Momenteel is ieder aardig woord al een opsteker. Ze is nu naar de universiteit en gaat daarna na een vriendin, waar ze blijft slapen. Morgen weer naar de uni en daarna eten met een vriend. Ik zie haar pas morgenavond laat. Ik beschouw het maar als een test waar ik tegen op zie.quote:Op maandag 19 september 2011 21:50 schreef cafpow het volgende:
@Kaneelstokje.
Heftig verhaal. Ik moet zeggen dat ik niks weet te zeggen, behalve dat ik het super knap vind hoe je met alles omgaat en het verwoord.
En het is al heel wat dat je zo'n inzicht hebt.
Verder tja, sterkte.
Gelijk heb je. Je moet pakken waar je recht op hebt.quote:[im[quote]Op maandag 19 september 2011 22:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou de kogel is er blijkbaar door hoor! Vanmiddag gehoord dat mijn contract niet verlengd gaat worden, en per 31-10 heb ik geen baan meer, Hoewel ik dit verwachtte en het me ook rust geeft valt het toch wel rauw op mijn dak! Ik wordt in feite afgerekend op iets waar ik niks aan kan doen en dat maakt me verdrietig! Maar goed ik ben blij dat ik vandaag besloten heb dan toch maar de strijd aan te binden met hun omtrent mijn vakantie-uren die zij wilde inpikken maar wat wettelijk gezien helemaal niet mag!
Naja nu eerst maar beter worden en dan zien we wel weer!
Heb je iets van een vertrouwenspersoon op je werk?quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:54 schreef summer2bird het volgende:
Hoi.
Hier gaat het niet zo goed. ik heb weer enorm last van die buien en dat word op mijn werk gemerkt.
Krijg ook regelmatig te horen dat ik niet oplet bij mijn werk en veel "afwezig" ben in de vorm van niet opletten, dringt weinig tot me door, heel stil zijn.
Ik kan er niks van zeggen waardoor dat komt. Kan moeilijk zeggen dat de psychiater heeft gezegt dat ik enstig manisch (ofzoiets?) Depressief ben en mijn hele leven zo zal zijn en enorm last heb van buien varierent van ik wil dood tot wat een kutleven.
Ik ben bang dat ze het niet zullen begrijpen en me ontslaan ofzo. Dan worden mijn ouder boos en zijn ze weer teleurgesteld.
Ik heb nu enorm veel koppijn, ga me zo denk ik ziekmelden ().
Ik ben zo moe, niet normaal.
Hoe ist met jullie vandaag?
nope, het is gewoon een winkel en de enige die ik daar een beetje vertrouw is de baas van die zaak.quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb je iets van een vertrouwenspersoon op je werk?
Met mij gaat het langzaam beter. Vandaag tot half 6 geslapen in plaats van 5 uur alle vorige nachten. Ook heb ik zowaar iets gegeten vanochtend en vanmiddag. Gedoucht en geschoren en ga straks werken.
Je bent gewoon super goed bezig! Je blijft iig niet stil zitten ermee!quote:Op woensdag 21 september 2011 18:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het werk heeft me gister aardig afgeleid. Daarna de stad in met een vriend. Het was fijn om niet constant geconfronteerd te worden met mijn situatie.
Vandaag ook bij de huisarts geweest met mijn zorgen en een afspraak bij de psycholoog gemaakt.
Bedankt. Babystapjes blijven maken en vooral bezig blijven.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:51 schreef cafpow het volgende:
[..]
Je bent gewoon super goed bezig! Je blijft iig niet stil zitten ermee!
Hier vandaag weer een dagje thuis en dus lessen gemist maar ik voelde ne dus echt brak vanmorgen wel al wat beter geslapen dus hopelijk kan ik morgen weer naar school
Ik heel simpel op bed liggen,veel slapen en een uurtje serie gekeken. En vandaag weer vroeg +/- 10 uur naar bed..en morgen weer 2 uurtjes les volgenquote:Op woensdag 21 september 2011 20:13 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Bedankt. Babystapjes blijven maken en vooral bezig blijven.
Wat heb je vandaag gedaan doen je thuis was?
Das inderdaad confronterend om ineens "officieel" te horen dat je depressief bentquote:Op maandag 19 september 2011 21:06 schreef Nyota het volgende:
Oh, hier verder niet echt top. Vandaag wat testjes gemaakt, met name gericht op het achterhalen van de schema 's die ik heb.
Eerste resultaat:
Emotionele deprivatie
Mislukking
Verlating
Onvolmaakt
En in mindere mate onderwerping
En toen ik dit allemaal hoorde -en misschien wist ik het allemaal al wel- dacht ik: pff, zie je, mislukt dus (past precies in het schema)
Verder nog depressietestje gemaakt: nog geen uitslag, maar dat ik daar last van heb, hadden we al geconstateerd.
Ondanks dat het nu allemaal niet echt een major verrassing is, is het wel de eerste keer dat iemand waarvan je mag verwachten dat die er echt verstand van heeft, dit zo officieel constateerd. En dat is toch behoorlijk confronterend. Voorheen kon ik het nog wegwuiven als iets dat ik mezelf in m'n hoofd haalde if dingen overdrijf.
Het gaat niet leuk worden de komende tijd, maar uiteindelijk... En daar doe ik het dan voor. Maar tot die tijd hoop ik dat ik hier af en toe m'n ei kwijt mag.
klinkt weer heel cliche maar doet er niet zoveel toe wat je doet, wees er gewoon voor haarquote:Op woensdag 21 september 2011 21:43 schreef Kaaspepsel het volgende:
Ik heb wat hulp nodig van jullie ervaringsdeskundigen.. Een goeie vriendin van me is sinds een tijdje depressief. Ik wil haar natuurlijk helpen om hier doorheen te komen, maar weet niet goed hoe..Mijn vraag is dus: waar heb je behoefte aan als je in de put zit? Heb je behoefte aan veel contact, of juist weinig? Wil je erover praten, of juist niet en wil je afleiding?
Ik weet ook wel dat ze haar probleem alleen maar zelf kan oplossen, maar ik hoop gewoon dat ik haar op wat voor manier dan ook een beetje kan helpen. Ik voel me zo machteloos nu
Bedankt, het gaat met pieken en dalen. Gisteravond ging het weer slecht. Heb van 11 tot 4 geslapen en alleen maar nachtmerries gehad over mijn angsten. Hopelijk gaat het vandaag wat beter.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kaneelstokje mijn complimenten over hoe je ermee omgaat! echt chapeau!
Hier hebben we de bloeduitslagen van vriendlief terug en hij blijkt vit D en B tekort te hebben, en vooral dat B tekort verrast me niet, er zijn zoveel klachten die daar vandaan kunnen komen, waardoor het eigenlijk wel een opluchting is! Maandag gaan we overleggen met de huisarts!
Met mij gaat het steeds iets beter, nu ik besloten heb om voorlopig alleen voor mezelf te kiezen, en dingen te doen die goed voor mij zijn, Soms is het wel moeilijk om de controle los te laten maar met kleine stapjes gaan we vooruit.
Morgen weer naar de arbo-arts al zie ik daar het nut niet zo van in aangezien ze mij er toch gaan uitschoppen, maar goed we gaan gewoon al is het alleen maar om goede wil te tonen, want werken mag toch nog niet!
Hoe is het met de snotterige dames?
hij heeft D en B tekort en vooral dat B tekort is zeer waarschijnlijk aangeboren!quote:Op donderdag 22 september 2011 09:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Bedankt, het gaat met pieken en dalen. Gisteravond ging het weer slecht. Heb van 11 tot 4 geslapen en alleen maar nachtmerries gehad over mijn angsten. Hopelijk gaat het vandaag wat beter.
Over je vriend: welke vitamines mist hij, en hoe komt dat?
Er zijn meerdere b-vitamines. Zelf mis ik bijvoorbeeld b-6, b-11 en b-12. Ook aangeboren, maar het de symptomen zijn gemakkelijk te bestrijden.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
hij heeft D en B tekort en vooral dat B tekort is zeer waarschijnlijk aangeboren!
Ik vind het een hele goede keuze om te kiezen voor jezelf!!quote:Op zaterdag 24 september 2011 19:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zo de kamer is opgeruimd en er staat een hele tas klaar met spullen die morgen mee naar vriendlief kunnen!
verder even een korte samenvatting over hoe het nu gaat, Ik ben afgelopen donderdag bij de arbo geweest en dat was een goed gesprek, Hij gaat mijn werkgever het advies geven om mij ziek uit dienst te melden, dus dan hoef ik mij daar voorlopig niet druk over te maken en dat geeft meer rust dan ik voor mogelijk had gehouden, Gevoelsmatig krijg ik nu ook weer tijd om leuke dingen te doen, slaat natuurlijk nergens op maar het geeft wel rust! Ik heb ook besloten om alleen nog dingen aan te pakken die belangrijk zijn voor mij, en niet langer mezelf op te vreten om anderen te helpen, en ook dat gaat wel goed! Eigenlijk mag ik op dit moment helemaal niet klagen.
Wel was ik donderdag even op de kermis en daar merkte ik wel dat ik overprikkeld raakte, dat was duidelijk te druk, Jammer want ik zou morgen nog een keer gaan maar ik sla dit jaar maar over!
Kaneelstokje, je doet het tot nu toe heel goed. Dus hou je daar lekker aan vast. En ook al is de relatie misgelopen, wees er trots op dat jullie nog normaal met elkaar om kunnen gaan want 10 van de 10 relaties die ik heb zien stuklopen zijn slecht afgelopen!quote:Op zondag 25 september 2011 21:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mijn vriendin heeft inmiddels een nieuw huisje gevonden. Het is klein en duur, maar er is weinig keuze. We zullen het beide financieel een stuk zwaarder krijgen, wat als lood op mijn schouders voelt.
De leegte die ik voel is niet te beschrijven en ik zie enorm op tegen het alleen zijn.
Sterkte...quote:Op maandag 26 september 2011 07:25 schreef summer2bird het volgende:
Met mij gaat het niet zo goed.
Vrijdagavond ben ik wezen werken en moest ik opgehaald worden door mijn moeder omdat ik hetzelf niet aankon om naar huis te fietsen in mijn eentje in het donker.
Enorme huilbuien gehad, ook op het werk.
Ik hoop dat niemand iets heeft gemerkt
Ik zie het gewoon niet meer zitten, ik maak me de hele week zorgen om mijn bijbaan en als ik aan het werk ben voel ik me zo alleen en zo verdrietig.
En ik weet niet waarom.
Sorry dat ik niet zo vaak op jullie reageer trouwens
Ik herinner me er nig jets van.quote:Op maandag 26 september 2011 20:31 schreef Sylvana het volgende:
hier gaat het echt niet goed. Slaap tot 14/15 uur en de rest van de dag lig ik in mn badjas op de bank. Lukt me gewoon echt niet om wat te doen, laat staan om naar school te gaan. En daar baal ik echt vanVorig jaar ging het ondanks depressie vrij goed en dan zal ik het nu toch verpesten als het zo door gaat
terwijl vorige studie hierdoor ook al niet gelukt is
ik wil gewoon rust en niks moeten
sorry..maar het typen op de ipod ging beetje misquote:Op maandag 26 september 2011 20:47 schreef Sylvana het volgende:
sorry maar heb geen idee waar je het over hebt
bulo
Allereerst, sterkte! En hoezo zouden AD's niet werken dan? Mij heeft het wel een zetje in de goede richting gegeven om aan het begin van het jaar uit mijn depressie te komen. Inmiddels helaas dus weer een terugval en dus weer opnieuw begonnen.Maar ik vind het erg hard om te stellen dat het een feit is dat ze geen donder helpen iig.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:46 schreef VanGoghFan het volgende:
Hoi allemaal
Ik heb deze account net aangemaakt omdat ik geen zin heb dat mensen die ik misschien op m'n werk eens tegenkom, het kunnen thuisbrengen.
Ik heb al jaren last van depressieve buien, en na een burnout een paar jaar geleden zijn ze veel heftiger geworden. Nu heb ik morgen een afspraak met de huisarts, om eens AD's te bespreken, want ik ben het ZAT. Zowel m'n depressies, als soms ook van het leven zelf. Niet dat ik direct zelfmoordneigingen heb, maar ik sta regelmatig op, en heb geen idee hoe ik de dag moet doorkomen, zoonder op m'n werk op een bepaald moment in huilen uit te barsten boven m'n toestenbord. het geuert nooit, maar het kost zoveel energie, dat ik voortdurend het idee heb dat ik niet functioneer. waardoor ik me weer rotter voel.
Anyway...nu lees ik dus in de pers dat AD's in feite geen donder lijken te helpen. Dat wordt een leuk gesprek moregn.
Een artikel in de Pers vanochtend...ik hoop dus ook op iets wat me een stoot in de rug kan geven, zodat ik daarna op eigen krachten 'normaal' kan blijven. Ik doe al alles wat ik verder kan bedenken, ik slik vitamines, sport drie keer per week, ga op tijd naar bed, drink nog hoogstens 1 of twee keer per maand een glaasje wijn (ipv bijna een fles per dag toen ik met de burnout zat)...maar ik wordt zo godvergeten moe van dat gevecht om soms iets te hebben wat op een normale dag lijkt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:57 schreef Sylvana het volgende:
Allereerst, sterkte! En hoezo zouden AD's niet werken dan? Mij heeft het wel een zetje in de goede richting gegeven om aan het begin van het jaar uit mijn depressie te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |