In het zuiden valt het mee. Heel de dag met een 2,60 meter hoge bestelbus rondgereden, bijna geen last van de wind.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:54 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Best wel wat wind. Mijn Fordje had er flink last van op de A12.
Het westen ruim in het lvl 2 gebied. Hoeveel drank had die forecaster opquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:05 schreef IkWilbert het volgende:
estofex met een code 2 voor NL
Levels 1 and 2 were issued for parts of the UK, Benelux, Germany, Denmark, Norway and Sweden mainly for severe convective wind gusts and tornadoes.
[ afbeelding ]
Inderdaad, op de A58 regende het harder dan het waaide.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:13 schreef JDude het volgende:
[..]
In het zuiden valt het mee. Heel de dag met een 2,60 meter hoge bestelbus rondgereden, bijna geen last van de wind.
Ik voel wel een enorm contrast met de zomer hoor.quote:
Welke zomer? We hadden voorjaar/lente, toen voorherfst en nu de herfstquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:32 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik voel wel een enorm contrast met de zomer hoor.
You don't see sarcasm when it hits you in the face huh?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Welke zomer? We hadden voorjaar/lente, toen voorherfst en nu de herfst
Er komen soms klachten van buitenstaanders of crew dat wij te weinig uitleggen aan nieuwe users die daardoor soms wegblijven of afhaken. Vooral op drukke momenten. Er worden soms termen gebruikt die wij wel snappen, maar zij niet, ook al zijn het voor ons 'normale' begrippen (die overigens ik bijv ook niet allemaal snap)quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:22 schreef INViCTuS het volgende:
Frutsel, wat moet er precies gebeuren of is dat teveel uitleggen? Ik ben niet echt op de hoogte denk ik....
Zal ik vanavond + morgenvroeg eens wat knutselen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er komen soms klachten van buitenstaanders of crew dat wij te weinig uitleggen aan nieuwe users die daardoor soms wegblijven of afhaken. Vooral op drukke momenten. Er worden soms termen gebruikt die wij wel snappen, maar zij niet, ook al zijn het voor ons 'normale' begrippen (die overigens ik bijv ook niet allemaal snap)
Er was lange tijd bijv een discussie over: Wat is CAPE? Mensen werden gek van die vraag, waarbij users steevast naar de OP van dit topic werden gestuurd. Maar de OP klopt niet meer. De linkjes sturen je grotendeels naar de Wikipedia en daar zie je niets op. Dus is er maar een extra lap tekst ingegooid ter uitleg.
Dit is al een paar keer aangegeven of dit kon worden opgelost.
Nu zei ik het vanochtend nog al bot (bij deze dan sorry speedy) , maar ik kreeg weer de indruk dat er niets mee gedaan wordt en dat vind ik gewoon jammer.
Daarnaast hadden we dus ook het idee geopperd om een soort van weer-woordenboek voor beginners te maken, waar we 'simpele' begrippen als bijv Convectie, LiftedIndex in kleine vorm gingen omschrijven en eventueel naar een ruimere omschrijving zouden doorlinken, maar daar ging het me hier niet eens om.
Ik merk gewoon aan vragen die ik krijg als dm/pm en soms van mede en hogere crew dat het fijn zou zijn als die uitleg er is. En als we dan in elk geval de OP up to date kunnen houden, is dat al een hele stap. That's all.
Wie wat wil doen graag, alle hulp is welkom. En de vaste club weerfanaten hier kan elkaar vast prima aanvullen in een daarop volgende OP lijkt me.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:55 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zal ik vanavond + morgenvroeg eens wat knutselen?
Eigenlijk wel, maar als je in de OP al 75% neer kan flatsen qua info kan het snel leerzaam lijkt mequote:Op dinsdag 6 september 2011 21:02 schreef Coelho het volgende:
Mensen kunnen toch ook gewoon Google raadplegen? Het maken van een weer-wiki is toch gewoon het wiel opnieuw uitvinden?
Dat kan uiteraard... maar op drukke (onweers)dagen loopt het hier toch meer storm dan normaal. Nieuwe users willen graag iets weten en dan is het ook nogal bot om te roepen: Google is ur friend... Voordat die user het op google vind, is het topic twee pagina's verder.. nee hij komt hier omdat hij het interessant vind en graag een antwoord wil... op dat moment.. en dan zit je niet op een 'snauw' te wachten. Kleine moeite toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:02 schreef Coelho het volgende:
Mensen kunnen toch ook gewoon Google raadplegen? Het maken van een weer-wiki is toch gewoon het wiel opnieuw uitvinden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |