Ik denk dat dat laatste vrij snel kan, want de IT structuren zijn er al voor. Je kunt nu ook binnen een paar dagen je portefeuille van bijv. ABN AMRO naar Binck verplaatsen. Het lijkt mij dat je automatisch verhuisd wordt naar een concurrent die de aktiviteiten van de failliete broker overneemt. Of anders een broker naar jouw keuze.quote:Op zaterdag 10 september 2011 09:08 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maar wat gebeurt er met het waardeverlies dat veel hoger is omdat je de effecten niet kon verkopen omdat je broker voorgoed gesloten is.
Kan je dat verlies nog ergens op verhalen of weten te voorkomen?
En hoe krijg je weer toegang tot je effectenportefeuille en hoe lang gaat dat duren?
De tarieven bedoel je? Staat toch gewoon onder Costs -> Commissionsquote:Op maandag 12 september 2011 14:02 schreef portabel het volgende:
Account bij IB is in behandeling.
Ik kan alleen lezen dat je 10k over moet maken. Maar hoe zit het met kopen van aandelen, hoeveel is dat daar. Misschien zie ik het niet goed
Bij Plus500 koop je afgeleiden producten en dus geen aandelen. In essentie heb je een stukje van een suiker-future geleend. Zoek maar op google op sugar No11. Overigens is het wel handig om voordat je ergens instapt een idee te hebben waarom iets in prijs zou moeten veranderen en het liefst in welke richting.quote:Op maandag 12 september 2011 14:32 schreef portabel het volgende:
Dank je.
In Plus500 heb ik aandelen in suiker. Nu schoot dat aandeel net omhoog, en heb nu 12 euro winst. Alleen hoe kan ik suiker vinden in bv google finance. Ik wil graag weten waarom het aandeel omhoog schoot.
Ik ben net begonnen, vandaag inloggegevens gekregen en het account een beetje naar mijn persoonlijke voorkeuren ingesteld. Nu wachten tot het geld wat ik zo net heb overgeschreven van mijn betaalrekening naar mijn beleggingsrekening aankomtquote:Op dinsdag 13 september 2011 11:00 schreef Idler het volgende:
Interessant topic om te volgen. Mijn spaargeld staat nu op een spaarrekening, maar dat schiet niet echt op. Ik denk dat het tijd wordt een deel te beleggen, voor de lange termijn.
Waar heb je een account gemaakt? Ben nog steeds bezig bij IBquote:Op woensdag 14 september 2011 14:41 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Ik ben net begonnen, vandaag inloggegevens gekregen en het account een beetje naar mijn persoonlijke voorkeuren ingesteld. Nu wachten tot het geld wat ik zo net heb overgeschreven van mijn betaalrekening naar mijn beleggingsrekening aankomt
Waarom schrijf je dat dan niet gewoon?quote:Op donderdag 15 september 2011 07:33 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Frugality
Zuinig spaarzaam behoedzaam etc
Ik kijk vooral of het in de vuilnisbak past.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:57 schreef monkyyy het volgende:
Vraag: Op welke dingen letten jullie als jullie een jaarverslag van een beursgenoteerd bedrijf door lezen?
Tja... een faillissement van Lehman, een dikke monetaire crisis of zelfs subprime-leningen die geen AAA-rating meer zouden hebben werd tot vrij recentelijk ook afgedaan als 'een beetje hypothetisch'...quote:Op zaterdag 10 september 2011 18:04 schreef jaco het volgende:
Je vraag is een beetje hypothetisch want de kans dat zo'n grote marktcorrectie tegelijk plaatsvindt met het faillisement van je Broker is erg klein.
Als ik het bedrijf al goed ken: Management Discussion and Analysis (MD&A) en Income Statement.quote:Op woensdag 14 september 2011 22:57 schreef monkyyy het volgende:
Vraag: Op welke dingen letten jullie als jullie een jaarverslag van een beursgenoteerd bedrijf door lezen?
Dat soort getalletjes zeggen op zichzelf niet zoveel want er zit een heel verhaal achter die getallen. Het ene "goedkope" aandeel is het ander niet. Er zijn imo geen shortcuts die je in staat stellen om je huiswerk over te slaan. Je geeft zelf ook al aan dat het nog nooit zo eenvoudig was om aandelen met elkaar te vergelijken op basis van getalletjes. Aangezien dat voor iedereen zo makkelijk is te doen valt het ook niet te verwachten dat je daarmee de markt zou kunnen verslaan.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:19 schreef zuchtje het volgende:
Via de wondere wereld van het internet is het vergelijken van aandelen nooit zo makkelijk geweest. Er zijn immers genoeg stock-pickers waarbij je verschillende attributen kunt selecteren. Zo heb ik ook mijn eerste handje aandelen gevonden. Maar toch bekruipt me het gevoel dat ik eigenlijk de jaarverslagen goed door had moeten lezen voordat ik op de koop-knop drukte. Het gemiddelde rendement is nu na een maand namelijk -10%..
De criteria die ik gebruikt had:
-p/e tussen 4 en 10
-5 year ROA groter als 25
-total debt to capital lager als 0,5
Maakt het hierbij uit dat ik dit niet zelf heb berekend met de data van jaarverslagen, maar dat ik dit heb uitbesteed aan een onbekende?
Er is geen correlatie tussen de fundamentele parameters waarop je je selectie hebt gemaakt en koersfluctuaties op korte termijn. Als je op dat soort parameters selecteert dan moet je een beleggingshorizon hebben van meerdere jaren. Het is dan totale onzin om te kijken naar koersfluctuaties op maandbasis. Dat is pure ruis.quote:Het gemiddelde rendement is nu na een maand namelijk -10%.
Dit heet geen stock-picken maar screenen. Die data klopt over het algemeen wel, hoewel dataservices zoals Reuters en Dow Jones vaak simplificaties maken om de gegevens binnen hun eigen format te kunnen presenteren.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:19 schreef zuchtje het volgende:
Maakt het hierbij uit dat ik dit niet zelf heb berekend met de data van jaarverslagen, maar dat ik dit heb uitbesteed aan een onbekende?
Jammer!quote:Op donderdag 15 september 2011 11:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat soort getalletjes zeggen op zichzelf niet zoveel want er zit een heel verhaal achter die getallen. Het ene "goedkope" aandeel is het ander niet. Er zijn imo geen shortcuts die je in staat stellen om je huiswerk over te slaan. Je geeft zelf ook al aan dat het nog nooit zo eenvoudig was om aandelen met elkaar te vergelijken op basis van getalletjes. Aangezien dat voor iedereen zo makkelijk is te doen valt het ook niet te verwachten dat je daarmee de markt zou kunnen verslaan.
Dat begrijp ik, alleen vind ik het moeilijk om niet stiekem onder de sluier te kijken wat er gebeurt. Het is nieuw en spannend! Het is natuurlijk pas een probleem als ik de zooi verkoop omdat ik er geen vertrouwen meer in heb.quote:Het belangrijkste probleem zit echter hier:
[..]
Er is geen correlatie tussen de fundamentele parameters waarop je je selectie hebt gemaakt en koersfluctuaties op korte termijn. Als je op dat soort parameters selecteert dan moet je een beleggingshorizon hebben van meerdere jaren. Het is dan totale onzin om te kijken naar koersfluctuaties op maandbasis. Dat is pure ruis.
Met weinig harde assets werken kan ook een voordeel zijn want er is minder kapitaal nodig om die assets te vervangen waardoor er dus meer kapitaal beschikbaar is voor overnames, natuurlijke groei, dividend of het inkopen van eigen aandelen.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:00 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit heet geen stock-picken maar screenen. Die data klopt over het algemeen wel, hoewel dataservices zoals Reuters en Dow Jones vaak simplificaties maken om de gegevens binnen hun eigen format te kunnen presenteren.
Zoals Selang al aangeeft, sla je het verhaal achter het bedrijf over. De criteria die je noemt, zijn wel verstandig; het lijkt een beetje op de Magic Formula van Joel Greenblatt waar een aantal beleggers wel succes mee hebben. Maar ik kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld mediabedrijven uit komen rollen, aangezien die met weinig assets werken. Als dit een papieren kranten- en tijdschriften uitgever is, dan lijkt het me uiterst gevaarlijk om er geld in te steken ondanks de aantrekkelijke waardering.
Nog even los van het strategische vraagstuk: de samengevatte financiele kerngetallen geven vaak niet het volledige bedrijfseconomische plaatje. De Assets in ROA kunnen bijvoorbeeld hoog zijn door goodwill na een overname, zodat dit bedrijf jouw 25% niet haalt. Een collegabedrijf dat nog nooit een overname deed, haalt je screener misschien wel. Het eerste bedrijf kan echter veel beter zijn dan het tweede.
Ik denk dat screenen geschikt is om ideeen op te doen, maar niet om blind in de resultaten te investeren.
Niet noodzakelijkerwijs. Bedrijven met weinig assets hebben de werkelijk waarde vaak in de kennis en ervaring van hun werknemers zitten, alleen dit wordt niet boekhoudkundig genoteerd. Bijvoorbeeld IT, creatieve en consultancy bedrijven. Dit zijn ook de sectoren waar je veel kosten kwijt bent aan salarissen en secundaire arbeidsvoorwaarden.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:03 schreef flyguy het volgende:
[..]
Met weinig harde assets werken kan ook een voordeel zijn want er is minder kapitaal nodig om die assets te vervangen waardoor er dus meer kapitaal beschikbaar is voor overnames, natuurlijke groei, dividend of het inkopen van eigen aandelen.
Ik vond Greenblatt's boek leuk om te lezen, en zijn verhaal was allemaal best logisch. Dus heb ik dat inderdaad als basis gebruikt. Daarna heb ik er 5 gekozen naar persoonlijke preferentie, en welke ik ook daadwerkelijk kon kopen omdat Lynx me niet de beschikking geeft over alle aandelen van de wereld.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:00 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit heet geen stock-picken maar screenen. Die data klopt over het algemeen wel, hoewel dataservices zoals Reuters en Dow Jones vaak simplificaties maken om de gegevens binnen hun eigen format te kunnen presenteren.
Zoals Selang al aangeeft, sla je het verhaal achter het bedrijf over. De criteria die je noemt, zijn wel verstandig; het lijkt een beetje op de Magic Formula van Joel Greenblatt waar een aantal beleggers wel succes mee hebben. Maar ik kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld mediabedrijven uit komen rollen, aangezien die met weinig assets werken. Als dit een papieren kranten- en tijdschriften uitgever is, dan lijkt het me uiterst gevaarlijk om er geld in te steken ondanks de aantrekkelijke waardering.
Ik vind het niet erg om een jaarverslag door te lezen, maar na er een paar gehad te hebben verlies ik mijn concentratie. En ik vind het moeilijk om "collegabedrijven" te vinden, en om de verschillen tussen mijn keuze en zijn peers te vergelijken.quote:Nog even los van het strategische vraagstuk: de samengevatte financiele kerngetallen geven vaak niet het volledige bedrijfseconomische plaatje. De Assets in ROA kunnen bijvoorbeeld hoog zijn door goodwill na een overname, zodat dit bedrijf jouw 25% niet haalt. Een collegabedrijf dat nog nooit een overname deed, haalt je screener misschien wel. Het eerste bedrijf kan echter veel beter zijn dan het tweede.
Ik denk dat screenen geschikt is om ideeen op te doen, maar niet om blind in de resultaten te investeren.
In mijn herinnering adviseert Greenblatt om een mandje van de 30 beste MF aandelen te kopen. Met slechts 5 aandelen loop je een veel groter risico.quote:Op donderdag 15 september 2011 12:31 schreef zuchtje het volgende:
Ik vond Greenblatt's boek leuk om te lezen, en zijn verhaal was allemaal best logisch. Dus heb ik dat inderdaad als basis gebruikt. Daarna heb ik er 5 gekozen naar persoonlijke preferentie, en welke ik ook daadwerkelijk kon kopen omdat Lynx me niet de beschikking geeft over alle aandelen van de wereld.
ARO, ESI en RIMM worden vaak besproken in de value investing community, ook door beleggers die er dieper in zijn gedoken.quote:Strategic Metals Ltd SMD:CVE, een bedrijf wat in Canada zoekt naar mineralen.
Aeropostale Inc ARO:NYQ, een kledingzaak in de USA
ITT Educational Services Inc ESI:NYQ, iets met educatie
Perfect World Co Ltd PWRD:NSQ, Chinese MMORPG maker
Research In Motion Ltd RIM:TOR, Blackberry-boer
Hij adviseert om te beginnen in kleine stapjes, dus dat doe ik ook netjes. Alleen in plaats van 30 begin ik met 20. Minder transactiekosten die rendement afsnoepen, maar meer risico.quote:Op donderdag 15 september 2011 16:07 schreef jaco het volgende:
[..]
In mijn herinnering adviseert Greenblatt om een mandje van de 30 beste MF aandelen te kopen. Met slechts 5 aandelen loop je een veel groter risico.
Lijkt me duidelijk dat je dan te weinig geld belegt om aan stockpicking te kunnen doen, 6% is ontzettend veel.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Hij adviseert om te beginnen in kleine stapjes, dus dat doe ik ook netjes. Alleen in plaats van 30 begin ik met 20. Minder transactiekosten die rendement afsnoepen, maar meer risico.
Als ik de aandelen verkoop moeten ze minimaal 6% gestegen zijn, anders heb ik alsnog een negatief rendement dankzij de kosten.
6%? Ik beleg bij plus500 en daar werkt het met een hefboom. Gaat enorm snel je winst of verliesquote:Op donderdag 15 september 2011 17:26 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Hij adviseert om te beginnen in kleine stapjes, dus dat doe ik ook netjes. Alleen in plaats van 30 begin ik met 20. Minder transactiekosten die rendement afsnoepen, maar meer risico.
Als ik de aandelen verkoop moeten ze minimaal 6% gestegen zijn, anders heb ik alsnog een negatief rendement dankzij de kosten.
PM me voor mijn bankrekening. Je kunt dit probleem de wereld uit helpen door wat te doneren.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:38 schreef wbeco het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat je dan te weinig geld belegt om aan stockpicking te kunnen doen, 6% is ontzettend veel.
Ik heb niet genoeg vertrouwen in mijn beleggingskunsten dat ik met hefbomen ga werken.. Ik wil de markt geleidelijk verkennen, en niet volgende week al ophouden dankzij een stomme fout/keuze.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:52 schreef portabel het volgende:
[..]
6%? Ik beleg bij plus500 en daar werkt het met een hefboom. Gaat enorm snel je winst of verlies. Zodra IB m,n account accepteert ga ik daar beleggen.
http://www.investopedia.com/ vond ik wel een goeie. Ik heb weinig vertrouwen in een blog die een hoop bedrijven uitspuugt zonder onderbouwing. En ik ben een beetje huiverig voor technische analyse. Dat lijkt me teveel op een religie.quote:Hebben jullie nog websites die advies geven? Ik gebruik http://daytradingstockblog.blogspot.com/
Dit is duidelijk een Techische Analyse (TA) website. Als je leest over aandelen die 'tegen een weerstand aanhangen' of 'er geen zin in hebben' of anderszins menselijk gedrag vertonen, dan is het oppassen geblazen.quote:Op donderdag 15 september 2011 21:52 schreef portabel het volgende:
Hebben jullie nog websites die advies geven? Ik gebruik http://daytradingstockblog.blogspot.com/
Die 6% is wel veel maar ach... Met die kleine bedragen zit de winst niet in die paar euros die je eventueel kunt verdienen maar meer met de ervaring die je opdoet. Zelf ben ik ooit ook begonnen met kleine bedragen in een tijd dat transactiekosten veel hoger waren dan tegenwoordig. In geld uitgedrukt heb ik daar natuurlijk geen drol aan verdiend, maar ik heb toen al wel een aantal lessen geleerd over wat werkt en vooral over wat niet werkt. Dat soort lessen kun je beter leren als je nog niet met een heel leven aan spaargeld in de markt zit.quote:Op vrijdag 16 september 2011 09:05 schreef zuchtje het volgende:
Ik snap wel 6% veel is, maar als de aandelen wat minder gestegen zijn ben ik ook blij. Dan kan er altijd meer geld naartoe.. Ik krijg hier te horen dat ik eigenlijk te snel was met kopen, dus misschien is het wel goed dat ik er geen kapitalen in heb gestoken...
Klinkt als; wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.quote:Op donderdag 8 september 2011 20:53 schreef SeLang het volgende:
Nog een tip voor beginners: die vage forexbrokers mijden als de pest!
Welke? Ik geloof gerust dat er een aantal goede tussenzitten, maar dat merendeel gewoon vermeden moet worden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 12:39 schreef tradetheday het volgende:
[..]
Klinkt als; wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.
Als je hier geen ervaring mee hebt kan je hier weinig over zeggen. Mocht je dat wel hebben, hoor ik het graag aan. Natuurlijk zijn er altijd slechte pure scam brokers op de markt, maar er zijn ook een aantal zeer betrouwbare en goede (forex) brokers waar zonder problemen gehandeld kan worden.
En 6% is trouwens wel heel veel hoor...
bij Binck, wel iets duurder dan bv. lynx maar ik vind alles wel erg overzichtelijk en intuïtief weergegeven, kon alles direct vinden en begreep alles directquote:Op woensdag 14 september 2011 14:41 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Ik ben net begonnen, vandaag inloggegevens gekregen en het account een beetje naar mijn persoonlijke voorkeuren ingesteld. Nu wachten tot het geld wat ik zo net heb overgeschreven van mijn betaalrekening naar mijn beleggingsrekening aankomt
Veel van die brokers zijn ook geen echte brokers maar zijn jouw tegenpartij (zie kleine lettertjes). Er zijn ook legio verhalen over truuks zoals het veel wijder maken van spreads op kritieke momenten.quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Welke? Ik geloof gerust dat er een aantal goede tussenzitten, maar dat merendeel gewoon vermeden moet worden.
Ja daar doelde ik ook op. Ik heb voor een Fok topic wel eens wat opgezocht en o.a. Plus500 werkt op die manier. Of de prijzen worden afgegeven door de eigen 'dealing desk', onduidelijke liquidity pools e.d. ver weg blijven bij de meeste retail forex brokers. Desalniettemin ben ik wel benieuwd naar brokers die wel interbank aanbieden (voor retailklanten dus) dus vandaar mijn vraag.quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Veel van die brokers zijn ook geen echte brokers maar zijn jouw tegenpartij (zie kleine lettertjes). Er zijn ook legio verhalen over truuks zoals het veel wijder maken van spreads op kritieke momenten.
quote:18 COUNTERPARTY DISCLOSURE
18.1 The trading you conduct on the Trading Platform is not conducted on an Exchange. We act as a counterparty in Transactions conducted on the Trading Platform and, therefore, act as the buyer when you offer to sell an Instrument and the seller when you offer to buy an Instrument. The prices we offer on the Trading Platform might not be the best prices available and we may offer different prices to different users.
18.2 Although we are the counterparty to each of your Transactions, we may limit our risk by immediately hedging (offsetting) your Transactions with another transaction that we enter into with a Financial Institution. We are compensated by marking up the price we received from the Financial Institution. You should be aware that we may make money if the market goes against you. Additionally, since we act as the buyer or the seller in a Transaction, you should carefully evaluate any trade information you receive from us, or from any referred Financial Institution.
Ehm oke, als je dan niet naar jaarverslagen kijkt, hoe bepaal je dan in welke aandelen je wilt investeren?quote:Op donderdag 15 september 2011 09:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik kijk vooral of het in de vuilnisbak past.
ik heb ook al gauw 3-5% stijging nodig om uit de kosten te komen, begonnen met een schamel bedrag van 1000 euro. wanneer de waarde van mijn portefeuille toeneemt, kan ik van zelf in grotere aantallen kopen en wordt mijn marge kleiner. tot nu toe gaat het aardig goedquote:Op vrijdag 16 september 2011 09:05 schreef zuchtje het volgende:
[..]
PM me voor mijn bankrekening. Je kunt dit probleem de wereld uit helpen door wat te doneren.
Ik snap wel 6% veel is, maar als de aandelen wat minder gestegen zijn ben ik ook blij. Dan kan er altijd meer geld naartoe.. Ik krijg hier te horen dat ik eigenlijk te snel was met kopen, dus misschien is het wel goed dat ik er geen kapitalen in heb gestoken...
Dat idee heb ik ook, maar je moet ergens beginnen. Zaken zoals diversificeren, op tijd verkopen en een strategie bedenken zijn dingen die me wel aanspreken. Ook het "ranken" vind ik wel aardig. Alleen voor de invulling van de magische formule moet ik eens goed voor gaan zitten. Ik ga ze voortaan in ieder geval per sector uitzoeken, en de bedrijven beter met elkaar vergelijken.quote:Op zondag 18 september 2011 15:02 schreef jaco het volgende:
Ik heb zelf Greenblatts' boek gelezen en zijn methode bestudeerd. Ook op dit AEX forum hebben we er een oud topic over gehad. Ik concludeer dat de Magic Formula interessant is als screen om ideeen op te doen, maar niet om blind te volgen. De kans is groot dat je stuit op bedrijven met een aflopend businessmodel of achterhaalde technologie die tot voor kort succesvol waren. Kijk maar naar RIMM en die school voor commercieel volwassenonderwijs, wat enorm onder vuur ligt in de VS.
Vermoedelijk zijn het derivaten. Futures voor oktober delivery zijn bijvoorbeeld net geexpireerd. Misschien moet je voortaan eerst even checken wat je precies koopt.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:17 schreef Tornadovis het volgende:
Weet iemand hoe het kan dat mijn olieaandelen op Plus500 op 19-9 om 22:30u opeens verlopen zijn?
Ze zijn automatisch verkocht (met verlies nogwel)
Ik had ze liever nog even gehouden...
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat TomTom niet de beste investering is, gezien de geschiedenis en de vooruitzichten. En je zit nog met je transactiekosten natuurlijk.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:19 schreef Sosa het volgende:
Ik heb zo'n 10k te besteden en wilde eig 1 aandeel kopen, bijv. TomTom of randstad. Dat is toch geen slecht idee? Zodra de koers van dat aandeel 5% stijgt, wat ik dagelijks zie gebeuren via rtlz, dan verpats ik de handel weer.. Mooi 500e in de pocket!
quote:The prices we offer on the Trading Platform might not be the best prices available and we may offer different prices to different users.]
Het gaat echt niet goed met TOMTOM. Maar je zou snel geld kunnen verdienen.quote:Op donderdag 22 september 2011 14:19 schreef Sosa het volgende:
Ik heb zo'n 10k te besteden en wilde eig 1 aandeel kopen, bijv. TomTom of randstad. Dat is toch geen slecht idee? Zodra de koers van dat aandeel 5% stijgt, wat ik dagelijks zie gebeuren via rtlz, dan verpats ik de handel weer.. Mooi 500e in de pocket!
Ik vind die zinnen ervoor belangrijkerquote:Op vrijdag 23 september 2011 12:21 schreef portabel het volgende:
Plus500 is echt bagger. Geld weggehaald en gaat over naar IB. Mijn account is gereed bij dus nu nog alleen geld overboeken.
Plus500 is voor mij niet transparant genoeg. En zoals in de voorwaarden staat hoeven de koersen niet gelijk te zijn met de daadwerkelijke koers.
Oftewel, jouw winst is hun verlies en vice versa. En heb je uiteindelijk iets winstgevends gevonden (ik betwijfel het) dan passen ze de prijzen wel in hun voordeel aanquote:18.1 The trading you conduct on the Trading Platform is not conducted on an Exchange. We act as a counterparty in Transactions conducted on the Trading Platform and, therefore, act as the buyer when you offer to sell an Instrument and the seller when you offer to buy an Instrument.
Een tracker (ETF) is volgens mij een vrij veilige manier van beleggen, dus dat is op zich goed om mee te beginnen. Maar dat hangt natuurlijk ook af van het exemplaar waarin je geïnteresseerd bent.quote:Op vrijdag 23 september 2011 17:29 schreef Fugie het volgende:
Ik heb ook een vraag![]()
Ik heb een behoorlijk bedrag wat ik in een tracker wil stoppen. Nu was ik dat voor de zomer al van plan maar ik gelukkig heb ik daar mee gewacht. Nu is het volgens mij tijd om in te gaan stappen, maar wat zijn jullie gedachte daarover?
Simpel: je betaalt dan minder geld voor hetzelfdequote:Op zondag 25 september 2011 12:07 schreef NightDream het volgende:
Ik heb al meerdere berichten gelezen dat een aantal mensen juist wil dat de AEX daalt naar 200 of lager. Als beginneling is mij niet duidelijk waarom deze mensen dit zo graag willen, zou iemand dit mij willen uitleggen?
Alvast bedankt!
Laat hem maar kopen dan. Historisch gezien is de markt gewoon duur (zie mijn sig).quote:Op zondag 25 september 2011 12:59 schreef Duiker_21 het volgende:
Ik hoorde Geert Schaai net bij Harry Mens zeggen dat hij het nu al erg goedkoop vindt. Volgens hem waan je je nuop dit moment in een snoepwinkel. Wat vinden jullie hiervan?
>40% onder de mediaan ( P/E <9,48 )quote:Op zondag 25 september 2011 13:27 schreef monkyyy het volgende:
Hoe laag moet de Shiller P/E gaan voordat jij gaat kopen SeLang?
Maar ja ze moeten toch wel ongeveer de futures volgen met hun producten? Ik zie dan niet echt in hoe je dan genaaid kunt worden?quote:Op zaterdag 24 september 2011 00:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik vind die zinnen ervoor belangrijker
[..]
Oftewel, jouw winst is hun verlies en vice versa. En heb je uiteindelijk iets winstgevends gevonden (ik betwijfel het) dan passen ze de prijzen wel in hun voordeel aan
Dan ga je ervanuit dat die (CME) futures in hun liquidity pool zitten. Daar is niets over te vinden op hun website. Sterker nog, geen enkele verwijzing naar liquidity provider. Of bedoel je het anders?quote:Op zondag 25 september 2011 15:06 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Maar ja ze moeten toch wel ongeveer de futures volgen met hun producten? Ik zie dan niet echt in hoe je dan genaaid kunt worden?
Hoe zal de spread zich houden tijdens volatiele perioden? Dat is niet echt iets waar dit soort bedrijven een goede trackrecord hebben.quote:Op zondag 25 september 2011 17:54 schreef JimmyJames het volgende:
Als je een CFD koopt op de mini-S&P mag je er toch van uitgaan dat die de echte future volgt niet?
Ze kunnen toch niet gaan afwijken van de echte beursstanden want dan zullen ze niet veel klanten overhouden denk ik?
Ja, dat is wel een nadeel soms. Tijdens de FOMC vorige week ging het behoorlijk uit de hand met de spread.quote:Op zondag 25 september 2011 18:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hoe zal de spread zich houden tijdens volatiele perioden?
TomTom steeg vandaag 5%quote:Op donderdag 22 september 2011 14:49 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik vermoed dat TomTom niet de beste investering is, gezien de geschiedenis en de vooruitzichten. En je zit nog met je transactiekosten natuurlijk.
zulke uitspraken zijn naar mijn mening pure onzin. iedereen weet dat handelen met een (grote) hefboom marktschommelingen met een grotere werking in het account worden gevoeld, maar naast een groter risico kan men dit ook als een groot voordeel zien.quote:Op zondag 25 september 2011 18:19 schreef tjoptjop het volgende:
CFD's zijn imho niet geschikt voor beginners
Holy results oriented batman!quote:
Aex en een wat bredere wereldwijde tracker. Veiligheid en eenvoud zijn de belangrijkste redenen om in een tracker te stappen. Enige waar ik nu wat moeite mee heb is het instapmoment. Opwaarts potentieel op de lange termijn is er naar mijn idee voldoende, alleen heb ik het gevoel dat er bij een slecht nieuws bericht gelijk weer nieuwe bodems gezet gaan worden en is de markt eigenlijk veel te volatiel om iets te doen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:10 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Een tracker (ETF) is volgens mij een vrij veilige manier van beleggen, dus dat is op zich goed om mee te beginnen. Maar dat hangt natuurlijk ook af van het exemplaar waarin je geïnteresseerd bent.
Gebruik je zelf CFD's?quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:40 schreef tradetheday het volgende:
[..]
zulke uitspraken zijn naar mijn mening pure onzin. iedereen weet dat handelen met een (grote) hefboom marktschommelingen met een grotere werking in het account worden gevoeld, maar naast een groter risico kan men dit ook als een groot voordeel zien.
als men bijvoorbeeld met een hefboom van 1:1 voor 10.000 euro aandelen in Shell wil kopen, waarom dan niet - met een hefboom van 1:100 - voor 100 euro (waardoor men alsnog voor 10.000 euro in aandelen handelt). als de koers met 1% daalt heeft men in situatie 1 100 euro verloren. en in situatie 2 heeft men dan ook 100 euro verloren. als de koers 1% stijgt verdient men twee keer 100 euro. met het verschil dat men in situatie 1 ((100/10.000)x100=)1% winst maakt en men in situatie 2 ((100/100)x100=)100% winst maakt.
conclusie: het grote voordeel is dus dat men veel minder kapitaal nodig heeft om dezelfde resultaten in absolute zin te boeken en relatief grotere.
Mee eens. Je kunt het beste beginnen met aandelen in grote bedrijven of een tracker/etf op een beursindex.quote:Op maandag 3 oktober 2011 01:45 schreef tjoptjop het volgende:
Ik blijf erbij dat iemand die net komt kijken niets heeft te zoeken bij CFD's.
Als het je enkel om de AEX te doen is zou ik gaan kijken op VEB . De data zijn accuraat en up-to-date.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:04 schreef Idler het volgende:
Beginnersvraagje: wat zijn goede bronnen om informatie in te zoeken met betrekking tot de historische cijfers van bedrijven die in de AEX zitten? Dingen als koers, winst, winst per aandeel, uitbetaald dividend?
Moet je dan alle oude jaarverslagen door gaan spitten? Of zijn er handige sites waar dit soort info al bij elkaar staat?
ft.comquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:04 schreef Idler het volgende:
Beginnersvraagje: wat zijn goede bronnen om informatie in te zoeken met betrekking tot de historische cijfers van bedrijven die in de AEX zitten? Dingen als koers, winst, winst per aandeel, uitbetaald dividend?
Moet je dan alle oude jaarverslagen door gaan spitten? Of zijn er handige sites waar dit soort info al bij elkaar staat?
quote:
Als beginnende belegger in de turbo's stappen, oh lawdy.quote:Om de schade te kunnen herstellen voordat ik uitstap, zoek ik gauw m'n heil in turbo's.
Wat is je visie achter deze trade? Apple gaan volgende week stijgen omdat?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:24 schreef xminator het volgende:
Aandelen AAPL long en volgende week verkopen?
De iphone4s gaat in de verkoop/voorverkoop en gaat het toch nog goed doen. Uitverkochte voorraden e.d. Mooie moment om in te stappen nu.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:37 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wat is je visie achter deze trade? Apple gaan volgende week stijgen omdat?
En de week daarna gaan het aandeel weer omlaag?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef xminator het volgende:
[..]
De iphone4s gaat in de verkoop/voorverkoop en gaat het toch nog goed doen. Uitverkochte voorraden e.d. Mooie moment om in te stappen nu.
Ik verwacht dat het de 27e sowieso omlaag zal gaan, en daarvoor heb je dus de kans door de economische onzekerheid...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En de week daarna gaan het aandeel weer omlaag?
Wij hebben een hele andere strategie zie ik.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het de 27e sowieso omlaag zal gaan, en daarvoor heb je dus de kans door de economische onzekerheid...
Mja, je kunt het nooit zeker weten he.
De geruchten gaan rond dat er nu al tekorten zijn van de iphone4s betreffende de voorverkoop.. Dus we zullen het wel zien volgende week.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 02:05 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Wij hebben een hele andere strategie zie ik.
Ik ben meer het buy & hold type (buy & never sell het liefst natuurlijk) dat kijkt naar year earnings, balance sheets, p/e ratios, dividend history en meer kijkt naar de fundamenten van een bedrijf etc etc en jij bent meer de momentum trader , dat bedoel ik te zeggen met "een hele andere strategie".quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 02:19 schreef xminator het volgende:
[..]
De geruchten gaan rond dat er nu al tekorten zijn van de iphone4s betreffende de voorverkoop.. Dus we zullen het wel zien volgende week.
Gesloten op 389 ..quote:
aardige stijging van zo'n 3% netto.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Gesloten op 389 ..
Niet kunnen kopen, had geen beleggersaccount op vrijdag. En ik was dus toen al te laat (maken beleggersaccount, geld van spaarrekening naar beleggersaccount etc. )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |