abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:03:01 #101
221912 minilot
Nancy boy
pi_102609669
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oe! :D Krijgen we een review in het kookboekentopic tzt? :9

</off topic> :+
Jaaaa, natuurlijk! :)

</off topic> :+

Ik denk niet dat ik binnenkort nog ergens ga eten.. Na Ottolenghi is alles vies! :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:27:23 #102
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_102619005
We hebben vandaag wat afgehaald bij Duinoord Den Helder. De spareribs zijn er altijd belachelijk lekker en ik had wel weer eens trek in spareribs. We hebben afgehaald om a) we eigenlijk lekker lui onderuit op de bank wilden hangen en b) het onwijs druk was daar en er vrijwel geen tafel meer vrij was.

Ik belde om 16:45 om te bestellen. Of ik ze dan om 17:15 kon ophalen. Het meisje ging het even navragen. Nee kon niet, ze werden nu gemaakt en dan kon ik ze over 5 min ophalen. Nou, dat vond ik niet zo'n goed idee. Dus ze ging het nog een keer navragen. 17:15 was toch prima zei ze.

17:15 stond ik daar. Netjes geholpen, vriendelijke bediening. Enig minpuntje was dat de bediening elkaar af liep te snauwen waar de klanten bij waren. Misschien was het de drukte want het was echt onwijs druk, maar afsnauwen waar je klanten bij zijn is een no go.

Uiteindelijk afgerekend en een doos met ribs, patatjes, aardappeltjes, salade, nog een salade en saus meegekregen. De ribs waren zoooooooooo mals dat je ze van het bot kon zuigen :9 ! Heerlijk.

Ik heb zelfs nog een rib in de koelkast gemikt want ik kreeg het gewoon niet op. De aardappels waren heerlijk, de patatjes idem dito en de salade was ook goed te doen. Geen op of aanmerkingen wat dat betreft dus :D


Mijn bord zat bomvol, en dan ligt de patat en de andere salade er niet op.

Schade ; 27 euro voor 2 personen. Zeer goeie prijs voor zulk goed en lekker vlees e.d. Zeker als je in gedachten houdt dat ik 3 weken geleden spareribs heb laten bezorgen van een ander bedrijf en die voor 9 euro p/s niet te vreten waren :r

Cijfer : Dikke 8.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:30:00 #103
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_102662599
Waar?
Sumo, in Haarlem

Wanneer?
Afgelopen zaterdag, 1 oktober 2011
Samen met Toekito, mijn broer en zijn vriendin.

Wat at je?
Wat niet? :D
Met zijn vieren hebben we allerlei kleine gerechtjes gedeeld, om zo van alles wat te kunnen proeven. We hebben besteld:
- nigiri tai (sushi met roodbaars)
- nigiri hokkigai (sushi met surfmossel)
- nigiri hamachi (sushi met yellow tail)
- nigiri cheese salmon (sushi met zalm en gesmolten kaas)
- gunkan ebiko (nori met garnaalkuit)
- spicy tuna maki
- sake wasabi maki
- ebi tempura maki (met garnalen)
- unagi maki (met paling)
- ebiko salade (krab)
- beef salad (met udon noedels)
- gyoza (Japanse pasteitjes)
- tori karaage (gefrituurde kip)
- garnalenkroketjes
- curry driehoekjes
- beef teriyaki
- usuyaki beef
- tori curry (kip in kerriesaus)
- gebakken groenten
- kipballetjes
- ebi tempura (gebakken garnalen)
- ika fried (gebakken inktvisringen)
- yakitori (kipspiesjes)
- tuna tataki (gemarineerde afgebakken tonijn sushi)
- garnalenspies
- eendenborstfilet
- fruit & jelly (fruitsalade met blokjes jelly O+ )
- edamame (sojaboontjes)
- black pepper beef
- crabby (krabbenschildjes gevuld met krab- en garnalenvlees
- chicken curry noodles

Impressie?
Elk gerechtje was even prachtig opgemaakt en het was haast zonde om eraan te beginnen, maar ik ben blij dat we dat wel hebben gedaan, want wat was het lekker _O_
Het restaurant was mooi aangekleed, maar helaas was het erg rumoerig en stonden de tafeltjes wel erg dicht tegen elkaar, waardoor je zo'n beetje met je kont over het bord van je buren heen moet als je naar het toilet moet :') (dat overigens erg schoon is)
Het personeel is erg vriendelijk.

Kosten?
Ongeveer 130 euro voor vier personen, inclusief een paar potjes Japanse thee, wat biertjes en een paar cola.

Cijfer?
Een dikke acht :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 03:21:39 #104
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_102676286
Sumo is top! :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:30:18 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102677211
Helemaal eens over Sumo Muck :). Heb er vorig jaar ook eens een keertje gegeten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_102677297
Wow klinkt goed Muck! Ondanks dat ik inmiddels zwaar onpasselijk ben geworden door een giantische neger die hier voor me om de 20 seconden op de stoep tuft :r
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_102679320
Zaterdag wilde ik mijn vriendin mee uit eten nemen omdat we wat te vieren hadden, maar niet te uitgebreid.
Ipv weer naar Shabu Shabu te gaan, besloten om de net nieuw geopende Sushi Club in Zoetermeer een kans te geven. Dit was tot de week daarvoor "Hipp" en is nu omgebouwd tot all you can eat sushirestaurant met een trendy sausje



Waar?
Sushi Club in Zoetermeer

Wanneer?
Zaterdag 1 Oktober (30 sept was de openingsdag)

Wat at je?
Van alles, nigiri, maki, kleine grillgerechtjes, noem het maar op

Impressie?
Leuke tent! Vooral om een drankje te doen of te gaan stappen volgens mij. Erg aanwezige bar midden in de zaak die het geheel een club-uitstraling geeft. Flink luide muziek maar niet zo hard dat je elkaar niet kunt verstaan. Sfeer was prima ook al zat de zaak halfvol.

Het eten viel me echter wel iets tegen. Voornamelijk dat de sushi niet heel smaakvol was. Wat mij vooral erg tegenviel is dat de nori een beetje taai was, ook al at je hem gelijk zodra hij op tafel verscheen (vochtig?). De grillgerechtjes waren stuk voor stuk goed heet en duidelijk vers bereid, pluspunt!

Nog een punt van kritiek is de hoeveelheid fouten die gemaakt werd. Na 3 bestelrondes (je kent het wel, bestellijst turven) waren er in totaal 5 fouten gemaakt in onze bestellingen, en bovendien een keer het bestelde drinken vergeten. Vooral verwarrend is dat de bestellijst niet met "1, 2, 3, .." begint bovenaan, maar met "wasabi, 1, 2, 3, ..." waardoor we na de bovenste 3 vakjes aangevinkt te hebben, sushi 3 op ons bord zagen ipv de aangevinkte wasabi. Te snel gelezen in de keuken denk ik.

Gemaakte fouten die werden aangegeven bij het personeel werden heel vriendelijk opgelost trouwens. Niet dat op alle slakken zout gelegd heb en gemeld heb, enkel toen we iets kregen dat we beide niet lustten :)

Verrassingsdessert was leuk en origineel. Niet geheel naar mijn smaak maar mijn vriendin vond het heerlijk. Zal niet zeggen wat het precies was, aangezien de tafel naast ons het probeerde te ontfutselen van de serveerster maar die liet er niets over los buiten dat het "geen ijs was" en er "banaan in zit"

Kosten?
60e voor 2 personen met elk 2 drankjes

Cijfer?
7 voor het etentje als geheel, een 6 als de entourage niet zoveel goedgemaakt had.

Volgende keer denk ik weer naar een paar deuren verder, Shabu Shabu, of een stukje rijden en een van de vele anderen proberen
Jeremy Clarkson: You can buy one of these cars and tell people you drive a mid-engined, rearwheel drive, turbocharged, convertible Mercedes Benz
pi_102679951
Zaterdag wilden we voor een theater voorstelling weer eens met zijn tweetjes gaan eten (komt er met een kleine van 1 niet echt vaak van). Het plan was naar een goede italiaan te gaan maar deze had helaas vakantie, vandaar dat we bij Atelier 26 terecht kwamen

Waar?
Atelier 26 Roermond

Wanneer?
Zondag 2 oktober

Wat at je?
Ik: Groenteterrine met bavarois van knolselderij, risotto met spinazie en geitenkaas loempias
Zij: Soep van de dag (met pastinaak en gele wortel), een vispallet (met op speciale vraag friet erbij)

Impressie?
Leuk klein restaurant met net iets meer als de standaard biefstuk etc, alles vers bereid en de borden leuk opgemaakt. De bediening was attent en had verstand van zaken en tijd om alles uit te leggen (werd gedaan door de twee eigenaars). Het eten smaakte ook erg goed, ik vond alleen de knolselderij bavarois redelijk smaakloos. Helaas hadden we geen tijd meer voor een nagerecht, gelukkig werd dit bij navraag wel eerlijk gezegd.

Kosten?
62e voor 2 personen met elk 2 drankjes en thee na.

Cijfer?
8 Leuke tent waar we zeker nog eens naar terug gaan (dan krijgen ze waarschijnlijk wel de kindertest :) )
live your fears, fear your live
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:25:15 #109
130803 Gripper
Get a grip
pi_102683204
Zo, ik ga na dit weekend terugkomen met een hele zwik recensies! We gaan met vrienden een weekendje wijn proeven in Catalonië. De organisator woont in Barcelona, en die kent wel wat wijnboeren die speciaal voor onze groep alles uit de kast gaan trekken. En aangezien we normaal allemaal actieve buitensporters zijn, is er zelfs nog een beetje mix van eten&drinken vs. wandelen&kamperen....

Hele verhaal even in een spoiler gestopt wegens erg lang :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er zin in, mede om deze reden dit jaar ook niks in de restaurantweek gedaan. Ik schat dat we er dit weekend met zn tweeën wel een aardig bedrag doorheen gaan jagen...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 02:28:40 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102797053
Waar?
Restaurant Truffels, Haarlem.

Wanneer?
6 oktober 2010

Nadat we al in in het voorjaar van 2010 kennis hadden gemaakt met dit in een pijpenlade gevestigde Restaurant Truffels kregen we tijdens de Wijn-Spijswandeling door Haarlem in juli een voucher van Truffels waarmee we gebruik konden maken van een 6-gangen diner met welkomstdrankje, wijn en koffie voor een aantrekkelijke prijs.

Vandaag besloten daar maar eens gebruik van te maken.

We werden vriendelijk ontvangen door gastvrouw Edith (op de site de bijnaam Tuber Lilliputian, dwergtruffel genoemd) en konden zelf een tafeltje voor 2 uitzoeken. We kozen voor de tafel met het beste uitzicht op de keukenbrigade met de koks Sergio (bijnaam Tuber Melanosprorum, zwarte truffel) en Mark (bijnaam Tuber Magnatum, witte truffel).

Kleine keuken, waarin wel efficiënt en hygiënisch (meerdere schoonmaakbeurten tussendoor) gewerkt wordt. Alles wordt ter plekke bereid en op de borden geserveerd die gelukkig niet onder warme lampen op een pass staan, maar meteen na dresseren van de borden uitgeserveerd. De volledige brigade van vanavond:


Na ontvangst met een glas Prosecco en nadat er heerlijk brood met een lekker dressing op tafel gezet was volgde het eerste gerecht.
Een al rokend opgediende kom met roergebakken pijltaartinktvis en gestoofde boksoi, vergezeld door in een cone van filodeeg geserveerde Thaise garnalen en Tom Ka Kai schuim.

We dronken daarbij een glas witte Spaanse wijn, Valdeorras van de druif godello.
Heerlijk die rooksmaak en heel subtiel van smaak dat schuim in de cone.

Het tweede gerecht was een stukje zeebaars ingelegd met gamba en omringd met seranno. Daarbij een excaliber tomaat, een soort bitterbal op een stokje van krokante cornichons, een crème van groene paprika met een jus van gepofte knoflook en citrus.

Als wijn kregen we daarbij een witte Souvignon Blanc/Colombier, De Laballe.
Met name de jus van knoflook met citrus was heerlijk.

Daarna volgde gerecht nummer drie. Gestoofde sucade met een gerookte zilveruitje, gestoofde wortel, een stukje Granny Smith (met een twitch, volgens mij wat kaneel?), schuim van aardappel en ui (gelukkig apart in een leuk schuin glaasje geserveerd) en een jus van vadouvan (een Indiaas kruid bestaande uit o.a. kerrieblad).

De rode wijn die we erbij dronken was een Les Gres (valee du Rhone), een Chirazdruif.
De sucade was botermals en de jus was alweer een hoogtepuntje.

Door met de vierde gang: Gebakken runderbovenbil, met een gekonfijte rode Anna (aardappel), een gesmoorde Romansco (familie van de broccoli), crème van topinamboer (aardpeer of jeruzalemartisjok), een knots van gefrituurde schorseneer en een jus van sechuan peper.

Ook hierbij een rode wijn: een Cormi Veneto uit 2007 gemaakt van Merlot met Corvinadruiven.
De runderbil was botermals en de bijbehorende groentes heerlijk op smaak.
Wat ons betreft had de jus wel net iets pittiger mogen zijn.

Hierna volgde als vijfde gerecht wat stukjes kaas van Bourgondische lifestyle. (niet echt de favoriete gang voor mij, maar ik sloeg me er dapper doorheen...). Het gerecht (met brood) bestond uit een chutney van rozijnen (apart), een in as gerolde geitenkaas, een Zwitsers kaasstukje en op de lepel een plaisir au chabliskaas:

Bluezz genoot bij het kaasgerecht van een 20 jaar oude Kopke Port.

Tenslotte het zesde gerecht: 'Death by Chocolate'. Een terechte naam voor de heerlijke bonbon van chocolademousse met gekarameliseerde hazelnoot.

Foto voor en na:




We eindigden de maaltijd met een espresso voor mij en een kop muntthee voor Bluezz met daarbij wat friandises:

Opnieuw bewezen de koks van Restaurant Truffels over een uitgebreid palet van smaken en bereidingen te beschikken.

Er heerst een leuke, ontspannen sfeer. Koks en gastvrouw zijn goed op elkaar ingespeeld met voldoende aandacht voor de gasten. En absolute aanrader voor een bijna avondvullende eet-ervaring!

Inclusief 2 flessen bruisend water waren we samen totaal voor deze avond 117 euro kwijt.

Entourage: 8
Eten: 9
Bediening: 9
Prijs-kwaliteitsverhouding: 9


[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 07-10-2011 13:04:22 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:19:02 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102803448
-fout-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_102980979
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:25 schreef Gripper het volgende:
Zo, ik ga na dit weekend terugkomen met een hele zwik recensies! We gaan met vrienden een weekendje wijn proeven in Catalonië. De organisator woont in Barcelona, en die kent wel wat wijnboeren die speciaal voor onze groep alles uit de kast gaan trekken.
Zo, hier is dan de recensie, dit kon wel eens een lange worden, met veel foto's. Omdat ik niet kan kiezen tussen alle lekkere lunches, doe ik ze gewoon alle 3,plus even kort wat over de proeverijen :)
Waar mogelijk (en onthouden) heb ik de prijzen bij de wijnen gezet. Dit betaal je bij de Bodega, in Nederland zijn ze vaak duurder, als ze al te vinden zijn.

Op vrijdag onze eerste bodega vlakbij Lleida, Castell de Remei. Aan het begin van de 20e eeuw opgericht door een rijke Catalaanse familie uit Barcelona, en dus heel groot en met veel grond. De rit ernaartoe ging door erg droog gebied, zoals een groot deel van Catalonië eigenlijk wel is. De omgeving van het kasteel is dan ineens erg groen, en dat hebben ze te danken aan het Canal d'Urgell wat de wijde omgeving irrigeert. Dus, veel fruit en wijngaarden. Ze zijn aardig groot: 800.000 flessen per jaar.

Hier word ik blij van :)


Na een leuke, uitgebreide rondleiding aan de proef, we gaan in totaal 5 wijnen proeven. 2 witte en 3 rode.


In volgorde:
Blanc Planell
Oda Blanc
Gotim Bru
1780 30 ¤
Cervoles (van een andere bevriende wijngaard) 23,50 ¤

Ook al schenken ze meestal kleine bodempjes bij proeverijen, er waren binnen onze groep een aantal die het echt bij "alleen proeven" hielden, dus mijn glas is wel een paar keer bijgevuld, en aan het eind moesten de flessen tenslotte toch leeg. :Y)
Voor mij persoonlijk waren de Oda Blanc en de wijn van de buurman, Cervoles '06 de toppers.
Dit zijn wijnen die je op de bodega koopt voor bedragen tussen 10 en 30 ¤, en hier in NL kosten ze soms het dubbele.

na de proeverij is het waggelen naar het restaurant op hetzelfde terrein, waar het om 14 uur goed vol zat met lunchende Catalanen.
Wij krijgen een Catalaanse lunch geserveerd, met eerst een hele serie kleine voorgerechtjes. Bij het eten wordt er goed bijgeschonken van de rode wijn, Gotim Bru, die we eerder ook al geproefd hebben. Dit is hun "gewone tafelwijntje" a ongeveer 7-8 ¤ per fles.

kabeljauw op aardappelkoekjes

De kabeljauw was volgens mij in zuur gegaard, niet gekookt in ieder geval.Heel stevige structuur, lekker!

Diverse andere zaken op tafel, ik zal maar niet overal foto's van plaatsen, maar er was:

• Vissalade met tonijn, brood op catalaanse wijze (olie, knoflook, zout, en een tomaat eroverheen wrijven)
• soepje van hazelnoot
• kaaskroketjes met ongelooflijk heftige aïoli
• Slakken uit eigen wijngaard. Niet zo lekker, behoorlijk taai. Maar goed, zo kunnen ze tenminste geen wijnranken meer aanvreten, dus ze hebben een goed einddoel gekregen.

Dit zijn champignons met kruiden/room/kaas vulling en omelet met bacon en boontjes.


Het hoofdgerecht, je kon kiezen uit 2 zaken: Kabeljauw uit de oven of een eendenboutje. ik koos de eend, en die was lekker, goed mals en mooi rood. Degenen die kabeljauw kozen waren ook erg tevreden, geen graatjes en mooi mals.


Tenslotte het dessert, werden we ineens verrast met deze bordjes, ook de organisator wist van niks :)
Het gezelschap waarmee ik was kent elkaar dus via www.hiking-site.nl, een buitensportforum. Maar we doen ook wel eens luie dingen zoals dit weekend het geval was. :)


t is trouwens een bladerdeeg/appel/amandel gebakje met vanille saus + chocoletters.

Tenslotte kwam er nog een kratje cava op tafel, en konden we prettig aangeschoten om 17 uur het busje in, op weg naar Siurana, een dorpje wat schitterend op een bergtop ligt. En t is ook nog eens een klimmers-mekka (was ik op geen enkel moment dit weekend nuchter genoeg voor :') )
Hier is een mooie camping, waar we 2 dagen zijn gebleven, en waar we zaterdag vlak in de buurt de 2e bodega gaan bekijken + lunchen bij het door Michelin genoemde Els Tallers.

Zaterdagochtend om 11 uur voor de deur bij onze volgende Bodega: 'Cellers Baronia del Montsant
Al een stuk kleiner dan Castell del Remei, hier maken ze 120.000 flessen per jaar. Van hun 5 wijnen scoren er 3 meer dan 90 punten op de parkerschaal, en daar zijn ze natuurlijk heel blij mee. Zelfs hun "supermarktwijntje" , Flor d'Englora heeft al 92 pnt!

De proeverij was leuk, veel info over technieken, hoe ze oogsten, hoe het rijpt, etc. In de kelder staan kaarsjes, als die uitgaan is er teveel CO2 door alle fermentatie die er open en bloot plaatsvindt, en dan moet je wegwezen. We hebben rechtstreeks uit het vat geproefd van hun absolute topwijn, de AV14. Deze zat er net pas in, en was nu al erg lekker. Dus over nog eens 14 maanden moet ie wel helemaal geweldig zijn.


Hier zat ook nog een 4x4 rit door de wijngaard bij in, met veel info over de grond, en hoe ze hun druivenranken snoeien en laten groeien etc. En natuurlijk vooral heel vaak je wijnranken knuffelen, daar gaan ze mooie druiven van geven O+


Prachtige kleine zoete druifjes, ik heb wel een trosje of wat opgesnoept. :9


De proeverij was weer net zoals die van vrijdag: veel lekkers, eerst 1 witte, daarna de 3 rode 90+ wijnen, en tenslotte een zoete dessertwijn. We hebben hier met 3 man een paar doosjes gekocht van de 3 rode, zodat we elk 2 flessen van alles hebben:

Geproefd:
Clos d' Englora weet ik niet
Flor d' Englora Garnatxa
Englora 14¤
AV 14 23¤
Dolc d'Englora weet ik niet

Allemaal erg lekker. Toen op gegeven moment 1 vriend en ik begonnen aan de karaf waar mensen de wijn die ze niet op willen drinken in kunnen leegschenken (mooi blendje van alle 3 de rode) vonden ze dat zo'n schandalig wijnmisbruik dat er nog maar een fles van die topper, de AV14 werd opengetrokken voor de dorstigen. :D

Daarna snel naar Els Tallers, het volgens de Michelingids booming restaurant. Saillant detail: het ligt in zo'n afgelegen plaatsje, Siurana, met maar 1 weg ernaartoe, dat je er echt speciaal voor het restaurant naartoe moet. En van armoedige rotsklimmers moeten ze het ook al niet hebben. Maar ze krijgen van eet-auteurs wel hele goeie kritieken: http://www.suestyle.com/articles/20090706

Wij krijgen de 4 gangen lunch, inclusief de Englora wijn die we eerder bij de wijngaard al proefden.

Als eerste een gazpacho van rode bietjes: lekker, krachtig, mooie aardse biet-smaak


Dan een gerechtje wat ik niet helemaal kon thuisbrengen, en ik miste de uitleg: volgens mij sweetbread van het een of ander, hoewel ik ook iets van lever dacht te proeven. Met paddestoeltjes en een stoofpotje met gerst. Smakelijk in ieder geval!


kabeljauw, met boontjes en een saffraansaus. Lekker sausje vooral, en ook de vis was gewoon goed, geen graten en erg mals. Op een niet vis-liefhebber werd goed ingespeeld met een stukje malse varkenshaas.


De pièce! Duivenbout. Ik zie ze liever zo dan alles onderschijtend in de stad. Prachtig rosé van binnen, en met een lekkere wildjus


Tenslotte, dessert: hazelnootbavarois, op een plak héél donkere chocolade, en met een plaatje witte choco. Dit combineerde als een malle met die volle rode wijn, erg goed.


Burp!
Koffie en thee toe om af te sluiten. Omdat we het hele weekend alles uit 1 pot betaalden weet ik de prijzen niet, maar volgens mij was de lunch inclusief wijn & water iets van 60 ¤ p.p, erg schappelijk dus.

Zondag nog 1 proeverij: bij 'Caves Fèlix Massana Ràfols

De nadruk ligt hier duidelijk meer op het maken van cava dan op wijn.

Heel klein bodegaatje, slechts 80.000 flessen per jaar, vooral Cava.
De proeverij ging over de witte, de rosé, de rode en de Cava. En hier heb ik toch wel zo belachelijk veel lekkers gekregen! :Y) Het was ook supergezellig, we werden rondgeleid door de vrouw van de eigenaar, de beste man zelf (Felix dus) kwam zich nog even voorstellen en gaf iedereen een handje. Schoonmama had de lunch gemaakt, en zelfs daar werden we aan voorgesteld.

Heel leuk dus, en ze bleven ondertussen goed bijschenken. Direct vanuit het vat proeven, geproefd vanuit de RVS tanks, en bij de lunch in de cavakelder heel veel cava tot slot. De lunch was een eenvoudige boerenlunch: omeletten, brood, hammetjes en kaas. En zowaar ook nog wat geleerd over cava maken. Bijvoorbeeld: ze beginnen met hun eigen witte wijn, die stoppen ze met extra suiker en gist in een fles, en dan begint het leuke bubbeltjes proces. De druk in de fles loopt op naar 9 kg (er lag dus in de kelder soms een ontplofte fles tussen in de stellingen) , maar dat gistdrab zit er natuurlijk nog wel in. Dus bij de laatste stap laten ze de flessen enkele dagen met de hals naar beneden in rekken staan onder regelmatig kwartslagjes draaien, totdat alle bezinksel onderin ligt.
Dan bevriezen ze de hals van de fles, en bikken ze de ijsklomp eruit. Klein beetje schone cava erbij, kurk+dop erop, en klaar. Dit is de showopstelling met lampen, in het echt gebruiken ze grote stenen platen in A-vorm met allemaal gaten erin, typisch voor de streek en de methode.


Lunchen in de cavakelder tussen de muffe schimmelige flessen. :9


het effect van weer een middagje doorhalen op ondergetekende w/ :Y) :s) :@


Goed weekend, veel lekkers geproefd, en de Spaanse landelijke keuken is eenvoudig maar duidelijk en errug lekker! (en niet bepaald mager: 1,5 kg erbij in 3 dagen :+ )

/Einde van dit lange verhaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gripper op 11-10-2011 23:18:23 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 12 oktober 2011 @ 01:20:17 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102986009
Leuk verslag, Gripper. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_102987203
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 01:20 schreef golfer het volgende:
Leuk verslag, Gripper. ^O^
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 oktober 2011 @ 20:14:01 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103011126
Ik won de restaurantveiling via www.vakantieveiling..nl

Het gaat om Rhodos in IJmuiden. Ik heb hier ooit een aantal jaar geleden ook eens gegeten en toen was het 3x niks. Maar goed we geven het weer eens een kansje.

Als je wint kan je kiezen uit een beperkt menu.

Keuzemenu
Soep van de dag
Keftedes (Gehaktballetjes in tomatensaus)
Tiri sto fourno (Feta kaas uit de oven met tomaat en ui)
****
Souvlakischotel (vlees aan een spies met giros en rijst)
Mousaka (ovenschotel van aubergine, aardappel, gehakt, bechamelsaus en kaas met rijst en salade)
****
Ijs met warme karamelsaus
Dame blanche (Vanille ijs met warme chocoladesaus en slagroom)
****
Koffie of thee

In mijn geval ging het om de


Gehaktballetjes, hadden wellicht iets meer pit mogen hebben. Waren verder wel lekker.

Daarna De Mousaka


Bord vol. Goede portie, niet groot als je wel eens bij de Griek kan krijgen. Rijst was lekker, met een licht zuurtje. Mousaka was lekker.

Na het IJs met Warme Caramelsaus. Simpel, prima. en Koffie toe.

Totale kosten 22e voor het eten en nog 11e aan drank. 2 bier en 2 wijn. Simpel, lekker, niet te een grote portie waar ze bij de Griek nog wel eens goed in kunnen zijn. En vooraf natuurlijk Ouzo ;). Toch wel een Geslaagde maaltijd. ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_103013526
Nice gripper. Erg smakelijke foto's.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_103017300
Mooi zo Boor, gebruik alleen niet de term zuurtje wil je o|O :D
pi_103017474
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 22:00 schreef Bluezz het volgende:
Mooi zo Boor, gebruik alleen niet de term zuurtje wil je o|O :D
hoezo niet? :D

misschien kreeg je wel minder dan normaal omdat je ook minder betaalde hehe

Gripper; wat een heerlijke foto's en verslag _O_
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 oktober 2011 @ 22:18:55 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103018496
Deze Griek heeft sowieso kleinere porties, Je hebt nog plek voor het hoofdgerecht nadat je het voorgerecht op hebt. :). Dat kan bij de andere Griek echt niet :P. Dat is wel prettig aan deze Griek. :Y

Bloes :D, Frisje dan ;)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_103019465
@borisz het ziet er toch niet uit. Maar misschien komt het omdat ik niet gek ben op Grieks. :{

Net gegeten bij Jacobus Pieck.
Ik ga er niet eens al te veel woorden aan vuil maken. Het is gewoon 1 van de leukere tentjes voor een hapje in de stad voor mij. Prima prijs kwaliteit verhouding.

Ik had de lams curry en die maken ze heerlijk. :9
Scheelt me weer een keer zelf curry maken wat ik wel van plan was.

Een hapje in de stad! Naar Pieck
http://www.jacobuspieck.nl/

Gaan er ook nog niet Haarlem en omstreken mensen ergens eten? :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:35:06 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103019554
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 22:00 schreef Bluezz het volgende:
Mooi zo Boor, gebruik alleen niet de term zuurtje wil je o|O :D
Ik krijg ook altijd een zuurtje als ik zulke dingen eet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:25:46 #122
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_103111129
Waar: Barsserie Appart te Maastricht
Wanneer: Afgelopen woensdag
Wie: Ik en 3 vrienden
Wat hebben we gegeten: Alle 4 een 3 gangen verrassingsmenu

Voor:
Per 2 pax kregen we een flinke badkamertegel met allerlei lekkernijen. Van elk gerechtje lagen er 2 op de tegel. Denk aan carpaccio, zalm, coquilles, kerriesoepje echt heel lekker.

Hoofd:
We kregen de keuze uit vlees, vis of vega en ook de vraag of er iets wat we niet lekker vonden. Aangezien we geen speciale wensen hadden kozen er 2 voor vis en 2 voor vlees. Het vlees was een stuk (echt een stuk) varkensmedaillon op verse groenten met pepersaus.
De vis was een heerlijke Dorade met hollandaise saus en ook verse groenten.

Na:
Keuze uit ijs, kaas of een chocolademousse.
Het ijs was een beetje standaard, maar wel heerlijk en de kaasplank bestond alleen uit 5 soorten kaas en wat droog roggebrood. Hier had zeker wat meer aankleding bij kunnen zitten.

Schade: 30 per menu ex drank, dan nog eens een drankrekening van 20 de neus.

Bediening: Was zeer gastvrij maar niet de snelste van de avond, maar dat stoorde niet echt want zijn gevoel voor humor was priceless :) een mooie 8
Prijs/kwaliteit: een 9 het was echt heel goed.

http://www.barsserie.com/

[ Bericht 0% gewijzigd door numero_uno op 15-10-2011 13:43:51 ]
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_103111512
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:25 schreef numero_uno het volgende:
Aangezien we geen speciale wensen hadden kozen er 2 voor vis en 2 voor vega. Het vlees was een stuk (echt een stuk) varkensmedailloon op verse groenten met pepersaus.
De vis was een heerlijke Dorade met hollandaise saus en ook verse groenten.

:?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:43:33 #124
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_103111563
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:41 schreef Godtje het volgende:

[..]

:?
moet natuurlijk vlees zijn 8)7
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_103125117
Waar: eetcafé Atrium in Enschede
Wanneer: vanavond
Wie: Ik en mijn buurmeisje
Wat:

Voor Ik: Verborgen champignons: in knoflookroomsaus, met kaas gegratineerd
Buurmeisje: In het mandje: verschillende soorten brood met daarbij kruidenboter, knoflooksaus en olijfolie

Beide voorgerechten waren lekker! Er zat wel veel kaas over de champignons en het was VEEL. Met het oog op het hoofd- en nagerecht heb ik het ook niet opgegeten, maar het was erg smakelijk. Ook de broodjes met kruidenboter en knoflooksaus waren lekker.

Hoofd Ik: We gaan voor goud: biefmedaillons in 'n licht pittige, zoete sojasaus met champignons, prei, ui, peultjes en cashewnoten
Buurmeisje: Kip in 't groen: stoofpotje van mals kippenvlees, sperzieboontjes en kokosmelk, geserveerd met pasta

De biefmedaillons waren erg lekker maar ook dit was erg veel, er zaten drie grote stukken biefstuk in. Ook ging de smaak na een tijdje wat tegenstaan, en het pittige heb ik niet geproefd. De kip was lekker met een subtiele kokossmaak maar de pasta was wel te gaar.

Na Chocolade affaire: chocoladefondue (v.a. 2 personen) verleidelijk en onweerstaanbaar... samen lange vingers, cake, koekjes en vers fruit dippen in gesmolten chocolade, geserveerd met ijs en slagroom

Bij de chocoladefondue zat onder andere (van het fruit) kiwi, verse ananas, druiven, mandarijntjes en vijgen. Als koekjes zaten er kletskoppen bij. Dit was echt heerlijk :9 de chocolade was precies goed qua smaak en bijna alles smaakte er goed bij. Alleen jammer dat de lange vingers wat slof waren.
Kosten: inclusief 1 witte wijn, 1 cola light en 2 ijsthee was het nog net geen 62 euro.
Cijfer: 8.5! Prima eten, aan het einde werd de bediening wat snel omdat het erg druk was, maar geen moment het gevoel gehad dat je opgejaagd werd. Atrium doet een beetje onprofessioneel aan door verschillende glazen en stoelen te hebben, maar het eten is er prima (al hadden we ook met 4 personen dit op kunnen eten en geen honger kunnen hebben) en het is zeker voor herhaling vatbaar!
♥ scars make us who we are ♥
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:00:55 #126
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_103127678
Waar Middelpunt in enschede
wanneer pas geleden
wie ik, mijn zusje mijn zwager en mijn nichtje.

Wat

Vooraf, er werd standaard brood geserveerd met kruidenboter, het brood was lekker vers en de kruidenboter smaakte goed.

ik had een voorgerecht van champignons met kruidenboter, deze smaakten erg lekker.

mijn zusje en zwager en nichtje hadden geen voorgerecht.

Hoofdgerechten.

Voor mij een tournados, een grote steak van 300 gram. gevraagd om rosé gebakken te krijgen en dit was ook prima gedaan, lekker warm en mals stuk vlees. erg goed van smaak. bij het hoofdgerecht hoorden nog patatjes, gewoon patat, niets bijzonders verder. ook zat er een salade bij, net als bij de andere hoofdgerechten. deze salade werd alleen op een grote schaal geleverd, dat voelde toch een beetje raar aan. maar hij was wel lekker.

mijn zwager had een ladysteak van ong 200 gram. goed doorbakken. zag er goed uit en smaakte goed. mijn zwager koos voor aardappelschijfjes IPV patat. ook hier hoorde de salade bij.

Mijn zusje nam een kipshoarma schotel ( klein ) ondanks de naam klein zag de schotel er erg groot en goedgevuld uit, voor mij zou dat perfect zijn geweest, maar mijn zusje is geen grote eter waardoor de kip uiteindelijk verdeeld werd onder de mannen. smaakte wel erg lekker. en zag er goed verzorgd uit. wederom patat en salade erbij.

mijn kleine nichtje kreeg een kindermenu, met kipnuggets en patatjes. omdat de maaltijd van ons nogal wat bereidingstijd had, wat voor ons niet erg was want we zaten lekker te genieten in het zonnetje, kwam de serveerster met de vraag of de kleine haar eten eerder wou hebben. haar menu werd dan ook snel geleverd. ook dit zag er erg goed uit.

Na, mijn kleine nichtje kreeg een kinderijsje. dit was een verassend groot ijsje maar ze heeft hem helemaal opgegeten :) mijn zusje en ik hadden créme brulee. deze smaakte erg lekker, maar ik vergeet telkens hoe machtig het is. mijn zwager had een ijscoup. hier zat zoveel ijs op dat hij het niet helemaal op kreeg. ook de toetjes waren allemaal erg lekker en werden mooi snel geleverd.
en de créme brulee ging erg lekker samen met de irish coffee die ik na had.

kosten, al met al 120 euro. voor een etentje met 3 volwassenen en een kind geen slechte prijs.
hoewel we niet bijzonder veel gedronken hadden. 1 fristi, 3 cola, 1 rode wijn en een irish coffee.
Cijfer. een 8. goed gegeten, behulpzaam en snel personeel. altijd leuk als de chef nog komt vragen of alles naar wens is. leuke ambiance. alleen de locatie doet mij niet bijzonder veel. het restaurant zelf zag er prima uit, mooi open en een leuk terras.
toch jammer dat sommige klanten de auto op de stoep parkeren ipv op de naastgelegen parkeerplaats!

hier ga ik zeker nog een keer eten.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:32:16 #127
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103129165
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:55 schreef Mama_Mia het volgende:
Waar: eetcafé Atrium in Enschede
Wanneer: vanavond
Wie: Ik en mijn buurmeisje
Wat:

Voor Ik: Verborgen champignons: in knoflookroomsaus, met kaas gegratineerd
Buurmeisje: In het mandje: verschillende soorten brood met daarbij kruidenboter, knoflooksaus en olijfolie

Beide voorgerechten waren lekker! Er zat wel veel kaas over de champignons en het was VEEL. Met het oog op het hoofd- en nagerecht heb ik het ook niet opgegeten, maar het was erg smakelijk. Ook de broodjes met kruidenboter en knoflooksaus waren lekker.

Hoofd Ik: We gaan voor goud: biefmedaillons in 'n licht pittige, zoete sojasaus met champignons, prei, ui, peultjes en cashewnoten
Buurmeisje: Kip in 't groen: stoofpotje van mals kippenvlees, sperzieboontjes en kokosmelk, geserveerd met pasta

De biefmedaillons waren erg lekker maar ook dit was erg veel, er zaten drie grote stukken biefstuk in. Ook ging de smaak na een tijdje wat tegenstaan, en het pittige heb ik niet geproefd. De kip was lekker met een subtiele kokossmaak maar de pasta was wel te gaar.

Na Chocolade affaire: chocoladefondue (v.a. 2 personen) verleidelijk en onweerstaanbaar... samen lange vingers, cake, koekjes en vers fruit dippen in gesmolten chocolade, geserveerd met ijs en slagroom

Bij de chocoladefondue zat onder andere (van het fruit) kiwi, verse ananas, druiven, mandarijntjes en vijgen. Als koekjes zaten er kletskoppen bij. Dit was echt heerlijk :9 de chocolade was precies goed qua smaak en bijna alles smaakte er goed bij. Alleen jammer dat de lange vingers wat slof waren.
Kosten: inclusief 1 witte wijn, 1 cola light en 2 ijsthee was het nog net geen 62 euro.
, aan het einde werd de bediening wat snel omdat het erg druk was, maar geen moment het gevoel gehad dat je opgejaagd werd. Atrium doet een beetje onprofessioneel aan door verschillende glazen en stoelen te hebben, maar het eten is er prima (al hadden we ook met 4 personen dit op kunnen eten en geen honger kunnen hebben) en het is zeker voor herhaling vatbaar!
De in bolt gezette delen met kritiek kan ik dan absoluut niet rijmen met:
quote:
Cijfer: 8.5! Prima eten
:?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_103130229
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:32 schreef golfer het volgende:

[..]

De in bolt gezette delen met kritiek kan ik dan absoluut niet rijmen met:

[..]

:?
Veel zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van het eten, en er waren een aantal kleine minpuntjes, maar over het algemeen was alles absoluut prima, dus ik zie niet in wat er vreemd is aan het cijfer :+ Als alles perfect was is het natuurlijk geen 8.5!
♥ scars make us who we are ♥
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:41:39 #129
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103132459
Slechte pasta, veel te veel op het bord, smaken die je gaan tegenstaan, ouwe lange vingers en bediening die te gehaast doet komt bij mij nooit in de buurt van een 8,5.
Hooguit een zesje. Maar misschien leg ik de lat wel te hoog. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:54:15 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103132904
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:41 schreef golfer het volgende:
Slechte pasta, veel te veel op het bord, smaken die je gaan tegenstaan, ouwe lange vingers en bediening die te gehaast doet komt bij mij nooit in de buurt van een 8,5.
Hooguit een zesje. Maar misschien leg ik de lat wel te hoog. ;)
Het is niet voor een ieder weggelegd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_103140504
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:52 schreef Mama_Mia het volgende:

Veel zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van het eten, en er waren een aantal kleine minpuntjes, maar over het algemeen was alles absoluut prima, dus ik zie niet in wat er vreemd is aan het cijfer :+ Als alles perfect was is het natuurlijk geen 8.5!
"Ook ging de smaak na een tijdje tegenstaan" lijkt me best slecht voor eten :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_103143641
Waar: L'Anticipation - John Rosiak (Lyon)
Wanneer: afgelopen dinsdag
Wie: m'n vriend en ik
Wat:

Apéro: voor mij een witte Macon met een lepel kastanje-crème en voor m'n vriend witte Macon met Mirabelles, geserveerd met brood, crème van bloemkool en anchovis

Voorgerecht: ik: pâte sablée met paprika, fondant van geitenkaas en tomaat, voor hem carpaccio van eend met tapenade van zwarte olijven en parmesaanse kaas

Tussendoor: champagne met grapefruitsorbet

Hoofdgerecht: voor mij zalmfilet met foie gras, vleesjus en wat groente en voor hem een grote tournedos ook met foie gras.

Kaas: niet voor hem want daar houdt hij niet van, ik wel, de serveerster kwam een enorm bord aan met misschien wel 20 soorten kazen waarvan je mocht kiezen, ik heb het gehouden bij St Nectaire, Tom de Savoie, blue d'Yssingeaux, en nog twee anderen waar ik de naam van vergeten ben :')

Na gerecht: voor beiden een 'assiette gourmande' met oa suikerspinijs, macarons en een gelatine van spinazie met mint: erg vreemd maar erg lekker.

Wijn: Mercurey Framboisière (rood).

Prijs: 127,-

De apéro was net iets té vond ik, te veel kastanje-crème zodat hel veel te zoet was. De dressage van de borden was erg origineel zonder daarbij de schoonheid te verliezen.
De zalm met foie gras was hemels, de vleesjus maakte het helemaal af. De bediening erg vriendelijk en gastvrij, de prijs vonden wij zeer correct.

Mijn cijfer 8,5/10
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:12:51 #133
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103146363
Waar : Kade 60 in Den Helder
Wanneer : ± 1.5 weekje terug.
Wie : Mijn vriend, vriendin, haar zoontje en ik.

Wat : Lunch!

Ik had de Clubsandwich met kip, ei, bacon, tomaat, komkommer en chips. Mijn vriend had het 12-uurtje: diverse soorten beleg met een kroket en rundvleessalade. Vriendin had de Carpaccio met oude kaas, pesto en pijnboompitten en haar zoontje van 2 had patatjes en een frikandel.

Ik kan hier enkel voor mij en MikeyMo spreken, want de rest heb ik niet geproefd. Dus ik hou het even simpel :P

We zaten buiten op het terras, want het was precies in die week dat het voor het laatst in Oktober zulk heerlijk weer was en ook nog best warm (22 graden).

Mijn Clubsandwich met kip, ei, bacon, tomaat, komkommer en chips was prima te doen. Erg lekker zelfs. Het enige "rare" was dat (ik had verwacht dat ze er van die dorito's chips bij/naast zouden serveren) ze er naturel chips overheen hadden gemikt. Gewoon een handvol. Zo van "Hop". Daar stond ik ietwat vreemd van te kijken, zeker omdat dat IMHO gewoon niet bij een lunch past. Maar goed, no harm done, het kindje van 2 was er blij mee :P. De Clubsandwich had ik met wit brood genomen en smaakte eigenlijk verrassend lekker. Met name de bacon was lekker. Niet te vet en niet te droog.

Het 12 uurtje van mijn vriend bestond uit 3 plakken witbrood, bakje jam, plakje ham, plakje kaas, boter (margarine ;( ) kroket en rundvleessalade. Daar was ook gewoon vrijwel niks op aan te merken, afgezien van dat ik het met roomboter zou serveren. Maar goed, vriend heeft niet eens zooi op zijn brood dus het boeide hem toch niet :') Kroket was lekker, brood was erg vers, het was gewoon goed. Klaar.

Ik geloof dat we met zijn 4' en inclusief 4 amsterdammers voor mij, 3 cola voor MikeyMo, 1 yogi voor het kindje, 2 ijsthee en een cola light voor die vriendin, iets van om en nabij de 42 euro kwijt waren.

Vond het wel meevallen. Zeker omdat het eten gewoon erg goed te doen was de bediening vriendelijk was (kindje mocht zelfs nog een cadeautje uitzoeken) en we heerlijk in de zon op het terras konden zitten.

Cijfer : 7.5.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103146481
Ik krijg trek van het verslagje van prego :@
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_103147040
Waar : Shabu shabu Haarlem.
Wanneer : Gisteren
Wie : Ik en mensen

Inmiddels het bekende conceopt van 'onbeperkt' sushi. 4 rondes en max 5 Sushi pp.
En nog niemand gezien die het op kan. Sumo is nog iets soepeler geloof ik.

De kwaliteit van het eten is volgens mij ietsjes beter in vergelijking tot Sumo maar dan hebben we het echte over tiendes verschil. De aankleding, sfeer en bediening vind ik iets minder.

Als ik nog een keer naar zo een tent ga (en dat is vast wel eens) zal ik denk ik mede dor de ligging, aankleding, etc voor Sumo kiezen in Haarlem.

Maar voor de rest gewoon een voldoende van Shabu Shabu en weet te leveren wat je verwacht.

http://www.shabushabu.nl/?gclid=CLvY7e6Z7asCFXFItAodPV3upQ
pi_103147787
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik krijg trek van het verslagje van prego :@
:Y)
pi_103167412
Waar?
Lindenhof, te Giethoorn.
http://www.restaurantdelindenhof.nl/

Wanneer?
Ergens in September

Wat at je?
Martins ziel en zaligheid
7 gangen menu.

Amuse:
Cherry tomaatje gecarameliseerd met sesamzaadjes
kabeljauw, olijf, cherry tomaat hart, olijfolie en kruiden
Eigen gemaakt mini baguette en bolletje. Met boter
rode biet met wasabi

Voorgerecht:
- Cocquile met een heerlijk zoete dressing met daarin bloemen vanuit de tuin.
- Salade met verschillende soorten vis. Kabeljauw, paling en rode mul.

Hoofdgerecht:
- Vis (dacht kabeljauw) met eekhoorntjesbrood saus.
- Zwezerik gebakken op de BBQ. Puree van Pastinaak

Toetjes:
- Kaasplankje (keuze uit minimaal 50 soorten kaas)
- Soufle van citroenkwark. Met ijs van passievrucht met schuimpje van passievrucht. Krokant laagje met daaronder iets met een zuurtje.
- Een ijs van een drank soort

Impressie?
Gezellige sfeer van niveau

Kosten?
350 euro voor 2 personen

Cijfer?
9
(perfectie bestaat niet, maar het kwam aardig dichtbij. )

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2011 22:19:52 ]
pi_103167900
Waar?
Heerenplein Hilversum.

Wanneer?
Begin September

Wat at je?
Voorgerecht:
Runder Carpaccio met de beste dressing ooit, hiervoor kom ik elke keer terug naar het Heerenplein

Hoofdgerecht: Lamsrack met knoflooksaus

Toetje: Dame Blanche.

Impressie?
Klein gezellig restaurantje. Geen witte lakens met gepoetst zilver bestek hier. Gezellige eet gelegenheid, vriendelijke bediening.

Kosten?
65 tot 70 euro

Cijfer?
8
pi_103170215
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:17 schreef Aneurism het volgende: (keuze uit minimaal 50 soorten kaas)
O+
pi_103197675
Zijn er al mensen in Rotterdam naar Oliva & Gusto, Very Italian Pizza of Happy pizza op de Rottekade geweest waarbij de voorlaatste pas geopend is? :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_103364459
Wij gaan morgenavond bij http://www.huisdewiers.nl/home.htm eten. het is maar een paar honderd meter lopen van ons huis (en zelfs maar 100 als we het kanaal overzwemmen) en ik ben toch wel erg benieuwd nadat we er al een jaar tegenaan kijken. de recensies zijn best ok, en dat herfstmenu ziet er smakelijk uit!

Op de site staat nog een leuk verhaal over het oude Huis de Wiers, een landhuis uit de 17e eeuw. Tegenwoordig staat er een moderne interpretatie van dat huis, tof gebouw. En het restaurant zit in de kelder.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_103475343
Waar? MacDonalds Rotterdam Zuidplein

Wanneer? 22-10-2011, met mijn ouders en broertje

Wat at je?
Voordeelmenu medium met de greatest hits weer: Quarter Pounder, medium friet, medium milkshake vanille.

Ma had ook een voordeelmenu medium, de heren de large versie.

Impressie?
Prima. Ik had geluk want mijn Quarter Pounder moest later komen. Iedereen die ooit bij de Mac is geweest snapt waarom dat een geluk is. Hij smaakte heel erg goed, zo'n beetje als een 'showmodel'. Op deze manier werd mijn friet ook niet koud (die heb ik eerst nog met gemak op kunnen eten). De milkshake vanille geeft me altijd het idee om een keer een emmer mee te nemen naar de Mac, er een paar in te gooien en mee te nemen naar huis. :P

Ik werd vrolijk van de gezellige, veel te grote lounge stoelen bij binnenkomst en de blije behangetjes. Ook vond ik de jongen die bij ons in de buurt stond te vegen en mijn burger kwam brengen met een extra berg servetten (en ballonnen moest brengen aan kinderen) erg serieus met zijn werk bezig. De meiden aan de kassa's stonden te springen om onze bestelling op te nemen. Ze waren zo'n beetje aan het vechten om onze bestelling op te nemen. Maar dan op een leuke manier.

Kosten?
30 Euro voor 4 personen.

Cijfer?
Voor een Mac is deze vestiging een echte aanrader. Lekker, behulpzaam en veel initiatief gezien van medewerkers. Je zal er bijna blij van worden dat alle serieuzere restaurants vol zaten en we 'verplicht waren' om te snacken.
Omdat we weten waar we het hier over hebben, is deze Mac een dikke ruim voldoende waard. Maar misschien wel meer richting de goed.
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:55:42 #143
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_103479142
quote:
10s.gif Op maandag 17 oktober 2011 17:13 schreef rubje het volgende:
Zijn er al mensen in Rotterdam naar Oliva & Gusto, Very Italian Pizza of Happy pizza op de Rottekade geweest waarbij de voorlaatste pas geopend is? :)
Bij Oliva tot een paar jaar terug regelmatig gegeten, maar viel te vaak tegen. (hier beschreven)
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:34:31 #144
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_103494883
Wanneer? Vrijdag
Waar? Thuis
Wat? Frieten van de frituur met snacks
Cijfer: een 9,5

Mag het zo?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_103494901
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:34 schreef sararaats het volgende:
Wanneer? Vrijdag
Waar? Thuis
Wat? Frieten van de frituur met snacks
Cijfer: een 9,5

Mag het zo?
lees het topic nog eens door zou ik zeggen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 24 oktober 2011 @ 16:00:44 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103500759
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:03 schreef Gripper het volgende:
Wij gaan morgenavond bij http://www.huisdewiers.nl/home.htm eten. het is maar een paar honderd meter lopen van ons huis (en zelfs maar 100 als we het kanaal overzwemmen) en ik ben toch wel erg benieuwd nadat we er al een jaar tegenaan kijken. de recensies zijn best ok, en dat herfstmenu ziet er smakelijk uit!

Op de site staat nog een leuk verhaal over het oude Huis de Wiers, een landhuis uit de 17e eeuw. Tegenwoordig staat er een moderne interpretatie van dat huis, tof gebouw. En het restaurant zit in de kelder.
[ afbeelding ]
En hoe was het en wat heb je gegeten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:46:10 #147
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103699628
Waar? Stoop en Stoop (www.stoopenstoop.nl) te Amsterdam
Wanneer? Gister
Wat at je? Entrecote van de gril met rode portsaus
Impressie? Klein etablissement, We waren vroeg en toen hadden we nog een tafeltje. Daarna werd het snel druk. Eten was prima, prima vlees, goed klaargemaakt. Bij het vlees kreeg je nog salade en patattekes.
Kosten? 14,50 de entrecote. Andere tafelgenoten hadden de hamburger(a 12,50). Voor 63e waren we klaar met 2 bier en 1 koffie pp.
Cijfer? 7. Eten was prima, niet bijzonder. Bediening kon nog wel iets beter, duurde uren voordat ze je doorhadden dat je iets wilde bestellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 29-10-2011 09:54:49 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:50:14 #148
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_103699677
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:35 schreef Mirjam het volgende:

[..]

lees het topic nog eens door zou ik zeggen
gaat niet lukken, desbetreffende user vraagt nu eenmaal graag om aandacht.

Als ik nieuwe recensies lees krijg ik altijd weer zin om uit eten te gaan, is al weer een tijd geleden.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:57:53 #149
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_103705465
Waar?
Abessinie, Delft (http://www.restaurant-abessinie.nl/

Wanneer?
19-10-2011

Wat at je?
Voorgerecht:
Gratis pittige pinda's van het huis

Hoofdgerecht: Ethiopische engera's (pannekoeken) met Yemeser Tomwet (Vegetarische schotel, geserveerd met gemengde groenten en engera). Daarbij verschillende dips voor de engera's.

Toetje: Chocoladeijs met honing en walnoten

Impressie?
Klein gezellig restaurantje. Vriendelijke bediening, maar wel erg traag: het duurde bijna een uur voordat we het hoofdgerecht kregen. Waarschijnlijk komt dat omdat ze erg populair zijn: het zat helemaal vol, en er was maar 1 ober.
De 'gemengde groente' bestond eigenlijk alleen uit linzen, dus dat was een beetje saai. De dips voor de engera's waren erg weinig, dus het grootste deel van de pannekoek moest je zonder beleg opeten. Ik ben er eerder geweest, maar toen was het iets beter, met meer variatie in de groente en meer beleg.

Kosten?
25 pp (incl 2 drankjes)

Cijfer?
7.5
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:01:44 #150
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_103705583
Waar?
De Bazar, Rotterdam (http://www.bazarrotterdam.nl/)

Wanneer?
23-10-2011

Wat at je?

Hoofdgerecht: Verschillende 'tapas': falafel met salade, Sigara Böregi (gefrituurd yufkarolletje gevuld met feta, mint en peterselie), Mosàmma (vegetarisch ovengerecht van aubergine, aardappel, tofu, kaas, hazelnoten en tomaat, met salade, rijst en haydari); hummus met 2 soorten brood.

Toetje: Baklava en Cheesecake met noten en dadels

Impressie?
Altijd gezellig. Vriendelijke en snelle bediening. Lekker eten, ook erg grote porties (gelukkig wisten we dat van de vorige keer en hadden we iets minder besteld).

Kosten?
20 pp (incl 1 drankje)

Cijfer?
8.5
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:07:00 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_103705743
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:57 schreef SaskiaR het volgende:
Waar?
Abessinie, Delft (http://www.restaurant-abessinie.nl/

Wanneer?
19-10-2011

maar wel erg traag: het duurde bijna een uur voordat we het hoofdgerecht kregen. Waarschijnlijk komt dat omdat ze erg populair zijn: het zat helemaal vol, en er was maar 1 ober.
De 'gemengde groente' bestond eigenlijk alleen uit linzen, dus dat was een beetje saai. De dips voor de engera's waren erg weinig, dus het grootste deel van de pannekoek moest je zonder beleg opeten. Ik ben er eerder geweest, maar toen was het iets beter, met meer variatie in de groente en meer beleg.
Met zoveel slechte zaken, hoe kan je dan in hemelsnaam dit cijfer geven?
quote:
7.5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:09:49 #152
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_103760322
Het was niet zo erg dat het lang duurde, want ik had leuk gezelschap; en het eten was op zich best lekker, alleen iets minder dan ik had verwacht (de vorige keer dat ik er was, was het echt goed, dus zou ik een 8.5 gegeven hebben, en nu was het iets minder, dus 7.5).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_104290199
Waar? Rhodos in Breda
Wanneer? 6 november, met vriendinnen en een vriend

Wat at je?
Als voorgerecht hadden we met zijn allen:
Tzatziki kwark met komkommer, kruiden en verse knoflook
Ging wel. Ik vond het een beetje een Philadelphia idee hebben, al heb ik dat nooit gegeten. Ik ben meer een tapenade meisje.

Als hoofdgerecht had ik:
Pastistada, een geurig gerecht van het eiland Corfou. Botermals lamsvlees, gepelde tomaten en griekse kruiden worden gestoofd in een marinade van mavrodaphewijn en laurierblad geserveerd met Griekse pasta (kritharaki) en schapenkaas. Geserveerd met frites en salade.
Grote tegenvaller. Ik ben dan wel verkouden maar het rook naar niets. Zo botermals vond ik het vlees niet. Het was meer een grote kippenpoot en er zat voor zeker 25% vet aan. Niet mijn ding. De gepelde tomaten heb ik niet gevonden. Meer een puree. De kruiden, wijn en het laurierblad voegden voor mij niets toe. Ik zou bijna gaan denken dat mijn neus en smaakpapillen in slaap gevallen waren als ik de beschrijving nog eens lees? De schapenkaas was de grootste smaakkick. Het was wel veel, dus van de bijgerechten heb ik maar weinig gegeten.

Een toetje hebben we overgeslagen. Wel hebben we bijna allemaal daarna thee genomen. Daarin hadden ze vrij veel keuze.

Impressie?
Jaren geleden heb ik voor het laatst Grieks gegeten in Nederland. Ik kan al niet meer noemen wanneer dat was. Nu weet ik weer waarom. Ik vind Grieken heel leuk, maar hun eten vind ik een kruiden- en smakeloze boel. Met vooral meer vlees dan je op kan. Ik zou er graag zeggen dat het aan restaurant x ligt, maar dat is volgens mij niet het geval.

Met de inrichting en muziek had je wel meteen het idee op vakantie te zijn. Daarbij maken de flirterige, donkere, lange bediening het vakantieplaatje compleet. Het was jammer dat ze bij het kiezen van de thee amper tijd leken te hebben. Een beetje meer geduld zou fijn zijn geweest.

Kosten?
We hebben de rekening gedeeld. Iedereen kwam daarmee uit op 25 euro.

Cijfer?
Voor de 'randvoorwaarden' van het restaurant een voldoende. Voor het eten ergens tussen matig en slecht voor deze prijs. Komen we dus gemiddeld uit op ongeveer een matig.
pi_104393914
Na jaren meekijken dan ook maar eens zelf:

Waar?
QkeleQ in Nijmegen
http://www.qke-leq.com/

Wanneer?
Vorige week woensdag, met 10 vrienden

Wat at je?
Eerst broodjes met kruidenboter en oranje kruidenboter (?), die laatste was het lekkerst :D

Voorgerecht: Trio van vis: salade met gerookte zalm, gamba's en rivierkreeftenvlees. Bij de gamba's zat een heerlijk wit sausje met grove stukken. Het was een flink voorgerecht, maar errug lekker :P

Hoofdgerecht: varkenshaas a la Italienne: lange varkenshaas gevuld met mozzarella, basilicum en tartaar van zongedroogde tomaatjes met een romige kastanjechampignonsaus. Dit was ook een groot stuk, maar ik vond de 'vulling', die meer over de varkenshaas zat, niet echt naar voren komen. Helaas. Ik kreeg de varkenshaas ook niet helemaal op. Vond hem niet echt bijzonder. De frietjes, gekruide aardappelpartjes, brocolli, rauwkostsalade én gewone salade waren erg lekker!!

Nagerecht: Kletskoppen ijstoren. Lekker, met kaneel-, vanille- en straciatellaijs, aardbeien en slagroom. Ik baal wel dat ik de tiramisu niet heb genomen, ik hoorde alleen maar oohs en aahs van de mensen met tiramisu :P

Impressie?
Erg leuke inrichting, hip barok zeg maar. Allemaal verschillende, hippe, stoelen en leuke lampjes. Niet té, gewoon leuk. Personeel was vriendelijk en goed. Onze glutenvrije vriendin kon hier ook terecht (een vereiste) en was ook tevreden. De porties waren flink, zoals ook op de site staat. Dat vonden de heren onder ons niet erg :P Ik heb gewoon wat overgelaten. Er waren genoeg bijgerechten, allemaal erg lekker. Het drinken kwam in grote glazen (fris) en karaffen (wijn). Leuk :D

Kosten?
32,50 p.p. inclusief stokbrood vooraf en 2 drankjes p.p.

Cijfer?
Bijna een 8. Misschien had ik gewoon een ander hoofdgerecht moeten kiezen, want op deze gang na was alles heerlijk! Aanrader als je een keer gezellig uit eten wil gaan.
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:27:31 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104394094
Gaan van het weekend verjaardag vieren in een 2 sterrentoko, nemen het uitgebreide menu, er volgt uiteraard een uitvoerige omschrijving.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104394437
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:09 schreef SaskiaR het volgende:
Het was niet zo erg dat het lang duurde, want ik had leuk gezelschap; en het eten was op zich best lekker, alleen iets minder dan ik had verwacht (de vorige keer dat ik er was, was het echt goed, dus zou ik een 8.5 gegeven hebben, en nu was het iets minder, dus 7.5).
:{ Wat doet het gezelschap ertoe in een recensie over een restaurant. Je beoordeelt het eten, de service en de sfeer. Als ik deze punten bekijk zou ik nooit verder komen dan een 6.5, al was ik in het gezelschap van Angelina Jolie...
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:55:01 #157
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104397419
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaan van het weekend verjaardag vieren in een 2 sterrentoko, nemen het uitgebreide menu, er volgt uiteraard een uitvoerige omschrijving.
Welke, waar?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:58:33 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104397546
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Welke, waar?
Hoor je na het weekende, loose lips sink ships.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:04:22 #159
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104397773
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

Hoor je na het weekende, loose lips sink ships.
Wel in Nederland?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 november 2011 @ 23:10:23 #160
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104497472
Vanavond na een inhousedag gegeten bij Pasta E Basta te Amsterdam. (www.pastaebasta.nl) .
Zo te zien hadden wij het groepmenu. Toen we binnen kwamen werden de Italiaanse borrelhapjes klaargezet. Olijfjes, gedroogde ham etc. Wijn kwam op tafel en even later volgden de anti pasti.
Mosselen, pastasalade, aardappelsalade, tomaat met pesto en mozzarella, vitello tonato, etc :). Simpel maar wel lekker. Tenminste wel zelfgemaakte pesto.

Als hoofdgerecht drie soorten pasta. Beetje scheve foto’s maar goed. Van twee schalen pasta dus een foto.

De Penne Bolognese


En de schelpjes met garnalen/boontjes/romatomaatjes


Als derde was er ravioli met een aardappelvulling, mascarpone en rucola voor de vega’s onder ons. Van alles wat gehad. Het was lekker, maar dit kan ik thuis ook klaarmaken :+. Daarbij was er entertainment. Er werd steeds live gezongen. Het waren goede zangeressen en zanger. Het waren ook de mensen die ons bedienden. Was wel leuk om eens mee te maken.
Toe kregen we Limoncello en ook een grand dessert met fruit/tiramisu/ijs etc. Mocht je dan zelf opscheppen, er werden iedere ronde(pre/voor/hoofd/na) een aantal schalen op tafel gezet.

Eten was aardig, maar dat kan ik thuis ook klaarmaken voor doordeweeks :+. Entertainment was wel goed. :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_104499630
ik ken een paar zangers/zangeressen die daar hebben gezongen en zijn idd goed! ravioli met aardappelvulling klinkt niet heel erg lekker overigens. ze hebben niet echt een groot menu zie ik!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 18 november 2011 @ 00:14:49 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104500026
Borisz, je bent volgens iemand dit vergeten:

quote:
spannende ingrediënten in iets wat er niet bijster bijzonder overkwam als je het proefde, maar wel een erg leuke sfeer...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_104502648
@Borisz: Wel n beetje jammer van die rucola op je pasta.. doe dan Basilicum ofzo :{
pi_104502916
Sowieso penne bolognese als je uit eten gaat, vind ik een beetje zonde. Dat stond gisteren waarschijnlijk in 80% van de studentenhuizen ook op het menu. De rest klinkt beter.
pi_104504880
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 08:16 schreef bear87 het volgende:
Sowieso penne bolognese als je uit eten gaat, vind ik een beetje zonde. Dat stond gisteren waarschijnlijk in 80% van de studentenhuizen ook op het menu. De rest klinkt beter.
Dat beeld kreeg ik er ook bij ja :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 november 2011 @ 10:12:52 #166
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104504987
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 08:16 schreef bear87 het volgende:
Sowieso penne bolognese als je uit eten gaat, vind ik een beetje zonde. Dat stond gisteren waarschijnlijk in 80% van de studentenhuizen ook op het menu. De rest klinkt beter.
Ja. Iets te veilig imo. Als ik iets van de kaart kon kiezen zou ik zeker iets anders kiezen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 18 november 2011 @ 10:20:05 #167
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104505172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 16:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Wel in Nederland?
Nee, in Duitsland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104515856
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:09 schreef SaskiaR het volgende:
Het was niet zo erg dat het lang duurde, want ik had leuk gezelschap; en het eten was op zich best lekker, alleen iets minder dan ik had verwacht (de vorige keer dat ik er was, was het echt goed, dus zou ik een 8.5 gegeven hebben, en nu was het iets minder, dus 7.5).
Eea klopt gewoon niet en is een review fout die vele maken :O door zich te laten beïnvloeden door de gezelligheid en omgeving terwijl het puur om het eten zou moeten gaan en evt de tijdsduur en de bijbehorende service. :Y
Bij mij geldt gewoon: Eten niet op smaak of kloppen de smaakverhoudingen niet,of is de service slecht of de duur voordat de gerechten langskomen te lang ,ongeacht in welk paleis ik zit,gewoon dikke onvoldoende! :Y :W
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_104517444
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:48 schreef rubje het volgende:

[..]

Eea klopt gewoon niet en is een review fout die vele maken :O door zich te laten beïnvloeden door de gezelligheid en omgeving terwijl het puur om het eten zou moeten gaan en evt de tijdsduur en de bijbehorende service. :Y
Bij mij geldt gewoon: Eten niet op smaak of kloppen de smaakverhoudingen niet,of is de service slecht of de duur voordat de gerechten langskomen te lang ,ongeacht in welk paleis ik zit,gewoon dikke onvoldoende! :Y :W
dat is jouw mening, ik vind wel de sfeer in een restaurant ook bij de review horen. Zo heb ik eens heerlijk in een restaurant gegeten maar zou ik er nooit meer naar teruggaan omdat de sfeer echt bagger was. Het is toch persoonlijk, wat je ergens van vindt? Ik vind het zo flauw dat de eerste reactie die vaak komt iets is van 'nou ik snap niet dat je dat cijfer geeft'. Daardoor ben ik niet snel geneigd om nog een keer een review te plaatsen.
♥ scars make us who we are ♥
  † In Memoriam † vrijdag 18 november 2011 @ 16:37:16 #170
43556 miss_dynastie
pi_104517742
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 08:16 schreef bear87 het volgende:
Sowieso penne bolognese als je uit eten gaat, vind ik een beetje zonde. Dat stond gisteren waarschijnlijk in 80% van de studentenhuizen ook op het menu. De rest klinkt beter.
Ik vind het vooral extreem prijzig ook, voor wat het is.... :o
pi_104518649
Ik ben anderhalve week geleden gaan eten bij De Jonge De Jong in Rotterdam.
via twitter had ik twee couverts gewonnen voor een zogenaamd vistwinner, een twitter-diner geheel in het teken van vis.

ik moet zeggen, ik vond het verrassend, leuk, en echt heerlijk eten.
tussendoor kregen we ook nog 2 masterclasses, 1 van een doorgewinterde visboer, en de andere van de hoge meneer van Schmidt zeevis.

helaas weet ik niet alle ingredienten meer, die zouden nog getwitterd worden maar is tot op heden niet gebeurd :')

wat er geserveerd werd:

een amuse van koudgerookte makreel, met onder andere zoethoutschuim.
111118_67379_JongedeJong01.jpg

nog een amuse: een loempia in bouillabaisse met onder andere prei, kaas en ansjovis. heel apart, maar overheerlijk.
111118_67379_JongedeJong02.jpg

het eerste gerecht: fillipijnse tonijn in een bouillon getrokken van dezelfde tonijn (deze tonijn is overigens rauw, nom) met ik geloof chinese sierkers o.i.d.
111118_67379_JongedeJong03.jpg

op de huid gebrande makreel met walnoten, zeewier en karnemelkcoulis
111118_67379_JongedeJong04.jpg

kabeljauw met aardperenpuree (erg lekker!), zwarte linzen, cavolo negro, bietjes en bietenbladsalade
111118_67379_JongedeJong06.jpg

het dessert: warme vijgencrumble met een mousse van pastinaak. daar was ik niet zo lyrisch over, maar in combinatie met de crumble best wel aardig.
111118_67379_JongedeJong07.jpg

de chefkok van de jonge de jong is iemand die flink van wanten weet, en verrassende, maar overheerlijke combinaties op tafel weet te toveren.
ook het interieur is érg leuk!
111118_67379_JongedeJong08.jpg

111118_67379_JongedeJong09.jpg
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:12:38 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104518894
Ziet er leuk en lekker uit, Mirjam. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_104520639
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:04 schreef Mirjam het volgende:
Ik ben anderhalve week geleden gaan eten bij De Jonge De Jong in Rotterdam.
via twitter had ik twee couverts gewonnen voor een zogenaamd vistwinner, een twitter-diner geheel in het teken van vis.

ik moet zeggen, ik vond het verrassend, leuk, en echt heerlijk eten.
tussendoor kregen we ook nog 2 masterclasses, 1 van een doorgewinterde visboer, en de andere van de hoge meneer van Schmidt zeevis.

helaas weet ik niet alle ingredienten meer, die zouden nog getwitterd worden maar is tot op heden niet gebeurd :')

wat er geserveerd werd:

een amuse van koudgerookte makreel, met onder andere zoethoutschuim.
[ afbeelding ]

nog een amuse: een loempia in bouillabaisse met onder andere prei, kaas en ansjovis. heel apart, maar overheerlijk.
[ afbeelding ]

het eerste gerecht: fillipijnse tonijn in een bouillon getrokken van dezelfde tonijn (deze tonijn is overigens rauw, nom) met ik geloof chinese sierkers o.i.d.
[ afbeelding ]

op de huid gebrande makreel met walnoten, zeewier en karnemelkcoulis
[ afbeelding ]

kabeljauw met aardperenpuree (erg lekker!), zwarte linzen, cavolo negro, bietjes en bietenbladsalade
[ afbeelding ]

het dessert: warme vijgencrumble met een mousse van pastinaak. daar was ik niet zo lyrisch over, maar in combinatie met de crumble best wel aardig.
[ afbeelding ]

de chefkok van de jonge de jong is iemand die flink van wanten weet, en verrassende, maar overheerlijke combinaties op tafel weet te toveren.
ook het interieur is érg leuk!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice...staat al een tijdje op mijn lijstje....
  vrijdag 18 november 2011 @ 18:19:08 #174
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_104521012
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 17:04 schreef Mirjam het volgende:
ik moet zeggen, ik vond het verrassend, leuk, en echt heerlijk eten.
Helemaal mee eens, Jonge de Jong is echt heel goed. Staat duidelijk in mijn top 5 van Rotterdam. En in zijn soort (prijs/kwaliteit) ook bovenaan mijn lijstje. Echt superleuk eten altijd.
pi_104521287
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:06 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Nice...staat al een tijdje op mijn lijstje....
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 18:19 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, Jonge de Jong is echt heel goed. Staat duidelijk in mijn top 5 van Rotterdam. En in zijn soort (prijs/kwaliteit) ook bovenaan mijn lijstje. Echt superleuk eten altijd.
echt doen, het eten is heerlijk, de ambiance geweldig, die kok weet gewoon echt van wanten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 18 november 2011 @ 21:57:47 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104531609
We zijn in Timmendorfer Strand aangekomen en een hapje gegeten na de lange rit. Waren bij Sea Lord en had vooraf haring op roggebrood, was een halve haring, een beetje karig maar wel lekker.
Als hoofdgerecht een halve eend met jus, aardappels en rode kool. We dronken daarbij een franse caberbet, en een fles water.
Schade was 70 euro incluus de tip. Prima prijs, heerlijke eend! Morgen het echte werk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104533527
Leuk en Lekker Mir :9
  zondag 20 november 2011 @ 21:08:39 #178
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_104603733
Waar? Pizzeria San Marco, Delft
Wanneer? 20 november 2011

Wat at je?
Een Boscaiola pizza, met tomatensaus, mozzarella, artisjokken en olijven; mijn vriend een Raffaele pizza met tomatensaus, mozzarella, rucola, zongedroogde tomaten en parmezaanse kaas.
Als toetje had ik bosvruchten-cheesecake en mijn vriend chocoladecheesecake met peer.

Impressie?
San Marco is redelijk goedkoop, en het eten is dus ook niet van al te hoge kwaliteit: standaard pizzasaus en kaas, artisjokken uit een potje en de zongedroogde tomaten waren niet die lekker halfgedroogde op olie, maar die droge zoute.
Maar de inrichting is supergezellig, met veel Italiaanse wijnflessen, wapenschilden van Italiaanse steden, nep-planten en houten plafondbalken, dus de sfeer is goed (al zouden anderen het misschien kazig noemen). Niet alle bediening was even enthousiast, de eerste ober leek wel te verlegen om uberhaupt wat te zeggen en vroeg kwam niet zelf langs om te vragen of we nog wat wilden; de andere was wel aardig.

Kosten?
Zo'n 17.50 pp. incl. 1 drankje pp.

Cijfer?
Je krijgt waar je voor betaalt, en het is niet erg duur. Het eten is niet beter of slechter dan bij veel andere Italianen. Dus: 7.5.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 20 november 2011 @ 22:23:55 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104608954
Eten bij La Belle Epoche in Travemunde

De Locatie

Het Colombia Hotel in Travemunde is prachtig gelegen aan de Oostzee, een nobel hotel met een casino en meerdere uitstekende restaurants. Het is een luxe hotel van de eerste klasse. Het beste restaurant in het hotel is La Belle Epoche. Het restaurant is gelegen op de tweede etage van het hotel met een schitterend gezicht op de Oostzee, waar wij niets van zagen, het was mistig en donker.

Het restaurant heeft de volgende waarderingen gekregen.

Guide Michelin: 2 stars
Gault Millau: 17 points
Der Feinschmecker: 3,5 F
gusto: 9 pans
VARTA-Guide: 3 diamonds and VARTA-Tipp for cuisine and service
ARAL Schlemmer Atlas: 4 spoons
Der große Hotel & Restaurant Guide: 4 Chef's hats

De Chef is Kevin Fehling en de restaurant manager en sommelier is David Eitel

We hadden twee verjaardagen te vieren, het verblijf in Timmendorf (10 Km verderop) was een verjaarscadeau voor mij en het etentje was mijn verjaarscadeau voor mijn man.

Het Eten en het drinken
We begonnen met Champagne van Louis Roederer, een blanc de blanc, hiervan worden slechts 500 flessen geproduceert die grotendeels naar dit restaurant gaan.

Het Brood
Bij het eten werd er vers boerenwit geserveerd met een zoute boter, prachtig krokant witbrood.

De starters bij de Champagne
Gecarameliseerd kwartelei, zoet en heerlijk

Makaron van Boulabaisse, een kleine makaron met een grote smaak, heerlijk en lang bleef deze smaken, echt goddelijk, zei al dat ik hier een hele schaal van wilde en dan gelukkig was, wijntje erbij en dan voor de TV, dat verslaat ieder zoute om mijlen

Oesters op drie manieren, rauw, gemarineerd en in een broodkruim gefrituurd, op granny smith, citroen en lychee. Ik eet mijn oesters normaal altijd rauw, maar deze manieren waren echt heerlijk
Een textura van rode biet gevuld met rundertartaar met mosterdkaviaar met een krokant papier van rode biet eromheen, een prachtig hapje, het zoete van de rode biet paste prachtig bij de tartaar en de bolletjes mosterd die plopten in je mond.

Ganzeleverijs op een maisschuim en gevriesdroogde krokante mais, selleriebriquet en een BBQ saus textura. Ik ga dit proberen zelf te maken, wat lekker en mooi dit.

Voorgerechten


Carpacchio van Noorse kreeft met kersen, ik dacht eerst dat het wat te zout was, maar dat was het niet, het was prachtig ziltig en zurig, kan er nog steeds niet over uit hoe ze dit maakten en waar de smaken vandaan kwamen.
* Hierbij een 2008 Durbacher Kochberg Scheurebe Spätlese trocken, Heinrich Männle uit Baden, De droge wijn was een Spätlese, maar een droge, past goed bij dit gerecht

Jakobsschelp met Koningsmarkreel en Octopus, met een sneeuw van Mierikswortel, een mayonaise van Juzu, zeegrastempura, soyasausgeleilucifers en zand van het strand krokant.
Ik zou mijn rechterarm er voor geven dit te kunnen verzinnen laat staan zo perfect te maken. Het was een feestje om te zien en te eten. De Jakobsschelp was zacht als boter, de octopus vers en goddelijk lekker en perfect gegaard, de sneeuw van Mierikswortel had de structuur van droge sneeuw, licht en lekker, paste perfect erbij, het zeegras tempura waren een paar flarden zeegras met een volgens mij, eiwitschuim laagje, krokant gefrituurd, de soyasausgelei past er goed bij, de smaken waren in balans en het zand van het strand krokant, ik heb geen idee wat het was, het zag er uit als zand maar was een soort kruimeltjes van hartige boterkoekjes.

* Hierbij een 2008 Vouvraym demi sec, domaine du clos Naudin aan de Loire, de aanwezige restsuikers in de wijn complimenteerde het gerecht, het zoete van de perfect bereide Jakobsschelp prachtig.

Tussengerechten

Een filet van Sint Petrusvis met een citroenhollandaise en citroen gelei met daarbij een stukje gegrilde aal gemarineerd in soja, wat groene meloen en een rijstazijnschuim.

Als ik St Petrusvis maak, maak ik hem geheel. Ik grill hem op een laag vuur en fileer hem daarna, hij is dan sappig en zacht. Deze was iets droger, want gefileerd bereid, maar wel lekker. De gegrilde aal goddelijk, de groene meloen maakte het geheel af en het schuim was lichter dan eischuim, prachtig prachtig, wat een vakmanschap
* Hierbij een 2005 Mandelpfad Riesling Grosses Gewachs van Knipser uit de Pfalz
Tja, een geweldige Riesling, wat kan ik er van zeggen, anders dan, waren ze maar allemaal zo. De mineralen en de zouten kwamen prachtig naar voren met het gerecht.

Een 1 uurs ei met Sot L'y Laisse van kip, Perigord Truffel, Parmesan en Aardpeer
* Hierbij een 2008 “eruption Weiss” Morillon vom Buch, Frauwallner uit de Steiermark
Het 1 uurs ei is een ei wat gevacumeerd 1 uur wordt gegaard bij 64 graden Celsius, het geeft het een gelei achtige structuur, als een perfect zachtgekookt ei, het was afgedekt met een laagje herfsttruffel, een rijke truffelsmaak van boswandeling, de Sot L'y Laisse van kip is een stukje vlees wat achter het filet in het karkas zit, Sot L'y Laisse betekend, een dwaas die het laat zitten, In Frankrijk heet dit het lekkerste van de kip te zijn, en idd, het is heerlijk mals en smakelijk.
De wijn is gerijpt op Barique eiken vaten en soort van geoxideerd die hem een zeer aparte smaak geeft die zeer goed bij de aarde tonen van de truffel passen.
Genoten genoten, wat een geweldige combi

Biologische ganzenlever, gebraden op Berlijnse wijze met Duindoorn, appelcompot, appel makaron, uischuim en glaasje ganzenboullion met steranijs.
* Hierbij een 1996 Vin Santo del Chianti Classico Reserva, Villa Branca uit de Toskane
De lever was heel licht, niet zwaar of vet overkomend maar zacht en sappig. Het lichtzoete van de Vin Santo paste perfect bij de lever.

Hoofdgerechten
Rug, Filet, Bout, buik, zwezerik en schouder van Limousin lam met textura van een griekse boeren salade met een jus reductie met fond en rode wijn en een fetaschuim. Schrik niet, de stukjes waren niet groot, maar dobbelsteen formaat. Allemaal op hun eigen wijze klaar gemaakt, de filet rood, de rug rose, de zwezerik in broodkruim gebraden, de schouder als een blokje in laagjes gegaard, de buik gesmoord. Prachtig stukje vakmanschap en veel, heel veel werk was in dit gerecht gegaan wat je proefde. De textura was in een krokant paprikarolletje met ui en paprika gemaakt, het fetaschuim een soort melkschuim zoals op je cappucino maar dan met een mooie schapenfetasmaak.
* Hierbij een 2008 Gevrey Chambertin “en Champs” Domaine Geantet-Pansiot. Een krachtige rode wijn die goed overeind blijft bij dit gerecht en de vele smaken

Ree Rose, Reerug met cocosschuim, gefermenteerde knoflook, zwartebessen gelei, groene kool en aardappel textura en een reeboutbitterbal. De reerug was perfect, rosé en zacht als boter, het is denk ik het lekkerste vlees cq wild wat er is en deze was prefect bereid. De bitterbal was smullen, echt perfectionisme. De zwartebessengelei paste er goed bij, de textura van de groende kook en aardappel een hapje dat een prachtige koolsmaak en aardappel kende die bij ree goed smaken. De gefermenteerde knoflook had ik niet eerder bij wild gegeten maar past er goed bij. Een mooi gerecht, heerlijk in de herfstsfeer. Ook op een Jus van het braadresidu met wat fond. Cocos bij Ree? Meen je dat, en is dat lekker? Jep, had het niet kunnen bedenken maar de Cocos smaakt prachtig bij ree. Ik zou aan eekhoorntjesbrood denken, of morieljes, maar dit is eigenlijk nog mooier.
* Hierbij een 2008 Lisippo Montepulciano Magnum Serra San Martino/Marken. Een mooie donker fruit smakende Montepulciano

Ik begon ietwat aangeschoten te raken, ik, die Ieren en Russen onder tafel kan drinken...

Desserts

Kazen: Een blauweschimmel, de klassieke blauwe schapenkaas Roqueford . Een 5 jaar oude boeren gouda, een klassieke rauwemelkse Camembert, een roodbacterie waar ik me de naam niet van herinneren en bijna vloeibare lepelkaas van rauwe melk, ook daar kan ik de naam niet meer van herinneren. Hierbij een Vijgen mosterd uit Zuid Tirol met Wasabi voor de extra Kick.
* Hier dronken we een McVin van Stephanne Tissot, versterkt met een soort grappa? Geen idee, ik heb niet meer allemaal opgeschreven

Schuim van Witte Chocolade met een gelei van groene thee, een perziksorbet, een frambozen sorbet, gedroogde krokante frambozen en granaatappelgelei, damn, ik kan echt goed ijsmaken, mijn sorbets zijn beter dan van iedere italiaanse ijssalon maar ik moet weer mijn hoed lichten, ik beken mijn meerdere waar ik het tegenkom.
* Een 2009 Steinbuckel Riesling Auslese van Philip Kuhn uit de Pfalz, mooi zoetige wijn bij dit dessert

Variatie van Guanaja Couverture, verschillende bereidingen van donkere chocolade met een Mango IJs, Een airgell van chocolade, heb nog nooit zo iets luchtigs gehad, alsof je ijskoude lucht met een chocolade smaak zit te eten. En een soort deeg gevuld met een warme chocoladesaus.
* Hierbij een Australische Port, maar je mag dat niet zo noemen, een versterkte zoete wijn uit Australie dus, Van zongedroogde Shirazdruiven, van Dutschke

Afsluiters

Pina Colada Gels met mango, een rumgelei, passievrucht en een gebak van Pistache, heerlijk verfrissend, net wat je nodig hebt op dit moment.

Koffielollie, heel koffie die lollie van chocolade en koffie, ijsje van gecondenseerde melk, mmmmmmm, gemberkrokantbonbon, gemberig en krokant zodanig dat mijn man al zei, toen ik hem at, ja, hij klinkt echt krokant.

* Hierbij Espresso, zelfs de fucking espresso was beter dan ik hem ooit gemaakt heb, en ik maak verdomt goede Espresso, mensen vertellen me dat ze nog nooit zo lekker koffie dronken als bij mij. Grmbl. Compliment Compliment, het maakt me Nederig. Kan me slechts enkele malen herinneren dat ik koffie dronk van dergelijke klasse.

De digestivenwagen, rijkgevuld met prachtige cognacs, grappas en ander moois kwam voorbij, maar ik had even genoeg gehad. Ik kon nog net om de rekening vragen.

Samenvattend.
Dit restaurant hoort tot de drie beste waar ik ooit gegeten heb, samen met Schiffchen in Düsseldorf en Mario Gamba in München. Het enige puntje waar ik dacht, mmm, net geen perfectie op een hoger plan was de St Petrusvis, die ik net iets sappiger zou willen (let wel, hij was beter dan 99,99% van alle vis in restaurants, we hebben het over een klein geitje) . Alles was van een niveau op 2 sterren, terecht dat deze veelbelovende chef in een paar jaar zo een reputatie heeft weten op te bouwen. Het zou mij niet verbazen dat hij naar de drie zou gaan. De wijnkeuze heb ik de sommelier overlaten, ik vertelde hem dat hij de wijn bij het gerecht mocht uitzoeken, maak er wat moois van, een glas per gang, leef je uit. Ik merkte dat hem dit veel plezier deed. Hij proefde vrijwel iedere wijn even voor hij het serveerde, een klein scheutje in het glas om te controleren, en af en toe, oooh ja dit gaat mooi worden kreetjes slakend. Net als bij Mario Gamba had ik van te voren gezegd, we hebben wat te vieren, maak er wat moois van, jullie weten beter wat je doet dan wij, dus verwen ons maar. Het brood was prachtig luchtig, smakelijk en de boter heerlijk. Beter brood heb ik in slechts 1 restaurant gehad, toppertje dus. Ik lees dit terug en denk, wellicht vind je me een zeikerd, maar ik ben kritisch, op dit niveau moet je prefectie leveren, en dat werd gedaan.

De Bediening.
De Sommelier en restaurantmanager verstaat zijn vak net als de kok, eenzame hoogte, ben nog nooit beter of correcter bediend dan hier. Een genot gewoon. Terughoudend maar opmerkelijk, als je denkt dat je nog iets wilt of wilt vragen staat men al naast je voordat je de gedachten tot zijn eind hebt gevoerd, telepathisch gewoon. Maar als je zit te praten of even wat bespreekt onder elkaar zijn ze niet te zien. Echt, geweldig. Dit hebben ze dan ook mogen merken aan de tip.

Wat was de prijs vraag je nu...
Wel, dat ga ik niet posten of vertellen, ook niet in PM. Ik zeg er alleen van dat het passend was voor het geleverde, met de wijnen erbij eigenlijk een uitstekende prijskwaliteitsverhouding, goedkoop zelfs voor wat er gebracht werd. Laat ik het zo zeggen, als je in een bistro gaat eten en je neemt een soepje of salade vooraf, je krijgt een perfect bereide steak met frites, en een toetje en een flesje wijn, weten we allemaal dat dit in NL niet goedkoop is. Als ik kijk naar de hoeveelheid werk en overhead, kwaliteit van de bediening en het eten dat je krijgt zijn die bistro's gillend dure afzetters vergeleken bij dit restaurant. Ja, je betaald meer, duidelijk meer, maar dat wat je krijgt staat niet in enige verhouding tot de prijskwaliteitsverhouding van een doorsnee restaurant. Het staat er ver boven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 20-11-2011 23:15:20 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 november 2011 @ 22:33:38 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104609615
Piet, het water liep me bij het lezen van sommige gerechten in de mond.

Je vergelijkt het, qua niveau met 2 andere Duitse sterrententen. Heb jij ook ooit al eens bij Oud Sluis van Sergio Herman in Nederland gegeten ter vergelijking?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 november 2011 @ 22:36:44 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104609819
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:33 schreef golfer het volgende:
Piet, het water liep me bij het lezen van sommige gerechten in de mond.
welke?
quote:
Je vergelijkt het, qua niveau met 2 andere Duitse sterrententen. Heb jij ook ooit al eens bij Oud Sluis van Sergio Herman in Nederland gegeten ter vergelijking?
Ja, heb ik lang geleden gegeten, meer dan 10 jaar. Moet daar nog eens heen, net als de Librije en naar Parkheuvel. Maar daar moet je maaaaanden van te voren boeken, zeker in de weekenden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 november 2011 @ 22:41:48 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104610188
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:

welke?

De macaronne, de carpaccio van kreeft, de Jacobsschelp, de lamszwezerik.
quote:
Ja, heb ik lang geleden gegeten, meer dan 10 jaar. Moet daar nog eens heen, net als de Librije en naar Parkheuvel. Maar daar moet je maaaaanden van te voren boeken, zeker in de weekenden.
Librije en Oud Sluis moet je echt een keer proberen. Ze zijn hun 3 sterren meer dan waard. En dan snap je meteen ook nog het niveauverschil tussen 2 en 3 sterren. Alles is nog net even creatiever en perfecter.

Ik verwacht overigens dat deze week bij de Nederlandse uitreiking van de Michelinsterren er nog een derde Nederlands restaurant die 3e ster gaat krijgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 november 2011 @ 22:45:13 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104610406
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:41 schreef golfer het volgende:

[..]

De macaronne, de carpaccio van kreeft, de Jacobsschelp, de lamszwezerik.

[..]
Ze waren ook goddelijk lekker.
De ree en het Lam trouwens ook.
quote:
Librije en Oud Sluis moet je echt een keer proberen. Ze zijn hun 3 sterren meer dan waard. En dan snap je meteen ook nog het niveauverschil tussen 2 en 3 sterren. Alles is nog net even creatiever en perfecter.

Ik verwacht overigens dat deze week bij de Nederlandse uitreiking van de Michelinsterren er nog een derde Nederlands restaurant die 3e ster gaat krijgen.
Wil ik ook wel, maar er staan nog meer op de lijst.
Welk restaurant verwacht jij dat een derde ster krijgt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 november 2011 @ 22:49:57 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104610629
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:

Welk restaurant verwacht jij dat een derde ster krijgt?
Ik vermoed dat het gaat tussen de Zwetheul en Beluga, waarbij ik die laatste de meeste kans geef.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 november 2011 @ 02:10:33 #185
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104617586
Het kan ook heel goed De Leest in Vaassen worden, verneem ik uit nu.
De 28e weten we het.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_104619153
Wat een mooi cadeau Piet, het klinkt allemaal heerlijk!
Als ik beschrijvingen lees van gerechten uit sterrenrestaurants, vind ik het meestal niet aantrekkelijk. Maar hier zaten dingen bij die me heel spannend lijken.
Of het ligt aan jouw bevlogen schrijfstijl natuurlijk.... ;)
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 21 november 2011 @ 09:15:42 #187
62913 Blik
The one and Only!
pi_104619358
Ik hoop dat Beluga dan een derde ster krijgt, daar ga ik in augustus eten (na 2 keer Librije en 1 x Oud Sluis is Beluga een mooie toevoeging :))
  maandag 21 november 2011 @ 09:19:00 #188
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104619416
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 02:10 schreef golfer het volgende:
Het kan ook heel goed De Leest in Vaassen worden, verneem ik uit nu.
De 28e weten we het.
Ah okay,
Het Hummerstubchen heeft een ster verloren, terecht volgens mij, ze zijn zelfs 1 niet waard.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 november 2011 @ 09:22:54 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104619492
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 09:03 schreef krakkemieke het volgende:
Wat een mooi cadeau Piet, het klinkt allemaal heerlijk!
Als ik beschrijvingen lees van gerechten uit sterrenrestaurants, vind ik het meestal niet aantrekkelijk. Maar hier zaten dingen bij die me heel spannend lijken.
Of het ligt aan jouw bevlogen schrijfstijl natuurlijk.... ;)
Ja, het was een echt verwenweekeinde. Dat het eten spannend is klopt, en hij is nog maar een paar jaar daar bezig, vorig jaar de tweede ster gekregen, hij geld in Duitsland als een snelle stijger aan het culinaire firmament. De Bediening en de wijnkeuze maakte het trouwens nog beter dan wat het eten alleen zou zijn geweest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 21 november 2011 @ 13:04:23 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104625699
Vandaag de uitreiking van de Belgische Michelinsterren.
België heeft er dus ook een derde 3 sterrentent bij:
De nieuwe lijst (gids voor 2012) is vandaag, maandagochtend 21 november 2011, uitgekomen.

Hertog Jan heeft een derde ster ontvangen en De Jonkman en Chalet de la Foret een tweede.
Twaalf nieuwe restaurants zijn door Michelin beloond met één ster.
Clandestino verhuisde van Haasdonk naar Temse en behield een ster.

Gestegen naar 3 sterren
Hertog Jan Sint-Michiels

Gestegen naar 2 sterren
De Jonkman Sint-Kruis
Le Chalet de la Forêt Ukkel

Gestegen naar 1 ster
Centpourcent Sint-Katelijne-Waver
Jaloa Brussel
De Tuinkamer Beerzel
Ten Bogaerde Koksijde
De Mijlpaal Tongeren
De Barrier Houthalen
Benoit en Bernard Dewitte Ouwegem
JER - Just Eat Right Hasselt
Kommilfoo Antwerpen
Boury Roeselare
D'Eugenie à Emilie Baudour
Kasteel Withof Brasschaat

Dalers
Gedaald naar 0 sterren
Au Gastronome Paliseul
The Paddock Keerbergen
C-Jean Gent
La Luna Antwerpen

Volledige gids voor België en Luxemburg:
http://www.horecaentree.n(...)gieLuxemburg2012.pdf

[ Bericht 4% gewijzigd door golfer op 21-11-2011 13:28:03 (toevoeging) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 november 2011 @ 13:48:00 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104627200
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_104639055
wow Piet, als ik dit lees word ik helemaal vrolijk :Y en heb ik zin om weer eens een sterrenrestaurant te bezoeken.

Een derde ster voor Beluga zou trouwens imo zeker kunnen. Culinair en zeker ook wat betreft sfeer en bediening top!!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_104649964
Erg leuk en lekker om te lezen, Piet. Heb jij nog tips voor een goed restaurant in Dusseldorf? Hoeft niet op 2 of 3 sterrenniveau te zijn, maar iets tegen één ster aan zou perfect zijn.
  maandag 21 november 2011 @ 21:12:13 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_104650416
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2011 21:06 schreef Wokschotel het volgende:
Erg leuk en lekker om te lezen, Piet. Heb jij nog tips voor een goed restaurant in Dusseldorf? Hoeft niet op 2 of 3 sterrenniveau te zijn, maar iets tegen één ster aan zou perfect zijn.
Im Schiffchen
Heeft twee sterren, goddelijk goed gegeten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_104755108
Begin van de week een vergaderdiner gehad in het Wapen van Athlone in De Steeg. Er wordt daar meer aan meetings gedaan dus elke keer verzinnen we weer wat leuks. Deze keer was het lekker robuust en standaard. We begonnen met een gedroogd hertenhammetjes met wat kleine sausjes er bij. Daarna Duivenborstfilet met portjus en kwarteleitjes. Tussengerechtje een tarbotfiletje op spinazie met een stukje kreeft in beurre blanc saus. Hoofd was een heerlijke tournedos met rode wijn saus, niet spannend, wel heerlijk mals! Nagerecht een gemberparfait. Niet zo dol op gember dus ik ben gelijk aan de koffie met friandises gegaan. Totaan het hoofdgerecht wilde het tafelgezelschap witte wijn (de stommerds) en dat was een heerlijke Statelandt Marlborough Suavignon 2009. Rood bij het hoofd was een Neagles Rock Shiraz 2009.

Prima gegeten, altijd goed ontvangen en gastvrij dus een 8.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_104810888
Waar? Koffie en Zo in Breda.
Wanneer? 24-11-2011, met mijn moeder

Wat at je?
We zaten hier voor de lunch en bestelden hetzelfde:
PANINI warm van de grill belegd met mozzarella - tomaat - pesto-basilicum - rucola
Hiervoor kregen we op een bord van normale grootte, twee flinke panini's met precies de inhoud die op de kaart stond. De panini was lekker warm, precies op eet-temperatuur. Niet te dik of te dun belegd. Makkelijk aan de vork te prikken.
Naast de schuin op elkaar gelegen panini's lag nog een kleine salade met alfafa, tomaat en een lekkere dressing. Ook die was lekker.

Ik heb er 2x thee van Mr Jones bij gedronken: Stunning Sofia (natuurlijke jasmijn thee) en Instant Karma (biologische specerijen en kruiden, kaneel, zoethout, gember e.a.). Ik ben niet bekend met dit merk, maar ik vond de extra benamingen wel leuk gevonden. Ik vond Instant Karma het lekkerste en meest bijzonder smaken. De smaken kaneel enz. klinken niet bijzonder, de samenstelling was prima.

Ma had 2x koffie.

Impressie?
Leuk zaakje. Wat meer afgelegen in een hofje en niet recht aan de winkelroute gelegen kan zo zijn voordelen hebben, blijkt. Je was er namelijk dan wel echt even weg van de drukte.
De stoelen zaten heerlijk. Ik zat tegenover de bank op een 'kruk' met kussentjes, maar zo mag het eigenlijk niet eens heten. Hij was ook op de goede hoogte gemaakt (niet verstelbaar) dus had ik met mijn 1,65m eens niet het idee dat ik te klein was of dat ik er vanaf zou donderen vanwege instabiliteit van het ding. Boven ons hoofd hing een leuke kroonluchter. De tafeltjes mochten van mij wel iets breder. Wij zaten aan een voor twee personen waar onze borden en kopjes net op pasten. Daardoor was het wel makkelijker en leuker om met de buren te praten, ook al kenden we hen niet. De sfeer was er zo gemoedelijk dat dat vrij gemakkelijk ging.

Ook de bediening was erg ontspannen. Het is er dan ook niet groot, maar wel vol. Lege tafeltjes zaten al snel weer vol. We zagen ook een groep meiden aan de high thea en naast ons ook een setje. Ook dat zag er lekker uit. Bij hun high thea werd keurig uitgelegd wat het allemaal was. De 'buren' vertelden dat de high thea daar al maanden vol zat.

Wij waren na onze lunch weer helemaal bijgetankt om te shoppen.

Kosten?
18 Euro met drankjes mee.

Cijfer?
Het geld zeker waard. Ik zeg zeker een ruim voldoende.
  dinsdag 29 november 2011 @ 23:37:45 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_104992395
Waar?
Restaurant Parels in Haarlem

Wanneer?
Vandaag, 29-11-2011

Spontane aktie om even uit eten te gaan met onze diner-jaarkaart (25 % korting op de totale rekening).
Terecht gekomen bij restaurant Parels. Voorheen een eetcafé, maar nu toch echt meer restaurantachtig. Gesitueerd in een pijpenlade tegenover de grote kerk in Haarlem.
Vriendelijke ontvangst en professionele bediening door een jongeman.

Wat aten we?
Vooraf voor Bluezz: Trio van coquille met mangochutney, appel-truffelcompote en komkommer. Uiteraard geserveerd in de schelpen.
Voor mij: Pittige garnalen, hun specialiteit; gemaakt in huisgemaakte rode boter met brood erbij.
Beide prima voorgerechten.

Hoofdgerechten:
Voor mij de Heilbotfilet met citroenmousseline, peultjes en antiboise. Goed op smaak, en goed gegaard.
Voor Bluezz: de Kalfsoester met truffelmousseline, bospeen, peultjes en bospaddenstoelenjus.
De mousseline en de rest waren heerlijk, alleen de kalfsoester was verkeerd gesneden en gegaard en was zompig en wat taai en lag nog nabloedend op het bord.
Toen we daar een opmerking over maakten werd meteen het bord weggehaald met de belofte snel een nieuwe te maken.
Even later kwam de bediening, na overleg met de keuken melden dat de nieuwe kalfsoester waarschijnlijk hetzelfde probleem zou opleveren en of er iets anders van de kaart was dat Bluezz als alternatief wilde eten.
Na enig overleg werd er gekozen voor de Sliptong met ravigotesaus, salade en friet.
Intussen was er al een gratis glas wijn van het huis geschonken.

Binnen 10 minuten arriveerde een bord met daarop 3 voortreffelijk gebakken sliptongen vergezeld door smakelijke garnituur.

Er werd ons vervolgens nog op kosten van de zaak koffie aangeboden, maar omdat we eigenlijk wel naar huis wilden hebben we die extra geste afgeslagen.

Kosten?

Inclusief enkele glazen prima biologische Spaanse souvignon blanc waren we met z'n tweeën totaal (ex-fooi) 52 euro kwijt.

Cijfer?
Ondanks het foutje met de kalfsoester, die ruimschoots werd goedgemaakt en ook mede dankzij de vriendelijke bediening en het live-optrden met een akoestische gitaar door een zanger een ruime voldoende: 7,5 tot 8.
Hun motto: 'iedereen verlaat hier tevreden de zaak' hebben ze zeker waargemaakt.

Wij hebben er weer een aanrader-adresje bij voor een simpele goede en betaalbare hap eten in Haarlem.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 december 2011 @ 00:16:10 #198
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105152798
Restaurant waar in de oude topics ook diverse recensies over verschenen.

Waar: Sense of Asia (Haarlem) www.senseofasia.nl

Wanneer: Vandaag

Wat? Met z'n vieren is alles de revue gepasseerd. :P

De foto's. Foto's zijn niet van de beste kwaliteit ;). Het eten smaakte beter dan de kwaliteit van de foto's. Maar goed hier zijn ze.

http://i44.tinypic.com/2z9lc0k.jpg Salade met vleesreepjes
http://i43.tinypic.com/21dg36q.jpg Combo van loempia's met een oester
http://i39.tinypic.com/23j0px4.jpg Ossenhaassaté
http://i43.tinypic.com/2zp8v92.jpg coquille
http://i43.tinypic.com/2eeac5z.jpg Gestoomde zalm
http://i39.tinypic.com/ivxzeq.jpg Rijstpannetje
http://i43.tinypic.com/35jz043.jpg Zeebaars
http://i42.tinypic.com/do1cll.jpg Kipfilet met thaise pittige saus
http://i41.tinypic.com/2077vnm.jpg Eendenfilet met oestersaus

Het eten was erg lekker. :). Zelf had ik de Salade, ossenhaas, zalm en eendenfilet. De salade en de eend waren top. Ossenhaas en zalm oke. Naar horen zeggen waren de coquilles en zeebaars ook erg lekker. Niet op de foto maar het moet wel een vermelding krijgen, de crepe met eend en hoisinsaus. Die was erg lekker. Drie jaar geleden had ik die nog afgekraakt, maar die was nu erg lekker.

Minpuntje was de muziek in het restaurants :X. Dat was vreselijk deprimerend, maar dat zal de sfeer niet verpesten.

Kosten: totaal met drank erbij 175e

Cijfer: 8.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 4 december 2011 @ 00:33:58 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_105153449
Lekkere oesters wel. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_105153496
Die loempia'tjes ook! :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')