Over het algemeen beheersen havoërs Nederlands ook wel. Ik zou het niet weten over vmbo'ers.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:53 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Op het vwo is dit niet nodig. Je leert in de onderbouw al wat de meest voorkomende stijlfouten etc. zijn. Over het algemeen beheersen vwo'ers het Nederlands wel. Ik weet niet hoe dit zit met het vmbo/havo examen
Dat is PowNews, die zenden de grootste losers uit zodat de kijkers zich beter voelen over zichzelf. Dat is echt geen betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:53 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Op het vwo is dit niet nodig. Je leert in de onderbouw al wat de meest voorkomende stijlfouten etc. zijn. Over het algemeen beheersen vwo'ers het Nederlands wel. Ik weet niet hoe dit zit met het vmbo/havo examen. Ik heb wel de nodige filmpjes gezien die mij bezorgd maken over de onderwijskwaliteit in Nederland.
Volgens mij is het havisten, niet havoërsquote:Op vrijdag 2 september 2011 21:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Over het algemeen beheersen havoërs Nederlands ook wel. Ik zou het niet weten over vmbo'ers.
Nee weet ik. Het meeste erin is 'biased'. Maar de kinderen weten écht niet wat woorden als 'kritisch', 'et cetera' en 'arbeidsvreugde' betekenen. Ik zag ook een filmpje over de taalbeheersing van vmbo'ers (niet van PowNews) en ik kreeg er gewoon kippenvel van. 'Kompas, wat is dat?'quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:56 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is PowNews, die zenden de grootste losers uit zodat de kijkers zich beter voelen over zichzelf. Dat is echt geen betrouwbare bron.
Oh, dat is gewoon een domme fout van mij kant.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:57 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Volgens mij is het havisten, niet havoërsMensen van het Vmbo-TL zijn volgens mij nog redelijk goed in Nederlands op de -dt fouten na, kader en basis is een ander verhaal.
Dan hebben zij de verkeerde methode voor Nederlands op school. Ik heb een methode die begint ieder blok, wat gewoon een hoofdstuk is, met woorden rond het thema. Dan leer je de betekenis van moeilijke en nieuwe woorden die aan bod komen in het blok. Dat verruimt je woordenschat echt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Nee weet ik. Het meeste erin is 'biased'. Maar de kinderen weten écht niet wat woorden als 'kritisch', 'et cetera' en 'arbeidsvreugde' betekenen. Ik zag ook een filmpje over de taalbeheersing van vmbo'ers (niet van PowNews) en ik kreeg er gewoon kippenvel van. 'Kompas, wat is dat?'
Ik hoop dat dat gespeeld is :|quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:58 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Nee weet ik. Het meeste erin is 'biased'. Maar de kinderen weten écht niet wat woorden als 'kritisch', 'et cetera' en 'arbeidsvreugde' betekenen. Ik zag ook een filmpje over de taalbeheersing van vmbo'ers (niet van PowNews) en ik kreeg er gewoon kippenvel van. 'Kompas, wat is dat?'
http://www.rtl.nl/compone(...)nlijst.avi_plain.xmlquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:01 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat gespeeld is :|
Zou ik graag willen doen, maar hij doet het niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:02 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)nlijst.avi_plain.xml
Kijk en huiver.
Bij mij ook niet, ik dacht even dat het aan mij lagquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zou ik graag willen doen, maar hij doet het niet.
Jezus wat is er aan de handquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:04 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Bij mij ook niet, ik dacht even dat het aan mij lag
Op loods na ken ik de betekenis van de woorden wel... Of is loods zo'n schip?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:05 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Jezus wat is er aan de handNu doet ie het ook niet bij mij. Ik zal blijven zoeken.
Oh blijkbaar zijn er tegenwoordig kosten verbonden aan het bekijken van oude Editie NL afleveringen. KlachtwaardigIk heb wel een topic gevonden die over dat news item ging:
'Moeilijke' woorden voor VMBO-ers
Weet je nou niet wat een loods is?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:17 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Op loods na ken ik de betekenis van de woorden wel... Of is loods zo'n schip?
Mijn god waar gaat het heen met de wereld, die woorden zijn zo makkelijk -.-
Oja kloptquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Weet je nou niet wat een loods is?Dat is toch gewoon een grote schuur?
Die wist ik al in groep 6 of zo.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:19 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Oja kloptMaar die woorden, vooral evenaar, gewricht en kwartaal, die moet je toch gewoon kennen? :S
Een loods is een vent die samenwerkt met de kapitein van een schip bij havens.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:17 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Op loods na ken ik de betekenis van de woorden wel... Of is loods zo'n schip?
Mijn god waar gaat het heen met de wereld, die woorden zijn zo makkelijk -.-
En zo'n liedje van kinderen voor kinderen gaat ook over de evenaar, zo'n beetje iedereen kent dat liedjequote:
Ik heb het even opgezochtquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:20 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Een loods is een vent die samenwerkt met de kapitein van een schip bij havens.
Een citaat van Wikipedia:quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:20 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Een loods is een vent die samenwerkt met de kapitein van een schip bij havens.
Loods heeft blijkbaar een dubbele betekenis.quote:Een loods is een overdekte opslagplaats, meestal gebruikt voor handels- of industriële goederen. Soms krijgen loodsen een alternatieve bestemming, bijvoorbeeld als werkplaats voor kunstzinnige activiteiten of ten behoeve van allerlei sociale en culturele gebeurtenissen.
Jah, het is ook een soort magazijn.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een citaat van Wikipedia:
[..]
Loods heeft blijkbaar een dubbele betekenis.
Haha. Elke dag leer je weer wat nieuws hèquote:Op vrijdag 2 september 2011 22:21 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht
Je hebt gezocht op het woord: loods.
1loods de; m,v -en gids die schepen in en uit een haven brengt
2loods de; v(m) -en gebouw dat als berg- of werkplaats dient
lood·sen loodste, h geloodst 1 als loods een schip uit of in een haven brengen 2 behoedzaam leiden: iem de kamer uit ~
Naja ik wist in ieder geval wel dat loods iets met een schip te maken heeft
Die hebben waarschijnlijk nog nooit iets gedaan op de basisschool. Kom op, het woord evenaar leer je bij de kleuters bij die kinderen voor kinderen liedjes, en anders wel met een project voor arme kinderen in Afrika, en kompas leer je met wereldoriëntatie om het zo maar te noemen...quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:26 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Haha. Elke dag leer je weer wat nieuws hèMaar mensen die nog nooit van de woorden uit dat topic hebben gehoord zijn gewoon.. *vul in*
quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:29 schreef DurumDoner het volgende:
als je wiskunde niet makkelijk vindt ben je echt een mongooltje
Precies. Ronduit belachelijk dat het onderwijssysteem in een ontwikkeld land zo hard heeft kunnen falen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:28 schreef magneetstrip het volgende:
[..]
Die hebben waarschijnlijk nog nooit iets gedaan op de basisschool. Kom op, het woord evenaar leer je bij de kleuters bij die kinderen voor kinderen liedjes, en anders wel met een project voor arme kinderen in Afrika, en kompas leer je met wereldoriëntatie om het zo maar te noemen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |