quote:
Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef UsurPia het volgende:[..]
De spijker op z'n kop en gelijk het grootste punt: het belang van het kind. Bij de situaties waar ik het over heb wordt er in het belang van de ouders gehandeld en niet van het kind. Het boodschappenverhaal bijvoorbeeld: als dat inderdaad een drama is met jengelende kinderen dan kan ik me voorstellen dat je ze niet meeneemt. En in het geval van het verhuizen is het misschien te stressvol, of niet handig, of weetikhetwat. Maar dan handel je inderdaad in belang van het kind om te zeggen "we brengen het naar opa & oma".
Maar ik heb het met name over frustraties over dat er wordt gehandeld uit eigen gemak.
Het is wel heel makkelijk om het handelen van anderen te beoordelen als "eigen gemak", maar in feite kun jij ook niet bij een ander naar binnen kijken.
Ik kan me zomaar voorstellen dat mensen uit je nabije omgeving het niet in hun hoofd halen om te klagen over de dingen die met hun kind minder makkelijk zijn, omdat ze weten dat jullie een niet-vervulde kinderwens hebben.
Als je een kind hebt dat slecht tegen veranderingen kan, en 2 weken in een huis moet wonen waar hij amper z'n spullen kan vinden, en waar hij keer op keer vertrouwde dingen ziet verdwijnen, dan kan het voor iedereen, maar vooral voor het kind, een stuk rustiger zijn om 2 weekjes bij oma te logeren.
En wat ik van andere ouders vind? Wat boeit dat?! Zolang ze hun kind niet mishandelen en een beetje een poging tot opvoeden doen, en de ouders noch het kind me tot last zijn, wat maakt het dan uit dat zij het anders doen dan ik?
Niet iedereen kan zo perfect zijn als ik natuurlijk
[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 04-09-2011 14:55:15 (Oeps...) ]
Wullie bin KOEL ©
SonealWhy be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible
?