abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 september 2011 @ 20:25:50 #151
351780 Piye
King of Kush
pi_101871723
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:10 schreef Clan het volgende:

[..]

Sinds de PVV populairder is geworden? Ik denk dat we in de jaren 80 van de vorige eeuw een stuk rechtser waren qua beleid dan nu, we hadden toen ook nog de CP en CD.

Je referentiekader mbt tot steeds rechtser denken, ten aanzien van wat of wanneer zijn mensen rechtser gaan denken, dat bedoelde ik daarmee.
Want die partijen kregen veel steun? Volgens mij werd Hans Janmaat nog veroordeeld voor dezelfde uitspraken waar Pim Fortuyn voor werd toegejuicht.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_101871797
Wat een open deur.
pi_101871843
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:12 schreef A-mineur het volgende:
Ik heb liever dat er 100 breiviks rondlopen in Nederland dan 10 van die radicale haatbaarden.
Dan ben je niet goed wijs.
  maandag 12 september 2011 @ 21:33:07 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_101876282
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze zijn daar volgens mij niet zozeer doodgeschoten vanwege het beleid wat ze uitvoerden (zeker die jongeren niet) maar vanwege een vrij intense haat jegens sociaal-democraten.
Dat dus.

De haat kwam niet voort uit gevoerd beleid, maar uit de gewekte suggestie dat 'links' of 'de sociaaldemocraten' verantwoordelijk waren en zijn voor het immigrantenprobleem, de financiële crisis en zo nog wat van die dingen. Iets wat niet hard te maken is, maar bij een aantal mensen (hé, daar is GeenStijl weer!) er nogal gemakkelijk ingaat.

Oh, en wie propageert die suggestie in Nederland ook weer?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_101880391
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:25 schreef Piye het volgende:

[..]

Want die partijen kregen veel steun? Volgens mij werd Hans Janmaat nog veroordeeld voor dezelfde uitspraken waar Pim Fortuyn voor werd toegejuicht.
CDA was de gehele jaren 80 aan de macht, dat was een enorm rechts blok wat daar toen stond ;) én je had ook nog de CD en CP in die tijd, dus genoeg rechtse politiek.
pi_101880599
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat dus.

De haat kwam niet voort uit gevoerd beleid, maar uit de gewekte suggestie dat 'links' of 'de sociaaldemocraten' verantwoordelijk waren en zijn voor het immigrantenprobleem, de financiële crisis en zo nog wat van die dingen. Iets wat niet hard te maken is, maar bij een aantal mensen (hé, daar is GeenStijl weer!) er nogal gemakkelijk ingaat.

Oh, en wie propageert die suggestie in Nederland ook weer?
De voedingsbodem ligt dus bij de ontkenning van de PvdA over allerlei problemen. conclusie door gevoerd beleid of juist de ontkenning ervan door de sociaal democraten is dit dus ontstaan. Ik zou dan ook iets minder hard van de daken blijven schreeuwen zoals de linkse partijen doen, daarmee doe je alleen haat voeden.
  maandag 12 september 2011 @ 22:41:50 #157
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_101880813
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:37 schreef Clan het volgende:

[..]

De voedingsbodem ligt dus bij de ontkenning van de PvdA over allerlei problemen. conclusie door gevoerd beleid of juist de ontkenning ervan door de sociaal democraten is dit dus ontstaan. Ik zou dan ook iets minder hard van de daken blijven schreeuwen zoals de linkse partijen doen, daarmee doe je alleen haat voeden.
Ik ga proberen mijn cavia te laten jongleren, dat heeft denk ik meer succes.

Fijne avond verder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_101880823
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:37 schreef Clan het volgende:

[..]

Ah dus 'links' moet haar mond maar houden en lekker 'rechts' allerlei vuillakkerij laten spuwen? Apart hoor :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_101881311
Breivik : Ook in Nederland lopen mogelijke Groenlinksers rond.
pi_101882199
Dat zal ook niemand ontkennen. En het zullen er best veel zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_101882336
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah dus 'links' moet haar mond maar houden en lekker 'rechts' allerlei vuillakkerij laten spuwen? Apart hoor :)
Misschien moeten we allemaal de toon matigen, zoals rechts ook de toon moet matigen, want blijkbaar is je mening geven al een voedingsbodem voor allerlei radicale uitspattingen.

Dibi praat onzin.
pi_101882408
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ga proberen mijn cavia te laten jongleren, dat heeft denk ik meer succes.

Fijne avond verder.
Als dat de insteek is van je discussie hoor je niet veel ;)
pi_101882770
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:10 schreef Clan het volgende:

[..]

Misschien moeten we allemaal de toon matigen, zoals rechts ook de toon moet matigen, want blijkbaar is je mening geven al een voedingsbodem voor allerlei radicale uitspattingen.

Dibi praat onzin.
nee hoor....
de haat naar moslims en links is die voedingsbodem...en dat is dagelijks te lezen op fok.
Opstelten die zit dat te verbergen....
pi_101884597
De veiligheidssector tiert welig. Als GL'ers beveiliging nodig hebben krijgen ze die.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101884600
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

nee hoor....
de haat naar moslims en links is die voedingsbodem...en dat is dagelijks te lezen op fok.
Opstelten die zit dat te verbergen....
Als die onzin een voedingsbodem is dan moeten we al helemaal oppassen voor het 'rooie gevaar', dat is geen voedingsbodem dat zijn gewoon meningen van mensen.
pi_101888638
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:51 schreef Zemelknoper het volgende:

[..]

Jij bent ook maar een keffertje op een forum. Wilders is slechts een opportunist. Straks heeft hij echt macht en gaat ie moslims pesten met krankzinnige wetten?
Een keffertje op een forum was Breivik ook een jaar of 2 geleden, klagen over lange wachttijden in de queue voor een heroic in WoW, en dat de hardcore raiders voorrang zouden moeten krijgen op de casual ones, want dat vond meneer eerlijker. Ook keffertjes kunnen dus door het lint gaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_101888997
U kunt bij vermoedens van radicalisering contact opnemen met de politie, bereikbaar via het landelijke nummer 0900-8844. U kunt uw tip ook anoniem melden via Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000. Voor meer informatie over radicalisering kunt u daarnaast kijken op de website van Nuansa, Kennis- en Adviescentrum over polarisatie en radicalisering.
pi_101889407
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 23:10 schreef Clan het volgende:

[..]

Dibi praat onzin.
Zeer vreemde conclusie op basis van bovenstaande.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_101899404
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2011 07:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeer vreemde conclusie op basis van bovenstaande.
En waarom is dat? één partij mag alles zeggen en de andere niet omdat alles wat één partij zou zeggen een voedingsbodem kan zijn voor aanslagen en de andere niet? Dus als mensen van de PVV/VVD worden omgebracht is dat hun eigen schuld omdat ze hun toon moesten matigen, maar als dit bij de sociaal democraten gebeurt dan is dat de schuld van anderen?
  dinsdag 13 september 2011 @ 14:53:18 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101899469
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 02:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een keffertje op een forum was Breivik ook een jaar of 2 geleden, klagen over lange wachttijden in de queue voor een heroic in WoW, en dat de hardcore raiders voorrang zouden moeten krijgen op de casual ones, want dat vond meneer eerlijker. Ook keffertjes kunnen dus door het lint gaan.
Hitler was ooit kunstschilder, moeten we die ook maar preventief ruimen?

Had een leraar maatschappijleer op de middelbare school die voor de klas riep dat alle junks begonnen waren met Hash, Ik vroeg hem, ze hebben ook allemaal WC papier gebruikt, wat is uw punt?
> ERUIIIT!!!!!

Piet was op de middelbare school al net zo gevat en grappig als nu
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101899820
'Geen voedingsbodem voor Nederlandse Breivik'

Er zijn op dit moment geen concrete aanwijzingen dat in Nederland een Anders Breivik opstaat. Er is geen voedingsbodem voor zijn gedachtegoed, schrijft minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) in een brief aan de Tweede Kamer naar aanleiding van de aanslagen in Noorwegen.

Breivik vermoordde deze zomer tientallen Noorse sociaaldemocratische jongeren. Ook publiceerde hij een manifest waarin hij wijst op de gevaren van de 'islamisering van Europa' en het 'cultureel marxisme'. Daarin verwijst hij meerdere keren naar PVV-leider Geert Wilders.

Wat Breivik heeft gedaan is 'afschuwelijk en onmenselijk', schrijft Donner. Zijn actie heeft alle kenmerken van een terroristische daad. Maar anders dan Breivik suggereert, betstaat er geen georganiseerde terroristische beweging die zich keert tegen de islam en 'links', ook niet in Nederland.

In Nederland is wel sprake van 'steun voor afkeer van de islam en linkse ideologieën', schrijft de bewindsman, maar die worden niet doorvertaald naar gewelddadige acties. Niettemin kan in de huidige samenleving niet worden uitgesloten dat de ideeën en daden van Breivik 'gefixeerde dan wel verwarde eenlingen zullen inspireren tot gewelddadige acties', stelt Donner.

De verwachting is dat geradicaliseerde eenlingen - 'lone wolves' - een vorm van terrorisme is die in de toekomst meer aandacht zal vragen. De overheid onderzoekt daarom hoe deze solisten eerder kunnen worden opgespoord.

Tweede Kamerlid GroenLinks Tofik Dibi had om de brief gevraagd. Hij waarschuwde er maandag voor dat in Nederland wel 'mogelijke Breiviks' rondlopen. Dibi vindt dat het kabinet wegkijkt, terwijl het probleem juist bespreekbaar zou moeten worden gemaakt. Hier ligt ook een rol voor Wilders, vindt Dibi.

Wilders heeft de plicht om de discussie met het deel van zijn achterban aan te gaan dat mogelijk begrip heeft voor wat Breivik heeft gedaan, zegt de GroenLinkser. Ook wil Dibi met de regering debatteren over vreemdelingenhaat in Nederland.

Donner schrijft dat de aanslagen geen aanleiding vormen voor aanvullend beleid 'op het terrein van veerkracht en cohesie. Niettemin is het kabinet 'vanzelfsprekend' alert op ontwikkelingen met betrekking tot xenofobie en discriminatie en wordt opgetreden waar nodig, aldus de bewindsman.
Bron: 'Geen voedingsbodem voor Nederlandse Breivik'
pi_101899920
Nou moet ik toch onwillekeurig aan de Remmers uit Kopspijkers denken:
"Slaapt u rustig verder, de regering lost het op, er is niks aan de hand."
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:15:18 #173
45206 Pietverdriet
pi_101900063
En stel nou, stel nu dat er een theoretische Breivik rondloopt in Nederland. Wat wil Tofu Bibi daar dan aan doen? Nog meer afluister en burger in de gaten hou bevoegdheden voor de overheid? De glazen burger en de totale overheid?
Nou dank je, liever niet.
pi_101900201
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:06 schreef Clan het volgende:
'Geen voedingsbodem voor Nederlandse Breivik'

Er zijn op dit moment geen concrete aanwijzingen dat in Nederland een Anders Breivik opstaat. Er is geen voedingsbodem voor zijn gedachtegoed, schrijft minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) in een brief aan de Tweede Kamer naar aanleiding van de aanslagen in Noorwegen.
Ik snap wel waarom Donner het zegt - de rust bewaren, enzovoort - maar de stelling is natuurlijk compleet absurd. Als een geflipte Noor al (mede) door Geert Wilders wordt geïnspireerd, waarom zou dat dan dichter bij huis, bij een geflipte Nederlander, niet zo kunnen zijn?

Alsof 'islamisering' en rechts-extremisme in Noorwegen een groter probleem zijn dan in Nederland. Het omgekeerde lijkt me eerder waar. Noorwegen is één van de stabiele landen ter wereld, waar mensen het gelukkigst zijn en waar je het best kunt wonen. Als zelfs daar al dit soort daden kunnen plaatsvinden, kan het echt overal gebeuren.
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:21:35 #175
45206 Pietverdriet
pi_101900270
Ja, laten we met zijn allen lekker in paniek raken en bang zijn voor alles en nog wat.
Er gaan per jaar 800 mensen dood (in Nederland) aan de gevolgen van het slecht luchten van hun huis.
Maar zoals altijd, hoe kleiner het risico, hoe groter de kippenpaniek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')