tuurlijk pas je er hier wel bij. Want somberheid ed. zijn een van symptomen die bij een depressie voor kunnen komen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 09:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
als ik dit zo lees dan vraag ik me af of ik hier wel hoor, ik heb een burnout en voel me daardoor soms zwaarmoedig maar kan gelukkig nog wel veel lol uit mijn leven halen!
een dikke knuffel voor jullie!
Ik slik nu Risperdal en Cymbalta.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:16 schreef Nijna het volgende:
Succes gewoonmezelfhopelijk valt het mee met de drukte, kan je het aardig hebben allemaal.
Summer2bird, wat een omslag. Wat voor medicatie heb je dan?
Meestal duurt een AD wel een paar weken voor je er effect van merkt...
Net dutje gedaan, heerlijk...
Welkom hier, en maak je niet druk. Geen enkele depressie is standaard, dus jij ook niet. Je moet ervover praten/posten, om zelf te ontdekken wat er nu eigenlijk aan de hand is!quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:55 schreef patrickpsv het volgende:
Ik heb ongeveer met 3 meiden een date gehad, deze meiden vonden mij wel leuk, maar uiteindelijk ben ik bij alledrie de meiden afgewezen op mijn uiterlijk, wat mijn zelfbeeld niet ten goede komt. Veel mensen in mijn omgeving vinden me er overigens wel goed uitzien.
Ik heb 4 jaar rondgelopen en gedaan alsof ik geen probleem had. We kunnen elkaar de hand schudden, ik denk telkens dat iemand zal posten dat ik me aanstel, en dat het meevalt, dat ik niet moet zeuren. Maar dat valt best mee...quote:Een beetje een korte samenvatting van hoe ik ervoor sta, ik weet niet zeker of ik de situatie goed genoeg uitgelegd heb, maar dat merk ik wel. Eigenlijk had ik dit verhaaltje hier ook nooit willen posten en zie ik daar ook op tegen,
Tenzij je zelf hebt ervaren hoeveel energie depressieve aanvallen opslokken, is dat makkelijk te zeggen. Als je voor het eerst een dag hebt, waar je gewoon geen energie hebt voor wilskracht, klinkt dat advies als een verwijt, van ' slapjanus, gewoon kin omhoog en zin maken ' . Dat doet pijn...een mens zou er gewoonweg depressief van worden, als je dat al niet wasquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:53 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik wou dat je met wilskracht alles kon bereiken, zoals veel mensen lijken te denken, maar helaas werkt het lang niet altijd zo ...
Weten wat je wilt en leuk vind helpt al erg veel, want dan kan je meer afleiding zoeken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:52 schreef kingtoppie het volgende:
Ervaren jullie ook een gebrek aan het kennen van je eigen persoonlijkheid? Al zou ik bijvoorbeeld precies weten waar ik vrolijk van word en waar ik mijn dagen mee wil vullen zou ik sowieso minder ''eenzaam'' in het leven staan, meer genieten van mijn leven etc, maar ik weet niet zo goed wat ik daar voor moet doen / misschien zit het wel in het koppie en kan ik het door andere factoren niet naleven, ik weet het niet.
Dit omschrijf je wel mooi zo. Ik word ook kwaad als mensen zeggen dat ik dingen moet relativeren enzo. sjezus, alsof ik niet al 36 jaar probeer dat te doen. Ze mogen wel ff ruilen?quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:47 schreef VanGoghFan het volgende:
[..]
Tenzij je zelf hebt ervaren hoeveel energie depressieve aanvallen opslokken, is dat makkelijk te zeggen. Als je voor het eerst een dag hebt, waar je gewoon geen energie hebt voor wilskracht, klinkt dat advies als een verwijt, van ' slapjanus, gewoon kin omhoog en zin maken ' . Dat doet pijn...een mens zou er gewoonweg depressief van worden, als je dat al niet was![]()
We zien er gewoon uit, maar liggen inwendig helemaal in puin. Dat blijft lastig.
Ja daar heb ik ook last van. Ik heb geen idee wat voor mij het leven écht de moeite waard zou maken. Ik weet niet wat voor werk bij me past (ik werk nu al 10 jaar met frisse tegenzin, waarvan de laatste 4,5 jaar meer in de ziektewet dan eruit geloof ik). Qua hobbies heb ik ook niet echt iets dat me heel erg boeit. Soms vind ik iets wel even leuk, en ik vind mijn katten ook leuk, maar t is nou niet dat dat me genoeg levensdoel geeft.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:52 schreef kingtoppie het volgende:
Ervaren jullie ook een gebrek aan het kennen van je eigen persoonlijkheid? Al zou ik bijvoorbeeld precies weten waar ik vrolijk van word en waar ik mijn dagen mee wil vullen zou ik sowieso minder ''eenzaam'' in het leven staan, meer genieten van mijn leven etc, maar ik weet niet zo goed wat ik daar voor moet doen / misschien zit het wel in het koppie en kan ik het door andere factoren niet naleven, ik weet het niet.
Das grappig, naast dat ik veel herken van wat je schrijft, zijn we ook nog ongeveer even oud! (ik ben 36)quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef VanGoghFan het volgende:
@patrickpsv : ik ben 38, en getrouwd met twee kinderen. Ondanks dat ik mezelf nooit als knap of zoiets ook heb gezien, is dat best gelukt. Wees wat positiever over je eigen spiegelbeeld!
Precies dingen kunnen ook goed lopen naast het slechte deel!.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef VanGoghFan het volgende:
@patrickpsv : ik ben 38, en getrouwd met twee kinderen. Ondanks dat ik mezelf nooit als knap of zoiets ook heb gezien, is dat best gelukt. Wees wat positiever over je eigen spiegelbeeld!
Ach, je maakt nu in ieder geval bewust de keuze voor je zus op te komen, en dat kan je al als een hele verbetering zien.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Pfft wat heb ik toch een vreselijke zwager, Zijn gedrag brengt mij gevoelsmatig in een onmogelijk tweestrijd, tussen kiezen voor mezelf en mijn zus opvangen, en in dit geval kies ik toch voor mn zus, zij heeft mij nodig dan kan ik haar toch niet laten vallen?!! Maar goed vandaag dus totaal niet gerust met gevolg dat ik nu loeiende koppijn heb!
Het lijkt mij ook wel zwaar om tijdens een depressie een heel huishouden te moeten runnen, maar gelukkig is Vangogh(sorry maar kort je username even af) getrouwd en dus nog samen met zijn vrouw, en dus rust niet alles op hem alleen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:07 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Das grappig, naast dat ik veel herken van wat je schrijft, zijn we ook nog ongeveer even oud! (ik ben 36)
Maar ben niet getrouwd en heb ook geen kinderen. Lijkt me moeilijk, depressief zijn terwijl je ook verantwoordelijk bent voor 2 kinderen. (en voor je relatie natuurlijk, maar das makkelijker dan kinderen). Mag ik vragen hoe oud ze zijn? (puur nieuwsgierigheid hoor. Staat verder los van het onderwerp hier)
Ik heb, ondanks een klote begin van de dag een leuke dag gehad. Heb bij vrienden in hun tuin geholpen, en daar gegeten. Was leuk en ze waren blij (ik ook blij dat ik eens wat voor hen kon doen). Ook nog een leuk gesprek over werk gehad.
Kun je niet wat vrienden maken in het Philips stadion? Je hebt meteen gezamelijke interessesquote:
ik drink zelf helemaal nooit, mijn vader is alcoholist en ik zie vab dichtbij dat het de problemen misschien tijdelijk vervaagt maar het komt altijd weer terug! ik rook als n ketter maar drinken dus niet!quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:03 schreef VanGoghFan het volgende:
Hoe zitten julie trouwens met alcohol? Ik begon tijdens en de eerste maanden na m'n burnout behoorlijk te drinken (omdat het je een beetje verdooft), maar m'n huisarts heeft m'n bloed gemeten, en is toen heel kwaad geworden, dus toen ben ik maar eens een paar maanden gestopt. Nu kan ik haast niet meer drinken, omdat 1 glas wijn teveel (en dat kan al het tweede zijn) de volgende dag een forse dip betekent. Wel gezond, natuurlijk...
Ik vroeg me al af, of julie dat ook hebben...quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:00 schreef cafpow het volgende:
als ik dan drink word ik er mega-emotioneel en down van
Het stadion is groooot, daar zitten heel veel verschillende mensen! Van jong tot oud, van arm tot rijk. Gewoon een ander vak kiezen en kijken of het daar wel bevaltquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef patrickpsv het volgende:
@Maanvis:
Op zich een goed idee zou je denken, maar ik ben al een aantal keer in het stadion geweest en mijn ervaring is dat die mensen die ik daar zag totaal niet mijn types waren na er een paar gesproken te hebben ( op een of andere manier kom ik sowieso meestal bij de verkeerde terecht) en daarnaast ben ik iemand die liever voetbal op tv kijk, heb meestal meerdere wedstrijden tegelijk opstaan. Ook hoop ik dat ik mijn toekomstige vrienden iets dichterbij kan vinden. Maar goed misschien is het nog weleens het proberen waard.
Ja klopt, ik ga het binnenkort nog wel een keer proberen. Ik tennis inderdaad, wat varieert van 1,2 of 3 x in de week, het probleem hiermee is dat het een kleine club is en dat ik waarschijnlijk pas in de zomer competitie kan gaan spelen, er is voor mij nog geen groep vrij. Dus ik tennis buiten 1x in de week met mijn groep, de andere keren gewoon met mijn broer, dus ik ken wel een aantal mensen, maar meer nog niet. Ik ga overigens wel met regelmatig naar de competitie kijken. De activiteiten waar ik me voor inschrijf, worden vaak afgelast, waardoor het dus ook vaak niet echt meezit. Ik ga daarnaast ook nog 4x naar de sportschool. Maar het probleem is ook vaak dat het met vrijwel iedereen vaak bij een gezellig gesprek blijft en dat ik blijkbaar bij de meeste mensen niet interessant genoeg overkom, terwijl ik daar wel mijn best voor doe.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het stadion is groooot, daar zitten heel veel verschillende mensen! Van jong tot oud, van arm tot rijk. Gewoon een ander vak kiezen en kijken of het daar wel bevalt.
Jij tennist ook 2x per week zei je, ik doe dat ook en heb daarin veel sociale contacten. Ik zou ze geen vrienden willen noemen maar het is er wel altijd erg gezellig als je naderhand nog ff blijft hangen en meedoet met wat rondjes bier. Het gaat dan altijd over voetbal (jouw interesse), vrouwen en andere dingen. Erg gezellig dus. En 't is beter dan thuiszitten in je eentje toch?
Doe jij niet zo je best om andere te plezieren of te voldoen aan wat je denkt dat andere van je verwachten...dat je werkelijke persoonlijkheid geen kans krijgt? Ik herken wel wat je bedoelt, ik heb in de sportschool zelf ook best weinig gesprekken, het duurt echt lang voordat ik met mensen daar regelmatig een praatje heb. Ik zie andere mensen dat sneller doen...maar juist als ik het niet teveel probeer, krijg ik pas gesprekken waar ik ook zelf blij van wordt!quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:04 schreef patrickpsv het volgende:
Maar het probleem is ook vaak dat het met vrijwel iedereen vaak bij een gezellig gesprek blijft en dat ik blijkbaar bij de meeste mensen niet interessant genoeg overkom, terwijl ik daar wel mijn best voor doe.
Zou best kunnen, maar het is moeilijk om de juiste houding te vinden en tegelijk jezelf te blijven zodat je niet geforceerd overkomt. Overigens ben ik wel altijd meer bezig met het sporten zelf dan met de mensen die aanwezig zijn. Maar ik weet inderdaad nooit zo goed wanneer ik nou wel of niet goed overkom, wat weer leid tot onzekerheid en dat merken mensen nou eenmaal snel.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:47 schreef VanGoghFan het volgende:
[..]
Doe jij niet zo je best om andere te plezieren of te voldoen aan wat je denkt dat andere van je verwachten...dat je werkelijke persoonlijkheid geen kans krijgt? Ik herken wel wat je bedoelt, ik heb in de sportschool zelf ook best weinig gesprekken, het duurt echt lang voordat ik met mensen daar regelmatig een praatje heb. Ik zie andere mensen dat sneller doen...maar juist als ik het niet teveel probeer, krijg ik pas gesprekken waar ik ook zelf blij van wordt!
Bij mij kwam de burnout juist toen ik stopte met drinken, roken etc maar ben erg blij dat ik van zowel de verslavingen als de burnout af ben gekomen met de tijd. Ben er wel van overtuigd dat het goed is om met verslavingsgedrag te stoppen wanneer je stappen hebt gezet om daar naartoe te werken, er komt dan over het algemeen een hoop achterliggende dingen naar boven waar je dan mee aan de slag kan, dat kan erg moeilijk zijn maar biedt in die zin ook mogelijkheden tot herstelquote:Op maandag 3 oktober 2011 09:03 schreef VanGoghFan het volgende:
Hoe zitten julie trouwens met alcohol? Ik begon tijdens en de eerste maanden na m'n burnout behoorlijk te drinken (omdat het je een beetje verdooft), maar m'n huisarts heeft m'n bloed gemeten, en is toen heel kwaad geworden, dus toen ben ik maar eens een paar maanden gestopt. Nu kan ik haast niet meer drinken, omdat 1 glas wijn teveel (en dat kan al het tweede zijn) de volgende dag een forse dip betekent. Wel gezond, natuurlijk...
nee hoor, je moet in de basis genoegen nemen met een gezellig gesprek en dat telkens opbouwen. Alleen als het 'echt klikt' krijg je vrienden via de sportclub. Normale niet-depressieve mensen pikken vrienden ook niet zo effe op op de sportclub, dat is een proces dat gewoon een tijdje duurt. Dat komt ook doordat normale mensen er niet bij stil staan dat ze geen vrienden hebben end ie op moeten doen, en jij staat daar wel bij stil. Dus je denkt bij iedereen die je tegen komt 'zou hij een vriend kunnen worden'? Daardoor leg je jezelf teveel druk op. Ben gewoon jezelfquote:Op maandag 3 oktober 2011 13:04 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ja klopt, ik ga het binnenkort nog wel een keer proberen. Ik tennis inderdaad, wat varieert van 1,2 of 3 x in de week, het probleem hiermee is dat het een kleine club is en dat ik waarschijnlijk pas in de zomer competitie kan gaan spelen, er is voor mij nog geen groep vrij. Dus ik tennis buiten 1x in de week met mijn groep, de andere keren gewoon met mijn broer, dus ik ken wel een aantal mensen, maar meer nog niet. Ik ga overigens wel met regelmatig naar de competitie kijken. De activiteiten waar ik me voor inschrijf, worden vaak afgelast, waardoor het dus ook vaak niet echt meezit. Ik ga daarnaast ook nog 4x naar de sportschool. Maar het probleem is ook vaak dat het met vrijwel iedereen vaak bij een gezellig gesprek blijft en dat ik blijkbaar bij de meeste mensen niet interessant genoeg overkom, terwijl ik daar wel mijn best voor doe.
Ja ik weet het, ik zal geduld moeten hebben, maar ik kan er gewoon slecht tegen dat ik op dit moment niemand heb. Mijn broer heeft ook in zo'n periode gezeten toen ik de goede periode had. Hij is erover heen gekomen door bij toeval 1 iemand te ontmoeten die zijn beste vriend is geworden, daardoor hoop ik steeds dat dat mij ook gebeurd. hij en ik hebben best wat niveau verschil en daarnaast heeft hij wel een paar tennismaatjes door zijn competitiegroep, tuurlijk helpt hij me wel een beetje en heb ik ook weleens een toernooitje met hem gedaan. Ik sta ook reserve in dat team, maar ik kan er voorlopig nog niet bij. Maar mijn broer helpt me wel een beetje om me erbij te betrekken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee hoor, je moet in de basis genoegen nemen met een gezellig gesprek en dat telkens opbouwen. Alleen als het 'echt klikt' krijg je vrienden via de sportclub. Normale niet-depressieve mensen pikken vrienden ook niet zo effe op op de sportclub, dat is een proces dat gewoon een tijdje duurt. Dat komt ook doordat normale mensen er niet bij stil staan dat ze geen vrienden hebben end ie op moeten doen, en jij staat daar wel bij stil. Dus je denkt bij iedereen die je tegen komt 'zou hij een vriend kunnen worden'? Daardoor leg je jezelf teveel druk op. Ben gewoon jezelf.
Jammer dat je tennisvereniging zo klein is en dat er daardoor veel afgelast wordt. Misschien kun je met je broer wat toernooitjes in de omgeving gaan tennissen?
Ik zou zeggen, geniet gewoon hiervan. En ga niet al te hard op zoek. je komt vanzelf wel iemand tegen. En maak gewoon vaak een praatje met bekenden en dan zal je vanzelf wel iemand vinden waarmee het meer klikt dan anderen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:27 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik zal geduld moeten hebben, maar ik kan er gewoon slecht tegen dat ik op dit moment niemand heb. Mijn broer heeft ook in zo'n periode gezeten toen ik de goede periode had. Hij is erover heen gekomen door bij toeval 1 iemand te ontmoeten die zijn beste vriend is geworden, daardoor hoop ik steeds dat dat mij ook gebeurd. hij en ik hebben best wat niveau verschil en daarnaast heeft hij wel een paar tennismaatjes door zijn competitiegroep, tuurlijk helpt hij me wel een beetje en heb ik ook weleens een toernooitje met hem gedaan. Ik sta ook reserve in dat team, maar ik kan er voorlopig nog niet bij. Maar mijn broer helpt me wel een beetje om me erbij te betrekken.
is het niet mogelijk om training te volgen ergens, zodat het niveauverschil wat kleiner wordt? Dan word je in een groep gegooid en heb je meteen wat contact met dat groepje.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:27 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik zal geduld moeten hebben, maar ik kan er gewoon slecht tegen dat ik op dit moment niemand heb. Mijn broer heeft ook in zo'n periode gezeten toen ik de goede periode had. Hij is erover heen gekomen door bij toeval 1 iemand te ontmoeten die zijn beste vriend is geworden, daardoor hoop ik steeds dat dat mij ook gebeurd. hij en ik hebben best wat niveau verschil en daarnaast heeft hij wel een paar tennismaatjes door zijn competitiegroep, tuurlijk helpt hij me wel een beetje en heb ik ook weleens een toernooitje met hem gedaan. Ik sta ook reserve in dat team, maar ik kan er voorlopig nog niet bij. Maar mijn broer helpt me wel een beetje om me erbij te betrekken.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar echt genieten kan ik er niet van.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:31 schreef cafpow het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, geniet gewoon hiervan. En ga niet al te hard op zoek. je komt vanzelf wel iemand tegen. En maak gewoon vaak een praatje met bekenden en dan zal je vanzelf wel iemand vinden waarmee het meer klikt dan anderen.
Ik heb hetzelfde op school, ik heb niet echt een "groepje" waar ik bij hoor, maar ik zorg er gewoon voor dat ik met iedereen wat spreek en dus kan ik altijd wel even ergens bij staan.![]()
En op basis daarvan kan je verder "borduren"
Hoe dan ook, ik denk dat het met jou wel goed gaat komen als je je draai vindt. Je bent niet zoals anderen hier op R&P ontwijkend bezig ten opzichte van anderen, uiteindelijk komt dat sociale leven vanzelf wel want je zoekt sociale dingen ook echt opquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:42 schreef patrickpsv het volgende:
@ Maanvis:
Ik en mijn broer zitten niet in dezelfde tennisgroep voor training, competitiegroepen en trainingsgroepen zijn niet altijd hetzelfde bij ons. Ik ben pas geleden al overgeplaatst naar een andere tennisgroep omdat ik toe was aan een hoger niveau, daar zit ik nu net 3 weken in dus die mensen moet ik sowieso nog een beetje leren kennen. Ik zal zien hoe dat loopt in die groep, tot nu toe bevalt dat wel goed.
precies, dat bedoel ik. Ga gewoon je eigen gangetje, en wees jezelf. En ik weet dat dat lastig is maar dat moet je jezelf aanleren! Door niet aan evt. eisen of verwachtingen van anderen te denken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:42 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoeld, maar echt genieten kan ik er niet van.Ik weet wel dat zoiets vaak op een onverwacht moment gebeurd, dus moet ik me er eigenlijk minder mee bezig houden en gewoon mijn ding doen.
@ Maanvis:
Ik en mijn broer zitten niet in dezelfde tennisgroep voor training, competitiegroepen en trainingsgroepen zijn niet altijd hetzelfde bij ons. Ik ben pas geleden al overgeplaatst naar een andere tennisgroep omdat ik toe was aan een hoger niveau, daar zit ik nu net 3 weken in dus die mensen moet ik sowieso nog een beetje leren kennen. Ik zal zien hoe dat loopt in die groep, tot nu toe bevalt dat wel goed.
Oh, wat leuk, zoiets zei mijn internet psycholoog deze week ook tegen me. Ik hoop het, ik heb al tientallen topics hier doorlezen over depressie, met een ts die inderdaad alle tips en adviezen afwijst. Ik ben alleen niet de meest geduldige en ik heb ook niet altijd het idee dat ik ondanks de goede bedoelingen veel verder ben dan de mensen die het erbij laten zitten, maargoed even doorzetten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik denk dat het met jou wel goed gaat komen als je je draai vindt. Je bent niet zoals anderen hier op R&P ontwijkend bezig ten opzichte van anderen, uiteindelijk komt dat sociale leven vanzelf wel want je zoekt sociale dingen ook echt op. Je moet alleen ff geduld hebben totdat je mensen vindt waarmee het wel klikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |