quote:In de avond trekt een zone met intensievere neerslag over het land. Hierbij is vooral in het noorden ook onweer mogelijk. Daarbij trekt de wind dan nog iets verder aan. Buitengaats kan tijdelijk een zuidwesterstorm, windkracht 9, bereikt worden en in het hele land moet men dan beducht zijn op zware windstoten tot wel bijna 100 km/uur.
Tot valt het in Oss mee.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:53 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep het is pas sinds vanmiddag begonnen.
Dat is ook niet gek als het ergste nog moet komen hequote:Op dinsdag 6 september 2011 16:57 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Tot valt het in Oss mee.
Paar kleine windstoten gehad. Verder zit ik zo ongeveer precies op de 1-2 level van estofex.
Inderdaad, misschien dat de wind vanavond wat aantrekt?quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:43 schreef zoem het volgende:
Tot nu toe valt de wind verder landinwaarts in Zeeland nog mee. Het zwaartepunt ligt nog steeds in Noord-Holland. Het lijkt is gewoon herfst buiten
Het laatste radarbeeld op Meteox liegt er niet om inderdaad.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:13 schreef Drassss het volgende:
Deel wat nu boven Londen hangt zal over een aantal uren hier in Midden-Nederland gaan huishouden.
Ik denk eerder dat hij gewoon hier , hatsekidee! over me heen gaat (Den Helder)quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:57 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Op dat gebied moeten we ons dus focussen. Let inderdaad niet op de kleuren, maar meer op de grote ervan
Net zoals bij Estofex zijn die lijnen van mijn plaatje ook een ruime indicatiequote:Op dinsdag 6 september 2011 17:59 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat hij gewoon hier , hatsekidee! over me heen gaat (Den Helder)
Zo hard waait het heul nog nietquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:38 schreef Fredo55 het volgende:
Mijn windmeter geeft geen gegevens meer door.
Jep het ergste komt nog.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:40 schreef kree het volgende:
Valt hier toch wel weer mee qua wind. (katwijk)
Of moet het nog komen?
In het zuiden valt het mee. Heel de dag met een 2,60 meter hoge bestelbus rondgereden, bijna geen last van de wind.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:54 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Best wel wat wind. Mijn Fordje had er flink last van op de A12.
Het westen ruim in het lvl 2 gebied. Hoeveel drank had die forecaster opquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:05 schreef IkWilbert het volgende:
estofex met een code 2 voor NL
Levels 1 and 2 were issued for parts of the UK, Benelux, Germany, Denmark, Norway and Sweden mainly for severe convective wind gusts and tornadoes.
[ afbeelding ]
Inderdaad, op de A58 regende het harder dan het waaide.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:13 schreef JDude het volgende:
[..]
In het zuiden valt het mee. Heel de dag met een 2,60 meter hoge bestelbus rondgereden, bijna geen last van de wind.
Ik voel wel een enorm contrast met de zomer hoor.quote:
Welke zomer? We hadden voorjaar/lente, toen voorherfst en nu de herfstquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:32 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik voel wel een enorm contrast met de zomer hoor.
You don't see sarcasm when it hits you in the face huh?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke zomer? We hadden voorjaar/lente, toen voorherfst en nu de herfst
Er komen soms klachten van buitenstaanders of crew dat wij te weinig uitleggen aan nieuwe users die daardoor soms wegblijven of afhaken. Vooral op drukke momenten. Er worden soms termen gebruikt die wij wel snappen, maar zij niet, ook al zijn het voor ons 'normale' begrippen (die overigens ik bijv ook niet allemaal snap)quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:22 schreef INViCTuS het volgende:
Frutsel, wat moet er precies gebeuren of is dat teveel uitleggen? Ik ben niet echt op de hoogte denk ik....
Zal ik vanavond + morgenvroeg eens wat knutselen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er komen soms klachten van buitenstaanders of crew dat wij te weinig uitleggen aan nieuwe users die daardoor soms wegblijven of afhaken. Vooral op drukke momenten. Er worden soms termen gebruikt die wij wel snappen, maar zij niet, ook al zijn het voor ons 'normale' begrippen (die overigens ik bijv ook niet allemaal snap)
Er was lange tijd bijv een discussie over: Wat is CAPE? Mensen werden gek van die vraag, waarbij users steevast naar de OP van dit topic werden gestuurd. Maar de OP klopt niet meer. De linkjes sturen je grotendeels naar de Wikipedia en daar zie je niets op. Dus is er maar een extra lap tekst ingegooid ter uitleg.
Dit is al een paar keer aangegeven of dit kon worden opgelost.
Nu zei ik het vanochtend nog al bot (bij deze dan sorry speedy) , maar ik kreeg weer de indruk dat er niets mee gedaan wordt en dat vind ik gewoon jammer.
Daarnaast hadden we dus ook het idee geopperd om een soort van weer-woordenboek voor beginners te maken, waar we 'simpele' begrippen als bijv Convectie, LiftedIndex in kleine vorm gingen omschrijven en eventueel naar een ruimere omschrijving zouden doorlinken, maar daar ging het me hier niet eens om.
Ik merk gewoon aan vragen die ik krijg als dm/pm en soms van mede en hogere crew dat het fijn zou zijn als die uitleg er is. En als we dan in elk geval de OP up to date kunnen houden, is dat al een hele stap. That's all.
Wie wat wil doen graag, alle hulp is welkom. En de vaste club weerfanaten hier kan elkaar vast prima aanvullen in een daarop volgende OP lijkt me.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:55 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zal ik vanavond + morgenvroeg eens wat knutselen?
Eigenlijk wel, maar als je in de OP al 75% neer kan flatsen qua info kan het snel leerzaam lijkt mequote:Op dinsdag 6 september 2011 21:02 schreef Coelho het volgende:
Mensen kunnen toch ook gewoon Google raadplegen? Het maken van een weer-wiki is toch gewoon het wiel opnieuw uitvinden?
Dat kan uiteraard... maar op drukke (onweers)dagen loopt het hier toch meer storm dan normaal. Nieuwe users willen graag iets weten en dan is het ook nogal bot om te roepen: Google is ur friend... Voordat die user het op google vind, is het topic twee pagina's verder.. nee hij komt hier omdat hij het interessant vind en graag een antwoord wil... op dat moment.. en dan zit je niet op een 'snauw' te wachten. Kleine moeite toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:02 schreef Coelho het volgende:
Mensen kunnen toch ook gewoon Google raadplegen? Het maken van een weer-wiki is toch gewoon het wiel opnieuw uitvinden?
Pittige regen(buien) trekken nu over Zuid-Holland tot en met Groningen. Windkracht 7 t/m 9 langs de kust met flinke windstoten, in het binnenland een laffe 6 ongeveer. Dit zal nog een aantal uren aanhouden, in de ochtend wordt het minder.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:17 schreef Maver24 het volgende:
Goedeavond allen. Wat een weer buiten zeg hier in Rotterdam en omstreken. Dikke herfst met veel wind en regen. Upc stopt zelfs af en toe, storing denk ik.
Wat staat er nog in de planning voor vanavond?. Hoe staat het nu actueel in NL. Dus wind enzo.
Daar moet vast wel iets van veel bij elkaar te vinden zijn...:)quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef Drassss het volgende:
Oke om te beginnen.
De vaste kern, stuur eens wat begrippen naar mij per PM die je graag in de OP wil hebben met uitleg. Links mogen ook, of waar info vandaan gehaald kunnen worden.
Dat kunnen we alvast een begin maken!
True, maar van mij hoeven in dit topic niet alle begrippen, maar gewoon dingen die vaak voorkomen. En dat de linkjes dus eventueel werkenquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:12 schreef INViCTuS het volgende:
Als je in de OP links of een begrippenlijst hebt staan van meest voorkomende dan kan dat best handig zijn. Met name in de latere lente, zomer en vroege herfst heb je veel termen die moeilijk of onbekend zijn. Cape, lifted en veel daarmee komt toch meestal in die maanden voor.
Ik zou wel voorstellen om eerst is na te denken over wat er precies in moet komen voordat je ergens aan begint en het weer 10x bij moet werken of aan moet passen. Laat een aantal mensen het maken en iedereen is meedenken over wat er in moet/zou kunnen. Stel dan ook een deadline dat het af moet zijn. toch?!
quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef Drassss het volgende:
Oke om te beginnen.
De vaste kern, stuur eens wat begrippen naar mij per PM die je graag in de OP wil hebben met uitleg. Links mogen ook, of waar info vandaan gehaald kunnen worden.
Dat kunnen we alvast een begin maken!
Zullen het de komende tijd even overleggen, zodat we een bazen OP kunnen fixenquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
True, maar van mij hoeven in dit topic niet alle begrippen, maar gewoon dingen die vaak voorkomen. En dat de linkjes dus eventueel werken
[..]
![]()
DM/PM anders Speedsel ook ff hoever hij al was, anders doe je wellicht dubbel werk![]()
Thx alvast voor een ieder die de tijd neemt om wat bij te dragen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.just give a second thought
what if we don't get caught...
Ik weet niet meer of mijn sarcasmemeter kapot is, maar ik merk wel een verschil met de seizoenswisseling: er is nu de factor 'wind' bij gekomen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:32 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik voel wel een enorm contrast met de zomer hoor.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:58 schreef Apotheose het volgende:
Zomer installeren... ████████░░░░░░░░░ 42% done.....
404 error!
Season not found.
Probeer het volgend jaar opnieuw.Leuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:58 schreef Apotheose het volgende:
Zomer installeren... ████████░░░░░░░░░ 42% done.....
404 error!
Season not found.
Probeer het volgend jaar opnieuw.Lol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Herfst, da's toch dat seizoen dat in juni al begint?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |