Ligt aan de smaak, de meeste smaken toch een beetje chemisch, vooral deze:quote:Op maandag 12 september 2011 10:49 schreef gianni61 het volgende:
ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb laatste een pot chicken tonight gekocht.
al jaaaren niet meer gehad en in mijn herinnering niet vies.
kan ik die maar beter weggooien dan?
quote:Op maandag 12 september 2011 12:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ligt aan de smaak, de meeste smaken toch een beetje chemisch, vooral deze:
[ afbeelding ]
O die was ik vergeten, dat had ik als ik bij een vriendje at.quote:Op maandag 12 september 2011 13:03 schreef _Arual_ het volgende:
En drie gangen van hetzelfde bord eten. Zodat er nog vermicelli in je vanillevla zat. "Ja, had je je soep maar goed op moeten eten."
Dát. Op alles. Want mijn vader lustte geen buitenlands etenquote:
dat vond ik dan wel weer lekker.quote:Op maandag 12 september 2011 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
Godzijdank ging bij ons alleen nootmuskaat over de imploderende bloemkool
Kan best hoor, doe ik ook als student zijnde vaak genoegquote:Op maandag 12 september 2011 19:51 schreef dotKoen het volgende:
Alleen door een pastasaus ging soms wel eens een soepgroentepakket omdat dat goedkoper was.
Nou ja, het kan best, maar er zit dan inderdaad bleekselderij en snijselderij in. Echt lekker vind ik dat niet.quote:Op maandag 12 september 2011 19:54 schreef CrashO het volgende:
[..]
Kan best hoor, doe ik ook als student zijnde vaak genoeg
Alleen wel soepgroenten nemen zónder bleekselderij
Pastasaus zonder bleekselderij... tsssrk. De italiaanse heilige drieeenheid: ui, wortel, bleekselderij...quote:Op maandag 12 september 2011 20:01 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, het kan best, maar er zit dan inderdaad bleekselderij en snijselderij in. Echt lekker vind ik dat niet.
Maar toch niet om een beetje snel te bakken. Uiteraard wel in een saus die lang genoeg op het vuur staat.quote:Op maandag 12 september 2011 20:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Pastasaus zonder bleekselderij... tsssrk. De italiaanse heilige drieeenheid: ui, wortel, bleekselderij...
Ook lekker bij de osso buccoquote:Op maandag 12 september 2011 20:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Pastasaus zonder bleekselderij... tsssrk. De italiaanse heilige drieeenheid: ui, wortel, bleekselderij...
Het duurt erg lang, maar man wat lekkerquote:Op maandag 12 september 2011 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook lekker bij de osso bucco
Ik kreeg dat vroeger bij het ontbijt, alleen dan zonder honing. Smerig!!!quote:Op maandag 12 september 2011 16:55 schreef Mylene het volgende:
Voor mijn broertje was lammetjes thee van mijn oma (zo noemde zij dat) een gruwel. Dat is thee met melk en honing. Ik vond het juist wel lekker en drink het nu nog zo nu en dan.
quote:Op maandag 12 september 2011 21:34 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kreeg dat vroeger bij het ontbijt, alleen dan zonder honing. Smerig!!!![]()
![]()
Dat had ik met allebei mijn jongere broertjes.. Ik moest maar eten wat de pot schafte en netjes mijn bord leegeten, mijn broertje kreeg later gewoon een boterham als hij z'n avondeten niet lekker vond; mijn jongste broertje mocht zelfs een pizza in de oven mikken als we iets aten wat hij niet lust..quote:Op maandag 12 september 2011 19:14 schreef ArtemisQ het volgende:
Oh, en vroeger at ik echt bijna niets en moest ik dan altijd op de gang zitten totdat ik het opgegeten had. Maar mijn jongere zusje heeft dat nooit hoeven doen terwijl ze nu op haar 16e nog steeds niets eet
Bij mij was het alleen thee met een plons melk erin. Dat geeft een lauwe troep die geen thee en geen melk is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:39 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]![]()
???
(Vruchten)thee met melk en suiker... Mjammie
+ honing =
Heb vorige maand een tijdje in het ziekenhuis gelegen, maar viel me achteraf op dat de verpleegsters dat ook niet meer doen. (Deden ze dat eigenlijk ooit, was altijd zo een stereotype)quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:04 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Bij mij was het alleen thee met een plons melk erin. Dat geeft een lauwe troep die geen thee en geen melk is.
Ik had er al eerder over geklaagd, maar ik kreeg het telkens maar voorgezet, totdat ik het op 11-jarige leeftijd echt gezien had met die troep. Zo rond die tijd heb ik ook tegen mijn vader gezegd dat hij moest stoppen kinderachtig tegen mij te praten ("papa gaat even boodschapjes doen").
Ben je niet lekker dan?quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:26 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben nu 7 jaar lang nauwelijks meer gegeten.
Wat doen ze niet meer? Thee met melk geven of kinderachtig praten? Stereotiep ziekenhuisgedrag ben ik sowieso niet mee bekend, aangezien ik al meer dan 20 jaar niet in het ziekenhuis heb gelegen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb vorige maand een tijdje in het ziekenhuis gelegen, maar viel me achteraf op dat de verpleegsters dat ook niet meer doen. (Deden ze dat eigenlijk ooit, was altijd zo een stereotype)
Dat praten, zo nu gaan we...quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:41 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wat doen ze niet meer? Thee met melk geven of kinderachtig praten? Stereotiep ziekenhuisgedrag ben ik sowieso niet mee bekend, aangezien ik al meer dan 20 jaar niet in het ziekenhuis heb gelegen.
Willen we even proberen of we zelf naar de wc kunnen lopen?quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat praten, zo nu gaan we...
Jeuk!quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Willen we even proberen of we zelf naar de wc kunnen lopen?
Dat is wel erg, ja.quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat praten, zo nu gaan we...
quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Willen we even proberen of we zelf naar de wc kunnen lopen?
Knoflook, wortel, bleekselderij.quote:Op maandag 12 september 2011 20:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zou het dan niet eerder zijn:quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Knoflook, wortel, bleekselderij.
Pasta Pestoquote:Op dinsdag 13 september 2011 14:14 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Zou het dan niet eerder zijn:
[ afbeelding ]
Basilicum Mozzarella Tomaat
Jeugdtrauma's hier ook ja, na een hap met teveel margarine en pindakaas op broodquote:Op zaterdag 10 september 2011 17:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja herkenbaar! Margarine met pindakaas, ik kan nog steeds van de geur over mijn nek gaanUberhaüpt wel van de stank van dat spul eigenlijk. Gelukkig hoefde ik geen margarine meer te eten van mijn ouders nadat ik er een keer van ziek werd in hun bijzijn.
Eh, caprese... maar dan wel met verse basilicum, echte buffelmozarella (goede) en rijpe tomaten, echte goede olijfolie (helaas vrijwel nergens verkrijgbaar). Als je dat proeft dan snap je pas waarom dit een populair gerecht is...quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:14 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Zou het dan niet eerder zijn:
[ afbeelding ]
Basilicum Mozzarella Tomaat
Wat is dat toch met die oudere generatie. Ik kreeg laatst haast een paniekaanaval toen ik mijn schoonma hoorde zeggen dat de (volkoren)pasta zeker nog een half uur moest koken.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:24 schreef tjoptjop het volgende:
Hier ook alles te ver doorgekookt. M'n moeder was van het type alles tegelijkertijd opzetten (aardappelen, groente en vlees), tv kijken en half uurtje later opdienen. Alleen het vlees werd halverwege nog wel eens gekeerd
Wie weet wat de volgende generatie over ons zegtquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:11 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die oudere generatie. Ik kreeg laatst haast een paniekaanaval toen ik mijn schoonma hoorde zeggen dat de (volkoren)pasta zeker nog een half uur moest koken.
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar! Hoewel ik de generatie boven mij nooit heb horen klagen over de generatie dáár weer boven, ds misschien zijn we verwend.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Wie weet wat de volgende generatie over ons zegt
Klootzakken, jullie hebben alle tonijn en kabeljauw opgevreten...quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Wie weet wat de volgende generatie over ons zegt
Owja, boter en suiker door de rijst!quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:30 schreef Dandilion het volgende:
Mijn moeder kan juist lekker koken. Als kind luste ik veel niet, Ik at bijna overal appelmoes bij.
Wanneer er witte rijst op de tafel kwam, kwakte ik er boter en suiker door. Lekker toen maar nu niet meer.
Rijstepap bedoel je?quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:22 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelde hier een keer over dat ze daar echt van gruwelde, witte rijst gekookt in de volle melk, steeds een scheutje erbij totdat alle melk was opgenomen. Dan werd het in een kommetje geschept, en kon je zelf basterdsuiker en roomboter erdoorheen scheppen.
Needless to say, de volgende dag belde ik gelijk mijn oma op
Ahja, zo heet dat!quote:
quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:19 schreef Filiassi_Jane het volgende:
En op zaterdagavond kregen mijn broers, zus en ik allemaal een eigen bakje chips. Wat een luxe! Tot ik jaren later hoorde dat het cornflakes was
Ok. Ik heb dus serieus medelijden met je.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:55 schreef Staal het volgende:
Ben bij studenten opgegroeid. Mijn moeder kon niet koken en deed dat ook niet. Mijn vader kookte maar wel onder bezielende leiding van mijn moeder. Ik heb in mijn hele jeugd werkelijk waar nog nooit een korrel zout op mijn bord gehad. Dat lijkt niet erg maar dat is het wel.
Andijvie en rabarber werd tot een pap gekookt. Witlofschotel was lof in plas water met daarom heen glibberig gekookte plakken schouderham. Macaroni met smac en tomatenzooi uit een doosje was serieus mijn favoriet. Pudding uit pakje met vel.
Ontbijt magere melk uit plastic fles, soms aangelengd met Roosvicee. Onbijt havermoutpap of fabrieksbrood met nepchocoladevlokken. Tussen de middag ook weer dat brood met te dikke plakken zweetplastic. (Kaas).
Toen ik op kamers ging zei mijn toenmalige vriendje "jij houdt niet van eten".
Wist ik veel en nee, ik hield niet van eten omdat ik het ook echt verschrikkelijk vond.
Dat vind ik allemaal lekker ...quote:Op maandag 12 september 2011 10:42 schreef Lonaa het volgende:
Chicken Tonight![]()
Rijst met wokgroentes en kant en klare woksaus![]()
Kip Tandoori en Kip madras uit een pakje.
Hoeft niet want inmiddels hou ik erg van eten en vind het echt leuk.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:44 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ok. Ik heb dus serieus medelijden met je.
kaas korstjesquote:Op woensdag 14 september 2011 07:27 schreef _Arual_ het volgende:
Ik herinner me er nog een. Onder het mom van "korstjes zijn gezond" moest ik ook de oranje korstjes van de kaas opeten. Zelfs als dat maar een klein randje was van bijvoorbeeld een plakje kaas, stikte ik daar soms half in. Gadver, nu snij ik het weg.
dat werd mij inderdaad ook verteld.quote:
Ik ook, alleen werd het eten van plastic tegengehouden door mijn ouders.quote:Op woensdag 14 september 2011 07:59 schreef gianni61 het volgende:
[..]
kaas korstjeshet lekkerste van het hele kaas.
vroeger at ik dat met plastic en al op
Gore eikels dat het zijn.quote:Op woensdag 14 september 2011 09:07 schreef seasushi het volgende:
Ik eet als sinds ik 4 was geen boter/margarine en kaas meer, en nog steeds, nu 35 jaar later, maken ze nog wel eens een "lekker" boterhammetje met boter en kaas voor me
Ik heb het dus inderdaad over het plastic...quote:Op woensdag 14 september 2011 07:59 schreef gianni61 het volgende:
[..]
kaas korstjeshet lekkerste van het hele kaas.
vroeger at ik dat met plastic en al op
Bij mij zijn ze vanaf mijn 10e nooit meer vergeten dat ik geen margarine eet gelukkigquote:Op woensdag 14 september 2011 09:07 schreef seasushi het volgende:
Ik eet als sinds ik 4 was geen boter/margarine en kaas meer, en nog steeds, nu 35 jaar later, maken ze nog wel eens een "lekker" boterhammetje met boter en kaas voor me
DIT>quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:23 schreef pussywillow het volgende:
En de tot snot gekookte groentes die verpulveren als je ernaar kijkt.
wij kregen ook altijd een eigen bakje met chips omdat mn jongste broertje zo gek op chips is dat hij binnen een paar tellen een gezamenlijk bak/zak leeg heeft. en dan bleef er niets voor de rest over.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:03 schreef FutureFairytale het volgende:
ik kreeg vroeger van omaaltijd chips in een koffiefilterzakje en dat vond ik niet leuk want daar past maar heel weinig in
dat vond ik ook leuk en is maar goed dat ik een bakje kreeg, anders was ik net als jouw broertjequote:Op woensdag 14 september 2011 15:06 schreef loecje het volgende:
[..]
wij kregen ook altijd een eigen bakje met chips omdat mn jongste broertje zo gek op chips is dat hij binnen een paar tellen een gezamenlijk bak/zak leeg heeft. en dan bleef er niets voor de rest over.
ik vond dat juist altijd wel leuk. een eigen bakje en verschillende zakken chips op het aanrecht waarmee we het bakje mochten vullen tot de rand. en daarna rustig mn chips kunnen opeten.
Dat kregen wij ook altijd bij oma..quote:Op woensdag 14 september 2011 15:03 schreef FutureFairytale het volgende:
ik kreeg vroeger van omaaltijd chips in een koffiefilterzakje en dat vond ik niet leuk want daar past maar heel weinig in
"Korstjes zijn gezond" en "zand schuurt de maag".quote:Op woensdag 14 september 2011 07:27 schreef _Arual_ het volgende:
Ik herinner me er nog een. Onder het mom van "korstjes zijn gezond" moest ik ook de oranje korstjes van de kaas opeten. Zelfs als dat maar een klein randje was van bijvoorbeeld een plakje kaas, stikte ik daar soms half in. Gadver, nu snij ik het weg.
bij ons waren het versierde boterbakjes. filterzakje lijkt me nogal smeren. ff je zakje neerleggen en alles valt eruit.quote:Op woensdag 14 september 2011 15:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat vond ik ook leuk en is maar goed dat ik een bakje kreeg, anders was ik net als jouw broertjemaar een koffiefilterzakje...
Ik kreeg altijd patatjes in zo'n zakje van m'n vaderquote:Op woensdag 14 september 2011 15:03 schreef FutureFairytale het volgende:
Gelukkig behoorden mijn ouders niet tot die categorie. De smacaroni was me dus ook onbekend, totdat ik het op 10 of 11 jarige leeftijd bij iemand anders kreeg. Ik dacht dat ik over mijn nek moest gaan. Helaas was ik zo gedrild door mijn ouders dat als ik ergens was ik netjes alles op moest eten. Ik heb dus keurig alles opgegeten en 1000 doden gestorven om vervolgens naar huis te rennen en alles weer uit te kotsen. Later begreep ik ook dat heel veel mensen smac gebruikten in hun macaroni.quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Smac is nogal een favoriet van veel moeders hierzo. Hoe zou dat komen? Heeft het blue band kookboek dat er in gebracht of was dat een huishoudschool favoriet?
Smac in de macaroni? The fuckquote:Op woensdag 14 september 2011 15:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Gelukkig behoorden mijn ouders niet tot die categorie. De smacaroni was me dus ook onbekend, totdat ik het op 10 of 11 jarige leeftijd bij iemand anders kreeg. Ik dacht dat ik over mijn nek moest gaan. Helaas was ik zo gedrild door mijn ouders dat als ik ergens was ik netjes alles op moest eten. Ik heb dus keurig alles opgegeten en 1000 doden gestorven om vervolgens naar huis te rennen en alles weer uit te kotsen. Later begreep ik ook dat heel veel mensen smac gebruikten in hun macaroni.
Ik ben mijn moeder eeuwig dankbaar dat zij gewoon gehakt gebruikte.
Yup, hier ook!quote:Op woensdag 14 september 2011 15:56 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Smac in de macaroni? The fuck
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |