authorities for assistance.

Bronnen:
http://www.google.com/hos(...)f5d326bcd7ca444c.201

En het vaticaan, het Congress, enz. enz. zijn off-duty vanaf 25 september t/m 2 oktober!
Allemaal naar hun bunkers?
http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1642728/pg1
Veni vidi foetsie
  zondag 18 september 2011 @ 14:15:09 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_102095527
Lekker binnen blijven :) maar gebeurd wel vaker toch?
pi_102096049
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:15 schreef Scuidward het volgende:
Lekker binnen blijven :) maar gebeurd wel vaker toch?
Dat maakt niet uit, een stuk troep dat door de dampkring heen komt slaat echt wel een gat in je dak hoor :P

Lol @ die plaatjes in de OP trouwens _O-
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 18 september 2011 @ 14:56:18 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_102097442
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, een stuk troep dat door de dampkring heen komt slaat echt wel een gat in je dak hoor :P

Lol @ die plaatjes in de OP trouwens _O-
Hoeveel verdiepingen maakt zeker ook niet uit? :P
pi_102097519
Misschien kan je het terug de ruimte in koppen.
pi_102099021
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:56 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Hoeveel verdiepingen maakt zeker ook niet uit? :P
Jawel, maar ik denk dat hij ook wel door een verdiepingkje van beton heen komt hoor :)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 18 september 2011 @ 15:39:33 #7
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_102099174
als je geluk hebt schiet hij via de trampoline terug
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  maandag 19 september 2011 @ 08:06:55 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102129853
De kans is vlgs mij groter dat hij gewoon in het water zal vallen hoor?
The truth was in here.
pi_102129885
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:06 schreef Bastard het volgende:
De kans is vlgs mij groter dat hij gewoon in het water zal vallen hoor?
Ehm, ja, die kans is altijd groter op aarde.
Hij kan echter ook op de landingsbaan van Schiphol landen, of in een weiland in Oost Drenthe, of op jouw huis.
  maandag 19 september 2011 @ 08:12:55 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102129902
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ehm, ja, die kans is altijd groter op aarde.
Hij kan echter ook op de landingsbaan van Schiphol landen, of in een weiland in Oost Drenthe, of op jouw huis.
Natuurlijk ook dat, maar volgens mij proberen ze wel vanaf het moment dat ze de satteliet laten vallen het zo te berekennen dat hij dus in het water zal gaan vallen, dat bedoelde ik.
The truth was in here.
pi_102129962
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Natuurlijk ook dat, maar volgens mij proberen ze wel vanaf het moment dat ze de satteliet laten vallen het zo te berekennen dat hij dus in het water zal gaan vallen, dat bedoelde ik.
Er valt niets doen aangezien dat ding niet meer bestuurbaar is.

Ze kunnen hooguit een paar uur vantevoren inschatten, waar en waneer hij ongeveer neerkomt (over een gebied van 11.000km, dus ook niet echt nauwkeurig).
pi_102131201
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er valt niets doen aangezien dat ding niet meer bestuurbaar is.

Ze kunnen hooguit een paar uur vantevoren inschatten, waar en waneer hij ongeveer neerkomt (over een gebied van 11.000km, dus ook niet echt nauwkeurig).
Dit dus. Stel dat het een dichtbevolkt gebied is, waar het neer gaat komen ... ook al zijn het maar relatief kleine brokstukken, er gaan dan gewoon doden vallen. Je kunt in zo'n korte tijd nooit zoveel mensen uit zo'n enorm gebied evacueren. Kortom, dat wordt dan gewoon een vorm van "Satelliet roulette".
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_102133254
Waarom zit er dan geen killswitch in zo'n ding? Is dit de reden of...?

>:)
pi_102136319
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 08:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het is europa maar. Als dat ding ergens in de VS zou vallen, was er meer druk op de Nasa uitgeoefend om nauwkeurig te bepalen waar dat ding precies gaat vallen..
  maandag 19 september 2011 @ 13:33:25 #15
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_102136806
Misleidende TT :N

quote:
..The decommissioned satellite could land anywhere between 57 degrees north latitude and 57 degrees south latitude..
Wel naar dat het grootste deel van de wereldbevolking in dat gebied woont.. :{
I follow you......but not on Twitter
  maandag 19 september 2011 @ 16:25:09 #16
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_102142190
Moet ik nou bang worden? ;(
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_102143682
quote:
7s.gif Op maandag 19 september 2011 16:25 schreef MissVanity het volgende:
Moet ik nou bang worden? ;(
Ik denk dat de reden om hier bang voor te worden echt heel heel klein is.
pi_102143807
- leuk, maar toch een beetje niet serieus enzo -

[ Bericht 85% gewijzigd door vogeltjesdans op 19-09-2011 17:30:48 ]
Ja, ik generaliseer.
pi_102171956
Ik denk dat hij verbrandt is voordat hij onder is.
pi_102176751
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:13 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik denk dat hij verbrandt is voordat hij onder is.
Tja, en dat is dus niet zo! Veel van het materiaal zal inderdaad verbranden, maar ze weten dat er ook bepaalde delen zijn die de hitte zullen weerstaan. Die komen dus wel op aarde terecht. Ergens, somewhere. Met een behoorlijke impact snelheid, dus de ravage kan weleens groot zijn als die onderdelen ergens in bewoond gebied neerpletteren.

Kunnen ze dat ding niet gewoon al aan gort schieten? Zo groot is 'ie nu ook weer niet ...
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_102176889
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:03 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Tja, en dat is dus niet zo! Veel van het materiaal zal inderdaad verbranden, maar ze weten dat er ook bepaalde delen zijn die de hitte zullen weerstaan. Die komen dus wel op aarde terecht. Ergens, somewhere. Met een behoorlijke impact snelheid, dus de ravage kan weleens groot zijn als die onderdelen ergens in bewoond gebied neerpletteren.

Kunnen ze dat ding niet gewoon al aan gort schieten? Zo groot is 'ie nu ook weer niet ...
"And risking one dangerous object changing into many?"

Het punt is dat je nooit weet wat er na zo'n ontploffing overblijft.
pi_102178415
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
"And risking one dangerous object changing into many?"

Het punt is dat je nooit weet wat er na zo'n ontploffing overblijft.
Kleinere deeltjes die meer kansen maken om opgebrand te raken of te crashen ?
Toch beter verschillende kleine deeltjes ipv 1 brok ... niet ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_102179315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 13:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Kleinere deeltjes die meer kansen maken om opgebrand te raken of te crashen ?
Toch beter verschillende kleine deeltjes ipv 1 brok ... niet ?
Het kan ook zo zijn dat er twee grote stukken ontstaan die ieder op zich gevaarlijk zat zijn en twee inslagen veroorzaken. Het is niet zo dat een ontplffing per definitie de satelliet in duizend kleine speldeknopjes verandert.
pi_102206889
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:30 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het kan ook zo zijn dat er twee grote stukken ontstaan die ieder op zich gevaarlijk zat zijn en twee inslagen veroorzaken. Het is niet zo dat een ontplffing per definitie de satelliet in duizend kleine speldeknopjes verandert.
Daarom vind ik het wel redelijk wat Ayumu eergisteren zei..nl. "Waarom zit er dan geen killswitch in zo'n ding"..het gevaar en de mogelijkheid bestaat immers altijd dat zo'n satelliet uit koers raakt, danwel defect raakt, of door ruimtepuin oid wordt geraakt..Met één druk op de knop zou dat ding gecontroleerd in hapklare stukken kunnen breken die wél klein genoeg zouden zijn om in de dampkring te verbranden..waarom wordt er door al die knappe bollen niet gedacht aan zo'n scenario.. :{
Het moet zeker eerst een keer goed fout gaan voordat het kalf onder in de gedempte put ligt.. :N
pi_102207106
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 01:43 schreef Maron het volgende:

[..]

Daarom vind ik het wel redelijk wat Ayumu eergisteren zei..nl. "Waarom zit er dan geen killswitch in zo'n ding"..het gevaar en de mogelijkheid bestaat immers altijd dat zo'n satelliet uit koers raakt, danwel defect raakt, of door ruimtepuin oid wordt geraakt..Met één druk op de knop zou dat ding gecontroleerd in hapklare stukken kunnen breken die wél klein genoeg zouden zijn om in de dampkring te verbranden..waarom wordt er door al die knappe bollen niet gedacht aan zo'n scenario.. :{
Het moet zeker eerst een keer goed fout gaan voordat het kalf onder in de gedempte put ligt.. :N
voor zover ik weet kun je in de ruimte niet iets laten exploderen, want vacuum. een explosie vereist zuurstof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')