abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101454824
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:10 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb een ventje van bijna 12 in huis lopen, hij is nog nooit geslagen.
En nee, het is geen superbraafje, opvoeding is wel degelijk van belang.

Ik ken vele kinderen in mijn omgeving die nooit een tik krijgen, ook die dat wel krijgen, ik zie bar weinig verschil, de stoutertjes worden niet minder stout van een tik, de softie's veranderen ook niet, de ouders proberen het gewoon in goede banen te leiden, wat op verschillende manieren lukt.
Ik zie alleen verschil tussen inconsequente opvoeders en kinderen die wat meer krijgen als een tik, die reageren op die opvoeding en niet zo heel positief.
Precies ^O^ kan prima zonder tik.
pi_101454846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:09 schreef DjinN het volgende:

[..]

Om meteen over je eerste zin te beginnen: dat vind ik helemaal niet hoor :) Voor de rest vind ik dat je op vele punten gelijk hebt. Ik ben van mening dat als er grensoverschrijdend gedrag is, en praten niet meer helpt dat er dan een corrigerende tik uitgedeeld mag worden. En ook ben ik van mening dat het bij elk kind anders is. De een luistert als je met hem praat, en de ander luistert pas als je een tik uitdeelt. Geen kind is hetzelfde.
maar op school hoeven leraren ook geen tik te geven, betekent dit dat ze beter kunnen opvoeden dan de ouders?
allemaal verschillende kinderen.
pi_101454875
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:09 schreef DjinN het volgende:

[..]

Om meteen over je eerste zin te beginnen: dat vind ik helemaal niet hoor :) Voor de rest vind ik dat je op vele punten gelijk hebt. Ik ben van mening dat als er grensoverschrijdend gedrag is, en praten niet meer helpt dat er dan een corrigerende tik uitgedeeld mag worden. En ook ben ik van mening dat het bij elk kind anders is. De een luistert als je met hem praat, en de ander luistert pas als je een tik uitdeelt. Geen kind is hetzelfde.
Geen ouder is hetzelfde bedoel je, want het strafmiddel gaat over de ouder, niet over het kind.

Ik ben niet van mening dat grensoverschrijdend gedrag een corrigerende tik mag hebben, ik kan alleen de ouder begrijpen die door dikke schrik een tik geeft of die een keer over die grens heengeduwt is een tik geeft, de uitzonderingstik waarin emotie even op een wat mindere manier de overhand heeft.
Dat die tik ook een waarde heeft, nut heeft, juist door de uitzonderingspositie, een ouder die de emotie's even niet meer in de hand heeft zou een grote impact moeten hebben omdat dat niet vaak dient te gebeuren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_101454976
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Geen ouder is hetzelfde bedoel je, want het strafmiddel gaat over de ouder, niet over het kind.

Ik ben niet van mening dat grensoverschrijdend gedrag een corrigerende tik mag hebben, ik kan alleen de ouder begrijpen die door dikke schrik een tik geeft of die een keer over die grens heengeduwt is een tik geeft, de uitzonderingstik waarin emotie even op een wat mindere manier de overhand heeft.
Dat die tik ook een waarde heeft, nut heeft, juist door de uitzonderingspositie, een ouder die de emotie's even niet meer in de hand heeft zou een grote impact moeten hebben omdat dat niet vaak dient te gebeuren.
Daar ben ik het ook mee eens. (Ik heb trouwens nog wat bij mijn bericht gezet). Het moet geen gewoonte worden om bij elke keer dat een kind iets stouts doet een tik uit te delen. Maar als het echt uit de hand loopt vind ik dat het wel mag. Zoals jij zegt: een schriktik, als de grens echt overschreden wordt.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 1 september 2011 @ 19:21:20 #230
3542 Gia
User under construction
pi_101457259
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:13 schreef erodome het volgende:
Er zijn ook ouders die totaal tegen wat voor straf dan ook zijn.

Heb het twee keer mogen aanschouwen. :D
Beide keren kregen de kinderen de zin, omdat moeder ze niet om kon praten te doen wat eigenlijk de bedoeling was.

Sorry hoor, maar als een kind echt de kont tegen de krib gooit, moet je als ouder standvastig zijn en zorgen dat er gebeurt wat jij wilt. En nee, als ze oud genoeg zijn, hoeft dat niet met een tik.

Ben het met je eens dat bij hele kleintjes een tik op de vingers bij gevaar wel kan helpen voor het schrikeffect. Liever dat ze schrikken van die tik, dan hun vingers verbranden, of erger.

Hier was het ouderwets in de hoek staan en daarna 'sorry' zeggen.
Toen ze groter waren straffen waar je ze het hardst mee had. Dat was een tijd de tv, daarna de pc en tegenwoordig is het huisarrest.
pi_101458998
Een zeurend CDA campagne teamlid op straat een mep verkopen om het af te leren en dan kom je er heel snel achter dat die schijnbaar ook rechten hebben. Een kind die minder in staat is om reacties op zijn gedrag in te schatten of in te schatten of iets acceptabel is meppen daarentegen is helemaal top.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:02:10 #232
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_101459142
_O_
  donderdag 1 september 2011 @ 20:05:39 #233
351780 Piye
King of Kush
pi_101459311
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:03 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ik vind het prima.
Ook goed dat ze het serieus nemen....
Vroeger gebruikten ze het ook in het onderwijs, nu niet meer.
Gaat nog prima zo... dus het kan.
Nu zijn ze bezig om dit ook in de thuis sfeer te introduceren.... vind het een goede zaak.
Ja gaat heel goed in het onderwijs inderdaad. Leraren worden altijd met heel veel respect behandeld. ^O^
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:08:58 #234
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_101459460
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:44 schreef TNA het volgende:

[..]

Bron

Hier discussiëren we over de 'pedagogische tik', in Zweden mag je gewoon de gevangenis in :7
Nou wordt Zweden dan ook geregeerd door een soort Clairy Polakken verzameling, oftewel een stel zwaar doorgeschoten grijze linkse feministische tuinbroekpotten.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 1 september 2011 @ 20:10:44 #235
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_101459546
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Nou wordt Zweden dan ook geregeerd door een soort Clairy Polakken verzameling, oftewel een stel zwaar doorgeschoten grijze linkse feministische tuinbroekpotten.
Mooi toch.
pi_101459728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Nu je het zo zegt....de premier van Zweden lijkt idd als 2 druppels op Clairy Polak!

pi_101459782
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Een zeurend CDA campagne teamlid op straat een mep verkopen om het af te leren en dan kom je er heel snel achter dat die schijnbaar ook rechten hebben. Een kind die minder in staat is om reacties op zijn gedrag in te schatten of in te schatten of iets acceptabel is meppen daarentegen is helemaal top.
Die eerste hoeft niet meer opgevoed te worden. De tweede zoekt zijn grenzen op en mag best met een tik gecorrigeerd worden, als ie echt niet wil deugen. Er zouden generaties getraumatiseerde mensen moeten rondlopen als dat zo schadelijk zou zijn.
De anti-autoritaire opvoeding uit de jaren 70 heeft ook niet bepaald vruchten afgeworpen.
Daarbij, als je een tik (dat is nog wel iets anders dan iemand een mep verkopen) per sé strafbaar stelt uit angst voor escalatie, dan voorzie ik nog ernstiger situaties.
Kinderen kan je ook psychisch mishandelen en dat kan vele malen erger uitpakken dan de zg. corrigerende tik. Zelfs als die min of meer uit onmacht gegeven wordt.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:22:49 #238
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_101460244
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Jij laat je kind toch opvoeden door de kinderopvang?
Als je twee keer per week 2 uur KDV opvoeden vindt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vivi op 01-09-2011 21:14:16 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:27:20 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_101460520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

O is het er zo eentje ? _O- Ja als het alleen af en toe ziet is het natuurlijk meteen een stuk eenvoudiger om de heilige uit te hangen. :D

LOL !!
Gelul dus. Daarbij vind ik het werkelijk zo belachelijk dat hier niet normaal gediscussieerd kan worden zonder mensen af te zeiken die een andere kant belichten. Nee, ik geloof niet dat kinderen van 4 BEWUST stout zijn. Wel dat ze (negatieve) aandacht kunnen zoeken, maar ik geloof ook dat daar altijd iets aan ten grondslag ligt. Waarom worden mensen agressief naar MIJ als ik zeg dat ik niet van slaan houdt..? Mag ik misschien mijn eigen idee over hoe ik met mijn kind wil omgaan hebben? En mag ik misschien ook deelnemen hier door te zeggen dat het imo ook anders kan? Of willen jullie hier gewoon lekker elkaar bevestigen en zwelgen in zelfgenoegzaamheid..want daar lijkt het wel op namelijk. Maar goed, de illusie dat er op Fok! normaal en volwassen gediscussieerd kan worden buiten OUD is nogal ijdele hoop denk ik.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:32:54 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_101460863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:22 schreef 3-voud het volgende:
Je hebt ook van die zeikouders die hun kinderen als knuffeldieren behandelen.

Kleuter lust geen stamppot. Mama maakt wel knakworstjes. Want gejengel voorkomen door het kind de zin te geven is succesvol. Dat vertalen ze dan als "ik hoef nooit te slaan".
Ik houdt niet van gedram of walgelijk vewende kinderen die zich niet kunnen gedragen. En ik maak ook geen knakworsten als ie iets niet lust. Hij moet alles proeven. Maar ik hoef daarvoor niet te slaan. Gewoon duidelijke grenzen aangeven werkt hier prima.
pi_101461306
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:22 schreef Vivi het volgende:
Als je twee keer per week 2 uur KDV opvoeden vindt.. :') .
Uhuh. In een ander topic over kindermishandeling had je nog een ander verhaal (wel hetzelfde belerende toontje trouwens). Daar werkte je ook bij een kinderopvang of de kinderbescherming ofzo. Is dat wel nog steeds zo?
Ja, ik generaliseer.
pi_101461442
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:27 schreef Vivi het volgende:
Maar goed, de illusie dat er op Fok! normaal en volwassen gediscussieerd kan worden buiten OUD is nogal ijdele hoop denk ik.
Dit is niet het eerste topic waar het zo loopt als jij je in de discussie mengt he. Heb je al eens overwogen dat het misschien iets in jouw manier van discussiëren is waar mensen zo heftig op reageren?
Ja, ik generaliseer.
pi_101461498
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die eerste hoeft niet meer opgevoed te worden. De tweede zoekt zijn grenzen op en mag best met een tik gecorrigeerd worden, als ie echt niet wil deugen. Er zouden generaties getraumatiseerde mensen moeten rondlopen als dat zo schadelijk zou zijn.
De anti-autoritaire opvoeding uit de jaren 70 heeft ook niet bepaald vruchten afgeworpen.
Daarbij, als je een tik (dat is nog wel iets anders dan iemand een mep verkopen) per sé strafbaar stelt uit angst voor escalatie, dan voorzie ik nog ernstiger situaties.
Kinderen kan je ook psychisch mishandelen en dat kan vele malen erger uitpakken dan de zg. corrigerende tik. Zelfs als die min of meer uit onmacht gegeven wordt.
Wie heeft het over trauma's? Het maakt kinderen alleen maar agressiever dan niet gemepte kinderen en het verlaagd hun IQ met een paar punten.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:51:37 #244
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_101461943
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Dit is niet het eerste topic waar het zo loopt als jij je in de discussie mengt he. Heb je al eens overwogen dat het misschien iets in jouw manier van discussiëren is waar mensen zo heftig op reageren?
Lees mijn eerste post nog eens en jouw reactie daarop, dan heb je je antwoord denk ik.
pi_101462019
Eigenlijk roept dit topic maar één gedachte bij me op; waar bemoeien we ons met zijn allen in vredesnaam mee? Opvoeden was en is primair de taak van de ouders (en dat zal ook altijd zo blijven) en daar hebben wij, buitenstaanders, he-le-maal niks mee te maken. Als bepaalde ouders er voor kiezen een pets op de vingers uit te delen in plaats van dat hun kroost de vingers brandt aan hete thee, of na talloze waarschuwingen tóch nog altijd naar iets graait, dan is dat hun zaak. In wat voor nanny-state zijn we in vredesnaam verzeild geraakt als er al bijkant wetten, DIN- en ISO-normen voor de opvoeding van kinderen zijn? Alsof het leven uit een boekje te leren valt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:54:35 #246
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_101462118
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Uhuh. In een ander topic over kindermishandeling had je nog een ander verhaal (wel hetzelfde belerende toontje trouwens). Daar werkte je ook bij een kinderopvang of de kinderbescherming ofzo. Is dat wel nog steeds zo?
Nee hoor. Maar ik vind er idd niets mis mee als een kind 2 á 3 keer per week naar het KDV gaat na school. Het is goed als een kind ziet dat zijn ouders een gezonde arbeidsethos hebben. Ik ben wel van mening dat een baby niet, omdat papa en mama carriere willen maken 40 uur per week naar een KDV moet gaan. En ik heb uitvoerig uitgelegd waar ik werk en wat ik doe, misschien kun je dat zelf even terugzoeken.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:56:31 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_101462230
Anyway, ik ben wel weer klaar hier. Ik heb mijn eigen ideeen over opvoeding die voor mij prima werken en ik beleef ook geen lol aan het forummen hier op deze manier, dus veel "plezier" verder.
pi_101462710
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
Eigenlijk roept dit topic maar één gedachte bij me op; waar bemoeien we ons met zijn allen in vredesnaam mee? Opvoeden was en is primair de taak van de ouders (en dat zal ook altijd zo blijven) en daar hebben wij, buitenstaanders, he-le-maal niks mee te maken. Als bepaalde ouders er voor kiezen een pets op de vingers uit te delen in plaats van dat hun kroost de vingers brandt aan hete thee, of na talloze waarschuwingen tóch nog altijd naar iets graait, dan is dat hun zaak. In wat voor nanny-state zijn we in vredesnaam verzeild geraakt als er al bijkant wetten, DIN- en ISO-normen voor de opvoeding van kinderen zijn? Alsof het leven uit een boekje te leren valt...
Dit vind ik nou een goede reactie :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 1 september 2011 @ 21:20:32 #249
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_101463768
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:12 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

maar op school hoeven leraren ook geen tik te geven, betekent dit dat ze beter kunnen opvoeden dan de ouders?
allemaal verschillende kinderen.
Ik zou de school er maar buiten laten want als het ergens vreselijk uit de hand is gelopen dan is het daar wel. :')
De scholen in Nederland zijn berucht om het gebrek aan discipline en totaal gebrek aan respect voor de leraren.
Niet dat ik vind dat leraren hun leerlingen mogen slaan, maar ik denk wel dat de opvoeding door de ouders nogal in gebreke blijft als hun kinderen zich op school zo slecht gedragen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 1 september 2011 @ 21:22:06 #250
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_101463866
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wie heeft het over trauma's? Het maakt kinderen alleen maar agressiever dan niet gemepte kinderen en het verlaagd hun IQ met een paar punten.
Onzin, zoiets kun je mss stellen als het om kindermishandeling gaat maar daar hebben we het hier niet over. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')