Ga jij de kosten van leven in Brazilie eens bekijken joh.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan krijgen mensen toch geen prikkels om te werken? Die 880 euro kan je met gemak opsparen, sober leven, om later royaal in Marokko, Brazilie of weet ik veel waar van te kunnen leven.
Dat lijkt mij niet de bedoeling.
Sowieso....ga eens uitrekenen hoeveel je van 880 Euro over houdt als je alles zelf moet betalen....daarnaast willen de meeste mensen gewoon werken. Niets doen is leuk, totdat het moet. Net als vakantie....als je het hele jaar vakantie hebt wordt het een heel stuk minder interessant.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:14 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ga jij de kosten van leven in Brazilie eens bekijken joh.
Als je alle andere toeslagen en uitkeringen weghaalt is 400¤ te weinig om van te leven. Beter is het bedrag waarmee je net kunt rondkomen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:43 schreef GSbrder het volgende:
Goed plan, maar maak er 400 euro van per persoon per maand.
Je mag het best zien als een uitdaging.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:06 schreef KurdKasim het volgende:
[..]
Als je alle andere toeslagen en uitkeringen weghaalt is 400¤ te weinig om van te leven. Beter is het bedrag waarmee je net kunt rondkomen.
OP wel gelezen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:52 schreef KurdKasim het volgende:
Erg out of the box thinking van Friek. Vraagje; zelf bedacht of ergens gelezen/gehoord?
OP wel gelezen?quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:05 schreef boyv het volgende:
Heb het waarschijnlijk even gemist, maar op welke leeftijd moet het ingaan? Of is dat nog punt van discussie?
Daar ben ik tevens voor.quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:41 schreef TweeGrolsch het volgende:
Kan werken.
Maar dan moet je wel het minimumloon afschaffen.
Vergeet niet dat de prijs van sociale huurwoningen omlaag zal moeten, vanwege de afschaffing van de huursubsidie. De woningmarkt krijgt het lastig en veel meer eengezinswoningen zullen moeten worden opgesplitst in studio's om de onrendabele top op woningen niet te laten groeien.quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:04 schreef poemojn het volgende:
Leuk, kunnen de kamerhuurprijzen flink omhoog
Dus jij bent een egoïstische klootzak die op mijn kosten op de bank zou blijven liggen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat dik verdienen is natuurlijk ook overdreven. Als ik een vuilnisman zou zijn, dan zou het eerste wat ik zou doen stoppen met dat smerige werk en die 880 euro per maand enkel opstrijken. Zullen misschien niet veel mensen zijn, maar het gaat om het principe dat je niet met niets doen je geld kan verdienen. Dat signaal moeten we niet afgeven.
Dat vind ik op zich ook geen probleem, mits het financieel haalbaar is. Punt is wel dat er binnen zo'n begroting geld vrijgemaakt dient te worden. Dat is het lastige.quote:Op zondag 4 september 2011 00:38 schreef Pandorado het volgende:
Overigens zouden regelingen als AWBZ en pensioen waarschijnlijk naast een basisinkomen blijven bestaan. Het is een illusie dat alle bestaande regelingen door een enkele vervangen kunnen worden.
In Engeland is het heel normaal om als young professional/student een huis te delen. Daar lenen veel van die eengezinswoningen zich prima voor. Het is voor mij een ideale oplossing, goedkope woonkosten en je hebt aanspraak. Natuurlijk wil niet iedereen dat, maar in het systeem van Friek zou je dan moeten werken om een studio of klein appartement te kunnen veroorloven.quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de prijs van sociale huurwoningen omlaag zal moeten, vanwege de afschaffing van de huursubsidie. De woningmarkt krijgt het lastig en veel meer eengezinswoningen zullen moeten worden opgesplitst in studio's om de onrendabele top op woningen niet te laten groeien.
Grondgebonden woningen zijn enkel voor tweeverdieners nog betaalbaar, wat op zichzelf goed noch slecht is.
Ach rot toch op, 880 euro is toch niet een bedrag waar je elke maand rond van wilt komen? Niet als je op jezelf woont althans.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan krijgen mensen toch geen prikkels om te werken? Die 880 euro kan je met gemak opsparen, sober leven, om later royaal in Marokko, Brazilie of weet ik veel waar van te kunnen leven.
Dat lijkt mij niet de bedoeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |