Nee, maar de gebouwen waar afbeeldingen van de VOC en/of medewerkers van de VOC op staan dan? Succes ermee. Het is een stukje cultuur, de zin of onzin van oorlog/afslachting daargelaten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:20 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee hoezoGebouwen kunnen toch geen schuld ergens aan hebben? Niemand pleit er toch ook voor om de gebouwen die bijvoorbeeld de nazi's hebben gebouwd, kapot te maken?
Hoe kijk jij aan tegen de holbewoners?quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het streven naar zelfbeschikking, naar een eigen onafhankelijke democratische staat ging niet zonder geweld in 40-45 voor Nederland.
Maar dit streven is een totaal ander streven dan die van Coen te Banda ... dat was roof. .
Een ander volk beroven van haar zelfbeschikking, haar land, haar cultuur, haar eigen onafhankelijkheid, vrij van buitenlandse dictatuur .
Uiteindelijk pleegde de VOC olv Coen genocide.
Hoe sick is men toch na 400 jaar om dit en de daders nog steeds goed te praten.
het was lang geleden minder ergquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:20 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee hoezoGebouwen kunnen toch geen schuld ergens aan hebben? Niemand pleit er toch ook voor om de gebouwen die bijvoorbeeld de nazi's hebben gebouwd, kapot te maken?
Edit: de tijdschaal is dus ook van belang in jouw optiek? Naarmate een misdadige actie langer geleden is, wordt het minder erg?
Ik zeg niet dat er beelden weg moeten, ik zeg dat ik het nogal luguber vind als je anno 2011 roept dat Coen een held is en een standbeeld verdient. Dat is net zo dom als roepen dat de huidige generatie Nederlanders nog steeds schuldig zijn aan de slavernij.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:18 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat haal jij uit die theorie? Ik heb veel onzin in mijn leven aan mogen horen, maar jij leeft niet in de werkelijkheid, straks vind je dat het beeld van Trajanus in Nijmegen weg moet want de Romeinen hebben een paar Kelten vermoord, en de Noormannen hebben de Kelten in Engeland verdreven naar uithoeken en zo kan je doorgaan.
Ok, dus vanaf hoeveel dode joden zouden de nazi's wel tof zijn geweest volgens jou?quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:15 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Neen. Te recent en niet relevant. Het had lang niet dezelfde schaal als de Tweede Wereldoorlog.
Dit is helemaal waanzin natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:44 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dus wat je probeert te vertellen is dat je dan de hele Nederlandse geschiedenis maar moet verwijderen? Succes in dat geval, want niet alleen Coen deed dit, heel de VOC deed dit.
Mensen die alleen roepen "Boehoehoe genocide!" hebben naar mijn mening niets beters te doen, anders mag je namelijk zo'n beetje alle oude steden die verwant zijn/waren aan de VOC gaan slopen. Zonder deze man, woonde jij niet in het land zoals het nu is. Probeer dat eens te snappen, dan praten we verder.
De man heeft al een standbeeld, maar als ik er over na denk dan zou hij er zeker één verdienen als hij er nog geen had, net als het standbeeld van Heutz in ere hersteld hoort te worden, de mensen waren in hun tijd een held, en zo moeten ze gezien worden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:52 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er beelden weg moeten, ik zeg dat ik het nogal luguber vind als je anno 2011 roept dat Coen een held is en een standbeeld verdient.
Vanaf hier ben ik het met je eens. (behalve het doorgestreepte)quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:02 schreef Clan het volgende:
[..]
De man heeft al een standbeeld, maar als ik er over na denk dan zou hij er zeker één verdienen als hij er nog geen had, net als het standbeeld van Heutz in ere hersteld hoort te worden, de mensen waren in hun tijd een held,
En hier ga je weer volledig misquote:en zo moeten ze gezien worden.
Van Heutz was in zijn tijd ook al omstreden maar te veel lieden toen en nu die geilden op geweld en nationale glorie die bleven dat geweld maar toejuichen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:02 schreef Clan het volgende:
[..]
De man heeft al een standbeeld, maar als ik er over na denk dan zou hij er zeker één verdienen als hij er nog geen had, net als het standbeeld van Heutz in ere hersteld hoort te worden, de mensen waren in hun tijd een held, en zo moeten ze gezien worden.
Roepen dat we allemaal Coen een held moeten vinden is net zo belerend.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
In de zeventiende eeuw was het nu eenmaal nodig om duizenden mensen over de kling te jagen, wanneer je de heldenstatus wilde verkrijgen. Tegenwoordig volstaat al iets banaals als een beetje behendig tegen een bal kunnen trappen, of een stem die nog net niet zó vals is dat ze niet eens meer door een computer op te poetsen valt.
Zonder me er ook maar enigszins in verdiept te hebben, durf ik de bewering aan dat ook veel historische buitenlandse "helden" bloed aan hun handen hebben kleven, ik betwijfel echter of men daar in het buitenland net zo krampachtig mee omgaat als al die politiek correcte betweters in Nederland. Ik vind het eerlijk gezegd maar vervelend; dat belerende toontje en dat opgeheven vingertje...
En net zo met het opgeheven vingertje zwaaiend:quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:22 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Roepen dat we allemaal Coen een held moeten vinden is net zo belerend.
Een mening is hoe dan ook nooit "correct", het is immers geen vaststaand feit...quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En net zo met het opgeheven vingertje zwaaiend:
Foei... gij zult geen correcte meningen uitdragen...
[ afbeelding ]
Niet vermoord, veroordeeld tot de doodstraf.quote:Op dinsdag 13 september 2011 23:59 schreef Bluesdude het volgende:
Weet iedereen al hoe de 16 jarige Pieter Cortenhoeff vermoord werd door de nationale held JP Coen.
http://www.uitzending.net(...)d_in_12_moorden.html
Wat heldhaftig toch allemaal
Dat is hetzelfde.quote:Op woensdag 14 september 2011 01:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Niet vermoord, veroordeeld tot de doodstraf.
Hij werd veroordeeld tot de doodstraf omdat hij iemand had gebatst in de tuin van JP Coen. Veroordeeld tot de dood door onthoofding onder het motto van Majesteitsschennis.quote:
Gebruik dan "gedood".quote:
Onthoofd is ook een prima omschrijving.quote:
Iemand tegen diens wil het leven ontnemen noem ik gewoon moord.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:52 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Gebruik dan "gedood".
Een gesneuvelde soldaat is toch ook niet "vermoord", iemand waar euthanasie op gepleegd wordt is ook niet "vermoord", etc.
ik zie toch vooral mensen roepen dat je het geen held mag vindenquote:Op dinsdag 13 september 2011 23:22 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Roepen dat we allemaal Coen een held moeten vinden is net zo belerend.
Dan spreek je ook over genocide ipv oorlog, een militair heeft bij wet de licencie om te doden, moord is iets anders;quote:Op woensdag 14 september 2011 11:06 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Iemand tegen diens wil het leven ontnemen noem ik gewoon moord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |