Want die partijen kregen veel steun? Volgens mij werd Hans Janmaat nog veroordeeld voor dezelfde uitspraken waar Pim Fortuyn voor werd toegejuicht.quote:Op maandag 12 september 2011 20:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Sinds de PVV populairder is geworden? Ik denk dat we in de jaren 80 van de vorige eeuw een stuk rechtser waren qua beleid dan nu, we hadden toen ook nog de CP en CD.
Je referentiekader mbt tot steeds rechtser denken, ten aanzien van wat of wanneer zijn mensen rechtser gaan denken, dat bedoelde ik daarmee.
Dan ben je niet goed wijs.quote:Op maandag 12 september 2011 13:12 schreef A-mineur het volgende:
Ik heb liever dat er 100 breiviks rondlopen in Nederland dan 10 van die radicale haatbaarden.
Dat dus.quote:Op maandag 12 september 2011 20:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zijn daar volgens mij niet zozeer doodgeschoten vanwege het beleid wat ze uitvoerden (zeker die jongeren niet) maar vanwege een vrij intense haat jegens sociaal-democraten.
CDA was de gehele jaren 80 aan de macht, dat was een enorm rechts blok wat daar toen stondquote:Op maandag 12 september 2011 20:25 schreef Piye het volgende:
[..]
Want die partijen kregen veel steun? Volgens mij werd Hans Janmaat nog veroordeeld voor dezelfde uitspraken waar Pim Fortuyn voor werd toegejuicht.
De voedingsbodem ligt dus bij de ontkenning van de PvdA over allerlei problemen. conclusie door gevoerd beleid of juist de ontkenning ervan door de sociaal democraten is dit dus ontstaan. Ik zou dan ook iets minder hard van de daken blijven schreeuwen zoals de linkse partijen doen, daarmee doe je alleen haat voeden.quote:Op maandag 12 september 2011 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat dus.
De haat kwam niet voort uit gevoerd beleid, maar uit de gewekte suggestie dat 'links' of 'de sociaaldemocraten' verantwoordelijk waren en zijn voor het immigrantenprobleem, de financiële crisis en zo nog wat van die dingen. Iets wat niet hard te maken is, maar bij een aantal mensen (hé, daar is GeenStijl weer!) er nogal gemakkelijk ingaat.
Oh, en wie propageert die suggestie in Nederland ook weer?
Ik ga proberen mijn cavia te laten jongleren, dat heeft denk ik meer succes.quote:Op maandag 12 september 2011 22:37 schreef Clan het volgende:
[..]
De voedingsbodem ligt dus bij de ontkenning van de PvdA over allerlei problemen. conclusie door gevoerd beleid of juist de ontkenning ervan door de sociaal democraten is dit dus ontstaan. Ik zou dan ook iets minder hard van de daken blijven schreeuwen zoals de linkse partijen doen, daarmee doe je alleen haat voeden.
Ah dus 'links' moet haar mond maar houden en lekker 'rechts' allerlei vuillakkerij laten spuwen? Apart hoorquote:Op maandag 12 september 2011 22:37 schreef Clan het volgende:
[..]
De voedingsbodem ligt dus bij de ontkenning van de PvdA over allerlei problemen. conclusie door gevoerd beleid of juist de ontkenning ervan door de sociaal democraten is dit dus ontstaan. Ik zou dan ook iets minder hard van de daken blijven schreeuwen zoals de linkse partijen doen, daarmee doe je alleen haat voeden.
Misschien moeten we allemaal de toon matigen, zoals rechts ook de toon moet matigen, want blijkbaar is je mening geven al een voedingsbodem voor allerlei radicale uitspattingen.quote:Op maandag 12 september 2011 22:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah dus 'links' moet haar mond maar houden en lekker 'rechts' allerlei vuillakkerij laten spuwen? Apart hoor
Als dat de insteek is van je discussie hoor je niet veelquote:Op maandag 12 september 2011 22:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ga proberen mijn cavia te laten jongleren, dat heeft denk ik meer succes.
Fijne avond verder.
nee hoor....quote:Op maandag 12 september 2011 23:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Misschien moeten we allemaal de toon matigen, zoals rechts ook de toon moet matigen, want blijkbaar is je mening geven al een voedingsbodem voor allerlei radicale uitspattingen.
Dibi praat onzin.
Als die onzin een voedingsbodem is dan moeten we al helemaal oppassen voor het 'rooie gevaar', dat is geen voedingsbodem dat zijn gewoon meningen van mensen.quote:Op maandag 12 september 2011 23:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nee hoor....
de haat naar moslims en links is die voedingsbodem...en dat is dagelijks te lezen op fok.
Opstelten die zit dat te verbergen....
Een keffertje op een forum was Breivik ook een jaar of 2 geleden, klagen over lange wachttijden in de queue voor een heroic in WoW, en dat de hardcore raiders voorrang zouden moeten krijgen op de casual ones, want dat vond meneer eerlijker. Ook keffertjes kunnen dus door het lint gaan.quote:Op maandag 12 september 2011 13:51 schreef Zemelknoper het volgende:
[..]
Jij bent ook maar een keffertje op een forum. Wilders is slechts een opportunist. Straks heeft hij echt macht en gaat ie moslims pesten met krankzinnige wetten?
Zeer vreemde conclusie op basis van bovenstaande.quote:Op maandag 12 september 2011 23:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Misschien moeten we allemaal de toon matigen, zoals rechts ook de toon moet matigen, want blijkbaar is je mening geven al een voedingsbodem voor allerlei radicale uitspattingen.
Dibi praat onzin.
En waarom is dat? één partij mag alles zeggen en de andere niet omdat alles wat één partij zou zeggen een voedingsbodem kan zijn voor aanslagen en de andere niet? Dus als mensen van de PVV/VVD worden omgebracht is dat hun eigen schuld omdat ze hun toon moesten matigen, maar als dit bij de sociaal democraten gebeurt dan is dat de schuld van anderen?quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeer vreemde conclusie op basis van bovenstaande.
Hitler was ooit kunstschilder, moeten we die ook maar preventief ruimen?quote:Op dinsdag 13 september 2011 02:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een keffertje op een forum was Breivik ook een jaar of 2 geleden, klagen over lange wachttijden in de queue voor een heroic in WoW, en dat de hardcore raiders voorrang zouden moeten krijgen op de casual ones, want dat vond meneer eerlijker. Ook keffertjes kunnen dus door het lint gaan.
Ik snap wel waarom Donner het zegt - de rust bewaren, enzovoort - maar de stelling is natuurlijk compleet absurd. Als een geflipte Noor al (mede) door Geert Wilders wordt geïnspireerd, waarom zou dat dan dichter bij huis, bij een geflipte Nederlander, niet zo kunnen zijn?quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:06 schreef Clan het volgende:
'Geen voedingsbodem voor Nederlandse Breivik'
Er zijn op dit moment geen concrete aanwijzingen dat in Nederland een Anders Breivik opstaat. Er is geen voedingsbodem voor zijn gedachtegoed, schrijft minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) in een brief aan de Tweede Kamer naar aanleiding van de aanslagen in Noorwegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |