Ik snapte er nooit wat van en ben vrij goed terechtgekomen. En het Syndroom van Down heb ik bij mezelf nooit kunnen bespeuren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:29 schreef DurumDoner het volgende:
als je wiskunde niet makkelijk vindt ben je echt een mongooltje
FOK!-moderator?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:35 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik snapte er nooit wat van en ben vrij goed terechtgekomen. En het Syndroom van Down heb ik bij mezelf nooit kunnen bespeuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet wel de som overschrijven en een tabel maken alvorens je begint aan de y-as en x-as! Anders loop je punten mis!quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:37 schreef Yreal het volgende:
mensen moeten gewoon niet zoveel zeiken dat ze het niet snappen. Neem gewoon even aan dat y=x+2 , teken het lijntje, haal een 7 een klaar.
Ja duh, dat kan ik nog wel. Zelfs Wiskunde B redde ik nog, wat met mijn ruimtelijk inzicht verbazingwekkend te noemen is. Waar het fout gaat is kansberekening.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:37 schreef Yreal het volgende:
mensen moeten gewoon niet zoveel zeiken dat ze het niet snappen. Neem gewoon even aan dat y=x+2 , teken het lijntje, haal een 7 een klaar.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:36 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
FOK!-moderator?Ieder z'n vak...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wiskunde is gewoon de theorie kennen en een beetje logisch nadenken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:41 schreef gohan16 het volgende:
Wiskunde is een vak waarvoor je ook echt iets moet doen. Je moet echt huiswerk maken anders loop je gruwelijk achter en mis je heel veel uitleg die dan wat makkelijker is. In nederland zijn we lamzakken(op de havo>vwo) en is een 5.5 voldoende.
Wiskunde vind ik ook het lastigste vak, maar uiteindelijk wel gewoon gehaald. Ongelooflijk dat er nu scholieren zijn zonder wiskunde.
Uiteindelijk was het bij mij een kwestie van het kwartje moest even vallen.
Oke, je maakt een breuk. Boven staat de de mogelijkheid dat er gebeurt wat je wil bereken, onder de totale aantal mogelijkheden. Je wil bv, bereken de kans om met een een dobbelsteen 1 te gooien. Doe je dus 1/6. Er zijn 6 mogelijkheden, waarvan er 1tje goed is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:41 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja duh, dat kan ik nog wel. Zelfs Wiskunde B redde ik nog, wat met mijn ruimtelijk inzicht verbazingwekkend te noemen is. Waar het fout gaat is kansberekening.
Ignore all of the above.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oke, je maakt een breuk. Boven staat de de mogelijkheid dat er gebeurt wat je wil bereken, onder de totale aantal mogelijkheden. Je wil bv, bereken de kans om met een een dobbelsteen 1 te gooien. Doe je dus 1/6. Er zijn 6 mogelijkheden, waarvan er 1tje goed is.
Thats it, dieper zal de verplichte stof niet gaan
Dat heel veel mensen het zo uitgelegd krijgen is de reden dat mensen wiskunde hatenquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:46 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ignore all of the above.
Hoe groot is de kans dat je 6 gooit met een normale dobbelsteen?
Een dobbelsteen telt zes vlakken, 1 t/m 6. De kans is dus 1/6, ofwel 1/6e, ofwel 1/6*100%= 16²/3%
Wat kun je HIER NIET AAN SNAPPENquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heel veel mensen het zo uitgelegd krijgen is de reden dat mensen wiskunde haten
En zo kan je het nog op tig manieren uitleggen, dit is zo makkelijkquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:46 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ignore all of the above.
Hoe groot is de kans dat je 6 gooit met een normale dobbelsteen?
Een dobbelsteen telt zes vlakken, 1 t/m 6. De kans is dus 1/6, ofwel 1/6e, ofwel 1/6*100%= 16²/3%
5x + 5x = umm, ummquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:50 schreef o.us het volgende:
Mensen die hierover klagen![]()
![]()
![]()
Als je zelfs de simpelste wiskunde niet beheerst ben je niet eens geschikt als putjesschepper man
.
Ja, die mensen leren dit niet omdat wiskunde geen verplicht vak is. Wiskundequote:Op vrijdag 2 september 2011 22:51 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
En zo kan je het nog op tig manieren uitleggen, dit is zo makkelijkMaar ik doe ook wiskunde B op vwo-niveau, misschien dat op andere niveau's en andere wiskunde niveau's mensen dit tegenwoordig niet meer leren
nooit didactiek gehad zeker? Je moet mensen uitleggen wat ze aan het doen zijn om ze iets te lerenquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:48 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Wat kun je HIER NIET AAN SNAPPEN________!!!!!!!!!!!²
Volgens mij leer je dit alleen met wiskunde B, ik moet hier ook even bij nadenken :$quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:33 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Makkie toch..
Ja, dat snap ik. Maar dit was een simpel voorbeeld en daar hoef je geen didactiek toe te passen man. Misschien bij wat derdegraadsvergelijkingen, maar ditquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
nooit didactiek gehad zeker? Je moet mensen uitleggen wat ze aan het doen zijn om ze iets te leren
quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:52 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Ja, die mensen leren dit niet omdat wiskunde geen verplicht vak is. WiskundeLachen man, dat vak.
Wiskunde B is de saaie kant van wiskunde vind ik altijdquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:53 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Volgens mij leer je dit alleen met wiskunde B, ik moet hier ook even bij nadenken :$
Maar wel handig als je een natuurprofiel doetquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:55 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Wiskunde B is de saaie kant van wiskunde vind ik altijdWiskunde A krijgt dit niet, trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |