Zie de post van Adelante voor de uitleg. Maar boom/erfafscheidingskwesties zijn al wel vaker langs gekomen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:31 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ik ben vaste kijker, maar van deze wet had ik nog nooit gehoord!
Geldt volgens mij alleen voor 'nieuwe' bomen, niet voor bomen die er al langer dan 20 jaar (oid) staan.quote:
Dat is 'termijnenrecht', soms ontstaat een recht door lang gedogen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:32 schreef Palomar het volgende:
[..]
Geldt volgens mij alleen voor 'nieuwe' bomen, niet voor bomen die er al langer dan 20 jaar (oid) staan.
Die wortels zitten gewoon onder de gebouwen die daar staan hoor. Ik zou het risico niet durven nemen.quote:
Je mot geen ouwe bomen verplaatsen, dan gaan ze dood.quote:
quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Je mot geen ouwe bomen verplaatsen, dan gaan ze dood.
Geldt ook voor ouwe mensen.
bomen hebben ook gevoel!quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:38 schreef Karina het volgende:
Wat geeft een mens het recht het lot van een boom te bepalen
Esdoorn Ahkbarquote:Op dinsdag 13 september 2011 22:38 schreef Karina het volgende:
Wat geeft een mens het recht het lot van een boom te bepalen
quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:42 schreef Operc het volgende:
[..]
TT voor het volgende topic: Waar Kerncentrales bij de buren staan.
de gemeente bouwt een veranda voor jequote:
Zou nog best eens kunnenquote:Op dinsdag 13 september 2011 22:46 schreef vuvuzela het volgende:
Vangt uw hoge boom ook veel wind? schrijf dan... Zou ie komen
Een boom 'monumentaal' noemen vind ik anders ook behoorlijk decadentquote:Op dinsdag 13 september 2011 22:55 schreef BasEnAad het volgende:
Terechte uitspraak. Je gaat toch godverdomme geen monumentale boom kappen omdat er blaadjes vanaf vallen. Echt decadentie ten top.
quote:Grote problemen rond een recht van overpad
De familie Ruijgrok heeft onenigheid over het pad van hun buren. Tot overmaat van ramp loopt dit pad achter het huis van de buren naar hun eigen huis. Door de onduidelijkheid over het gebruik van het pad is de spanning tussen de buren te snijden. En helemaal nu de buren ter ore is gekomen dat de familie Ruijgrok een kapsalon wil beginnen achter hun huis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |