Boterbartje | dinsdag 6 september 2011 @ 22:07 |
Aanschouw hier; het 75e autorij topic. ![]() De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus VW Golf 4, 1.9TDI, 2002, ploatje Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990 foto 1 foto 2 FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Lancer 1.3, 1996 Foto JDude Renault Clio III 1.5 dCi, 2006, Foto 1 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Nissan Micra 1.3, 1998. ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. [ Bericht 0% gewijzigd door Boterbartje op 07-09-2011 22:02:24 ] | |
CherryLips | dinsdag 6 september 2011 @ 22:09 |
Ik heb geen koe ![]() Hebben weinig posters hier een nieuwe bak gekocht? | |
Grielen | dinsdag 6 september 2011 @ 22:11 |
Nieuw in de zin van, hebben mensen sinds de oprichting van deze reeks hun auto vervangen, of bedoel je gewoon dat iedereen een gaar ding heeft hier? ![]() | |
JDude | dinsdag 6 september 2011 @ 22:13 |
Mijn koe voldoet nog. Eigenlijk is'ie zelfs wat duur voor de afstandjes die ik er nu mee rij, maar goed, inruilen gaat me ook bepaald geen winst opleveren. | |
CherryLips | dinsdag 6 september 2011 @ 22:14 |
Nou ja, ik zie veel auto's 'oudere' auto's staan, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die een nieuwe auto hebben gekocht ![]() | |
Piles | dinsdag 6 september 2011 @ 22:14 |
Gezien de afschrijving van een nieuwe auto, gaat er hier nooit een splinternieuwe komen denk ik zo ![]() | |
Grielen | dinsdag 6 september 2011 @ 22:16 |
Haha, dat denk jij. Nog maar 4 dagen, vriend. ![]() | |
Piles | dinsdag 6 september 2011 @ 22:17 |
Hier, als in bij mij hè ![]() | |
JDude | dinsdag 6 september 2011 @ 22:18 |
Eensch. | |
Sjoegerd | dinsdag 6 september 2011 @ 22:18 |
Misschien dat mijn volgende auto wel nog ouder is ![]() | |
CherryLips | dinsdag 6 september 2011 @ 22:19 |
Ik zit de afweging te maken tussen een nieuwe en een goede tweedehands, maar merk dat het verschil niet eens zo groot is ![]() | |
Piles | dinsdag 6 september 2011 @ 22:20 |
Dan ga je voor een auto onder de 15k zeker? | |
CherryLips | dinsdag 6 september 2011 @ 22:20 |
Ja, een zuunig boodschappenbakje ![]() | |
Grielen | dinsdag 6 september 2011 @ 22:20 |
Ja ach, als ik de staats zou winnen dan zou ik denk ik toch een 2e hands Alfa Brera kopen, en m'n eigen auto helemaal ombouwen en opfokken naar een wolf in schaapskleren met 300 pk ![]() | |
gateway | dinsdag 6 september 2011 @ 22:23 |
hej, ik sta weer met de Golf in de OP ipv de Touran? | |
Grielen | dinsdag 6 september 2011 @ 22:25 |
foto Deze mag trouwens in de OP bij mijn auto, ik zie dat de imageshack-fail-foto's weg zijn gehaald. | |
Kriegel | dinsdag 6 september 2011 @ 22:28 |
De aanhanger zit er standaard aan vast? | |
Grielen | dinsdag 6 september 2011 @ 22:35 |
Nee, maar ik heb even geen andere foto's ![]() | |
Rensjebree | woensdag 7 september 2011 @ 08:24 |
Dat dus ![]() Ik ben verliefd zelfs! hoe kom ik trouwens in "De heilige koeien" lijst? | |
L0we | woensdag 7 september 2011 @ 08:55 |
Kratje bier regelen voor TS ![]() | |
L0we | woensdag 7 september 2011 @ 08:56 |
Hier ook niet, omdat je dan ook vaak zit met een langere levertijd. Daar heb ik helemaal geen zin in! ![]() | |
Rensjebree | woensdag 7 september 2011 @ 09:11 |
Tsskkk! | |
Boterbartje | woensdag 7 september 2011 @ 10:36 |
Heb mijn eigen koe er maar even tussen gezet en foto van grielen ![]() | |
Kriegel | woensdag 7 september 2011 @ 11:05 |
Zet je naam dan ook op alfabetische volgorde. ![]() | |
Kriegel | woensdag 7 september 2011 @ 11:09 |
Heb ik het geld niet voor. ![]() Echt hoor, je kunt ook in jouw geval beter naar een leuke occasion van 2-4 jaar oud kijken. Zeker omdat je 'm toch niet zoveel gebruikt. | |
L0we | woensdag 7 september 2011 @ 11:10 |
Abbeejorrtt bedoel je? ![]() Ik zou eerder de lijst even alfabetisch sorteren ![]() | |
CherryLips | woensdag 7 september 2011 @ 11:18 |
Maar een occasion is bijna even duur als een nieuwe auto. Had laatst een leuke tweedehands gezien, een Nissan Micra uit 2006, die was al 6500 euro. Dan kan ik bijna net zo goed gelijk een zuiniger bakje nemen waar je het komende jaar nog geen wegenbelasting bij hoeft te betalen. Denk ik dan. Iedereen zegt wat anders ![]() | |
Kriegel | woensdag 7 september 2011 @ 11:27 |
Die Micra zal echter behoorlijk aangekleed zijn, waar je met iets meer geld nieuw misschien net een kale 107/Aygo/C1 krijgt die ook nog eens minder volwaardig is als auto. Een Micra is beter. Een Yaris ook, kun je ook makkelijk een hele mooie van vinden voor 6500. Voor iets meer zelfs eentje van het nieuwste model met een fatsoenlijke motor. En voor nog iets meer is ie zelfs luxe aangekleed (aanrader). Staar je trouwens niet te blind op wegenbelasting, als beiden benzineauto's zijn is het verschil toch verwaarloosbaar. Wat betaal je nu eigenlijk per maand in WB voor een Micra? Volgens mij 25 euro ofzo. Zet dat vervolgens eens af tegen de duizenden euro's die je in aanschaf bespaart. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 07-09-2011 12:06:54 ] | |
CherryLips | woensdag 7 september 2011 @ 11:32 |
Argh ![]() | |
house_is_a_feeling | woensdag 7 september 2011 @ 12:08 |
Mijn Lancer vervangen voor een Laguna, en die is nu een beetje duur en bijna overbodig dus mag er weer uit. | |
Dubish | woensdag 7 september 2011 @ 15:25 |
Vandaag de tijd gehad om de raamschakelaar te vervangen:![]() ![]() ![]() Geen afgebladderde verf meer ![]() | |
Boterbartje | woensdag 7 september 2011 @ 15:29 |
Mooi gedaan! ![]() Wat voor een auto als ik vragen mag? ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 7 september 2011 @ 15:32 |
Boterbartje heb je een 140pk of een 170pk versie van de 2.4? | |
Dubish | woensdag 7 september 2011 @ 15:38 |
Een Audi A6 3.0TDI 2006 De lijst met auto's in de op zijn nog niet geupdate hiervoor had ik een Peugeot 307 1.4HDI ![]() | |
Boterbartje | woensdag 7 september 2011 @ 15:53 |
Ik zag de deur en ik dacht; neh dit is geen Peugeot maar een audi/volkswagen/mercedes/bmw achtige deur haha ![]() Mooie bak is dat ja! | |
RingBewoner | woensdag 7 september 2011 @ 16:36 |
Zeker een mooi auto. Zit ook een lekker gangetje in. ![]() | |
Dubish | woensdag 7 september 2011 @ 16:47 |
Bedankt! Ik heb hem al sinds februari, enige upgrades zijn al gedaan. Ben alleen nog van plan om S6 (Sierstuk)uitlaten eronder te zetten. En nog een paar kleine dingen, zoals nieuwe raam motor, automatisch kofferklep, en een dension gateway 300. Dit is mijn lijst, zal het tot de zomer gaan spreiden, want alles in 1 keer is niet goed voor de portemonnee ![]() | |
Dubish | woensdag 7 september 2011 @ 17:13 |
Paar dagen geleden wat foto's geschoten:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Marco001 | woensdag 7 september 2011 @ 17:15 |
Zo, auto was weer klaar.. VIel helaas wat duurder uit als geschat, door o.a een zeer bekend VAG-kwaaltje: de Bobine.... 2e keer in 1 jaar tijd dat hij (dit keer preventief) vervangen is.. Hij rijd nu echter wel weer super! en een stuk stiller als eerst.. to-do list nog: reparaties: - beschadigde velgen - licht beschadigde armleuning bestuurderszaijde(kunststof slijtage) Daarnaast nog: lichte verlaging, subwoofer, en een FR uitlaat/bodykit.. | |
RingBewoner | woensdag 7 september 2011 @ 17:45 |
Beschadigde velgen heb ik ook. Maar bij mij is er echt een dikke hap uit het midden van de velg. Een stuk van 2 á 3 mm diep en ongeveer 2x3 cm. Dankzij de wasstraat waar ik dus niet meer heen ga. Wat kost zo'n geintje ongeveer en is er in de buurt van Groningen een goed adres voor? | |
Marco001 | woensdag 7 september 2011 @ 18:19 |
In Drachten zit een pedercoatingbedrijf, die doet ook velgen..afhankelijk van de maat, maar ik geloof dat 4* 15" 200,- kost... | |
RingBewoner | woensdag 7 september 2011 @ 18:53 |
Per velg? | |
gateway | woensdag 7 september 2011 @ 19:25 |
Voor in de OP: Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 | |
PerryVogelbekdier | woensdag 7 september 2011 @ 19:35 |
Voor 4 velgen.. Dat is een relatief normaal bedrag | |
Rene | woensdag 7 september 2011 @ 19:37 |
Leukste parkeergarage in Nederland, na de heden overleden Naberpassage, Haddingestraat ![]() ![]() | |
gateway | woensdag 7 september 2011 @ 20:32 |
Trouwens, het remprobleem is er nog steeds..... ![]() Probleem: Rechterachterrem was kokend heet (velg kon je eieren op bakken!) Remblokjes vernieuwd (rechts achter was niks meer) Probleem was een stuk minder, maar nogsteeds aanwezig. REmklauw vervangen, probleem was er nog Handrembijgesteld, probleem is er nog Nu denkt men, dat doordat de remslang (het laatste stukkie dat dus flexibel is) ook heet is geworden, en blaasjes heeft aan de binnenkant van de slang, en dat daardoor de remvloeistof te langzaam terugkan naar het tankje en daardoor dus steeds eigenlijk iets aanloopt. Ik moet nu proberen na een stuk rijden zonder te remmen auto uit laten rollen, en dan voelen of de velg warm is. iets anders konden ze zich niet bedenken..... Nou dacht ik; hier zitten ook wel wat monteurs / mensen met kluservaring, misschien hebben die nog geniale ideën? | |
Grielen | woensdag 7 september 2011 @ 20:33 |
Ik zou zeggen, PM naar Chuck-N0rr1s | |
L0we | vrijdag 9 september 2011 @ 00:15 |
Ik neem aan dat je achter ook remklauwen hebt? Dat remslangenverhaal vind ik erg vreemd. Die dingen kunnen echt wel wat warmte hebben. Maar dat is ook redelijk eenvoudig te testen. Als je dat wiel opkrikt, op de rem trapt, loslaat, moet hij daarna gangbaar zijn. Als je dan nog weerstand hebt loopt de rem nog aan. Dat kan dan aan 3 dingen liggen. Of het is inderdaad iets met de remvloeistof die druk blijft geven. Of het is de klauw die niet lekker gangbaar is (productiefoutje?) Of de remblokken zijn niet goed gesmeerd, waardoor ze niet makkelijk uit mekaar gaan. (lijkt me de minst reële optie, het is een nieuwe klauw, zoveel frictie zit daar niet in) | |
Mikkie | vrijdag 9 september 2011 @ 09:01 |
Het is een parkeergarage, zo bijzonder kan dat toch niet zijn? ![]() | |
D-Mon | vrijdag 9 september 2011 @ 09:30 |
Ooh, mogen mijn koeien er ook bij komen te staan? ik heb een: Ford Focus 1.6 '99 Renault Laguna 1.9 dCi Privilège '04\ foto's komen dan later nog | |
Sjoegerd | vrijdag 9 september 2011 @ 20:52 |
Wat een banden vandaag ![]() ![]() | |
L0we | vrijdag 9 september 2011 @ 20:55 |
bizar ![]() | |
L0we | vrijdag 9 september 2011 @ 20:56 |
Waarom? ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 9 september 2011 @ 20:59 |
35 inch Mud/Snow banden voor een Landcruiser ![]() ![]() | |
Mikkie | vrijdag 9 september 2011 @ 21:01 |
Maar winterbanden in die maat zijn toch helemaal niet logisch? Hoe meer druk per cm², hoe beter. Dus smaller is beter. | |
L0we | vrijdag 9 september 2011 @ 21:01 |
Niet groot genoeg? WTF... Waarom niet? | |
Sjoegerd | vrijdag 9 september 2011 @ 21:28 |
Offroaders, groter is beter ![]() Stoerheid denk ik ![]() | |
Grielen | vrijdag 9 september 2011 @ 23:21 |
Even voor de beeldvorming: ![]() | |
Dawnbreaker | zaterdag 10 september 2011 @ 01:28 |
Zo een, maar dan iets kleiner, had ik vroeger als kind, om mee te spelen in het zand ![]() | |
gateway | zaterdag 10 september 2011 @ 09:27 |
nieuwe blokken en nieuw ding waar die blokken inzitten (bremssattel?) ik vindt het heel irritant dat ze het niet op kunnen lossen....... | |
Sjoegerd | zaterdag 10 september 2011 @ 13:07 |
Werk nu voor stage aan zulk spul ![]() ![]() | |
Marco001 | zaterdag 10 september 2011 @ 20:27 |
Dat is toch die ene met die scherpe bocht vlak na het poortje om eruit te rijden? Daar moet je met een C8 gewoon 2-3 keer steken... | |
gateway | zaterdag 10 september 2011 @ 22:54 |
Yeah ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
L0we | maandag 12 september 2011 @ 10:14 |
De klauw zelf dus niet, daar kan het probleem oko in liggen... Daarvan kunnen ze zo voelen of hij nog goed gangbaar is, of niet. Ben je wel eens naar een andere garage geweest? | |
gateway | maandag 12 september 2011 @ 19:27 |
nee, niet bij een andere garage geweest. Wat vervangen is is dat ding waar de cylinder inzit die de blokken tegen de schijf drukt (dat wat bij sportwagens \ gepimpte wagens weleens compleetbv rood geverfd is) | |
FalleNk810i | maandag 12 september 2011 @ 20:01 |
Even een plaatje opgezocht van het remsysteem achter van een Touran uit 2003:![]() Wat jij bedoeld is het geheel wat met nummer 1 is aangeduid? Hierin zit inderdaad de remcilinder zelf, welke icm de klauw de blokken op de schijf drukt! Hier de link, onderaan staan de onderdeel nummers en de namen: http://www.wagenstad.com/index.php?modid=559&page=6-615-60 | |
gateway | maandag 12 september 2011 @ 20:07 |
dat wat met 1 is aangeduidt is inderdaad vervangen, die glimt, de andere kant (links van de auto) roest | |
JDude | woensdag 14 september 2011 @ 17:06 |
Morgen de Afsluitdijk weer eens met een bezoekje vereren. | |
house_is_a_feeling | donderdag 15 september 2011 @ 13:08 |
Mensen, Ik heb binnenkort wellicht een chauffeursopdrachtje voor 2 dagen en grote kans dat ik een automaat moet rijden. Is daar nog iets anders aan dan een gewone schakelbak? Natuurlijk geen koppeling, maar hoe rijd je weg? In de D en gaan? Wil er iemand even de ins & outs opsommen? ![]() | |
rycemasta | donderdag 15 september 2011 @ 13:23 |
Zo simpel is het, ja. Auto begint te rollen zodra deze in D staat. En niet per ongeluk een niet aanwezige pedaal intrappen. | |
house_is_a_feeling | donderdag 15 september 2011 @ 13:25 |
Dus bij stoplichten en wegrijden voet op de rem ? Moet ik die rem behandelen als een koppeling (rustig op laten komen) ? | |
L0we | donderdag 15 september 2011 @ 13:28 |
Volgorde is: P - R - N - D (3 - 2 - 1) Het is vrij eenvoudig. als hij geparkeerd staat kan je hem in P zetten, zo zal je hem ook wel aantreffen. Om hem daaruit te halen druk je het knopje op de pook in, en schuif je hem naar N toe. Dan staat hij in de vrijloop. Vanaf daar kan je hem (zonder het knopje in te drukken) in de D zetten, en gaan rijden. Het knopje heb je overigens alleen nodig als je de R tegenkomt. | |
L0we | donderdag 15 september 2011 @ 13:28 |
Nee, er zit een koppelomvormer in, die zorgt ervoor dat je rustig wegrijdt. Wel zal je auto gaan 'kruipen' als je de rem loslaat | |
house_is_a_feeling | donderdag 15 september 2011 @ 13:33 |
En dit is bij elke auto hetzelfde, of ongeveer hetzelfde? Knopje dus nodig om in de achteruit te kunnen en de parkeerstand. | |
Mikkie | donderdag 15 september 2011 @ 13:42 |
Ja. De rest moet je gewoon met enige souplesse doorheen kunnen. En je gaat geheid even schrikken als de eerste keer lucht trapt op het moment dat je wil koppelen. Ik weet niet wat voor auto je normaal rijdt, maar het is wel goed om te bedenken dat het rempedaal van een automaat vaak een stuk breder is dan in een schakelbak. Als normaal je pedalen heel dicht op elkaar zitten, dan kan het wel eens zijn dat wanneer je 'per ongeluk' wil koppelen, je de rem aanraakt, wees daar op bedacht. Normaal: ![]() Automaat: | |
house_is_a_feeling | donderdag 15 september 2011 @ 13:44 |
Op dit moment rijd ik in een Laguna, en heb al eens mogen ervaren hoe het remmen met de rechtervoet is ![]() ![]() Goed, ik denk dat ik er wel snel in kan komen ![]() | |
Boterbartje | donderdag 15 september 2011 @ 13:47 |
Bedankt hiervoor, ik wist dat ook niet ![]() Sowieso dat een schakelbak leuker is ![]() | |
Marco001 | donderdag 15 september 2011 @ 14:53 |
Inderdaad, vooral niet met links remmen, anders zit je met je neus op het stuur... Mij is geleerd dat je je linkerbeen gewoon tegen de voetensteun moet zetten en daar houden.. | |
L0we | donderdag 15 september 2011 @ 15:02 |
Met links bedoel je? ![]() Klopt, hij zal langzaam beginnen met vooruit rijden. Ideaal met inparkeren ![]() | |
JDude | donderdag 15 september 2011 @ 15:53 |
Nee, niet altijd. Laatst nog in een Iveco bestelbus gereden waar de pook er net zo uitzag als bij een schakelbak. Daar was 1 tikje naar links wisselen tussen automaat en semi-automaat, 1 tikje naar rechts de Neutraal, en een ferme tik naar rechts en dan naar onder de achteruit. Maar ik moet toegeven, die hendels met de hele DNR123-riedel onder elkaar en een knopje er op, die zie je wel vaker. | |
gateway | donderdag 15 september 2011 @ 17:50 |
stond ik daar donderdagmorgen.... Auto open, tas erin, sleutel in contact, draai de sleutel om; Niks meer. Geen display, geen lampje, geen CV........ Gelukkig gereedschap in de auto (en de auto was nog open) en + pool eraf gehaald, 1 minuut later er weer op en alles deed weer...... Vaag. iemand een idee? ik dacht misschien te snel sleutel erin-contact-starten zodat de code van de sleutel nog niet gelezen was? (startblokkering?) | |
Sjoegerd | donderdag 15 september 2011 @ 17:59 |
Oh eerste keer automaat.. Flink wennen ![]() | |
InFrA-WiZ | donderdag 15 september 2011 @ 20:32 |
van automaat naar schakel lijkt me erger ![]() Ik rij nu alweer ruim n jaar automaat, en wil eigenlijk niet meer anders. En voor mensen die zeggen dat n automaat suf is, neem er een met sportshift, of sport-stand. | |
rycemasta | vrijdag 16 september 2011 @ 13:42 |
Nee, een automaat begint niet met koppelen zodra jij je rem loslaat. Een automaat heeft een vloeistofkoppeling die altijd verbonden is met de wielen, maar die verbinding is heel zwak als je geen gas geeft. Het is ongeveer hetzelfde als je voet op de rem houden en de koppeling net tegen het aangrijpingspunt houden. Als je vervolgens je rem loslaat, begint de auto te rollen. | |
Kriegel | vrijdag 16 september 2011 @ 14:20 |
De eigenschappen van een automaat vereisen een beetje gewenning, maar daarna zul je merken hoe vreselijk relaxed het rijdt. Met name in de file is het echt een verademing. Voor sportief doortrappen is het inderdaad niet fantastisch omdat een conventionele automaat zo vroeg mogelijk doorschakelt naar de hoogste versnelling, maar zoals Infra al zegt, een sportshift of iets aanverwants doet wonderen. De mijne heeft er gelukkig eentje, dan rij ik bijvoorbeeld 70 en wil snel verder naar 120/130. Normaal gesproken gaat dat in z'n vier (vierbak) logischerwijs vrij gezapig, dus dan schakel ik de sportshift in en gaat ie direct een versnelling terug, en blijft er ook in gelocked, dus kun je doortrekken tot het maximum aantal tpm alsof het een handbak is. Nou, dan wordt het ineens een heel andere auto kan ik je zeggen, alsof er zo'n ouderwetse turbo bijkomt. ![]() | |
RingBewoner | vrijdag 16 september 2011 @ 14:52 |
Tjongejone. Moest net even in de stad zijn (Groningen). Even vergeten hoe belabberd het er daar aan toe gaat. Als een aantal mensen die ik vandaag tegenkwam in Rotterdam gaat rijden of fietsen houden ze het geen uur vol. Man, man, man. | |
D-Mon | vrijdag 16 september 2011 @ 15:21 |
Met een rental door de USA wezen cruisen.. de eerste paar keer remmen bij een stoplicht was inderdaad wel anders.. je voet gaat immers instinctief op zoek naar een pedaal.. Als je dan verwacht rustig op het stoplicht af te rollen, maar je ziet zelfs het lampje van de ABS oplichten.. is dat wel even schrikken ja.. Andersom vergat ik na een maandje USA ook om terug te schakelen.. en in de 4 bij een stoplicht weg resulteerde in opnieuw voorgloeien enz. | |
Kriegel | vrijdag 16 september 2011 @ 15:25 |
Oh ja, dat is ook nog iets dat je even moet onthouden, een automaat laat zich niet uitrollen. Je gaat in het begin natuurlijk wel langzamer, anders zou je geen gas terug kunnen nemen, maar vervolgens blijf je bij 15 á 20 km/u gewoon doorgaan alsof je in cruise control rijdt. Best bizar als je het niet verwacht, voor stoppen altijd de rem gebruiken dus. Die moet je bij het stilstaan ook ingedrukt blijven houden, tenzij je de bak in de Neutraal- of Parkeerstand zet. P is beter, in N wil mijn auto soms toch nog eigenwijs gaan kruipen. Maar goed, voor eventjes stilstaan is je voet op de rem geen punt. [ Bericht 15% gewijzigd door Kriegel op 16-09-2011 15:35:31 ] | |
Marco001 | vrijdag 16 september 2011 @ 17:47 |
Dat terugschakelen hoeft bij Mercerdes niet... gewoon vol gas geven, de automaat schakelt direct 1 of 2 versnellingen terug en je bent weg.. ![]() | |
Kriegel | vrijdag 16 september 2011 @ 18:02 |
Kickdown bedoel je? Dat doet die van mij ook, alleen werkt de sportshift gek genoeg veel effectiever. Vraag me niet waar dat aan ligt trouwens. ![]() | |
rycemasta | vrijdag 16 september 2011 @ 18:12 |
Een sportstand zet de bak meestal klaar in de juiste versnelling, zodat je het vermogen meteen beschikbaar hebt. Anders moet de bak nog reageren op de pedaalstand en vervolgens terugschakelen. Op de meeste oude automaatbakken zat er dan ook geen verschil tussen de normale stand en de sportstand bij een sprint vanaf stilstand. Het was vooral handig bij tussensprints. | |
Kriegel | vrijdag 16 september 2011 @ 18:22 |
Ik heb een wat oudere auto, dus dan zal dat laatste wel opgaan. Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd om in die stand weg te rijden, dus ik heb geen idee wat voor uitwerking het dan heeft, maar voor korte tussensprints is het altijd een prima uitkomst. Feit blijft verder natuurlijk gewoon dat je met een schakelbak altijd meer controle over het gedrag van je auto hebt, dit soort methodes in een automaat blijven een compromis. | |
Mikkie | zaterdag 17 september 2011 @ 10:29 |
![]() | |
Kriegel | zaterdag 17 september 2011 @ 11:49 |
Had die al eens gezien ja, de clue en dat het nep/sarcastisch is zie je niet echt aankomen zeg maar. ![]() | |
Kadooosh | maandag 19 september 2011 @ 09:05 |
Voor de wielrenners onder ons, als je een beetje goeie pomp hebt kan je daarmee je auto ook gewoon op pompen ![]() Scheelt weer elke keer een euro/0,50 per keer ![]() Ik heb deze pomp en hiermee is ie zo op de 2 bar.. http://www.sportxl.nl/ind(...)e&aid=107143&lang=NL En als je nog een bandenspanningsmeter nodig hebt kan je hem hier gratis aanvragen: http://www.nuon.nl/acties(...)enspanningsmeter.jsp | |
JDude | maandag 19 september 2011 @ 09:09 |
De bandenpomp bij de BP hier is gewoon gratis hoor. | |
RingBewoner | maandag 19 september 2011 @ 09:12 |
Hier ook. | |
Kadooosh | maandag 19 september 2011 @ 09:41 |
Moet hier overal betalen ![]() Rij nu ook met 1 winterband en die moet heel vaak opgepompt worden... kweet zou eigenlijk een nieuwe band moeten kopen maar ach ik rij er amper mee. | |
gateway | maandag 19 september 2011 @ 11:28 |
Is hier bij de aral en jet ook. Maar heb ook een compressor in de garage ![]() | |
Goddelijker | maandag 19 september 2011 @ 18:22 |
![]() | |
L0we | maandag 19 september 2011 @ 18:30 |
![]() Snel, inruilen dat ding ![]() | |
Goddelijker | maandag 19 september 2011 @ 18:33 |
120.000 in 11 jaar tijd. ![]() | |
L0we | maandag 19 september 2011 @ 18:35 |
komt met gemak 3 keer zo ver ![]() | |
Goddelijker | maandag 19 september 2011 @ 18:40 |
Iedereen schat m'n auto ook altijd een aantal jaar jonger in. ![]() | |
L0we | maandag 19 september 2011 @ 18:44 |
Das vooral het uiterlijk he, dat zegt eigenlijk helemaal niets ![]() | |
Goddelijker | maandag 19 september 2011 @ 18:45 |
Onderhoud krijgt 'ie ook altijd netjes. ![]() | |
Sjoegerd | maandag 19 september 2011 @ 19:21 |
Mijne is dit weekend over de 215.000 gegaan ![]() | |
L0we | maandag 19 september 2011 @ 22:29 |
De renault express die ik pas verkocht heb stond op 397000 ![]() ![]() | |
Sjoegerd | maandag 19 september 2011 @ 22:40 |
397.000... Moet kunnen ![]() | |
L0we | maandag 19 september 2011 @ 22:57 |
En hij reed nog prima! ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 20 september 2011 @ 15:20 |
Is het een leuk idee om een keer een rondje NL te doen? Allemaal met de auto en langs een aantal vaste punten. En dan allemaal vanaf eigen huis of eigen punt.... Moeten maar kijken hoe we dat uitwerken maar biijvoorbeeld de volgende plaatsen: • Groningen • Emmen • Enschede • Nijmegen • Venlo • Roermond • Heerlen • Maastricht • Weert • Breda • Terneuzen • Vlissingen • Rotterdam • Den Haag • Amsterdam • Purmerend • Alkmaar • Den Helder • Den Oever • Harlingen • Franeker • Leeuwarden • Drachten Zoiets. Uiteraard moet één en ander nog verder worden uitgewerkt. Ik heb misschien niet allemaal logische plaatsen gepakt en de te rijden route moet nog worden bepaald. Maar is hier een beetje animo voor? | |
JDude | dinsdag 20 september 2011 @ 15:34 |
Zoiets heb ik afgelopen voorjaar nog gedaan. Iets van 1700 km door Nederland (en een stukje Belgie) in twee dagen. | |
RingBewoner | dinsdag 20 september 2011 @ 15:45 |
Alleen NL is 1000. Kan in één dag. | |
L0we | dinsdag 20 september 2011 @ 16:26 |
Als 'meet' bedoel je? Lijkt me niet echt wat om daarvoor een hele dag in de auto te zitten. 1000 km moet je al snel 15 uur voor rekenen hier in nederland. Al helemaal als je ook ergens stopt om te eten, en met mekaar te praten ![]() Ik ga zelf komend weekend een rondritje maken via Belgie, Luxemburg en Duitsland, hoop dat het weer een beetje meezit. [ Bericht 3% gewijzigd door L0we op 20-09-2011 16:32:51 ] | |
FalleNk810i | dinsdag 20 september 2011 @ 17:21 |
115.000 in 21 jaar hier ![]() | |
Marco001 | dinsdag 20 september 2011 @ 17:24 |
140000 in 8.6 jaar. Voor de meet, vanaf groningen ri duitsland weet ik wel wat leuke weggetjes | |
blup | dinsdag 20 september 2011 @ 17:27 |
051930NAP in 25 jaar.. 2000 kilometer per jaar. ![]() | |
L0we | dinsdag 20 september 2011 @ 22:20 |
De Renault 6 van mn pa slaat nog werkelijk alles. 28.000 in 40 (!) jaar! ![]() ![]() grandioos mislukt, maar als je goed kijkt kan je 248000 km ontcijferen. Nog maar iets langer dan een jaar, dan gaat hij de 3 ton over ![]() ![]() | |
JDude | dinsdag 20 september 2011 @ 22:29 |
Kan ja, maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 20 september 2011 @ 23:02 |
Omdat een volle tank 100ek kost | |
monsterd. | dinsdag 20 september 2011 @ 23:34 |
wauw zeg! Waar rijdt hij er zoal mee naartoe dan? :p | |
Sjoegerd | dinsdag 20 september 2011 @ 23:39 |
Bij mij gelukkig niet ![]() ![]() | |
gateway | dinsdag 20 september 2011 @ 23:52 |
zal ook wel niet lang meer duren........ ![]() | |
Marco001 | dinsdag 20 september 2011 @ 23:54 |
nou, als ik 100,- voor een volle tank ga moeten betalen, gaat mijn auto denk ik snel weg... Dat is meer dan 3* zoveel als wat ik nu betaal(c.a 30,- voor 50 liter) | |
Sjoegerd | woensdag 21 september 2011 @ 00:01 |
Heb medelijden met de klanten van mijn stagebedrijf.. 80 liter diesel in die tanks geloof ik ![]() | |
Mikkie | woensdag 21 september 2011 @ 00:03 |
Ik red het nu ook nog voor zo'n 80 euro inderdaad. Gelukkig rij ik diesel ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 21 september 2011 @ 00:14 |
Ik ben nu voor zo'n 60 euro wel klaar bij een tankbeurt denk ik. Rij m nooit heel ver leeg eigenlijk. | |
gateway | woensdag 21 september 2011 @ 00:22 |
met nog 200km te gaan volgens de BC, heb ik net 47,30 liter getankt en was daarvoor 62,86 kwijt.... Diesel that is. Volle tank is nog net onder de 70 euro....... | |
Mikkie | woensdag 21 september 2011 @ 00:27 |
Bij mij gaat er meestal tussen de 50 en 55 liter in, à 1,329 zoals hier in de buurt komt dat tussen de 65 en 75 euro. Geld zat voor een beetje vervoer. En dan woon ik nu nog dicht bij m'n werk ![]() | |
Marco001 | woensdag 21 september 2011 @ 00:43 |
zo, als ik die bedragen zo lees, ben ik blij dat ik voor een LPG G3 auto heb gekozen.. 40,- meer wegenbealsting per maand als de benzine versie, maar (bij mij) per tankbeurt c.a 30 euro goedkoper uit, en aangezien ik 3-4 keer per maand tank, scheelt me dat gemiddeld zo'n 60 euro ![]() | |
L0we | woensdag 21 september 2011 @ 07:37 |
Hij heeft hem zelf nu pas een jaartje, en geloof ik 2 a 3000 kilometer mee gereden. ![]() ![]() | |
JDude | woensdag 21 september 2011 @ 07:56 |
Daar ben in dr werkgever van de vriend waarmee ik het rondje NL maakte ook nog steeds dankbaar voor. | |
L0we | woensdag 21 september 2011 @ 08:13 |
Ik ben juist blij dat ik wat verder van mn werk woon. Kilometervergoeding ftw! ![]() Ik rij nu voor 7 cent per kilometer, en krijg 19 cent. Hou ruim voldoende over voor wegenbelasting, verzekering, onderhoud en heel wat privekilometers. Autorijden kost mij onder de streep uiteindelijk niets... ![]() | |
Rensjebree | woensdag 21 september 2011 @ 08:17 |
Deze week weer begonnen aan m'n schatje! Na verhuizing van garage 6 meter verderop, andere garage gebruik ik nu als opslag. ![]() ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Rensjebree op 21-09-2011 08:22:53 ] | |
Ron.Jeremy | woensdag 21 september 2011 @ 10:14 |
Dank, inmiddels aangevraagd! | |
Mikkie | woensdag 21 september 2011 @ 11:12 |
Ja kijk, die krijg ik al niet. Publieke sector met een maximale vergoeding van wat tientjes per maand. ![]() ![]() Enerzijds, ja. Anderzijds is de lol er op een gegeven moment ook wel vanaf als je met je LPG om de twee dagen staat te tanken, terwijl je met je diesel de hele week kan doorrijden. Ik zou wel een keer lijp worden van dat getank de hele tijd. | |
L0we | woensdag 21 september 2011 @ 11:53 |
Bij mij ist gewoon het aantal gereden kilometers * 0.19. Dat tikt best wel aan met ongeveer 3000 zakelijke kilometers per maand ![]() Ik heb LPG gereden, daar werd je af en toe echt niet goed van! Met een beetje pech stond je per week 3 a 4 keer aan de pomp. Dat is toch wel iets teveel van het goede. Nu ist hooguit 2 keer in de week tanken, dat werkt toch wel een stuk prettiger! | |
Mikkie | woensdag 21 september 2011 @ 11:57 |
Die irritatie en tijdsinvestering zou voor mij al een reden zijn om de iets hogere kosten van diesel te accepteren. En die kmvergoeding is leuk ja. De kans zit er dik in dat ik ook zo'n 3k per maand aan woon-werk ga doen (is nu nog niet), en daarvoor krijg ik...schrik niet: 80 euro per maand! ![]() | |
L0we | woensdag 21 september 2011 @ 13:12 |
WTF... ![]() Ik krijg daar 570 euro voor... ![]() | |
house_is_a_feeling | woensdag 21 september 2011 @ 17:04 |
Die 100 eur waar ik op doelde is voor 66l aan eur95 waar ik dus 750-950km ver mee kom. Die laguna moet er uit ![]() | |
Marco001 | woensdag 21 september 2011 @ 19:05 |
ach, 650 km op 1 tank valt nog wel mee toch(en dan is mijn auto nogal een zuipert.. 1.4 die op benzine 1:12 loopt en op lpg 1:11.5).. dat tanken boeit me niet zo eigenlijk, die 5 minutjes werk.. | |
gateway | donderdag 22 september 2011 @ 18:21 |
heb een FM transmitter gekocht voor in de auto (naja, het wordt een verjaardagskado, anders had ik hem bij voorbaat al niet gekocht) maar wat een prutding. Ziet er mooi uit, werkt handig, alleen ruist..... en dat is wel irritant, als het wat harder staat hoor je het niet..... is er 1 van Toma Car Parts, | |
Boterbartje | donderdag 22 september 2011 @ 18:30 |
Vanmiddag was het druk op de weg, echt stom. Alles stoplichten tegen. Gelukkig wel een chick achter mij, dat was fantastisch ![]() | |
Dennis101 | donderdag 22 september 2011 @ 18:32 |
Deze review staat niet bij je advertentie in V&A. | |
house_is_a_feeling | donderdag 22 september 2011 @ 18:59 |
![]() | |
Mikkie | donderdag 22 september 2011 @ 19:29 |
Mwoah, ik snap 't wel. Als je dan toch in de file/drukte staat, dan liever enigszins aangenaam. Al moet die chick dan eigenlijk naast je zitten natuurlijk ![]() Dude, dat wéét je toch. Het is zo'n halfbakken oplossing. Net als die cassettebandjes met een jackje eraan waar je je iPod ofzo op kan aansluiten. | |
gateway | vrijdag 23 september 2011 @ 08:53 |
en? wie zegt dat dat in een andere auto ook ruist? BTW, auto staat weer bij de garage, ze gaan weer naar de remmen kijken, en de slangetjes vervangen, om zeker te zijn dat het dar niet aan ligt. Als het daarna nog niet over is, dan maar eens naar een ander, heb nog ergens een tegoedbon voor een gratis inspectie van de hele auto bij euromaster | |
gateway | vrijdag 23 september 2011 @ 12:55 |
Auto ook weer terug, als het nu niet over isligt het waarschijnlijk aan het stuurapparaat (of hoe dat ding ook heet) dat er een verkeerd signaal van de ABS of ESP komt oid dat ie wil remmen... maar daarvoor zou ik naar VW moeten...... Hoop dat nu gewoon over is. Schijnt trouwens meer voor te komen, hete remmen achter bij VW, zowel links als rechts? iemand die daar meer over weet? | |
Marco001 | zaterdag 24 september 2011 @ 23:29 |
Seat uit 2003 hier, enige wat mijn auto heeft, is dat hij bobine's vreet... word je niet blij mee, met 40,- per stuk excl btw en montage | |
Mikkie | zondag 25 september 2011 @ 18:43 |
Wat is het toch met spookrijders de laatste tijd? Vanmorgen kwam ik alweer de derde tegen in een maand! ![]() | |
Zuunigerd | maandag 26 september 2011 @ 16:50 |
Iets zegt mij dat jij de spookrijder bent. ![]() | |
CherryLips | maandag 26 september 2011 @ 16:53 |
'Eén spookrijder? Ik zie er wel honderd!' | |
Luchtkoker | maandag 26 september 2011 @ 16:53 |
M'n mams heeft nog geen 45k in 8 jaar gereden ![]() | |
Mikkie | maandag 26 september 2011 @ 17:14 |
![]() Nee echt, drie keer in een maand in dezelfde omgeving. En het is niet dat de bebording of belijning niet duidelijk is. Het wordt tijd voor een camera. En een politie-opstelling bij die wegen om wat rijbewijzen in te vorderen, want het is levensgevaarlijk... | |
von_Preussen | dinsdag 27 september 2011 @ 21:57 |
Het lijkt me een vreemde gewaarwording, je komt de bocht om en dan dit: | |
Piles | dinsdag 27 september 2011 @ 22:00 |
Maar goed dat het niet echt hard ging ![]() Nou ja, beter gezegd: ze hebben goeie remmen... | |
Zuunigerd | woensdag 28 september 2011 @ 02:55 |
Wat een rare botsing. Ze hadden elkaar kunnen ontwijken. ![]() | |
Dennis101 | woensdag 28 september 2011 @ 13:53 |
Zo nu een jaar m'n auto in bezit, vandaag voor APK en beurt. Krijg net een belletje dat ik dadelijk 1300 euro mag komen aftikken ![]() Dat maakt de kosten voor een jaar autorijden: 1050 euro benzine (9200 kilometer) 1300 euro onderhoud 1000 euro wegenbelasting + verzekering Tel daarbij nog de aanschaf op en het was een duur jaartje voor deze student. | |
Mikkie | woensdag 28 september 2011 @ 14:26 |
1.300 euro onderhoud? Krijg je een nieuwe auto? ![]() | |
Dennis101 | woensdag 28 september 2011 @ 14:28 |
I wish. 2 banden (michelin) en dan nog een zooi klein grut en remmen. En dan mag ook nog eens de distributieriem + waterpomp vervangen worden. | |
Marco001 | woensdag 28 september 2011 @ 16:23 |
distributie + pomp hoeft maar 300,- te kosten, maar goed, ik wa slaatst ook 750,- kwijt zonder nieuwe banden/remmen | |
Dennis101 | woensdag 28 september 2011 @ 16:45 |
Mijn garage rekent er 721 euro voor, ik ben totaal niet bekend met de prijzen van dit soort dingen, dus ik zou ook niet weten welke garage dat eventueel goedkoper voor me kan dan. | |
Marco001 | woensdag 28 september 2011 @ 17:03 |
721 voor een nieuwe pomp en distributieriem is volgens mij zelfs inclusief montage erg duur... Zelfs bij Seat"(merkdealer) zelf ben je "maar 300,- kwijt voor vervangen van alleen de riem.. | |
Sjoegerd | woensdag 28 september 2011 @ 17:06 |
Weet niet om wat voor auto het gaat. Maar de ene is de andere niet ![]() | |
Dennis101 | woensdag 28 september 2011 @ 17:09 |
Ik sta in de OP, het gaat om een Clio. Ik vind het ook erg veel geld, maar goed, ik heb niet het idee dat ze hier nou extreem veel duurder dan een willekeurige andere universele garage. | |
Sjoegerd | woensdag 28 september 2011 @ 17:11 |
Is het een 16-klepper? | |
Dennis101 | woensdag 28 september 2011 @ 17:12 |
Jups. | |
Sjoegerd | woensdag 28 september 2011 @ 17:15 |
Daarbij moeten waarschijnlijk ook een geleiderol en de spanner/spanrol vervangen worden. En er staat ongeveer 3 uur voor aan arbeid. Blijft er onder de streep alsnog aardig wat aan onderdelen over. | |
Dennis101 | woensdag 28 september 2011 @ 17:16 |
Tja, hij had nu 5 uur arbeid gerekend, dus als ze eerder klaar zijn valt die rekening ook lager uit. Maar wat ik al zei, ik heb niet het idee dat ze me daar nou keihard oplichten of extreem duur zijn. | |
Mikkie | woensdag 28 september 2011 @ 17:24 |
Bron. De tering. Is er iemand van jullie die ergens 4,7% inflatie heeft gemerkt? | |
Dennis101 | woensdag 28 september 2011 @ 17:26 |
De tering inderdaad, dat zijn flinke verhogingen. Hopelijk blijf ik nog lang boetevrij klopt af | |
Mikkie | woensdag 28 september 2011 @ 17:32 |
Mja, en toch kun je altijd wel ergens tegenaan lopen. Ik reed van de week ook heel rustig, kwam de bebouwde kom in rollen en zo'n 100m na het bord 'bebouwde kom' stond al een kast. Helaas ben ik bang dat ik 'm te laat zag. ![]() Ik ga maar eens opteren voor een DSI. Bizar. Op deze weg 80km/h rijden kost je voortaan 300+ euro. Zo'n detector heb je snel terugverdiend. En voor het verhoudingenbeeld: Winkeldiefstal kost 'maar' zo'n 200 euro. | |
Sjoegerd | woensdag 28 september 2011 @ 17:38 |
Dus de prijs nu + 15%, +4,7% van de oorspronkelijke prijs + ¤15 euro extra? | |
Mikkie | woensdag 28 september 2011 @ 17:50 |
Daar lijkt het wel op. Plus de administratiekosten natuurlijk, want een boete van honderden euro's versturen is vast niet kostendekkend... | |
Marco001 | woensdag 28 september 2011 @ 19:03 |
Mwah, mijn is ook een 16v, dus dan vind ik die 721 nog steeds best veel eigenlijk, of heb je er nu een met een gouden randje? | |
Marco001 | woensdag 28 september 2011 @ 19:09 |
tja, zat er al een tijdje aan te komen.. Heb echter ook van veel agenten gehoord dat ze dan gaan "staken" omdat zelfs zij het te veel geld vinden... Maar dat b.v he tniet velenen van voorrang aan een voetgangen bij een VOP 140,- omhoog gaat wist ik niet, en is imho absurd, dan kan je inderdaad nog beter gaan stelen, als je dan gepakt word kost het je slechts een PV + 151,- + dit: Een boete voor 10 km/u te hard rijden binnen een 30 km/u-zone bijvoorbeeld, bedraagt dan niet langer ¤54,-, maar ¤93,-.. Er zijn bij ons in de regio dorpen waar zelfs de politie 10km/h te hard rijd in 30-zone's... en... . Het gewijzigde beleid zorgt ervoor dat een grove overtreding sinds 1 januari jl. langer in beeld blijft van het OM (2 jaar in plaats van 1 jaar), zodat er eerder sprake is van recidive en er hogere straffen kunnen worden opgelegd. Nolu zit ik daar weinig mee als ze nou zouden zeggen Educatieve Maatregel, maar zo lijkt het er alleen op dat ze veel geld willen cashen(voorbeeld grove overtreding is b.v. bumperkleven... ) | |
house_is_a_feeling | woensdag 28 september 2011 @ 22:35 |
260000 vandaag aangetikt, rijdt nog altijd als een zonnetje maar die auto blijft te duur ![]() | |
Biogarde | donderdag 29 september 2011 @ 10:59 |
Ford Escort Clippert weer goedgekeurd ![]() 13 maanden automaten ![]() Heb wel m'n remvoeringen achter laten vervangen en m'n schijven voor (180 euro). | |
gateway | zondag 2 oktober 2011 @ 11:29 |
Sow, gister ff naar groningen op en neer geweets om een bagagerol voor de touran op te halen ![]() ![]() goede 400 km, versturen was geodkoper geweest ![]() ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 2 oktober 2011 @ 19:46 |
Kan iemand mij vertellen wat het nut van dit verdrijvingsvlak is? | |
Goddelijker | zondag 2 oktober 2011 @ 19:47 |
Volgens mij wordt het op die manier vrij vaak gedaan hoor. ![]() | |
Piles | zondag 2 oktober 2011 @ 19:49 |
Dat komt zo vaak voor ja... Er is niet genoeg ruimte voor 2 banen, dus zo ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 2 oktober 2011 @ 19:54 |
Ik zie het ook inderdaad overal, het was dan ook maar een voorbeeld. Alleen ik snap het verdrijvingsvlak-idee niet. Je kunt de baan toch gewoon aan het begin van de wegverhoging beginnen? | |
Goddelijker | zondag 2 oktober 2011 @ 19:57 |
Ik denk dat het er voor zorgt dat mensen niet meteen vanaf het begin zich langs de auto voor hun proberen te wurmen, terwijl de andere misschien 2 meter later naar links gaat en zo de neus van de ander meeneemt. | |
house_is_a_feeling | zondag 2 oktober 2011 @ 20:02 |
Grappig punt, mijn instructeur had mij altijd ingestampt dat ik METEEN moest opschuiven. | |
Goddelijker | zondag 2 oktober 2011 @ 20:05 |
Rij jij nog steeds precies hetzelfde als toen je les had? | |
house_is_a_feeling | zondag 2 oktober 2011 @ 20:06 |
Sommige acties wel, anders rijd ik als een echte Pool ![]() | |
Goddelijker | zondag 2 oktober 2011 @ 20:07 |
Zou dus iedereen netjes meteen naar links/rechts voegen? ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 2 oktober 2011 @ 20:08 |
Ik vind dat iedereen dat wel moet doen op momenten dat het kan ja ![]() | |
Goddelijker | zondag 2 oktober 2011 @ 20:09 |
Ik vind ook dat iedereen moet doorrijden op de snelweg, doet ook niet iedereen. | |
house_is_a_feeling | zondag 2 oktober 2011 @ 20:09 |
Dat ook inderdaad! | |
Goddelijker | zondag 2 oktober 2011 @ 20:10 |
En ik vind dat iedereen naar rechts moet op de snelweg als dat mogelijk is. Doet -lang- niet iedereen. | |
Piles | zondag 2 oktober 2011 @ 20:20 |
Vanmiddag spitsstrook open op de A9 ![]() Ik hoef het vast niet te vertellen ![]() | |
Goddelijker | zondag 2 oktober 2011 @ 20:21 |
Zelfde verhaal op de A28 net voor Utrecht, het gaat wel steeds beter, steeds meer mensen krijgen het door. | |
Sjoegerd | zondag 2 oktober 2011 @ 20:44 |
Alleen is het maar op een kort stuk waardoor je later soms in de knoop komt met de vrachtwagens die dan weer naar links willen ![]() | |
RingBewoner | zondag 2 oktober 2011 @ 20:47 |
Gewoon lekker rechts inhalen. | |
Goddelijker | zondag 2 oktober 2011 @ 20:49 |
Ik heb meer problemen met de mensen die in 't midden blijven rijden en net zo hard gaan rijden als op de rechter baan, waardoor jij een belachelijke manoeuvre moet maken om die mensen in te halen. | |
Goddelijker | zondag 2 oktober 2011 @ 20:49 |
Goedkoper dan bumperkleven. | |
Sjoegerd | zondag 2 oktober 2011 @ 20:50 |
Ben daar al eens van rechts, helemaal naar links gegaan... En voor die andere auto weer helemaal naar rechts ![]() ![]() | |
Goddelijker | zondag 2 oktober 2011 @ 20:51 |
Check. | |
Sjoegerd | zondag 2 oktober 2011 @ 20:53 |
Ze hadden het wel door ![]() | |
RingBewoner | zondag 2 oktober 2011 @ 20:54 |
Daarom. | |
Mikkie | zondag 2 oktober 2011 @ 23:51 |
Ideaal man. Iedereen blijft midden of links, dus gewoon lekker rechts er voorbij hobbelen ![]() | |
ZuidGrens | dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:10 |
Echt vreselijk, ik heb sinds eind juni mijn rijbewijs, maar ik studeer nu en zit dus ook op kamers waardoor ik geen auto tot mijn beschikking heb. Wanneer ik me thuis aan het vervelen ben wil ik wel eens de auto inspringen en gewoon een stukje gaan touren, maar dat kan nu dus niet ![]() | |
monsterd. | dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:27 |
je kunt een goedkopiejopieauto kopen? Beginners altotje ofzo? Laag in verbruik, laag in belasting en laag in verzekering. Helaas ook laag in comfort, maargoed wat wil je dan met een eerste bak. ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:55 |
Comfort is relatief ![]() ![]() | |
monsterd. | dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:57 |
Nouja de micra is ook wel redelijk. Het geluid bij 120+ is idd ook wat minder leuk ![]() | |
Sjoegerd | dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:59 |
Ach, bij plankgas hoor je meer de wind dan het torretje voor me ![]() | |
ZuidGrens | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:09 |
Wel over nagedacht, maar met mijn studentenbudget gaat dat 'm niet worden helaas. Des te lekkerder is het om zaterdag weer in de auto te springen. Het 'probleem' is alleen dat ik beginnend bestuurder ben en dus eigenlijk veel rijervaring op moet doen, nu gebeurt dat alleen in het weekeinde. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:10 |
Of mijn Laguna overkopen en genieten van schipcomfort. 500 euro, mag je meteen meenemen! | |
Biogarde | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:13 |
Ligt ook een beetje aan je lichaamsbouw. Ik tik de 1.93 aan en weeg een kilo of 120, dan moek wel een paar goeie stoelen hebben. Maar ben je 1.80, 70 kilo en heb je een schraal kontje, dan pas je in een ax stoel en trek je dat ook langere ritten. | |
Sjoegerd | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:32 |
1.80, check. Laag gewicht, check. Klein kontje, check. | |
Biogarde | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:35 |
![]() | |
Goddelijker | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:36 |
Een AX... Die vallen in de categorie Alto van die tijd. | |
Sjoegerd | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:48 |
Nee man, veel luxer! | |
Biogarde | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:50 |
Ik had een AX op gas. | |
Sjoegerd | dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:57 |
Ik las ergens iets dat als een auto onder een bepaald gewicht is dat de wegenbelasting dan niet hoger word... Zoja is het misschien wel interessant om zelf een oud systeem in te bouwen ![]() | |
monsterd. | woensdag 5 oktober 2011 @ 00:17 |
Micra's op gas vallen onder die regeling! ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 5 oktober 2011 @ 00:26 |
Dan misschien mijn AX ook wel ![]() | |
gateway | donderdag 6 oktober 2011 @ 17:28 |
hou je nog minder ruimte over ![]() | |
Goddelijker | donderdag 6 oktober 2011 @ 18:37 |
Gastank op de achterbank. | |
Sjoegerd | donderdag 6 oktober 2011 @ 19:53 |
Achterbank er uit, grote plaat mdf er in. En gaan! ![]() | |
Biogarde | donderdag 6 oktober 2011 @ 21:38 |
Ringtank oid. Ik kon nog een krat bier kwijt en dan was het klaar. Maar die auto was levensgevaarlijk bleek achteraf toen iemand stapvoets achteruit de deur in ging en m'n passagier bij me op schoot zat. Ding was einde oefening omdat alle stijlen naar binnen waren gedrukt. Ik wil niet weten wat een klap met 80~100 doet ![]() | |
Sjoegerd | donderdag 6 oktober 2011 @ 23:51 |
Ja ik ken het. Had een kop staart botsing gehad met vrij lage snelheid.. De dwarsbalk tussen de voorschermen voorin was iets gekanteld. Met de hand weer recht kunnen trekken ![]() | |
-tape- | zondag 9 oktober 2011 @ 21:33 |
Dit topic is een beetje deud? Alleen heb ik een vraagje mbt snel optrekken ![]() ![]() Ik snap dat het antwoord per auto verschilt, maar ik denk; kan het op z'n minst proberen. Oh en ik heb 6 maanden me rijbewijs, dus denk niet dat ik al een volleerd bestuurder ben (A) | |
Piles | zondag 9 oktober 2011 @ 21:35 |
Uhm, koppel is iets anders dan de koppeling hè ![]() Maar dit heeft niks met je koppeling te maken, maar alles met grip. En als je niet genoeg grip hebt, kun je niet hard optrekken. Zo simpel is het volgens mij ![]() | |
-tape- | zondag 9 oktober 2011 @ 21:35 |
Ja koppeling bedoel ik, gewoon het pedaal ![]() | |
Piles | zondag 9 oktober 2011 @ 21:39 |
Grip is niet alleen banden, maar hangt natuurlijk ook af van de kracht van je auto ![]() Een Ferrari of Formule1-auto heeft ook niet onbeperkt grip, hoe goed de banden ook zijn ![]() | |
Marco001 | zondag 9 oktober 2011 @ 21:52 |
het is gewoon een beetje aanvoelen.. Ik weet van mijn eigen auto, dat je tot c.a. 3000rpm kan gaan om snel op te trekken, maar datr hangt ook weer van d egrip op de weg af... | |
Mikkie | zondag 9 oktober 2011 @ 23:28 |
Als je vol plankt schieten je wielen natuurlijk door. Maar ook de kwaliteit van je rubber scheelt wel. Als je van die Linglong plastic prut om je velg hebt liggen ben je sneller je grip kwijt dan met een goede Michelin, Dunlop of Pirelli. | |
Kriegel | maandag 10 oktober 2011 @ 00:30 |
En hoeveel profiel er nog op de banden zit wil ook wel een rol spelen. ![]() Overigens hoef je je er niet druk om te maken dat een normale tweeliter motor te zwaar is voor de aandrijving, zo heel bijzonder krachtig is het nu ook weer niet. Als je nu echt een hele hoop pk's had zou het wel kunnen gebeuren dat een voorwielaangedreven auto allerlei kanten uit wil behalve recht vooruit zodra je veel gas geeft, zogenaamd koppelstuur. Kan met een 2.0 A4 niet het geval zijn. | |
DonnieDarko1979 | maandag 10 oktober 2011 @ 15:37 |
Nog anderhalve week en dan: http://www.hammer-events.(...)9d95e99d942507f3f352 Tenminste als het dan droog is/blijft. [ Bericht 1% gewijzigd door DonnieDarko1979 op 10-10-2011 15:46:32 ] | |
house_is_a_feeling | dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:13 |
Ik blijf erbij, de 206 is een ramp in mijn ogen. Maar wel een ramp die me vanochtend naar het werk gebracht heeft ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:14 |
Is je Lancer nou al verkocht? ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:17 |
Yep al best lang! Nu de Franse dame nog. | |
von_Preussen | dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:17 |
Das mooi dat ie weg is, mag ik vragen om welke reden de Fransoos eruit gaat (heb het topic niet altijd gevolgd)? | |
L0we | dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:32 |
is het zo lastig verkopen? ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:33 |
monsterd & ik delen nu een huisje in de stad dus dat maakt twee auto's overbodig, drie eigenlijk want er is ook al een oldtimer aangeschaft ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:34 |
Je hebt ze al voor vrij weinig, markt is ermee overspoeld zowat. | |
monsterd. | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:08 |
Trouwens, dat was even fijn. De snelweg op ![]() ![]() | |
CherryLips | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:09 |
Ik wist niet dat jullie een setje zijn ![]() | |
Biogarde | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:10 |
Ik rij een Ford Clipper. Die vangen meer wind dan een zeilboot ![]() Merk wel dat de rubbers langs de deuren misschien wel vernieuwd moeten worden. Komt toch nog een hoop tocht doorheen. | |
monsterd. | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:30 |
Al heel lang ![]() Ja bizar is dat. Ik voelde gewoon mijn auto constant shaken door de wind ![]() | |
CherryLips | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:31 |
Ik wist niet eens dat je terug was uit Polen, zo lang ben ik hier al niet geweest ![]() | |
CherryLips | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:32 |
Leuke tijd om caravans in te halen ![]() ![]() | |
monsterd. | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:32 |
Haha omg, dat is idd lang geleden. Ik ben in januari al terugkomen ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:41 |
Had je al een nieuwe auto gekocht Cherry? | |
L0we | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:56 |
Kan ook zijn dat je het mechanisme waar de deur in valt iets aan moet spannen. Dan zit hij net wat strakker dicht ![]() | |
CherryLips | dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:58 |
Nee, vind het toch een hoop geld maandelijks ![]() | |
Marco001 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:56 |
sjonge jonge.. heb nu een voltijd baan in Groningen, en dat kan ik ook merken aan mijn auto; vorige week gewassen, maar hij is nu alweer gigantisch smerig.. (al ligt het ook aan de route die ik neem naar de stad..) Oh, en een vouwfiets past net wel/niet achter in een Ibiza, mocht je je dat ooit afvragen.. | |
Marco001 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:57 |
ach, wat is veel geld? Alles kost tegenwoordig nogal... | |
classpc | dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:57 |
Jij rijdt offroad naar de stad ofzo ![]() | |
JDude | dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:59 |
Mercedes Sprinter was ook leuk vandaag ![]() | |
Marco001 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:01 |
neuh, wel binnendoor.. dus over een paar smalle wegen waar je haast de berm in moet bij tegenliggers.. tís of dat, of 15-20 minuten per keer in de file staan... | |
CherryLips | dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:06 |
Ja, maar als ik al bijna 100 euro kwijt ben zodat ie stil op de oprit kan staan, vind ik een beetje zonde ![]() | |
Marco001 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:11 |
aja, das irritant inderdaad.. ZOu je er veel kilometers mee maken? Anders zou je zo'n oude mercedes ofzo kunnen kopen met een oldtimerverzekering en geen wegenbelasting.. | |
monsterd. | dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:24 |
100 euro is wel een beetje veel. Maargoed dat ligt er dan maar net aan wat voor auto je wilt ![]() ![]() | |
Marco001 | dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:56 |
ach, ik betaal c.a 200,- per maand incl brandstof.. excl zou ik ook op 100,- zitten met allrisk verzekerd, dus zou zeker weten inderdaad stukken goedkoper kunnen.. Maar ben je wele en auto nodig? | |
von_Preussen | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:17 |
Dat jullie een Fiat hadden aangeschaft hadden had ik gelezen, maar dat is idd dan duidelijk, logisch dat je één auto weg doet. Ik weet niet waar je woont, maar naast de kosten zijn parkeerplekken in de stad ook zo'n punt. | |
monsterd. | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:20 |
Nouja we hebben hier wel vrije parkeermogelijkheden dus dat scheelt, maar 3 auto's wordt gewoon heel erg veel. Oke, de ene loopt nog niet maargoed, kijkend naar onze inkomens en lasten die met de auto's meekomen is het niet nodig om een grote belastingslurpendebak te hebben. | |
von_Preussen | dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:22 |
Hebben jullie helemaal gelijk in hoor. ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:22 |
Micra er uit! Splitten de kosten van de Laguna! ![]() En even iets anders, auto accu's.. waar kopen? Brezan? 72,50 een goede deal? | |
von_Preussen | dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:24 |
Eigenlijk wilde ik een grap gaan maken over auto-onderdelen bij de Pool op de hoek, maar dat heeft bij jullie natuurlijk geen enkele zin. ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:27 |
![]() | |
Marco001 | woensdag 12 oktober 2011 @ 18:31 |
hmm, meer alcohol dan bloed zeker? *flauw* wel true story: ooit in een distributiecentrum gewerkt waar ook veel polen werkten, en er zijn er in de 5 weken dat ik er heb gewerkt een stuk of wat ontslagen vanwege het jatten/stiekem drinken van bier tijdens het werk. | |
monsterd. | woensdag 12 oktober 2011 @ 20:33 |
Het probleem ligt dan ook meer in het feit dat de polen die naar nederland komen de uitschotpolen zijn. zelfs in polen willen ze die niet hebben. daarom komen ze daar ook niet aan het werk ![]() | |
house_is_a_feeling | vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:21 |
Laguna mag maandag op voor de APK. Heb er vertrouwen in ![]() | |
Mikkie | vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:29 |
Da's altijd fijn. ![]() | |
Sjoegerd | vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:05 |
Ik heb nog wat dingetjes die ik moet aanpakken voor de apk. Denk dat ik beide remklauwen ga reviseren. Dingen lopen zo af en toe vast. | |
Grielen | vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:31 |
Ik kan een Golf 4 TDI kopen met 230.000 op de teller, voor ¤2500. Is van een bekende, ik heb er zelf ook wel een paar keer in gereden. Maar zit te twijfelen of ik het wel moet doen, ivm dat ik eigenlijk een knappe auto wil kopen na m'n studie... | |
Luchtkoker | vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:52 |
230k... is wel veel hoor. | |
PerryVogelbekdier | vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:40 |
Vandaag es aan het zoeken geweest naar winterbanden met staaltjes voor weinig geld, maar het valt niet mee.. ![]() | |
L0we | vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:28 |
Welke maat zoek je? ![]() | |
PerryVogelbekdier | vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:41 |
14"/15", met band tussen de 155 en 195 breed ![]() 4x100 (naaf 56.6, voor een opel) 13" past niet over mijn remmen heen.. 16" is nog mogelijk, maar dan met een redelijk platte band. Maar dat valt meestal niet in het goedkope segment. | |
L0we | vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:47 |
Volgens mij heeft mn pa wel een setje liggen waar je wat mee kan. Ff informeren welke maat dat was... ![]() | |
PerryVogelbekdier | vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:48 |
Is goed. Ik wacht het af ![]() | |
L0we | vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:52 |
Uit mn hoofd was het 195 65 R15. Half seizoen op gereden, dus eigenlijk nog zgan ![]() | |
Mikkie | zaterdag 15 oktober 2011 @ 03:10 |
Voor een diesel niet. Die Golfjes rijden makkelijk nog een tijdje door na 230k. Als ie maar goed onderhouden is. Mja, de tijd komt eraan hè. Beter koop je ze na de winter of in de zomer. | |
PerryVogelbekdier | zaterdag 15 oktober 2011 @ 07:56 |
Zoiets past er wel onder. En het klopt Mikkie.. Maar het was de bedoeling dat ik een andere auto had voor de winter. Maar die is een paar centimeter korter gereden sinds een paar dagen ![]() | |
gateway | zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:44 |
inderdaad.... Ben ook nog op zoek voor mijn Touran, iets van 195/65/15 5x112 dacht ik..... (zomer is 205/555/16 ) | |
Goddelijker | zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:51 |
Ik rij zomers: 195/55/15 en 's winters: 175/65/14. ![]() | |
Marco001 | zondag 16 oktober 2011 @ 17:41 |
als we het toch over bandenm,aten hebben: s'zomers 205/40/15 en in de wintermaanden 195/60/15 | |
Sjoegerd | zondag 16 oktober 2011 @ 19:26 |
Winter en zomermaat bij mij gewoon tzelfde ![]() | |
L0we | zondag 16 oktober 2011 @ 23:45 |
How come, dattie korter is? Winterbanden zijn 185 65 15. Pm maar bij interesse ![]() | |
PerryVogelbekdier | maandag 17 oktober 2011 @ 07:27 |
Ehm.. Combinatie van niet erg goed opletten + noodstop maken wilde niet zo goed.. Ik PM je ff ![]() | |
house_is_a_feeling | maandag 17 oktober 2011 @ 11:17 |
Zo nog even de Alizé nalopen en dan naar de keuring. Ze kan het! ![]() | |
monsterd. | maandag 17 oktober 2011 @ 21:16 |
De laguna is verkocht. nu is alleen waarschijnlijk de afstandsbediening van de autoradio in de auto blijven liggen ![]() | |
house_is_a_feeling | maandag 17 oktober 2011 @ 21:36 |
Ze kon het niet trouwens. Rotte kokerbalk linksachter en stuurhuishoes gesloopt. ![]() | |
Sjoegerd | maandag 17 oktober 2011 @ 21:36 |
Afstandsbediening? Kun je er vanaf je stoel niet bij dan? ![]() | |
Mikkie | maandag 17 oktober 2011 @ 21:43 |
Haha. Ik heb ook zo'n radio met afstandsbediening gehad, daar doe je echt niets mee. Nu gewoon stuurwielbediening, ideaal. Overigens... dat ding ging toch de export in? | |
monsterd. | maandag 17 oktober 2011 @ 21:56 |
Ja in de micra wel, maar eerder was het altijd wel fijn!
![]() | |
house_is_a_feeling | maandag 17 oktober 2011 @ 21:59 |
Nope. Als je een beetje lekker zitten wil niet ![]() Deze auto had geen stuurbediening helaas! Ja, wordt nu geëxporteerd inderdaad. APK-loos ![]() | |
Sjoegerd | maandag 17 oktober 2011 @ 22:12 |
Lekker zitten houd in onder de kofferklep? | |
house_is_a_feeling | maandag 17 oktober 2011 @ 22:19 |
Neuh, gewoon standje 2 van de stoel? Vanaf het stuur! Ik mis die ruimte nu al ![]() | |
L0we | donderdag 20 oktober 2011 @ 21:04 |
Drempels bestaan niet he, met een renault ![]() | |
Tink89 | zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:57 |
nevermind [ Bericht 97% gewijzigd door Tink89 op 22-10-2011 12:12:56 ] | |
gateway | maandag 24 oktober 2011 @ 18:38 |
Zo, auto is bij de dealer geweest wegens het stotteren als ie warm is, en het piepen en warm worden van de rechterachterrem. Stationair hikkend lopen is niet erg zeggen ze, er zijn geen foutmeldingen. De rem.... dat is volgens VW (let op....) waarschijnlijk het verkeerd monteren van de remblokken!!! Ze moesten de remblokjes er met een hamer uitslaan! En ze zijn gescheurd.... Nu nieuwe blokjes (na weetikhet, 1000km? zal zo eens kijken) en volgens VW is het over... We zullen zien, en dan ruzie maken met de garage over remblokken, remklauw en remslang & alle uren...... VW heeft tevens een gratis lichttest gedaan en alles gecontroleerd en zonodig bijgesteld ![]() | |
Goddelijker | maandag 24 oktober 2011 @ 18:41 |
Vandaag een nieuwe krik besteld voor het makkelijker wisselen van mijn zomer- en winterbanden. ![]() | |
Mikkie | maandag 24 oktober 2011 @ 18:42 |
Verkeerd monteren van de remblokken? Hoe doe je dat dan?! | |
Goddelijker | maandag 24 oktober 2011 @ 18:43 |
Met het remvlak richting je remcilinder ofzo? ![]() | |
gateway | maandag 24 oktober 2011 @ 19:08 |
geen idee... Maar als je ze er met een hamer uit moet slaan?? Ze hebben de oude in de auto gelegd, ze hebben dus links en recht de blokken vervangen, maar ook die ijzertjes die ze vasthouden & wat boutjes (dat zit allemaal in dat doosje) |