abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101873543
@Clan: Als Hitler een Nederlander was geweest, had hij dan een standbeeld verdiend?
pi_101874137
Och, de 'white guilt'-kaart moet weer even gespeeld worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101874212
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:03 schreef waht het volgende:
Wie in dit topic zegt dat onze generatie nog schuld heeft van wat er in Nederlands Indië is gebeurd? En wie heeft het over ras ('white')?
pi_101874372
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:04 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Wie in dit topic zegt dat onze generatie nog schuld heeft van wat er in Nederlands Indië is gebeurd? En wie heeft het over ras ('white')?
Ik wilde even chargeren, heb alleen de OP gelezen.
pi_101874380
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:31 schreef Clan het volgende:

[..]

De politionele acties? Ik denk dat de Indonesiers over Drees ook wel een uitgesproken mening hebben ;)
Van mij mag je Drees een moordenaar noemen, maar giet dat in een genuanceerd verhaal en leg niet alle Nederlandse moorddadigheid alleen bij hem.
Staat er een standbeeld van hem ergens in Nederland? Voor mij hoeft dat niet.
Maar dat is geen excuus om JP Coen te vereren..
pi_101874399
quote:
Ja, dat zal het zijn :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 12 september 2011 @ 21:08:06 #282
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_101874501
quote:
Dat je er een naampje voor hebt, is geen argument.
pi_101874510
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 21:06 schreef waht het volgende:

[..]

Ik wilde even chargeren, heb alleen de OP gelezen.
Lees nou dan alles ... en ga niet zonder kennis van zaken er een rassenkwestie van maken.
  maandag 12 september 2011 @ 21:17:02 #284
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_101875205
quote:
Dude :{
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_101875214
Ik vind overigens wel dat dat beeld weer overeind gezet moet worden. Maar wel met een bordje aub met de waarheid.
pi_101875762
Maar zoals eerder gezegd: eigenlijk is het symboolpolitiek.
pi_101875803
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Lees nou dan alles ... en ga niet zonder kennis van zaken er een rassenkwestie van maken.
Ik ben bekend met de strekking van dit soort discussies. Maar ok, wellicht is het deze keer anders.
  Moderator maandag 12 september 2011 @ 21:27:22 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101875861
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus... de welvaart in Nederland is te danken aan het uitzuigen van Indonesië?
En die roofzucht is prijzenswaardig ?
Overigens... toen de VOC failliet ging was Rotterdam een klein dorpje. Met nauwelijk economische betekenis voor de eigen regio.
Nederland verdiende vooral aan de Baltic trade routes iirc
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_101880784
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:53 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Oh, ja, zoals die beschaafde Europeanen zeker:

[..]

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent

:') :') :')

[..]

:') :') :')

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Golden_Age
Christendom heeft ook veel gebracht in het begin, maar uiteindelijk heeft het, zoals dat met religies gaat alleen voor achteruitgang gezorgd.
pi_101880887
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Zonder Indonesie was Nederland ook gewoon welvarend geweest.
En waarom denk je dat?
pi_101881021
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:54 schreef Poppenkastpop het volgende:
@Clan: Als Hitler een Nederlander was geweest, had hij dan een standbeeld verdiend?
Wat is Hitler zijn bijdrage voor iets geweest?is hij voor Duitsland een held? heeft hij het land groot en sterk gemaakt?
pi_101881260
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Van mij mag je Drees een moordenaar noemen, maar giet dat in een genuanceerd verhaal en leg niet alle Nederlandse moorddadigheid alleen bij hem.
Staat er een standbeeld van hem ergens in Nederland? Voor mij hoeft dat niet.
Maar dat is geen excuus om JP Coen te vereren..
Van Drees staat een munument in Nederland, maar er staat geen bordje bij, zo staat bij het praalgraf van de Oranjes ook geen bordje met een genuanceerd verhaal en ik kan zo door gaan, al deze mensen hebben voor de Nederlandse zaak 'gevochten' en daar hoeft geen genuanceerd bordje bij.
pi_101881632
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:51 schreef Clan het volgende:

ik kan zo door gaan, al deze mensen hebben voor de Nederlandse zaak 'gevochten' en daar hoeft geen genuanceerd bordje bij.
NSB 'ers hebben ook voor 'de Nederlandse zaak' gevochten.
Dat is dus geen automatisch toegangsbewijs naar heldenstatus. En zo hoort het ook.
Overigens "gevochten"? JP Coen vocht als het effe kan natuurlijk niet zelf. Hij beveelde soldaten mensen te doden en mogelijk gedood te worden. Zou hij bij de moordpartij te Banda zelf mensen hebben afgeslacht? Lijkt me niet .
Maar in dit geval moet er helemaal geen bordje bij dat beeld op het plein komen.
Hupsakee.... dat beeld in het museum zetten met een bordje. Daar hoort het .
pi_101882003
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

NSB 'ers hebben ook voor 'de Nederlandse zaak' gevochten.
Dat is dus geen automatisch toegangsbewijs naar heldenstatus. En zo hoort het ook.
Overigens "gevochten"? JP Coen vocht als het effe kan natuurlijk niet zelf. Hij beveelde soldaten mensen te doden en mogelijk gedood te worden. Zou hij bij de moordpartij te Banda zelf mensen hebben afgeslacht? Lijkt me niet .
Maar in dit geval moet er helemaal geen bordje bij dat beeld op het plein komen.
Hupsakee.... dat beeld in het museum zetten met een bordje. Daar hoort het .
De NSB heeft onder het koninkrijk nooit in de regering gezeten, en ook na de inval hebben ze niet het koninkrijk gediend, dus ze hebben niet voor de Nederlandse zaak 'gevochten' en ze zijn daarin ook nooit erkend.

En moord in die tijd bekijken door de bril van tegenwoordig is onzin, de mensen leefden veelal met wapens voor hun eigen bescherming, mensenrechten etc bestonden nog niet, dus daar kan je niet mee aankomen in de 20e eeuw.
pi_101882242
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:04 schreef Clan het volgende:

[..]

De NSB heeft onder het koninkrijk nooit in de regering gezeten, en ook na de inval hebben ze niet het koninkrijk gediend, dus ze hebben niet voor de Nederlandse zaak 'gevochten' en ze zijn daarin ook nooit erkend.
Maar dat vinden de NSB'ers zelf niet. Ze hebben zeer zeker voor "de Nederlandse zaak" gevochten, maar alleen op de verkeerde manier JP Coen ook. Volkert ook, van Gogh ook.
Breivik ook
pi_101882659
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar dat vinden de NSB'ers zelf niet. Ze hebben zeer zeker voor "de Nederlandse zaak" gevochten, maar alleen op de verkeerde manier JP Coen ook. Volkert ook, van Gogh ook.
Breivik ook
Zijn Volkert van der Graeff en Theo van Gogh politici geweest en hebben ze voor de Nederlandse zaak gevochten: nee, Theo van Gogh was een opiniemaker, en niet meer dan dat, en Volkert van der Graeff heeft de Nederlandse democratie aangetast door een politicus te vermoorden en Breivik heeft al helemaal niet voor de Nederlandse zaak gevochten.

Ik vind dat je nu paralellen gaat trekken die niets te maken hebben met JP Coen.
pi_101883530
Voor " de Nederlandse zaak" vechten is toch zeker geen alleenrecht van politici ?
Juist de meeste "vechters" zijn geen politici.
In de visies van nsb, en breivik wilden zij Nederland behoeden voor een linkse dictatuur en Volkert wilde Nederland behoeden voor een rechtse dictatuur
  maandag 12 september 2011 @ 23:31:33 #298
56749 BlaZ
pi_101883627
quote:

[..]

Breivik ook
Ook een vergelijking die nergens op slaat.
  maandag 12 september 2011 @ 23:37:23 #299
56749 BlaZ
pi_101883966
quote:

[..]

Breivik ook
En wie beoordeelt wat een goede manier is en wat slechte manier is.

JP Coen was in die tijd gewoon een held. Wat inboorlingen afslachten was in die tijd dan ook geen probleem.

quote:
Kort daarna vertok Jan Pieterszoon Coen terug naar Nederland. Bij terugkomst werd hij onderscheiden met medailles, een vergulde degen, en een groot geldbedrag. Een genereuze beloning voor een man wiens naam met bloed overgoten is.
pi_101884981
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ook een vergelijking die nergens op slaat.
waarom slaat dat nergens op?
hun motieven zijn toch bekend.. ze verklaarden zelf dat ze Nederland wilden behoeden voor een groot gevaar, hun vijand

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]

En wie beoordeelt wat een goede manier is en wat slechte manier is.
goeie vraag, maar het vermoorden van 15.000 eilandbewoners en dan hun eilanden roven is de verkeerde zaak, toch ?
quote:
JP Coen was in die tijd gewoon een held. Wat inboorlingen afslachten was in die tijd dan ook geen probleem.
ook in zijn tijd was was het wel een probleem... maar het is nu 2011
en nu nog steeds die man verheerlijken is echt wel sick volgens onze tijdgeest
of ook niet voor sommigen... dan is hun tijdsgeest zelf sick
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')