abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 september 2011 @ 12:04:42 #101
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_101852400
Wij hebben ook een beleggingshypotheek, maar daar hou ik niet eens rekening mee wat betreft de aflossing. Ik ga er gewoon vanuit dat het verloren geld is, dan kan het alleen maar meevallen... :P

(edit: het gaat trouwens niet om een woekerpolisgeval, maar gewoon om een éénmalig gestort bedrag)

[ Bericht 16% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 12-09-2011 12:34:34 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_101852647
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En wat zou die woning aan huur kosten in de vrije sector?
Welke vrije sector? Door de gevoerde grondpolitiek en fiscale behandeling van hypotheekschuld kan er geen sprake zijn van een vrije markt. De markt is overgereguleerd en daardoor volkomen verziekt. Vrije markten werken enkel als er sprake is van een transparante kostprijs.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 12 september 2011 @ 15:55:07 #103
324665 meth77
to do or not to do
pi_101859315
248.012 huizen te koop
pi_101878977
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 12:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wij hebben ook een beleggingshypotheek, maar daar hou ik niet eens rekening mee wat betreft de aflossing. Ik ga er gewoon vanuit dat het verloren geld is, dan kan het alleen maar meevallen... :P
Dure vorm van aflossingsvrije hypotheek.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  maandag 12 september 2011 @ 22:27:32 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_101879990
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:12 schreef sorcees het volgende:

[..]

Zeker als je weet dat 30% van je inleg / "'aflossing"" nog steeds in de pocket van de verzekeraar verdwijnt en de rest wordt "belegt"
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101880099
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Lijkt mij een nieuwe ATH, ik denk dat ik maar ga investeren in....

Want de vraag zal nog fors gaan stijgen :9
Je kunt veel van appeltaart zeggen; maar niet dat het gebakken lucht is.
pi_101880331
quote:
Zeker als je weet dat 30% van je inleg / "'aflossing"" nog steeds in de pocket van de verzekeraar verdwijnt en de rest wordt "belegt"
Beschouw het maar als een forse afsluitprovisie.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_101880453
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
Hee... Dat lijkt dan deels op huren. Daar verdwijnt niet alleen 100%, maar zeggen ze ook nog eens elk jaar dat de nieuwe termijn van 102% a 103% voortaan weer 100% heet.... :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 12 september 2011 @ 22:36:28 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101880531
Als je niet tegen marktprijs wil verkopen dan ben je geen verkoper maar gewoon een opportunist. Ieder huis in Nederland is wel te koop voor het juiste bedrag natuurlijk. Ik geloof toch wel dat de meeste mensen met een huis op Funda gewoon willen verkopen. Misschien is de druk niet overal even hoog. Je hebt mensen die bijv. naar een appartementje willen, maar dat kan ook nog over 5 jaar. Maar er zijn ook mensen die hun baan kwijt zijn, gaan scheiden, groter moeten gaan wonen vanwege kinderen, et cetera. Die verkopen op een zeker moment wel.

Los daarvan maakt het natuurlijk niet zoveel uit op welk niveau de transactie plaatsvindt. Of jij jouw huis nu voor 250 verkoopt en er een woning van 250 voor terugkoopt, of je doet hetzelfde op een prijsniveau van 360, dat maakt eigenlijk niks uit.
The End Times are wild
  maandag 12 september 2011 @ 22:46:28 #110
323876 michaelmoore
pi_101881045
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hee... Dat lijkt dan deels op huren. Daar verdwijnt niet alleen 100%, maar zeggen ze ook nog eens elk jaar dat de nieuwe termijn van 102% a 103% voortaan weer 100% heet.... :D
Nee hoor ze hebben keurig het huis geschilderd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 12 september 2011 @ 22:48:40 #111
12913 GreatWhiteSilence
pi_101881157
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:12 schreef sorcees het volgende:

[..]

Dat ik het als verloren beschouw, betekent niet dat het verloren is... ;) Hopelijk staat er nog een leuk bedragje op het moment dat de hypotheek reeds afbetaald is. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 12 september 2011 @ 22:50:19 #112
323876 michaelmoore
pi_101881226
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 22:48 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat ik het als verloren beschouw, betekent niet dat het verloren is... ;) Hopelijk staat er nog een leuk bedragje op het moment dat de hypotheek reeds afbetaald is. :)
Ik zou er niet op rekenen
pi_101882194
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
Nee hoor ze hebben keurig het huis geschilderd
Dat schilderen zat er al in. Eigenlijk was het 80%. Met schilderen e.d. erbij is het dan 100%. Althans, voor pakweg 12 maanden. Daarna wordt de 100% 'herzien'.
  dinsdag 13 september 2011 @ 00:24:45 #114
12913 GreatWhiteSilence
pi_101886094
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zou er niet op rekenen
En dat doe ik dan ook niet, ik hoop er alleen op.
Lezen is best moeilijk, nietwaar? :')
  dinsdag 13 september 2011 @ 00:27:30 #115
323876 michaelmoore
pi_101886176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 00:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

En dat doe ik dan ook niet, ik hoop er alleen op.
Lezen is best moeilijk, nietwaar? :')
Nee hoor, maar je moet niet je hoofd in het zand steken, want als je je hoofd eruit haalt is het niet beter geworden
pi_101886547
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 00:27 schreef michaelmoore het volgende:
Nee hoor, maar je moet niet je hoofd in het zand steken, want als je je hoofd eruit haalt is het niet beter geworden
Dus zij geeft aan dat ze het als verloren beschouwd, en als het toch nog wat opbrengt dat dat mooi meegenomen is, maar ze rekent daar niet op. En vervolgens kom jij met een verhaal over 'je hoofd in het zand steken'.

Dan rijst bij mij de vraag: Wiens hoofd? _O-
  dinsdag 13 september 2011 @ 00:43:31 #117
323876 michaelmoore
pi_101886626
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 00:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus zij geeft aan dat ze het als verloren beschouwd, en als het toch nog wat opbrengt dat dat mooi meegenomen is, maar ze rekent daar niet op. En vervolgens kom jij met een verhaal over 'je hoofd in het zand steken'.

Dan rijst bij mij de vraag: Wiens hoofd? _O-
Al s je 30 jaar lang 150 eiro aflossing per maand krijgt en het resultaat is
30n jaar maal 50 euro per maand dan ok
als je dat ok vind
pi_101888285
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:36 schreef LXIV het volgende:
Als je niet tegen marktprijs wil verkopen dan ben je geen verkoper maar gewoon een opportunist. Ieder huis in Nederland is wel te koop voor het juiste bedrag natuurlijk. Ik geloof toch wel dat de meeste mensen met een huis op Funda gewoon willen verkopen. Misschien is de druk niet overal even hoog. Je hebt mensen die bijv. naar een appartementje willen, maar dat kan ook nog over 5 jaar. Maar er zijn ook mensen die hun baan kwijt zijn, gaan scheiden, groter moeten gaan wonen vanwege kinderen, et cetera. Die verkopen op een zeker moment wel.

Los daarvan maakt het natuurlijk niet zoveel uit op welk niveau de transactie plaatsvindt. Of jij jouw huis nu voor 250 verkoopt en er een woning van 250 voor terugkoopt, of je doet hetzelfde op een prijsniveau van 360, dat maakt eigenlijk niks uit.
QFT, niemand neemt de moeite om zijn huis te koop te zetten als ze niet graag willen verhuizen.
eten!!!
pi_101889005
Er zijn 247.869 huizen te koop.
pi_101889017
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 02:17 schreef janatwork het volgende:

[..]

QFT, niemand neemt de moeite om zijn huis te koop te zetten als ze niet graag willen verhuizen.
De funverkopers haken vanzelf af wanneer de rekeningen binnenkomen.
  dinsdag 13 september 2011 @ 08:01:56 #121
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101889463
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 22:36 schreef LXIV het volgende:

Ergens verwacht ik dat huizenverkopen gewoon weer dezelfde verkoopaantallen krijgen als 4 jaar geleden, zodra kopers beginnen met wennen aan prijsverlagingen! Net zoals kopers 4 jaar geleden "snel moesten kopen voor-ie duurder is", zullen verkopers "snel moeten verkopen voor-ie niets meer waard is". En met het gemak waarmee kopers er toen 10% bij deden, moeten verkopers er 10% af gaan halen om te verkopen.
Ironisch genoeg gebeurt dit nog niet door de overheidsmaatregelen die de prijzen hoog houden! Het ironische eraan is dat die maatregelen bedoeld zijn om "de markt te redden" |:(
Zodra dat stopt, en kopers de concurrentie aangaan op prijs, nemen de verkopen weer toe!
censuur :O
pi_101890276
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:01 schreef RemcoDelft het volgende:

Zodra dat stopt, en kopers de concurrentie aangaan op prijs, nemen de verkopen weer toe!
De overheid heeft met name geprobeerd om de landing te verzachten, de verlenging van de HRA voor het tweede huis, de verhoging van de NHG en het verlagen van de OB zijn allemaal maatregelen die de overheid heel veel geld kosten. Dat geld moet nu aan andere economische activiteiten ontrokken worden.... zie hoe kortzichtig en opportuun onze politici zijn 8)7
De werkelijke omvang van de schade word hierdoor veel groter en de markt is toch niet meer te redden.... weggegooid geld dus met extra gevolgschade.... de waanzin, de stupiditeit.... :|W w/
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101891011
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De overheid heeft met name geprobeerd om de landing te verzachten..
Word een hele lange, zachte landing. We zijn nu al 3 jaar bezig en gaat denk ik nog wel even duren. Achteraf kunnen we misschien gaan zeggen/analyseren of dit nu een goed scenario is geweest van de overheid. Misschien hadden we beter het scenario zoals Finland kunnen hanteren (of welk land was dat die de HRA in 1 keer had afgeschaft waardoor de huizenprijzen in elkaar stortten?)
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:36:22 #124
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_101891887
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 08:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ergens verwacht ik dat huizenverkopen gewoon weer dezelfde verkoopaantallen krijgen als 4 jaar geleden, zodra kopers beginnen met wennen aan prijsverlagingen! Net zoals kopers 4 jaar geleden "snel moesten kopen voor-ie duurder is", zullen verkopers "snel moeten verkopen voor-ie niets meer waard is". En met het gemak waarmee kopers er toen 10% bij deden, moeten verkopers er 10% af gaan halen om te verkopen.
Ironisch genoeg gebeurt dit nog niet door de overheidsmaatregelen die de prijzen hoog houden! Het ironische eraan is dat die maatregelen bedoeld zijn om "de markt te redden" |:(
Enige verschil lijkt me dat 10% erbij makkelijker te doen is (wat de gek er voor geeft), maar 10% eraf voor veel mensen die <10 jaar geleden gekocht hebben betekent dat ze de rest van hun leven een woningschuld blijven afbetalen. Natuurlijk is er ook nog een hele grote groep die blij gemaakt is met een enorme overwaarde en die deze nu ziet verdampen, maar als je je huis voor zeg 250k gekocht hebt, 275k geleend hebt vanwege kk., dan is het toch wel pittig om je vraagprijs te verlagen naar een bedrag dat lager ligt dan je aankoopprijs. Je kunt het individu niet aanspreken op het falen van het systeem (10% kk.), maar het is deze groep die een verlies van 25k of meer maar lastig te boven gaat komen.
pi_101891908
Het probleem met de zachte landing is dat je de pijn probeert uit te smeren, het nadeel is dat je tevens jarenlange stagnatie accepteert en iedereen opzadelt met het probleem. Beter zou het zijn geweest als de direct verantwoordelijken de pijn te verduren kregen. Niet alleen kan je dan snel beginnen met herstel maar je hebt als overheid dan ook direct de regie in handen en bent in staat de boel te sturen. Nu moeten ze maar hopen dat het schip alsnog niet op de wal kapot slaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')