abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2011 @ 20:10:58 #51
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_101685882
Het blok is los! Hij draait alleen niet een volledige slag dus we vermoeden dat er een klep vast zit. binnenkort als het weer wat beter is gaan we dat loshalen dus.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:22:51 #52
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101692679
*O* *G* *O* *G* *O* *G*
pi_101694955
keep it up!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_101695355
kleppendeksel er even af halen en kijken of alle kleppen nog gangbaar zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_101701297
Mooi projectje hoor :) het laswerk valt dus mee? Dat had ik niet verwacht na 30 jaar stilstaan in een schuur...
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_101702503
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:04 schreef mark_dabomb het volgende:
Mooi projectje hoor :) het laswerk valt dus mee? Dat had ik niet verwacht na 30 jaar stilstaan in een schuur...
Beter kan je het niet hebben, weet ik hoeveel jaar in een droge schuur :)
  donderdag 8 september 2011 @ 11:50:47 #57
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_101703841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:04 schreef mark_dabomb het volgende:
Mooi projectje hoor :) het laswerk valt dus mee? Dat had ik niet verwacht na 30 jaar stilstaan in een schuur...
Beiden deuren moeten gedaan worden en verder maar een heel klein plaatje onderin bij het gaspedaal; daar zit een gaatje. Verder valt het idd mee. Maargoed, er zit wel flink roest op en heel veel onderdelen zitten vast!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zaterdag 10 september 2011 @ 20:54:49 #58
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_101795229
De vriend van mn moeder is vandaag bezig geweest met de fiat. Ondertussen is het hele motorblok uit de auto gehaald. De klep die vast zat is gelukkig lostgekomen! Verder lekt de waterpomp een beetje, dus daar zullen we wat aan moeten doen.

Overigens is is de auto geproduceerd in 1974. Hij heeft dus waarschijnlijk ook nog eens een klein jaartje in de showroom gestaan :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 19 september 2011 @ 23:13:33 #59
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_102163908
Ik ga van de week eens kijken of ik de oude eigenaar nog eens kan bereiken voor de papieren. Het wordt wel tijd na 3 weken. :P

Verder hebben we maar weinig met de fiat gedaan..Het enige wat op de planning staat deze week is om hem even goed te laten luchten (hij staat nu buiten onder zeil) en verder het motorblok schoon te maken oO<
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_102165622
En volgens mij zijn die motorblokjes aardig gangbaar, ook gebruikt in de Panda 34, iets vergroot in de panda 43, de 127 en cinquecento. Kijk maar eens op Fiat forums of op Problemcar.
Leuke wagen hoor, best iets bijzonders vandaag de dag.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  maandag 19 september 2011 @ 23:59:39 #61
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_102165892
Kijk je wel uit met dat zeil, monsterd? Dat is ironisch genoeg nou juist voor roestgevoelige auto's vaak funest, je beschermt ze weliswaar tegen directe neerslag maar al het water dat zich onder de auto verzamelt (en soms zelfs onder het zeil) kan vervolgens nergens heen. Stilstaand water is schadelijker dan vluchtend.

Hebben jullie niet iets van een carport ofzo?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_105765598
Hoe staat het hier mee?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_105766808
quote:
15s.gif Op maandag 19 september 2011 23:59 schreef Kriegel het volgende:
Kijk je wel uit met dat zeil, monsterd? Dat is ironisch genoeg nou juist voor roestgevoelige auto's vaak funest, je beschermt ze weliswaar tegen directe neerslag maar al het water dat zich onder de auto verzamelt (en soms zelfs onder het zeil) kan vervolgens nergens heen. Stilstaand water is schadelijker dan vluchtend.

Hebben jullie niet iets van een carport ofzo?
Niet daar, wel een garage hier in Enschede.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 11:56 schreef powerflux het volgende:
Hoe staat het hier mee?
Dit ligt even stil omdat we waarschijnlijk weer gaan verhuizen. Wel weer naar de plek waar de auto staat dus dan kan daar de aandacht heen. Al ziet mevrouw wel steeds meer charme in een 850. :9
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_105796397
850s rotten wel als de pest. Ze zijn erg leuk om mee te rijden - ondanks geen enkel vermogen - maar als je niet héél goed oplet op wat je koopt kan je bijna meteen een complete restauratie van de carrosserie tegemoet zien :P

Ik wil wel wat horrorfoto's laten zien anders :D
  maandag 19 december 2011 @ 23:33:34 #65
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_105799497
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 22:39 schreef Dingest het volgende:
850s rotten wel als de pest. Ze zijn erg leuk om mee te rijden - ondanks geen enkel vermogen - maar als je niet héél goed oplet op wat je koopt kan je bijna meteen een complete restauratie van de carrosserie tegemoet zien :P

Ik wil wel wat horrorfoto's laten zien anders :D
Nou kom maar op, ben wel benieuwd. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_105799894
Nou had ik die van mij voor maar een paar 100 euro gekocht, maar ik heb daarna bij exemplaren gekeken die voor 1500 aangeboden werden en die bij de volgende APK net zo rot zouden blijken :)

Rot die ik pas later te zien krijg vanonder een inspectiekuil:


pi_105800237
Daarna ben ik de auto uit elkaar gaan halen, en dit is wat ik tegenkwam, al wist ik wel dat het zeker geen smetteloze auto zou zijn. Maar dat het zo erg was... :X

Frame achterruit (en dat lekt allemaal door, dus al het isolatiemateriaal was gaan rotten door de jaren heen):

Frame voorruit:

Staat van binnendorpels:

Onder rubbers van de deuren:


Daarna ben ik wat roestige delen vrij gaan maken:

Scherm voor:

Dorpels voor:

Dorpels achter:

En binnenkant wielkast/bevestigingspunt ophanging:


Aan beide kanten ongeveer even erg, en nog wat gaten in de vloerplaten :P
pi_105807310
Ze maakten wel kwaliteitsbandjes 30 jaar terug :@
  dinsdag 20 december 2011 @ 09:40:00 #69
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_105809815
Wat een rot exemplaar.. Heb je het nog wel afgemaakt?

Ik kijk sowieso zo nu en dan op marktplaats wat er staat.. Voorlopig nog niets bijzonders voor niet al te veel geld.. Dus een 850 zit er voorlopig nog niet in.

Het probleem met de 133 is nu voornamelijk dat hij nog steeds onder het zeil staat. Toen het nog beter weer was, werd ie zo nu en dan gelucht maar nu eigenlijk niet meer.. Ik verwacht dus eigenlijk nog meer roest en nog meer zooischimmels etc. -O- Maargoed, eerst nog maar eens tijd vrij maken en afwachten op de verhuizing. Daarna pas kunnen we denk ik weer verder ermee.

Hij moet sowieso uit elkaar, of het nog uiteindelijk een semidonor wordt voor een 850 of dat we hem gaan opknappen, daar ben ik nog niet over uit :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_105815400
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 09:40 schreef monsterd. het volgende:

Hij moet sowieso uit elkaar, of het nog uiteindelijk een semidonor wordt voor een 850 of dat we hem gaan opknappen, daar ben ik nog niet over uit :P
Dat gaat echt niet. Voor minder moeite heb je een nieuwe motor er in! Alle body ervan is toch niet te gebruiken op een 850 :+

De roest bij de ruiten hebben wij ook. De auto zou eigenlijk in z'n geheel een roestbehandeling moeten krijgen, en daarna een nieuw kleurtje. Maar of dat nog het geld waard is.. voor minder moeite kunnen we een 126p uit z'n iconische land halen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 20 december 2011 @ 13:57:13 #71
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_105817970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 12:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Dat gaat echt niet. Voor minder moeite heb je een nieuwe motor er in! Alle body ervan is toch niet te gebruiken op een 850 :+

De roest bij de ruiten hebben wij ook. De auto zou eigenlijk in z'n geheel een roestbehandeling moeten krijgen, en daarna een nieuw kleurtje. Maar of dat nog het geld waard is.. voor minder moeite kunnen we een 126p uit z'n iconische land halen.

Ik doelde ook op het interieur, om dat te herbruiken eventueel :*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_105817998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:57 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik doelde ook op het interieur, om dat te herbruiken eventueel :*
De stoelen dus. :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  dinsdag 20 december 2011 @ 14:54:10 #73
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_105820241
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 13:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

De stoelen dus. :')
Ja, want die vind ik mooi! Maak me nou eens even niet belachelijk :'( :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:10:52 #74
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109642782
Fiat is helaas verkocht en wordt in de loop van aankomende week opgehaald.. Hij stond nog steeds op de oprit zonder dat er iets gebeurde. Heb verder ook niet meer de tijd en geen garageruimte meer. Balen, want het is zo'n leuk ding! :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_109646034
Zonde!
pi_109649559
Wat jammer nou!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_109651402
Had hem al gezien op MP, maar het was net een paar weken te vroeg voor mij om te overwegen of ik er nog iets aan had kunnen hebben :Y
  donderdag 29 maart 2012 @ 14:10:56 #78
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109652164
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:54 schreef Dingest het volgende:
Had hem al gezien op MP, maar het was net een paar weken te vroeg voor mij om te overwegen of ik er nog iets aan had kunnen hebben :Y
Ik heb ook heel veel reacties gehad. Maargoed nu wordt de fiat alsnog opgeknapt in plaats van dat hij bij mijn ouders op de stoep blijft doorroesten. Ik check nog wel zo nu en dan op marktplaats of ik iets vervangends kan vinden met iets minder werk. Maargoed, dat zullen we wel in de toekomst zien. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_109652454
Hangt van je budget af, rond de 2000 euro kan je een redelijke 133/850 nog wel vinden wat de moeite is om eens een kijkje te nemen :Y Voor de helft van het geld kan je nog een goede 126 op de kop tikken, een iets gemoderniseerde 500 in dezelfde vorm van een 133, tot en met bouwjaar '96 dacht ik kunnen hier nog op de weg.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:21:35 #80
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109660299
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 14:18 schreef Dingest het volgende:
Hangt van je budget af, rond de 2000 euro kan je een redelijke 133/850 nog wel vinden wat de moeite is om eens een kijkje te nemen :Y Voor de helft van het geld kan je nog een goede 126 op de kop tikken, een iets gemoderniseerde 500 in dezelfde vorm van een 133, tot en met bouwjaar '96 dacht ik kunnen hier nog op de weg.
Het oorspronkelijke plan was eigenlijk altijd geweest om een 126 te halen, en je kunt ze maar tot 1996 invoeren. Ze hebben. Namelijk geen lambasonde en vanaf 96 waren die dus verplicht. Ik weet het nu alleen niet want ze zijn wel echt een stuk kleiner dan de 133. Hrb een beetje gekeken maar misschien is een 133 uit spanje een optie. Ik las alleen dat het veel gedod is om het op naam te zetten ed.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_109661355
Ja, ik weet het. Een brakke regel en sneu voor de mensen die een Maluch uit Polen hadden gehaald, omdat een lambdasonde technisch gewoon niet mogelijk is -O-

Veel kleiner vond ik wel meevallen, de 133/850 is ook al geen grote auto hoor :D Ik neem aan dat het een hobby-autootje blijft. Je kunt er niet het land mee door met 4 man, en sneller dan 100 gaat echt niet lukken, maar ik ken mensen die er zonder problemen mee op en neer naar Polen rijden :P Je moet wel de watergekoelde versies (Bis uitvoering) laten staan, lopen nogal snel warm in de stad. Bij mij in de regio zit een mannetje en verzamelaar die voor de hobby regelmatig goede 126s naar Nederland haalt, je zou met hem contact kunnen zoeken.

Volgens mij vallen de kosten en moeite van het invoeren wel mee, zolang je maar geen problemen met de taalbarrière en alles helder verloopt.
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:05:23 #82
53151 T42
Pinball Wizard
pi_109663889
iedergeval is dit autotje gered van de opkoper die zowat de hele schuur opkocht en heeft gesloopt voor onderdelen. (dacht ik gehoord te hebben)
  donderdag 29 maart 2012 @ 20:36:33 #83
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109667647
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:49 schreef Dingest het volgende:
Ja, ik weet het. Een brakke regel en sneu voor de mensen die een Maluch uit Polen hadden gehaald, omdat een lambdasonde technisch gewoon niet mogelijk is -O-

Veel kleiner vond ik wel meevallen, de 133/850 is ook al geen grote auto hoor :D Ik neem aan dat het een hobby-autootje blijft. Je kunt er niet het land mee door met 4 man, en sneller dan 100 gaat echt niet lukken, maar ik ken mensen die er zonder problemen mee op en neer naar Polen rijden :P Je moet wel de watergekoelde versies (Bis uitvoering) laten staan, lopen nogal snel warm in de stad. Bij mij in de regio zit een mannetje en verzamelaar die voor de hobby regelmatig goede 126s naar Nederland haalt, je zou met hem contact kunnen zoeken.

Volgens mij vallen de kosten en moeite van het invoeren wel mee, zolang je maar geen problemen met de taalbarrière en alles helder verloopt.
We zijn beiden Pools, dus zelf uit Polen halen moet ook wel lukken. ;) Bedankt voor de tip van de Bis, wist ik niet!

Nouja ik heb verder geen proefrit ermee gemaakt enzo, maar na wat rondjes in de mini van mijn zusje zou ik het fijn vinden om in een hobbyauto wel rechtop te kunnen zitten :+

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:05 schreef T42 het volgende:
iedergeval is dit autotje gered van de opkoper die zowat de hele schuur opkocht en heeft gesloopt voor onderdelen. (dacht ik gehoord te hebben)
Meen je? :{ Zonde zeg, ik vraag me af wat voor onderdelen dan echt nog te gebruiken zijn. Veel van de technische onderdelen zullen toch vervangen moeten worden bij al die auto's. Onze fiat was een van de betere auto's die daar stond (staattechnisch gezien dan).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_109668777
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef monsterd. het volgende:

[..]

We zijn beiden Pools, dus zelf uit Polen halen moet ook wel lukken. ;) Bedankt voor de tip van de Bis, wist ik niet!

Nouja ik heb verder geen proefrit ermee gemaakt enzo, maar na wat rondjes in de mini van mijn zusje zou ik het fijn vinden om in een hobbyauto wel rechtop te kunnen zitten :+
Als je zelf Pools bent, ben je het bijna verplicht natuurlijk :D
Ik bedoelde meer dat die verzamelaar je in contact kan brengen met een Poolse liefhebber, dacht in de buurt van Kraków, die de goede exemplaren in Polen voor je kan opsnorren. 126s schijnen nog wel eens in vrij goede staat uit een schuur getrokken te worden. Dan had opa op de wachtlijst gestaan en tegen de tijd dat hij er eentje kreeg/kocht was opa al dood of zoiets :P Maar hij kan je alleen in contact brengen met die man daar en dat je het verder zelf regelt (als je toch Pools bent :+ ) maar hij wil het op zich ook zelf wel regelen. Is echt een hobby van hem, geen zaakje of zo.

De eerste generaties beginnen daar nu toch wel meer geld waard te worden. Worden toch wel gezien als deel van de geschiedenis en cultuur, omdat de Polen ook doorhebben dat het een belangrijk onderdeel van hun mobilisering heeft gevormd. Latere exemplaren zijn ook beter geïsoleerd. Ik heb bij die man in een jaren '70 en jaren '90 model rondgereden, verschil in herrie is vrij groot :P Ik weet niet waar je woont, anders kan je eens contact met hem opnemen voor een proefritje of wellicht kent hij iemand in jullie omgeving. Lang geleden dat ik in een Mini heb gezeten, maar die viel mij qua binnenruimte toen iets tegen. De 126 viel mij best mee, ik heb het idee dat het niet veel uitmaakt tov de 133/850 (is uit die periode allemaal een beetje van hetzelfde) en dat vooral ruimte is bespaart op de achterbank en de kofferbak.
Oh, en ze zijn nog simpeler en goedkoper in onderhoud :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door Dingest op 29-03-2012 21:04:26 ]
pi_109674437
quote:
14s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:57 schreef Dingest het volgende:

[..]

Als je zelf Pools bent, ben je het bijna verplicht natuurlijk :D
Ik bedoelde meer dat die verzamelaar je in contact kan brengen met een Poolse liefhebber, dacht in de buurt van Kraków, die de goede exemplaren in Polen voor je kan opsnorren. 126s schijnen nog wel eens in vrij goede staat uit een schuur getrokken te worden. Dan had opa op de wachtlijst gestaan en tegen de tijd dat hij er eentje kreeg/kocht was opa al dood of zoiets :P Maar hij kan je alleen in contact brengen met die man daar en dat je het verder zelf regelt (als je toch Pools bent :+ ) maar hij wil het op zich ook zelf wel regelen. Is echt een hobby van hem, geen zaakje of zo.

De eerste generaties beginnen daar nu toch wel meer geld waard te worden. Worden toch wel gezien als deel van de geschiedenis en cultuur, omdat de Polen ook doorhebben dat het een belangrijk onderdeel van hun mobilisering heeft gevormd. Latere exemplaren zijn ook beter geïsoleerd. Ik heb bij die man in een jaren '70 en jaren '90 model rondgereden, verschil in herrie is vrij groot :P Ik weet niet waar je woont, anders kan je eens contact met hem opnemen voor een proefritje of wellicht kent hij iemand in jullie omgeving. Lang geleden dat ik in een Mini heb gezeten, maar die viel mij qua binnenruimte toen iets tegen. De 126 viel mij best mee, ik heb het idee dat het niet veel uitmaakt tov de 133/850 (is uit die periode allemaal een beetje van hetzelfde) en dat vooral ruimte is bespaart op de achterbank en de kofferbak.
Oh, en ze zijn nog simpeler en goedkoper in onderhoud :Y
Hmm opzich wel interesse in contact, kan altijd kijken wat daaruit komt etc. :) Heb zojuist ook even gekeken op de poolse marktplaats; veel afgetrapte exemplaren tegengekomen.. Familie van mij en house hebben allemaal ervaring met 126jes dus kan daar ook nog wel wat rondvragen. 133 zit verder ook wel ruim, zag toenstraks nog exemplaren met hetzelfde intereurstel etc! :+

Oh oeps: Ik ben monsterd dus nu, even onder het account van house :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 29 maart 2012 @ 23:21:35 #86
53151 T42
Pinball Wizard
pi_109678019
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef monsterd. het volgende:

[..]

We zijn beiden Pools, dus zelf uit Polen halen moet ook wel lukken. ;) Bedankt voor de tip van de Bis, wist ik niet!

Nouja ik heb verder geen proefrit ermee gemaakt enzo, maar na wat rondjes in de mini van mijn zusje zou ik het fijn vinden om in een hobbyauto wel rechtop te kunnen zitten :+

[..]

Meen je? :{ Zonde zeg, ik vraag me af wat voor onderdelen dan echt nog te gebruiken zijn. Veel van de technische onderdelen zullen toch vervangen moeten worden bij al die auto's. Onze fiat was een van de betere auto's die daar stond (staattechnisch gezien dan).
motorblokken enzo worden niet meer gemaakt hé :P en die zijn wel te reviseren
pi_109679133
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:25 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Hmm opzich wel interesse in contact, kan altijd kijken wat daaruit komt etc. :) Heb zojuist ook even gekeken op de poolse marktplaats; veel afgetrapte exemplaren tegengekomen.. Familie van mij en house hebben allemaal ervaring met 126jes dus kan daar ook nog wel wat rondvragen. 133 zit verder ook wel ruim, zag toenstraks nog exemplaren met hetzelfde intereurstel etc! :+

Oh oeps: Ik ben monsterd dus nu, even onder het account van house :')
Dit is zijn site, e-mailadres staat er ook wel op: http://fiat-126.nl/ Ergens staan ook wat verslagjes van hoe hij ze uit Polen heeft gehaald; daar kopen, zelf meteen terugrijden :P

Een heleboel dingen zijn ook generiek, zelfde stoeltjes, bakjes, knopjes en dat soort dingen. Binnenruimte viel mij bij de 850 ook op, was zelfs erg ruim voor zo'n kleine auto. Dat is iets waar Fiat heel erg goed in is/was.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 11:41:20 #88
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109688740
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 23:45 schreef Dingest het volgende:

[..]

Dit is zijn site, e-mailadres staat er ook wel op: http://fiat-126.nl/ Ergens staan ook wat verslagjes van hoe hij ze uit Polen heeft gehaald; daar kopen, zelf meteen terugrijden :P

Een heleboel dingen zijn ook generiek, zelfde stoeltjes, bakjes, knopjes en dat soort dingen. Binnenruimte viel mij bij de 850 ook op, was zelfs erg ruim voor zo'n kleine auto. Dat is iets waar Fiat heel erg goed in is/was.
Heb de verslagen zojuist gelezen. Leuk!

Ik ga even kijken of ik het zelf kan proberen met hulp van familie/vrienden. Daarnaast nog even twee maanden sparen :')

Ik zit stiekem gewoon alleen maar te kijken naar maluchjes met dezelfde kleur en interieur als de 133. :P

Opzich zou het met heel weinig geld wel moeten lukken, zeker onder de 1000 euro. Vlucht is zo enkel rond de 60 euro (voor 2 personen), treinvervoer afhankelijk van regio maar ook niet veel. Auto zo rond de 300-600, in Nederland op naam zetten en omzetten 150 euro + nog 100 euro voor eventuele reparaties. + 200 aan benzine hooguit.

Ik kan ook nog overwegen om de auto niet op te geven als export maar simpelweg op mijn naam te zetten, maargoed daarvoor moet ik wel in Polen ingeschreven staan op een adres en dan ben ik dus niet :+. Het kan wel, kost wel meer moeite maar opzich hoef ik hem dan ook nog niet gelijk "echt" in te voeren zegmaar. Scheelt ook in belasting en verzekering (in Polen zijn die dingen altijd vooraf al betaald voor een bepaalde periode). Geen idee of dat wel een goed idee is, het is wat omslachtig en zoveel spaar je er niet mee uit. Ik vind een pools kenteken eigenlijk mooier dan een nieuwe nederlandse, maar daar is verder weinig aan te doen :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:28:40 #89
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_110567034
De fiat is alsnog niet opgehaald. Hij was in eerste instantie verkocht, koper zou hem op korte termijn ophalen. Hij moest alleen zijn schuur uitruimen. Daarna kwamen de smoesjes en nu komt hij alsnog niet :').

Iemand interesse? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_110567667
Volgens mij wonen jullie te ver weg :P Ik heb nog wel de technische delen - inclusief niet-vastzittend-blok-maar-wel-met-wat-werk - van mijn 850 liggen om een 133 weer werkend te krijgen.
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:04:51 #91
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_110568780
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:42 schreef Dingest het volgende:
Volgens mij wonen jullie te ver weg :P Ik heb nog wel de technische delen - inclusief niet-vastzittend-blok-maar-wel-met-wat-werk - van mijn 850 liggen om een 133 weer werkend te krijgen.
Zutphen ligt regelijk centraal toch ;)

Ik ga zelf de 133 niet meer rijdend maken. Het is voor de beperkte kennis die ik heb gewoon te veel werk en ik wil de vriend van mijn moeder er ook niet echt mee opzadelen. Daarnaast heb ik nu een 126 op het oog. Hij staat alleen 750 km hiervandaan :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_110571518
Dat is het probleem natuurlijk, je weet niet wat er na 30 jaar nog meer vastzit en vergaan is. Ik verwacht een aantal rubbers en de remmen, misschien de koppeling ook, maar dat is bij zo'n auto niet overdreven ingewikkeld. Die motor heb je er vrij vlot uit. Kost vooral tijd allemaal (en onderdelen). Zou op zich een leuke bezigheid zijn, maar ik vrees dat de aanschaf een beetje lastig uit kan :@

Ah, een leuk tripje wel om een 126 op te halen :P Ik neem aan dat je hem dan terug wilt rijden? :)
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:08:44 #93
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_110572048
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 20:58 schreef Dingest het volgende:
Dat is het probleem natuurlijk, je weet niet wat er na 30 jaar nog meer vastzit en vergaan is. Ik verwacht een aantal rubbers en de remmen, misschien de koppeling ook, maar dat is bij zo'n auto niet overdreven ingewikkeld. Die motor heb je er vrij vlot uit. Kost vooral tijd allemaal (en onderdelen). Zou op zich een leuke bezigheid zijn, maar ik vrees dat de aanschaf een beetje lastig uit kan :@

Ah, een leuk tripje wel om een 126 op te halen :P Ik neem aan dat je hem dan terug wilt rijden? :)
Voor 250 mag je hem altijd overnemen :9 . Onderdelen zijn wel redelijk te verkrijgen. Rubbers zullen op sommige plekken idd moeten. Maar je hebt wel het voordeel dat de carosserie redelijk hard is. Je kunt iig altijd even komen kijken he ;)

Nouja ben nu aan het kijken wat het goedkoopste is met rijden etc. Heb de eigenaar gemaild met wat vragen over de technische staat etc. Die fiat zelf is heel goedkoop, dus ik vermoed dat er het een en het ander aan zit te komen. De poolse APK verloopt ook bijna, maargoed dat hoeft niet heel gek te worden wat betreft de kosten.

Het meeste waar ik mee zit is of het handiger zou zijn om de maluch dan aan een oplegger mee te nemen. En zo ja, hoe ik dan aan een oplegger kom en wat daarvan de kosten zijn. Enig idee? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_110572096
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:08 schreef monsterd. het volgende:
Het meeste waar ik mee zit is of het handiger zou zijn om de maluch dan aan een oplegger mee te nemen. En zo ja, hoe ik dan aan een oplegger kom en wat daarvan de kosten zijn. Enig idee? :+
Te veel, als die rijdt dan rijdt ie.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:11:55 #95
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_110572181
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Te veel, als die rijdt dan rijdt ie.
Jawel dat is ook zo, maar we hebben maar 2 bestuurders dan. Jij en ik. Aangezien dan een van ons ook de andere auto moeten besturen vind ik het een beetje saai en lang alleen in de auto :P.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_110572675
Ach, er is vast altijd nog wel iemand te vinden die in zo'n ding wil tuffen :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Voor 250 mag je hem altijd overnemen :9 . Onderdelen zijn wel redelijk te verkrijgen. Rubbers zullen op sommige plekken idd moeten. Maar je hebt wel het voordeel dat de carosserie redelijk hard is. Je kunt iig altijd even komen kijken he ;)

Nouja ben nu aan het kijken wat het goedkoopste is met rijden etc. Heb de eigenaar gemaild met wat vragen over de technische staat etc. Die fiat zelf is heel goedkoop, dus ik vermoed dat er het een en het ander aan zit te komen. De poolse APK verloopt ook bijna, maargoed dat hoeft niet heel gek te worden wat betreft de kosten.

Het meeste waar ik mee zit is of het handiger zou zijn om de maluch dan aan een oplegger mee te nemen. En zo ja, hoe ik dan aan een oplegger kom en wat daarvan de kosten zijn. Enig idee? :+
Tsja, het is niet overdreven ver weg, alleen jammer dat m'n auto voor dagelijks gebruik eerst door de APK moet (en ik er dan 4 nieuwe banden op wil) en ik binnenkort al een andere auto moet/wil kopen voor de Carbage Run :P Zelfs 250 (en dan moet er nog transport bij) zit er denk ik nog even niet in, al is het wel uitnodigend om iets te doen te hebben ;)

Je moet goed onthouden dat een Poolse APK geen Nederlandse APK is. De Polen letten vooral op dat de auto geen gevaar is voor anderen. Mankeert er iets aan dat alleen de bestuurder kan treffen vinden ze dat niet zo boeiend. Onze eisen zijn veel strenger. Afhankelijk van het bouwjaar hoeft zo'n 126 daar ook niet veel te kosten, er was een periode dat ze die dingen massaal door de shredder haalde want niemand hoefde ze. De oer-126jes beginnen nu wel in waarde te stijgen :Y

Als je een autoambulance moet huren gaat je dat zo'n 50 euro per dag kosten (+ brandstof natuurlijk). Een oprijwagen gaat per kilometer + brandstof en daar zou ik op zo'n afstand niet aan beginnen. Er zijn ook trekstangen; dan wordt het 126je de aanhanger, wordt met 500jes ook nog gedaan. Eerste hit op Google levert ook een 126 op toevallig :P Dan zou je via de 126-club/verzamelaar eens kunnen vragen of je zo'n ding kunt regelen (kopen kost zo'n 300 euro).

Het ideaalst zou zijn om zo'n ding te lenen, maar met z'n tweeën heen en dan met de auto los proberen terug te rijden. Daar heb je denk ik ook het meest plezier van. Althans, als ik een auto uit het buitenland zou halen zou ik hem zelf willen terugrijden als het even kan O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 20-04-2012 21:37:20 (aanvulling) ]
pi_110575790
Als ik van één van jullie een PM hebt ontvangen (dit is één van mijn weinige actieve topics :P); ik heb de melding gehad maar hij is niet in mijn inbox verschenen :o
  vrijdag 20 april 2012 @ 22:40:41 #98
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_110576647
Oja die trekstangen heb ik voorbij zien komen. Als we er eentje zouden kunnen lenen dan zouden we hem zelf ook nog kunnen besturen met een gewoon rijbewijs B.

Ik weet dat de Poolse APK een stuk minder waard is dan de Nederlandse, maar er moet enige vorm van een keuring opzitten wil ik hem naar Nederland rijden. Opzich zijn er nu genoeg onderdelen te verkrijgen in Nederland en daarnaast kan ik eventueel hem nog in Polen gauw laten fixen.

Ik had een mailtje naar de verkoper gestuurd, kreeg ik terug dat hij hoopte dat de auto dan Nederland zou halen. :') Hij had er nooit problemen mee gehad maar de grootste afstand die hij ermee had afgelegd was ook maar 100 km. Verder gaf hij aan dat de auto ook beginnende roest heeft. Prima, zolang het nog niet helemaal rot is. Misschien gaan we volgende week kijken. Als we geen fiat kopen dan hebben we iig de mogelijkheid om een jaarvoorraad aan Poolse producten in te slaan bij de supermarkt :+

Ik heb je trouwens geen PM verstuurd, misschien dat house dat heeft gedaan. Hij is nu onderweg naar huis, dus kan het straks wel even laten weten :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_110578721
Ik ben onschuldig.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_110579156
Dan zal het wel een mysterie blijven :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:40 schreef monsterd. het volgende:
Oja die trekstangen heb ik voorbij zien komen. Als we er eentje zouden kunnen lenen dan zouden we hem zelf ook nog kunnen besturen met een gewoon rijbewijs B.

Ik weet dat de Poolse APK een stuk minder waard is dan de Nederlandse, maar er moet enige vorm van een keuring opzitten wil ik hem naar Nederland rijden. Opzich zijn er nu genoeg onderdelen te verkrijgen in Nederland en daarnaast kan ik eventueel hem nog in Polen gauw laten fixen.

Ik had een mailtje naar de verkoper gestuurd, kreeg ik terug dat hij hoopte dat de auto dan Nederland zou halen. :') Hij had er nooit problemen mee gehad maar de grootste afstand die hij ermee had afgelegd was ook maar 100 km. Verder gaf hij aan dat de auto ook beginnende roest heeft. Prima, zolang het nog niet helemaal rot is. Misschien gaan we volgende week kijken. Als we geen fiat kopen dan hebben we iig de mogelijkheid om een jaarvoorraad aan Poolse producten in te slaan bij de supermarkt :+

Ik heb je trouwens geen PM verstuurd, misschien dat house dat heeft gedaan. Hij is nu onderweg naar huis, dus kan het straks wel even laten weten :P
Ik zou dan proberen om zo'n trekstang te lenen (of huren), maar wel met de auto proberen naar huis te rijden. Als hij het begeeft kan je altijd nog slepen/aanhangwagen spelen. Althans, dat zou ik doen als leukste en meest avontuurlijke oplossing :) Die luchtgekoelde motortjes lopen in ieder geval niet snel warm, zouden het van -30 tot +50 goed moeten doen, en met een wat reserveonderdelen kan je op een boel anticiperen onderweg. Mijn 850 toen had 3 jaar praktisch stilgestaan - één keer 40 km gereden van/naar de APK - en die heeft toen een rit van/naar Breda (500 km bij elkaar) zonder problemen gedaan ;)

Vraag is vooral hoeveel vertrouwen je in die Poolse techneut/verkoper steekt :P Die kunnen er behoorlijk simpel over doen. Die link van die liefhebber die ik eerder had gegeven die zorgt er meteen voor dat je ook echt een goede, nette auto krijgt. Afgelopen zomer heb ik Poolse auto's zien rondrijden met de hele dorpel in de lengte doorgeroest, dus 'een beetje roest' neem ik dan een beetje ruim :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')