Fok resized ze toch automatisch.quote:Op zondag 4 september 2011 19:37 schreef Piles het volgende:
Misschien handig om de foto's even te verkleinen
Ja, maar het downloaden duurt wel even...quote:Op zondag 4 september 2011 19:37 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Fok resized ze toch automatisch.
Ik zal er eventjes naar kijken dan.quote:Op zondag 4 september 2011 19:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar het downloaden duurt wel even...
een oude bmw 5 serie van eind jaren 70quote:Op zondag 4 september 2011 19:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een mooie Fiat, koopje voor 250 euro, wat voor auto staat er achter de fiat op de eerste foto? Je ziet alleen een koplamp aan de linker kant...
Da's een 3.0 CSL.quote:Op zondag 4 september 2011 19:45 schreef DJ_ het volgende:
[..]
een oude bmw 5 serie van eind jaren 70
[ afbeelding ]
mm dat zou ook heel goed kunnen, het is best lastig te zienquote:
De banden waren wel redelijk plat bij aankoop, thuis hebben we ze even opgepompt om het verplaatsen van de auto wat makkelijker te maken.quote:Op zondag 4 september 2011 19:44 schreef Palomar het volgende:
30 jaar stilgestaan... hoop voor je dat er nog iets van te maken is. Lijkt me echt een hel, alles wat vastgeroest/gerot is
En de banden waren nog wel gevuld na 30 jaar?
[edit] mn browser (google chrome) vindt die grote plaatjes ook niet zo leuk.....
Dat kon een alfa of een BMW geweest zijn. Weet het niet meer precies, sorry. Als het een alfa was dan was het de alfa die de eigenaar later zelf naar huis mee nam. Als het een BMW was dan is die opgekocht door een autobedrijf.quote:Op zondag 4 september 2011 19:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik bedoel niet de duidelijke BMW aan de rechterkant maar de auto achter de fiat waar je alleen een koplamp van ziet, of is dat ook een BMW?
We proberen hem ook echt los te weken. Ik weet nog niet wie het laswerk gaat doen. Ik denk dat de vriend van mijn moeder dat opzich zou kunnen, als het niet lukt laat ik het je nog weten! Bedankt voor het aanbod iig.quote:Op zondag 4 september 2011 20:06 schreef L0we het volgende:
De motor krijg je met brute kracht waarschijnlijk niet lekker los. Ik zou het met heel veel geduld aanpakken. Dus inderdaad wat kruipolie in de bougies, en daarna in iedere cylinder een beetje dunne olie.
Kwestie van weken voor je hem los hebt verwacht ik. Je kan ook de hele motor demonteren, en vervolgens de boel gangbaar krijgen, maar daarmee kijk je dus eigenlijk wel tegen een hele motorrevisie aan.
Het laswerk wil ik wel voor jullie doen tegen een schappelijke prijs. PM maar indien interesse
Ja, vermoedde al een Alfa, volgens mij een Alfetta. Erg mooie auto's btw!quote:Op zondag 4 september 2011 20:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat kon een alfa of een BMW geweest zijn. Weet het niet meer precies, sorry. Als het een alfa was dan was het de alfa die de eigenaar later zelf naar huis mee nam. Als het een BMW was dan is die opgekocht door een autobedrijf.
Nope. Als je op marktplaats zoekt op schuurvondst kom je de advertentie tegen en daarin vind je wat foto's die voor de verkoop gemaakt zijn.quote:Op zondag 4 september 2011 20:42 schreef Sounddragon het volgende:
Strak karretje![]()
Heb je niet meer foto's van de schuurinhoud?
D'r staan wat aparte dingen tussen, maar ook in beroerde staat denk ik; dat vaststaande blokkie van de 133 zal niet de enige zijn ben ik bangquote:Op zondag 4 september 2011 21:04 schreef Klonk het volgende:
http://www.mijnalbum.nl/Album=687KGMHY
damn wat een snoepgoed staat daar zeg...
Nouja we gaan het ook allemaal leren he. Daarbij hebben we mensen paraat die de kennis wel hebben en ook wel willen helpen.quote:Op zondag 4 september 2011 21:16 schreef cofi het volgende:
Ik vind het wel erg stoer dat TS en haar vriend zonder echte autotechnische kennis zo'n auto kopen!
Om de hoek?quote:Op zondag 4 september 2011 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
Gevonden, maar da's ook niet veel soeps![]()
Jammer, moet hier ergens om de hoek zijn, kan bijna niet missen
quote:Op zondag 4 september 2011 21:04 schreef Klonk het volgende:
http://www.mijnalbum.nl/Album=687KGMHY
damn wat een snoepgoed staat daar zeg...
De celeste zag er niet zo goed uit en stond ergens in het midden, bumper tegen bumper met nog heel veel autos ervoor. Verder wilden wij echt een fiatje dus vind ik het niet zo erg dat we andere misschien "zeldzamere" autos voor moesten laten liggen.quote:Op maandag 5 september 2011 13:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dude, een Mitsubishi Celeste!
[ afbeelding ]
Shit hee, die zijn tegenwoordig serieus zeldzaam. Waarom heb je die laten staan, Monsterd? Ik bedoel, niks tegen die Fiat als je dat leuk vindt, maar er staan daar echt een paar veel coolere/waardevollere auto's tussen. Niet dat ik weet in welke staat ze zijn, maar die NSU, de Alfa's, deze Mitsu... doe mij maar.![]()
Jaquote:Op maandag 5 september 2011 16:27 schreef blup het volgende:
Heb je daar nou ook een lantaarnpaal recht voor je oprit staan.. Nederland.
quote:Op maandag 5 september 2011 16:30 schreef RainofDeath het volgende:
Wat betreft het vastzittende blok:
- bougies eruit
- paar druppels olie in elke cilinder
- in de 2e versnelling zetten en rustig heen en weer drukken
Met een beetje geluk tijdkomt ie los
Nee nog nietquote:
Ook helemaal vast! Het enige wat begon te bewegen was alles behalve de krukas.quote:Op maandag 5 september 2011 19:34 schreef densmee het volgende:
of een sleutel op de krukaspoelie en rustig draaien
olie via de bougie-gaten naar binnendruppelen en rustig afwachten. nooit geweld gebruiken.quote:Op maandag 5 september 2011 19:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ook helemaal vast! Het enige wat begon te bewegen was alles behalve de krukas.
Dat dus. Laat hem zo maar eens een week staan, elke dag ff olie druppelen. Alles beter dan dat je de boel forceertquote:Op maandag 5 september 2011 20:06 schreef powerflux het volgende:
[..]
olie via de bougie-gaten naar binnendruppelen en rustig afwachten. nooit geweld gebruiken.
oh en haal het kleppendeksel eraf en smeer de nokkenas ook in. die zal ook kurkdroog zijn.quote:Op dinsdag 6
september 2011 07:56 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat dus. Laat hem zo maar eens een week staan, elke dag ff olie druppelen. Alles beter dan dat je de boel forceert
Beter kan je het niet hebben, weet ik hoeveel jaar in een droge schuurquote:Op donderdag 8 september 2011 10:04 schreef mark_dabomb het volgende:
Mooi projectje hoorhet laswerk valt dus mee? Dat had ik niet verwacht na 30 jaar stilstaan in een schuur...
Beiden deuren moeten gedaan worden en verder maar een heel klein plaatje onderin bij het gaspedaal; daar zit een gaatje. Verder valt het idd mee. Maargoed, er zit wel flink roest op en heel veel onderdelen zitten vast!quote:Op donderdag 8 september 2011 10:04 schreef mark_dabomb het volgende:
Mooi projectje hoorhet laswerk valt dus mee? Dat had ik niet verwacht na 30 jaar stilstaan in een schuur...
Niet daar, wel een garage hier in Enschede.quote:Op maandag 19 september 2011 23:59 schreef Kriegel het volgende:
Kijk je wel uit met dat zeil, monsterd? Dat is ironisch genoeg nou juist voor roestgevoelige auto's vaak funest, je beschermt ze weliswaar tegen directe neerslag maar al het water dat zich onder de auto verzamelt (en soms zelfs onder het zeil) kan vervolgens nergens heen. Stilstaand water is schadelijker dan vluchtend.
Hebben jullie niet iets van een carport ofzo?
Dit ligt even stil omdat we waarschijnlijk weer gaan verhuizen. Wel weer naar de plek waar de auto staat dus dan kan daar de aandacht heen. Al ziet mevrouw wel steeds meer charme in een 850.quote:
Nou kom maar op, ben wel benieuwd.quote:Op maandag 19 december 2011 22:39 schreef Dingest het volgende:
850s rotten wel als de pest. Ze zijn erg leuk om mee te rijden - ondanks geen enkel vermogen - maar als je niet héél goed oplet op wat je koopt kan je bijna meteen een complete restauratie van de carrosserie tegemoet zien![]()
Ik wil wel wat horrorfoto's laten zien anders
Dat gaat echt niet. Voor minder moeite heb je een nieuwe motor er in! Alle body ervan is toch niet te gebruiken op een 850quote:Op dinsdag 20 december 2011 09:40 schreef monsterd. het volgende:
Hij moet sowieso uit elkaar, of het nog uiteindelijk een semidonor wordt voor een 850 of dat we hem gaan opknappen, daar ben ik nog niet over uit
Ik doelde ook op het interieur, om dat te herbruiken eventueelquote:Op dinsdag 20 december 2011 12:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet. Voor minder moeite heb je een nieuwe motor er in! Alle body ervan is toch niet te gebruiken op een 850![]()
De roest bij de ruiten hebben wij ook. De auto zou eigenlijk in z'n geheel een roestbehandeling moeten krijgen, en daarna een nieuw kleurtje. Maar of dat nog het geld waard is.. voor minder moeite kunnen we een 126p uit z'n iconische land halen.
De stoelen dus.quote:Op dinsdag 20 december 2011 13:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik doelde ook op het interieur, om dat te herbruiken eventueel
Ja, want die vind ik mooi! Maak me nou eens even niet belachelijkquote:
Ik heb ook heel veel reacties gehad. Maargoed nu wordt de fiat alsnog opgeknapt in plaats van dat hij bij mijn ouders op de stoep blijft doorroesten. Ik check nog wel zo nu en dan op marktplaats of ik iets vervangends kan vinden met iets minder werk. Maargoed, dat zullen we wel in de toekomst zien.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:54 schreef Dingest het volgende:
Had hem al gezien op MP, maar het was net een paar weken te vroeg voor mij om te overwegen of ik er nog iets aan had kunnen hebben
Het oorspronkelijke plan was eigenlijk altijd geweest om een 126 te halen, en je kunt ze maar tot 1996 invoeren. Ze hebben. Namelijk geen lambasonde en vanaf 96 waren die dus verplicht. Ik weet het nu alleen niet want ze zijn wel echt een stuk kleiner dan de 133. Hrb een beetje gekeken maar misschien is een 133 uit spanje een optie. Ik las alleen dat het veel gedod is om het op naam te zetten ed.quote:Op donderdag 29 maart 2012 14:18 schreef Dingest het volgende:
Hangt van je budget af, rond de 2000 euro kan je een redelijke 133/850 nog wel vinden wat de moeite is om eens een kijkje te nemenVoor de helft van het geld kan je nog een goede 126 op de kop tikken, een iets gemoderniseerde 500 in dezelfde vorm van een 133, tot en met bouwjaar '96 dacht ik kunnen hier nog op de weg.
We zijn beiden Pools, dus zelf uit Polen halen moet ook wel lukken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:49 schreef Dingest het volgende:
Ja, ik weet het. Een brakke regel en sneu voor de mensen die een Maluch uit Polen hadden gehaald, omdat een lambdasonde technisch gewoon niet mogelijk is![]()
Veel kleiner vond ik wel meevallen, de 133/850 is ook al geen grote auto hoorIk neem aan dat het een hobby-autootje blijft. Je kunt er niet het land mee door met 4 man, en sneller dan 100 gaat echt niet lukken, maar ik ken mensen die er zonder problemen mee op en neer naar Polen rijden
Je moet wel de watergekoelde versies (Bis uitvoering) laten staan, lopen nogal snel warm in de stad. Bij mij in de regio zit een mannetje en verzamelaar die voor de hobby regelmatig goede 126s naar Nederland haalt, je zou met hem contact kunnen zoeken.
Volgens mij vallen de kosten en moeite van het invoeren wel mee, zolang je maar geen problemen met de taalbarrière en alles helder verloopt.
Meen je?quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:05 schreef T42 het volgende:
iedergeval is dit autotje gered van de opkoper die zowat de hele schuur opkocht en heeft gesloopt voor onderdelen. (dacht ik gehoord te hebben)
Als je zelf Pools bent, ben je het bijna verplicht natuurlijkquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef monsterd. het volgende:
[..]
We zijn beiden Pools, dus zelf uit Polen halen moet ook wel lukken.Bedankt voor de tip van de Bis, wist ik niet!
Nouja ik heb verder geen proefrit ermee gemaakt enzo, maar na wat rondjes in de mini van mijn zusje zou ik het fijn vinden om in een hobbyauto wel rechtop te kunnen zitten
Hmm opzich wel interesse in contact, kan altijd kijken wat daaruit komt etc.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:57 schreef Dingest het volgende:
[..]
Als je zelf Pools bent, ben je het bijna verplicht natuurlijk![]()
Ik bedoelde meer dat die verzamelaar je in contact kan brengen met een Poolse liefhebber, dacht in de buurt van Kraków, die de goede exemplaren in Polen voor je kan opsnorren. 126s schijnen nog wel eens in vrij goede staat uit een schuur getrokken te worden. Dan had opa op de wachtlijst gestaan en tegen de tijd dat hij er eentje kreeg/kocht was opa al dood of zoietsMaar hij kan je alleen in contact brengen met die man daar en dat je het verder zelf regelt (als je toch Pools bent
) maar hij wil het op zich ook zelf wel regelen. Is echt een hobby van hem, geen zaakje of zo.
De eerste generaties beginnen daar nu toch wel meer geld waard te worden. Worden toch wel gezien als deel van de geschiedenis en cultuur, omdat de Polen ook doorhebben dat het een belangrijk onderdeel van hun mobilisering heeft gevormd. Latere exemplaren zijn ook beter geïsoleerd. Ik heb bij die man in een jaren '70 en jaren '90 model rondgereden, verschil in herrie is vrij grootIk weet niet waar je woont, anders kan je eens contact met hem opnemen voor een proefritje of wellicht kent hij iemand in jullie omgeving. Lang geleden dat ik in een Mini heb gezeten, maar die viel mij qua binnenruimte toen iets tegen. De 126 viel mij best mee, ik heb het idee dat het niet veel uitmaakt tov de 133/850 (is uit die periode allemaal een beetje van hetzelfde) en dat vooral ruimte is bespaart op de achterbank en de kofferbak.
Oh, en ze zijn nog simpeler en goedkoper in onderhoud![]()
motorblokken enzo worden niet meer gemaakt héquote:Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef monsterd. het volgende:
[..]
We zijn beiden Pools, dus zelf uit Polen halen moet ook wel lukken.Bedankt voor de tip van de Bis, wist ik niet!
Nouja ik heb verder geen proefrit ermee gemaakt enzo, maar na wat rondjes in de mini van mijn zusje zou ik het fijn vinden om in een hobbyauto wel rechtop te kunnen zitten
[..]
Meen je?Zonde zeg, ik vraag me af wat voor onderdelen dan echt nog te gebruiken zijn. Veel van de technische onderdelen zullen toch vervangen moeten worden bij al die auto's. Onze fiat was een van de betere auto's die daar stond (staattechnisch gezien dan).
Dit is zijn site, e-mailadres staat er ook wel op: http://fiat-126.nl/ Ergens staan ook wat verslagjes van hoe hij ze uit Polen heeft gehaald; daar kopen, zelf meteen terugrijdenquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Hmm opzich wel interesse in contact, kan altijd kijken wat daaruit komt etc.Heb zojuist ook even gekeken op de poolse marktplaats; veel afgetrapte exemplaren tegengekomen.. Familie van mij en house hebben allemaal ervaring met 126jes dus kan daar ook nog wel wat rondvragen. 133 zit verder ook wel ruim, zag toenstraks nog exemplaren met hetzelfde intereurstel etc!
Oh oeps: Ik ben monsterd dus nu, even onder het account van house![]()
Heb de verslagen zojuist gelezen. Leuk!quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:45 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dit is zijn site, e-mailadres staat er ook wel op: http://fiat-126.nl/ Ergens staan ook wat verslagjes van hoe hij ze uit Polen heeft gehaald; daar kopen, zelf meteen terugrijden
Een heleboel dingen zijn ook generiek, zelfde stoeltjes, bakjes, knopjes en dat soort dingen. Binnenruimte viel mij bij de 850 ook op, was zelfs erg ruim voor zo'n kleine auto. Dat is iets waar Fiat heel erg goed in is/was.
Zutphen ligt regelijk centraal tochquote:Op vrijdag 20 april 2012 19:42 schreef Dingest het volgende:
Volgens mij wonen jullie te ver wegIk heb nog wel de technische delen - inclusief niet-vastzittend-blok-maar-wel-met-wat-werk - van mijn 850 liggen om een 133 weer werkend te krijgen.
Voor 250 mag je hem altijd overnemenquote:Op vrijdag 20 april 2012 20:58 schreef Dingest het volgende:
Dat is het probleem natuurlijk, je weet niet wat er na 30 jaar nog meer vastzit en vergaan is. Ik verwacht een aantal rubbers en de remmen, misschien de koppeling ook, maar dat is bij zo'n auto niet overdreven ingewikkeld. Die motor heb je er vrij vlot uit. Kost vooral tijd allemaal (en onderdelen). Zou op zich een leuke bezigheid zijn, maar ik vrees dat de aanschaf een beetje lastig uit kan![]()
Ah, een leuk tripje wel om een 126 op te halenIk neem aan dat je hem dan terug wilt rijden?
Te veel, als die rijdt dan rijdt ie.quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:08 schreef monsterd. het volgende:
Het meeste waar ik mee zit is of het handiger zou zijn om de maluch dan aan een oplegger mee te nemen. En zo ja, hoe ik dan aan een oplegger kom en wat daarvan de kosten zijn. Enig idee?
Jawel dat is ook zo, maar we hebben maar 2 bestuurders dan. Jij en ik. Aangezien dan een van ons ook de andere auto moeten besturen vind ik het een beetje saai en lang alleen in de autoquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Te veel, als die rijdt dan rijdt ie.
Tsja, het is niet overdreven ver weg, alleen jammer dat m'n auto voor dagelijks gebruik eerst door de APK moet (en ik er dan 4 nieuwe banden op wil) en ik binnenkort al een andere auto moet/wil kopen voor de Carbage Runquote:Op vrijdag 20 april 2012 21:08 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Voor 250 mag je hem altijd overnemen. Onderdelen zijn wel redelijk te verkrijgen. Rubbers zullen op sommige plekken idd moeten. Maar je hebt wel het voordeel dat de carosserie redelijk hard is. Je kunt iig altijd even komen kijken he
![]()
Nouja ben nu aan het kijken wat het goedkoopste is met rijden etc. Heb de eigenaar gemaild met wat vragen over de technische staat etc. Die fiat zelf is heel goedkoop, dus ik vermoed dat er het een en het ander aan zit te komen. De poolse APK verloopt ook bijna, maargoed dat hoeft niet heel gek te worden wat betreft de kosten.
Het meeste waar ik mee zit is of het handiger zou zijn om de maluch dan aan een oplegger mee te nemen. En zo ja, hoe ik dan aan een oplegger kom en wat daarvan de kosten zijn. Enig idee?
Ik zou dan proberen om zo'n trekstang te lenen (of huren), maar wel met de auto proberen naar huis te rijden. Als hij het begeeft kan je altijd nog slepen/aanhangwagen spelen. Althans, dat zou ik doen als leukste en meest avontuurlijke oplossingquote:Op vrijdag 20 april 2012 22:40 schreef monsterd. het volgende:
Oja die trekstangen heb ik voorbij zien komen. Als we er eentje zouden kunnen lenen dan zouden we hem zelf ook nog kunnen besturen met een gewoon rijbewijs B.
Ik weet dat de Poolse APK een stuk minder waard is dan de Nederlandse, maar er moet enige vorm van een keuring opzitten wil ik hem naar Nederland rijden. Opzich zijn er nu genoeg onderdelen te verkrijgen in Nederland en daarnaast kan ik eventueel hem nog in Polen gauw laten fixen.
Ik had een mailtje naar de verkoper gestuurd, kreeg ik terug dat hij hoopte dat de auto dan Nederland zou halen.Hij had er nooit problemen mee gehad maar de grootste afstand die hij ermee had afgelegd was ook maar 100 km. Verder gaf hij aan dat de auto ook beginnende roest heeft. Prima, zolang het nog niet helemaal rot is. Misschien gaan we volgende week kijken. Als we geen fiat kopen dan hebben we iig de mogelijkheid om een jaarvoorraad aan Poolse producten in te slaan bij de supermarkt
![]()
Ik heb je trouwens geen PM verstuurd, misschien dat house dat heeft gedaan. Hij is nu onderweg naar huis, dus kan het straks wel even laten weten
quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:23 schreef Dingest het volgende:
Ach, er is vast altijd nog wel iemand te vinden die in zo'n ding wil tuffen
[..]
Tsja, het is niet overdreven ver weg, alleen jammer dat m'n auto voor dagelijks gebruik eerst door de APK moet (en ik er dan 4 nieuwe banden op wil) en ik binnenkort al een andere auto moet/wil kopen voor de Carbage RunZelfs 250 (en dan moet er nog transport bij) zit er denk ik nog even niet in, al is het wel uitnodigend om iets te doen te hebben
Je moet goed onthouden dat een Poolse APK geen Nederlandse APK is. De Polen letten vooral op dat de auto geen gevaar is voor anderen. Mankeert er iets aan dat alleen de bestuurder kan treffen vinden ze dat niet zo boeiend. Onze eisen zijn veel strenger. Afhankelijk van het bouwjaar hoeft zo'n 126 daar ook niet veel te kosten, er was een periode dat ze die dingen massaal door de shredder haalde want niemand hoefde ze. De oer-126jes beginnen nu wel in waarde te stijgen![]()
Als je een autoambulance moet huren gaat je dat zo'n 50 euro per dag kosten (+ brandstof natuurlijk). Een oprijwagen gaat per kilometer + brandstof en daar zou ik op zo'n afstand niet aan beginnen. Er zijn ook trekstangen; dan wordt het 126je de aanhanger, wordt met 500jes ook nog gedaan. Eerste hit op Google levert ook een 126 op toevalligDan zou je via de 126-club/verzamelaar eens kunnen vragen of je zo'n ding kunt regelen (kopen kost zo'n 300 euro).
[ afbeelding ]
Het ideaalst zou zijn om zo'n ding te lenen, maar met z'n tweeën heen en dan met de auto los proberen terug te rijden. Daar heb je denk ik ook het meest plezier van. Althans, als ik een auto uit het buitenland zou halen zou ik hem zelf willen terugrijden als het even kan
In nl? Er staan idd maar weinig te koop, heb het ook in de gaten gehouden. Nouja eentje uit polen is bij lange na ook niet al te gemakkelijk. We hebben genoeg rotte varianten gezien hier, daarnaast konden we ze amper op de weg vinden. Een paar jaar geleden aas dat heel anders maar nu lijkt het alsof ze met een sloopregeling van de aardbodem verdwenen zijnquote:Op woensdag 25 april 2012 22:48 schreef Dingest het volgende:
Top, veel plezier![]()
Ik ben ook hard op zoek naar een 126, maar wat meer in de regio zijn ze nu even erg lastig te vinden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |