We begrijpen allemaal jou vraag, alleen reageer jij liever alleen positief op mensen die in jou straatje passen, maar omdat we niet jou mening delen begrijpen we je zogenaamd niet?quote:
Er zijn ook kleinkinderen die hun rijkdom te danken hebben aan hun mafia-grootvaderquote:Op maandag 12 september 2011 18:25 schreef Clan het volgende:
heeft Mohammed Nederland geen welvaart gebracht en heeft zijn religie alleen maar achteruitgang gebracht.
Integendeel. Zijn omgeving keurde af dat hij het niet wilde doen. Het was pas toen men dreigde zijn huwelijk met het meisje Aisha ongeldig te verklaren zodat haar ouders haar konden terughalen om haar als slaaf te verkopen dat hij haar bij de knuffelbeestjes weghaalde en op zijn gereedschap zette.quote:Op maandag 12 september 2011 18:25 schreef Clan het volgende:
[..]
Over vooroordelen gesproken.
Wat wij nu vinden van Mohammed vond men in die tijd ook van Mohammed ( zijn omgeving keurde ook af dat hij sex had met kinderen )
Maar moslims mogen het ook niet in moslimlandenquote:daarnaast heeft Mohammed Nederland geen welvaart gebracht
Mwoah. Dat is debatteerbaar.quote:en heeft zijn religie alleen maar achteruitgang gebracht.
Maar wat nu als zijn omgeving het wel goedkeurde?quote:Op maandag 12 september 2011 18:25 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat wij nu vinden van Mohammed vond men in die tijd ook van Mohammed ( zijn omgeving keurde ook af dat hij sex had met kinderen ) daarnaast heeft Mohammed Nederland geen welvaart gebracht en heeft zijn religie alleen maar achteruitgang gebracht.
En Willem Drees dan? Dan moeten we bij zijn standbeeld ook maar een bordje neerzetten en mag de PvdA ook niet meer positief refereren naar 'vadertje Drees', want we moeten dit allemaal onsmakelijk vinden, uit symphatie moeten we dan ook de AOW niet willen accepteren.quote:Op maandag 12 september 2011 18:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn ook kleinkinderen die hun rijkdom te danken hebben aan hun mafia-grootvader
De VOC was niet zo winstgevend in de tijd dat JP Coen leefde, maar Coen legde wel - mede - een fundament voor de roofstaat Nederland. Hij was dus een roofmoordenaar. Nogal onsmakelijk om die man te bedanken voor zijn wandaden
Wat als....quote:Op maandag 12 september 2011 18:30 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Maar wat nu als zijn omgeving het wel goedkeurde?
mwah als mohammed ter sprake komt heb ik het ook altijd over diezelfde tijdsgeest anders, kan me niet voorstellen dat ik er nog niet over ben begonnen in dit topicquote:Op maandag 12 september 2011 18:10 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Tsja. Het valt wel een beetje op dat de mensen die hier om het hardst roepen dat Coen "in een andere tijd leefde" en "Nederland groot gemaakt heeft" dezelfden zijn die vinden dat je de profeet Mohammed niet mag aanbidden omdat hij "een massamoordende vrouwenhatende kinderneuker" was. Ook al leefde ook hij in een andere tijd
Maar goed. We moeten nu eenmaal de "VOC moraal" aanbidden.
Van speculeren kun je nu éénmaal geen speculaas maken, daarom is het zinloos om hier antwoord op te geven.quote:Op maandag 12 september 2011 18:36 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Wtf? Geef eens gewoon antwoord. Dat is toch denkbaar?
De VOC heeft Nederland groot gemaakt en heeft uiteindelijk van Rotterdam de grootste havenstad van Nederland gemaakt en doorvoergebied van heel Europa, neem dat maar eens weg en kijk eens wat er economisch van Nederland overblijftquote:Op maandag 12 september 2011 18:30 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Integendeel. Zijn omgeving keurde af dat hij het niet wilde doen. Het was pas toen men dreigde zijn huwelijk met het meisje Aisha ongeldig te verklaren zodat haar ouders haar konden terughalen om haar als slaaf te verkopen dat hij haar bij de knuffelbeestjes weghaalde en op zijn gereedschap zette.
Volgens de Hadiths dan. Die zijn vast niet geheel onpartijdig.
Overigens werd het gedrag van Coen in zijn eigen tijd ook niet als normaal gezien. Dus de vergelijking wordt steeds beter
[..]
Maar moslims mogen het ook niet in moslimlanden
[..]
Mwoah. Dat is debatteerbaar.
Net zoals men de voordelen van de VOC en VOC mentaliteit voor Nederland meestal schromelijk overschat.
??quote:Op maandag 12 september 2011 18:38 schreef Clan het volgende:
[..]
Van speculeren kun je nu éénmaal geen speculaas maken, daarom is het zinloos om hier antwoord op te geven.
In de tijd van Mohammed leefden mensen niet zo lanfg, dwz er overleden veel mensen aan ziekten. De grens tussen kind zijn en volwassen zijn lag in die tijd anders, zo kon je misschien al op je 12e volwassen zijn en was je op je 30e een hoogbejaarde, dus dan zou ik het in de tijd plaatsen en vanuit die visie zou ik tegenwoordig de man op één lijn zetten met Coen, een standbeeld waardig dus.quote:Op maandag 12 september 2011 18:42 schreef Louis22 het volgende:
[..]
??
Stel nu, ik vertel jou het verhaal over Mohammed, met dat verschil dat iedereen in zijn omgeving het supertof vond dat ie pedo was. En je geloofde me. Wat zou je reactie zijn?
Tot zover ben je in ieder geval consequent. Vervolgvraag is (vanzelfsprekend, zou ik willen zeggen), wat moeten we verstaan onder het begrip 'omgeving'? Is die beperkt tot de landsgrenzen? Hoe zit het dan met de tijd voordat er landen bestonden?quote:Op maandag 12 september 2011 18:49 schreef Clan het volgende:
[..]
In de tijd van Mohammed leefden mensen niet zo lanfg, dwz er overleden veel mensen aan ziekten. De grens tussen kind zijn en volwassen zijn lag in die tijd anders, zo kon je misschien al op je 12e volwassen zijn en was je op je 30e een hoogbejaarde, dus dan zou ik het in de tijd plaatsen en vanuit die visie zou ik tegenwoordig de man op één lijn zetten met Coen, een standbeeld waardig dus.
Ik versta onder omgeving vanalles, maar niet alles versta ik;quote:Op maandag 12 september 2011 18:56 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Tot zover ben je in ieder geval consequent. Vervolgvraag is (vanzelfsprekend, zou ik willen zeggen), wat moeten we verstaan onder het begrip 'omgeving'? Is die beperkt tot de landsgrenzen? Hoe zit het dan met de tijd voordat er landen bestonden?
Inderdaad tijdsgeest verder niks. Het graf van Napoleon anders ook maar weghalen en de arc de triomphe.quote:Op maandag 12 september 2011 18:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah als mohammed ter sprake komt heb ik het ook altijd over diezelfde tijdsgeest anders, kan me niet voorstellen dat ik er nog niet over ben begonnen in dit topic
gelijke monikken, gelijke kappen idd en dat beeld gewoon laten staan waar het staat
Dan mag je me toch eens uitleggen wat Napoleon verkeerd heeft gedaan. De orde in Frankrijk hersteld, de revolutionaire energie omgezet in een agressieve buitenlandse politiek, de reactionaire krachten van Europa op de kast gejaagd, door heel Europa een fatsoenlijk wetboek verspreid, de joden geëmancipeerd. Die man is een held.quote:Op maandag 12 september 2011 20:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Inderdaad tijdsgeest verder niks. Het graf van Napoleon anders ook maar weghalen en de arc de triomphe.
Ja maar volgens de huidige tijdsgeest zou de executie van 3000 gevangenen in Jaffa toch echt een oorlogsmisdaad zijn geweest.quote:Op maandag 12 september 2011 20:14 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Dan mag je me toch eens uitleggen wat Napoleon verkeerd heeft gedaan. De orde in Frankrijk hersteld, de revolutionaire energie omgezet in een agressieve buitenlandse politiek, de reactionaire krachten van Europa op de kast gejaagd, door heel Europa een fatsoenlijk wetboek verspreid, de joden geëmancipeerd. Die man is een held.
Was Drees dan een moordenaar ? Heeft hij dan de bevolking van 2 eilanden vermoord?quote:Op maandag 12 september 2011 18:34 schreef Clan het volgende:
[..]
En Willem Drees dan? Dan moeten we bij zijn standbeeld ook maar een bordje neerzetten en mag de PvdA ook niet meer positief refereren naar 'vadertje Drees', want we moeten dit allemaal onsmakelijk vinden, uit symphatie moeten we dan ook de AOW niet willen accepteren.
Dus... de welvaart in Nederland is te danken aan het uitzuigen van Indonesië?quote:Op maandag 12 september 2011 18:39 schreef Clan het volgende:
[..]
De VOC heeft Nederland groot gemaakt en heeft uiteindelijk van Rotterdam de grootste havenstad van Nederland gemaakt en doorvoergebied van heel Europa, neem dat maar eens weg en kijk eens wat er economisch van Nederland overblijft
Napoleon was een dictator, onder zijn bewind werd de kloof tussen arm en rijk groter en heeft de bevolking zowat hun hele kroost op moeten offeren ( dienstplicht ) aan de vele oorlogen die hij voerde, de economie was daardoor flink geraakt, zijn legers liet hij tot tweemaal toe in de steek ( Egypte/ Rusland ) welke honderdduizenden doden met zich meebracht.quote:Op maandag 12 september 2011 20:14 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Dan mag je me toch eens uitleggen wat Napoleon verkeerd heeft gedaan. De orde in Frankrijk hersteld, de revolutionaire energie omgezet in een agressieve buitenlandse politiek, de reactionaire krachten van Europa op de kast gejaagd, door heel Europa een fatsoenlijk wetboek verspreid, de joden geëmancipeerd. Die man is een held.
De politionele acties? Ik denk dat de Indonesiers over Drees ook wel een uitgesproken mening hebbenquote:Op maandag 12 september 2011 20:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Was Drees dan een moordenaar ? Heeft hij dan de bevolking van 2 eilanden vermoord?
En wat heeft de AOW te maken met onterechte persoonsverheerlijking van Drees?
Ja, de welvaart is idd te danken aan het uitzuigen van Nederlands Indië, de hele infrastructuur in Nederland is daarvan betaald ( ook te lezen in Max Havelaar ) Shell is door de BPM ontstaan.quote:Op maandag 12 september 2011 20:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus... de welvaart in Nederland is te danken aan het uitzuigen van Indonesië?
En die roofzucht is prijzenswaardig ?
Overigens... toen de VOC failliet ging was Rotterdam een klein dorpje. Met nauwelijk economische betekenis voor de eigen regio.
Het is geen uitzuigen of roofzucht het was gewoon gebruik maken van de situatie.quote:Op maandag 12 september 2011 20:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus... de welvaart in Nederland is te danken aan het uitzuigen van Indonesië?
En die roofzucht is prijzenswaardig ?
Overigens... toen de VOC failliet ging was Rotterdam een klein dorpje. Met nauwelijk economische betekenis voor de eigen regio.
Zonder Indonesie was Nederland ook gewoon welvarend geweest.quote:Op maandag 12 september 2011 20:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Ja, de welvaart is idd te danken aan het uitzuigen van Nederlands Indië, de hele infrastructuur in Nederland is daarvan betaald ( ook te lezen in Max Havelaar ) Shell is door de BPM ontstaan.
Dat we daardoor welvaart hebben gekregen is idd prijzenswaardig want we genieten er nog steeds van, kijk maar eens hoe sterk de koloniserende landen van Europa wel niet zijn geweest ten aanzien van de andere landen.
In Rotterdam liggen de oliefaffenaderijen voor de olie ( vroeger Nederlands Indie ) die met schepen worden aangevoerd, toen de VOC failliet ging ging alles over naar de Nederlandse staat, dus door juist onze handelsgeest over zee heeft van Rotterdam één van de peilers van de Nederlandse economie gemaakt.
Oh, ja, zoals die beschaafde Europeanen zeker:quote:Op maandag 12 september 2011 18:25 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat wij nu vinden van Mohammed vond men in die tijd ook van Mohammed ( zijn omgeving keurde ook af dat hij sex had met kinderen )
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consentquote:In the 12th century Gratian, the influential founder of Canon law in medieval Europe, accepted age of puberty for marriage to be between twelve and fourteen but acknowledged consent to be meaningful if the children were older than seven. There were authorities that said that consent could take place earlier. Marriage would then be valid as long as neither of the two parties annulled the marital agreement before reaching puberty, or if they had already consummated the marriage. It should be noted that Judges honored marriages based on mutual consent at ages younger than seven, in spite of what Gratian had said; there are recorded marriages of two and three year olds.
quote:daarnaast heeft Mohammed Nederland geen welvaart gebracht en heeft zijn religie alleen maar achteruitgang gebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |