Dan zou je kunnen zeggen dat alles in naam van God is gedaan, dan is de hele discussie om over de daden van Coen zinloos.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onthoofd is ook een prima omschrijving.
"gedood" is als een eufemisme hier
ik geloof dat in dit filmpje de oude Jan Blokker zei dat Nederland in de 17e eeuw bijna een Hollandse theocratie was geworden. Hardstikke fundamentalistisch, een soort poldertaliban>
Tjaaa.. het woord onthoofd heeft anno 2011 ook een fundamentalistische assiociatie
Ongelukken? Oorlog?quote:Op woensdag 14 september 2011 11:06 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Iemand tegen diens wil het leven ontnemen noem ik gewoon moord.
ik zie ook mensen in dit topic roepen dat die engerdt wel een held is of dat het allemaal niet zo erg wasquote:Op woensdag 14 september 2011 12:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie toch vooral mensen roepen dat je het geen held mag vinden
Doe eens niet zo kronkelig. Soldaten worden getraind om mensen te vermoorden..quote:Op woensdag 14 september 2011 14:33 schreef Clan het volgende:
[..]
[quote]
Jan Pieterszoon Coen had soldaten bij, dus van moord kan al geen sprake zijn geweest
Zeer zeker wel.. iedere staat ter wereld heeft die wettenquote:Coen een moordenaar noemen is zelfs bij de wet van tegenwoordig niet haalbaar,
Er is nog genoeg documentatie over de genocide te Banda en de diefstal van Jacatraquote:oorlogsmisdaden zijn nu ook al niet meer te bewijzen,
nee hoor... jij zit misdaden goed te praten en in de doofpot te stoppen.quote:dus het is een typisch stukje demoniseren wat hier plaats vind.
Soldaten plegen geen moorden, dan zou ik jou toch echt even willen wijzen op het Nederlandse strafrecht, of ga je nu beweren dat we ook Duitsers hebben vermoord en Afghanen en dat elke militair die zijn dienstwapen heeft gebruikt voor de rechter moet?quote:Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Doe eens niet zo kronkelig. Soldaten worden getraind om mensen te vermoorden..
Wat jij doet is de andere kant uit kijken... net doen alsof het geen moord is
Bovendiendien waren het geen soldaten van de Nederlandse staat. Het VOC was een multinational met aandeelhouders en de staat hd geen meerderheidsaandeel.
[..]
Zeer zeker wel.. iedere staat ter wereld heeft die wetten
[..]
Er is nog genoeg documentatie over de genocide te Banda en de diefstal van Jacatra
[..]
nee hoor... jij zit misdaden goed te praten en in de doofpot te stoppen.
Treurig dat aan de laatste paar woorden van die laatste zin geen woord gelogen is. In Nederland zijn we inderdaad zo onnozel om naar Irak uitgezonden militairen na hun uitzending voor de rechter te slepen. Nederland: Dudley Do-right in extremis...quote:Op woensdag 14 september 2011 20:32 schreef Clan het volgende:
[..]
Soldaten plegen geen moorden, dan zou ik jou toch echt even willen wijzen op het Nederlandse strafrecht, of ga je nu beweren dat we ook Duitsers hebben vermoord en Afghanen en dat elke militair die zijn dienstwapen heeft gebruikt voor de rechter moet?
[..]
Doe niet zo eng om soldaten niet in staat te achten tot moord. Ze worden getraind juist daarvoor.quote:Op woensdag 14 september 2011 20:32 schreef Clan het volgende:
[..]
Soldaten plegen geen moorden, dan zou ik jou toch echt even willen wijzen op het Nederlandse strafrecht,
Ohhhh... iedere staat heeft wetten die soortgelijke moordpartijen verbiedt in het heden, nabije heden. dat het 400 jaar geleden is geen excuus om het te bagatelliseren en de opdrachtgever een standbeeld te geven.quote:Iedere staat heeft wetten waarin daden van 400 jaar geleden als misdaden worden gezien? Ik wil die wetten zien en de vele veroordelingen die daaruit zijn voort gevloeid.
Die man heeft zichzelf zwart gemaakt. Maar jij vindt dat geweld juist schittterend, of je praat het goed of je kijkt de andere kant uit en stopt het in de doofpotquote:Jij zit iemand waarvoor een standbeeld is opgericht na zijn dood zwart te maken, het stanbeeld verwijderen zou pas een doofpot zijn.
Grondlegger van Nederlandse overheersing van Indonesie. Als je gebieden veroverd vallen er nou eenmaal doden.quote:Op woensdag 14 september 2011 21:09 schreef Bluesdude het volgende:
Die man heeft zichzelf zwart gemaakt. Maar jij vindt dat geweld juist schittterend, of je praat het goed of je kijkt de andere kant uit en stopt het in de doofpot
Dit dus, of zouden zowel de Engelsen, als de Spanjolen hun wereldrijk met knuffels en lieve woordjes hebben verkregen?quote:Op woensdag 14 september 2011 21:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Grondlegger van Nederlandse overheersing van Indonesie. Als je gebieden veroverd vallen er nou eenmaal doden.
Ja.... dus...... ?quote:Op woensdag 14 september 2011 21:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Grondlegger van Nederlandse overheersing van Indonesie. Als je gebieden veroverd vallen er nou eenmaal doden.
Ja dus ?quote:Op woensdag 14 september 2011 22:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit dus, of zouden zowel de Engelsen, als de Spanjolen hun wereldrijk met knuffels en lieve woordjes hebben verkregen?
Toen wel jaquote:Op donderdag 15 september 2011 02:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja dus ?
Roof met geweld is oke?
Volgens mij denk jij oprecht dat Nederland een gidsland is en derhalve ver boven alle globale ellende verheven is en zich er ook niet mee bezig houdt, het is bijna vertederend te noemen. In de grote-mensen-wereld gaat het echter toch een klein beetje anders...quote:Op donderdag 15 september 2011 02:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja dus ?
Roof met geweld is oke?
Dit heeft niks te maken met een rol van Nederland als 'leider'quote:Op donderdag 15 september 2011 06:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij denk jij oprecht dat Nederland een gidsland is en derhalve ver boven alle globale ellende verheven is
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moordquote:Op donderdag 15 september 2011 13:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit heeft niks te maken met een rol van Nederland als 'leider'
Dit heeft te maken met fatsoen. Simpel boerenverstand, Gewone normale menselijke opvattingen dat het verkeerd is massamoordenaars te verheerlijken, verkeerd is om massamoorden en uitbuiting en onderdrukking te rechtvaardigen en te bagatelliseren
Heel gewoon menselijk dus. En zo verdomd realistisch ook.
Ik vraag je of je het vroegere gewelddadig roofimperialisme terecht vind.
Jij geeft geen duidelijk antwoord.
hoe kom je daar nu weer op?quote:
http://www.destentor.nl/n(...)d/article9511725.ecequote:Inwoners Hoorn naar Rijk om beeld JP Coen
HOORN - Een groep inwoners van Hoorn roept het Rijk op gebruik te maken van zijn adviesrecht om te voorkomen dat het in augustus omgevallen standbeeld van Jan Pieterszoon Coen in de Hoornse binnenstad wordt teruggeplaatst. Dat staat in een open brief van de Hoornaars aan het ministerie van Algemene Zaken, zo bleek maandag.
Onzinquote:Op maandag 12 september 2011 23:29 schreef Bluesdude het volgende:
Volkert wilde Nederland behoeden voor een rechtse dictatuur
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |