abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2011 @ 13:16:14 #76
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_102510638
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:30 schreef FutureFairytale het volgende:
ik vind veel graten in een vis van een goed aangeschreven restaurant niet top
Niemand. Maar in dat stukje vis waar het nu over gaat zitten niet veel graten. Het is een mooi dik stuk en je schuift het vlees er zo vanaf.
pi_102518621
Het gaat mij erom dat het GEZEGD had moeten worden :+
  donderdag 29 september 2011 @ 21:40:22 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102529179
Vanavond gegeten bij het Residenz Hotel in Bocholt.

Amuse: een langustine op een bed van zeewier met een chiliesaus. Heerlijk

Voorgerecht: Wilde duif op een bedje van champagnezuurkool, aardappelschuim en een soort ontbijtkoek. Met een wildsaus. Goddelijk lekker.

Tussengerecht: een rabarbersorbet

Hoofdgerecht; Kalfsfilet op een bedje van groenekoolstampot, met rozemarijnaardappels, krokant spek, gegrilde tomaten. Jum Jum Jum

Bij voor en hoofdgerecht werd vers brood en boter gegeven.

We dronken daarbij water en wijn

Totale kosten incl tip 105 euro voor ons twee.

Cijfer 8.5
Bediening was goed.
Begrijp niet waarom deze zaak niet vol zit, waarschijnlijk is de drempel van mooie hotel wat te hoog voor Bocholt.

http://www.hotelresidenz.de/home.htm
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 september 2011 @ 21:41:23 #79
45206 Pietverdriet
pi_102529228
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:11 schreef Bluezz het volgende:
Waarom doe je dat dan ook niet?
pi_102531099
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:

Waarom doe je dat dan ook niet?
Neehee, de bediening had het tegen mij moeten zeggen *zucht :D

& Lekker lekker je hapje van vanavond :9 al echt herfstig.
  donderdag 29 september 2011 @ 22:22:19 #81
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_102531263
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:11 schreef Bluezz het volgende:
Aha, dat is weer wat anders. Beetje uitleg is altijd fijn ja.
pi_102540230
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Bediening was goed.
Begrijp niet waarom deze zaak niet vol zit, waarschijnlijk is de drempel van mooie hotel wat te hoog voor Bocholt.
http://www.hotelresidenz.de/home.htm
Oh, da's wel leuk om te weten! Wij komen nog wel eens in Bocholt, want er zit een fijna sauna waarvoor we zelfs vanuit Utrecht de reis nog wel de moeite vinden. Dan zou ik ook eens een keer alleen overdag kunnen badderen, en dan de dag afsluiten met een happie eten bij residenz. Onthouden :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_102550218
Ik heb afgelopen woensdag (eergisteren) in Londen gegeten bij Nopi, het nieuwe restaurant van de Israelische chefkok Yotam Ottolenghi, die sinds een paar jaar in Engeland aan een stevige opmars bezig is.

Website:
http://www.nopi-restaurant.com

Ambiance:

(Helaas zelf geen foto's gemaakt, dus ik hou het even bij een omschrijving.)

In dit restaurant bestel je per persoon ongeveer drie gerechten 'to share' met de rest van je tafelgenoten. De porties lijken op het eerste gezicht wat klein, maar alles smaakt dusdanig geniaal en bevredigend dat je na afloop zeer opgewekt en goed gevuld naar buiten gaat. :)

Ik heb er het volgende geproefd:

Tomato salad, wasabi mascarpone, pine nuts
Zéér sappige, smaakvolle tomaten in een zijdezacht, romig laagje. Was een frisse, fijne hap om mee te beginnen.

Catalan tart, Monte Enebro cheese, olive tapenade
Deze 'Tart' was een soort cracker met kaas en artisjokharten, en bijzonder ziltige olijven ernaast. Erg zoutig, maar ook erg lekker!

Valdeón cheesecake, pickled baby beetroot, hazelnuts
Hier schoot de hele tafel zo'n beetje van vol van ontroering, zó vreselijk lekker was dit. Zachtpittige blauwe kaassmaak, een bijna soufflé-achtige luchtigheid en dan die zure bietjes.. O+ Ik wijd de komende weken aan het koortsachtig namaken hiervan, zodat ik dit met kerst kan serveren aan de schoonfamilie. :)

Seared prawns, fennel, white oregano, feta
Dikke, sappige zoete garnalen in een bouillon die was doortrokken van de toffe anijssmaak van venkel. De zoute feta erbij was perfect! Erg fijn gerecht!

Twice-cooked baby chicken, lemon myrtle salt, chilli sauce
Hier heb ik maar een heel klein beetje van op, maar het leek me een uitstekend zacht kipje met prettig prikkelend hete chilisaus.

Rabbit pastilla
Na de cheesecake mijn favoriete gerecht! Boterig deeg, konijn, suiker, kaneel.. O+ Niet iedereen zal ervan houden, maar ik vond het heerlijk. Ook snel thuis eens namaken!

Roasted beef sirloin, almonds, spinach, pecorino sardo
Perfect gegaarde en prachtige roze biefstuk. Er werd aan tafel zo'n beetje gevochten om de plakjes. Granaatappelpitjes al contrast smaakten er verbazingwekkend goed bij. Geen spinazie ontdekt, leek me eerder andere jonge bladsla. Pecorino erdoor en volgens mij een dressing waar truffel in zat - heel erg lekker!

Er was ook nog 'Five spice tofu' en 'Spiced pink fir potato' besteld, maar daar heb ik (jammer genoeg!) niets van op.

Ik heb twee desserts geproefd:

Chocolate hazelnut slice, mahlab, cherries
Plakkerige, knapperige hazelnootkruimels op donkere chocolade met een zéér diepe, rijke cacaosmaak. De kersen en gemalen kersenpitten (mahlab) die erbij zaten vond ik er niet bijzonder lekker bij.

Coffee pecan financier, maple cream
Dit was ge-ni-aal. Perfect gebakken financiers (zachte koekjes van amandeldeeg) met een zoete roomsaus waar we wel eeuwig in hadden willen baden! :)

Tafelgenoten bestelden ook nog een bessensorbet en een rijstpuddinkje met vanille, maar daar was men niet zo enthousiast over.

Al met al: de hartige gerechten waren zonder uitzondering perfect van smaak en ik zou zó terugwillen om alle andere gerechten te proberen. Elk bord was met zorg samengesteld, de smaken waren verrassend en telkens vlekkeloos op elkaar afgestemd en alles ademde een ongeloofelijke hoeveelheid liefde voor het eten. Top! ^O^
Toetjes waren helaas iets minder wereldschokkend, dus dat onthouden we even voor de volgende keer. Het mocht de pret niet drukken hoor, de rest was dusdanig geweldig dat we ondanks de ietwat tegenvallende desserts tóch allemaal met een brede grijns het restaurant verlieten.

Bediening was verder dik in orde: heel attent, keurig, maar beslist niet te stijf. Toiletten waren zéér toffe, zéér desorienterende spiegelpaleizen. O+

Schade: ik geloof rond de 230 euro voor zeven personen (wijn niet meegrekend, en het water is er gratis, evenals het brood en dips vooraf). Zeer goed te doen dus, als je bedenkt hoe voorttreffelijk het eten is!

Zonder twijfel een flinke aanrader voor iedereen die binnenkort naar Londen gaat! :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 02-10-2011 09:19:37 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 30 september 2011 @ 14:59:12 #84
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_102550571
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:47 schreef minilot het volgende:
Ik heb afgelopen woensdag (eersgisteren) in Londen gegeten bij Nopi, het nieuwe restaurant van de Israelische chefkok Yotam Ottolenghi, die sinds een paar jaar in Engeland aan een stevige opmars bezig is.
In Nederland ook. Superhip onder culi's. :Y
pi_102550618
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:59 schreef RobinOok het volgende:

[..]

In Nederland ook. Superhip onder culi's. :Y
Ben ik nu dus een beetje aan de late kant op de bandwagon gejumped. :)
pi_102550650
Oh minilot, wat klinkt dat allemaal verrukkelijk!!!!

@robinook: wat is een soort vergelijkbaar restaurant dan hier in Nederland? Ben ik wel benieuwd naar :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:05:45 #87
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_102550763
Oh, geen idee eigenlijk. Ik zal 't eens in twitter gooien. :-)

(en Minilot: niet laat hoor, die trein zal nog wel even doordenderen.)
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:08:46 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102550843
Yotam Ottolenghi heeft helaas nog geen vestigingen in Nederland.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_102550891
Ik vroeg dan ook om iets vergelijkbaars ;)

En tnx @ Robin, ben benieuwd

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2011 15:12:21 ]
pi_102557528
Wat een leuk verslagje Minilot, ik kreeg er trek van :D :9
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:02:06 #91
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_102557605
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik vroeg dan ook om iets vergelijkbaars ;)

En tnx @ Robin, ben benieuwd
NUL reacties. Sorry :-)
pi_102579103
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:02 schreef RobinOok het volgende:

[..]

NUL reacties. Sorry :-)
jammer, Tnx voor de moeite
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:56:44 #93
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102583185
Crisis, dat klinkt inderdaad heerlijk Minilot O+ Je weet het ook zo te omschrijven dat ik spontaan honger krijg :D

En ik wou hetzelfde weten als mascara-klodder, dus ook bedankt voor het zoeken :+ Hij heeft schijnbaar wel een kookboek getiteld Plenty, vraag me af of dat ook zo tof is dan!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_102583393
quote:
Het dessert zelf was ook weer een hoogtepunt van creativiteit. En ‘Magnum’ van witte chocolademousse met daarop schilstructuren van rabarber en rode ui en vergezeld door gelei van kers en avocado:
Een hoogtepunt van creativiteit?

Als je het mij vraagt meer het hoogtepunt van we flikkeren iets op dat bord en vragen er de hoofdprijs voor en die achterlijke klanten betalen toch wel.
Volgende week proberen we een Mars ipv een Magnum. Gewoon eens kijken hoe ver we kunnen gaan.

Hou op schei uit zeg.
Daar betaalde ik toch mooi niet voor :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_102583443

En Joost (of Jeroen) ligt in een deuk.

:')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:36:32 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102583955
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 15:07 schreef vosss het volgende:

Als je het mij vraagt meer het hoogtepunt van we flikkeren iets op dat bord en vragen er de hoofdprijs voor en die achterlijke klanten betalen toch wel.
Volgende week proberen we een Mars ipv een Magnum. Gewoon eens kijken hoe ver we kunnen gaan.

Hou op schei uit zeg.
Of je leest even de hele recensie en ziet dat het dus wel allemaal zelfgemaakte witte chocolademousse in de vorm van een magnum is met nog een aantal ingrediënten en die hoofdprijs viel dus wel heel erg mee.

Maar hou jij het verder vooral bij de plaatselijke snackbar of all-you-can-eat woktent. :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 16:19:38 #97
45206 Pietverdriet
pi_102584699
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 15:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Hou op schei uit zeg.
Kijk, een hollander
pi_102586687
Waar? Izzi in Nijmegen (http://www.restaurant-izzi.nl/)

Wanneer? Gisteravond, voor mijn verjaardag

Wat at je?
Als voorgerecht hadden we een grote schaal verschillende sushi's om met z'n alle te delen. Echt heerlijk, alleen op sommige rolls hadden ze zich wat teveel uitgeleeft met de japanse mayonaise.

Daarna hadden ik tonijntartaar en paksoi met een sesam honing dressing en een heel snel dichtgeschroeid stukje tonijn. Enorm lekker! Gelukkig was de dressing niet te zoet waar ik bang voor was.
Familie hadden scampi's in verschillende currie en eendenborstsalade. Gezien de lege borden was dit ook heel erg lekker :)

Mijn hoofdgerecht was lamsrack met teriyakisaus, de rest had doradefilet-panang curry iets, ossenhaas met knoflookchips en tonijnsteak. Ook allemaal erg goed, pittig maar niet te. Geserveerd met héle goede gebakken rijst!

Nagerecht bestond voor mij uit een lychee-ananas mousse. Viel wat tegen, de ananas zat in de mousse en was erg hard en taai. Smaak had het ook niet heel erg. Jammer! Voor de rest was er koffie en een mango tarte tatin, die lekker was, maar bitter. Ook wat jammer.

Kosten?

Geen idee, het was een cadeautje :) Gok rond de 250 tot 300 euro voor 5 personen, incl drank.

Cijfer? Ik geef het een 8. Op het nagerecht na was alles echt heel lekker, goed op smaak en goede sushi wat ik stiekem niet verwacht had. Zeker een aanrader!
pi_102603704
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
En ik wou hetzelfde weten als mascara-klodder, dus ook bedankt voor het zoeken :+ Hij heeft schijnbaar wel een kookboek getiteld Plenty, vraag me af of dat ook zo tof is dan!
Twee kookboeken zelfs. Ik heb ze zodra ik thuiskwam uit Londen (serieus binnen tien minuten, schoenen en jas nog aan) besteld bij Amazon! :D Ik ben benieuwd!
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:15:52 #100
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_102606395
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 09:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Twee kookboeken zelfs. Ik heb ze zodra ik thuiskwam uit Londen (serieus binnen tien minuten, schoenen en jas nog aan) besteld bij Amazon! :D Ik ben benieuwd!
Oe! :D Krijgen we een review in het kookboekentopic tzt? :9

</off topic> :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')