Die slaan dan ook uit liefde.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bizar, ik heb het idee dat in die gezinnen meer losse handjes zijn eigenlijk.
Dan bof je met je kind, jammer genoeg boft niet iedereen. En wat nog veel spijtiger is : ouders met gemakkelijke kinderen geloven dat niet. Die blijven stug en strak volhouden dat het allemaal de schuld van de verkeerde aanpak van de ouders is want hun kind.... enz.... enz.....quote:Op donderdag 1 september 2011 14:51 schreef Vivi het volgende:
Respect afdwingen door te slaan? Respect win je daarmee niet hoor. Wel angst en frustatie.
ik heb een kind van 4 en ik heb hem nog nooit geslagen. En ik hoef ook geen machtstrijd met hem aan te gaan, gewoon, omdat ik hem op zijn eigen niveau dingen uitleg, veiligheid biedt, en ervan uitga dat hij niet "stout" is omdat hij stout wil zijn, maar omdat hij de regels dan wellicht nog niet zo goed begrijpt. Ik wil niet dat mijn kind bang is voor me en denkt dat ik hem anders aanraak dan met liefde. En raad eens? Het is het meest redelijke kind dat je je kan voorstellen en hij gedraagt zich prima.
quote:Op donderdag 1 september 2011 15:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan bof je met je kind, jammer genoeg boft niet iedereen. En wat nog veel spijtiger is : ouders met gemakkelijke kinderen geloven dat niet. Die blijven stug en strak volhouden dat het allemaal de schuld van de verkeerde aanpak van de ouders is want hun kind.... enz.... enz.....![]()
Ik weet dat een discussie met iemand als jij aangaan totaal zinloos is. Het enige dat ik kan hopen is dat je nog een 2 e kind krijgt dat toevallig heel anders in elkaar zit als je 1 ste kind![]()
De ene mens is de ander niet en elk kind is anders.
als je een kind van 4 slaat ben je sws niet goed wijs..quote:Op donderdag 1 september 2011 14:51 schreef Vivi het volgende:
Respect afdwingen door te slaan? Respect win je daarmee niet hoor. Wel angst en frustatie.
ik heb een kind van 4 en ik heb hem nog nooit geslagen. En ik hoef ook geen machtstrijd met hem aan te gaan, gewoon, omdat ik hem op zijn eigen niveau dingen uitleg, veiligheid biedt, en ervan uitga dat hij niet "stout" is omdat hij stout wil zijn, maar omdat hij de regels dan wellicht nog niet zo goed begrijpt. Ik wil niet dat mijn kind bang is voor me en denkt dat ik hem anders aanraak dan met liefde. En raad eens? Het is het meest redelijke kind dat je je kan voorstellen en hij gedraagt zich prima.
Een tik vind ik okay, daadwerkelijk slaan niet. Ik heb van dichtbij gezien dat een kind van 4 je het bloed onder de nagels vandaan kan halen (van alle 10 vingers EN tenen). Daarbij werkte lief praten en op zijn niveau met hem omgaan totaal niet. Hij luistert niet, zegt sorry mama en doet vervolgens precies weer hetzelfde als waar ie voor gestraft is. Het is echt een schatje maar wil per se zijn zin doordrijven in alles. Bij hem werkt dus niets anders als een tik.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:19 schreef FUFR het volgende:
[..]
als je een kind van 4 slaat ben je sws niet goed wijs..
Jij laat je kind toch opvoeden door de kinderopvang?quote:Op donderdag 1 september 2011 14:51 schreef Vivi het volgende:
Denk je? Vind je "Niet doen!!" voldoende uitleg?quote:Op donderdag 1 september 2011 15:03 schreef deedeetee het volgende:
Maar de meeste ouders laten de tik echt wel vergezeld gaan van uitleg denk ik.
Ja ik ben echt wel voorstander van een corrigerende tik bij kinderen niet ouder dan 8 jaar. Maar deze knul is 12 jaar die ga je toch niet meer op die manier corrigeren, daar heb je andere manieren voor.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:58 schreef CafeRoker het volgende:
Als je een knul van 12 slaat ben je wel een aardige loser, cultuurverschil of niet.
Dan heb je geboft, voor hetzelfde geld was het een drammertje. Elk kind is weleens een drammertje.quote:Op donderdag 1 september 2011 14:51 schreef Vivi het volgende:
en op welke leeftijd houdt het op dat ja en nee nog niet geheel duidelijk is?quote:Op donderdag 1 september 2011 15:29 schreef DjinN het volgende:
[..]
Een tik vind ik okay, daadwerkelijk slaan niet. Ik heb van dichtbij gezien dat een kind van 4 je het bloed onder de nagels vandaan kan halen (van alle 10 vingers EN tenen). Daarbij werkte lief praten en op zijn niveau met hem omgaan totaal niet. Hij luistert niet, zegt sorry mama en doet vervolgens precies weer hetzelfde als waar ie voor gestraft is. Het is echt een schatje maar wil per se zijn zin doordrijven in alles. Bij hem werkt dus niets anders als een tik.
O is het er zo eentje ?quote:Op donderdag 1 september 2011 15:30 schreef Northside het volgende:
[..]
Jij laat je kind toch opvoeden door de kinderopvang?
Verschilt per kind, logisch toch ? Elk kind is anders.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:43 schreef FUFR het volgende:
[..]
en op welke leeftijd houdt het op dat ja en nee nog niet geheel duidelijk is?
Maximaal. Voor de rest goed gelezen hoor, hier heb je een sticker:quote:Op donderdag 1 september 2011 11:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Extreem belachelijk.2 jaar cel als je een jengelend kind een draai om de oren geeft. Hysterisch land.
Ja idd, dat vind ik ook. Verder ben ik dol op de kleine man uit mijn verhaaltje hoorquote:Op donderdag 1 september 2011 15:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Verschilt per kind, logisch toch ? Elk kind is anders.
als het perse cool moest zijn deed ik eerst wel brilcreme in mn haar en droeg ik een leren jas.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:53 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind slaan ook niet zo cool, volwassen mens mag je niet zomaar slaan op straat dus waarom zou je een jong mens wel een klap mogen geven.
je slaat m!quote:Op donderdag 1 september 2011 15:54 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja idd, dat vind ik ook. Verder ben ik dol op de kleine man uit mijn verhaaltje hoorVaak is ie ook heel lief. Dan ziet ie dat ik met mijn iPod bezig ben en wil ie per se meespelen
Of krijg ik zo'n lieve kleine kinderknuffel en kusje als ie weggaat
Hij is alleen zo verdomde hardleers soms
Tja als je je hersenen niet kan gebruiken en een oplossing kan bedenken... dan maar slaanquote:Op donderdag 1 september 2011 15:55 schreef FUFR het volgende:
[..]
als het perse cool moest zijn deed ik eerst wel brilcreme in mn haar en droeg ik een leren jas.
opvoeden hoeft niet cool te zijn, je hebt gewoon een fatsoenlijk mens op de wereld te zetten of er niet aan te beginnen. als daar een tik bij hoort, soit.
dus je hebt je kind nog nooit een tik gegeven?quote:Op donderdag 1 september 2011 15:57 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Tja als je je hersenen niet kan gebruiken en een oplossing kan bedenken... dan maar slaan![]()
Slaan is lekker makkelijk, hoef je niet je best te doen of na te denken.
Opvoeden kan prima zonder slaan.... tis een keuze.
Klinkt bekendquote:Op donderdag 1 september 2011 15:54 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja idd, dat vind ik ook. Verder ben ik dol op de kleine man uit mijn verhaaltje hoorVaak is ie ook heel lief. Dan ziet ie dat ik met mijn iPod bezig ben en wil ie per se meespelen
Of krijg ik zo'n lieve kleine kinderknuffel en kusje als ie weggaat
Hij is alleen zo verdomde hardleers soms
Neej gek, ik ga toch geen kind slaan, en helemaal niet als het niet mijn eigen kind isquote:
ik heb geen kinderen maar ik ben zelf nooit geslagen.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:59 schreef FUFR het volgende:
[..]
dus je hebt je kind nog nooit een tik gegeven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |