abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2011 @ 10:44:23 #1
139330 TNA
For the stars that shine
pi_101441969
quote:
In Zweden heeft een politicus uit Italië drie dagen vastgezeten omdat hij zijn zoontje op straat een klap had gegeven.

De Italiaan was vorige week met zijn familie op bezoek in Stockholm. Toen ze een restaurant wilden binnengaan, begon zijn zoon van 12 luid te protesteren. De man gaf hem daarom een draai om zijn oren. Twee omstanders hebben vervolgens de politie gebeld.

De man is gemeenteraadslid in een stad in Zuid-Italië. Hij moet volgende week voor de Zweedse rechter komen. In Zweden staat op het slaan van een kind een gevangenisstraf van maximaal twee jaar.
Bron

Hier discussiëren we over de 'pedagogische tik', in Zweden mag je gewoon de gevangenis in :7

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 01-09-2011 11:01:09 ]
pi_101442000
In Italie is een corrigerende tik heel normaal, gevalletje cultuurclash hier _O-
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_101442011
Belachelijk. Kinderen slaan is gewoon een prima hulpmiddel bij de opvoeding en moet gewoon kunnen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_101442019
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:45 schreef TripleS het volgende:
En in Italirle is een corrigerende tik heel normaal, gevalletje cultuurclash hier _O-
Waar? :')
Nooit.
pi_101442073
Terecht.
Kinderen leren dat geweld de oplossing is. :N
  donderdag 1 september 2011 @ 10:50:58 #6
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_101442127
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:46 schreef vosss het volgende:
Belachelijk. Kinderen slaan is gewoon een prima hulpmiddel bij de opvoeding en moet gewoon kunnen.

:')
O)))
  donderdag 1 september 2011 @ 10:53:51 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_101442183
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:46 schreef vosss het volgende:

ja, met de vlakkehand op de kont, of een draai om je oren. Of in het uiterste geval een lel in je gezicht.
Niet met een vuist in je smoel.
Je weet natuurlijk niet wat zich daar precies heeft afgespeeld...
pi_101442218
Als ouder faal je wel als je geweld nodig hebt, zo zie je maar weer dat niet iedereen gemaakt is als ouders.
pi_101442230
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:44 schreef TNA het volgende:

Toen ze een restaurant wilden binnengaan, begon zijn zoon van 12 luid te protesteren. De man gaf hem daarom een draai om zijn oren. Twee omstanders hebben vervolgens de politie gebeld.
Geen kinderen in restaurants....geen kinderen in restaurants....geen kinderen in restaurants.
Wanneer dringt het nou eindelijk door dat er een verbod moet komen op kinderen in restaurants?
pi_101442244
pi_101442290
Als je een knul van 12 slaat ben je wel een aardige loser, cultuurverschil of niet.
pi_101442354
Dat kind hoort gewoon te luisteren. En wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Kijk eens om je heen naar de mensen die vroeger nog opgevoed zijn door zo nu en dan een tik te krijgen en de mensen die die opvoeding niet gehad hebben.

Ik weet wel welke mensen beter af zijn.
vosss is de naam,
pi_101442460
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:00 schreef vosss het volgende:
Dat kind hoort gewoon te luisteren. En wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Kijk eens om je heen naar de mensen die vroeger nog opgevoed zijn door zo nu en dan een tik te krijgen en de mensen die die opvoeding niet gehad hebben.

Ik weet wel welke mensen beter af zijn.
Persoonlijk denk ik ook dat het afhankelijk van het kind is, geen twee kinderen zijn hetzelfde dus je kunt ook niet verwachten dat een standaard werkwijze voor iedereen opgaat.
Ik heb ook wel eens een tik gehad, maar als ik erop terug kijk kon ik mijn ouders ook wel het bloed onder de nagels vandaan halen en ik weet niet of een discussie dan gewerkt zou hebben.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_101442525
ik maak zelf wel uit of mijn kind een tik verdient. Ook op straat indien de situatie daarom vraagt.
Heel gevaarlijk als je je daar dan mee meent te moeten bemoeien.

ze krijgt overigens dan ook het nummer van de kindertelefoon, dat dan weer wel. :)
(ze heeft nog nooit gebeld..)

Het aantal tikken dat ze heeft gehad in 9 jaar is op 1 hand te tellen.

Al dat gelul over wel of niet slaan van kinderen, dat maken de ouders zelf wel uit.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_101442533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik ook dat het afhankelijk van het kind is, geen twee kinderen zijn hetzelfde dus je kunt ook niet verwachten dat een standaard werkwijze voor iedereen opgaat.
Ik heb ook wel eens een tik gehad, maar als ik erop terug kijk kon ik mijn ouders ook wel het bloed onder de nagels vandaan halen en ik weet niet of een discussie dan gewerkt zou hebben.
Nee, voor een kind werkt dat niet, een flinke tik haalt je dan wel even uit je klierbui.
pi_101442617
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Geen kinderen in restaurants....geen kinderen in restaurants....geen kinderen in restaurants.
Wanneer dringt het nou eindelijk door dat er een verbod moet komen op kinderen in restaurants?
en waarom niet? ben jij meer dan iemand met kinderen?
mijn kind gedraagt zich perfect in een restaurant (gaan ook meerdere keren per maand)
en ze hoeft zich niet te vervelen want er is altijd wel een telefoon met spelletjes of we zitten in een restaurant met speelmogelijkheid.
Ik heb ze ook es meegenomen naar een michelinster-restaurant, geen enkel probleem...
de andere gasten hadden er ook geen enkel probleem mee.
pi_101442651
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:48 schreef DeRakker. het volgende:
Terecht.
Kinderen leren dat geweld de oplossing is. :N
geweld (als je een corrigerende tik al zo moet noemen) kan wel degelijk een oplossing zijn.
voor heel veel dingen. als je dat niet snapt heel snel een sterilisatie aanvragen aub.

Edit: 1991... je bent dus zelf pas uit de luiers zie ik ;)
  donderdag 1 september 2011 @ 11:13:54 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_101442743
Extreem belachelijk. :') 2 jaar cel als je een jengelend kind een draai om de oren geeft. Hysterisch land.
pi_101442830
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:09 schreef FUFR het volgende:

[..]

en waarom niet? ben jij meer dan iemand met kinderen?
mijn kind gedraagt zich perfect in een restaurant (gaan ook meerdere keren per maand)
en ze hoeft zich niet te vervelen want er is altijd wel een telefoon met spelletjes of we zitten in een restaurant met speelmogelijkheid.
Ik heb ze ook es meegenomen naar een michelinster-restaurant, geen enkel probleem...
de andere gasten hadden er ook geen enkel probleem mee.
Waar zeg ik dat ik geen kinderen heb?

Tuurlijk is jouw kind perfect en heeft niemand daar last van....dat zeggen alle ouders van hun eigen kind, die vinden zichzelf allemaal de beste opvoeder van de hele wereld.

Opbokken met kids uit restaurants. Ook met telefoons trouwens.
pi_101442896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:17 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik geen kinderen heb?

Tuurlijk is jouw kind perfect en heeft niemand daar last van....dat zeggen alle ouders van hun eigen kind, die vinden zichzelf allemaal de beste opvoeder van de hele wereld.

Opbokken met kids uit restaurants. Ook met telefoons trouwens.
nee mijn kind is verre van perfect (ik heb gefaald ;( :D ) maar als jij meent in een restaurant geen kinderen tegen te moeten komen sluit je een hele bevolkingsgroep uit.
dat hebben we wel eens vaker gezien, dat elitaire gedrag...
pi_101442928
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:19 schreef FUFR het volgende:

[..]

nee mijn kind is verre van perfect (ik heb gefaald ;( :D ) maar als jij meent in een restaurant geen kinderen tegen te moeten komen sluit je een hele bevolkingsgroep uit.
Als kinderloze man word je toch ook geweerd uit kinderspeeltuinen? B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_101442981
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

:')
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_101442982
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:19 schreef FUFR het volgende:

[..]

Klopt...in disco's, bars, bioscopen, stemlokalen, universiteiten en honderden andere plaatsen worden ze uitgesloten van deelname...heel elitair. :|W

Een kind heeft een aandachtsspanne van 7 tellen....neem ze mee naar vreetschuren ala McD, maar niet naar plekken waar je langer dan een kwartier stil moet zitten. Scheelt een hoop geweld zoals in de OP beschreven.
pi_101443103
quote:

[..]

Moet jij eens proberen om een KDV binnen te komen als volwassen man die daar geen kind heeft....iedereen slaat op tilt. :D Ik heb ooit mijn neefje opgehaald bij zo'n opvangding (nou ja...geprobeerd op te halen) en de controle op Schiphol verbleekt erbij. Ik kwam dus echt niet binnen, zelfs niet nadat mijn zusje gebeld had.
pi_101443119
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Moet jij eens proberen om een KDV binnen te komen als volwassen man die daar geen kind heeft....iedereen slaat op tilt. :D Ik heb ooit mijn neefje opgehaald bij zo'n opvangding (nou ja...geprobeerd op te halen) en de controle op Schiphol verbleekt erbij. Ik kwam dus echt niet binnen, zelfs niet nadat mijn zusje gebeld had.
Nou, dan is het weren van kinderen waar veel kinderloze mannen komen toch ook redelijk? :7.
Get woke, go broke!
  donderdag 1 september 2011 @ 11:32:24 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101443224
tsja, ligt er aan wat voor klap het was, een draai om de oren of een vuist in zijn gezicht... ik denk dat eerste en volgens mij...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101443262
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:32 schreef Re het volgende:
tsja, ligt er aan wat voor klap het was, een draai om de oren of een vuist in zijn gezicht... ik denk dat eerste en volgens mij...
Precies, gewoon een tikkie met de vlakke hand ofzo, lekker belangrijk. kansloos beschermend gedrag tegenwoordig, dat worden echt allemaal nutteloze figuren later dat soort kinderen :').
Get woke, go broke!
pi_101443267
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Klopt...in disco's, bars, bioscopen, stemlokalen, universiteiten en honderden andere plaatsen worden ze uitgesloten van deelname...heel elitair. :|W

Een kind heeft een aandachtsspanne van 7 tellen....neem ze mee naar vreetschuren ala McD, maar niet naar plekken waar je langer dan een kwartier stil moet zitten. Scheelt een hoop geweld zoals in de OP beschreven.
sorry voor de delay, was even mijn kind aan het slaan

nu probeer je je zelf recht te lullen, voed je kind fatsoenlijk op dan kunnen ze echt wel langer dan 15 mins stilzitten.
pi_101443280
quote:

[..]

:o
laat ik het zo zeggen, je mag op het bankje zitten, maar je wordt in de gaten gehouden.
geen handjes in je zakken he!
pi_101443314
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:32 schreef Re het volgende:
dochterlief heeft van de week nog een vuistslag gekregen :@

wat heeft ze nu geleerd? Niet ongemerkt achter papa gaan staan als ie zn jas uit doet :P
  donderdag 1 september 2011 @ 11:37:26 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101443326
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Precies, gewoon een tikkie met de vlakke hand ofzo, lekker belangrijk. kansloos beschermend gedrag tegenwoordig, dat worden echt allemaal nutteloze figuren later dat soort kinderen :').
daar is idd niets mis mee in mijn ogen, dat ik het zelf zou doen is een tweede maar ik heb genoeg "klappen" gehad vroeger
pi_101443342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

nou ik kom gewoon binnen hoor als ik de kleine van mijn vriend op haal.
Kind vliegt me sws om mn nek (als ik buk) dus dat was geen probleem.
(was overigens wel gebeld dat ik m op zou pikken)
pi_101443447
je kunt een kind in klier-modus 100 x vragen om op te houden of desnoods een foto van je schoonmoeder laten zien ("je gaat bij oma logeren!") maar het beste werkt toch de
tot-hier-en-niet-verder-tik op dr achterste.
In het gezicht slaan doe ik niet, wel een tik tegen het achterhoofd.
voor wie wil weten hoe hard, kijk een willekeurige ncis aflevering.
  donderdag 1 september 2011 @ 11:42:53 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101443469
maar ook die tik tegen het achterhoofd mag in Zweden niet en kun je zo voor 2 jaar het gevang in
pi_101443520
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:42 schreef Re het volgende:
maar ook die tik tegen het achterhoofd mag in Zweden niet en kun je zo voor 2 jaar het gevang in
Waarschijnlijk mag mijn dochter van Kingstown toch niet naar Zweden, no worries ;)
  donderdag 1 september 2011 @ 11:44:50 #38
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_101443525
Echt bizar, op het gebied van kinderen en opvoeding is Zweden een enorm doorgeslagen land.
pi_101443541
Maar laten we even afwachten en onderzoeken OF er uberhaupt wel eens iemand echt het gevang is ingegaan voor de correctieve tik. Daar ben ik wel benieuwd naar..
pi_101443556
Krijg steeds meer het idee dat ze in Zweden wel erg zijn doorgeslagen de laatste jaren...
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:35 schreef FUFR het volgende:

[..]

:o
laat ik het zo zeggen, je mag op het bankje zitten, maar je wordt in de gaten gehouden.
geen handjes in je zakken he!
Als je een boek aan het lezen bent op een bankje vlakbij ben je al verdacht.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 1 september 2011 @ 11:46:14 #41
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_101443559
Misschien was het wel een vuistslag vol in het gezicht en dan zou ik ook de politie bellen.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:46 schreef Aether het volgende:
Krijg steeds meer het idee dat ze in Zweden wel erg zijn doorgeslagen de laatste jaren...

[..]

Tegenwoordig zit ik alleen nog in een parkje met mijn dochtertje erbij, anders word je inderdaad scheef aangekeken. Misschien is dat vooral het gevoel dat je krijgt.
  donderdag 1 september 2011 @ 11:49:31 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101443633
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:45 schreef FUFR het volgende:
Maar laten we even afwachten en onderzoeken OF er uberhaupt wel eens iemand echt het gevang is ingegaan voor de correctieve tik. Daar ben ik wel benieuwd naar..
quote:
Contrary to some popular American beliefs, there are no criminal sanctions or legal penalties against parents and guardians who spank in Sweden. Instead, infractions are heard in civil rather than in criminal courts, and adults who violate the law are referred to counselors and other programs for support, advice, and training (Feshbach 1980). The primary purpose of the law was to establish a norm against all forms of physical punishment, with a secondary purpose to make it easier to convict those who injure children under the Swedish Criminal Code (Deley 1988). Those defendants "would find it difficult to claim innocence on grounds of merely exercising parental right to administer corporal punishment which 'accidentally' resulted in physical harm" (Deley 1988:421). Because the law prohibiting corporal punishment does not explicitly threaten legal sanctions, it "lowers the threshold of the social isolation in which child abuse may take place and opens up possibilities for preventative intervention in the case of troubled families before criminal prosecution, with all its grave disadvantages, becomes necessary" (Ziegert 1983:921).
pi_101443683
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:46 schreef Aether het volgende:

[..]

mja, laatst zat er in de speeltuin (recht tegenover mijn huis) een vent zonder kinderen in de speeltuin en ik zag verschillende surveillanten (aka moeders) die vent angstvallig in de gaten houden. Achteraf bleek het een straatgenoot te zijn die zijn sleutels was vergeten.. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:46 schreef Hi_flyer het volgende:

Tegenwoordig zit ik alleen nog in een parkje met mijn dochtertje erbij, anders word je inderdaad scheef aangekeken. Misschien is dat vooral het gevoel dat je krijgt.
Desnoods ergens een kind vandaan rukken als je perse in het park wil zijn :7
pi_101443713
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:49 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

^O^
  donderdag 1 september 2011 @ 11:53:18 #45
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_101443730
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 10:58 schreef CafeRoker het volgende:
Als je een knul van 12 slaat ben je wel een aardige loser, cultuurverschil of niet.
:Y

Een kleuter een klap op zijn broek geven is iets anders. Dáár heb ik geen problemen mee. Maar een knul van 12 daar práát je mee, of je negeert hem en zijn wangedrag als praten niet helpt. Je slaat geen tieners..... :N

Ik vind het wel belachelijk om dan de politie te bellen, daar doe je die jongen vast ook geen plezier mee.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_101443779
Een corrigerende tik moet kunnen. Kinderen kunnen je namelijk het bloed onder de nagels vandaan halen. Als een tik helpt moet dat kunnen vind ik.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101443783
Ik snap deze discussie niet... (als ouder).

Een corrigerende tik is normaal. Maar als noodmiddel. Zelf heb ik er een stuk of 5 gehad als in ADHD modus de boel afbrak b.v..

Het is precies wat het is: een tik. Geen ram, geen geweld. Het is bedoeld om te laten schrikken niet om pijn te doen. Pijn doet het ook niet.

Zelf heb ik het nog nooit toegepast, maar als het nodig is is het nodig.

Mensen moeten leren relativeren. Een stoot op de neus is natuurlijk niet een optie. Kinderen zijn geen volwassenen en moeten soms anders benaderd worden. Is een stukje overbleven uit de overgang van oermens naar mens.

Een leuk boek met raakvlakken is van Midas Dekker: Het kind als vette larf.
http://www.midasdekkers.nl/index.php?id=427
pi_101443816
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:54 schreef harry83 het volgende:

Een corrigerende tik is normaal. Maar als noodmiddel. Zelf heb ik er een stuk of 5 gehad als in ADHD modus de boel afbrak b.v..

Het is precies wat het is: een tik. Geen ram, geen geweld. Het is bedoeld om te laten schrikken niet om pijn te doen. Pijn doet het ook niet.

Mensen moeten leren relativeren. Een stoot op de neus is natuurlijk niet een optie. Kinderen zijn geen volwassenen en moeten soms anders benaderd worden. Is een stukje overbleven uit de overgang van oermens naar mens.

Dat
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101443889
quote:
Ik ben in mijn jeugd vaakgenoeg de trap op ''gevlogen'' omdat ik het mn ouders weer zuur maakte.

Een corrigerende tik moet kunnen. Respect afdwingen en in de hand houden noemt men dat.

Je hoeft het kind natuurlijk geen blauw oog te slaan of zwaar te mishandelen. Maar mensen die het belachelijk vinden/niet normaal vinden om het kind een tik te geven die zitten over enkele jaren misschien bij Jeugdzorg te janken dat hun kind ''ontspoord'' zou zijn.
hoi.
pi_101444000
quote:
Een corrigerende tik is normaal.
De keren dat dit onderwerp langskwam op fok lijkt dit tegen te spreken. Velen schijnen iedere vorm direct af te keuren en/of een (compleet) ander idee te hebben wat hieronder wordt verstaan.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_101444114
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:01 schreef Aether het volgende:

[..]

De keren dat dit onderwerp langskwam op fok lijkt dit tegen te spreken. Velen schijnen iedere vorm direct af te keuren en/of een (compleet) ander idee te hebben wat hieronder wordt verstaan.
Prima. Dat mag iedereen vinden. Ik vind echter dat "men" zich niet met opvoeding moet bemoeien als er geen sprake is van schade aan het kind. Het komt omdat onze ouders een generatie mietjes hebben opgevoed.

Ik ga de boel niet omdraaien en pleiten voor een tik.

Zo langzamerhand kan alles behalve opvoeden lijkt het wel;

Dumpen in de creche, vet voeren met slecht MacFriedChickenSubway eten, achter de console ipv buiten spelen, geen aandacht of tijd (want: pappa&mamma werken), geen muzikale opvoeding en zo kan ik nog wel even doorgaan.

DAT is wél mishandeling.

</rant>
pi_101444959
quote:

Helemaal mee eens. Bovendien schat ik zo in dat de meeste fokkers die afkeurend reageren zelf geen ouders zijn ;) Als ouder zie je heel duidelijk verschil tussen een corrigerende "tik" en een stomp.
  donderdag 1 september 2011 @ 12:38:27 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_101445074
Zweden :'). Geflipte socialisten waar de staat alles bepaalt en de grootste huilie altijd gelijk krijgt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_101445088
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:38 schreef speknek het volgende:
Zweden :'). Geflipte socialisten waar de staat alles bepaalt en de grootste huilie altijd gelijk krijgt.
Een soort Nederland dus :').
Get woke, go broke!
pi_101445143
Ik heb vier kinderen en ik kan die ouder van die 12 jarige goed begrijpen.
pi_101445280
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:06 schreef harry83 het volgende:

[..]

Prima. Dat mag iedereen vinden. Ik vind echter dat "men" zich niet met opvoeding moet bemoeien als er geen sprake is van schade aan het kind. Het komt omdat onze ouders een generatie mietjes hebben opgevoed.

Dumpen in de creche, vet voeren met slecht MacFriedChickenSubway eten, achter de console ipv buiten spelen, geen aandacht of tijd (want: pappa&mamma werken), geen muzikale opvoeding en zo kan ik nog wel even doorgaan.

DAT is wél mishandeling.

</rant>
geen muzikale opvoeding ook kindermishandeling ???
  donderdag 1 september 2011 @ 12:48:12 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_101445334
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:46 schreef Refleck het volgende:

[..]

geen muzikale opvoeding ook kindermishandeling ???
Daar valt wat voor te zeggen, het is aantoonbaar goed voor de cognitieve vermogens van het kind. Daarentegen zijn naar de creche gaan en op een console spelen dat ook, wat dan weer slecht zou zijn volgens harry.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_101445348
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Een soort Nederland dus :').
pi_101445519
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:06 schreef harry83 het volgende:

[..]

DAT is wél mishandeling.

</rant>
Die laatste opmerking over muziek snap ik niet helemaal.. Maar voor de rest heb je helemaal gelijk.
Ongelooflijk dat je gearresteerd wordt omdat je een vervelend kind een draai om zijn oren geeft. Als er sprake is van mishandeling is het een ander verhaal. Is er daar geen criminnaliteit ofzo, dat ze kostbare uren van de politie en de recherche en een kostbare cel in een politiebureau spenderen aan zo'n incidentje?
Dit soort dingen is altijd lastig, mishandeling is een zwaar delict, maar in zijn lichtste vorm is het bijna niks. Toch raar dat ze er dan zo'n spats van maken?
pi_101445823
Ronduit belachelijk als het om een corrigerende tik ging. Corrigerende tikken horen erbij, ik weet dat ik ze nodig had. :') Als hij met de vuist sloeg is het natuurlijk een ander verhaal.
  donderdag 1 september 2011 @ 13:15:41 #61
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101446024
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:36 schreef FUFR het volgende:

[..]

dochterlief heeft van de week nog een vuistslag gekregen :@

wat heeft ze nu geleerd? Niet ongemerkt achter papa gaan staan als ie zn jas uit doet :P
:D
The truth was in here.
pi_101446076
Helaas heb ik ervaring met de vuist, stalen schoenen, knuppels e.d. daarom gebruik ik zo veel mogelijk andere straffen zoals de telefoon afpakken, geen tv, niet buiten spelen, strafregels en dergelijke, maar soms werkt de tik net zo goed en veel directer.

Je kind in elkaar butsen zorgt er alleen maar voor dat je kind op zn 15e de deur voorgoed uitloopt en de familie ontwricht wordt.
  donderdag 1 september 2011 @ 13:17:40 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101446081
ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat kind zich nu moet voelen...
pi_101446096
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

:D
voelde me heel lullig, deed beetje lomp mn jas uit..
gelukkig kan ze wat hebben :)
pi_101446104
quote:
3s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:17 schreef Re het volgende:
ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat kind zich nu moet voelen...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jij vroeger ook slaag gehad hebt van je ouders.
Wellicht slightly offtopic, maar ik vroeg het me gewoon even af.

vosss is de naam,
pi_101446134
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die laatste opmerking over muziek snap ik niet helemaal.. Maar voor de rest heb je helemaal gelijk.
Ongelooflijk dat je gearresteerd wordt omdat je een vervelend kind een draai om zijn oren geeft. Als er sprake is van mishandeling is het een ander verhaal. Is er daar geen criminnaliteit ofzo, dat ze kostbare uren van de politie en de recherche en een kostbare cel in een politiebureau spenderen aan zo'n incidentje?
Dit soort dingen is altijd lastig, mishandeling is een zwaar delict, maar in zijn lichtste vorm is het bijna niks. Toch raar dat ze er dan zo'n spats van maken?
wie weet hoe erg het aangedikt is richting de politie...
  donderdag 1 september 2011 @ 13:19:14 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101446136
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jij vroeger ook slaag gehad hebt van je ouders.
Wellicht slightly offtopic, maar ik vroeg het me gewoon even af.

dan moet je het topic lezen zou ik zeggen :)
pi_101446175
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:19 schreef FUFR het volgende:

[..]

wie weet hoe erg het aangedikt is richting de politie...
Nou ja, mss. was er meer aan de hand dan een corrigerende tik.. Dat weten we ook niet.
  donderdag 1 september 2011 @ 13:21:38 #69
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101446207
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:17 schreef FUFR het volgende:
Helaas heb ik ervaring met de vuist, stalen schoenen, knuppels e.d. daarom gebruik ik zo veel mogelijk andere straffen zoals de telefoon afpakken, geen tv, niet buiten spelen, strafregels en dergelijke, maar soms werkt de tik net zo goed en veel directer.

Je kind in elkaar butsen zorgt er alleen maar voor dat je kind op zn 15e de deur voorgoed uitloopt en de familie ontwricht wordt.
In mijn ervaring helpt slaan ook maar weinig. Ze zijn meer geschrokken dan dat het effect heeft op de leercurve.
De 'tik' kan dus goed werken om een bepaald gedragspatroon te doorbreken, jengelen bijvoorbeeld als je ze er met de tik wel uit. Maar daarna hoort ook de uitleg te komen 'ik vind dit gedrag niet leuk van je omdat... '
Ze verbinden anders de tik niet aan hun foute gedrag maar ze verbinden wel de tik aan 'ik moet uitkijken voor pap die kan nogal onverwacht venijnig uit de hoek komen' .
The truth was in here.
  donderdag 1 september 2011 @ 13:23:13 #70
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101446245
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:18 schreef FUFR het volgende:

[..]

voelde me heel lullig, deed beetje lomp mn jas uit..
gelukkig kan ze wat hebben :)
Het is herkenbaar, heb ze ook wel eens met een deur geslagen. (omdat ze er toevallig ineens achter stonden) :P
The truth was in here.
pi_101446315
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

In mijn ervaring helpt slaan ook maar weinig. Ze zijn meer geschrokken dan dat het effect heeft op de leercurve.
De 'tik' kan dus goed werken om een bepaald gedragspatroon te doorbreken, jengelen bijvoorbeeld als je ze er met de tik wel uit. Maar daarna hoort ook de uitleg te komen 'ik vind dit gedrag niet leuk van je omdat... '
Ze verbinden anders de tik niet aan hun foute gedrag maar ze verbinden wel de tik aan 'ik moet uitkijken voor pap die kan nogal onverwacht venijnig uit de hoek komen' .
bij mij thuis was het meer van ' wat heb ik nu weer fout gedaan ' dat ie me op staat te wachten achter de voordeur.. :)

Slaan en schoppen heeft idd averechts gewerkt, maar door mijn vertrek zijn de ogen wel open gegaan en zijn mijn jongere broer en zus wel op een redelijk normale manier opgevoed.
  donderdag 1 september 2011 @ 14:51:40 #72
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_101448922
Respect afdwingen door te slaan? Respect win je daarmee niet hoor. Wel angst en frustatie.

ik heb een kind van 4 en ik heb hem nog nooit geslagen. En ik hoef ook geen machtstrijd met hem aan te gaan, gewoon, omdat ik hem op zijn eigen niveau dingen uitleg, veiligheid biedt, en ervan uitga dat hij niet "stout" is omdat hij stout wil zijn, maar omdat hij de regels dan wellicht nog niet zo goed begrijpt. Ik wil niet dat mijn kind bang is voor me en denkt dat ik hem anders aanraak dan met liefde. En raad eens? Het is het meest redelijke kind dat je je kan voorstellen en hij gedraagt zich prima.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_101449214
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:51 schreef Vivi het volgende:
Respect afdwingen door te slaan? Respect win je daarmee niet hoor. Wel angst en frustatie.

ik heb een kind van 4 en ik heb hem nog nooit geslagen. En ik hoef ook geen machtstrijd met hem aan te gaan, gewoon, omdat ik hem op zijn eigen niveau dingen uitleg, veiligheid biedt, en ervan uitga dat hij niet "stout" is omdat hij stout wil zijn, maar omdat hij de regels dan wellicht nog niet zo goed begrijpt.
Nee? Echt niet? Ik heb nog nooit een kind meegemaakt dat niet oprecht stout kan zijn.
quote:
Ik wil niet dat mijn kind bang is voor me en denkt dat ik hem anders aanraak dan met liefde. En raad eens? Het is het meest redelijke kind dat je je kan voorstellen en hij gedraagt zich prima.
Dat zegt de gemiddelde ouder van een marokkaans probleemgezin ook.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:02:23 #74
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101449275
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:00 schreef Cracka-ass het volgende:

Dat zegt de gemiddelde ouder van een marokkaans probleemgezin ook.
Bizar, ik heb het idee dat in die gezinnen meer losse handjes zijn eigenlijk.
The truth was in here.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:03:20 #75
78780 deedeetee
pi_101449308
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dan is er toch iets mis met dat kind want normaal gesproken kunnen ze oorzaak en gevolg prima begrijpen hoor. :D Maar de meeste ouders laten de tik echt wel vergezeld gaan van uitleg denk ik.
pi_101449325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

Bizar, ik heb het idee dat in die gezinnen meer losse handjes zijn eigenlijk.
Die slaan dan ook uit liefde.

Ik doelde meer op het laatste stuk.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:09:44 #77
78780 deedeetee
pi_101449482
quote:

ik heb een kind van 4 en ik heb hem nog nooit geslagen. En ik hoef ook geen machtstrijd met hem aan te gaan, gewoon, omdat ik hem op zijn eigen niveau dingen uitleg, veiligheid biedt, en ervan uitga dat hij niet "stout" is omdat hij stout wil zijn, maar omdat hij de regels dan wellicht nog niet zo goed begrijpt. Ik wil niet dat mijn kind bang is voor me en denkt dat ik hem anders aanraak dan met liefde. En raad eens? Het is het meest redelijke kind dat je je kan voorstellen en hij gedraagt zich prima.
Dan bof je met je kind, jammer genoeg boft niet iedereen. En wat nog veel spijtiger is : ouders met gemakkelijke kinderen geloven dat niet. Die blijven stug en strak volhouden dat het allemaal de schuld van de verkeerde aanpak van de ouders is want hun kind.... enz.... enz..... :')
Ik weet dat een discussie met iemand als jij aangaan totaal zinloos is. Het enige dat ik kan hopen is dat je nog een 2 e kind krijgt dat toevallig heel anders in elkaar zit als je 1 ste kind >:)

De ene mens is de ander niet en elk kind is anders. :Y
pi_101449525
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dan bof je met je kind, jammer genoeg boft niet iedereen. En wat nog veel spijtiger is : ouders met gemakkelijke kinderen geloven dat niet. Die blijven stug en strak volhouden dat het allemaal de schuld van de verkeerde aanpak van de ouders is want hun kind.... enz.... enz..... :')
Ik weet dat een discussie met iemand als jij aangaan totaal zinloos is. Het enige dat ik kan hopen is dat je nog een 2 e kind krijgt dat toevallig heel anders in elkaar zit als je 1 ste kind >:)

De ene mens is de ander niet en elk kind is anders. :Y
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 15:14:44 #79
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101449622
Waar ligt de grens tussen een corrigerende tik en mishandeling? Iedereen kijkt daar anders naar.
Een tik of schop onder de reet ben ik voorstander van. Sommige blagen maken het veel te bont en die sussende ouders begrijpen niet dat je zo eenvoudig je kind leert ermee weg te komen.

Bij een bekende van me heb ik me er ook enorm aan geërgerd. Als de kids hun bord niet leeg aten was het "Geen TV vanavond!". Terstonds aten ze 1-2 happen extra maar niet het bord leeg en ze kwamen er mee weg. Heel goed. Zo leer je kinderen wat manipuleren is en hun zin door te drijven. En dat ze de volgende keer er ook mee weg komen en de grens kunnen verleggen. Consequent zijn die ouders toch niet.
Blijkbaar snapt men niet dat ze die leer meenemen in de grote wereld waar je dan van die gevatte kinderen krijgt die overal tegenin gaan en nog steeds denken overal mee weg te komen. Verantwoordelijkheid is onderschikt aan zin doordrijven.

Een tik kan goed werken. Het is veelal de schrikreactie die het kind terug zet. Daarom hoeft het ook geen pijn te doen. Mishandeling is over de streep gaan waarbij het kind letsel oploopt. Dat gaat voorbij aan het doel.
Ik denk niet dat er in deze situatie sprake is van mishandeling. Anders was dit middels getuigen, en/of diegene die aangifte deed, wel breed uitgemeten.

Het zal me dan ook niet verbazen dat die mensen die aangifte deden van die wereldverbeteraars zijn die menen dat met elk psychologisch dialoogje alles op te lossen is.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_101449759
quote:

als je een kind van 4 slaat ben je sws niet goed wijs..
pi_101450031
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:19 schreef FUFR het volgende:

[..]

als je een kind van 4 slaat ben je sws niet goed wijs..
Een tik vind ik okay, daadwerkelijk slaan niet. Ik heb van dichtbij gezien dat een kind van 4 je het bloed onder de nagels vandaan kan halen (van alle 10 vingers EN tenen). Daarbij werkte lief praten en op zijn niveau met hem omgaan totaal niet. Hij luistert niet, zegt sorry mama en doet vervolgens precies weer hetzelfde als waar ie voor gestraft is. Het is echt een schatje maar wil per se zijn zin doordrijven in alles. Bij hem werkt dus niets anders als een tik.
Zoals al eerder is gezegd: bij sommige kinderen werkt een lieve en psychologische aanpak niet. Kan SuperNanny honderd keer het tegendeel beweren maar ik geloof dat gewoonweg niet. Ieder kind is anders en ieder kind heeft een andere aanpak nodig.
pi_101450058
quote:

Jij laat je kind toch opvoeden door de kinderopvang?
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 1 september 2011 @ 15:31:42 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101450088
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:03 schreef deedeetee het volgende:

Maar de meeste ouders laten de tik echt wel vergezeld gaan van uitleg denk ik.
Denk je? Vind je "Niet doen!!" voldoende uitleg? :)
The truth was in here.
pi_101450185
quote:
Ja ik ben echt wel voorstander van een corrigerende tik bij kinderen niet ouder dan 8 jaar. Maar deze knul is 12 jaar die ga je toch niet meer op die manier corrigeren, daar heb je andere manieren voor.
pi_101450364
quote:

Dan heb je geboft, voor hetzelfde geld was het een drammertje. Elk kind is weleens een drammertje.
Je kunt jouw kind niet als voorbeeld voor alle kinderen nemen.

Heb zelf wel eens een pak op mijn broek gekregen als ik erg vervelend was, heb er niets aan overgehouden, ja van geleerd dat wat ik op dat moment deed niet goed was.
pi_101450434
en daar is het dan ook voor bedoeld.
overigens, een kind van 12 kan eventueel ook een tik hebben hoor.
of wilde jullie het alleen met thee drinken redden? Net als ze in de pubertijd zitten?
ik zal het proberen, maar beloof niks. updates te verwachten over 3 jaar. :)
pi_101450470
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:29 schreef DjinN het volgende:

[..]

Een tik vind ik okay, daadwerkelijk slaan niet. Ik heb van dichtbij gezien dat een kind van 4 je het bloed onder de nagels vandaan kan halen (van alle 10 vingers EN tenen). Daarbij werkte lief praten en op zijn niveau met hem omgaan totaal niet. Hij luistert niet, zegt sorry mama en doet vervolgens precies weer hetzelfde als waar ie voor gestraft is. Het is echt een schatje maar wil per se zijn zin doordrijven in alles. Bij hem werkt dus niets anders als een tik.

en op welke leeftijd houdt het op dat ja en nee nog niet geheel duidelijk is?
  donderdag 1 september 2011 @ 15:47:33 #88
78780 deedeetee
pi_101450593
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Jij laat je kind toch opvoeden door de kinderopvang?
O is het er zo eentje ? _O- Ja als het alleen af en toe ziet is het natuurlijk meteen een stuk eenvoudiger om de heilige uit te hangen. :D

LOL !!
pi_101450610
ik vind mijn kind ook O+ als ze slaapt. :Y
  donderdag 1 september 2011 @ 15:50:48 #90
78780 deedeetee
pi_101450703
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:43 schreef FUFR het volgende:

[..]

en op welke leeftijd houdt het op dat ja en nee nog niet geheel duidelijk is?
Verschilt per kind, logisch toch ? Elk kind is anders. :)
pi_101450806
Ik vind slaan ook niet zo cool, volwassen mens mag je niet zomaar slaan op straat dus waarom zou je een jong mens wel een klap mogen geven.
pi_101450812
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Extreem belachelijk. :') 2 jaar cel als je een jengelend kind een draai om de oren geeft. Hysterisch land.
Maximaal. Voor de rest goed gelezen hoor, hier heb je een sticker:

More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_101450832
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Verschilt per kind, logisch toch ? Elk kind is anders. :)
Ja idd, dat vind ik ook. Verder ben ik dol op de kleine man uit mijn verhaaltje hoor O+ Vaak is ie ook heel lief. Dan ziet ie dat ik met mijn iPod bezig ben en wil ie per se meespelen :') Of krijg ik zo'n lieve kleine kinderknuffel en kusje als ie weggaat :@ Hij is alleen zo verdomde hardleers soms o|O
pi_101450855
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:53 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind slaan ook niet zo cool, volwassen mens mag je niet zomaar slaan op straat dus waarom zou je een jong mens wel een klap mogen geven.
als het perse cool moest zijn deed ik eerst wel brilcreme in mn haar en droeg ik een leren jas.
opvoeden hoeft niet cool te zijn, je hebt gewoon een fatsoenlijk mens op de wereld te zetten of er niet aan te beginnen. als daar een tik bij hoort, soit.
pi_101450887
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:54 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ja idd, dat vind ik ook. Verder ben ik dol op de kleine man uit mijn verhaaltje hoor O+ Vaak is ie ook heel lief. Dan ziet ie dat ik met mijn iPod bezig ben en wil ie per se meespelen :') Of krijg ik zo'n lieve kleine kinderknuffel en kusje als ie weggaat :@ Hij is alleen zo verdomde hardleers soms o|O
je slaat m! :o
pi_101450907
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:55 schreef FUFR het volgende:

[..]

als het perse cool moest zijn deed ik eerst wel brilcreme in mn haar en droeg ik een leren jas.
opvoeden hoeft niet cool te zijn, je hebt gewoon een fatsoenlijk mens op de wereld te zetten of er niet aan te beginnen. als daar een tik bij hoort, soit.
Tja als je je hersenen niet kan gebruiken en een oplossing kan bedenken... dan maar slaan :')
Slaan is lekker makkelijk, hoef je niet je best te doen of na te denken.
Opvoeden kan prima zonder slaan.... tis een keuze.
pi_101450974
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:57 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Tja als je je hersenen niet kan gebruiken en een oplossing kan bedenken... dan maar slaan :')
Slaan is lekker makkelijk, hoef je niet je best te doen of na te denken.
Opvoeden kan prima zonder slaan.... tis een keuze.
dus je hebt je kind nog nooit een tik gegeven?
  donderdag 1 september 2011 @ 16:00:02 #98
78780 deedeetee
pi_101450990
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:54 schreef DjinN het volgende:

[..]

Klinkt bekend :D Juist kinderen die zo afschuwelijk kunnen etteren zijn vaak ook ontzettend lief. *;
pi_101450994
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:56 schreef FUFR het volgende:

[..]

je slaat m! :o
Neej gek, ik ga toch geen kind slaan, en helemaal niet als het niet mijn eigen kind is
pi_101451002
quote:
99s.gif Op donderdag 1 september 2011 15:59 schreef FUFR het volgende:

[..]

dus je hebt je kind nog nooit een tik gegeven?
ik heb geen kinderen maar ik ben zelf nooit geslagen.
Ook omdat mn moeder slechte herinneringen had van haar jeugd.... toen had ze voorgenomen om niet dezelfde fout te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')