Wat? Dat je geen sex voor het huwelijk gaat hebben?quote:Klacht lijkt mij duidelijk.
Ik lees hem slechts omdat ik me er eens in wou verdiepen. Waar staat dat ik zwaar Christelijk ben?quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat? Dat je geen sex voor het huwelijk gaat hebben?
Dat lijkt me inderdaad wel duidelijk ja
Deel je ervaringen eens met mij?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik lees ook wel eens stukjes in de Bijbel, puur uit interesse en de mooie verhalen. Wat een ander ervan vindt boeit me geen zier. Ben er ook wel eens over aangesproken toen ik in de trein zat.
En er staan niet in hoe je moet leven, erg vermoeiend.quote:
Welke moet ik dan mee nemen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:04 schreef bas-beest het volgende:
Ja hoor, jij neemt een Statenbijbel mee naar school...
Nouja ik vind het vervelend dat ik hem niet in rust kan lezen! Dat moet toch kunnen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat klacht is dat jij je iets aantrekt van wat een paar klasgenootjes over je denken...!?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Even je OP gequote voordat je 'm ineens aan gaat passen.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:07 schreef bas-beest het volgende:
Een Statenvertaling is wat anders als een Statenbijbel. Als je dat al niet eens weet als pretenderend christen...
Lijkt wel alsof je loopt te trollen.Waar pretendeer ik dan Christen te zijn in mij op?SPOILER: Even je OP gequote voordat je 'm ineens aan gaat passen.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat valt er te delen? Ik lees veel, dus ook wel eens de Bijbel. Waarschijnlijk omdat ik als kind Christelijk werd opgevoed. Ik neem het niet als waarheid aan maar er staan zeker wijsheden in het boek. Verder ga ik nooit naar de kerk, sowieso omdat met het gros van de georganiseerde religies vaak wat mis is.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:02 schreef Argo het volgende:
[..]
Deel je ervaringen eens met mij?
Want dit topic bevestigd wel weer van die stereotype droeftoeters waar ik tegen pleit!
Dank u voor je zegen!quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:06 schreef Infinitum het volgende:
Niks mis mee toch. Snap niet dat mensen tegenwoordig zo raar opkijken van alles wat met religie te maken heeft. Ik ben zelf geen christen, maar lees momenteel ook Het Nieuwe Testament, puur uit interesse.
Kerk ben ik ook tegen, mijn huidige visie zou zijn, God en ik. En daar een band mee met andere woorden nu is er een triangel. God-Kerk-Individu, maar dat moet God-Individu worden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat valt er te delen? Ik lees veel, dus ook wel eens de Bijbel. Waarschijnlijk omdat ik als kind Christelijk werd opgevoed. Ik neem het niet als waarheid aan maar er staan zeker wijsheden in het boek. Verder ga ik nooit naar de kerk, sowieso omdat met het gros van de georganiseerde religies vaak wat mis is.
Jij snapt het!quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:10 schreef davako het volgende:
Niets mis mee. In mijn optiek zelfs een hele slimme keus. Ben zelf christelijk opgevoed(sporadisch naar de kerk en zat op een erg milde christelijke school) dus heb wel wat meegekregen van de Bijbel. Absoluut geen slecht boek om te lezen en het zorgt er misschien voor dat je wat begripvoller naar andere geloven kijkt.
Het erge vind ik wel dat er zo ontzettend veel mensen zijn die kritiek hebben op de bijbel/koran etc etc zonder het boek ooit gelezen te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |