Ach dat was voorspelbaar door de zichzelf versterkende spiraal verhoogd griekenland maar het tekort.quote:Griekenland verhoogt doelstelling tekort Laatste update: 2 september 2011 12:30 info .ATHENE - Griekenland wijkt af van de eerder gestelde doelstelling voor het begrotingstekort.
Foto: NU.nl/Charles Batenburg Als gevolg van de sterker dan verwachte recessie wordt het gestelde maximum verhoogd, zo liet de Griekse minister van Financiën Evangelos Venizelos vrijdag weten.
Venizelos gaf geen percentages, maar Griekse media meldden eerder dat de doestelling voor het tekort, die gesteld staat op maximaal 7,4 procent, verhoogd zal worden naar 8,8 procent.
.Het verlagen van het begrotingstekort was een van de voorwaarden voor de uitbetaling van (delen van) de financiële noodhulp aan Griekenland.
Het zal mij niet verbazen als alle partijen dit allang verwacht hadden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:46 schreef Basp1 het volgende:
Ach dat was voorspelbaar door de zichzelf versterkende spiraal verhoogd griekenland maar het tekort.
Dat kunnen ze niet volhouden, de markt achterhaald hen welquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:15 schreef thumbnail het volgende:
Als er nu kritiek komt dan zeggen die losers gewoon dat ze er nu al zoveel geld in gestoken hebben dat er geen weg terug meer is.
En zo blijft het corrupte clubje de inwoners van de EU besodemieteren.
De topictitel gaat zijn naam misschien ere aandoen.quote:Separately, senior FDP official Hermann Otto Solms, a vice-president of the Bundestag and an economy committee member in parliament said since Greece could not handle its debt problem and it should consider leaving the euro.
"It should be considered whether a restructuring and exit from the euro would offer better perspectives for the currency union and Greece itself," he told Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
The pro-business FDP styles itself as a defender of the German taxpayer, a stance Lindner reiterated in his statement over Greece.
"Taxpayers in Northern Europe and especially Germany cannot accept inability or reluctance. In the eyes of the FDP, Greece must reaffirm its will for stability and reform."
Vanwaar die eerste alinea? De rest van het artikel (en het origineel op bloomberg) gaan toch juist over een situatie van eurobonds zonder dat landen voor elkaar garant staan?quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:38 schreef Dutchguy het volgende:
S&P zou eurobond laagste rating geven
AMSTERDAM - Als de eurozone over zou gaan tot het samen uitgeven van obligaties en garant staan voor elkaars schulden, zou kredietbeoordelaar Standard & Poor's die de rating van het zwakste deelnemende land geven.
Dat meldt persbureau Bloomberg. S&P's directeur voor Europese sovereign ratings Moritz Kraemer zei dat het wel uitmaakt hoe die zogenaamde eurobonds vorm krijgen.
'Ik begrijp dat het een joint bond wordt, die lijkt op de Duitse jumbo bonds', aldus Kraemer. In die Duitse bonds geven kleine deelstaten samen obligaties uit, waarbij iedere deelstaat garant staat voor zijn eigen deel. 'Dan is het eenvoudig. Een eurobond waarin Duitsland 27% garandeert, Frankrijk 20% en Griekenland 2% krijgt de rating CC, de beoordeling van Griekenland.'
Met name de Eurogroepvoorzitter Jean-Claude Juncker en de Italiaanse minister van Financiën Giulio Tremonti pleiten voor de invoering van gemeenschappelijke obligaties in de eurozone. Bondskanselier Angela Merkel voelt er echter weinig voor.
nu.nl
Eurobonds zijn dus ook het antwoord niet.
En terecht, het is de zwakste schakel, voor de ketting breektquote:Op zaterdag 3 september 2011 21:38 schreef Dutchguy het volgende:
S&P zou eurobond laagste rating geven
AMSTERDAM - Als de eurozone over zou gaan tot het samen uitgeven van obligaties en garant staan voor elkaars schulden, zou kredietbeoordelaar Standard & Poor's die de rating van het zwakste deelnemende land geven.
Eurobonds zijn dus ook het antwoord niet.
Dat doe ik maar iedereen regeert met de cake niet kan worden ontbakt, ipv een discussie aan te gaan , die ik overigens altijd zal winnen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:43 schreef HiZ het volgende:
-gaarne op beschaafde toon discussiëren, en michaelmoore mag zijn stellingen wel wat beter onderbouwen in plaats van ze alleen te poneren-
Heb je een spacecake voor jezelf gebakt?quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat doe ik maar iedereen regeert met de cake niet kan worden ontbakt, ipv een discussie aan te gaan , die ik overigens altijd zal winnen.
Simpel omdat economen het met economen eens zijn, en niet gekozen politici helaas de macht hebben in de EU
Ik krijg gelijk en U weet het heel goed
quote:Op zondag 4 september 2011 00:08 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Heb je een spacecake voor jezelf gebakt?
Ik begrijp je zinsopbouw niet helemaal.
quote:Op zondag 4 september 2011 00:08 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Heb je een spacecake voor jezelf gebakt?
Ik begrijp je zinsopbouw niet helemaal.
http://www.larouchepac.com/node/19235quote:
Zelden was hij zo inhoudsloos.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Interessante bijdrage Frits Bolkestein in Nieuwsuur
quote:za 03 sep 2011, 19:53
PGGM luidt noodklok over pensioenbeleggingen
AMSTERDAM - Door de grilligheid op de financiële markten is het voor pensioenfondsen steeds moeilijker om goede rendementen te behalen op hun beleggingen. Hierdoor dreigen de Nederlandse pensioenen serieus in gevaar te komen.
Hiervoor waarschuwt Jac Kragt, bestuurslid bij pensioenbelegger PGGM. "Het einde van de malaise als gevolg van de euro- en schuldenproblemen is nog niet in zicht.
Sterker, als er niet snel iets verandert, zullen er nog meer crisissen volgen.”
he?quote:Door de grilligheid op de financiële markten is het voor pensioenfondsen steeds moeilijker om goede rendementen te behalen op hun beleggingen
.quote:zo 04 sep 2011, 13:31
Zalm is tegen bankbelasting en eurobonds
AMSTERDAM - Bestuursvoorzitter Gerrit Zalm van ABN Amro is tegen een extra belastingheffing op de bankensector.
De invoer van Europese staatsobligaties (eurobonds) vindt hij evenmin een goed idee. Dat zei Zalm, tevens econoom en oud-minister van Financiën, zondag in het tv-programma Buitenhof
http://nieuwsuur.nl/uitzending/2011-09-03 op 11.20quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Interessante bijdrage Frits Bolkestein in Nieuwsuur
Beter lezen MM anders spreken je eigen bronnen je visie tegen.quote:Jaren '30
Verder pleitte Zalm voor een strengere controle op de begroting van de EU-lidstaten, zodat landen de begrotingsregels niet meer aan hun laars kunnen lappen. Als de EMU uit elkaar valt, dan zal dat volgens Zalm leiden tot een crisis die erger is dan de crisis in de jaren 30 van de vorige eeuw.
Op dit punt ben ik het met Zalm oneens, verder en verder afknijpen van die landen ( de onder domme politici zo populaire interne devaluatie) zal tot een nog ergere crisis lijden, mijn vader zei altijd, een lege koe kun je niet melkenquote:Op zondag 4 september 2011 14:26 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Beter lezen MM anders spreken je eigen bronnen je visie tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |