Achteloos? En dan noem je als voorbeeld naar de bioscoop gaan of een keer uit eten terwijl er voor oppas gezorgd is? Ik vraag me af of je dan de werkelijke betekenis van dat woord wel kent!quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:23 schreef UsurPia het volgende:
Deze ouders, veelal mensen in de directe omgeving, gaan zo achteloos met het kind om dat wij ons afvragen waarom ze uberhaupt een voortplantingsdrang hebben gehad.
Voorbeeld:
Wij hebben dan wellicht de ouderwetse opvatting dat als je een kind krijgt, je je leven daarop moet aanpassen. Zaken als uit eten met z'n tweetjes of naar bioscoop zit er dan gewoon een tijdje niet meer in. En als het kind dan oud genoeg is kan het dan wel eens een keer gaan logeren bij opa & oma, maar niet bij elke poep of scheet wegbrengen "omdat dat handiger is".
Ik zou zeggen: succes met een eenjarige in een box houden én je hele inboedel verhuizenquote:In mijn directe omgeving kan ik als voorbeeld noemen:
- Op het moment dat je gaat "verhuizen" (lees: dozen inpakken) je kind wegbrengen voor 2 (!!) weken (terwijl het kind in kwestie net 1 is geworden, dus die kun je makkelijk in een box kwijt);
Ook bejaarden en verstandelijk gehandicapten hebben op zaterdag weekend boodschappen nodigquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:00 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat een kind het meest gebaad is bij ouders die gelukkig zijn en dit ook doorgeven aan hun kind. Als dat betekent dat er meer gewerkt wordt of dat de ouders ook af en toe iets samen ondernemen dan lijkt me dat gezond.
Maar goed, ik heb mezelf behoorlijk geergerd aan ouders zijn op zaterdagochtend met jengelende kinden in de AH rondwandelen en dan met kinderwagens alle paden blokkeren. Als je allebei fulltime werkt en eigenlijk alleen de zaterdag hebt om boodschappen te doen dan is dat erg irritant (hetzelfde geldt trouwens ook voor bejaarden, en als ik toch bezig ben, zaterdagochtend is ook niet het juiste moment om met een groep verstandelijk gehandicapten boodschappen te gaan doen).
Maar goed, misschien piep ik volgend jaar ook wel anders.
Verder sluit ik me aan bij octopussy die het veel beter heeft verwoord.
die hebben de rest van de week de tijd terwijl de rest van fulltime werkend Nederland voor hun uitkering zorgtquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Ook bejaarden en verstandelijk gehandicapten hebben op zaterdag weekend boodschappen nodig
Die gehandicapten kunnen ook best werken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
die hebben de rest van de week de tijd terwijl de rest van fulltime werkend Nederland voor hun uitkering zorgt
Dit in combinatie met: als je als ouders tijd met elkaar doorbrengt zonder kinderen, ben je vaak voor je eigen gevoel ook leukere ouders. Door tijd aan jezelf en je relatie te besteden, is de relatie vaak sterker.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:55 schreef octopussy het volgende:
UsurPia, ik snap waar je vandaan komt gezien de tnt onvervulde kinderwens. Maar oordeel niet te hard over andere ouders als je er zelf nog geen ervaring mee hebt. Soms is de situatie nu eenmaal zo dat je de zorg voor je kind even niet kan garanderen (zoals in het verhuisgeval). Dan 10x keer liever even je kind 'uitbesteden' aan anderen waar ze wel 100% aandacht krijgen.
Of van die ouders die alles goed vinden bij een ander thuis. Zitten overal aan. Je hebt ze al een paar keer gewaarschuwd en Pa en Ma kijken er niet naar om.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Karina het volgende:
Ik heb zelf geen kinderen, maar waar ik me aan erger zijn ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan, van die kinderen die keihard schreeuwen, bleren, alles vastpakken in de supermarkt bijvoorbeeld en moeder die er niets van zegt.
Wat ik laatst toevallig hoorde in de AH was een moeder die tegen haar kind zei: ja ik heb je het beloofd (ging om een boekje), maar je krijgt het toch niet. Ik dacht bij mijzelf: dat kun je toch niet maken tegenover een kind? Dat kind janken natuurlijk.
deze niet hoor.....quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Tally het volgende:
[..]
Die gehandicapten kunnen ook best werken.![]()
ja, die ouders vinden dan dat de gastvrouw de regels maar moet bepalen terwijl je zelf wacht tot de ouders ingrijpen. Herkenbaar......quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:08 schreef Tally het volgende:
[..]
Of van die ouders die alles goed vinden bij een ander thuis. Zitten overal aan. Je hebt ze al een paar keer gewaarschuwd en Pa en Ma kijken er niet naar om.
Snap ik. Al denk ik dat het juist ook wel goed is dat ze op drukke dagen boodschappen doen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
deze niet hoor.....![]()
ik vind het goed dat ze het doen hoor maar ik denk dat er wel betere momenten voor zijn dan op een drukke zaterdag
ja, dat maakt wel verschil; als het voor het kind en de ouders een drama wordt doe je niemand er een plezier mee om het samen te doen...quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:11 schreef MeNicole2 het volgende:
UP. Kinderen weg brengen omdat je boodschappen moet doen is echt niet vreemd hoor. Kijk die kleine van BJ die vind het allemaal wel best. Dus dan neem je je kleine gewoon mee. Die van ons. Phff.. Die krijg ik alleen al niet in het karretje. Lukt dat perongeluk een keer schreeuwt ie me de hele toko bij elkaar. Afleiden helpt niet. Als ik hem laat lopen gaat ie me er steeds vandoor. Nee dan is het heel simpel en gaat ie ff een uurtje naar oma. Als we met zijn tweeen, mijn vriend en ik, boodschappen doen gaat ie wel gewoon mee. Dan doet de een boodchappen en speelt de ander ondertussen met de kleine!!
Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebbenquote:Maar is het ook niet zo dat de frustratie juist zo groot is omdat het jullie (nog) niet gegund is om zelf kinderen te krijgen? Dat je zelf de kans niet hebt om het anders te doen?
En toch he... toch denk ik dat in veel gevallen de ouders toch de gene zijn die hun kind het beste kennen en er het beste mee voor hebben. Bijvoorbeeld in het verhuisgeval kan ik me zomaar voorstellen dat juist twee weken in een relatief vertrouwde omgeving, zonder alle zooi, stress en gedoe prettiger is voor een kind. En als een kind boodschappen doen een drama vindt, waarom dan meeslepen ipv ergens een uurtje laten spelen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:04 schreef UsurPia het volgende:
Wij hebben inderdaad nog geen kinderen omdat we momenteel daarvoor bij een gynaecoloog rondbanjeren.
De frustratie die wij ervaren valt ook niet met één voorbeeld van een paar zinnen uit te leggen, maar is eerder een accumulatie van voorvallen. Het voorbeeld van het kind 2 weken wegbrengen was, in onze ogen, onzinnig omdat er op dat moment genoeg alternatieven waren aangeboden en omdat het niet nodig was om het gelijk voor 2 weken ergens onder te brengen (omdat het verhuizen naar tijdelijk onderkomen binnen 2 dagen gedaan was).
Met hetzelfde kind vlak na (en daarmee bedoel ik enkele uren) ontslag van een operatie aan keelamandelen zonder jasje / dasje over straat gaan lijkt me niet verstandig.
Met een kind wat problemen heeft met de reflux en zodoende alles onderkotst lijkt het me ook niet handig om daar ruw mee te stoeien en ondersteboven te houden.
Zo maar enkele voorbeelden.. Ter verduidelijking, ik heb het hier met name ook over kinderen van 3 jaar en jonger.
Kijk, dat je je kind "af en toe" eens wegbrengt, daar kan me prima in vinden en zeker in een geval als een verhuizing. Maar voor de boodschappen?
Ik begrijp ook best dat je leven niet stopt op het moment dat je kinderen krijgt en dat je op gegeven moment toch ook "een momentje voor jezelf" wilt hebben, maar dan denk ik toch eerder dat je daar over na had moeten denken voordat je tot copulatie over ging.
Maar wellicht denk ik er te zwaar over en is het misschien wel jaloezie...
Die situatie hebben wij hier ook. Een van ons gaat boodschappen doen met onze kerel, de andere blijft bij meisje thuis. Logisch gezien de handicap van meisje.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
wij deden toen we alleen Evie nog hadden regelmatig doordeweeks na het eten boodschappen en dan ging Evie gewoon mee... niks geen gejengel. gewoon in het karretje; en af en toe iets in de handen geven, laten helpen dingen op de band leggen. (afleiding werkt hier altijd goed).
Moeten nog eens kijken hoe we het nu gaan doen, nu er 2 zijn. Tot dusver doet T nu de boodschappen samen met Evie en Liene en ik blijven thuis.
en uit eten, dat wordt hoognodig weer eens tijd.. pas 1 keer gedaan, Evie uit logeren omdat wij een avondje samen wilden .. en dat is inmiddels alweer ruim 1,5 jaar geleden...
Dat vindt ik nogal kortzichtig, jij weet toch niet of dat kind al uren dwars ligt en de moeder het ook eens een keer zat is?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Karina het volgende:
Ik heb zelf geen kinderen, maar waar ik me aan erger zijn ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan, van die kinderen die keihard schreeuwen, bleren, alles vastpakken in de supermarkt bijvoorbeeld en moeder die er niets van zegt.
De spijker op z'n kop en gelijk het grootste punt: het belang van het kind. Bij de situaties waar ik het over heb wordt er in het belang van de ouders gehandeld en niet van het kind. Het boodschappenverhaal bijvoorbeeld: als dat inderdaad een drama is met jengelende kinderen dan kan ik me voorstellen dat je ze niet meeneemt. En in het geval van het verhuizen is het misschien te stressvol, of niet handig, of weetikhetwat. Maar dan handel je inderdaad in belang van het kind om te zeggen "we brengen het naar opa & oma".quote:En toch he... toch denk ik dat in veel gevallen de ouders toch de gene zijn die hun kind het beste kennen en er het beste mee voor hebben. Bijvoorbeeld in het verhuisgeval kan ik me zomaar voorstellen dat juist twee weken in een relatief vertrouwde omgeving, zonder alle zooi, stress en gedoe prettiger is voor een kind. En als een kind boodschappen doen een drama vindt, waarom dan meeslepen ipv ergens een uurtje laten spelen?
Hoe bepaal jij of iets uit eigen gemak gedaan wordt en wat daar voor gedachtengang aan vooraf gegaan is?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef UsurPia het volgende:
[..]
De spijker op z'n kop en gelijk het grootste punt: het belang van het kind. Bij de situaties waar ik het over heb wordt er in het belang van de ouders gehandeld en niet van het kind. Het boodschappenverhaal bijvoorbeeld: als dat inderdaad een drama is met jengelende kinderen dan kan ik me voorstellen dat je ze niet meeneemt. En in het geval van het verhuizen is het misschien te stressvol, of niet handig, of weetikhetwat. Maar dan handel je inderdaad in belang van het kind om te zeggen "we brengen het naar opa & oma".
Maar ik heb het met name over frustraties over dat er wordt gehandeld uit eigen gemak.
Maar je bent er zelf ook nog, als ouder. En er is niets mee mis om een kind een avondje uit logeren te sturen omdat je puur voor je eigen plezier en enkel en alleen daarom uit eten wil. Je bent een mens, geen machine.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef UsurPia het volgende:
Maar ik heb het met name over frustraties over dat er wordt gehandeld uit eigen gemak.
Soms werkt negeren inderdaad het beste, als kindlief doorheeft dat ze toch geen aandacht krijgt voor het negatieve gedrag, dan houdt ze er het snelst mee opquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef ueberduitser het volgende:
Dat vindt ik nogal kortzichtig, jij weet toch niet of dat kind al uren dwars ligt en de moeder het ook eens een keer zat is?
Mensen met altijd haast die zich voor de kassa staan te ergeren omdat een bejaarde niet snel genoeg afrekent of de boodschappen inpakt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:00 schreef Kyara het volgende:
Maar goed, ik heb mezelf behoorlijk geergerd aan ouders zijn op zaterdagochtend met jengelende kinden in de AH rondwandelen en dan met kinderwagens alle paden blokkeren. Als je allebei fulltime werkt en eigenlijk alleen de zaterdag hebt om boodschappen te doen dan is dat erg irritant (hetzelfde geldt trouwens ook voor bejaarden, en als ik toch bezig ben, zaterdagochtend is ook niet het juiste moment om met een groep verstandelijk gehandicapten boodschappen te gaan doen).
.
Ach, zo zie je maar weer. Iedereen ergert zich wel ergens aan. Lekker iedereen in zijn waarde laten werkt het beste en vooral niet op laten fokken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Mensen met altijd haast die zich voor de kassa staan te ergeren omdat een bejaarde niet snel genoeg afrekent of de boodschappen inpakt.Vaak ook tussen 5 en 6 uur met alleen een pizza en twee toetjes in de hand omdat die trutten geen tijd hebben om te koken.
Echt, dat is gewoon een genot om dat te bekijken.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:50 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik dacht dat het over Fok!-OUDers ging en had al een piep-mini-lijstje klaar!
Ik had het ook niet perse over lunchen, maar het is redelijk duidelijk of iemand winkelt of luncht, en daarbij werken alle ouders van mijn werk buiten de stad, en een dag vrij of een dag samen prima, logisch, ga lekker samen op stap, die dag moet toch betaald worden, maar ik vind het vreemd als je 2 weken vakantie hebt, je je kind niet thuis houdt, dat is niet hoe is het zou doen, en ik vind het zielig voor de kinderen, Maar dat is mijn mening!quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:27 schreef Kleurdoos het volgende:
wat een stom voorbeeld van t winkelcentrum.
Ik lunch ook in het winkelcentrum als ik pauze heb en soms zie ik daar de bakfietsen van ons KDV ook staan.
En als ik eens een dag vrij heb dan breng ik mn dochter ook gewoon naar het KDV hoor, heerlijk ff een dagje niets.
nee zoals ik zelf al aangaf heb ik inderdaad geen kinderen, en ik snap ook niet waarom jij zo defensief reageert want ik zeg ook dat ik het vreemd VIND dus mijn mening geef net als anderen hier doen! ik zou mijn kinderen ook niet naar een kdv doen maar ook dat is mijn keuze,net als dat jullie redenen hebben om dat wel te doen,quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:42 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben blij dat jij niet een leidster van ons KDV bent iig.wat een vooroordelen zeg. Zelf heb je waarschijnlijk geen kinderen he?
ook al zou ik lekker aan het winkelen zijn, so be it. Of mijn dochter mag in de buggy zitten en winkelrekken afstruinen, of gezellig met andere kindjes spelen, keizielig, echt
en als ik twee weken vakantie heb, gaat ze de 2 dagen die ze normaal per wek zou gaan, ook gewoon. ten eerste betaal ik ervoor en ten tweede, 4 dagen in twee weken vrij van je kind is echt geen overbodige luxe hoor/
Dit.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:42 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben blij dat jij niet een leidster van ons KDV bent iig.wat een vooroordelen zeg. Zelf heb je waarschijnlijk geen kinderen he?
quote:Op zaterdag 3 september 2011 07:41 schreef Vanyel het volgende:
Vooral ouders die in mijn huis verwachten dat ik hun kind in het gareel houd vind ik erg irritant.
quote:Op zaterdag 3 september 2011 09:00 schreef Bleie het volgende:
Of, zoals mijn schoonzusje, die haar zoontje nooit corrigeert. Als hij echt alles overhoop haalt (wat hij regelmatig doet), is het hoogstens 'doe maar niet lieverd'. En als hij dan gewoon doorgaat, wordt er verder niets gezegd. Als ze bij ons zijn, zeg ik er dus wel wat van, en dat werkt over het algemeen best.
ik vind mijn werk heel leuk en sta er zeker achter, maar een kind 5 dagen pw weg brengen vind ik sneu!quote:Op zaterdag 3 september 2011 07:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit.
Waarom doe je werk waar je niet achter staat?
Tuurlijk heb je ook tijd voor elkaar en jezelf nodig, maar je kan ook als gezin tijd doorbrengen en daar ook erg fijne samentijd en zelftijd uit halen, het hoeft niet zo vaak echt om jezelf alleen te gaan of over het partnergevoel alleen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:07 schreef chacama het volgende:
[..]
Dit in combinatie met: als je als ouders tijd met elkaar doorbrengt zonder kinderen, ben je vaak voor je eigen gevoel ook leukere ouders. Door tijd aan jezelf en je relatie te besteden, is de relatie vaak sterker.
beetje late reactie, maar was aan het werk met een klein meisje naast me.....
bron nu.nlquote:Chris Zegers niet heel anders als vader
Laatste update: 3 september 2011 11:35 info .AMSTERDAM - Chris Zegers ziet zichzelf niet zijn hele levensstijl omgooien wanneer hij vader wordt.
Foto: ANP De 40-jarige acteur en zijn zes jaar jongere vriendin Marije worden over vier maanden ouders van een zoontje.
Zegers vindt dat hij als vader zeker wel meer verantwoordelijkheid moet nemen. "Maar mijn eigen passies zijn toch niet als sneeuw voor de zon verdwenen vanwege een kind? Ik ben toch dezelfde persoon", stelt hij zaterdag in het AD.
"Wanneer mijn zoon eenmaal geboren is, denk ik qua zorg vooral in termen als: ik moet hem bescherming geven, liefde en veiligheid bieden. Ik moet een gids zijn", zegt Zegers.
"Nauwelijks: als ik maar genoeg geld verdien om zus en zo aan te kunnen schaffen. Daar maak ik me weinig zorgen om."
Negeren van een blerend kind werkt het beste. Negatieve aandacht is ook aandacht.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:06 schreef Karina het volgende:
Ow jee.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:36 schreef flugeltje het volgende:
Ik erger me aan mensen die zo graag voor anderen willen bepalen hoe ze moeten opvoeden of wat opvoeden inhoudt...
Onze Willem gaat 3 dagen per week naar de opvang, gaat lekker logeren bij oma als wij uit eten willen en heeft regelmatig een avondje oppas omdat wij zo nodig naar het Theater willen. Ja ik heb gekozen voor kinderen en onze Willem is voor mij een enorme verrijking van m'n leven. Ik ben alleen geen leuke mama als ik te lang thuiszit, dus werk ik 4 dagen per week bij de baas en af en toe ook eens een avondje aan m'n relatie door lekker met het vriendje ouderwets een avondje te 'daten' iets wat we vooraf bewust hebben afgesproken omdat we niet wilden dat we elkaar zouden verliezen in de eerste jaren. (zoals we in onze omgeving nog wel eens zien gebeuren)
Vooralsnog moet iedereen de opvoeding doen op een manier waar hij/zij zich het meest gelukkig bij voelt, zolang het kind er geen last van heeft kan heel veel. Willem vind het heerlijk om te logeren of bij het kinderdagverblijf rond te banjeren. Iedereen vaart er wel bij en dat is toch het belangrijkste zou je zo zeggen....
Heb ik ook, die ergernis!quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:20 schreef Jelief het volgende:
Ik erger mij aan ouders die hun kind standaard een speen in de mond geven, en nog meer aan peuters die praten met een speen in hun mond.
Ja ik ook! Echt geen gezicht zo'n speen bij een kind ouder dan een jaar. Daarvoor ook al niet ,maar ok....quote:
Nooit bedacht maar daar noem je wat!quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:28 schreef Troeta het volgende:
Ik erger me aan de uitdrukking "Een kind neem je niet, maar krijg je"
Ik heb m'n kind niet zomaar gekregen hoor, daar heb ik pijn en moeite voor gedaan en ik heb de toen de beslissing genomen om een kindje te nemen
"Ik was een fantastische moeder voordat ik kinderen kreeg."quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:15 schreef Sjeen het volgende:
Geloof me, op het moment dat je een kind maakt (in bed of in een petrischaaltje, om het even hoe), heb je geen flauw idee wat er allemaal op je af komt. En de beslissingen die je moet maken, worden met de jaren zwaarder...
Dat heb ik ook, verschrikkelijk vindt ik dat! Het is nou niet bepaald zo dat er ineens een ooievaar voor de deur staat met een "cadeautje",quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:28 schreef Troeta het volgende:
Ik erger me aan de uitdrukking "Een kind neem je niet, maar krijg je"
Ik heb m'n kind niet zomaar gekregen hoor, daar heb ik pijn en moeite voor gedaan en ik heb de toen de beslissing genomen om een kindje te nemen
Maar een kind 'nemen' klopt ook niet: dat klinkt mij te veel alsof je kunt zeggen: zo, nu wil ik een kind, en dat je er dan 9 maanden later een hebt. Ik weet ook uit eigen ervaring dat het zo echt niet werkt.quote:Op zondag 4 september 2011 02:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, verschrikkelijk vindt ik dat! Het is nou niet bepaald zo dat er ineens een ooievaar voor de deur staat met een "cadeautje",
Ik weet ook uit eigen ervaring dat het niet zo werkt, maar ik vind die specifieke zin gewoon een enorm zalvige zeikzin. Wat dan wel het juiste woord zou zijn interesseert me minder.quote:Op zondag 4 september 2011 08:46 schreef Bleie het volgende:
[..]
Maar een kind 'nemen' klopt ook niet: dat klinkt mij te veel alsof je kunt zeggen: zo, nu wil ik een kind, en dat je er dan 9 maanden later een hebt. Ik weet ook uit eigen ervaring dat het zo echt niet werkt.
Daar heb je als het goed is toch minimaal een paar minuten moeite voor gedaanquote:Op zondag 4 september 2011 08:09 schreef Kleurdoos het volgende:
En soms krijg je zomaar een kind ..die dan niet in de planning lag
Dat had ik toen ook niet, hij was bijkans een jaar toen hij voor het eerst zonder ons een avondje bij mijn moeder bleef en wij gingen zwemmen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 12:38 schreef Kleurdoos het volgende:
er zit ook een verschil in leeftijden denk ik hoor, ik zou een schoolgaand kind ook prima om me heen kunnen hebben 24/7 maar als je een peuter en baby hebt dan wil je echt wel graag vrij af en toe
Nou ja, meestal gaat er toch wel een bewuste keuze aan vooraf, dat men zegt we willen graag een kind, dus we gaan stoppen met anticonseptie en bezig met een kindje in elkaar flansen.quote:Op zondag 4 september 2011 08:46 schreef Bleie het volgende:
[..]
Maar een kind 'nemen' klopt ook niet: dat klinkt mij te veel alsof je kunt zeggen: zo, nu wil ik een kind, en dat je er dan 9 maanden later een hebt. Ik weet ook uit eigen ervaring dat het zo echt niet werkt.
En dat mensen het zo ver laten komen dat er briefjes nodig zijn. Dan heeft de vader in dit geval een bijzonder kleine rol bij de voeding van het kind. Gemiste kans, denk ik dan.quote:Op zondag 4 september 2011 13:55 schreef amaranta het volgende:
Ik stoor me enorm aan moeders die zeggen: "Papa past vandaag op de kinderen".
Wtf? Betaal jij je man om voor jullie kinderen te zorgen ofzo, want dat is het toch, hij draagt zorg voor de kinderen. En dan als klap op de vuurpijl op een briefje schrijven wat hij moet doen, en de kleren klaarleggen enzo.
Ik heb dat dus nog nooit gedaan. En tja, soms dragen de kinderen een ietwat rare combi. Maar die draagt Eva nu ook aangezien ze zelf heeft gekozen wat ze aan wilde trekken. Prima.
En mijn man kan prima zelf bedenken wat een kind moet eten. En in het geval van flesvoeding was hij zelf ook redelijk capabel om de verpakknig te lezen.
Echt
hehe ja, of je kind altijd laten winnen met spelletjes, want dat is goed voor zijn zelfvertrouwen.quote:Op zondag 4 september 2011 14:06 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
En dat mensen het zo ver laten komen dat er briefjes nodig zijn. Dan heeft de vader in dit geval een bijzonder kleine rol bij de voeding van het kind. Gemiste kans, denk ik dan.
Ik erger me aan de extreme goedzo-cultuur bij sommige ouders. Uiteraarrd is iedere eerste scheet, drol of woord bijzonder, en je mag best lyrisch zijn, maar soms hoor je ouders werkelijk bij alles goedzo roepen. Een gesprek laatst in de bus:
Awto
-Goedzo!
Huis
-Goedzo!
Awto
-Goedzo!
Hontie!
-Goedzo!
Rode awto
-Goedzo!
Echt hoor, de vocabulaire van het kind was groter dan die van mams
joh, je ergeren is soms ook gewoon leuk! Dat betekent niet gelijk dat je ze veroordeelt. Dat je moet lachen en bedenkt dat je het zelf niet zo gaat doen...quote:Op zondag 4 september 2011 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Het is zo gemakkelijk oordelen.
Het voorbeeld hierboven, over dat 'goedzoe' kan overdreven zijn. Het kan ook zijn dat het kind echt pas kort deze woordjes zegt, of misschien een taalachterstand had en nu deze woordjes laat horen. Je weet het gewoon niet. En zo is het met zo ontzettend veel zaken in het leven van mensen. Het is heel gemakkelijk zaken te veroordelen, of je te ergeren aan dingen, maar we weten zo weinig van andere mensen en hun beweegredenen af.
Ik oordeel niet hoor. Ik zei ook, tuurlijk moet je vooral lyrisch zijn, maar het is iets waar ik me aan erger, waar het topic over gaat. Het feit dat niets normaal is, maar alles 'goedzo', maar ook dat het bijzonder weinig mogelijkheden biedt tot verdere communicatie. Ze kan ook zeggen: ja, inderdaad, een auto. Wat voor kleur heeft 'ie? Ja, lieve hond he? Nou inderdaad, heel veel auto's. Heeft wat mij betreft dezelfde lading, maar biedt een kind veel meer.quote:Op zondag 4 september 2011 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Het is zo gemakkelijk oordelen.
Het voorbeeld hierboven, over dat 'goedzoe' kan overdreven zijn. Het kan ook zijn dat het kind echt pas kort deze woordjes zegt, of misschien een taalachterstand had en nu deze woordjes laat horen. Je weet het gewoon niet. En zo is het met zo ontzettend veel zaken in het leven van mensen. Het is heel gemakkelijk zaken te veroordelen, of je te ergeren aan dingen, maar we weten zo weinig van andere mensen en hun beweegredenen af.
En ik vind het verbazingwekkend hoe je uit een zo'n gesprekje kunt afleiden dat die moeder niet verder komt dan 'goedzo'. Wat je hebt opgevangen, zal een korte tijd geweest zijn. Als je je daaraan al ergert en het hebt over de 'goedzo'-cultuur op basis van dat fragment van een dag, erger je je nogal snel. En vul je nogal in.quote:Op zondag 4 september 2011 14:15 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik oordeel niet hoor. Ik zei ook, tuurlijk moet je vooral lyrisch zijn, maar het is iets waar ik me aan erger, waar het topic over gaat. Het feit dat niets normaal is, maar alles 'goedzo', maar ook dat het bijzonder weinig mogelijkheden biedt tot verdere communicatie. Ze kan ook zeggen: ja, inderdaad, een auto. Wat voor kleur heeft 'ie? Ja, lieve hond he? Nou inderdaad, heel veel auto's. Heeft wat mij betreft dezelfde lading, maar biedt een kind veel meer.
En tuurlijk is het makkelijk praten, we weten de achtergrond niet en weet ik veel, maar dit topic gaat niet over 'hoe slecht andere ouders wel niet zijn', maar over dingen waar ik me aan erger.
Joh, neem het niet zo letterlijk, en zie de humor van het topic. Tuurlijk had die moeder wel een grotere vocabulaire dan het kind. En nee ik baseer geen cultuur op 1 fragment, ik heb het vaker gehoord, en ik zeg nergens dat dit voor alle ouders geldt. Maar dan mag ik me toch nog wel lichtelijk ergeren aan die episode? Uiteraard weet ik niets van de achtergrond, maar als dat een voorwaarde is, dan mogen we in het leven nergens meer wat van vinden, want we weten nooit alle feiten.quote:Op zondag 4 september 2011 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ik vind het verbazingwekkend hoe je uit een zo'n gesprekje kunt afleiden dat die moeder niet verder komt dan 'goedzo'. Wat je hebt opgevangen, zal een korte tijd geweest zijn. Als je je daaraan al ergert en het hebt over de 'goedzo'-cultuur op basis van dat fragment van een dag, erger je je nogal snel. En vul je nogal in.
Het is wel heel makkelijk om het handelen van anderen te beoordelen als "eigen gemak", maar in feite kun jij ook niet bij een ander naar binnen kijken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef UsurPia het volgende:
[..]
De spijker op z'n kop en gelijk het grootste punt: het belang van het kind. Bij de situaties waar ik het over heb wordt er in het belang van de ouders gehandeld en niet van het kind. Het boodschappenverhaal bijvoorbeeld: als dat inderdaad een drama is met jengelende kinderen dan kan ik me voorstellen dat je ze niet meeneemt. En in het geval van het verhuizen is het misschien te stressvol, of niet handig, of weetikhetwat. Maar dan handel je inderdaad in belang van het kind om te zeggen "we brengen het naar opa & oma".
Die ga ik in mijn sig zetten, denk ikquote:Op zondag 4 september 2011 01:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
"Ik was een fantastische moeder voordat ik kinderen kreeg."
Zo begint het boek How2talk2kids en ik kan me er helemaal in vinden.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik erger me sowieso wel aan andere mensen, of ze nou kinderen hebben of niet.
En daar heb jij last van omdat?quote:Op woensdag 7 september 2011 10:28 schreef borisz het volgende:
Ouders die hun koters alleen maar voor de TV kunnen parkeren. Zowel 's morgens, 's middags als 's avonds.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |