abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:38:39 #91
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_101482881
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:37 schreef Argo het volgende:

[..]

Oh? Dus jij wilt anarchie? Good luck bro, regels kunnen wel verzonnen worden maar kunnen ze nageleefd worden? En wat is dan de grond slag van het moraal? Waarom denk je dat moorden slecht is? En waarom sla je wel een vlieg kapot zonder enige spijt?
Nee, ik weet dat dat niet mogelijk is, het zegt alleen meer over de mens an sich. Dat mensen regels nodig hebben om zich te kunnen gedragen. Niet dat ik het wil, ik stelde gewoon een feit vast.
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:38:50 #92
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_101482885
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:36 schreef daruk het volgende:

[..]

Dat mensen die regels nodig hebben in plaats van het zelf te verzinnen zegt ook al weer genoeg.
Naja een hoop mensen hebben daar toch problemen mee gezien de stijging van criminaliteit en hoeveel mensen bedonderen hun man/vrouw wel niet?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_101482897
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:38 schreef Argo het volgende:

[..]

Das het oude testament, en christendom is vernoemd naar Jezus Christus? En weet je ook wat Jezus Christus heeft gedaan?
Je leest een half boek? Je gelooft niet in het ontstaan van de aarde door gods hand?
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:39:12 #94
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_101482898
Mijn visie is laat iedereen in zijn waarde en laat iedereen zijn eigen keuze maken. Heb ook respect voor deze keuze.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_101482913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef davako het volgende:
Mijn visie is laat iedereen in zijn waarde en laat iedereen zijn eigen keuze maken. Heb ook respect voor deze keuze.
Dit... ^O^
pi_101482918
quote:

[..]

Dat mensen die regels nodig hebben in plaats van het zelf te verzinnen zegt ook al weer genoeg.
*O* en zo werkt het iets met kleine kinderen en bevestiging.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:39:50 #97
205549 daruk
pi_101482919
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:38 schreef Argo het volgende:

[..]

Das het oude testament, en christendom is vernoemd naar Jezus Christus? En weet je ook wat Jezus Christus heeft gedaan?
Dus een christen gelooft niet in het oude testament
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:40:03 #98
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_101482929
quote:

[..]

Mensen zijn geneigd tot het kwade en worden alleen goed door opvoeding en onderwijs. Als de Bijbel een wijsheid bevat, dan is dit toch wel de belangrijkste. Iets dat in moderne politieke theorieën te vaak is vergeten.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_101482956
quote:
4s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:40 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Mensen zijn geneigd tot het kwade en worden alleen goed door opvoeding en onderwijs. Als de Bijbel een wijsheid bevat, dan is dit toch wel de belangrijkste. Iets dat in moderne politieke theorieën te vaak is vergeten.
Captain planet en G.I. Joe bevatten ook wijsheden.
pi_101482969
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

Je leest een half boek? Je gelooft niet in het ontstaan van de aarde door gods hand?
Ik zeg dat ik de bijbel lees en mijn eigen oordeel erover aan het vellen ben. Het oude testament is inderdaad bloederig, maar Jezus zetten dat alles vrij! Jezus vergaf iedereen. Dankzij Jezus is er nu een keuzen.

En laat me jullie vragen stel God zou het kwaad in de mens weg pakken, of het kwade? Waar stop je dan met moorden? Met liegen? Met kwade dingen denken? Met stelen? Want als daar een eind aan word gemaakt door een almachtige God. Zullen we allemaal nu dood neer vallen!
pi_101482979
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef daruk het volgende:

[..]

Dus een christen gelooft niet in het oude testament
Waar zet ik neer dat ik een Christen ben?
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:41:56 #102
197338 Knevelt
pi_101482987
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:40 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

Captain planet en G.I. Joe bevatten ook wijsheden.
Jouw brein niet.
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:41:59 #103
205549 daruk
pi_101482990
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef Argo het volgende:

[..]

Waar zet ik neer dat ik een Christen ben?
Nergens. Dat was aan de hand van je stelling.
pi_101483011
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:55 schreef Argo het volgende:
TL:DR (Nummers betekenen dat deze stukjes van essentie zijn om te lezen.

1
Nou ok ik lees dus de Bijbel, ik wou me er toch eens in verdiepen. Nu preek ik hem niet, maar helaas preken mensen altijd tegen mij! Dat ik hem niet moet lezen, ik zal vertellen wat er allemaal gebeurd.

Nu had ik op school een studie uur op de eerste dag :'). Er was nog geen huiswerk, maar de menthor zei op de intro neem dan maar wat mee om te lezen of zoiets, nou dat deed ik dus ik naam mijn mooie staten Bijbel mee. Ik zal omschrijven wat er gebeurde.

2
Ik pak mijn bijbel uit mij rugzak, mijn nieuwe klasgenootjes zien dat ik een huge ass boek pak. Ze komen kijken en zien de titel Bijbel, ze lopen weer weg kijken elkaar radeloos aan en beginnen wat te giechelen aan de andere kant van de klas.

3
Vervolgens zat ik wel in een leuk stukje, en waren er wel een aantal leuke passages, dus ik dacht ik lees hem door, dat zijn nog 3 extra kwartiertjes. Nu ga ik aan een tafel zitten in de aula, ik haal die Bijbel eruit. Begint zon Moslim me opeens uit te schelden als hij ziet dat ik een bijbel open trek. Nou een hoop heibel, gaat die hele tafel opstaan omdat die moslim dat wilt, en schuiven ze vervolgens ergens anders aan. En niemand is meer bij mij komen zitten. En mijn klas kijkt me de hele tijd raar aan, en vraagt hoe ver ik al ben. :')

Optioneel (4)
Ik preek er niet over, maar als mensen me dan vragen hoe het gaat met mijn bijbel studie en ik open erover praat negeren ze me, of zeggen ze dat ik moet kappen met erover te spreken! The fuque zij vragen het mij toch? :') :')

Klacht lijkt mij duidelijk.
klacht is onterecht.

ben je een zoon van fuifduif?
pi_101483043
quote:

[..]

Ik zeg dat ik de bijbel lees en mijn eigen oordeel erover aan het vellen ben. Het oude testament is inderdaad bloederig, maar Jezus zetten dat alles vrij! Jezus vergaf iedereen. Dankzij Jezus is er nu een keuzen.

En laat me jullie vragen stel God zou het kwaad in de mens weg pakken, of het kwade? Waar stop je dan met moorden? Met liegen? Met kwade dingen denken? Met stelen? Want als daar een eind aan word gemaakt door een almachtige God. Zullen we allemaal nu dood neer vallen!
Zolang dergelijke zinsneden gemaakt worden (waar dan ook ter wereld) zul je provoceren en dood en verderf zaaien. Mensen gaan tegen je in (met of zonder geloof). Ik denk niet dat moorden, liegen, stelen of welk van de 7 zonden dan ook ooit zullen verdwijnen.
pi_101483047
Als je niet om kan gaan met kritiek op je religie laat dat zien hoe wankel je zogenaamde fundament is.

Toegeven aan moslims is natuurlijk helemaal 'nut dun', tenzij ze met 20 man om je heen staan.
Provoceren met je bammetje en bijbel is de enige oplossing.
pi_101483056
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Jouw brein niet.
Laten we het dan maar niet over jou gaan hebben.

Short minded.
pi_101483074
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:41 schreef daruk het volgende:

[..]

Nergens. Dat was aan de hand van je stelling.
Maar als je het oude testament als iets bloederigst ziet, maar ziet dat het nieuwe testament dat goed maakt? Word het dan geen gematigde bundel van de twee? Want jij kijkt nu heel zwaar naar het oude, terwijl ik ook naar het nieuwe kijk, en daar zie ik en bespeur ik het goede.

Met andere woorden misschien was God streng. Maar heeft Jezus dat recht gezet.
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:45:09 #109
205549 daruk
pi_101483075
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

Short minded.
Doe eens lief
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:45:11 #110
197338 Knevelt
pi_101483077
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

Short minded.
:')
pi_101483094
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:45 schreef Knevelt het volgende:

[..]

:')
Makkelijke reactie.
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:46:08 #112
205549 daruk
pi_101483106
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:45 schreef Argo het volgende:

[..]

Maar als je het oude testament als iets bloederigst ziet, maar ziet dat het nieuwe testament dat goed maakt? Word het dan geen gematigde bundel van de twee? Want jij kijkt nu heel zwaar naar het oude, terwijl ik ook naar het nieuwe kijk, en daar zie ik en bespeur ik het goede.

Met andere woorden misschien was God streng. Maar heeft Jezus dat recht gezet.
Hmm... dat geeft mensen dan zo'n beeld van we kunnen alles verneuken jezus zet het toch wel recht.
pi_101483158
quote:

[..]

Jezus neerzetten als een feit is niet echt netjes hé, je doel op de schrijver van het personage Jezus die zette alles vrij. *O* The Jezus card well played well played.
pi_101483218
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:46 schreef daruk het volgende:

[..]

Hmm... dat geeft mensen dan zo'n beeld van we kunnen alles verneuken jezus zet het toch wel recht.
Neen want hij vergeeft je niet als je niet in hem gelooft. Dan brand je in de hel. Maar Jezus gaf je de keuze. Dankzij Jezus worden oude testament taferelen niet meer veroorzaakt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:47 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Jezus neerzetten als een feit is niet echt netjes hé, je doel op de schrijver van het personage Jezus die zette alles vrij. *O* The Jezus card well played well played.
In het Christendom geloof je dus ook in de Christus, en dit betekent dat het geen personage was. Maar de zoon van God.
pi_101483234
quote:

[..]
God kan dat niet weghalen aangezien hij ons naar zijn evenbeeld heeft geschapen.
Dan zou hij een deel van zichzelf vernietigen. Kan natuurlijk niet als omnipotente eindbaas.
pi_101483292
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:50 schreef Specularium het volgende:

[..]

God kan dat niet weghalen aangezien hij ons naar zijn evenbeeld heeft geschapen.
Dan zou hij een deel van zichzelf vernietigen. Kan natuurlijk niet als omnipotente eindbaas.
Volgens het oude testament is de ziel van de mens verteerd door een slang in een appelboom die Eva heeft weten overtuigen om een hap te nemen van 'de verboden vrucht'.

Je stelling klopt dus niet helemaal als je dat stuk oud papier gelezen zou hebben.. ;)
pi_101483323
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:52 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

Volgens het oude testament is de ziel van de mens verteerd door een slang in een appelboom die Eva heeft weten overtuigen om een hap te nemen van 'de verboden vrucht'.

Je stelling klopt dus niet helemaal als je dat stuk oud papier gelezen zou hebben.. ;)
Ja ik wou net zeggen, de mens was perfect totdat ze van het fruit aten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2011 11:54:49 ]
pi_101483379
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:54 schreef Argo het volgende:

[..]

Ja ik wou net zeggen, de mens was perfect totdat ze van het fruit aten.
Het was als een 7 jarig meisje voor een pedo onweerstaanbaar. _O-
pi_101483393
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:56 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Je doet je nickname eer aan :?
pi_101483460
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:56 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Jij bent een van die mensen die ooit anti depressie pillen uitvind? Met als bijwerking dat die mensen denken dat er goud uit hun polsen komt? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')