Ik krijg hem wel aan het praten hoor.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Reya komt bij mij altijd over als een stille intellectueel
Een geneeskundige kwal, nog niet eens in staat een wintertelg het hof te maken.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Aap jij Nautilus na of andersom?
Het is gewoon onzin dat je voor de zorg van anderen moet betalen. Daar gaat het al mis.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
Prima dat je vindt dat de zorg aan de markt overgelaten moeten worden, maar ik vind de onderbouwing wat karig. Markt is concurrentie en een streven naar winst dus succes. Zo simpel is het natuurlijk niet.
Die "anderen" helpen je "thuis te komen op het schip waar iedereen nodig is Om thuis te komen", het is dus tevens eigen-noodzaak je mede bemanning te redden.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:17 schreef robin007bond het volgende:
Het is gewoon onzin dat je voor de zorg van anderen moet betalen. Daar gaat het al mis.
Nee hoor. Dat verlies wordt weer opgehaald bij de volgende generatie. Het is een simpel rekensommetje.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:11 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is korte termijn, als de medicijnen eenmaal vanwege hun verloopdatum in de vernietiging moeten is dat alvast geen winst meer en een slecht signaal naar de beleggers.
Opslag is minder dan de extra kosten van lagere produktie. Dat geld overal.quote:Het is ook niet gunstig om meer te maken dan je verkopen wilt/moet, opslag kost ook geld.
Als de roulatie daarin groot is, wel. Tevens heb je nog een overheid die verplichtingen stelt aan voorraad. Dat is voor die bedrijven ook een mooie stok om hun wandaden achteraf goed te praten.quote:En voor de kosten -> vraag prijs maakt het verder niet uit, sterker nog, volle magazijnen drukt de prijs.
Ik volg hem niet helemaal, beetje vaag met die geneeskunde studie. Als je het mij vraagt is ie gesjeesd als geneeskunde student.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Een geneeskundige kwal, nog niet eens in staat een wintertelg het hof te maken.
Dat is nauwelijks een argument.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin dat je voor de zorg van anderen moet betalen. Daar gaat het al mis.
Soms ben je beter af zonder bepaalde bemanningquote:Op donderdag 15 september 2011 12:18 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Die "anderen" helpen je "thuis te komen op het schip waar iedereen nodig is Om thuis te komen", het is dus tevens eigen-noodzaak je mede bemanning te redden.
http://www.vrijspreker.nl/wp/2006/04/privatisering-zorg-of-zegen/quote:Op donderdag 15 september 2011 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is nauwelijks een argument.
Raar argument, alsof er ook geen anderen betalen voor (het onderhoud van) de straat voor je huis, het onderwijs dat je geniet of het OV waar je ws nog afhankelijk van bent als het niet met je fiets te bereiken valt..quote:Op donderdag 15 september 2011 12:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon kutquote:Op donderdag 15 september 2011 12:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Raar argument, alsof er ook geen anderen betalen voor de straat voor je huis, het onderwijs dat je geniet of het OV waar je ws nog afhankelijk van bent als het niet met je fiets te bereiken valt..
Gelukkig zijn er zaken die verwachtingtechnisch onmogelijk tegen kunnen vallen, zoals uw bijdragen op dit forum.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Pauw en Witteman valt gruwelijk tegen dit jaar.
En in jouw optiek bepaalt de markt dat, de praktijk leerde reeds dat dat inhoudt: bedrijven runnen regeringen en het volk krijgt steeds minder voor meer geld.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:19 schreef robin007bond het volgende:
Soms ben je beter af zonder bepaalde bemanning
Mee eens. Bolkestein was wel sterkquote:Op donderdag 15 september 2011 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Pauw en Witteman valt gruwelijk tegen dit jaar.
Hm juist, een blog die het libertarische gedachtegoed promoot. Vreemd dat zo'n stuk daar verschijnt. Beetje preken voor eigen parochie. Bovendien is het een opsomming van voordelen. Dat is natuurlijk selectief shoppen. Zo claimt de schrijver dat klanttevredenheid groot is. Dat zegt echter weinig over de kosten en de toegankelijkheid voor de consument.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
http://www.vrijspreker.nl/wp/2006/04/privatisering-zorg-of-zegen/
Natuurlijk is het selectief shoppen, maar dat is ook met FOK!. Niemand brengt de negatieve aspecten van hun standpunt.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hm juist, een blog die het libertarische gedachtegoed promoot. Vreemd dat zo'n stuk daar verschijnt. Beetje preken voor eigen parochie. Bovendien is het een opsomming van voordelen. Dat is natuurlijk selectief shoppen. Zo claimt de schrijver dat klanttevredenheid groot is. Dat zegt echter weinig over de kosten en de toegankelijkheid voor de consument.
Inderdaad. Even een stukje overgeheveld naar het topic elders.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:16 schreef remlof het volgende:
Elk nadeel heeft zijn voordeel: 'Teloorgang VS gaat gepaard met verzwakking Israël'
Die Israëliërs redden zich wel. Die snappen de gevaren van de "vrije" markt welquote:
Datzelfde kun je zeggen over een link waarmee jij zou aankomen die het tegendeel beweerd. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hm juist, een blog die het libertarische gedachtegoed promoot. Vreemd dat zo'n stuk daar verschijnt. Beetje preken voor eigen parochie. Bovendien is het een opsomming van voordelen. Dat is natuurlijk selectief shoppen.
Het grootste gedeelte van het MKB kan zichzelf ws niet eens in stand houden zonder inkoopcombinaties waardoor ze kortingen af kunnen dwingen en kunnen concurreren met de grootbedrijven.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:24 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Vrije markt bestaat ook nog eens niet, want dan is er maar 1 de grootste op enig moment.
Er zijn gewoon prijsafspraken etc. Juist bedrijven doen heel communistische zaken, zoals inkoopcombinaties stichten etc.
Wake up and smell the roses, als je blijft slapen , slaap-wandel je zo het riool in.
Jouw wekker maakt geen standaard wekkergeluidje. Die bleert "Israë-eeel!!", en je bent wakker.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad. Even een stukje overgeheveld naar het topic elders.
Ik zal direct bekennen dat ik zijn beweringen niet kan weerleggen. Althans, niet binnen zo'n kort tijdsbestek. Bovendien is de kans aanwezig dat hij simpelweg gelijk heeft. Verder moet ik in al mijn bescheidenheid simpelweg bekennen dat ik niet met zekerheid kan zeggen of meer marktwerking wel of geen positief effect heeft. De reden dat ik tegen ben, komt dan ook vooral voort uit ideologische overwegingen.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Natuurlijk is het selectief shoppen, maar dat is ook met FOK!. Niemand brengt de negatieve aspecten van hun standpunt.
quote:Op donderdag 15 september 2011 12:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jouw wekker maakt geen standaard wekkergeluidje. Die bleert "Israë-eeel!!", en je bent wakker.
Nou moet ik toegeven dat ik ook vaak hoor over het falen van private zorg, met als voorbeeld de USA.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zal direct bekennen dat ik zijn beweringen niet kan weerleggen. Althans, niet binnen zo'n kort tijdsbestek. Bovendien is de kans aanwezig dat hij simpelweg gelijk heeft. Verder moet ik in al mijn bescheidenheid simpelweg bekennen dat ik niet met zekerheid kan zeggen of meer marktwerking wel of geen positief effect heeft. De reden dat ik tegen ben, komt dan ook vooral voort uit ideologische overwegingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |