Over het algemeen beheersen havoërs Nederlands ook wel. Ik zou het niet weten over vmbo'ers.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:53 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Op het vwo is dit niet nodig. Je leert in de onderbouw al wat de meest voorkomende stijlfouten etc. zijn. Over het algemeen beheersen vwo'ers het Nederlands wel. Ik weet niet hoe dit zit met het vmbo/havo examen
Dat is PowNews, die zenden de grootste losers uit zodat de kijkers zich beter voelen over zichzelf. Dat is echt geen betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:53 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Op het vwo is dit niet nodig. Je leert in de onderbouw al wat de meest voorkomende stijlfouten etc. zijn. Over het algemeen beheersen vwo'ers het Nederlands wel. Ik weet niet hoe dit zit met het vmbo/havo examen. Ik heb wel de nodige filmpjes gezien die mij bezorgd maken over de onderwijskwaliteit in Nederland.
Volgens mij is het havisten, niet havoërsquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Over het algemeen beheersen havoërs Nederlands ook wel. Ik zou het niet weten over vmbo'ers.
Nee weet ik. Het meeste erin is 'biased'. Maar de kinderen weten écht niet wat woorden als 'kritisch', 'et cetera' en 'arbeidsvreugde' betekenen. Ik zag ook een filmpje over de taalbeheersing van vmbo'ers (niet van PowNews) en ik kreeg er gewoon kippenvel van. 'Kompas, wat is dat?'quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is PowNews, die zenden de grootste losers uit zodat de kijkers zich beter voelen over zichzelf. Dat is echt geen betrouwbare bron.
Oh, dat is gewoon een domme fout van mij kant.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:57 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Volgens mij is het havisten, niet havoërsMensen van het Vmbo-TL zijn volgens mij nog redelijk goed in Nederlands op de -dt fouten na, kader en basis is een ander verhaal.
Dan hebben zij de verkeerde methode voor Nederlands op school. Ik heb een methode die begint ieder blok, wat gewoon een hoofdstuk is, met woorden rond het thema. Dan leer je de betekenis van moeilijke en nieuwe woorden die aan bod komen in het blok. Dat verruimt je woordenschat echt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Nee weet ik. Het meeste erin is 'biased'. Maar de kinderen weten écht niet wat woorden als 'kritisch', 'et cetera' en 'arbeidsvreugde' betekenen. Ik zag ook een filmpje over de taalbeheersing van vmbo'ers (niet van PowNews) en ik kreeg er gewoon kippenvel van. 'Kompas, wat is dat?'
Ik hoop dat dat gespeeld is :|quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Nee weet ik. Het meeste erin is 'biased'. Maar de kinderen weten écht niet wat woorden als 'kritisch', 'et cetera' en 'arbeidsvreugde' betekenen. Ik zag ook een filmpje over de taalbeheersing van vmbo'ers (niet van PowNews) en ik kreeg er gewoon kippenvel van. 'Kompas, wat is dat?'
http://www.rtl.nl/compone(...)nlijst.avi_plain.xmlquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:01 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat gespeeld is :|
Zou ik graag willen doen, maar hij doet het niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:02 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)nlijst.avi_plain.xml
Kijk en huiver.
Bij mij ook niet, ik dacht even dat het aan mij lagquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zou ik graag willen doen, maar hij doet het niet.
Jezus wat is er aan de handquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:04 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Bij mij ook niet, ik dacht even dat het aan mij lag
Op loods na ken ik de betekenis van de woorden wel... Of is loods zo'n schip?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:05 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Jezus wat is er aan de handNu doet ie het ook niet bij mij. Ik zal blijven zoeken.
Oh blijkbaar zijn er tegenwoordig kosten verbonden aan het bekijken van oude Editie NL afleveringen. KlachtwaardigIk heb wel een topic gevonden die over dat news item ging:
'Moeilijke' woorden voor VMBO-ers
Weet je nou niet wat een loods is?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:17 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Op loods na ken ik de betekenis van de woorden wel... Of is loods zo'n schip?
Mijn god waar gaat het heen met de wereld, die woorden zijn zo makkelijk -.-
Oja kloptquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Weet je nou niet wat een loods is?Dat is toch gewoon een grote schuur?
Die wist ik al in groep 6 of zo.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:19 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Oja kloptMaar die woorden, vooral evenaar, gewricht en kwartaal, die moet je toch gewoon kennen? :S
Een loods is een vent die samenwerkt met de kapitein van een schip bij havens.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:17 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Op loods na ken ik de betekenis van de woorden wel... Of is loods zo'n schip?
Mijn god waar gaat het heen met de wereld, die woorden zijn zo makkelijk -.-
En zo'n liedje van kinderen voor kinderen gaat ook over de evenaar, zo'n beetje iedereen kent dat liedjequote:
Ik heb het even opgezochtquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:20 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Een loods is een vent die samenwerkt met de kapitein van een schip bij havens.
Een citaat van Wikipedia:quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:20 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Een loods is een vent die samenwerkt met de kapitein van een schip bij havens.
Loods heeft blijkbaar een dubbele betekenis.quote:Een loods is een overdekte opslagplaats, meestal gebruikt voor handels- of industriële goederen. Soms krijgen loodsen een alternatieve bestemming, bijvoorbeeld als werkplaats voor kunstzinnige activiteiten of ten behoeve van allerlei sociale en culturele gebeurtenissen.
Jah, het is ook een soort magazijn.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een citaat van Wikipedia:
[..]
Loods heeft blijkbaar een dubbele betekenis.
Haha. Elke dag leer je weer wat nieuws hčquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:21 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht
Je hebt gezocht op het woord: loods.
1loods de; m,v -en gids die schepen in en uit een haven brengt
2loods de; v(m) -en gebouw dat als berg- of werkplaats dient
lood·sen loodste, h geloodst 1 als loods een schip uit of in een haven brengen 2 behoedzaam leiden: iem de kamer uit ~
Naja ik wist in ieder geval wel dat loods iets met een schip te maken heeft
Die hebben waarschijnlijk nog nooit iets gedaan op de basisschool. Kom op, het woord evenaar leer je bij de kleuters bij die kinderen voor kinderen liedjes, en anders wel met een project voor arme kinderen in Afrika, en kompas leer je met wereldoriëntatie om het zo maar te noemen...quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:26 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Haha. Elke dag leer je weer wat nieuws hčMaar mensen die nog nooit van de woorden uit dat topic hebben gehoord zijn gewoon.. *vul in*
quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:29 schreef DurumDoner het volgende:
als je wiskunde niet makkelijk vindt ben je echt een mongooltje
Precies. Ronduit belachelijk dat het onderwijssysteem in een ontwikkeld land zo hard heeft kunnen falen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:28 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Die hebben waarschijnlijk nog nooit iets gedaan op de basisschool. Kom op, het woord evenaar leer je bij de kleuters bij die kinderen voor kinderen liedjes, en anders wel met een project voor arme kinderen in Afrika, en kompas leer je met wereldoriëntatie om het zo maar te noemen...
Ik snapte er nooit wat van en ben vrij goed terechtgekomen. En het Syndroom van Down heb ik bij mezelf nooit kunnen bespeuren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:29 schreef DurumDoner het volgende:
als je wiskunde niet makkelijk vindt ben je echt een mongooltje
FOK!-moderator?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:35 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik snapte er nooit wat van en ben vrij goed terechtgekomen. En het Syndroom van Down heb ik bij mezelf nooit kunnen bespeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet wel de som overschrijven en een tabel maken alvorens je begint aan de y-as en x-as! Anders loop je punten mis!quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:37 schreef Yreal het volgende:
mensen moeten gewoon niet zoveel zeiken dat ze het niet snappen. Neem gewoon even aan dat y=x+2 , teken het lijntje, haal een 7 een klaar.
Ja duh, dat kan ik nog wel. Zelfs Wiskunde B redde ik nog, wat met mijn ruimtelijk inzicht verbazingwekkend te noemen is. Waar het fout gaat is kansberekening.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:37 schreef Yreal het volgende:
mensen moeten gewoon niet zoveel zeiken dat ze het niet snappen. Neem gewoon even aan dat y=x+2 , teken het lijntje, haal een 7 een klaar.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:36 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
FOK!-moderator?Ieder z'n vak...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wiskunde is gewoon de theorie kennen en een beetje logisch nadenken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:41 schreef gohan16 het volgende:
Wiskunde is een vak waarvoor je ook echt iets moet doen. Je moet echt huiswerk maken anders loop je gruwelijk achter en mis je heel veel uitleg die dan wat makkelijker is. In nederland zijn we lamzakken(op de havo>vwo) en is een 5.5 voldoende.
Wiskunde vind ik ook het lastigste vak, maar uiteindelijk wel gewoon gehaald. Ongelooflijk dat er nu scholieren zijn zonder wiskunde.
Uiteindelijk was het bij mij een kwestie van het kwartje moest even vallen.
Oke, je maakt een breuk. Boven staat de de mogelijkheid dat er gebeurt wat je wil bereken, onder de totale aantal mogelijkheden. Je wil bv, bereken de kans om met een een dobbelsteen 1 te gooien. Doe je dus 1/6. Er zijn 6 mogelijkheden, waarvan er 1tje goed is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:41 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja duh, dat kan ik nog wel. Zelfs Wiskunde B redde ik nog, wat met mijn ruimtelijk inzicht verbazingwekkend te noemen is. Waar het fout gaat is kansberekening.
Ignore all of the above.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oke, je maakt een breuk. Boven staat de de mogelijkheid dat er gebeurt wat je wil bereken, onder de totale aantal mogelijkheden. Je wil bv, bereken de kans om met een een dobbelsteen 1 te gooien. Doe je dus 1/6. Er zijn 6 mogelijkheden, waarvan er 1tje goed is.
Thats it, dieper zal de verplichte stof niet gaan
Dat heel veel mensen het zo uitgelegd krijgen is de reden dat mensen wiskunde hatenquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:46 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ignore all of the above.
Hoe groot is de kans dat je 6 gooit met een normale dobbelsteen?
Een dobbelsteen telt zes vlakken, 1 t/m 6. De kans is dus 1/6, ofwel 1/6e, ofwel 1/6*100%= 16˛/3%
Wat kun je HIER NIET AAN SNAPPENquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heel veel mensen het zo uitgelegd krijgen is de reden dat mensen wiskunde haten
En zo kan je het nog op tig manieren uitleggen, dit is zo makkelijkquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:46 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ignore all of the above.
Hoe groot is de kans dat je 6 gooit met een normale dobbelsteen?
Een dobbelsteen telt zes vlakken, 1 t/m 6. De kans is dus 1/6, ofwel 1/6e, ofwel 1/6*100%= 16˛/3%
5x + 5x = umm, ummquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:50 schreef o.us het volgende:
Mensen die hierover klagen![]()
![]()
![]()
Als je zelfs de simpelste wiskunde niet beheerst ben je niet eens geschikt als putjesschepper man
.
Ja, die mensen leren dit niet omdat wiskunde geen verplicht vak is. Wiskundequote:Op vrijdag 2 september 2011 22:51 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
En zo kan je het nog op tig manieren uitleggen, dit is zo makkelijkMaar ik doe ook wiskunde B op vwo-niveau, misschien dat op andere niveau's en andere wiskunde niveau's mensen dit tegenwoordig niet meer leren
nooit didactiek gehad zeker? Je moet mensen uitleggen wat ze aan het doen zijn om ze iets te lerenquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:48 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Wat kun je HIER NIET AAN SNAPPEN________!!!!!!!!!!!˛
Volgens mij leer je dit alleen met wiskunde B, ik moet hier ook even bij nadenken :$quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:33 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Makkie toch..
Ja, dat snap ik. Maar dit was een simpel voorbeeld en daar hoef je geen didactiek toe te passen man. Misschien bij wat derdegraadsvergelijkingen, maar ditquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
nooit didactiek gehad zeker? Je moet mensen uitleggen wat ze aan het doen zijn om ze iets te leren
quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:52 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ja, die mensen leren dit niet omdat wiskunde geen verplicht vak is. WiskundeLachen man, dat vak.
Wiskunde B is de saaie kant van wiskunde vind ik altijdquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:53 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Volgens mij leer je dit alleen met wiskunde B, ik moet hier ook even bij nadenken :$
Maar wel handig als je een natuurprofiel doetquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:55 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Wiskunde B is de saaie kant van wiskunde vind ik altijdWiskunde A krijgt dit niet, trouwens.
De hoeveelheid pincodes is makkelijk, dan zijn toch gewoon 9999 mogelijkheden?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:54 schreef magneetstrip het volgende:
[..]^32543543
Ik wist tot de derde ook niet hoe je kan berekenen hoeveel pincodes, mobiele nummers etc er kunnen zijn bijvoorbeeld. Is mij ook nooit geleerd, maar nu weet ik het wel
quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
De hoeveelheid pincodes is makkelijk, dan zijn toch gewoon 9999 mogelijkheden?
Precies.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
nooit didactiek gehad zeker? Je moet mensen uitleggen wat ze aan het doen zijn om ze iets te leren
10 x 10 x 10 x 10 = 10,000quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
De hoeveelheid pincodes is makkelijk, dan zijn toch gewoon 9999 mogelijkheden?
Maar mag je de 0 dan gebruiken in een pincode?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:56 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
10 x 10 x 10 x 10 = 10,000
bijna goed
quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar mag je de 0 dan gebruiken in een pincode?
Mijn pincode is x0xx dus jaquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar mag je de 0 dan gebruiken in een pincode?
Die dingen zijn toch universeel?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:59 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Blijkbaar hč.
Wiskundequote:Op vrijdag 2 september 2011 22:59 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Mijn pincode is x0xx dus ja
Als je de 0 niet mag gebruiken zijn het
9 x 9 x 9 x 9 = 6561 mogelijkheden
Ik ben echt bagger in wiskunde vandaag.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:59 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Mijn pincode is x0xx dus ja
Als je de 0 niet mag gebruiken zijn het
9 x 9 x 9 x 9 = 6561 mogelijkheden
Geeft niet, geeft niet. Ik vond het alleen een grappig antwoordquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die dingen zijn toch universeel?Ach ja, het schooljaar is net begonnen, de meeste kennis is weggezakt.
Tot nu toe heb ik alleen maar een toenamediagram te hoeven maken, maar de rest komt wel weer naar boven.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:02 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Geeft niet, geeft niet. Ik vond het alleen een grappig antwoord
Ja mooi. En dan komen ze met die moeilijke termen als 'relatieve cummulatieve frequentiepolygonen'.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik alleen maar een toenamediagram te hoeven maken, maar de rest komt wel weer naar boven.
Ja, dat moet je wel.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:54 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar dit was een simpel voorbeeld en daar hoef je geen didactiek toe te passen man. Misschien bij wat derdegraadsvergelijkingen, maar dit
Kan me niet voorstellen dat er malloten op de wereld rondlopen die dat niet begrijpenquote:
Ik heb klasgenoten die niet weten dat differentiequotiënt en gemiddelde toename precies hetzelfde is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:05 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ja mooi. En dan komen ze met die moeilijke termen als 'relatieve cummulatieve frequentiepolygonen'.Blijkt dat je een simpel lijntje moet trekken op vaag papier.
Ja, van dat vage papier wat lijkt te bewegen als je er lang genoeg naar kijkt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:05 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ja mooi. En dan komen ze met die moeilijke termen als 'relatieve cummulatieve frequentiepolygonen'.Blijkt dat je een simpel lijntje moet trekken op vaag papier.
Ja mooi manquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik heb klasgenoten die niet weten dat differentiequotiënt en gemiddelde toename precies hetzelfde is.
Nee, niet weer!quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:16 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ja mooi manHeb je deze bazendingen al gehad? Übermakkelijk
Wiskunde A voor het leven.
[ afbeelding ]
Op 't vwo krijg je dit ook allemaalquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, niet weer.Kut normaal verdeling.
Ik heb het trouwens allemaal al gehad, ik heb namelijk mijn havodiploma dit jaar gehaald, maar ben nu bezig met vwo.
Normaal verdeling was mijn slechtste onderwerp op het examen, waarschijnlijk omdat we tijdens dat hoofdstuk een kwalitatief teleurstellende vervanger hadden bij wiskunde. Maar je hebt gelijk, ik krijg het weer, hoofdstuk 8 bij Getal en Ruimte. Ik heb alle stof voor het komende jaar al gehad.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:19 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Op 't vwo krijg je dit ook allemaalHet is iets meer diepgang dan havo, maar jij beheerst de basis al voldoende dus wiskunde zou geen probleem voor je moeten zijn.
Ik ga nu waarschijnlijk alsnog naar vwo 5, en wij moeten beginnen met hoofdstuk 7 van getal en ruimte, ik deed hoofdstuk 6 als laatste (met die radialen enzo)quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Normaal verdeling was mijn slechtste onderwerp op het examen, waarschijnlijk omdat we tijdens dat hoofdstuk een kwalitatief teleurstellende vervanger hadden bij wiskunde. Maar je hebt gelijk, ik krijg het weer, hoofdstuk 8 bij Getal en Ruimte. Ik heb alle stof voor het komende jaar al gehad.
Zit je in de vijfde? Ik zit nu in de zesde en vorig jaar was dus moeilijk saai, toen kreeg ik het ook allemaalquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Normaal verdeling was mijn slechtste onderwerp op het examen, waarschijnlijk omdat we tijdens dat hoofdstuk een kwalitatief teleurstellende vervanger hadden bij wiskunde. Maar je hebt gelijk, ik krijg het weer, hoofdstuk 8 bij Getal en Ruimte. Ik heb alle stof voor het komende jaar al gehad.
Hij heeft wiskunde A als het goed is en jij wiskunde B.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:26 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Ik ga nu waarschijnlijk alsnog naar vwo 5, en wij moeten beginnen met hoofdstuk 7 van getal en ruimte, ik deed hoofdstuk 6 als laatste (met die radialen enzo)Slaan jullie die over ofzo?
Oja ik zie het, ik ken al die termen nietquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:27 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Hij heeft wiskunde A als het goed is en jij wiskunde B.
Hoofdstuk 1 t/m 6 zijn al behandeld in 4vwo, ik begin in 5vwo en dus bij hoofdstuk 7, wat echt zó simpel is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:26 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Ik ga nu waarschijnlijk alsnog naar vwo 5, en wij moeten beginnen met hoofdstuk 7 van getal en ruimte, ik deed hoofdstuk 6 als laatste (met die radialen enzo)Slaan jullie die over ofzo?
Ik heb dus vrienden die wiskunde B hebben en ze hebben er elke dag spijt van dat ze het hebben gekozen met profiel EMquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:29 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Oja ik zie het, ik ken al die termen niet
Ik heb tot nu toe 3 blokuren wiskunde A gehad, en iedere keer ervaar ik hetzelfde als jou. Echt ongelooflijk saai, maar gelukkig mag ik nu in mijn eigen tempo gaan doorwerken van de lerares, misschien doe ik dan dit jaar nog examen in wiskunde A. En ik ga ook algebra van wiskunde B leren, zodat ik mijn natuurkunde beter kan maken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:27 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Zit je in de vijfde? Ik zit nu in de zesde en vorig jaar was dus moeilijk saai, toen kreeg ik het ook allemaalHuiswerk in de les altijd af en dan 20 minuten voor je uit zitten staren tot de bel gaat
Je mocht niet praten, want dan hinder je andere mensen die het niet snappen/afhebben
![]()
Wel achten en negens
Dat is toch dat hoofdstuk met de gemiddelde snelheid etc. berekenenquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoofdstuk 1 t/m 6 zijn al behandeld in 4vwo, ik begin in 5vwo en dus bij hoofdstuk 7, wat echt zó simpel is.
Ja, dat dus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:33 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Dat is toch dat hoofdstuk met de gemiddelde snelheid etc. berekenenBeetje afgeleiden berekenen. Boring.
Ben je ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:35 schreef magneetstrip het volgende:
Ik voel me een nerd hier met mijn vwo wiskunde B
Met een natuurprofiel is het alleen maar logisch dat je het hebt. Ik wil zo ver mogelijk uit die richting blijven dus vandaar mijn wiskunde Aquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:35 schreef magneetstrip het volgende:
Ik voel me een nerd hier met mijn vwo wiskunde B
Dat is toch eh... iets met 1/6 gedeeld door 3 ofzo?quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:36 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Met een natuurprofiel is het alleen maar logisch dat je het hebt. Ik wil zo ver mogelijk uit die richting blijven dus vandaar mijn wiskunde AIk denk dat ik B wel had aangekund, maar motivatieproblemen spelen een rol en ik ga later toch niets doen met integraalberekeningen etc. Kan ik beter leren hoe groot de kans is dat ik 3x zes gooi met een dobbelsteen.
Twee keer de helft.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:38 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Dat is toch eh... iets met 1/6 gedeeld door 3 ofzo?(dus 1/18de?
)
Oke ik weet dat dan weer niet
Inderdaad.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:38 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Dat is toch eh... iets met 1/6 gedeeld door 3 ofzo?(dus 1/18de?
)
Oke ik weet dat dan weer niet
Hoera, ik had het goed. Nu al die andere functies en vormen van kansberekening nog.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:41 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Inderdaad.
(1/6)^3 = 1/18e
Ja, we proberen twee keer de helft op te lossen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:42 schreef Buren_Kerkrade het volgende:
zitten jullie hier nou serieus om 10 over half 12, wiskunde te doen?
ja wat is het anders? geschiedenisquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:43 schreef thenxero het volgende:
Als je (1/6)^3 = 1/18e wiskunde noemt
Het is een vorm van wiskunde, heel erg basis, maar toch wiskunde.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:43 schreef thenxero het volgende:
Als je (1/6)^3 = 1/18e wiskunde noemt
Ik ben een nerd ik haal 7ns zonder leren voor wisB :$quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:42 schreef Buren_Kerkrade het volgende:
zitten jullie hier nou serieus om 10 over half 12, wiskunde te doen?
En ik haal nog makkelijk een 7,5 voor wiskunde A zonder te leren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:46 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Ik ben een nerd ik haal 7ns zonder leren voor wisB :$
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |