abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101937756
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 10:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onthoofd is ook een prima omschrijving.
"gedood" is als een eufemisme hier
ik geloof dat in dit filmpje de oude Jan Blokker zei dat Nederland in de 17e eeuw bijna een Hollandse theocratie was geworden. Hardstikke fundamentalistisch, een soort poldertaliban>
Tjaaa.. het woord onthoofd heeft anno 2011 ook een fundamentalistische assiociatie
Dan zou je kunnen zeggen dat alles in naam van God is gedaan, dan is de hele discussie om over de daden van Coen zinloos.
  woensdag 14 september 2011 @ 19:03:50 #77
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_101947249
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 11:06 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Iemand tegen diens wil het leven ontnemen noem ik gewoon moord.
Ongelukken? Oorlog?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_101950636
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zie toch vooral mensen roepen dat je het geen held mag vinden
ik zie ook mensen in dit topic roepen dat die engerdt wel een held is of dat het allemaal niet zo erg was
pi_101950935
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:33 schreef Clan het volgende:

[..]

[quote]
Jan Pieterszoon Coen had soldaten bij, dus van moord kan al geen sprake zijn geweest
Doe eens niet zo kronkelig. Soldaten worden getraind om mensen te vermoorden..
Wat jij doet is de andere kant uit kijken... net doen alsof het geen moord is
Toevallig waren het geen soldaten van de Nederlandse staat. Het VOC was een multinational met aandeelhouders en de staat hd geen meerderheidsaandeel.

quote:
Coen een moordenaar noemen is zelfs bij de wet van tegenwoordig niet haalbaar,
Zeer zeker wel.. iedere staat ter wereld heeft die wetten
quote:
oorlogsmisdaden zijn nu ook al niet meer te bewijzen,
Er is nog genoeg documentatie over de genocide te Banda en de diefstal van Jacatra

quote:
dus het is een typisch stukje demoniseren wat hier plaats vind.
nee hoor... jij zit misdaden goed te praten en in de doofpot te stoppen.
pi_101951261
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Doe eens niet zo kronkelig. Soldaten worden getraind om mensen te vermoorden..
Wat jij doet is de andere kant uit kijken... net doen alsof het geen moord is
Bovendiendien waren het geen soldaten van de Nederlandse staat. Het VOC was een multinational met aandeelhouders en de staat hd geen meerderheidsaandeel.

[..]

Zeer zeker wel.. iedere staat ter wereld heeft die wetten

[..]

Er is nog genoeg documentatie over de genocide te Banda en de diefstal van Jacatra

[..]

nee hoor... jij zit misdaden goed te praten en in de doofpot te stoppen.
Soldaten plegen geen moorden, dan zou ik jou toch echt even willen wijzen op het Nederlandse strafrecht, of ga je nu beweren dat we ook Duitsers hebben vermoord en Afghanen en dat elke militair die zijn dienstwapen heeft gebruikt voor de rechter moet?

Iedere staat heeft wetten waarin daden van 400 jaar geleden als misdaden worden gezien? Ik wil die wetten zien en de vele veroordelingen die daaruit zijn voort gevloeid.

Jij zit iemand waarvoor een standbeeld is opgericht na zijn dood zwart te maken, het stanbeeld verwijderen zou pas een doofpot zijn.
pi_101952160
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:32 schreef Clan het volgende:

[..]

Soldaten plegen geen moorden, dan zou ik jou toch echt even willen wijzen op het Nederlandse strafrecht, of ga je nu beweren dat we ook Duitsers hebben vermoord en Afghanen en dat elke militair die zijn dienstwapen heeft gebruikt voor de rechter moet?

[..]
Treurig dat aan de laatste paar woorden van die laatste zin geen woord gelogen is. In Nederland zijn we inderdaad zo onnozel om naar Irak uitgezonden militairen na hun uitzending voor de rechter te slepen. Nederland: Dudley Do-right in extremis... 8)7 :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_101953324
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 20:32 schreef Clan het volgende:

[..]

Soldaten plegen geen moorden, dan zou ik jou toch echt even willen wijzen op het Nederlandse strafrecht,
Doe niet zo eng om soldaten niet in staat te achten tot moord. Ze worden getraind juist daarvoor.

quote:
Iedere staat heeft wetten waarin daden van 400 jaar geleden als misdaden worden gezien? Ik wil die wetten zien en de vele veroordelingen die daaruit zijn voort gevloeid.
Ohhhh... iedere staat heeft wetten die soortgelijke moordpartijen verbiedt in het heden, nabije heden. dat het 400 jaar geleden is geen excuus om het te bagatelliseren en de opdrachtgever een standbeeld te geven.
Een dergelijk smeerlap wordt nu in Nederland en in Indonesië gepakt en voor de rechter gebracht.
Een veroordeling is vrijwel zeker.. En zo hoort het ook.

quote:
Jij zit iemand waarvoor een standbeeld is opgericht na zijn dood zwart te maken, het stanbeeld verwijderen zou pas een doofpot zijn.
Die man heeft zichzelf zwart gemaakt. Maar jij vindt dat geweld juist schittterend, of je praat het goed of je kijkt de andere kant uit en stopt het in de doofpot
  woensdag 14 september 2011 @ 21:37:58 #83
56749 BlaZ
pi_101954957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:09 schreef Bluesdude het volgende:

Die man heeft zichzelf zwart gemaakt. Maar jij vindt dat geweld juist schittterend, of je praat het goed of je kijkt de andere kant uit en stopt het in de doofpot
Grondlegger van Nederlandse overheersing van Indonesie. Als je gebieden veroverd vallen er nou eenmaal doden.
pi_101956337
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Grondlegger van Nederlandse overheersing van Indonesie. Als je gebieden veroverd vallen er nou eenmaal doden.
Dit dus, of zouden zowel de Engelsen, als de Spanjolen hun wereldrijk met knuffels en lieve woordjes hebben verkregen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_101965595
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ja.... dus...... ?
Roof met geweld is oke ?
pi_101965610
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit dus, of zouden zowel de Engelsen, als de Spanjolen hun wereldrijk met knuffels en lieve woordjes hebben verkregen?
Ja dus ?
Roof met geweld is oke?
  Moderator donderdag 15 september 2011 @ 03:48:25 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101965988
nee het was ok
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 15 september 2011 @ 03:56:18 #88
56749 BlaZ
pi_101966007
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 02:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja dus ?
Roof met geweld is oke?
Toen wel ja
pi_101966224
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 02:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja dus ?
Roof met geweld is oke?
Volgens mij denk jij oprecht dat Nederland een gidsland is en derhalve ver boven alle globale ellende verheven is en zich er ook niet mee bezig houdt, het is bijna vertederend te noemen. In de grote-mensen-wereld gaat het echter toch een klein beetje anders...
pi_101973860
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 03:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Toen wel ja
Nu ook, volgens jou ?
pi_101974046
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 06:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij denk jij oprecht dat Nederland een gidsland is en derhalve ver boven alle globale ellende verheven is
Dit heeft niks te maken met een rol van Nederland als 'leider'
Dit heeft te maken met fatsoen. Simpel boerenverstand, Gewone normale menselijke opvattingen dat het verkeerd is massamoordenaars te verheerlijken, verkeerd is om massamoorden en uitbuiting en onderdrukking te rechtvaardigen en te bagatelliseren
Heel gewoon menselijk dus. En zo verdomd realistisch ook.

Ik vraag je of je het vroegere gewelddadig roofimperialisme terecht vind.
Jij geeft geen duidelijk antwoord.
pi_101977224
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dit heeft niks te maken met een rol van Nederland als 'leider'
Dit heeft te maken met fatsoen. Simpel boerenverstand, Gewone normale menselijke opvattingen dat het verkeerd is massamoordenaars te verheerlijken, verkeerd is om massamoorden en uitbuiting en onderdrukking te rechtvaardigen en te bagatelliseren
Heel gewoon menselijk dus. En zo verdomd realistisch ook.

Ik vraag je of je het vroegere gewelddadig roofimperialisme terecht vind.
Jij geeft geen duidelijk antwoord.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord

Daaruit: het doden op wettige wijze, zoals door de politie of door soldaten in een oorlog;

Je hebt het over Gewone normale menselijke opvattingen'', daar is hebzucht er één van, daarnaast spreek je over; 'verkeerd is om massamoorden en uitbuiting en onderdrukking te rechtvaardigen en te bagatelliseren' daarin hanteer je het woord 'verkeerd' wat synoniem is aan 'gewenst', het was in die periode en ook lang erna gewenst om uitbuiting en onderdrukking te hanteren, naast hebzucht is dit een menselijk aspect welke we nog steeds toepassen, misschien niet zo duidelijk aan het licht, maar het is nog steeds aan de orde van de dag.

Het is juist niet realistisch om deze menselijke gedragsaspecten te negeren en al helemaal niet om te profiteren van de welvaart die deze mensen en hun menselijk gedrag hebben gebracht en daar vervolgens vraagtekens bij het zetten, dat noemt men: hypocriet! ;)
  Moderator donderdag 15 september 2011 @ 18:58:26 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101985289
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nu ook, volgens jou ?
hoe kom je daar nu weer op?

nee nu niet nee, Coen is ook al een tijdje dood
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_102147850
quote:
Inwoners Hoorn naar Rijk om beeld JP Coen

HOORN - Een groep inwoners van Hoorn roept het Rijk op gebruik te maken van zijn adviesrecht om te voorkomen dat het in augustus omgevallen standbeeld van Jan Pieterszoon Coen in de Hoornse binnenstad wordt teruggeplaatst. Dat staat in een open brief van de Hoornaars aan het ministerie van Algemene Zaken, zo bleek maandag.
http://www.destentor.nl/n(...)d/article9511725.ece
  maandag 19 september 2011 @ 18:54:23 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102148100
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:29 schreef Bluesdude het volgende:
Volkert wilde Nederland behoeden voor een rechtse dictatuur
Onzin
Volkert wilde Fortuyn pakken voor zijn mening over de bontfok
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')