quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:12 schreef ranja het volgende:
In welke plaats stond 'De boerderij' waarover Roosbeef zingt in het gelijknamige nummer?
Nee, in de song wordt het niet genoemd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:14 schreef MadMaster het volgende:
Kan ik dat alleen weten als ik het album/de song beluisterd heb?
stukje noordelijker welquote:Op vrijdag 2 september 2011 14:34 schreef Mark het volgende:
Ze komt hier uit de buurt, gokje op de Ooij
Dit is trouwens niet waar, het zit er wel degelijk in. Maar is dus niet essentieel om het te weten; er is zelfs een hele documantaire over de boerderij en Roos + familie gemaakt, ook uitgezonden op Nederland toen Roosbeef wat bekender werd.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:28 schreef ranja het volgende:
Nee, in de song wordt het niet genoemd.
Dat dacht ik al, maar daar kon ik niet zo gauw een landelijk plekje bij bedenken. Eerst maar eens naar de fysioquote:
Je bedoelt Huissen? Dat ligt hier wel in de buurtquote:
Maar niets met Batman.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:09 schreef ranja het volgende:
Ramones? hebben in elk geval iets met Spiderman
Die snap ik niet, maar nee. Een veel grotere band.quote:
Beide helden opereren vaak in een stedelijke omgeving...quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Die snap ik niet, maar nee. Een veel grotere band.
Oké, maar nee. Ik zoek een absoluut muzikale link. De, toch wel bekende, band heeft gewerkt voor beide superhelden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Beide helden opereren vaak in een stedelijke omgeving...
Een leading single voor een soundtrack en een veel besproken musical, om precies te zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:16 schreef ranja het volgende:
Zal wel over de soundtracks gaan dan, maar die ken ik niet.
The Cure zingt wel over Spiderman in Lullaby.
Klopt. Is een hoop ophef geweest rond die musical, omdat financiers zich terug trokken, enzovoort. Nu ie eindelijk af is, blijkt ie nog te floppen ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:18 schreef bigshadow het volgende:
U2 is producent/investerder/muziekleverancier van de Spiderman musical. Dit niet zo lekker loopt nog!
Het eerste is juist...quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:50 schreef ranja het volgende:
ziet er nederlands uit, misschien Rowwen Heze?
Het verhaal gaat dat die koe destijds als promotiemateriaal voor Mannekoor Karrespoor is besteld in Engeland in Nederlandse maten, centimeters dus.quote:
quote:is a single released by the British Rock band
in 1982. It was included on the album 1+9+8+2.
dan ga ik er maar vanuit dat je band ook wist.quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:10 schreef cafca het volgende:
Enige single die ik ken van dat album is Dear John
quote:You got away got away got away from me
Now get away get away get away from me
I couldn't grow just living in the shadow
Where do you go when no one's following you?
You ran away ran away it was right on cue
Shall I go on and on and on and on and on and on again
Dear Rosemary van de Foo Fightersquote:
Bol_Wan +1quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:03 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dear Rosemary van de Foo Fighters
zeker. Een makkelijke vraag ik weet het, maar ik was moequote:
Succes er mee, of gaat gewoon verder....quote:is a British alternative indie folk band from the Cowley area of Oxford. It consists of singer and guitarist Brian Briggs; multi-instrumentalists Jon Ouin and Oli Steadman, and the latter's brother Rob on drums. The band is usually joined by trumpeter Adam Briggs and violinist Rahul Satija. Named after the Scottish town of
on the Hebridean Isle of Lewis,
K4rJ4kC +1quote:Stornoway.
een van mijn favoriete bands
Wat van Wie?quote:Mom and dad went to a show
They dropped me off at grandpa Joe's
I kicked and screamed, said, "Please, don't go"
n00biedoobiedoo +1quote:Op zondag 4 september 2011 11:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hoi, nieuwe mij
Da's Sliver, van Nirvana
quote:He's got his arms around every man's dream
And crumbs in his beard from the seafood special
Oh can't you see my world is falling apart?
quote:Baby, please,
Break his heart
quote:is an American musician and composer from Carlton, Oregon. He has released solo material under his own name, been a member of Efterklang, and played with several ensembles as a session musician.
Nee. Voornaam Peter.quote:
zeker.quote:
Tja, ligt waarschijnlijk in het folk hoekje en daar ben ik niet zo in thuis. Ken soms de namen wel maar de gezichten of muziek niet altijd.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:36 schreef Burnett het volgende:
Aantrekkelijke dame met gitaar en ranje weet het niet...
Ik moest lachen.quote:
U was in de war met deze:quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:11 schreef Felagund het volgende:
Tja, hoe heten ze ook alweer. Volgens mij stonden ze op nr. 1 van het jaarlijstje van Cafca tot nu toe. Heb toch een aantal keer naar hun nieuwe album geluisterd, of zit ik nu helemaal verkeerd te denken? Dan pijnig ik mijn hersenen niet verder en ga verder met werk.:P
Felagund +1quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:02 schreef Felagund het volgende:
Dat moeten The Civil Wars zijn. Ik had hem net weer gevonden, maar kon hem niet meer met de hints plaatsen. Al die duos lijken ook zoveel op elkaar (man met baard, mooie vrouw).
Ranja+1quote:
.quote:clips en TV optredens van alle artiesten uit de jaren '50, '60 en '70, afgewisseld met originele jingles uit die tijd. Maar ook de jaren '80, '90 en de hits van de laatste tien jaar komen voorbij, zolang het maar voor onze doelgroep is, de 40-plusser die zijn hele leven al gek is van muziek
MadMaster +1quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:46 schreef MadMaster het volgende:
Is dat het nieuwe TV station van Adje Bouman, 192 TV?
Hier helaas niet te ontvangen, luister wel al tijden regelmatig naar 192 Radio: http://www.192radio.nl/
Hoorde er laatst over op KX Radio, waar Adje Bouman ook een programma heeft.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:17 schreef ranja het volgende:
[..]
MadMaster +1
Sinds 1 september ook in mijn uitgebreide Ziggo pakket. Erg fijne zender wel, je komt soms de meest onverwachte dingen tegen, zeker niet alleen de grote hits.
Herfstquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, daar is het ook geen nazomer?
die komt wel degelijk prominent in de film voor... maar qua muziek misschien wel een buitenbeetje.quote:
Ook in een andere track is het zinnetje 'I'm singing and dancing in the rain' te horen via een vocoder. Dit album bevat de allereerste opname's ooit waarbij een vocoder gebruikt werd: http://www.wendycarlos.com/vocoders.htmlquote:
ranja +1quote:
12 toch wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef bartrid het volgende:
Engels? Er zit zo te zien geen Amerikaans nummer tussen..
Cafca +1quote:Op woensdag 7 september 2011 11:36 schreef cafca het volgende:
Elvis?
(al is die niet dood, natuurlijk )
Heb gisteren het album even beluisterd en de monotoonheid met veel simpele sequencers viel me ook op. Niet echt een aan te raden album imho...quote:Op woensdag 7 september 2011 11:19 schreef ranja het volgende:
Hier fragmenten van elk nummer. Opvallend hoe alles op elkaar lijkt.
Wie?quote:(Hackney (Londen), 30 september 1947 - Barnes (Londen), 16 september 1977) was een Brits singer-songwriter en gitarist …
Ik hoop het maar.quote:
Belsen +1quote:Op woensdag 7 september 2011 16:00 schreef belsen het volgende:
• Jim Morrison
• Jim Croce
• Jimmy Eat World
• Jim Reeves
• Jim Henson (de stem van Kermit de Kikker)
• Jim Bakkum
• Jimmy Cliff
• Jimmy Frey (Zo mooi, zo blond en zo alleen)
• Jimi Hendrix
• Jimmy Bril
Jam, Thequote:
Wat van wie ?quote:Oh, praying now to something that has never showed him anything
Oh, feeling understands the weather of the winters on its way
Oh, ceilings few and far between all the legal halls of shame, hey
quote:Oh, he don't know so he chases them away-yeah
Oh, someday yet he'll begin his life again
Oh, whispering hands gently lead him away
quote:Lines cut across my face
Why you laugh at my disgrace
I'll never know
How far to go
To reach that place
ranja +1quote:
quote:
Laat dat nu ook mijn eerste gedachte zijnquote:
ik mis de 'en waarom'quote:Op donderdag 8 september 2011 14:06 schreef Berkery het volgende:
In welk land zijn Rob en Ferdi Bolland geboren?
Ook veel andere liedjes als 1e gezongen idd;)quote:Op donderdag 8 september 2011 15:09 schreef Burnett het volgende:
Of denk ik nu aan een ander liedje...
quote:And he's up there, what's that? Hawaiian noises?
Banging on the bongos like a chimpanzee
Wie?quote:During the recording sessions, bass player Darryl Jones introduced Sting to his longtime idol. Sting was startled when
asked him if he could speak French, and since he did, to translate the Miranda warning into French and yell it into the microphone against a backing track.
Dat verhaal wat de politie altijd afsteekt als iemand aangehouden wordt. You have the right to remain silent etc.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:04 schreef ranja het volgende:
geen idee wat 'The Miranda Warning' is.
oja, you have the right not to be killed enzoquote:Op donderdag 8 september 2011 19:27 schreef bartrid het volgende:
[..]
Dat verhaal wat de politie altijd afsteekt als iemand aangehouden wordt. You have the right to remain silent etc.
Oftewel gewoon Paul McCartney 92 keer overgedubt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:40 schreef ranja het volgende:
is dat niet We All Stand Together, met Paul MacCartney samen?
Lock 'n Loll Highschoolquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee hoor... hebben net een Ramones cover cd uitgebracht
Wie bezong deze stoere messenwerper in 1965 (eerste versie als in 1957, zie ik net)?quote:Iwan was een scherpe messenwerper in een heel mooi Russisch pak
Niemand wierp zijn scherpe messen scherper en met zo'n volmaakt gemak
Messen werpen naar z'n partner was z'n hoogste doel
En bij al dat werpen had hij nimmer 't gevoel
Dat in 't voorwerp zijner worpen ook nog een goed hart vol liefde stak
quote:In 1975 begon ze met een studie rechten. Na deze studie werd ze aanvankelijk advocaat, in 1988 werd ze geïnstalleerd als (plaatsvervangend) rechter in 's-Hertogenbosch.
Die dus ja.quote:
Je gokt op een vervolgnummer?quote:
Rihanna - Man Down dacht ik.. baggernummerquote:Op vrijdag 9 september 2011 11:53 schreef Gambolputty het volgende:
Weet wel zeker dat ie goed is, ik gooi er vast even eentje in want zo even weg:
Uit welk nummer van wie?
Oh mama mama mama
I just shot a man down
In central station
Bol Wan +1quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:58 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Rihanna - Man Down dacht ik.. baggernummer
mnee, maar je hoeft maar 1x in een club te komen om rihanna's oeuvre uit je hoofd te kennenquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:58 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Bol Wan +1
Dat je 't herkent..fan?
Rum bum bum bum
Rum bum bum bum
Rum bum bum bum
Man down
Rum bum bum bum
Rum bum bum bum
Rum bum bum bum
Man down
quote:In the summer of 2001,was planning a symbolic attack against the World Trade Center. The towers themselves were not the target; capitalism was the target. The attack was being made as a protest against a culture that celebrated mindless consumption, soulless greed, and nearly insurmountable chasms between the classes.
Unfortunately for Boots and DJ Pam the Funkstress, some other people were planning a similarly symbolic attack that would go far beyond a cheesy photo and a CD filled with incendiary lyrics.
The attack on 9/11 occurred beforereleased Party Music. They were investigated by the FBI and quickly cleared of any wrongdoing. They redesigned the cover, and their second attempt -- while still pretty cheesy -- is much better than the first. What appears to be a celebration of Courvoisier and lust is actually a symbolic call to arms. When you spot the gasoline can sitting next to the martini glass, it becomes apparent what kind of party is being suggested. It's a fitting cover for an album that contains tracks like "5 Million Ways to Kill a CEO" and "Lazymuthafucka."
Ook grootverbruikers van haarlak in hun toptijdquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:32 schreef ranja het volgende:
ik denk aan de gereuneerde (en veruineerde) boyband, maar toch wil ik Kajagoogoo eerst gokken
quote:I know a secret or two about![]()
She won't mind if I tell you
She likes to wear green underwear
And lays down almost anywhere
OK.quote:Op zondag 11 september 2011 22:56 schreef bartrid het volgende:
Morgen een nieuwe vraag, maar iemand anders mag ook door...
quote:Her mother says it's your fault
you never looked after her
Her father's arranging to
get back the furniture
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |