Toyota'squote:Op donderdag 15 september 2011 00:30 schreef Dennis101 het volgende:
Welke merken zuinig zijnIk zou een zuinige auto zoeken, ipv een zuinig merk, grote kans dat die op de verkeerde dingen hebben bezuinigd.
Ja, je moet je focussen op een bepaalde auto in plaats van een bepaald merk. Via autoweek.nl kan je wel redelijk snel uitzoeken wat een zuinige auto is.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:32 schreef GlenSpey het volgende:
Jaja leuk allemaal, ook nog serieuze reacties?
Nee, omdat er geen auto bestaat die 2x zo zuinig rijdquote:Op donderdag 15 september 2011 00:32 schreef GlenSpey het volgende:
Jaja leuk allemaal, ook nog serieuze reacties?
Dat lijkt me erg overdreven als je alleen op deze 2 punten let (zeker als je veel snelweg kilometers maakt). In mijn geval zou dat een besparing van ongeveer 15% betekenen.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:39 schreef pjay het volgende:
Om de drie weken even je bandenspanning controleren, wanneer je proppen in 1 van je banden hebt om de week, dat kan wel wat schelen op het benzine verbruik.
Verder helpt wel om 50 in 4 te rijden, en geen 60 in de stad.
Dat scheelt rustig 75 tot 100 km op een tank
Ik rij 50 in zn 5quote:Op donderdag 15 september 2011 00:39 schreef pjay het volgende:
Om de drie weken even je bandenspanning controleren, wanneer je proppen in 1 van je banden hebt om de week, dat kan wel wat schelen op het benzine verbruik.
Verder helpt wel om 50 in 4 te rijden, en geen 60 in de stad.
Dat scheelt rustig 75 tot 100 km op een tank
Volgens mij is dat ook niet goed, aangezien je dan de motor te 'lui' maakt.quote:Op donderdag 15 september 2011 00:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik rij 50 in zn 5mijn auto haalt dat makkelijk. Helaas is dat volgens mij ook een beetje het probleem, want als ik dan wat harder rij zit ie ook vrij snel hoog in de toeren... die ook nooit omlaag gaan als ik het gas even loslaat.. weet alleen niet of dat laatste normaal is of niet.
EENS! Het is EENS!quote:Op donderdag 15 september 2011 00:33 schreef practics het volgende:
je rechtervoet.
[..]
Nee, omdat er geen auto bestaat die 2x zo zuinig rijd![]()
Auto's zijn duur kosten veel benzine reken is uit wat je verbruik is van plaats wat los gegooi met getallen
50 in zn 4? Komop, dat rijd toch niet fijn?quote:Op donderdag 15 september 2011 00:39 schreef pjay het volgende:
Om de drie weken even je bandenspanning controleren, wanneer je proppen in 1 van je banden hebt om de week, dat kan wel wat schelen op het benzine verbruik.
Verder helpt wel om 50 in 4 te rijden, en geen 60 in de stad.
Dat scheelt rustig 75 tot 100 km op een tank
In z'n 5? Voel eens aan je voorhoofd?quote:Op donderdag 15 september 2011 00:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik rij 50 in zn 5mijn auto haalt dat makkelijk. Helaas is dat volgens mij ook een beetje het probleem, want als ik dan wat harder rij zit ie ook vrij snel hoog in de toeren... die ook nooit omlaag gaan als ik het gas even loslaat.. weet alleen niet of dat laatste normaal is of niet.
Welke auto en welke brandstof?quote:Op donderdag 15 september 2011 01:13 schreef Dennis101 het volgende:
Bij 50 in zijn 4 draai ik rond de 2000 toeren, dan heeft mijn auto meer dan genoeg kracht om soepel op te trekken. 50 in zijn 5 doe ik alleen als ik constant kan rijden, want als je moet remmen naar de 40 en dan weer op moet trekken vind die dat niet fijn nee.
Clio 1.6 (110pk, nm weet ik niet) op benzine uit 2003.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Welke auto en welke brandstof?
Als ik 50 in zijn 5 rijd wel ja, mijn gemiddelde verbruik ligt echter 1:14.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:17 schreef Caland het volgende:
Benzine uit 2003? Tering, dan rij je inderdaad zuinig.
Kijk ik rij een 3 jaar jongere Corsa met een 1.2. Misschien verklaart dat waarom ik niet 50 in z'n 5 kan en wil rijden.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Clio 1.6 (110pk, nm weet ik niet) op benzine uit 2003.
Dat verklaard inderdaad heel veel.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kijk ik rij een 3 jaar jongere Corsa met een 1.2. Misschien verklaart dat waarom ik niet 50 in z'n 5 kan en wil rijden.
Whehequote:Op donderdag 15 september 2011 01:17 schreef Caland het volgende:
Benzine uit 2003? Tering, dan rij je inderdaad zuinig.
Schreeuwen doe maar tegen je moeder brull aap.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
EENS! Het is EENS!
[..]
50 in zn 4? Komop, dat rijd toch niet fijn?
[..]
In z'n 5? Voel eens aan je voorhoofd?
Goed, genoeg geklaag.
Probeer eens om je airco uit te zetten (als je die hebt). Verder, wat voor rijstijl heb je? Rij je altijd vol in toeren? Veel gas geven en remmen? Korte ritjes? Verder, ik zou met deze cijfers eens langs een garage gaan. Klinkt niet goed.
Zoek je iets nieuws en zuinigs? Mijn zusje rijd een Aygo, met gemak 1 op 18 á 20. Mijn moeder een Fox, doet hetzelfde.
Kan ik alleen maar mee eens zijn. Heb er 2 gehad, en dat waren ook nog de zwaardere Aerodecks en het waren mijn beste auto`s tot nu toe.quote:Op donderdag 15 september 2011 04:08 schreef Kriegel het volgende:
Een Honda Civic met 1.5 VTEC-E motor. Dat is praktisch de enige auto binnen je budget die verdraaid zuinig is zonder een boodschappenkarretje te zijn.
http://www.autowereld.nl/(...)1963377/details.html
Ding haalt met rustig rijden makkelijk 1 op 17 en is net zo betrouwbaar als je Mazda.
Overigens moet je je wel bedenken dat het geld dat je nu in een andere auto steekt, ook in benzine had kunnen worden geïnvesteerd. Die 323 gaat je nog hooguit 600 euro opleveren, dus moet je zo'n 2000 euro terugverdienen puur vanuit de winst in zuinigheid voordat het je ook maar iets oplevert. Dat kan nog best een tijdje duren.
Nou ja, gratis 'winst' is gelukkig sowieso dat dit model iets moderner is én in dit geval voorzien is van airco en airbags.
quote:Op donderdag 15 september 2011 01:17 schreef Caland het volgende:
Benzine uit 2003? Tering, dan rij je inderdaad zuinig.
Daarmee red je ook 1 op 17. Dan hoef je nog niet eens zo te rijden.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kijk ik rij een 3 jaar jongere Corsa met een 1.2. Misschien verklaart dat waarom ik niet 50 in z'n 5 kan en wil rijden.
Waar. Mijn Fiesta 1.8TD uit 2000 reedt 1: op 20quote:Op donderdag 15 september 2011 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
TS moet op zoek naar een kleine diesel.
Met m'n Astra F 1.6 uit 1997 rijd ik ook makkelijk 50 in z'n 5. Gewoon even terugschakelen als je sneller wilt rijden. Doet je automaat ook als je kickdown hebtquote:Op donderdag 15 september 2011 01:13 schreef Dennis101 het volgende:
Bij 50 in zijn 4 draai ik rond de 2000 toeren, dan heeft mijn auto meer dan genoeg kracht om soepel op te trekken. 50 in zijn 5 doe ik alleen als ik constant kan rijden, want als je moet remmen naar de 40 en dan weer op moet trekken vind die dat niet fijn nee.
Helemaal niet arme auto. Die motor heeft er absoluut geen problemen mee.quote:
Mijn auto kan ook makkelijk 50 in zijn 5 rijden. Draait ie nog bijna 2000 toeren. Idd, als je wil accelereren ff terugschakelen maar bij constant 50 is het geen probleem.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:20 schreef classpc het volgende:
[..]
Helemaal niet arme auto. Die motor heeft er absoluut geen problemen mee.
Het is maar net hoe jij je gedraagt. Zoals ik al zei moet je gewoon terugschakelen wanneer je gaat accelereren en 'm pas in de 5 zetten zodra je 50 rijdt.
Om je snelheid vast te houden heb je heel weinig kracht nodig en dat gaat prima in de 5.
Die had ik laatst als leenauto van de garage.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:25 schreef ioko het volgende:
Fiat Punto (Evo). 1.3 liter diesel is een zuinige auto met een nette prijs. Doet ongeveer 5 liter per 100 km (1 op 20). En dan rijd ik veel snelweg (120-130), dus het kan nog zuiniger.
Inderdaad, het gaat vooral om de hoeveelheid koppel die een motor bij dergelijke lage toeren ontwikkelt. Als dat vrijwel niks is dan rijdt het niet nee.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:32 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Mijn auto kan ook makkelijk 50 in zijn 5 rijden. Draait ie nog bijna 2000 toeren. Idd, als je wil accelereren ff terugschakelen maar bij constant 50 is het geen probleem.
Sommige auto`s vallen bijna uit als je 50 in zijn 5 rijdt maar dat ligt gewoon aan het soort motor.
Civic, krijgt ie geen spijt van. Laat hem de reviews op Autoweek maar eens lezen.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:19 schreef Mercer het volgende:
Jezus, zijn jullie analfabeet ofzo?TS vraagt om een auto van 2500 euro, die zuiniger is dan hij nu rijdt. Dan kan je dus geen commonrail diesel, of een punto evo gaan kopen. Xantia hoewel fijne auto, is nou ook niet echt zuinig te noemen.
Daarom. Behalve een goedkope SDI of heel misschien een TDI is die Civic die ik en jij aanraden echt veruit de beste optie.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:26 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Civic, krijgt ie geen spijt van. Laat hem de reviews op Autoweek maar eens lezen.
De civics 5 deurs waren bij jongeren niet zo in trek en zijn inderdaad leuke auto's voor mensen met een kleiner budget. Zoals eerder gezegd, de reviews op autoweek zijn behoorlijk positief.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:42 schreef Mercer het volgende:
Een civic is toch niet zuinig? Daarbij roesten die dingen. En zijn ze erg in trek bij jonge lui die er roekeloos mee omgaan, sterker nog er zijn bijna geen normale civics te vinden volgens mij. Dus kan me niet voorstellen dat dat een goede keuze zal zijn.
Er is ook een sedan en een stationwagen (Aerodeck), maar deze had als enige airco van degenen die te koop stonden, plus een lage kilometerstand.quote:Op donderdag 15 september 2011 22:50 schreef Mercer het volgende:
Hmm oke interessant. Die ziet er leuk uit ja. Wel klein allemaal hoor, maarja, Nederland.
In mijn enthausiasme even over het budget van TS heengekeken. Excuses.quote:Op donderdag 15 september 2011 18:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die had ik laatst als leenauto van de garage.
Reed niet eens onaardig.
Maar nog steeds boven budget van TS.
Toch?
Helemaal niet, mijn auto heeft er geen problemen mee. 50 in de 5 is ook wel te doen bij mij, 1600 toeren draait ie dan. Maar meestal zet ik hem altijd wel in de 4, lekker bij 2000 toeren. Da rijdt wat lekkerder.quote:
500 euro aan onderhoud op 40.000 km is echt niks. Als je 4 redelijke banden (michelin ofzo) op je auto gooit ben je al minimaal ¤400 verder. En 40.000 met een setje doen is wel aardig veel, al is het afhankelijk van je rijstijl.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:51 schreef opa_sigaar het volgende:
Een carisma op LPG kost ook geen drol.
Situatie:
40.000 km/jaar
Verbruik LPG 1:11
Belasting ¤600/jaar
Aanschaf +/- ¤1500
Onderhoud +/- ¤500/jaar (banden, kleppen stellen, remblokken, 2x oliewissel, filters en overige vloeistoffen).
Sinds aanschaf heb ik er zo'n 50.000 mee gereden, het enige onverwachte onderhoud is een rotte einddemper á ¤65,-.
LPG kost 60ct/liter, benzine 1.65 geloof ik.
Dit is nu eenmaal mijn kostenplaatje.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:35 schreef the85mc het volgende:
[..]
500 euro aan onderhoud op 40.000 km is echt niks. Als je 4 redelijke banden (michelin ofzo) op je auto gooit ben je al minimaal ¤400 verder. En 40.000 met een setje doen is wel aardig veel, al is het afhankelijk van je rijstijl.
Op 20.000 km olie verversen a ¤50 (dus zelf verversen en goedkope olie) en je zit al aan ¤500,- per jaar.
Ik denk dat je minimaal een keer zoveel kwijt bent per jaar met zoveel km per jaar. Een auto op LPG moet je goed onderhouden, LPG is veel schraler dan benzine dus je motoronderdelen hebben meer te lijden.
Niet vergeten dat er euro98 in de GDI moet.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:23 schreef D-Mon het volgende:
de eerder genomde civic is inderdaad een aanrader.
Als je op zoek bent naar een iets grotere auto is het misschien leuk om op zoek te gaan naar een Carisma 1.8 GDI
is een behoorlijk zuinige 1.8 benzine.
Volgens mij heeft Toyota rond die tijd (95 - 98) ook zuinige motoren gehad met zgn lean burn.
Mwah, die heb ik gehad (en verkocht via FOK!) en liep ongeveer 1:13 en dan moet er ook nog Euro98 in. Voor mijn kilometrage werd deze auto echt te duur.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:23 schreef D-Mon het volgende:
de eerder genomde civic is inderdaad een aanrader.
Als je op zoek bent naar een iets grotere auto is het misschien leuk om op zoek te gaan naar een Carisma 1.8 GDI
is een behoorlijk zuinige 1.8 benzine.
Volgens mij heeft Toyota rond die tijd (95 - 98) ook zuinige motoren gehad met zgn lean burn.
1:13 is inderdaad niet zo zuinig als mij eerder verteld is.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:15 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Mwah, die heb ik gehad (en verkocht via FOK!) en liep ongeveer 1:13 en dan moet er ook nog Euro98 in. Voor mijn kilometrage werd deze auto echt te duur.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:50 schreef Kriegel het volgende:
Ik zit me trouwens nu af te vragen: over welk type 323 heeft TS het? Ik zat eerst te denken aan het model van '90-95, maar aangezien zijn wagen uit '95 komt en dat een overgangsjaar is kan het ook een nieuwer model zijn.
Dan zou ie al wat meer opbrengen in de verkoop, betekent dat je ook minder lang hoeft te rijden voordat je de kosten eruit sleept.
Mijn vriendin had de 1.6 sedan. en die deed 1:12 ongeveer (veel snelweg trouwens)quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:41 schreef Kriegel het volgende:
Ah, de oude dus. Tof en betrouwbaar wagentje dat ik zelf regelmatig aanraad aan beginners die op zoek zijn naar een goedkoop autootje. Brengen tweedehands dus alleen geen stuiver meer op, met 500-600 euro mag je je handen dichtknijpen.
Als die van jou zo zuipt zal ie wel ergens een probleem hebben, ze staan er niet om bekend.
Waar zou dat aan kunnen liggen? Zuinig rijden doe ik er al mee, en dat zijn niet alleen maar korte stukjes door de stadquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:41 schreef Kriegel het volgende:
Ah, de oude dus. Tof en betrouwbaar wagentje dat ik zelf regelmatig aanraad aan beginners die op zoek zijn naar een goedkoop autootje. Brengen tweedehands dus alleen geen stuiver meer op, met 500-600 euro mag je je handen dichtknijpen.
Als die van jou zo zuipt zal ie wel ergens een probleem hebben, ze staan er niet om bekend.
Je onderhoudt hem wel?quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waar zou dat aan kunnen liggen? Zuinig rijden doe ik er al mee, en dat zijn niet alleen maar korte stukjes door de stad
Die ecohokken zouden ze allemaal moeten begrenzen op 110, eens kijken of ze dan nóg zo populair zijnquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:12 schreef Infinti het volgende:
Ik weet niet wat je budget is, koop een hybrid dan heb je twee vliegen in 1 klap de auto's zijn zuinig en je hoeft geen wegenbelasting te betalen. Ik was zelf ook heel sceptisch over een hybrid maar ze zijn echt niet zo sloom als je denkt en ze rijden echt zuinig, ik haal 1:16/17 op de snelweg en dan rijd ik ongeveer 134km/u constant.
Ik rijd met mijn Corsa 1.2 uit eind 2000 regelmatig 50 in z'n 5, als ik een wat langer stukje achter elkaar kan rijden, dus zonder al te veel stoplichten tussendoor. Dat gaat echt prima.quote:Op donderdag 15 september 2011 01:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kijk ik rij een 3 jaar jongere Corsa met een 1.2. Misschien verklaart dat waarom ik niet 50 in z'n 5 kan en wil rijden.
wow, dat is echt een korte versnellingsbak. dan rij je dus 3400 rpm bij 100 km/u en ruim 4000 rpm bij 120! Mijn benzinebak die ik had reed 2700 rpm bij 120. Mijn diesel nu zelfs nog minder. Bij 3000 rpm rij ik 140 en dat is nog een 5bak ook.. Ik rijd 50 in zn 3, 60 in 4. 50 in zn 4 wil wel maar dan gaat de motor sputteren/stotteren. Dan ga je vanzelf terugschakelen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:10 schreef Mariposas het volgende:
Als ik 50 km in z'n 5, rijd ik ongeveer 1700 rpm. En idd weinig proberen te remmen, veel laten uitrollen. Dat wordt alleen in de stad niet altijd gewaardeerd door iedereen.
Klopt, het is een 1.2tje. Op de snelweg maak ik veel toeren. Wat jij zegt klopt wel zo'n beetje wat betreft mijn rpm. Wel iets minder is het denk ik, uit mijn hoofd rijd ik tegen de 4000 rpm bij 120. 60km/h moet ik zeker in z'n 5 rijden, dan rijd ik net 1900 rpm.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:15 schreef the85mc het volgende:
[..]
wow, dat is echt een korte versnellingsbak. dan rij je dus 3400 rpm bij 100 km/u en ruim 4000 rpm bij 120! Mijn benzinebak die ik had reed 2700 rpm bij 120. Mijn diesel nu zelfs nog minder. Bij 3000 rpm rij ik 140 en dat is nog een 5bak ook.. Ik rijd 50 in zn 3, 60 in 4. 50 in zn 4 wil wel maar dan gaat de motor sputteren/stotteren. Dan ga je vanzelf terugschakelen.
Waarschijnlijk heb je dan een licht motortje in je auto liggen. Een 1.0 of 1.2 ofzo? Die dingen maken altijd ontzettend veel toeren om er een beetje snelheid in te houden.
quote:Op donderdag 15 september 2011 00:25 schreef GlenSpey het volgende:
[knip= ik zoek een zuinige auto]
Any ideas?
Oh, een eend kán wel hard hoor....quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wat meekan met het huidige snelweg verkeer en binnen 15 seconden op de 100 zit.
Lolquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:47 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oh, een eend kán wel hard hoor....
http://www.autojunk.nl/20(...)ri-f355-v8-motorblok
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |