Waar zet ik neer dat ik een Christen ben?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef daruk het volgende:
[..]
Dus een christen gelooft niet in het oude testament
Jouw brein niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:40 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Captain planet en G.I. Joe bevatten ook wijsheden.
Nergens. Dat was aan de hand van je stelling.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef Argo het volgende:
[..]
Waar zet ik neer dat ik een Christen ben?
klacht is onterecht.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:55 schreef Argo het volgende:
TL:DR (Nummers betekenen dat deze stukjes van essentie zijn om te lezen.
1
Nou ok ik lees dus de Bijbel, ik wou me er toch eens in verdiepen. Nu preek ik hem niet, maar helaas preken mensen altijd tegen mij! Dat ik hem niet moet lezen, ik zal vertellen wat er allemaal gebeurd.
Nu had ik op school een studie uur op de eerste dag. Er was nog geen huiswerk, maar de menthor zei op de intro neem dan maar wat mee om te lezen of zoiets, nou dat deed ik dus ik naam mijn mooie staten Bijbel mee. Ik zal omschrijven wat er gebeurde.
2
Ik pak mijn bijbel uit mij rugzak, mijn nieuwe klasgenootjes zien dat ik een huge ass boek pak. Ze komen kijken en zien de titel Bijbel, ze lopen weer weg kijken elkaar radeloos aan en beginnen wat te giechelen aan de andere kant van de klas.
3
Vervolgens zat ik wel in een leuk stukje, en waren er wel een aantal leuke passages, dus ik dacht ik lees hem door, dat zijn nog 3 extra kwartiertjes. Nu ga ik aan een tafel zitten in de aula, ik haal die Bijbel eruit. Begint zon Moslim me opeens uit te schelden als hij ziet dat ik een bijbel open trek. Nou een hoop heibel, gaat die hele tafel opstaan omdat die moslim dat wilt, en schuiven ze vervolgens ergens anders aan. En niemand is meer bij mij komen zitten. En mijn klas kijkt me de hele tijd raar aan, en vraagt hoe ver ik al ben.![]()
Optioneel (4)
Ik preek er niet over, maar als mensen me dan vragen hoe het gaat met mijn bijbel studie en ik open erover praat negeren ze me, of zeggen ze dat ik moet kappen met erover te spreken! The fuque zij vragen het mij toch?![]()
![]()
Klacht lijkt mij duidelijk.
Zolang dergelijke zinsneden gemaakt worden (waar dan ook ter wereld) zul je provoceren en dood en verderf zaaien. Mensen gaan tegen je in (met of zonder geloof). Ik denk niet dat moorden, liegen, stelen of welk van de 7 zonden dan ook ooit zullen verdwijnen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik de bijbel lees en mijn eigen oordeel erover aan het vellen ben. Het oude testament is inderdaad bloederig, maar Jezus zetten dat alles vrij! Jezus vergaf iedereen. Dankzij Jezus is er nu een keuzen.
En laat me jullie vragen stel God zou het kwaad in de mens weg pakken, of het kwade? Waar stop je dan met moorden? Met liegen? Met kwade dingen denken? Met stelen? Want als daar een eind aan word gemaakt door een almachtige God. Zullen we allemaal nu dood neer vallen!
Maar als je het oude testament als iets bloederigst ziet, maar ziet dat het nieuwe testament dat goed maakt? Word het dan geen gematigde bundel van de twee? Want jij kijkt nu heel zwaar naar het oude, terwijl ik ook naar het nieuwe kijk, en daar zie ik en bespeur ik het goede.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef daruk het volgende:
[..]
Nergens. Dat was aan de hand van je stelling.
Doe eens liefquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Laten we het dan maar niet over jou gaan hebben.
Short minded.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Laten we het dan maar niet over jou gaan hebben.
Short minded.
Hmm... dat geeft mensen dan zo'n beeld van we kunnen alles verneuken jezus zet het toch wel recht.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:45 schreef Argo het volgende:
[..]
Maar als je het oude testament als iets bloederigst ziet, maar ziet dat het nieuwe testament dat goed maakt? Word het dan geen gematigde bundel van de twee? Want jij kijkt nu heel zwaar naar het oude, terwijl ik ook naar het nieuwe kijk, en daar zie ik en bespeur ik het goede.
Met andere woorden misschien was God streng. Maar heeft Jezus dat recht gezet.
Jezus neerzetten als een feit is niet echt netjes hé, je doel op de schrijver van het personage Jezus die zette alles vrij.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik de bijbel lees en mijn eigen oordeel erover aan het vellen ben. Het oude testament is inderdaad bloederig, maar Jezus zetten dat alles vrij! Jezus vergaf iedereen. Dankzij Jezus is er nu een keuzen.
En laat me jullie vragen stel God zou het kwaad in de mens weg pakken, of het kwade? Waar stop je dan met moorden? Met liegen? Met kwade dingen denken? Met stelen? Want als daar een eind aan word gemaakt door een almachtige God. Zullen we allemaal nu dood neer vallen!
Neen want hij vergeeft je niet als je niet in hem gelooft. Dan brand je in de hel. Maar Jezus gaf je de keuze. Dankzij Jezus worden oude testament taferelen niet meer veroorzaakt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:46 schreef daruk het volgende:
[..]
Hmm... dat geeft mensen dan zo'n beeld van we kunnen alles verneuken jezus zet het toch wel recht.
In het Christendom geloof je dus ook in de Christus, en dit betekent dat het geen personage was. Maar de zoon van God.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:47 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Jezus neerzetten als een feit is niet echt netjes hé, je doel op de schrijver van het personage Jezus die zette alles vrij.The Jezus card well played well played.
God kan dat niet weghalen aangezien hij ons naar zijn evenbeeld heeft geschapen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef Argo het volgende:
[..]
Volgens het oude testament is de ziel van de mens verteerd door een slang in een appelboom die Eva heeft weten overtuigen om een hap te nemen van 'de verboden vrucht'.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
God kan dat niet weghalen aangezien hij ons naar zijn evenbeeld heeft geschapen.
Dan zou hij een deel van zichzelf vernietigen. Kan natuurlijk niet als omnipotente eindbaas.
Ja ik wou net zeggen, de mens was perfect totdat ze van het fruit aten.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:52 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Volgens het oude testament is de ziel van de mens verteerd door een slang in een appelboom die Eva heeft weten overtuigen om een hap te nemen van 'de verboden vrucht'.
Je stelling klopt dus niet helemaal als je dat stuk oud papier gelezen zou hebben..
Het was als een 7 jarig meisje voor een pedo onweerstaanbaar.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:54 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja ik wou net zeggen, de mens was perfect totdat ze van het fruit aten.
Je doet je nickname eer aanquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:56 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Het was als een 7 jarig meisje voor een pedo onweerstaanbaar.
Jij bent een van die mensen die ooit anti depressie pillen uitvind? Met als bijwerking dat die mensen denken dat er goud uit hun polsen komt?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:56 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Het was als een 7 jarig meisje voor een pedo onweerstaanbaar.
Pillen zijn niet de oplossing ze moeten de bijbel lezen. dan komt het allemaal goed en veranderd water in wijn.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:59 schreef Argo het volgende:
[..]
Jij bent een van die mensen die ooit anti depressie pillen uitvind? Met als bijwerking dat die mensen denken dat er goud uit hun polsen komt?
Nu trol je gewoon. Veel suc6 meneer de antichrist.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:03 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Pillen zijn niet de oplossing ze moeten de bijbel lezen. dan komt het allemaal goed en veranderd water in wijn.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:36 schreef Eindbaas het volgende:
Sowieso lijkt het anti-theïsme wel de hype van onze tijd. Op internet en irl is het religiehaten troef wanneer je over levensbeschouwende vragen begint.
Vaak zie je dat zulke mensen hun atheïsme met nog vurigere orthodoxie aanhangen dan de gemiddelde SGP'er. Het lijkt vaak alsof het atheïsme en het daarmee gepaard gaande mechanistische wereldbeeld voor hen tot een religie verheven wordt. Het treiteren van gelovigen wordt dan als een soort kerkbezoek. En Dawkins is de religieuze leider die men aanhaalt.Walging.
Dit dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
Excuus ik wordt kortaf als ik mijn middag eten te laat krijg.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:04 schreef Argo het volgende:
[..]
Nu trol je gewoon. Veel suc6 meneer de antichrist.
Hierom loop ik die folderuitdelers op de markt altijd voorbij.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:52 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Volgens het oude testament is de ziel van de mens verteerd door een slang in een appelboom die Eva heeft weten overtuigen om een hap te nemen van 'de verboden vrucht'.
Je stelling klopt dus niet helemaal als je dat stuk oud papier gelezen zou hebben..
Aldus Jezus: niet zeuren.quote:Lukas 23:
33 En toen zij kwamen op de plaats, genaamd Hoofdschedel plaats, kruisigden zij Hem aldaar, en de kwaaddoeners, den een ter rechter zijde en den ander ter linker zijde.
34 En Jezus zeide: Vader, vergeef het hun; want zij weten niet, wat zij doen. En verdelende Zijn klederen, wierpen zij het lot.
quote:Toen kwam Petrus tot Hem, en zeide: Heere! hoe menigmaal zal mijn broeder tegen mij zondigen, en ik hem vergeven! Tot zevenmaal?
22 Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal, maar tot zeventigmaal zeven maal.
quote:En Jezus een kindeken tot Zich geroepen hebbende, stelde dat in het midden van hen;
3 En zeide: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de kinderkens, zo zult gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins ingaan.
4 Zo wie dan zichzelven zal vernederen, gelijk dit kindeken, deze is de meeste in het Koninkrijk der hemelen.
5 En zo wie zodanig een kindeken ontvangt in Mijn Naam, die ontvangt Mij.
6 Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.
7 Wee der wereld van de ergernissen, want het is noodzakelijk, dat de ergernissen komen; doch wee dien mens, door welken de ergernis komt!
Zo jij hebt er verstand van.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:19 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Als je een plebejer bent niet nee. Hou jij je nu maar bij brood en spelen.
19 hoezo?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:17 schreef thijsancta het volgende:
hoe oud ben je als ik vragen mag ts
dank uquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:19 schreef HerbertThePervert het volgende:
TS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Meer heb ik niet te zeggen
Dat vind ik ook, maar teveel mensen hier die perse moeten melden dat ze atheïst zijn. Maar dan nog geen bal ervan begrijpen. De bijbel lezen/de tekst begrijpen daar zit een verschil in. Zij halen zogenaamd kwade stukjes uit de bijbel maar begrijpen niet wat er aan vooraf gaat of wat erna komt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:24 schreef Piye het volgende:
Niks mis met het lezen van een heilig boek hoor.
Ik zeg toch ook niet dat het ráár is om de bijbel te lezen, heb het zelf ook gedaan. Wat ook niet raar is echter, is de overtrokken reactie van het overgrote deel van de inmiddels haast anti-religieuze bevolking, als je in het openbaar een bijbel tevoorschijn tovert (wellicht behalve op de bible belt).quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:29 schreef Argo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar teveel mensen hier die perse moeten melden dat ze atheïst zijn. Maar dan nog geen bal ervan begrijpen.
Lezen is een ding, begrijpen een tweede. Het gevaar in het lezen van dergelijke boeken vind ik juist dat men een eigen interpretatie eraan gaat geven over wat goed of niet goed is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:29 schreef Argo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar teveel mensen hier die perse moeten melden dat ze atheïst zijn. Maar dan nog geen bal ervan begrijpen. De bijbel lezen/de tekst begrijpen daar zit een verschil in. Zij halen zogenaamd kwade stukjes uit de bijbel maar begrijpen niet wat er aan vooraf gaat of wat erna komt.![]()
Dank.quote:
Dat klopt zeer zeker, dat vind je in dit topic ook weer terug.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:37 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Lezen is een ding, begrijpen een tweede. Het gevaar in het lezen van dergelijke boeken vind ik juist dat men een eigen interpretatie eraan gaat geven over wat goed of niet goed is.
Da's nou eigenlijk hetgeen waar ik mij vrijwel altijd aan stoor als het op religie aankomt.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
samenvattend advies: wil je ooit nog ontmaagd worden dan ga je beter aan je imago werken.
Atheïst! Niet in iemand zijn verhaal geloven.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:50 schreef 9611Niels het volgende:
Ik lees genoeg verzonnen verhalen in KLB.
Hallon,quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
samenvattend advies: wil je ooit nog ontmaagd worden dan ga je beter aan je imago werken.
Verder dan trollen kom jij ook niet meer he?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:52 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Hallon,
ik kwam even langs om te zeggen dat ik die reactie zeer ongepast vond.
gr gr
Vleermuis
Noem jij het opmerken van een ongepast bericht in een important topic als deze trollen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:53 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Verder dan trollen kom jij ook niet meer he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:56 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Noem jij het opmerken van een ongepast bericht in een important topic als deze trollen?Precies, bevestig mijn reactie maar.. Idc..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |