abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 8 september 2011 @ 11:50:49 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101703843
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:23 schreef JDx het volgende:
Bridesmaids

Waarom heeft deze film een 7,4 op IMDB, oh ik snap het al, alleen vrouwen kijken hem en die geven hem een 8 ofzo :')

Meeste beetje leuke simpele comedy's hebben een 5,5 ofzo, deze hoger, dus dacht misschien is het een soort Hangover met vrouwen, maar het was gewoon een domme kutfilm :D

5.
Ik vond het erg grappig, en juist die plaatsvervangende schaamte doet het erg goed in bios (zie ook langere scene's in ober die alleen werken in de bios) ik rolde op sommige momenten echt van mijn stoel juist doordat het vaak net iets 'jiskefetiaans' te lang doorging. Het is ook een beetje hoe je de film ingaat, een vrouwelijke hangover vind ik eigenlijk nogsteeds wel een goede omschrijving maar toch krijg je door dit soort omschrijvingen misschien een ander idee vooraf.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101704504
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:47 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

:')
is dat alles?
  donderdag 8 september 2011 @ 17:33:56 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_101715574
Captain Blood
Mooie avonturenfilm met Errol Flynn en Olivia de Haviland, twee toppers uit de jaren '30. Er zit behoorlijk veel schot in het verhaal, waardoor alles erg vermakelijk blijft. Ik heb trouwens bewondering voor die laatste scenes met al die schepen. Wat een onderneming moet dat geweet zijn om dat te filmen. Cijfer: 7,5

The Seven Year Itch
Ben nooit zo wild geweest van Marilyn Monroe. Er zijn echt veel knappere actrices en zeker ook minder kinderachtige. Dat stemgeluid van haar wordt op den duur vervelend. Het helpt ook niet echt als ze begeerd wordt door een matige Tom Ewell, die zijn vrouw en kind op vakantie heeft gestuurd. Hij is evengoed kinderachtig met continu geklungel, in zichzelf gepraat en gezanik. Hij kan maar niet kiezen tussen zijn echtgenoot of een avontuurtje met Monroe. Wat dat betreft vond ik het maar een matige film. Pluspuntje echter is dat deze Wilder wel gemakkelijk wegkeek. Voor je het weet, is de film weer over, terwijl er maar bar weinig gebeut. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_101724649
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dark Star (1974, VS, John Carpenter)
Dit debuut van John Carpenter is ontzettend low-budget. Dat betekent dus lachwekkende special effects, o.a. een opblaasbal met voetjes als alien. Voor goede acteurs was er kennelijk ook geen geld. Deze slechte effects zorgen er mede voor dat de film af en toe hilarisch is. Ondanks dit is Carpenters talent om spanning op te bouwen wel al merkbaar. Zoals op het moment dat een astronaut vastzit in een liftschacht of op het einde als er een bom dreigt af te gaan. Jammer genoeg zijn dit soort momenten iets te spaarzaam en wordt er een te groot deel van de film gespendeerd met wat saaie astronauten in een ruimteschip.
cijfer: 6.5
Heb ik enige tijd geleden ook gezien en ik gaf een iets lager cijfer :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_101728256
Gisteravond Cowboys en Aliens gezien.

Tja wat moet je er van zeggen. Ik vond het een niet heel spannende popcornfilm met op zich prima special effects. Acteurs doen netjes hun werk maar wel vrij plichtmatig. Ik vond wel dat er prima een ruime 20 minuten uit geknipt had kunnen worden. Ik had moeite om de aandacht erbij te houden in de obligatoire grote eindknokscene. Het verhaal is, buiten dat er aliens in zitten, redelijk standaard; held tegen wil en dank die eigenlijk een behoorlijke botte lul is, mooie vrouw en het moet eerst erger worden voor het beter wordt en de held innerlijke rust vind. Wel blijf ik met wat vragen zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In zo'n film is altijd de vraag wat vinden we van de aliens, zijn ze een beetje geloofwaardig? Tja waarom niet, ik vind ze wel wat aan de grote kant voor de maat van de vliegtuigjes waar ze in schijnen te zitten. Wat ik wel een beetje raar vond was:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_101733465
Inkheart (2008)
Brendan Fraser
Paul Bettany
Helen Mirren

quote:
A young girl discovers her father has an amazing talent to bring characters out of their books and must try to stop a freed villain from destroying them all, with the help of her father, her aunt, and a storybook's hero.

Brendan Fraser dus altijd een beetje kinderfilms. Daar ben ik niet vies van op een regenachtige middag dus gewoon gekeken. Best aardig als je er van houdt. Maar het is ook allemaal net niks.
Het is niet heel goed geacteerd, het is niet heel mooi en het verhaal niet heel speciaal.

Het is ook niet slecht. Tja, het is het type film waarbij je iets te drinken pakt zonder hem op pauze te zetten maar ik zet het ook niet af.

IMDB: 6
Ik: 5.5
  donderdag 8 september 2011 @ 23:52:45 #57
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_101736357
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:23 schreef JDx het volgende:
Bridesmaids

Waarom heeft deze film een 7,4 op IMDB, oh ik snap het al, alleen vrouwen kijken hem en die geven hem een 8 ofzo :')

Meeste beetje leuke simpele comedy's hebben een 5,5 ofzo, deze hoger, dus dacht misschien is het een soort Hangover met vrouwen, maar het was gewoon een domme kutfilm :D

5.
Ik wist niet dat 2 uur zo lang kon duren. Wat een slechte film. Ik vond het totaal niet grappig al moest ik wel lachen toen ik het "you are not the father"-clipje zag op de achtergrond. Helaas was dat het enige lachmoment.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_101736892
The Thin Red Line
De Tweede Wereldoorlog: de slag bij Guadalcanal zal een grote invloed hebben op de Japanse positie in het gebied. Een groep jonge soldaten wordt als steun naar de oorlogsmoeë Marine-eenheden gebracht. De gebeurtenissen in de oorlog zorgen er voor dat de soldaten een hechte band met elkaar ontwikkelen.

Ik hou op zich wel van WO2-films en deze stond nog in mijn lijstje.
Interessant film met duidelijk 'verhaal' en goed acteerwerk. De regisseur heeft trouwens een aantal mooie momenten vast weten te leggen (zoals rennende soldaten in de vuurgevecht, waar vrolijk een vlindertje voorlangs vliegt). Had trouwens niet verwacht Clooney nog tegen te komen!

Goede film, maar iets aan de lange kant.

IMDb: 7,6
Ik: 7,5

pi_101737160
Severance (2006)
Lekkere slash-horror, aardig verhaaltje en soms erg goeie quotes en scenes.
8.1/10 (IMDB: 6.7/10)

Soul Kitchen (2009)
Wel een lachen Duitse film met een altijd goeie Moritz Bleibtreu (Das Experiment, Lammbock). Af en toe te voorspelbaar en de deeltjes tragedie en komedie wisselen zich helaas nogal snel af.

Al met al goed vermaakt.
7.5/10 (IMDB: 7.3/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_101737216
[Kung fu panda 2

Verenigde Staten
Animatie / Actie
90 minuten

geregisseerd door Jennifer Yuh
met de stemmen van Jack Black, Angelina Jolie en Dustin Hoffman

Po's droom is uitgekomen nu hij De Drakenkrijger is en de Vredesvallei beschermt samen met zijn vrienden en andere Kung Fu meesters, De Vurige Vijf - Tijger, Kraan, Mantis, Viper en Aap. Zijn heerlijke leventje verandert volledig als er een nare tegenstander met een geheim wapen China probeert te veroveren en Kung Fu wil uitroeien. Samen met De Vurige Vijf moet hij China doorkruisen om deze vijand te overmeesteren. Maar hoe kan Po een wapen ontmantelen dat Kung Fu vernietigt? Hij zal daarvoor eerst zijn mysterieuze verleden moeten ontrafelen om vervolgens de juiste krachten uit zichzelf te halen.

ik vond het een toffe film met leuke actie en een lekker vlot verhaal... maar ik miste een beetje de humor in de film...
nu blijft het gewoon een lekkere leuke animatie film die lekker wegkijkt en gewoon vermakelijk is
6.5
pi_101739156
Ik ben altijd wat huiverig voor CGI films, maar deze toch gekeken (je moet iets tijdens 14 uur vliegen) en vond hem erg vermakelijk. Misschien deel 1 ook eens kijken.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:01:43 #62
286575 Roces18
Chef de party
pi_101742281
Priest 2011

Tussen een oorlog tussen mens en vampier proberen de laatste "priests" oftewel beschermers van de mensheid de vampieren te stoppen. Ik heb me er prima mee vermaakt hoewel het verhaal nogal flinterdun is. Maar met de actie zit het erg goed voor elkaar en dat is waar het ook om draait in zo'n film. Maar het voelt mij ook een beetje als een rip-off van een mix tussen Jonah Hex, Underworld & nog een film waarbij ik de naam van kwijt ben (waarbij iedereen op de zee leeft aangezien er geen land is).

Verder gewoon prima vermaak, een 7 (de hoofdrolspeler vind ik wel wat saai eigenlijk)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:05:01 #63
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_101743848
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:01 schreef Roces18 het volgende:
Priest 2011
[ afbeelding ]
Tussen een oorlog tussen mens en vampier proberen de laatste "priests" oftewel beschermers van de mensheid de vampieren te stoppen. Ik heb me er prima mee vermaakt hoewel het verhaal nogal flinterdun is. Maar met de actie zit het erg goed voor elkaar en dat is waar het ook om draait in zo'n film. Maar het voelt mij ook een beetje als een rip-off van een mix tussen Jonah Hex, Underworld & nog een film waarbij ik de naam van kwijt ben (waarbij iedereen op de zee leeft aangezien er geen land is).

Verder gewoon prima vermaak, een 7 (de hoofdrolspeler vind ik wel wat saai eigenlijk)
Deze lijkt me wel vet, hoewel me de Jonah Hex vergelijking niet bevalt, want Jonah Hex vond ik echt een gigantische kutfilm.

Waterworld bedoel je ;)
The Outside Agency
pi_101743931
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 01:36 schreef Cheiron het volgende:
Ik ben altijd wat huiverig voor CGI films, maar deze toch gekeken (je moet iets tijdens 14 uur vliegen) en vond hem erg vermakelijk. Misschien deel 1 ook eens kijken.
misschien meer cgi films kijken
pi_101744145
Barton Fink

In een ver verleden al eens gezien maar toen had ik nog niet genoeg smaak ontwikkeld om de film te kunnen waarderen. Ik vind hem nu in ieder geval erg goed. De symboliek en verborgen details zijn me zo hier en daar ontschoten maar ik heb toch erg kunnen genieten van deze toch wel bijzondere brainteaser. De setting en sfeer zijn geweldig, gecombineerd met John Turturro en Goodman is dit toch wel een meesterwerkje.

8.5/10
  zaterdag 10 september 2011 @ 16:46:26 #66
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_101786970
Crash (2004)

De film vertelt het verhaal van diverse mensen die afzonderlijk van elkaar te maken krijgen met racisme. Uiteindelijk loopt het bij een flink aantal niet goed af. En komen de diverse losse verhalen bij elkaar in 1 groot verhaal.

Toen ik de film net aanzette zag ik Sandra Bullock voorbij huppelen |:( . Voor iedereen die haar, net als ik, enorm irritant vindt: even volhouden haar rol is vrij klein. De film klinkt alsof het een grote moraalridder is, maar niets is minder waar. Er wordt geschoten, gestoken, aangereden van alles.

Imdb: 8.0/10 from 199,254 users
Mijn: 8.0 :Y
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_101787023
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:05 schreef haakon het volgende:

[..]

Deze lijkt me wel vet, hoewel me de Jonah Hex vergelijking niet bevalt, want Jonah Hex vond ik echt een gigantische kutfilm.

Waterworld bedoel je ;)
Inderdaad Waterwold, met Jonah Hex doel ik meer op de vijand van de Priests die daar wel heel veel van weg heeft.
pi_101787918
Bridesmaids
Echt wel een leuke film. Ondanks vrouwen die in de meeste films toch niet echt grappig zijn, zijn dat hier wel. En die rol van Jon Hamm, zo chill, weer eens wat anders dan serieuze Don Draper. _O-
7

Hanna
Bazenfilm. Niet veel actiescenes, maar degene die er wel zijn, zijn echt _O_
7.5
pi_101792007

Adjustment Bureau

Met in de hoofdrol Matt Dillon die door 'hemelse' types? wordt dwarsgezeten in het leiden van zijn leven. Verrassende film en eigenlijk best goed. :)
8 / 10

Ik weet nu nog steeds niet wie eigenlijk the chairman is... :{ (god of de duivel?) :?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_101804768
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:33 schreef rubje het volgende:

Adjustment Bureau

Met in de hoofdrol Matt Dillon die door 'hemelse' types? wordt dwarsgezeten in het leiden van zijn leven. Verrassende film en eigenlijk best goed. :)
8 / 10

Ik weet nu nog steeds niet wie eigenlijk the chairman is... :{ (god of de duivel?) :?
Matt Damon?
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_101807245
Vandaag gezien:

http://www.imdb.com/title/tt1667418/

imdb 3.0 mijn score 5.0
Het is een kruising tussen 'Paranormal Activity' en 'the Blair Witch Project' doch scoren beide veeeeeeeeeel hoger op mijn lijstje.
Nu maar eens zoeken naar de daadwerkelijke film over John Wayne Gacy :+
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
  zondag 11 september 2011 @ 12:00:13 #72
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_101810378
Underworld
Het ziet er wel erg stijlvol uit, die kille en gotische sfeer, maar tegelijkertijd is Underworld één groot vampierencliché. Veel en diverse actiescenes, veel geneuzel en Kate Beckinsale moet naast een stiekeme vijand ook nog deze film redden. Het lukt haar niet, want de film vond ik uiteindelijk nogal pointless en saai. Cijfer: 5

The Karate Kid
Wax on, wax off!

Dikke lol om deze onschuldige en vooral sympathieke jaren '80-hit gevuld met leuke, foute riedeltjes. Ietsje minder Mr. Miyagi (wat overigens een toffe gast is) en meer high school had van mij wel gemogen. Maar dat kan de pret niet deren, heb me kostelijk vermaakt :Y. Cijfer: 7

A Bug's Life
Redelijke Pixar. De inventiviteit van al die insecten is geinig. Wel jammer is dat door het razende tempo de film van grappige vondst naar volgende grappige vondst scheurt. Soms had er voor sommige scenes meer tijd genomen kunnen worden. Verhaal is niet veel bijzonders, zelfs ergerlijk op het eind, maar goed dat lag ook geheel in de lijn der verwachting. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_101818257
Attack the Block

Ik denk dat dit misschien wel dé cultklassieker van 2011 gaat worden. Gang in Londen treft een Alien, welke ze vermoorden, waarna een heel ras van aliens wraak komt nemen. Heerlijke film, ook met een rol van Nick Frost!
pi_101818523
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 15:30 schreef Waaghals2010 het volgende:
Attack the Block

Ik denk dat dit misschien wel dé cultklassieker van 2011 gaat worden. Gang in Londen treft een Alien, welke ze vermoorden, waarna een heel ras van aliens wraak komt nemen. Heerlijke film, ook met een rol van Nick Frost!
Die was leuk ja :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 11 september 2011 @ 17:15:49 #75
286575 Roces18
Chef de party
pi_101822568
Ook hier Bridesmaids gekeken. Dus ik zal het maar kort houden. Het is een best leuke film geworden met zeer komische momenten zoals in het vliegtuig. "" Auf Wiedersehen Asshole "" :P . Soms duurt de opbouw wat te lang, maar het is een leuke cast en ook leuk om die gozer van IT Crowd te zien. Wel vooral een vrouwenfilm maar het is een beetje te vergelijken met The Hangover voor mannen dan.

toch wel een 7,5 waard
  Moderator zondag 11 september 2011 @ 17:28:00 #76
9859 crew  Karina
Woman
pi_101823007
Super 8
SciFi/Avontuur?

Zojuist gekeken,

Een aantal kinderen is bezig een film te maken, op Super 8 (het zijn de zeventiger jaren), vandaar ook de titel. Tijdens het filmen zien ze hoe een auto stopt op een treinspoor, waardoor de trein ontspoort.

De kinderen weten ongedeerd te ontkomen. De bestuurder van de auto, een leraar op hun school, wordt meegenomen door een aantal militairen.

Een van de kinderen neemt een vreemd object mee, dat uit de trein is gevallen, een soort witte Rubic Cube.

In het verdere verloop van de film blijkt dat de trein niet zomaar een lading vervoerde...

Leuke film, maar een beetje moeilijk te plaatsen: het is een soort Science Fiction, maar je zou het ook een avonturenfilm voor wat oudere kinderen kunnen noemen, vanwege de hoofdrolspelers.
Ik heb me er wel mee vermaakt in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karina op 11-09-2011 18:15:09 (beschamende spelfout) ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_101823063
quote:
99s.gif Op zondag 11 september 2011 17:28 schreef Karina het volgende:
Super 8
SciFi/Avontuur?

Zojuist gekeken,

Een aantal kinderen is bezig een film te maken, op Super 8 (het zijn de zeventiger jaren), vandaar ook de titel. Tijdens het filmen zien ze hoe een auto stopt op een treinspoor, waardoor de trein ontspoort.

De kinderen weten ongedeert te ontkomen. De bestuurder van de auto, een leraar op hun school, wordt meegenomen door een aantal militairen.

Een van de kinderen neemt een vreemd object mee, dat uit de trein is gevallen, een soort witte Rubic Cube.

In het verdere verloop van de film blijkt dat de trein niet zomaar een lading vervoerde...

Leuke film, maar een beetje moeilijk te plaatsen: het is een soort Science Fiction, maar je zou het ook een avonturenfilm voor wat oudere kinderen kunnen noemen, vanwege de hoofdrolspelers.
Ik heb me er wel mee vermaakt in ieder geval.
[ afbeelding ]
Ik zou het een Coming-of-age film noemen :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_101824240
Had even zin in wat animatiefilms.

Kung fu panda

Toch wel echt een kinderfilm. Simpel verhaaltje met mooie animaties. Redelijk voorspelbaar, geen moeilijke humor.

Despicable me

Al iets beter dan bovenstaande. Aandoenlijke 'slechterik' en gewoon leuk gedaan. Origineler verhaal.

Megamind

Echt een leuke film, heb ik me goed mee vermaakt. Niet te voorspelbaar, zitten een aantal dingen in die ik niet zag aankomen. Leuke humor en gewoon leuke personages. Minion. O+ Ja, dit is wat meer op het niveau zoals ik het graag zie. Veel animatiefilms zijn nou eenmaal kinderlijk, maar net zoals met ice age en how to train your dragon, vind ik dit ook zo'n film die leuk kan zijn voor volwassenen. Tegen het einde wel een beetje cheesy, maar dat vergeef ik het.

[ Bericht 13% gewijzigd door -Strawberry- op 11-09-2011 18:10:59 ]
pi_101831757
Eergisteren Limitless bekeken, en dan vooral omdat het uitgangspunt van de film (smart-pills) mij wel boeit. Helaas weet de film zelf dat toch een stuk minder te doen. Gedurende de hele film had ik het gevoel dat er meer uit gehaald had kunnen worden; meer uit de effecten die gebruikt worden om het gevoel van de pil over te brengen maar vooral meer wat de hoofdpersoon doet met zijn nieuwe kennis.

Zeker vermakelijk, maar teveel het idee van een fastfood maaltijd; een 6,5
  zondag 11 september 2011 @ 22:04:10 #80
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_101836480
Vanmiddag afgekeken:

Veronica Mars - Season 3
Het derde en laatste seizoen van Veronica Mars speelt zich af op Hearst College, waar Veronica na de High School heen gaat. Het verplaatsen van de serie naar een nieuwe omgeving en de introductie van een aantal nieuwe karakters is iets wat het hele seizoen lang niet écht goed uit de verf komt. De nieuwe omgeving en de college setting opzich zijn wel leuk en de nieuwe karakters maar de mengeling van beide en de chemie tussen de oude en nieuwe personages voelt niet goed.
Daarbij is Wallace te veel afwezig, wat ik een minpunt vond en is het echte rode draad verhaal (de Hearst rapist) te vroeg in het seizoen opgelost,waarna de verhalen meer aanvoelen als losse flodders en de meeste niet echt weten te boeien.
Het einde van de serie is ook extreem abrupt en laat je ontzettend onbevredigd achter.

Daarentegen is het wel gewoon leuke tv die, vooral door het nog steeds frisse acteerwerk van schoonheid Kristen Bell, een verslavende werking heeft.
Het is jammer dat een serie die in het eerste seizoen zo voortvarend van start ging min of meer zijn eigen graf graaft door de teleurstellende verhalen van het laatste seizoen.
Het minste seizoen uit de reeks.

7,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 12-09-2011 09:33:06 ]
  zondag 11 september 2011 @ 23:31:49 #81
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_101841473
The Fog (1980, VS, John Carpenter)
Een stadje wordt belaagd door een mysterieuze mist, waarin doden wraak komen nemen op een ongeval van 100 jaar geleden.
Naast regisseren en schrijven componeert Carpenter ook vaak z'n eigen score. Als geen ander weet hij daarom ook hoe je muziek moet gebruiken om de spanning op te voeren. Hoe je d.m.v. het inzetten van de score een doodnormale scene spannend kan maken. Of wanneer je juist stilte moet laten heersen, zodat plotselinge geluiden opeens eng worden.
Deze film bewijst nog eens hoe goed Carpenter dat spel beheerst. Want het is vooral dat dat deze film zo spannend maakt. Want zonder dat zou deze film heel flauw geworden zijn, maar nu was die zeker in het begin, als er opeens van alles mis gaat in het stadje, erg spannend. Een film die spannend genoeg is zodat ik de minpunten ervan door de vingers kan zien.
cijfer: 7.5
pi_101843270
Crazy, Stupid, Love.

Verenigde Staten
Komedie / Drama
118 minuten

geregisseerd door Glenn Ficarra en John Requa
met Steve Carell, Ryan Gosling en Julianne Moore

Als Cal Weaver (Steve Carell) erachter komt dat zijn vrouw Emily (Julianne Moore) is vreemdgegaan en wil scheiden, stort zijn 'perfecte' leventje als een kaartenhuis in elkaar. Zijn vrije avonden besteedt Cal mokkend en alleen aan de bar, totdat player Jacob Palmer (Ryan Gosling) hem onder zijn hoede neemt. Om hem te helpen over zijn liefdesverdriet heen te komen, introduceert Jacob Cal in de wereld van vrijgezelle vrouwen, stoere drankjes, en een nieuwe kledingstijl die niet bij de degelijke warenhuizen te vinden is. Ondertussen worstelen zijn kids met hun eigen liefdesperikelen en komt Cal erachter dat je je looks wel een make-over kan geven, maar je hart niet...

Wel een beetje standaard verhaal (mja tis en blijft een romkom) maar wel met een aantal leuke twists en goed acteer werk! Film kijkt lekker weg, verveeld geen seconde en heeft een aantal erg leuke momenten!
zeker een aanrader om een keer te zien
7
pi_101843427
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 22:04 schreef Timo20 het volgende:
Vanmiddag afgekeken:

Veronica Mars - Season 3
Het derde en laatste seizoen van Veronica Mars speelt zich af op Hearst College, waar Veronica na de High School heen gaat. Het verplaatsen van de serie naar een nieuwe omgeving en de introductie van een aantal nieuwe karakters is iets wat het hele seizoen lang niet écht goed uit de verf komt. De nieuwe omgeving en de college setting opzich zijn wel leuk en de nieuwe karakters maar de mengeling van beide en de chemie tussen de oude en nieuwe personages voelt niet goed.
Daarbij is Wallace te veel afwezig, wat ik een minpunt vond en is het echte rode draad verhaal (de Hearst rapist) te vroeg in het seizoen opgelost,waarna de verhalen meer aanvoelen als losse flodders en de meeste niet echt weten te boeien.
Het einde van de serie is ook extreem abrupt en laat je ontzettend onbevredigd achter.

Daarentegen is het wel gewoon leuke tv die, vooral door het nog steeds frisse acteerwerk van schoonheid Kristen Dunst, een verslavende werking heeft.
Het is jammer dat een serie die in het eerste seizoen zo voortvarend van start ging min of meer zijn eigen graf graaft door de teleurstellende verhalen van het laatste seizoen.
Het minste seizoen uit de reeks.

7,0/10
Kirsten Dunst?

je bedoelt vast Kristen Bell ;)
pi_101845175
Bitch Slap (2009)
Smart redhead Hel, stupid blackie Trixie en stoere brunette Camero laten zich van hun mooiste kanten zien in deze heerlijke no-nonsense mannenfilm met alles wat een film nodig heeft; bitches, blood & beauty.

De vorige keer keek ik deze film met 2 vrienden, met wat spacekoekjes. Toen was ie al geniaal en nu wat nuchterder nog steeds.

Wat is de over-the-top actie/halve porno toch een lekker genre. Als je Death Proof & Machete kan waarderen, dan ook zeker Bitch Slap.
8.8/10 (IMDB: 4.6/10)

Mallrats (1995)
Slecht geacteerd, slechte grappen. Hield het 20 minuten vol.
5.0/10 (IMDB: 7.1/10)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_101845228
Bitch Slap gaat op de watchlist :9. Jammer van Mallrats, vind dat na Clerks nog de sterkste Smith denk ik.
pi_101847053
The human centipede gekeken. Jezus wat een slechte film, maar zo slecht dat ie weer goed wordt, a la the room.
Acteerwerk is dramatisch, verhaal wordt mager uitgewerkt en er zit totaal geen spanning in.

Cijfer 5.
Imdb 4.8
I feel kinda Locrian today
  maandag 12 september 2011 @ 08:07:09 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101847406
Love in the time of cholera. Best vermakelijk, maar ik hoop dat het boek wat 'rijker' is.
Niet meer actief op Fok!
pi_101847548
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 08:07 schreef Viking84 het volgende:
Love in the time of cholera. Best vermakelijk, maar ik hoop dat het boek wat 'rijker' is.
Mooi beeld van Colombia. :D :9

maandag 12 september 2011 @ 09:33:24 #89
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_101848584
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 00:17 schreef mschol het volgende:

[..]

Kirsten Dunst?

je bedoelt vast Kristen Bell ;)
:Y inderdaad ^O^
pi_101852504
Limitless (2011)
Matig acteerwerk, heel fragmentarisch, de sfeer was het telkens nèt niet. Jammer. Amusant als je niets beters te doen hebt, dat wel.
6.0/10
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_101852925
quote:
6s.gif Op maandag 12 september 2011 01:12 schreef El_Matador het volgende:
Bitch Slap (2009)
Smart redhead Hel, stupid blackie Trixie en stoere brunette Camero laten zich van hun mooiste kanten zien in deze heerlijke no-nonsense mannenfilm met alles wat een film nodig heeft; bitches, blood & beauty.

De vorige keer keek ik deze film met 2 vrienden, met wat spacekoekjes. Toen was ie al geniaal en nu wat nuchterder nog steeds.

Wat is de over-the-top actie/halve porno toch een lekker genre. Als je Death Proof & Machete kan waarderen, dan ook zeker Bitch Slap.
onzin. bitch slap is een heel slap aftreksel van films als death proof en machete. het enige goede aan de film zijn de dikke tieten van de hoofdrolspeelsters, verder is t een en al bagger. de 4.6 op IMDB is al aan de hoge kant.

mallrats is dan wel weer een ok film.
pi_101853005
Ik had vannacht geen zin om te slapen, dus maar op de telefoon een film opgezet (via youtube O-) ) en kwam via via terecht bij:

My Girl (1991)

quote:
Vada Sultenfuss is obsessed with death. Her mother is dead, and her father runs a funeral parlor. She is also in love with her English teacher, and joins a poetry class over the summer just to impress him. Thomas J., her best friend, is "allergic to everything", and sticks with Vada despite her hangups. When Vada's father hires Shelly, a makeup expert, in his funeral parlor, and begins to fall in love with her, Vada is outraged and does everything in her power to split them up.
Nog niet eerder helemaal gezien. Mooie film, wel typisch voor die tijd. In het begin gewoon een
leuke film met grappige scènes (Oma die spontaan begint te zingen op de meest ongepaste momenten _O- ).
Ook de setting ben ik zelf wel fan van; begin jaren '70, mooie auto's, de cultuur :9
Het einde is natuurlijk wel klote. ;(

Met natuurlijk een mooie titelsong:

Het is misschien geen topfilm, maar persoonlijk vind ik de 6.4 van IMDB te laag, ga zelf voor een 7+.

Eigenlijk wil ik deel 2 ook wel kijken, maar ik denk dat ik (net als met zoveel sequels/prequels e.d.) teleurgesteld raak. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-09-2011 14:08:00 ]
pi_101853360
God wat moet ik altijd janken van die film, niet normaal :')
Tap tap tap
pi_101853383
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 12:29 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

onzin. bitch slap is een heel slap aftreksel van films als death proof en machete. het enige goede aan de film zijn de dikke tieten van de hoofdrolspeelsters, verder is t een en al bagger. de 4.6 op IMDB is al aan de hoge kant.

mallrats is dan wel weer een ok film.
Wel mee eens ja, gewoon low budget rommel die probeerde mee te liften op het succes en daarin faalde.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_101853385
quote:
6s.gif Op maandag 12 september 2011 01:12 schreef El_Matador het volgende:
Bitch Slap (2009)

Een 8.8? En vergelijken met Death Proof? Wow jij hebt lef :P

De verhalen die worden verteld in Death Proof zijn zo geweldig opgesteld, dat je echt kunt zien dat het een Quentin Tarantino film is, beetje te vergelijken met de verhalen van Pulp Fiction. Dat heeft Bitchslap absoluut niet, het verhaal is echt zo slap als wat en het lichtelijk complex maken betekent niet dat de film in kwaliteit er op vooruit gaan. Effecten zagen er nog wel leuk uit, maar om nou mooie meiden te gebruiken om de kwaliteit van een film te verhogen is echt te triest voor woorden.

IMDB heeft het goed met het cijfer voor de film.
pi_101853990
American me

quote:
Hij groeide op met een sterk gevoel voor zijn Mexicaanse identiteit, en nu hij in de gevangenis zit regelt hij nog steeds de drughandel van de Mexicaanse maffia. Na de dood van zijn moeder komt hij vrij, maar echte vrijheid kent hij nog steeds niet.
Goede film! Goed geacteerd. Goede actie. Als je houdt van 'blood in blood out' ga je deze ook zeker waarderen. Ik geef hem een 7,5.
pi_101854538
Cidade de Deus (2002)

Indrukwekkende kijk in de sloppenwijken van Rio de Janeiro waar criminaliteit in de hoop op een beter leven heerst. Goede acteerprestaties en een boeiend verhaal.

imdb: 8,8
Mijn cijfer: 7,8
pi_101854773
Captain America: The First Avenger

De laatste Marvel film voordat het allemaal bij elkaar komt in The Avengers. Captain America is niet zo een gecompliceerde superheld. Hij is een wannabee soldaat in de 2de wereldoorlog die dankzij een experiment een supersoldaat is en ingezet wordt tegen de superschurk Red Skull. Prima casting van beide, Hugo Weaving als de Red Skull is perfect. Het verhaal is simpel, de setting sfeervol en de film boeide me van begin tot eind. Jammer is wel dat de Red Skull weinig in actie komt, hij rent steeds weg als cap in de buurt komt en het eindgevecht is wel érg snel voorbij. Al met al een prima popcornfilm die door het matige einde uitkomt op een 7.5.

Romanzo Criminale - seizoen 1

Waargebeurde Italiaanse serie over een groepje criminelen die (in de jaren 70) na een grote buit besluiten om het geld niet te verdelen maar te gebruiken om een eigen gang op te zetten. Rome wordt niet gedomineerd door de maffia maar heeft verschillende kleinere groeperingen. De groep onder leiding van il Libanese brengt daar verandering in en wordt langzaam maar zeker de te vrezen groep van Rome.

Rauwe en sfeervolle Italiaanse serie, een aanrader als je van maffia achtige series houdt. Libanese is iemand waar de stad terecht bang voor had en zo wordt hij ook vertolkt.
Veel geweld, geloofwaardige (en vaak ook keiharde) karakters, uitstekende cast en gewoon een boeiend verhaal maken dit tot een aanrader op seriegebied.
8.5

[ Bericht 1% gewijzigd door planethugo op 12-09-2011 13:47:31 ]
pi_101854861
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 12:47 schreef CherryLips het volgende:
Niks mis mee.
pi_101855579
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 12:47 schreef CherryLips het volgende:
Denk dat je niet de enige bent..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')