abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 september 2011 @ 12:16:02 #181
104871 remlof
Europees federalist
pi_101972060
Yankee go home!
pi_101972072
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Reya komt bij mij altijd over als een stille intellectueel :P
Ik krijg hem wel aan het praten hoor.

O wacht.... :')
  donderdag 15 september 2011 @ 12:17:00 #183
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101972090
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Aap jij Nautilus na of andersom?
Een geneeskundige kwal, nog niet eens in staat een wintertelg het hof te maken.
pi_101972103
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
Prima dat je vindt dat de zorg aan de markt overgelaten moeten worden, maar ik vind de onderbouwing wat karig. Markt is concurrentie en een streven naar winst dus succes. Zo simpel is het natuurlijk niet.
Het is gewoon onzin dat je voor de zorg van anderen moet betalen. Daar gaat het al mis.
pi_101972145
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:17 schreef robin007bond het volgende:
Het is gewoon onzin dat je voor de zorg van anderen moet betalen. Daar gaat het al mis.
Die "anderen" helpen je "thuis te komen op het schip waar iedereen nodig is Om thuis te komen", het is dus tevens eigen-noodzaak je mede bemanning te redden.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 12:19:11 #186
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101972153
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:11 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Dat is korte termijn, als de medicijnen eenmaal vanwege hun verloopdatum in de vernietiging moeten is dat alvast geen winst meer en een slecht signaal naar de beleggers.
Nee hoor. Dat verlies wordt weer opgehaald bij de volgende generatie. Het is een simpel rekensommetje.

quote:
Het is ook niet gunstig om meer te maken dan je verkopen wilt/moet, opslag kost ook geld.
Opslag is minder dan de extra kosten van lagere produktie. Dat geld overal.
quote:
En voor de kosten -> vraag prijs maakt het verder niet uit, sterker nog, volle magazijnen drukt de prijs.
Als de roulatie daarin groot is, wel. Tevens heb je nog een overheid die verplichtingen stelt aan voorraad. Dat is voor die bedrijven ook een mooie stok om hun wandaden achteraf goed te praten.

Voor die farmaceutische bedrijven ben jij geen patiënt. Je bent een geldkraan. Het ziet er allemaal heel nobel uit maar als het puntje bij het paaltje komt zijn ze gewoon een bedrijf als b.v. Nike.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_101972160
quote:
2s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:17 schreef Reya het volgende:

[..]

Een geneeskundige kwal, nog niet eens in staat een wintertelg het hof te maken.
Ik volg hem niet helemaal, beetje vaag met die geneeskunde studie. Als je het mij vraagt is ie gesjeesd als geneeskunde student. :)

Tja. Rechtenstudie is aanmerkelijk simpeler.
pi_101972172
quote:

[..]

Dat is nauwelijks een argument.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_101972173
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:18 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Die "anderen" helpen je "thuis te komen op het schip waar iedereen nodig is Om thuis te komen", het is dus tevens eigen-noodzaak je mede bemanning te redden.
Soms ben je beter af zonder bepaalde bemanning ;)
pi_101972236
Nou nee. Beter van niet.
pi_101972262
quote:

[..]

Raar argument, alsof er ook geen anderen betalen voor (het onderhoud van) de straat voor je huis, het onderwijs dat je geniet of het OV waar je ws nog afhankelijk van bent als het niet met je fiets te bereiken valt..
pi_101972270
Pauw en Witteman valt gruwelijk tegen dit jaar.
pi_101972300
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Raar argument, alsof er ook geen anderen betalen voor de straat voor je huis, het onderwijs dat je geniet of het OV waar je ws nog afhankelijk van bent als het niet met je fiets te bereiken valt..
Dat is ook gewoon kut :{w
  donderdag 15 september 2011 @ 12:24:14 #195
66825 Reya
Fier Wallon
pi_101972303
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Gelukkig zijn er zaken die verwachtingtechnisch onmogelijk tegen kunnen vallen, zoals uw bijdragen op dit forum.
pi_101972315
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:19 schreef robin007bond het volgende:

Soms ben je beter af zonder bepaalde bemanning ;)
En in jouw optiek bepaalt de markt dat, de praktijk leerde reeds dat dat inhoudt: bedrijven runnen regeringen en het volk krijgt steeds minder voor meer geld.

Amerika is wel heel vrije markt toch? de kapitalistische westerse heilstaat pur sang ?
Nergens zo veel armoede of 2 a 4 banen nodig voor basaal(!) leven als daar in dat 'westerse vrije markt welvaart land'.

De huidige crisis: vrije markt, monopoly spelen met negatieve bedrijf/land resultaten, speculeren en beïnvloedden zaken kapot te laten gaan.

Vrije markt bestaat ook nog eens niet, want dan is er maar 1 de grootste op enig moment.
Er zijn gewoon prijsafspraken etc. Juist bedrijven doen heel communistische zaken, zoals inkoopcombinaties stichten etc.

Wake up and smell the roses, als je blijft slapen , slaap-wandel je zo het riool in.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_101972317
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Mee eens. Bolkestein was wel sterk :)
pi_101972330
quote:
Hm juist, een blog die het libertarische gedachtegoed promoot. Vreemd dat zo'n stuk daar verschijnt. Beetje preken voor eigen parochie. Bovendien is het een opsomming van voordelen. Dat is natuurlijk selectief shoppen. Zo claimt de schrijver dat klanttevredenheid groot is. Dat zegt echter weinig over de kosten en de toegankelijkheid voor de consument.
pi_101972405
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hm juist, een blog die het libertarische gedachtegoed promoot. Vreemd dat zo'n stuk daar verschijnt. Beetje preken voor eigen parochie. Bovendien is het een opsomming van voordelen. Dat is natuurlijk selectief shoppen. Zo claimt de schrijver dat klanttevredenheid groot is. Dat zegt echter weinig over de kosten en de toegankelijkheid voor de consument.
Natuurlijk is het selectief shoppen, maar dat is ook met FOK!. Niemand brengt de negatieve aspecten van hun standpunt.
pi_101972409
We kunnen nog verder kijken dan de neus lang is, waar is wel vrije markt en hoe verloopt het hen?

Autodealers, siagretten winkeltjes, slagers, loodgieters, aannemers, afbouw, loopt allemaal niet zo best meer....
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 12:27:58 #201
137949 Disana
pi_101972415
quote:
Inderdaad. Even een stukje overgeheveld naar het topic elders.
pi_101972440
Israël bashers :')
pi_101972450
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:29 schreef robin007bond het volgende:
Israël bashers :')
Die Israëliërs redden zich wel. Die snappen de gevaren van de "vrije" markt wel :)
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 12:29:55 #204
341203 3-voud
pi_101972459
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hm juist, een blog die het libertarische gedachtegoed promoot. Vreemd dat zo'n stuk daar verschijnt. Beetje preken voor eigen parochie. Bovendien is het een opsomming van voordelen. Dat is natuurlijk selectief shoppen.
Datzelfde kun je zeggen over een link waarmee jij zou aankomen die het tegendeel beweerd. Het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.
Subjectief heet dat. Moet jij als journalist toch weten. Doodzonde nummero 1. Of doen ze daar bij de stentor niet zo moeilijk over?
pi_101972475
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:24 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Vrije markt bestaat ook nog eens niet, want dan is er maar 1 de grootste op enig moment.
Er zijn gewoon prijsafspraken etc. Juist bedrijven doen heel communistische zaken, zoals inkoopcombinaties stichten etc.

Wake up and smell the roses, als je blijft slapen , slaap-wandel je zo het riool in.
Het grootste gedeelte van het MKB kan zichzelf ws niet eens in stand houden zonder inkoopcombinaties waardoor ze kortingen af kunnen dwingen en kunnen concurreren met de grootbedrijven.
pi_101972484
Links en rechts met dito bronnen kan je zo voorbij lopen als je zelf nadenkt en voorbeelden noemt uit datgene wat iedereen niet lijkt te zien, immers in al onzer gezichten is daar : de praktijk.
  † In Memoriam † donderdag 15 september 2011 @ 12:32:09 #207
341203 3-voud
pi_101972518
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Inderdaad. Even een stukje overgeheveld naar het topic elders.
Jouw wekker maakt geen standaard wekkergeluidje. Die bleert "Israë-eeel!!", en je bent wakker.
pi_101972522
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:27 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Natuurlijk is het selectief shoppen, maar dat is ook met FOK!. Niemand brengt de negatieve aspecten van hun standpunt.
Ik zal direct bekennen dat ik zijn beweringen niet kan weerleggen. Althans, niet binnen zo'n kort tijdsbestek. Bovendien is de kans aanwezig dat hij simpelweg gelijk heeft. Verder moet ik in al mijn bescheidenheid simpelweg bekennen dat ik niet met zekerheid kan zeggen of meer marktwerking wel of geen positief effect heeft. De reden dat ik tegen ben, komt dan ook vooral voort uit ideologische overwegingen.
pi_101972553
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:32 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jouw wekker maakt geen standaard wekkergeluidje. Die bleert "Israë-eeel!!", en je bent wakker.
pi_101972607
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zal direct bekennen dat ik zijn beweringen niet kan weerleggen. Althans, niet binnen zo'n kort tijdsbestek. Bovendien is de kans aanwezig dat hij simpelweg gelijk heeft. Verder moet ik in al mijn bescheidenheid simpelweg bekennen dat ik niet met zekerheid kan zeggen of meer marktwerking wel of geen positief effect heeft. De reden dat ik tegen ben, komt dan ook vooral voort uit ideologische overwegingen.
Nou moet ik toegeven dat ik ook vaak hoor over het falen van private zorg, met als voorbeeld de USA.

Toch is dat geen goed voorbeeld aangezien de zorg daar niet helemaal privaat is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')