Ga er maar gewoon van uit. En andere troep ook.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Heeft dat ding ook radio actief materiaal aan boord voor stroom oid?
Ohja, TRU was dit he...quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:46 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ga er maar gewoon van uit. En andere troep ook.
Was en is.quote:
Het is wel een beetje paniek zaaien. Ik weet niet precies hoeveel rommel er in zit, maar het overgrote deel van de satelliet verbrandt bij binnenkomst en de rest wordt verspreid over een enorm gebied.quote:Op vrijdag 23 september 2011 21:57 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Was en is.
Satellieten in de jaren 90 = o.a. radioactief, radium, lood, goud, cesium....
Ziekenhuis apparatuur adem je niet in.quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is wel een beetje paniek zaaien. Ik weet niet precies hoeveel rommel er in zit, maar het overgrote deel van de satelliet verbrandt bij binnenkomst en de rest wordt verspreid over een enorm gebied.
Goud heeft geen radioactieve isotopen en is daarom ongeveer net zo gevaarlijk als een vlinder. *
Over dat één atoom kanker kan veroorzaken: dat is waar. Maar die kans is immens klein. Jij houdt buiten permanent je adem in, reist nooit met het vliegtuig, eet geen groentes en ga zo maar door? Als je die dingen wel doet word je blootgesteld aan duizenden malen hogere straling.**
Al met al valt het dus wel mee.
*Goud heeft wel radioactieve isotopen, maar de stabielste heeft een halfwaardetijd van 186,1 dagen. De UARS-sateliet vliegt al 20 jaar (= 20×365,4= 7308 dagen of 39,3 keer de halfwaardetijd.) Gevaarlijk? Ik betwijfel het.
**En dan heb ik het nog niet eens over ziekenhuisapparatuur.
Jij denkt serieus dat alles wat je binnen krijgt - voedsel, lucht, etc - volledig gevrijwaard is van de rommel die je bij zo'n satelliet tegenkomt?quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ziekenhuis apparatuur adem je niet in.
Leg me geen woorden in de mond ja, neequote:Op vrijdag 23 september 2011 22:55 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat alles wat je binnen krijgt - voedsel, lucht, etc - volledig gevrijwaard is van de rommel die je bij zo'n satelliet tegenkomt?
Groente en vliegreizen ook niet, hoop ik? Nog inhoudelijk iets te melden?quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ziekenhuis apparatuur adem je niet in.
Waar kun je dit volgen als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:13 schreef Maurice76 het volgende:
Door frictie en rotatie schijnt de invalshoek afgenomen te zijn, wat betekent dat 'ie later neerknalt. Dan zou hij al ruimschoots over Nederland heen moeten zijn. Hij vliegt momenteel vanaf Australie naar Zuid-Amerika, daar zal hij over enkele minuten overheen komen.
Edit: Hij vlliegt nu boven Peru.
Edit 2: Hij gaat echt hard, zit nu al boven Colombia, in slechts een paar minuutjes.
Op het risico dat je nu de bandbreedte nog verder dichtdrukt: http://www.n2yo.com/?s=21701. Die site is best zwaar belast momenteel. Hij heeft inmiddels Venezuela bereikt. Hoogte 150km, snelheid 7,6 km/squote:Op zaterdag 24 september 2011 00:16 schreef Narasan het volgende:
[..]
Waar kun je dit volgen als ik vragen mag?
Zeg, smartie, wat denk je dat er gebeurt als dat ding neerstort in bewoond gebied. Zou dan een groot deel van die troep in de lucht komen of zit het nog veilig waar het hoort te zitten.quote:Op vrijdag 23 september 2011 23:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Groente en vliegreizen ook niet, hoop ik? Nog inhoudelijk iets te melden?
Oefff kan niet wachten..quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:18 schreef Frutsel het volgende:
In november komt er trouwens nog één... die is nog iets groter dan deze![]()
Ik kom er niet op zoals je al zei: 'server too busy'.. : Hahaquote:Op zaterdag 24 september 2011 00:19 schreef Maurice76 het volgende:
Zuid Amerika is onder hem door, hij vliegt nu over de oceaan. Best geinig om te volgen.
Heb het.quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:21 schreef Maurice76 het volgende:
De afstand tot Europa is nu korter dan tot Australie, waar 'ie ongeveer een half uur geleden overheen ging. Gezien zijn huidige snelheid denk ik niet dat dit zijn laatste orbit zal zijn.
Haha, misschien dat z'n koers nog veranderd ?quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:23 schreef Maurice76 het volgende:
Geen idee hoeveel we al kunnen zien op basis van frictie. Hij is nog best wel hoog, ook al gaat hij ver noordelijk over Nederland heen. We zullen het zo zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |