tuurlijk pas je er hier wel bij. Want somberheid ed. zijn een van symptomen die bij een depressie voor kunnen komen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 09:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
als ik dit zo lees dan vraag ik me af of ik hier wel hoor, ik heb een burnout en voel me daardoor soms zwaarmoedig maar kan gelukkig nog wel veel lol uit mijn leven halen!
een dikke knuffel voor jullie!
Ik slik nu Risperdal en Cymbalta.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:16 schreef Nijna het volgende:
Succes gewoonmezelfhopelijk valt het mee met de drukte, kan je het aardig hebben allemaal.
Summer2bird, wat een omslag. Wat voor medicatie heb je dan?
Meestal duurt een AD wel een paar weken voor je er effect van merkt...
Net dutje gedaan, heerlijk...
Welkom hier, en maak je niet druk. Geen enkele depressie is standaard, dus jij ook niet. Je moet ervover praten/posten, om zelf te ontdekken wat er nu eigenlijk aan de hand is!quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:55 schreef patrickpsv het volgende:
Ik heb ongeveer met 3 meiden een date gehad, deze meiden vonden mij wel leuk, maar uiteindelijk ben ik bij alledrie de meiden afgewezen op mijn uiterlijk, wat mijn zelfbeeld niet ten goede komt. Veel mensen in mijn omgeving vinden me er overigens wel goed uitzien.
Ik heb 4 jaar rondgelopen en gedaan alsof ik geen probleem had. We kunnen elkaar de hand schudden, ik denk telkens dat iemand zal posten dat ik me aanstel, en dat het meevalt, dat ik niet moet zeuren. Maar dat valt best mee...quote:Een beetje een korte samenvatting van hoe ik ervoor sta, ik weet niet zeker of ik de situatie goed genoeg uitgelegd heb, maar dat merk ik wel. Eigenlijk had ik dit verhaaltje hier ook nooit willen posten en zie ik daar ook op tegen,
Tenzij je zelf hebt ervaren hoeveel energie depressieve aanvallen opslokken, is dat makkelijk te zeggen. Als je voor het eerst een dag hebt, waar je gewoon geen energie hebt voor wilskracht, klinkt dat advies als een verwijt, van ' slapjanus, gewoon kin omhoog en zin maken ' . Dat doet pijn...een mens zou er gewoonweg depressief van worden, als je dat al niet wasquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 01:53 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik wou dat je met wilskracht alles kon bereiken, zoals veel mensen lijken te denken, maar helaas werkt het lang niet altijd zo ...
Weten wat je wilt en leuk vind helpt al erg veel, want dan kan je meer afleiding zoeken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:52 schreef kingtoppie het volgende:
Ervaren jullie ook een gebrek aan het kennen van je eigen persoonlijkheid? Al zou ik bijvoorbeeld precies weten waar ik vrolijk van word en waar ik mijn dagen mee wil vullen zou ik sowieso minder ''eenzaam'' in het leven staan, meer genieten van mijn leven etc, maar ik weet niet zo goed wat ik daar voor moet doen / misschien zit het wel in het koppie en kan ik het door andere factoren niet naleven, ik weet het niet.
Dit omschrijf je wel mooi zo. Ik word ook kwaad als mensen zeggen dat ik dingen moet relativeren enzo. sjezus, alsof ik niet al 36 jaar probeer dat te doen. Ze mogen wel ff ruilen?quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:47 schreef VanGoghFan het volgende:
[..]
Tenzij je zelf hebt ervaren hoeveel energie depressieve aanvallen opslokken, is dat makkelijk te zeggen. Als je voor het eerst een dag hebt, waar je gewoon geen energie hebt voor wilskracht, klinkt dat advies als een verwijt, van ' slapjanus, gewoon kin omhoog en zin maken ' . Dat doet pijn...een mens zou er gewoonweg depressief van worden, als je dat al niet was![]()
We zien er gewoon uit, maar liggen inwendig helemaal in puin. Dat blijft lastig.
Ja daar heb ik ook last van. Ik heb geen idee wat voor mij het leven écht de moeite waard zou maken. Ik weet niet wat voor werk bij me past (ik werk nu al 10 jaar met frisse tegenzin, waarvan de laatste 4,5 jaar meer in de ziektewet dan eruit geloof ik). Qua hobbies heb ik ook niet echt iets dat me heel erg boeit. Soms vind ik iets wel even leuk, en ik vind mijn katten ook leuk, maar t is nou niet dat dat me genoeg levensdoel geeft.quote:Op zondag 2 oktober 2011 10:52 schreef kingtoppie het volgende:
Ervaren jullie ook een gebrek aan het kennen van je eigen persoonlijkheid? Al zou ik bijvoorbeeld precies weten waar ik vrolijk van word en waar ik mijn dagen mee wil vullen zou ik sowieso minder ''eenzaam'' in het leven staan, meer genieten van mijn leven etc, maar ik weet niet zo goed wat ik daar voor moet doen / misschien zit het wel in het koppie en kan ik het door andere factoren niet naleven, ik weet het niet.
Das grappig, naast dat ik veel herken van wat je schrijft, zijn we ook nog ongeveer even oud! (ik ben 36)quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef VanGoghFan het volgende:
@patrickpsv : ik ben 38, en getrouwd met twee kinderen. Ondanks dat ik mezelf nooit als knap of zoiets ook heb gezien, is dat best gelukt. Wees wat positiever over je eigen spiegelbeeld!
Precies dingen kunnen ook goed lopen naast het slechte deel!.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:08 schreef VanGoghFan het volgende:
@patrickpsv : ik ben 38, en getrouwd met twee kinderen. Ondanks dat ik mezelf nooit als knap of zoiets ook heb gezien, is dat best gelukt. Wees wat positiever over je eigen spiegelbeeld!
Ach, je maakt nu in ieder geval bewust de keuze voor je zus op te komen, en dat kan je al als een hele verbetering zien.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Pfft wat heb ik toch een vreselijke zwager, Zijn gedrag brengt mij gevoelsmatig in een onmogelijk tweestrijd, tussen kiezen voor mezelf en mijn zus opvangen, en in dit geval kies ik toch voor mn zus, zij heeft mij nodig dan kan ik haar toch niet laten vallen?!! Maar goed vandaag dus totaal niet gerust met gevolg dat ik nu loeiende koppijn heb!
Het lijkt mij ook wel zwaar om tijdens een depressie een heel huishouden te moeten runnen, maar gelukkig is Vangogh(sorry maar kort je username even af) getrouwd en dus nog samen met zijn vrouw, en dus rust niet alles op hem alleen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:07 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Das grappig, naast dat ik veel herken van wat je schrijft, zijn we ook nog ongeveer even oud! (ik ben 36)
Maar ben niet getrouwd en heb ook geen kinderen. Lijkt me moeilijk, depressief zijn terwijl je ook verantwoordelijk bent voor 2 kinderen. (en voor je relatie natuurlijk, maar das makkelijker dan kinderen). Mag ik vragen hoe oud ze zijn? (puur nieuwsgierigheid hoor. Staat verder los van het onderwerp hier)
Ik heb, ondanks een klote begin van de dag een leuke dag gehad. Heb bij vrienden in hun tuin geholpen, en daar gegeten. Was leuk en ze waren blij (ik ook blij dat ik eens wat voor hen kon doen). Ook nog een leuk gesprek over werk gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |