Of een groter vermogen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:02 schreef portabel het volgende:
Ik ben geïnteresseerd om aandelen dezelfde dag te verkopen. Dan moet ik lagere transactiekosten hebben
Dus is het advies om een Amerikaanse broker te nemen? of is dat niet mogelijk/lastig?quote:
Dat hangt van je omstandigheden af. Een van de problemen die ik daar zelf mee heb is dat het buitenlandse rekeningen zijn en ik daar bij een crash niet snel geld naartoe kan sluizen. Ik kan het kapitaal ook niet daar alvast klaarzetten in de vorm van NL staatsobligaties want die kun je daar niet verhandelen. En grote bedragen aan cash op zo'n rekening vertrouw ik niet. Dus hoewel ik zowel een rekening bij Interactive Brokers als bij Binck heb koop ik bij een crash de aandelen toch via Binck (ondanks bewaarloon - transactiekosten boeien niet).quote:Op vrijdag 2 september 2011 08:56 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Dus is het advies om een Amerikaanse broker te nemen? of is dat niet mogelijk/lastig?
Idd pas als je ¤ 5.000.000 of meer inzet krijg je redelijke bewaarkosten.quote:
Voor de rest lees ik overal "Geen commissie en geen kosten!"quote:Kosten
Alleen spread
Met Plus500 zijn er geen kosten voor de koop of verkoop van instrumenten. Plus500 kan bestaan van de winst die de spread van het instrument oplevert.
Nachtpremie
Als u geen posities open houdt van 17.00 tot 9.00 EST (Eastern Standard Time) hoeft u geen nachtpremies te betalen.
Als u echter een positie open houdt vanaf 17.00 EST, hebt u deze technisch gezien 's nachts aangehouden. Daarom is een nachtpremie hetzij toegevoegd aan of afgetrokken van uw rekening.
Om de nachtpremie voor een specifiek instrument te bekijken, gaat u naar het lobby-scherm, selecteert u het betreffende instrument en drukt u op 'Details' aan de uiterste rechterkant van de rij.
Bijvoorbeeld, op een bepaalde dag, kan $2,64 per partij voor GBP/USD verschuldigd zijn, en $8,06 per partij voor EUR/USD.
Opmerking: Als een positie op vrijdag wordt geopend en 's nachts wordt aangehouden, bedraagt het bedrag dat wordt bijgeteld of afgetrokken op een rekening meestal drie maal het dagelijkse bedrag ter dekking van de gehele weekendperiode.
Ikzelf heb een aantal brokers getest voor mijn site en uitgebreide reviews hierover lees je hier:quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat hangt van je omstandigheden af. Een van de problemen die ik daar zelf mee heb is dat het buitenlandse rekeningen zijn en ik daar bij een crash niet snel geld naartoe kan sluizen. Ik kan het kapitaal ook niet daar alvast klaarzetten in de vorm van NL staatsobligaties want die kun je daar niet verhandelen. En grote bedragen aan cash op zo'n rekening vertrouw ik niet. Dus hoewel ik zowel een rekening bij Interactive Brokers als bij Binck heb koop ik bij een crash de aandelen toch via Binck (ondanks bewaarloon - transactiekosten boeien niet).
Daarbij vraag ik me af hoezo jij niet snel geld door kan sluizen naar een buitenlandse rekening? De meeste brokers werken inmiddels met iDeal en dan staat de storting binnen een paar seconden op de rekening. Daarnaast kan men ook altijd ervoor kiezen om een "tussenrekening" te gebruiken zoals Moneybookers of Neteller. Dit als voordeel dat brokers niet in contact komen met je privé-rekening (mocht dit voor mensen een probleem zijn) en je geld kan (laten) storten vanaf deze tussenrekeningen.quote:Je geld wordt doorgaans door de broker van je keuze in zogenaamde "trustaccounts" geplaatst bij grote internationale banken, waar de broker niet zelf bij kan zonder een verzoek van jouw kant. Brokers zijn vaak grote internationale partijen die hun brood verdienen met het mogelijk maken van transacties en zullen dus ze zeker uiterst voorzichtig te werk gaan met je geld. Niemand wil immers bij een oneerlijke en onveilige broker handelen.
Wat voor looptijd doe je meestal?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Mijn beginnerstip: koop in schijven van 100 en schrijf héél consequent at the money of net out of the money calls! Hierdoor verlaag je je aankoopprijs met als enige risico dat je winst misloopt.
Het is wel gebleken dat je rendement vaak omhoog gaat als je dit doet. Schrijven = blijven.
Zelf sta ik dit jaar op 7% gerealiseerd rendement, ook al staan mijn aandelen in 't rood. Na aankoop direct geschreven op de strike net boven de aankoopkoers en de premies op zak gestoken. De aandelen staan in 't rood en dat is natuurlijk minder leuk, maar hey, die kan ik desnoods nog lang bijhouden en met opties schrijven wordt 't geen dood geld.
In Engeland is er 1 falliet gegaan, dat was een groot drama en ik heb geen idee wat er met de poen is gebeurd.quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk allemaal als een broker failliet gaat?
Is dat in Nederland al eens aan de orde geweest?
Effecten zitten in een apart bewaarbedrijf en vallen buiten het faillissement. Eventuele cash kan dacht ik wel onder het faillissement vallen, maar normaliter wordt dat tot een bepaald bedrag verzekerd. Je grootste risico is imo dat er fraude kan zijn gepleegd.quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk allemaal als een broker failliet gaat?
Is dat in Nederland al eens aan de orde geweest?
Cash word bij Binck en Alex tot 100.000 gegarandeert volgens de staat. Dit is terug te vinden in de voorwaarden van beide brokers (ik weet dat Alex onder Binck valt).quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Effecten zitten in een apart bewaarbedrijf en vallen buiten het faillissement. Eventuele cash kan dacht ik wel onder het faillissement vallen, maar normaliter wordt dat tot een bepaald bedrag verzekerd. Je grootste risico is imo dat er fraude kan zijn gepleegd.
"met als enige risico dat je winst misloopt."quote:Op donderdag 8 september 2011 22:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Mijn beginnerstip: koop in schijven van 100 en schrijf héél consequent at the money of net out of the money calls! Hierdoor verlaag je je aankoopprijs met als enige risico dat je winst misloopt.
Binck en Alex zijn ook geen pure brokers maar banken. Zij vallen gewoon onder het Depositogarantiestelsel.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:46 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Cash word bij Binck en Alex tot 100.000 gegarandeert volgens de staat. Dit is terug te vinden in de voorwaarden van beide brokers (ik weet dat Alex onder Binck valt).
Hoe dat met buitenlandse brokers zit zoals Lynx weet ik niet. Het geld verspreiden ze over een aantal banken volgens de voorwaarden.
Ik snap je punt maar ik ging er van uit dat de koper sowieso de aandelen ging kopen. Het enige verschil maakt dan 2 euro per aandeel meer of minder verlies. Risicovrij bestaat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
"met als enige risico dat je winst misloopt."
Dat klopt natuurlijk niet. Als je calls schrijft verlaag je je inkoopprijs maar als het aandeel direct de diepte induikt sta je gewoon dik verlies. Had je 4 jaar geleden ING gekocht op ¤35 en misschien ¤2 gevangen voor een geschreven call dan ben je gewoon bijna al je geld kwijt. Je kunt dan ook niet meer opnieuw schrijven want op dat moment wordt je verlies definitief genomen en is alle kans op herstel weg.
Wat 't meest aantrekkelijk is eigenlijk.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:43 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Wat voor looptijd doe je meestal?
Maar die 2 euro die je krijgt voor de geschreven call komt ook met een prijs, namelijk dat je je potentiële winst verkoopt als het aandeel sterk zou stijgen. Dus je doet op voorhand afstand van potentieel mooie winst terwijl je wel het grootste deel van het neerwaardse risico gewoon houdt. Als je zegt dat je de aandelen toch wilt hebben dan is het schrijven van calls onlogisch want dan verkoop je je goede beslissingen te goedkoop en je blijft zitten met je fouten.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:47 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar ik ging er van uit dat de koper sowieso de aandelen ging kopen. Het enige verschil maakt dan 2 euro per aandeel meer of minder verlies. Risicovrij bestaat natuurlijk niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |