ik weet niet of ik moet huilen of lachenquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat valt er te delen? Ik lees veel, dus ook wel eens de Bijbel. Waarschijnlijk omdat ik als kind Christelijk werd opgevoed. Ik neem het niet als waarheid aan maar er staan zeker wijsheden in het boek. Verder ga ik nooit naar de kerk, sowieso omdat met het gros van de georganiseerde religies vaak wat mis is.
De nieuwe bijbelvertaling (welke inmiddels niet meer echt nieuw te noemen is).quote:
quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:11 schreef imanidiot het volgende:
[..]
ik weet niet of ik moet huilen of lachen.
Ik dacht dat zon statenbijbel de beste was! Maar moet ik dan een normale Bijbel vertaling nemen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:12 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
De nieuwe bijbelvertaling (welke inmiddels niet meer echt nieuw te noemen is).
Neemt geen blad voor de mond, geweld wordt niet weggemoffeld.
Je doet maarquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:11 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Toch wel een beetje.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:13 schreef daruk het volgende:
Jonge maak je niet zo druk om wat andere mensen van je vinden, je hoeft toch niet aardig gevonden te worden.
Is wel fijn inderdaad, maar je moet natuurlijk gewoon doen wat je zelf wil.quote:
Wat voor opleiding doe jij? Dit kan misschien de kansloze reacties verklaren van je klasgenoten.quote:
Ze zijn geïndoctrineerd door profeten als Dawkins die het Nieuwe Atheïsme prediken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:06 schreef Infinitum het volgende:
Niks mis mee toch. Snap niet dat mensen tegenwoordig zo raar opkijken van alles wat met religie te maken heeft. Ik ben zelf geen christen, maar lees momenteel ook Het Nieuwe Testament, puur uit interesse.
Ik denk dat "het beste" afhankelijk is van je doel (zoals met zoveel vergelijkbare producten). Voor de basis van verhalen vertellen is dus de nieuwe bijbelvertaling het beste (tenminste, volgens mijn docenten).quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:12 schreef Argo het volgende:
[..]
Ik dacht dat zon statenbijbel de beste was! Maar moet ik dan een normale Bijbel vertaling nemen?
Lees jij nu maar lekker Epicurus en Mill en verkneuter je aan hun opppervlakkige gedrochten van een filosofiën, vuile hedonist.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:11 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Jij bent zijn klasgenootquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:16 schreef imanidiot het volgende:
Als je dat boek wil lezen so be it, of je er wijzer van wordt betwijfel ik. dat boek is gemaakt om je te sturen en je een geestelijke weg te wijzen(eentje die best ziek is). als je hem compleet onbevooroordeeld lees zou je hem meteen weg gooien. slecht boek met +800 auteurs.
maar het is minder erg dan een reiki boek. succes
Klopt.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:14 schreef daruk het volgende:
[..]
Is wel fijn inderdaad, maar je moet natuurlijk gewoon doen wat je zelf wil.
Het werkt wel blijkbaar maar ze schelden je eerst uit!quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:15 schreef Ra-z het volgende:
Ah fuck was dat het enige dat ik had hoeven doen om die Marokkanen op de mavo uit de buurt te houden
En jij hebt het gelezen neem ik aan?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:16 schreef imanidiot het volgende:
Als je dat boek wil lezen so be it, of je er wijzer van wordt betwijfel ik. dat boek is gemaakt om je te sturen en je een geestelijke weg te wijzen(eentje die best ziek is). als je hem compleet onbevooroordeeld lees zou je hem meteen weg gooien. slecht boek met +800 auteurs.
maar het is minder erg dan een reiki boek. succes
Niets mis mee! Maar naar mijn idee moet je wel naar alle opties gekeken hebben voordat je een mening kan vellen over een bepaald onderwerp.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:15 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Ze zijn geïndoctrineerd door profeten als Dawkins die het Nieuwe Atheïsme prediken.
Ja, een echte atheist heeft wel de bijbel gelezenquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:18 schreef davako het volgende:
[..]
Niets mis mee! Maar naar mijn idee moet je wel naar alle opties gekeken hebben voordat je een mening kan vellen op een bepaald onderwerp.
jaquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En jij hebt het gelezen neem ik aan?
Want dit is geen oppervlakkige opmerking?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:16 schreef Knevelt het volgende:
Lees jij nu maar lekker Epicurus en Mill en verkneuter je aan hun opppervlakkige gedrochten van een filosofiën, vuile hedonist.
quote:
quote:
Ach ach ach, kom nou.. Bij de Captain Planet hadden ze ook altijd een wijze spreuk aan het einde van de tekenfilm.. Dat wil toch ook niet meteen zeggen dat de mens een persoon kan toveren uit een vijftal magische ringen?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:16 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Lees jij nu maar lekker Epicurus en Mill en verkneuter je aan hun opppervlakkige gedrochten van een filosofiën, vuile hedonist.
Als je een plebejer bent niet nee. Hou jij je nu maar bij brood en spelen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:18 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Want dit is geen oppervlakkige opmerking?
Niets mis met hedonisme.
Oef deze kan ik moeilijk peilen. Bedoelde je dit sarcastisch of niet?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:18 schreef daruk het volgende:
[..]
Ja, een echte atheist heeft wel de bijbel gelezen
Heel veel atheisten hebben de bijbel niet gelezen en lopen gewoon achter de meute aan.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:19 schreef davako het volgende:
[..]
Oef deze kan ik moeilijk peilen. Bedoelde je dit sarcastisch of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |