Ja, maar 11-0 is toch wel knap.quote:is San Marino nou zoo slecht?
dat motten we eerst zienquote:
quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:30 schreef Bluezz het volgende:
Hoi
Terug van de Jap
Wat een geluid komt er uit die Pearl
@ The Annies
ooh oeps sorry. gelukkig heb ik niet gezegd wie het uiteindelijk hebben gewonnenquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:40 schreef golfer het volgende:
Verklap het nou niet FFT. We moeten de opnames nog bekijken.
Ontploffende bommen in DTS 5.1quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:30 schreef Bluezz het volgende:
Terug van de Jap
Wat een geluid komt er uit die Pearl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
WTHquote:Op vrijdag 2 september 2011 19:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
de helll van sociale studies![]()
Ben bang dat ik daar niet helemaal aan ontkom, gezien de vragenlijsten die ik al in heb moeten vullen ('wat verwacht je te bereiken voor jezelf met de studie' in 3 verschillende vraagstellingen en dat soort dingen
maar goed..)
quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:49 schreef Bluezz het volgende:
Bonjour le PeeFile is
Lekker weer thuis dus! Poezels blij
Die waren nog op vakantiequote:Op vrijdag 2 september 2011 22:52 schreef z80 het volgende:
terug van de eerste zwemtraining na de vakantie.
meteen dik 2KM zwemmen. ik wil wel, maar de spieren werken nog niet echt mee.
Nog een hele weekquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die waren nog op vakantie
Pee, hoelang heb je nog vak?
Geen idee wat ik me erbij voor moet stellen, maar dat houdt het spannendquote:In deze workshop laten we de samenhang zien tussen Chinees eten en de theorieën uit de traditionele Chinese geneeskunde (TCG). We passen de kennis uit de TCG over de vijf elementen toe op de gerechten en geven uitleg over de samenstelling van de ingrediënten en de werking ervan op ons lichaam. Er wordt aandacht besteed aan de vijf elementen metaal, hout, water, vuur en aarde en hoe je deze kan vertalen naar het lichaam en de organen. En vandaar uit de voeding aan te passen aan de lichamelijke behoefte.
De gerechten die in deze workshop worden bereid, zijn speciaal geselecteerd voor het jaargetijde. Ook wordt er aandacht besteed aan traditionele Chinese soep. Deze vorm van soep wordt gemaakt van een aantal Chinese gezondheidskruiden, aangevuld met verse groenten. Soep is een essentieel onderdeel van de Chinese maaltijd. Het bevat belangrijke voedingstoffen, vitaminen en mineralen.
Ik ben hier heel benieuwd naar!quote:Er wordt aandacht besteed aan de vijf elementen metaal, hout, water, vuur en aarde en hoe je deze kan vertalen naar het lichaam en de organen. En vandaar uit de voeding aan te passen aan de lichamelijke behoefte.
Ik ookquote:
Wow P je komt een beetje heftig uit de hoek zegquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:52 schreef PdeHoog het volgende:
WTHEen studie is toch een studie
Je wil toch gewoon dat papiertje scoren
Klaar met je einddoel. Geen gezeik. Lesgeven. Daar wordt voor betaald!
Ohquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:04 schreef Leintjeuh het volgende:
Goeienavond allemaal
[..]
Wow P je komt een beetje heftig uit de hoek zeg
Oh? Dat is nu zeg maarquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:04 schreef borisz het volgende:
WTF? Donner kondigt voor middernacht een persco aan.
Dit gedoe dusquote:Waarschijnlijk rond middernacht zal minister Donner uitleg geven over de veiligheid van overheidswebsites. Wat hij gaat zeggen is nog niet bekend. Het is zeer ongebruikelijk om zo laat nog met een mededeling te komen.
Eerder deze week werd bekend dat de Nederlandse overheid kampt met een groot IT-probleem, dat verstrekkende gevolgen kan hebben.
Iraanse hackers zijn erin geslaagd het bedrijf Diginotar uit Beverwijk te kraken. Beveiligingscertificaten van Diginotar worden gebruikt voor gegevens van onder meer de Belastingdienst en DigiD.
Pfffffquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:10 schreef borisz het volgende:
ANP alarmen zijn weer uit. Radio 1 breekt in mocht het boeiend zijn, nou ja dan maar
te weinig motivatie om 48 kg af te vallen zodat ze geopereerd mag worden... die legt binnen 3 jaar het loodjequote:Op zaterdag 3 september 2011 00:00 schreef FutureFairytale het volgende:
zie nu iemand op tv met een BMI van 101!
quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:05 schreef PdeHoog het volgende:
OhWas niet richting Sun of zo bedoeld hoor
Maar ik snap niet zo goed waarom opleidingen tegenwoordig op deze manier gegeven moeten worden
Ik snap wel dat opleidingen op deze manier steeds minder waarde krijgen
Op welk kanaal?quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:14 schreef FutureFairytale het volgende:
te weinig motivatie om 48 kg af te vallen zodat ze geopereerd mag worden... die legt binnen 3 jaar het loodje
Nog ergerquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:15 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]hmm ja nu snap ik je reactie beter.
Ik ben het trouwens wel eens met wat je zegt. Ik vind dat mijn eigen HBO-opleiding de waarde van mijn diploma heeft verlaagd. In mijn jaar zat een groep van 10 Chinese studenten. En dan bedoel ik niet de Nederlandse Chinees, maar echt Chinese Chinezen en nee, dat bedoel ik niet racistisch. Die mochten een woordenboek gebruiken bij de tentamens, de geschreven verslagen werden minder kritisch gecontroleerd en ook bij de reguliere toetsen werd er voor de Chinezen een andere normering toegepast. Ze spraken gebrekkig Nederlands, over het schrijven maar niet te beginnen. Maar 10 van de 20 hebben dezelfde diploma als ik.
Hadden wij ook. Maar onze bezwaren werden ongegrond verklaardquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:19 schreef PdeHoog het volgende:
Nog ergerDan zou ik echt zoiets hebben van WTF
Laat die mensen eerst eens fatsoenlijk nederlands leren of geef ze een ander soort diploma of zo
Slaap lekkerquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:21 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hadden wij ook. Maar onze bezwaren werden ongegrond verklaard
Bedtijd
was op TLC/Animal Planet, is nu afgelopenquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:16 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Op welk kanaal?
Zo jeetje, de Wodka-limo hakt er goed in
waaat! ooh dacht dat hij ook mee zou doen in Alphen.. niet dus, want dat toernooi begint morgen. morgen kijkenquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:21 schreef borisz het volgende:
Nog even een Boriszje dan
Robin Haase wint de eerste twee sets van Andy Murray 7-6 en 6-2. Verliest de sets daarna met 6-2 en 6-0 en nu ook 3-0 achter... WTF
quote:
Hmmm...ben benieuwd wat-ie gaat zeggenquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:52 schreef golfer het volgende:
Extra NOS-journaal om 01:00 uur op Nederland1!!!
"Gaat u allen rustig slapen. Niets aan den hand. "quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:55 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...ben benieuwd wat-ie gaat zeggen
Zou zomaar kunnenquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:57 schreef golfer het volgende:
[..]
"Gaat u allen rustig slepen. Niets aan den hand. "
/Colijn
dat wel maar die attitude van topkoks soms... hij had wel iets meer mogen motiveren, hij is zelf ook ergens begonnenquote:Op zaterdag 3 september 2011 00:45 schreef golfer het volgende:
Topchef nog even gekeken. Le Ciel Bleu (2sterren) van het Okura heeft wel een hele goede chefkok.
HGT morgen maar even tussendoor snel doorspoelen.
Het breaking news is dat je de komende dagen even geen overheidssites moet bezoeken of gegevens zoals DigiD moet gebruiken, want de beveiliging van die sites is gehackt (door Iran???).quote:Op zaterdag 3 september 2011 01:25 schreef FutureFairytale het volgende:
laat even weten wat t breaking news was en wat Haase heeft gedaan pls. Ik heb nog ff ATWT gekeken en nu lekker slapen hoop ik
quote:Op zaterdag 3 september 2011 01:20 schreef golfer het volgende:
Ik schat in dat er binnenkort vlakbij het werk van Bluezz in Beverwijk een bedrijfspand te huur staat. Daar zit namelijk Diginotar in.
Ja dat is mijn 1e antwoord ook idd.. maar denk niet dat ik daar mee weg kom helaasquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
WTHEen studie is toch een studie
Je wil toch gewoon dat papiertje scoren
Klaar met je einddoel. Geen gezeik. Lesgeven. Daar wordt voor betaald!
oeh.quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:31 schreef kaasplankje het volgende:
Mogguh!
Hier kan je ons nieuwe project volgen:
Leintjeuhs en kaasplankjes 50´s penthouse aan de maas
quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:06 schreef Vork het volgende:
De enige BBQ die ik dit jaar is uitgerekend voor vandaag gepland, de enige zonnige en droge dag in tijden. Wat een planning!
Hmmm...het zelfevaluerende bleef bij ons beperkt tot "wat ging er mis en hoe kun je dat in het vervolg beter doen". Dat vond ik ver genoeg gaan. Dat is iets wat in het "echte leven" ook gebeurd bij projecten. Maar als ik dat van jou zo lees.......quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat is mijn 1e antwoord ook idd.. maar denk niet dat ik daar mee weg kom helaas
(overigens moest ik je post wel 3x lezen voor ik hem goed interpreteerde)
Maar goed, niets mis met zelfevaluatie, zeker niet voor onderwijzend personeel, maar het moet niet zo ver gaan dat je gaat duimzuigen om aan de gevraagde aantal pagina's te komen..Daar hadden we op de Pabo nogal last van..
Sterktequote:Op zaterdag 3 september 2011 09:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha ik ook niet hoor, ik ga klussenLein moet werken dus ik eet zelve.
Have fun popkes
Barelyquote:Op zaterdag 3 september 2011 09:27 schreef Sarabi het volgende:
Is iedereen al weer wakker?
Veel plezier met BBQen en genieten van het weer allemaal!
Hartstikke wakker!quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:27 schreef Sarabi het volgende:
Is iedereen al weer wakker?
Veel plezier met BBQen en genieten van het weer allemaal!
Vroegah hadden wij twee slagers en twee bakkers om de hoek met goede spullen. Helaas wilde niemand de zaken voortzetten na het pensioen van de diverse eigenaren.quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:28 schreef PdeHoog het volgende:
Ik wil trouwens die boulangerie uit de Ardennen verplaatsen naar hier benedenJammer alleen dat wij NLers liever elcheapo brood uit de supermarkt halen ipv bij zo'n buurtbakkertje
Oooh, zo mee eensquote:Op zaterdag 3 september 2011 09:28 schreef PdeHoog het volgende:
Ik wil trouwens die boulangerie uit de Ardennen verplaatsen naar hier benedenJammer alleen dat wij NLers liever elcheapo brood uit de supermarkt halen ipv bij zo'n buurtbakkertje
Ik ben nu ook pas echt uit bedquote:
Lees dit net pas, sorry van mijn vraag van gisterenmiddag dan!quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:31 schreef PdeHoog het volgende:
Ik had trouwens mijn camera mee op vakantieHij is mijn tas niet uitgekomen maar heeft uitstekend gediend als ballast om vooral toch enigzins rechtop te blijven lopen
Ja. En wat me dus ook opviel: de delhaize is niet de goedkoopste supermarktketen in belgie begreep ik van CF maar bij appie betaal je 80ct voor een rode paprika of zo. Bij de Delhaize 90ct per pond. Dat zijn er dus driequote:Op zaterdag 3 september 2011 10:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oooh, zo mee eensWe hebben in Nederland nauwelijks van dat soort goede winkels meer. In heel Hoogeveen is bijvoorbeeld niet 1 groenteboer te vinden!! Serieus! Je hebt de supermarkt of de markt (2x per week) en dat is het.
Hier ook geen bbq vanavond, want ik moet werken
Welke vraag?quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lees dit net pas, sorry van mijn vraag van gisterenmiddag dan!
Of je het leuk vond om volgend jaar bij een optreden te komen kijken/fotograferenquote:
Veel plezier in die veel te warme zonquote:Op zaterdag 3 september 2011 10:58 schreef LieLie het volgende:
Zo, ik heb mezelf naar buiten gedweild, wat een straf![]()
We hebben echt een fijne tuin
Op dit moment zeg ik overal nee opquote:Op zaterdag 3 september 2011 11:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Of je het leuk vond om volgend jaar bij een optreden te komen kijken/fotograferen
Maar dat kijken mag nog steeds hoor
Is goedquote:Op zaterdag 3 september 2011 11:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Veel plezier in die veel te warme zon
[..]
Op dit moment zeg ik overal nee opMaar dat kijken zal ik overwegen
Buikdansvrouwen
Wij hebben ook schaduwquote:Op zaterdag 3 september 2011 11:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Veel plezier in die veel te warme zon
Zonde van het bierquote:Op zaterdag 3 september 2011 11:20 schreef borisz het volgende:
Thuis. Zo koffer uitgepakt was kennelijk een bierflesje met draaidop gaan lekken
. Schade valt mee.
Heel goedquote:
Hebben jullie onze kaart ooit nog ontvangen?quote:Op zaterdag 3 september 2011 08:31 schreef kaasplankje het volgende:
Mogguh!
Hier kan je ons nieuwe project volgen:
Leintjeuhs en kaasplankjes 50´s penthouse aan de maas
Pssstt...het is zaterdag!quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:21 schreef FutureFairytale het volgende:
vandaag begint Challenger toernooi én tis koopzondag![]()
you betquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:10 schreef Bluezz het volgende:
Zo, vet uitgeslapen/lang blijven liggen, wasje aangezet, gedouchet en aan een ontbijtje.
Ferkansie rules
Markt met ook streekproducten en zo? Dat is heerlijk om overheen te struinen met dit weerquote:Op zaterdag 3 september 2011 11:45 schreef golfer het volgende:
Hier vandaag ook geen BBQ. We scharrelen wel wat bij elkaar op de Bloemendaalse Jaarmarkt die vandaag is.
Plus dat er einde van de middag/begin van de avond regen zou komen.
Ja, het is echt een leuke jaarmarkt. En ik wil ook nog zo graag een leuk leren armbandje of zo voor naast mijn horloge, en 2 kadootjes voor vrienden, dus we hebben ook nog écht wat te kopen en te kijken.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:22 schreef LieLie het volgende:
Markt met ook streekproducten en zo? Dat is heerlijk om overheen te struinen met dit weer
Mensen kijkenquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja, het is echt een leuke jaarmarkt. En ik wil ook nog zo graag een leuk leren armbandje of zo voor naast mijn horloge, en 2 kadootjes voor vrienden, dus we hebben ook nog écht wat te kopen en te kijken.
In juli was er elk jaar bloemendaal jazz & muziek tot 2009, laat in de middag krijgt dat ook een doorstart met 1 podium en 3 bandjes, en dan met dit weer idd, echt leuk!
En festiviteiten in Bdaal zijn sowieso altijd leuk, alleen al door het mensen kijken
Mja, maar wat de bandjes betreft gaat het nogal eens richting hollandse feestmuziek, wat ik dan weer niet zo nodig vindtquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:30 schreef Bluezz het volgende:
Slenteravond, dat klinkt goed met bandjes en terrassen
Orvelte is keigezellig en kneuterigquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:30 schreef borisz het volgende:
OrvelteNog nachtmerries van de werkweek daar in 3vwo
gesjellig juistquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:32 schreef LieLie het volgende:
[..]
Mja, maar wat de bandjes betreft gaat het nogal eens richting hollandse feestmuziek, wat ik dan weer niet zo nodig vindt
nu dood?quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:42 schreef LieLie het volgende:
Omg, er zat echt een enòrme wesp in de keuken, brrr
salsa'rigquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dankjewel!hoe was laatste avond salsa?
Een hoeft ander niet uit te sluitenquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:54 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nee, hij is naar buiten gevlogen door het raam.
Oordoppenquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:48 schreef FutureFairytale het volgende:
ooja volgende week zaterdag is het braderie in 'mijn' dorpje! ga ik avond van tevoren denk maar bij pap & mam slapen want dag zelf is het nogal druk (en heb ik risico dat de fanfare voor me loopt)
Ow bahquote:Op zaterdag 3 september 2011 12:32 schreef LieLie het volgende:
Mja, maar wat de bandjes betreft gaat het nogal eens richting hollandse feestmuziek, wat ik dan weer niet zo nodig vindt
das niet het ergste.. ik kom alleen nooit meer vooruit.. ja, met 2 km/uquote:
Hmmm...fietsen...kan ik op zich ook wel even doen. Hoewel ik eigenlijk meer heb aan het opruimen en uitzuigen van de auto en daarna door de wasstraat of zoquote:Op zaterdag 3 september 2011 13:12 schreef Isabeau het volgende:
Lekker stukje gefietst rond Hoogeveen, best mooie omgeving als je Hoogeveen niet meeteltKwam nog op een boerenmarkt met streekproducten en heb een zak moesappelen gekocht. En ik kwam langs een soort metalfestival. Arme metalfans, allemaal heel erg uniform in zwarte lange broek, zwart bandshirt en lang haar. Veel te warm voor hun
oh bah dat moet ik ook nog doen. maar ik zou nu lekker voor een leuke buitenactiviteit kiezen P.quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm...fietsen...kan ik op zich ook wel even doen. Hoewel ik eigenlijk meer heb aan het opruimen en uitzuigen van de auto en daarna door de wasstraat of zo
Dat kan je beter doen als het niet zulk mooi weer is Pee!quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:16 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...fietsen...kan ik op zich ook wel even doen. Hoewel ik eigenlijk meer heb aan het opruimen en uitzuigen van de auto en daarna door de wasstraat of zo
Pfoe jaquote:Op zaterdag 3 september 2011 13:12 schreef Isabeau het volgende:
Lekker stukje gefietst rond Hoogeveen, best mooie omgeving als je Hoogeveen niet meeteltKwam nog op een boerenmarkt met streekproducten en heb een zak moesappelen gekocht. En ik kwam langs een soort metalfestival. Arme metalfans, allemaal heel erg uniform in zwarte lange broek, zwart bandshirt en lang haar. Veel te warm voor hun
Onze vakantie is goed begonnen qua weer hèquote:Op zaterdag 3 september 2011 13:35 schreef Bluezz het volgende:
Pfoe ja
Lekker hoor, streekproducten en zoveel fietsengoed t/o het zitten aan de balies
Ik merk trouwens nu al dat ik niet aan mijn werk denk![]()
het moet niet gekker worruh
Klopt. Ik ben dan ook op de bank in slaap gevallen met een boek en muziek aan op de achtergrondquote:Op zaterdag 3 september 2011 13:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat kan je beter doen als het niet zulk mooi weer is , P
kijk je uit dat er geen vliegtuigen op je landen?quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:15 schreef golfer het volgende:
Boodschappen zijn weer gehaald. Bij het visstalletje lekkere sliptongetjes gehaald. Die gaan we dus morgen verorberen.
Straks naar het dorp fietsen en dan slenteren over ed jaarmarkt en al snoepend (broodjes beenham, sateetjes etc.) ons avpnd maaltje van vanavond bij elkaar scharrelen.
Korte broek aangetrokken. Durf het wel aan om mijn melkflessen een keer aan de zon bloot te stellen.
ken al die namen niet, sorryquote:Op zaterdag 3 september 2011 14:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier zaten Ken Follett lievhebbers, toch?
Ik ben nu bezig in Pillars of the Earth. Is de sequal, World Without End, aan te raden?
Als je deel twee van de kathedraalboeken bedoelt: zeker! Maar weet daar de engelstalige titel zo niet van. Brug naar de Hemel in NL.quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben nu bezig in Pillars of the Earth. Is de sequal, World Without End, aan te raden?
Jaquote:Op zaterdag 3 september 2011 14:53 schreef Jagärtrut het volgende:
ja, inderdaad, die! Goed, ga ik nu bestellen!quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:58 schreef LieLie het volgende:
[..]
Als je deel twee van de kathedraalboeken bedoelt: zeker! Maar weet daar de engelstalige titel zo niet van. Brug naar de Hemel in NL.
Verstandigquote:Op zaterdag 3 september 2011 14:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, inderdaad, die! Goed, ga ik nu bestellen!
quote:
Geen vliegtuigen op mij gekregen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:54 schreef FutureFairytale het volgende:
kijk je uit dat er geen vliegtuigen op je landen?
oooh leuk om naar te kijkenquote:Op zaterdag 3 september 2011 17:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Geen vliegtuigen op mij gekregen.
Lekker heen-en-weer gewandeld. Paar wijntjes en een sateetje genuttigd en een biologische minipizza om nu thuis op te peuzelen gescoord.
Tout opgedirkt Bloemendaal weer voorbij zien paraderen.
En is het nu nat?quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:35 schreef Aure het volgende:
Het is ook echt een wollen jurkje met noorse print
Moet ook weer niet te groot worden hequote:Op zaterdag 3 september 2011 16:42 schreef borisz het volgende:
VOor het eerst een E-reader in handen gehad. Best prettig ding, alleen die ik had, had wel een klein scherm en ik lees nogal snel dus dan is het een hoop klik klik klik.
edit: Was een PRS 300 5-inch. Mag best wat groter.
mijn ouders niet hoor! Vriendin van m'n oudersquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:39 schreef Bluezz het volgende:
Wat voor winkel hebben je ouders Aure?
ooooh die enge dingen... brr... lijkt me niet zo, alhoewel ik gek ben op kippenpootjes- en vleugeltjes. die 'echte' zien er zo eng uitquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:02 schreef Memento-Mori het volgende:
hier vanmiddag gedimsummed met steer, over de kippenpoten ben k niet uit, wat ik daar van vond (ja dan echt die dingen waar kippen op staan en op lopen)
jij houdt wel van aparte kleding tochquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:44 schreef Aure het volgende:
[..]
mijn ouders niet hoor! Vriendin van m'n oudersde moeder van mijn "broertje en zusje". Ze heeft een kledingwinkel voor vrouwen met maatje 34 t/m 52
met een beetje aparte kleding.
best wel jaquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jij houdt wel van aparte kleding toch
t ziet er ook echt uit als een poot, met structuur erop enzo en ja yukquote:Op zaterdag 3 september 2011 18:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ooooh die enge dingen... brr... lijkt me niet zo, alhoewel ik gek ben op kippenpootjes- en vleugeltjes. die 'echte' zien er zo eng uit
kan het me voorstellen. dapper dat je dat durfde te eten!quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
t ziet er ook echt uit als een poot, met structuur erop enzo en ja yuk
Ja dat is waar. 5-inch vond ik wel wat te klein. Zes maar eens proberen binnenkort.quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moet ook weer niet te groot worden heDan ligt het niet meer lekker in de hand. Probeer ook eens een kindle
Ik heb net Point of Impact uitgelezen (ik heb ook de hele middag op de bank gehangen waarvan een gedeelte met een kat dicht tegen me aangekropen...lekker smoren). De film Shooter is daarop gebaseerd en die vond ik toch best ok. Het boek is echter beter
En volgens mij heeft de auteur nog een serie boeken uitgebracht. Eens kijken of ik die kan vinden
O, de echte voetjes!quote:Op zaterdag 3 september 2011 18:56 schreef Memento-Mori het volgende:
t ziet er ook echt uit als een poot, met structuur erop enzo en ja yuk
ja dat zeg ik, die dingen waar een kip opstaatquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
O, de echte voetjes!Ik weet niet of ik daar mijn tanden in zou zetten. Hoe...smaakt dat?
ben dat ook aan het volgen doordeweeks op eh.. Net 5?? zal wel flink achterlopen maar maakt niet uit, vind het wel leuk!quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:21 schreef borisz het volgende:
Tijd om de masterchef aussie S3 finale eens te gaan kijken.
Maar ik vind je wel helemaal tof dat je zoiets gewoon bestelt en uitprobeertquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:12 schreef Memento-Mori het volgende:
ja dat zeg ik, die dingen waar een kip opstaaten t smaakte vooral naar de saus waarin t klaargemaakt was, maar beetje vage structuur en je eet t velletje op en de botjes enzo spuug je uit, ik zal t niet nog n keer bestellen
Toch wel KFC en McD hè?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:22 schreef FutureFairytale het volgende:
flirten gaat me nog best goed afen die jongen blijkt van eten te houden
wat wil je nog meer?
quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:22 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ben dat ook aan het volgen doordeweeks op eh.. Net 5?? zal wel flink achterlopen maar maakt niet uit, vind het wel leuk!
denk dat het onder dwang van Steer gebeurdequote:Op zaterdag 3 september 2011 19:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik vind je wel helemaal tof dat je zoiets gewoon bestelt en uitprobeert
quote:
Steer bestelde in een taal die ik niet verstondquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik vind je wel helemaal tof dat je zoiets gewoon bestelt en uitprobeert
quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:27 schreef Memento-Mori het volgende:
Steer bestelde in een taal die ik niet verstond
kan de lokale Chinees geen Hollands daar?quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:27 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Steer bestelde in een taal die ik niet verstond
jawel maar er is een andere kaart met echt chineze dingen voor de chinezen en de tent zat ook vol met chinezenquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
kan de lokale Chinees geen Hollands daar?
Interessant.quote:
wel tof om eens écht Chinees te eten. ik vind nu een YouTube filmpje van 'Der Alte Dessaur' afgelopen zondag op de kermis. een trompetist uit Langeraar speelt dat nr, iedereen gaat zitten en bij het refrein waar je eigenlijk alleen bugels en bassen hoort (het is een orkeststuk) gaat iedereen compleet uit zn dak... en tis dan pas 18.30uquote:Op zaterdag 3 september 2011 19:29 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
jawel maar er is een andere kaart met echt chineze dingen voor de chinezen en de tent zat ook vol met chinezen
dit is dan een zaak waar ik wel een keer wil gaan eten.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:29 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
jawel maar er is een andere kaart met echt chineze dingen voor de chinezen en de tent zat ook vol met chinezen
Ik heb na een tijdje niet in Nederland geweest te zijn altijd zo'n zin in babi pangang. Zo lekker!quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:53 schreef z80 het volgende:
[..]
dit is dan een zaak waar ik wel een keer wil gaan eten.
een keer echt Chinees eten ipv het spul van de afhaal in NL of D.
Daar is dan ook niks Chinees aan, dat Indische gerecht.quote:Op zaterdag 3 september 2011 19:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb na een tijdje niet in Nederland geweest te zijn altijd zo'n zin in babi pangang. Zo lekker!
Joh... had je 40 mensen over de vloer ?quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:03 schreef freecell het volgende:
Als ik lekker wil eten, nodig ik mezelf uit bij Molukse kennissen
Die hebben ook gekookt voor iedereen op onze bruiloft. Lékker!!!!
Hier vandaag familiedag gehad. 5 broers, zus, zwagers, schoonzussen, kinderen... pa en ma... hoppa 40+ mensen.
En ik ben de rustige variant in mijn familie
Oh geen probleemquote:Op zaterdag 3 september 2011 21:36 schreef golfer het volgende:
Klink leuk en lekker allemaal, Sunny.
Te vriend houden, zo'n suikertante.
Dan ben je ook van mijn papa's bouwjaarquote:Op zaterdag 3 september 2011 21:41 schreef Bluezz het volgende:
Wat nou egopostLeuk
en
![]()
En een kookboek uit mijn geboortejaar
Ja echt zo gaaf die boeken.. vooral de Wannée waarin gesprooken wordt over vleesch en vischquote:Op zaterdag 3 september 2011 21:41 schreef Bluezz het volgende:
Wat nou egopostLeuk
en
![]()
En een kookboek uit mijn geboortejaar
Neerlands Kookboek heb ik ook hier staan, maar dan uitgave uit 1945.quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:45 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja echt zo gaaf die boeken.. vooral de Wannée waarin gesprooken wordt over vleesch en visch
Haha, tofquote:Op zaterdag 3 september 2011 21:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja echt zo gaaf die boeken.. vooral de Wannée waarin gesprooken wordt over vleesch en visch
Welke druk is dat?? Ik heb de 5e druk, en zo ver ik kan achterhalen is die uit 1912-1913 maar dat weet ik niet zeker.. oh nee wacht, dat is die ander.. dan heb jij vast de 1e druk, want ik heb daar de 3e van en die is uit 1959..quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Neerlands Kookboek heb ik ook hier staan, maar dan uitgave uit 1945.
Misschien dat in de eerste druk niet altijd staat dat het de eerste is? Je weet immers niet of er een tweede komtquote:Op zaterdag 3 september 2011 21:58 schreef golfer het volgende:
Ik zoek me rot naar een druknummer maar het staat er niet in. Ik leid af dat het van 1945/46 moet zijn uit het voorwoord waarin met het heeft over de oorlog en het op distributiebon zijn van sommige artikelen.
Ik maak er even een foto van, moment....
Mooi plaatje van oma B. van vroeger.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:05 schreef Sunnythesun het volgende:
[ afbeelding ]
De namen staan alleen onder elkaar alle 3 bij mijn versie, maar de foto is het zelfde
Hoe tofquote:Op zaterdag 3 september 2011 21:28 schreef Sunnythesun het volgende:
En... ik heb 2 antieke kookboeken gekregen van mijn tante. Van mijn overgrootmoeder het Kookboek van de Amsterdamsche Huishoudschool, samengesteld door C.J. Wannée, 5e verbeterde druk uit omennabij 1912-1913Mét losse blaadjes door mijn oma toegevoegd..
En het Neerlands Kookboek van mijn oma, 3e druk uit 1959![]()
De Wannée moet ik wel opnieuw laten inbinden, de originele kaft is niet veel soeps meer en het zit met plastic aan elkaar. Overduidelijk veel gebruikt dus. Geweldig!
Ook met dat stukje over het distributiegedoe van room en slagroom?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat 'ten geleide' staat er bij mij precies zo, met daar onder een toevoeging 'Bij de derde druk'
Ohnee, dat stukje is anders ja!! Niet goed gelezen.. 1e stukje is het zelfde..quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook met dat stukje over het distributiegedoe van room en slagroom?
Whehehehehequote:Op zaterdag 3 september 2011 22:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Reclame in de Wannee:
Ter bereiding van alle spijzen waarvan in dit kookboek recepten worden gegeven kunnen Jurgen's Panta plantenboter en Axa plantenvet bijzonder worden aanbevolen.
sponsoring is van alle tijden dus
quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Wat heeft er menig vrou, door onverstandig koocken
Een goede beet vermorst, en alle lust gebroken!
Aldus vader Cats (volgens Wannée)![]()
En ook:
Leert, hoe een geestig kock
Tot goede smaecke brengt een rauwen artisock.
om nog eens met Cats te spreken (aldus Wannée)
Brioquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:22 schreef golfer het volgende:
AnneX kent de Planta-affaire vast ook nog wel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Planta-affaire
staat er ook een stukje in over pekelen en of drogen van vlees in?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:23 schreef Sunnythesun het volgende:
De Wannée is duidelijk van vóór de komst van de koelkast. Er staat een complete handleiding hoe je dingen moet bewaren en de opties zijn kelder, provisiekamer, proviesiekast, vliegenkast en ijskast (met los ijs dus) en daarna een uitleg voor verschillende producten. Interessant!
Nu dus Bertoli.quote:
Pekelenquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:25 schreef z80 het volgende:
[..]
staat er ook een stukje in over pekelen en of drogen van vlees in?
over welke acts heb je het nu?quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:37 schreef golfer het volgende:
Net pas de opnames van gisteren van HGT gezien. Enkele belachelijke keuzes weer.
Maat goed, dat hou je natuurlijk met 15-16 jarige meisjes die het gros van het sms-ende publiek van Nederland blijven.
kun je een foto maken van die pagina? ik wil namelijk zelf een stuk vlees pekelen op doe oude methoden.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Pekelen![]()
en je denkt misschien Parmezaanse kaas is vet hip, maar het gaat er al over in een boek uit 1912![]()
Parmezaansche dan wel natuurlijk
quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:32 schreef Sunnythesun het volgende:
De warme nagerechtenallemaal pap en rijstebrij varianten
Nou.. er staat:quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:35 schreef z80 het volgende:
[..]
kun je een foto maken van die pagina? ik wil namelijk zelf een stuk vlees pekelen op doe oude methoden.
Eet smakelijk hequote:Op zaterdag 3 september 2011 22:32 schreef Sunnythesun het volgende:
De warme nagerechtenallemaal pap en rijstebrij varianten
opgeslagen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou.. er staat:
3 kg vleesch
250gr zout
10 gr salpeter
50gr basterdsuiker
Wrijf het vleesch in met het mengsel van zout, salpeter en suiker. Draai het telkens om en bewaar't vleesch 3 weken alvorens het te gebruiken.
Of ik moet er flink overheen kijken, maar volgens mij is dit recept geskipt in druk 27quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou.. er staat:
3 kg vleesch
250gr zout
10 gr salpeter
50gr basterdsuiker
Wrijf het vleesch in met het mengsel van zout, salpeter en suiker. Draai het telkens om en bewaar't vleesch 3 weken alvorens het te gebruiken.
dus je doet nu ijverig mee op de bank?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:43 schreef LieLie het volgende:
Oh, ze spelen in het centrum nu een topper: van achter naar voor, van links naar rechts
Nope..quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:40 schreef z80 het volgende:
[..]
opgeslagen.
staat er ook bij of het rund of varken is?
Tante in Marokko volgt hierna?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:43 schreef LieLie het volgende:
Oh, ze spelen in het centrum nu een topper: van achter naar voor, van links naar rechts
Euhm. Nee.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
dus je doet nu ijverig mee op de bank?
Ik kan me er wat bij voorstellen aangezien salpeter niet echt algemeen verkrijgbaar meer is en ik niet zeker weet of ik dat wel op mijn vleesch zou willen smerenquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Of ik moet er flink overheen kijken, maar volgens mij is dit recept geskipt in druk 27
Salpeter is de triviale naam voor een aantal salpeterzure metaalzouten:quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nope..
salpeter is zuur toch?? zwavel?
van voor naar achterquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:43 schreef LieLie het volgende:
ja meest simpele liedje wat er bestaat en dan nog fout zingenquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:53 schreef borisz het volgende:
[..]
Gelukkig ken jij alle kampliedjes wel
Ga je morgen ook naar de tweede koopzondag van dit weekend?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja meest simpele liedje wat er bestaat en dan nog fout zingen
quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:56 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ga je morgen ook naar de tweede koopzondag van dit weekend?
Ja! die staat op de schoorsteenmantel. Bedankt nog!quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:43 schreef golfer het volgende:
Hebben jullie onze kaart ooit nog ontvangen?
hahaha ik las tijdje geleden toevallig een strip over een school waarbij iemand zei dat er maar 1 iemand van de hele school blij was dat hij na al die weken weer naar school mocht en dat was de nerd van de school.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:58 schreef borisz het volgende:
MOrgen mijn laatste vakantiedag
Maandag begint het echte leven weer. Eindelijk weer eens colleges en s'avonds begint ook het politieke seizoen
Nou ja mijn laatste echte college is van december vorig jaarquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hahaha ik las tijdje geleden toevallig een strip over een school waarbij iemand zei dat er maar 1 iemand van de hele school blij was dat hij na al die weken weer naar school mocht en dat was de nerd van de school.
no offence maar moest even aan dat stripje denken toen ik deze post las
ik vond les krijgen leuker dan thuis werken aan verslagen etc.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:06 schreef borisz het volgende:
[..]
Nou ja mijn laatste echte college is van december vorig jaar. Ben toen bezig geweest met mijn scriptie in twee pogingen. Poging 1 ging de mist in en de tweede poging is midden augustus goed afgerond. Nu heb ik weer gewoon les en leer ik weer eens wat
. Daar ben ik wel aan toe.
Al heb ik het laatste half jaar wel weer genoeg over mijzelf geleerd.
Les is ook een stuk leuker.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik vond les krijgen leuker dan thuis werken aan verslagen etc.
wil je hierna nog verder leren?
ik zie in jou eigenlijk wel een soort Jambers maar dan voor wat serieuzere onderwerpenquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:15 schreef borisz het volgende:
[..]
Les is ook een stuk leuker.En ja na mijn master zal ik door gaan met studeren, maar dan in combo met werk. Ik vind dat geen probleem, ben wel een theoreticus
.
Ehhhh ik mis ietsquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik zie in jou eigenlijk wel een soort Jambers maar dan voor wat serieuzere onderwerpen
Die is echt geskiptquote:Op zaterdag 3 september 2011 22:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik weet nu ook hoe ik kopkaas moet makenvan een varken- of runderhoofd
![]()
quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik weet nu ook hoe ik kopkaas moet makenvan een varken- of runderhoofd
![]()
wil je dan niet verder blijven op de uni, promoveren ofzo?quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:15 schreef borisz het volgende:
[..]
Les is ook een stuk leuker.En ja na mijn master zal ik door gaan met studeren, maar dan in combo met werk. Ik vind dat geen probleem, ben wel een theoreticus
.
haha ik zag het zo ineens voor me. ik bedoel; niet van die sex onderwerpen maar bv over politieke zaken allerlei dingen vertellen. ins & outs etc.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:18 schreef Isabeau het volgende:
FFT, Jamers is toch altijd heel serieusEn ik zie de vergelijking met borisz niet echt.
Wellicht in de toekomst, maar ik wil eerst aan de slag als accountant.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wil je dan niet verder blijven op de uni, promoveren ofzo?
Nou, geweldig!quote:
Dat hondje dat zoveel stemmen kreeg en die 2 kleine meisjes die doorgaan.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
over welke acts heb je het nu?
ik kijk nu Herman's Restaurantschool
quote:
Hier is het bij ons meestal wel wat minder kant-en-klaar, maar toch ook weer niet zo dat we het laten cateren.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:31 schreef Isabeau het volgende:
Als er met mijn familie gebbq'd wordt dan zijn er allemaal kant en klare barbecuepakketen van de supermarkt gehaald en een paar bakken Johmasalades. Daar word ik niet enthousiast van hoor
Tof bootje welquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
ouwe houten boot, inmiddels voorzien van elektrische motor ipv de originele dieselmotor uit 1948 of zo
Ze hebben ook nog een houten zeilboot uit 1938
Nee. Tasha, de hond van mijn tante, kan niet zo goed met andere honden, en Sam is weer opletten geblazen met kinderen. Beter ons de stress te besparen en Sammie lekker bij zijn opa en oma te laten spelenquote:
En gelijk heeft ze!quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:38 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Golfer: mijn tante heeft een slechte rug (en gevulde knip) dus het was óf cateren óf geen feestje bij haar in de tuin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |