Omdat die inspiratie nihil is. Dat jij het overdrijft maakt het geen feit.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom Donner het zegt - de rust bewaren, enzovoort - maar de stelling is natuurlijk compleet absurd. Als een geflipte Noor al (mede) door Geert Wilders wordt geïnspireerd, waarom zou dat dan dichter bij huis, bij een geflipte Nederlander, niet zo kunnen zijn?
Ik schreef mede-geïnspireerd. En de woorden "zou zijn" suggereren alsof dat een opvatting is, terwijl het gewoon om een vaststaand feit gaat. In zijn manifest verwijst Breivik meerdere malen vol bewondering naar Wilders. Een groot deel van de anti-islam-opvattingen van Breivik lijkt bijna wel één op één uit het PVV-verkiezingsprogramma gekopieerd.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:26 schreef 3-voud het volgende:
Omdat die inspiratie nihil is. Dat jij het overdrijft maakt het geen feit. Als dergelijke idioot door Wilders geïnspireerd zou zijn had je op zijn minst een aanslag op de islam/moslims verwacht.
Je moet je aversie jegens Wilders misschien eens in toom houden. Dat voorkomt zulks overdrijvingen.
Dat die "mede" tussen haakjes een indekking was, begreep ik al.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik schreef mede-geïnspireerd. En de woorden "zou zijn" suggereren alsof dat een opvatting is, terwijl het gewoon om een vaststaand feit gaat. In zijn manifest verwijst Breivik meerdere malen vol bewondering naar Wilders. Een groot deel van de anti-islam-opvattingen van Breivik lijkt bijna wel één op één uit het PVV-verkiezingsprogramma gekopieerd.
Dat Breivik zich niet op moslims maar op sociaal-democraten richtte, is zijn afweging geweest. Het doet niets af aan het feit dat Wilders één van zijn inspiratiebronnen vormde. En als je kijkt naar de manier waarop Wilders links doorgaans 'demoniseert' (ik gooi er even een vaak misbruikt modewoord in), dan valt dat ook nog prima te rijmen.
Aanbevolen leesvoer voor jou: http://www.volkskrant.nl/(...)lders-retoriek.dhtml
NB: Of ik mijn aversie tegen Wilders in toom houd, bepaal ik zelf wel. Zolang ik binnen de grenzen van de wet blijf, geldt dat door Wilders zo zwaar (en terecht) bevochten recht op vrije meningsuiting ook gewoon voor mij. Wen er maar aan.
Ik had "mede" ook kunnen weglaten. Als ik vaststel dat Breivik door Wilders is geïnspireerd, wil dat niet zeggen dat hij niet ook door anderen is geïnspireerd. Ik dek me nergens voor in, dit zijn vrij duidelijk waarneembare feiten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:35 schreef 3-voud het volgende:
Dat die "mede" tussen haakjes een indekking was, begreep ik al.
De islamisering van Europa, waar Wilders ook zo graag prat op gaat, is het hoofdthema van dat manifest. Breivik acht politiek-correcte politici daar schuldig aan, dus dat verklaart zijn afweging om tientallen sociaal-democraten uit te moorden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:35 schreef 3-voud het volgende:
De momenten dat het manifest van Breivik over Wilders heeft kun je beter als side-note beschouwen dan echte inspriratie. Zijn daden bewijzen het.
Ik denk het niet, omdat de SP een democratisch ingerichte politieke partij is die vroeger weliswaar vrij radicaal was, maar sinds enkele tientallen jaren veel gematigder is. De vergelijking gaat in die zin mank, omdat de PVV een eenmansbeweging is: Wilders Wil Is Wet.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
De Rote Armee Fraktion had het over het vreselijke kapitalisme, is daarmee de SP in hetzelfde hoekje te plaatsen?
De vraag was retorisch om je te wijzen op de onzin van je redeneringquote:Op dinsdag 13 september 2011 16:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk het niet, omdat de SP een democratisch ingerichte politieke partij is die vroeger weliswaar vrij radicaal was, maar sinds enkele tientallen jaren veel gematigder is. De vergelijking gaat in die zin mank, omdat de PVV een eenmansbeweging is: Wilders Wil Is Wet.
Als je bedoelt te zeggen dat er in Nederland links-extremisten rondlopen die tot aanslagen in staat zijn, dan is het antwoord beslist ja. De aanwezigheid van verschillende soorten extremisten wordt trouwens ook in AIVD-rapporten genoemd.
Mwoah, als hij zich liet inspireren door Wilders dan is een aanslag op de sociaal-democratie juist veel logischer.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Omdat die inspiratie nihil is. Dat jij het overdrijft maakt het geen feit.
Als dergelijke idioot door Wilders geïnspireerd zou zijn had je op zijn minst een aanslag op de islam/moslims verwacht.
Op je vraag was een prima antwoord mogelijk. Het verbaast me eigenlijk dat je het verband niet ziet tussen het kernthema van Breikviks manifest en de manier waarop Wilders politiek bedrijft. Er zijn allerlei duidelijke overeenkomsten. De 'islamisering' als hoofdthema, maar ook de bewondering voor Israël en het leggen van schuld bij linkse 'politieke elites'.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:
De vraag was retorisch om je te wijzen op de onzin van je redenering
De PVV stond dus zelfs aan de basis van zijn inspiratie.quote:Etnocentrische bewegingen zoals British National Party, National Front zijn niet succesvol en zullen nooit meer dan 10% steun krijgen. Je kunt niet racisme (multikulti) bestrijden met racisme. Etnocentrisme is daarom compleet het tegenovergestelde van wat we willen bereiken.
Wij hebben de Vienna School of Thought als ideologische basis gekozen. Dit betekent oppositie tegen multiculturalisme en islamisering (op culturele gronden). Alle ideologische argumenten zijn gebaseerd op anti-racisme. Dit heeft bewezen succesvol te zijn en verklaart waarom de moderne conservatieve beweging / partijen die de Vienna School of Thought toepassen zo succesvol zijn: De Vooruitgangspartij, Geert Wilders, Document.no en vele anderen.
Zoals ik al eerder aangaf is 'links Nederland' precies hetzelfde aan het doen waar men 'rechts Nederland' van beschuldigd, namelijk: haatzaaien.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:02 schreef Cobra4 het volgende:
Column van Naima el Bezaz. Stond vanochtend in de Spits:
Column: Stop er een sok in Dibi
Ik heb het gehad met Tofik Dibi. Het lijkt wel alsof die Noorse aanslagen het GroenLinks-Kamerlid wel erg goed uitkomen. Ik heb een uitgesproken hekel aan Wilders, maar wat Dibi doet, blijven wijzen naar de aanslagen en herhalen dat er ook hier in Nederland ‘mogelijke’ Breiviks rondlopen, dat gaat te ver en is minstens zo ophitsend. Steeds roepen dat het allemaal zo erg niet is met de multiculturele samenleving, maar ondertussen in kranten ingezonden stukken publiceren waarin je zegt dat moslims niet dom moeten zijn, maar juist kritisch moeten denken, dat vind ik hypocriet.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)p-er-een-sok-in-dibi
En?quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De PVV stond dus zelfs aan de basis van zijn inspiratie.
Wederom een vreemde conclusie.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:51 schreef Clan het volgende:
[..]
En waarom is dat? één partij mag alles zeggen en de andere niet omdat alles wat één partij zou zeggen een voedingsbodem kan zijn voor aanslagen en de andere niet? Dus als mensen van de PVV/VVD worden omgebracht is dat hun eigen schuld omdat ze hun toon moesten matigen, maar als dit bij de sociaal democraten gebeurt dan is dat de schuld van anderen?
Ik vind het anders al heel lang bizar dat Groen Links zo'n bloemetjes-imago heeft als je ziet uit voor voor mega-extreme groeperingen die geweld niet schuwden ze voort zijn gekomen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk het niet, omdat de SP een democratisch ingerichte politieke partij is die vroeger weliswaar vrij radicaal was, maar sinds enkele tientallen jaren veel gematigder is. De vergelijking gaat in die zin mank, omdat de PVV een eenmansbeweging is: Wilders Wil Is Wet.
Als je bedoelt te zeggen dat er in Nederland links-extremisten rondlopen die tot aanslagen in staat zijn, dan is het antwoord beslist ja. De aanwezigheid van verschillende soorten extremisten wordt trouwens ook in AIVD-rapporten genoemd.
Meneer Bolkestein.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:02 schreef Cobra4 het volgende:
Column van Naima el Bezaz. Stond vanochtend in de Spits:
Column: Stop er een sok in Dibi
Ik heb het gehad met Tofik Dibi. Het lijkt wel alsof die Noorse aanslagen het GroenLinks-Kamerlid wel erg goed uitkomen. Ik heb een uitgesproken hekel aan Wilders, maar wat Dibi doet, blijven wijzen naar de aanslagen en herhalen dat er ook hier in Nederland ‘mogelijke’ Breiviks rondlopen, dat gaat te ver en is minstens zo ophitsend. Steeds roepen dat het allemaal zo erg niet is met de multiculturele samenleving, maar ondertussen in kranten ingezonden stukken publiceren waarin je zegt dat moslims niet dom moeten zijn, maar juist kritisch moeten denken, dat vind ik hypocriet.
De politiek is de weg totaal kwijt in de strijd om maar in het nieuws te komen. Links is zo benauwd voor de toekomst en voor de dreiging blijvend in de oppositie te zitten, dat ze steeds harder schreeuwt en uiteindelijk scherper en gevaarlijker uit de hoek komt dan conservatief rechts. Als je iets expliciet niet zegt, maar alleen suggereert, worden beelden en ideeën juist sterker omdat je dan vrij bent om de wazige lijnen zelf in te kleuren.
Stel je bent een eenzame gek achter een computer en je zoekt naar iets om je mee te profileren, maar je weet niet wat en hoe. Dan brengen juist mensen als Geert Wilders en Tofik Dibi je op ideeën. Beiden reageren op nieuwsontwikkelingen, pikken de elementen eruit die hen goed uitkomen en schrijven zich via Twitter de publiciteit in. De eenzame gek hoort ‘mogelijke’ Breivik en ‘mogelijke’ aanslagen en ruikt zijn ‘fifteen minutes of fame’. Kamerleden zoals Geert Wilders en Tofik Dibi kunnen levensgevaarlijk zijn. Blinde ambitie en krantenkoppen verblinden hun zicht en daardoor kunnen ongelukken gebeuren. Dus Dibi, stop er een sok in en Wilders, luister naar meester Bolkestein: zoek nu eindelijk eens wat diepgang. Die plaat die jullie steeds afspelen is sleets geworden.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)p-er-een-sok-in-dibi
Rechts is bang voor moslims?quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Weet links ook eens hoe het is om bang te zijn voor moslims!
Wat ontkennen?quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:02 schreef skrn het volgende:
Rechts blijft maar weer eens ontkennen ontkennen ontkennen.
Jij zaait eerder haat naar Cohen en Dibi. Ik zie hun geen haatzaaien naar 'rechts Nederland' .quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:09 schreef Clan het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf is 'links Nederland' precies hetzelfde aan het doen waar men 'rechts Nederland' van beschuldigd, namelijk: haatzaaien.
Hypocrisy weer ten top deze week bij Liks Nederland, Cohen, van het Hek en nu Dibi die de 'pot verwijt de ketel' term zijn vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |