abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102031007
Volgens een buurman op TVNH is het gebouwd op gifgrond :D
pi_102031373
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Nou dat verklaart de lage prijs.

Geen moestuintje. :'(
pi_102036735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:36 schreef Terrorizer het volgende:
Nou dat verklaart de lage prijs.

Geen moestuintje. :'(
Of verplichte grondsanering... :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:23:01 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102037232
Op sommige plaatsen in de VS stonden vrijstaande huizen te koop voor $2000. Een huis is namelijk ook een liability. Je moet bijvoorbeeld allerlei gemeentelijke belastingen e.d. betalen. Net zoals sommige tweedehands autos. Kost ook geen drol maar je moet wegenbelasting betalen en verzekering...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:37:44 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_102037929
Toch zal die 1M1 dichtbij de marktwaarde liggen. Want het is uiteindelijk toch verlies voor de bank, dus als ze 4 ton meer hadden kunnen krijgen hadden ze dat beslist gedaan. Het heeft ook lang genoeg te koop gestaan.

Natuurlijk zijn er genoeg mensen die 2 miljoen kunnen betalen voor een huis, maar bijna altijd alleen maar wanneer ze hun huidige miljoenenvilla verkopen. Om 2 miljoen hypotheek te krijgen is een inkomen van zo'n 350K-400K nodig. Ik denk dat er véél meer villa's in Nederland zijn die nu op 2 miljoen getaxeerd worden dan dat er mensen zijn die een inkomen hebben van 400K. In loondienst is dat sowieso bijna niemand.
The End Times are wild
pi_102037939
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:23 schreef SeLang het volgende:
Op sommige plaatsen in de VS stonden vrijstaande huizen te koop voor $2000. Een huis is namelijk ook een liability. Je moet bijvoorbeeld allerlei gemeentelijke belastingen e.d. betalen. Net zoals sommige tweedehands autos. Kost ook geen drol maar je moet wegenbelasting betalen en verzekering...
Ik denk dat dat soort prijzen meer aan de locatie ligt dan aan de 'vaste lasten'. Een huis in een buurt waar je letterlijk elke minuut je leven niet zeker bent is niets waard.
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:57:02 #182
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102038920
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:28 schreef WammesWaggel het volgende:
Platgooien en flats neerzetten dus, zal buurman blij mee zijn!
Er wordt duurdere grond verkocht in A'dam...
censuur :O
  vrijdag 16 september 2011 @ 23:05:55 #183
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_102039356
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 12:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Blz 107, Tabel 5.3.1
Nee, hoor. Dat staat daar niet.

Het is dus nog steeds onduidelijk of het afschaffen van de overdrachtsbelasting ECHT een tijdelijke maatregel is.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_102039522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 14:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dit overtreft de verwachting van Wammeswaggel want die zat nog 4 ton te hoog _O- _O- _O-

Vraagprijs: ¤3.500.000,-
Hypotheek: ¤2.800.000,-
Verkocht voor: ¤1.100.000

Daling t.o.v. de vraagprijs: -68.6%
Restschuld: ¤1.700.000

Dat is nog eens kamikazekopen :D :D :D
Als zelfs het 'grootste huis' van 020 nog maar 1,1 miljoen waard blijkt te zijn dan staan er een hoop pandjes ver onder water w/
Bogarda laat zien dat rijken uberhaupt GEEN hypotheek moeten nemen, zelfs als je lekker veel rente kan aftrekken :').
pi_102039790
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:05 schreef droom_econoom8 het volgende:
Nee, hoor. Dat staat daar niet.

Het is dus nog steeds onduidelijk of het afschaffen van de overdrachtsbelasting ECHT een tijdelijke maatregel is.
Ik had het over de HRA he, niet over de overdrachtsbelasting....... 8)7

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
De verminderde opbrengsten aan belastingen door de HRA staan wel netjes ingecalculeerd tot en met 2016. (Verder gaat het overzicht niet)

[ Bericht 13% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 16-09-2011 23:29:32 ]
pi_102039922
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:08 schreef pberends het volgende:
Bogarda laat zien dat rijken uberhaupt GEEN hypotheek moeten nemen, zelfs als je lekker veel rente kan aftrekken :').
1 zwaluw maakt nog geen zomer....
pi_102041708
Zomer krijgen we dit jaar niet meer
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_102042775
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:56 schreef sorcees het volgende:
Zomer krijgen we dit jaar niet meer
Voor Winston Bogarde komt de zomer voorlopig helemaal niet meer. :N

Tja, en als Winston geen zomer heeft, heeft niemand dat. :D
  zaterdag 17 september 2011 @ 01:08:23 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_102044012
Dus moeten we de Grieken maar weer wat miljarden gaan geven he

quote:
za 17 sep 2011, 00:29

De Jager geeft Kamer simulaties crises
DEN HAAG - Een aanhoudende Europese schuldencrisis zou ertoe kunnen leiden dat in Nederland aandelenkoersen met 40 procent dalen en huizenprijzen met 20 procent.
Het aantal woningtransacties kan dalen met 40 procent.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_102044384
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 01:08 schreef michaelmoore het volgende:
Dus moeten we de Grieken maar weer wat miljarden gaan geven he

DEN HAAG - Een aanhoudende Europese schuldencrisis zou ertoe kunnen leiden dat in Nederland aandelenkoersen met 40 procent dalen en huizenprijzen met 20 procent.
Nu even realistisch:

quote:

Zo zie je maar waar de 'klemtoon' opleggen toe leidt. :X
  zaterdag 17 september 2011 @ 01:32:33 #191
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_102044507
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Call me stupid, maar waarom zou je überhaupt ooit een lening nemen, als je het gewoon direct kan betalen?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 17 september 2011 @ 01:36:13 #192
78918 SeLang
Black swans matter
pi_102044556
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 01:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nu even realistisch:

[..]

Zo zie je maar waar de 'klemtoon' opleggen toe leidt. :X
Dat is toch juist een droomscenario?
- Lagere huizenprijs = lagere prijs primaire levensbehoefte
- Lagere aandelenkoersen = beleggingsrendement pensioenfondsen verbetert

Mensen zijn helemaal debiel geworden door al die schijnwelvaart. Hoe kan meer betalen voor hetzelfde nu goed zijn 8)7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_102044874
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 september 2011 01:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Call me stupid, maar waarom zou je überhaupt ooit een lening nemen, als je het gewoon direct kan betalen?
Aftrekken van de belasting, wellicht kon hij ook wel een hypotheek krijgen met een rente van zeg 4 procent en bracht zijn centjes naar een ING deposito waar je 5,25 rente op kreeg.
Of niet, Bogarde is natuurlijk gewoon een uilskuiken pur sang.
pi_102045013
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:36 schreef Basp1 het volgende:
In deze reeks heeft iemand (dinosuar sr?) ook wel eens gepost over dat huis van de palminvest fraudeur wat bij opbod verkocht werd en een paar maanden later voor flink wat meer geld op de reguliere markt wederom verkocht is. Maar het selectieve geheugen laat nogal te wensen over en het alleen maar willen presenteren van extremen voert de overhand zoals we weten. :')
Tja, mensen kiezen ervoor te blijven blaten over het huis van ene Bogarde, om dat als leidraad te nemen voor de rest van de huizenmarkt. Zulke mensen moet je gewoon keihard uitlachen en niet eens mee in 'discussie' gaan.
pi_102045101
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 september 2011 02:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, mensen kiezen ervoor te blijven blaten over het huis van ene Bogarde, om dat als leidraad te nemen voor de rest van de huizenmarkt. Zulke mensen moet je gewoon keihard uitlachen en niet eens mee in 'discussie' gaan.
Zie het gewoon als borrelpraat, niet altijd te serieus zijn, ben je een NVM'er? :@ :P
pi_102046155
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 01:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mensen zijn helemaal debiel geworden door al die schijnwelvaart. Hoe kan meer betalen voor hetzelfde nu goed zijn 8)7
Jij hebt een grappige visie. ^O^
Ben het helemaal met je eens, waarom zijn de beleidsmakers in NL zo bekrompen?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_102047664
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 september 2011 01:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Omdat je volgens de VVD dan kan profiteren van de HRA.... serieus.... want belasting aan de staat betalen is natuurlijk vele malen meer 'not done' dan de zakken van banksters te vullen w/
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102047671
quote:

[..]

QFT ^O^
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_102047870
quote:

[..]

Niemand wil dat zijn huis minder waard wordt, mensen die hun hele financiële speelruimte (of zelfs meer) in hun huis hebben gestoken nog wel het minst.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_102047988
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Niemand wil dat zijn huis minder waard wordt, mensen die hun hele financiële speelruimte (of zelfs meer) in hun huis hebben gestoken nog wel het minst.
Een huis is geen belegging een huis is een kostenpost. Hooguit kun je zeggen dat een huis kopen onderdeel is van je oudedagvoorziening, immers als je koopt zullen je kosten voor huisvesting dalen zodra je hypotheek is terugbetaald. Wat maakt het in dat geval uit als de waarde gedaald is? Mocht je de woning verkopen dan profiteer je ook van het feit dat andere woningen in waarde gedaald zijn. Hetzelfde geld immers ook als de huizen in waarde stijgen. Voor starters is het echter heel erg ongunstig als de prijs van een woning stijgt, zei moeten veel grotere risico's nemen of meer sparen.... de markt zit niet voor niets op slot, het betaalbaarheidsniveau is ruim overschreden. Door de hoogconjunctuur en de extreem lage rente i.c.m. de hypotheekrente aftrek konden mensen belachelijke bedragen lenen i.v.t. hun inkomen.... na de 'boom' komt nu de 'bust'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')