Maar is onze cultuur dus moet kapot.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:38 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind haar stom, Sinterklaas en Zwarte Piet zijn nog altijd zeer belangrijke figuren in mijn wereld.
Dat doen ze dus express las ik in de varagids/interview met witteman.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:39 schreef NDAsilenced het volgende:
Prachtige gasten weer bij P&W! ze weten ze wel weer uit te kiezen.
Kinderen weten helemaal niet meer wat een schoorsteen is. Iedereen heeft CV.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:41 schreef MilaNL het volgende:
Zwarte piet is zwart door de schoorsteen. Dat denken kinderen dus echt wel. Er is geen kind die denkt aan slavernij.
Dat lijkt me een basisvereiste voor elke redactie. Of zou het moeten zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:41 schreef Bluezz het volgende:
Er zit een speciaal redactieteampje op om gasten bij elkaar te krijgen die hopelijk voor wat vuurwerk gaan zorgen of op zijn minst het niet saai laten zijn.
Maar als je je schoenen bij de CV zet zit er de volgende ochtend ook snoep in.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Kinderen weten helemaal niet meer wat een schoorsteen is. Iedereen heeft CV.
Prima, maar feit blijft dat het oorspronkelijk wel een soort slaaf is. Dat mag je wmb later best aan kinderen vertellen. Nee niet zo lang ze nog in Sinterklaas geloven.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:41 schreef MilaNL het volgende:
Zwarte piet is zwart door de schoorsteen. Dat denken kinderen dus echt wel. Er is geen kind die denkt aan slavernij.
No shit enzoquote:Op vrijdag 16 september 2011 23:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat doen ze dus express las ik in de varagids/interview met witteman.
Er zit een speciaal redactieteampje op om gasten bij elkaar te krijgen die hopelijk voor wat vuurwerk gaan zorgen of op zijn minst het niet saai laten zijn.
En daar kreeg hij natuurlijk ook grote rode lippen en een afro van. Toen ik klein was sprak Piet ook bijna altijd met een Surinaams accent en was hij dom.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:41 schreef MilaNL het volgende:
Klinkt als zware kost, ik wacht wel op de verfilming.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:43 schreef NDAsilenced het volgende:
voor de mensen die wat meer diepgang bij Raoul's verhaal willen, lees Sjavoj Zizek's boeken.
Ook goed, download/koop 'The pervert's guide to cinema' <- hele dikke aanrader, gepresenteerd door Zizek zelf.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Klinkt als zware kost, ik wacht wel op de verfilming.
<foute grap>quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:48 schreef DrDentz het volgende:
Barryl maakt wel steeds aparte geluidjes.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:47 schreef alors het volgende:
Dat Heerlijk Eerlijk Heertje was ook briljantontzettend slecht bekeken want het was niet de grappige Raoul die mensen hadden verwacht maar een programma over hoe tv gemaakt wordt.
DWHN vind ik sowieso niet zo leukquote:Op vrijdag 16 september 2011 23:48 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vind Heertje hier leuker dan in DWHN.
Dat is toch met die hazenlipquote:Op vrijdag 16 september 2011 23:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
DWHN vind ik sowieso niet zo leuk
Het is mij ook iets teveel gericht op de verplichte lach.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
DWHN vind ik sowieso niet zo leuk
Ja, die nooit grappig is.quote:
Hij doet niet meer meequote:Op vrijdag 16 september 2011 23:51 schreef borisz het volgende:
[..]
Niet meer. Bij RTL is Thomas Acda weer van stal gehaald.
Durf te bekennen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:50 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Het is mij ook iets teveel gericht op de verplichte lach.
Echt een van de minst grappige mannen ooit.quote:
En Steve is de getatoeëerde kale asoquote:Op vrijdag 16 september 2011 23:52 schreef alors het volgende:
Jerry Springer zei dat ook altijd. Let goed op jezelf en op elkaar
Dat is die SBS cabaretierquote:Op vrijdag 16 september 2011 23:51 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Echt een van de minst grappige mannen ooit.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Wil de negerin toch nog wat zeggen,... Woord word gegeven aan de pet![]()
Altijd Derksen aan laten schuiven en het komt goedquote:Op vrijdag 16 september 2011 23:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat doen ze dus express las ik in de varagids/interview met witteman.
Dat is Freek de Jonge.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:51 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Echt een van de minst grappige mannen ooit.
Welke Bart?quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:54 schreef Specularium het volgende:
Gelukkig zit maandag Bart er weer.
Kinderen maken de connectie niet met slavernij of racisme omdat ze dat niet kennen. Als zwarte piet dom is houdt dat voor kinderen niet meteen in dat alle zwarten dom zijn.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:44 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
En daar kreeg hij natuurlijk ook grote rode lippen en een afro van. Toen ik klein was sprak Piet ook bijna altijd met een Surinaams accent en was hij dom.
Als iemand een act opvoert...quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:54 schreef Specularium het volgende:
Gelukkig zit maandag Bart er weer.
Hmja. Ok. Ik ken hem eigenlijk wel zo'n beetje.quote:
Volgens mij zien kinderen zwarte pieten en zwarte mensen/klasgenootjes volledig los van elkaar.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:41 schreef MilaNL het volgende:
Kinderen zien zwarte pieten een beetje zoals de snorkels en de smurfen.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:55 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Kinderen maken de connectie niet met slavernij of racisme omdat ze dat niet kennen. Als zwarte piet dom is houdt dat voor kinderen niet meteen in dat alle zwarten dom zijn.
Dat is inderdaad wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:02 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Kinderen zien zwarte pieten een beetje zoals de snorkels en de smurfen.
Iedereen wil hem volgens mij niet graag zien.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:56 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hmja. Ok. Ik ken hem eigenlijk wel zo'n beetje.
Prima, er is ook niet beweerd dat is wel zo is, maar daarom hoef je de oorsprong van de Zwarte Piet niet te ontkennen. Dat gebeurt nu wel vaak.quote:
quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:40 schreef Cynix ® het volgende:
Hun eigen land is vrijwel altijd een puinhoop en dan komen ze hier om over ónze tradities te zeuren.
Ga zelf iets opbouwen.
In antwoord op je diarree aan clichés: als je toch van benoemen houdt moet je juist die koets niet afbreken, en dat stuk Nederlandse geschiedenis niet wegstoppen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:31 schreef Kenju het volgende:
[..]Uit dit soort domme opmerkingen blijkt dat die aandacht voor dit onderwerp kennelijk toch nodig is. Zelfs iets opbouwen? Puinhoop in Suriname hebben wij niets te maken? En zij hebben niet bijgedragen aan de opbouw van ons land?
Verder is een gebrek aan ontwikkeling geen positieve traditie. Verder ben ik het ook eens met de opmerking van Wester dat het een oerlelijk ding is. Weg ermee. Perfect voor het museum gezien de prent.
Het is belachelijk dat we zou weinig aandacht voor ons koloniale verleden hebben. Mag best een heel museum aan gewijd worden, inclusief de zwarte bladzijdes die daar een flink deel van uitmaken. Als we vandaag de dag VRIJHEID zo belangrijk vinden, mogen we de vrijheid die we anderen in het verleden ontnomen hebben, ook benoemen.
"Hem een podium geven"? Hij is van mening veranderd.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:38 schreef Omnifacer het volgende:
Bah, wat een smerig kereltje. Kijk hem glimlachen als hij dat ophangen van die pamfletten bespreekt. Wel lekker verschillig om hem weer een podium te geven.
Zegtie ja. Ik vind hem iets te geil kijken bij het beschrijven van zijn acties. Maar laten we blij zijn dat hij niet daadwerkelijk een aanslag heeft gepleegd.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:42 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
"Hem een podium geven"? Hij is van mening veranderd.
Mooi dan zijn we het eensquote:Op zaterdag 17 september 2011 00:22 schreef alors het volgende:
[..]
Prima, er is ook niet beweerd dat is wel zo is, maar daarom hoef je de oorsprong van de Zwarte Piet niet te ontkennen. Dat gebeurt nu wel vaak.
Jep, en zo niet, dan schieten de ouders tekort.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:01 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Volgens mij zien kinderen zwarte pieten en zwarte mensen/klasgenootjes volledig los van elkaar.
Ik zie niks van geiligheid.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:42 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Zegtie ja. Ik vind hem iets te geil kijken bij het beschrijven van zijn acties. Maar laten we blij zijn dat hij niet daadwerkelijk een aanslag heeft gepleegd.
Waarvan akte.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:48 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Ik zie niks van geiligheid.
Eens, was daar zelf ook wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:51 schreef NDAsilenced het volgende:
Die jongen heeft totaal niet kunnen aangeven waarom nou hij van gedachten is veranderd. Het geeft de indruk dat hij mogelijk nog steeds zo hatelijk over Joden denkt maar zichzelf te kansloos acht of geen risico meer wilt nemen of wat dan ook om daadwerkelijk tot actie over te gaan.
Jammer he, als je vijand van gedachten verandert. Wat moet je nu doen met je verdere leven.quote:Op zaterdag 17 september 2011 00:51 schreef NDAsilenced het volgende:
Die jongen heeft totaal niet kunnen aangeven waarom nou hij van gedachten is veranderd. Het geeft de indruk dat hij mogelijk nog steeds zo hatelijk over Joden denkt maar zichzelf te kansloos acht of geen risico meer wilt nemen of wat dan ook om daadwerkelijk tot actie over te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |