abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2011 @ 20:39:45 #101
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101461296
Gefeliciteerd Natemelie!

Ik heb geen bevalplan eigenlijk, ook nog niet in verdiept :@ Ik heb wel afgelopen dinsdag boekjes van de vk meegekregen over de bevalling, pijnbestrijding etc etc... dat moet ik voor over 2 weken even doorgelezen hebben en aangeven wat ik wel of niet zou willen mbt pijnbestrijding... verder dus niets vastgelegd nog enzo. :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_101461325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:35 schreef Natemelie het volgende:
Thanx Kyara,

Kan het nog niet echt geloven, ga van t wiekend nog maar eens een test doen ;)
Je bent niet de enige hoor. Heb uiteindelijk ook 4 tests gedaan, waarvan 2 achter elkaar.... En dan nog vol spanning voor de 1e echo of er echt wel iets zit.....
pi_101461412
welkom hier Natemelie! en nog gefeliciteerd *O*

Morgen week naar het ziekenhuis voor checkup. Eerst een groeiecho en daarna bezoekje aan de gyn. Zal allemaal wel goed gaan. Vorige keer was 5 weken geleden en lag het manneke mooi op schema. En aangezien m'n buik goed groeit zal dat nu ook wel zo zijn, maar ik heb een heule voorzichtige gyn en ze wil het zeker weten.
pi_101461430
Dankjewel allemaal voor de felicitaties :)
Ben er zelf ook erg blij mee! Had niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn! :D

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat de spanning aanwezig is :) Ik ben nu zelfs nog bang dat als ik naar de wc gaa mn periode is gekomen :S
  donderdag 1 september 2011 @ 20:42:45 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101461477
Wanneer komt er van jou eens een foto-tje Nirak?? Ben natuurlijk reuze benieuwd naar jouw buik! :P
pi_101461488
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:39 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Protocol is hier met 41 weken controle bij de gyn, en dan kiezen:
1) terug naar de vk tot 42 weken (wel/niet strippen eigen keuze) en daarna bij de gyn inleiden
2) direct inleiden bij de gyn..

Bevalplan had ik bij Chris niet echt. Wel een paar dingen die ik duidelijk doorgesproken heb met de vk en mijn man. En die ik bij de papieren van de vk had gestopt.
Dingen als: mijn man blijft bij de baby als we gescheiden worden, ik wil borstvoeding geven dus niet bijvoeden als dat niet nodig is. Maar geen groot verhaal hoor. Het valt toch niet te plannen ;)
Ik heb de lijst inderdaad gekeken wat ze bij bevalplan voorstellen, en inderdaad vragen zoals wil je borstvoeding geven, wie mag beslissingen maken als je het niet kan enzo
Ik heb het een beetje zitten invullen voor mezelf, later na dat ik over alles geïnformeerd ben echt beter invullen en ook aan de vk geven, maar idd het valt namelijk niet echt te plannen!

Ook qua pijnbestrijding weet ik het niet, het lijkt me fijn dat het beschikbaar is maar of ik het wil, nodig heb of wat dan ook dat weet ik niet
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101461527
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:39 schreef Susie het volgende:
Gefeliciteerd Natemelie!

Ik heb geen bevalplan eigenlijk, ook nog niet in verdiept :@ Ik heb wel afgelopen dinsdag boekjes van de vk meegekregen over de bevalling, pijnbestrijding etc etc... dat moet ik voor over 2 weken even doorgelezen hebben en aangeven wat ik wel of niet zou willen mbt pijnbestrijding... verder dus niets vastgelegd nog enzo. :@
Maar wat als je nu denkt: ik wil geen pijnbestrijding en je komt er tijdens de bevalling achter dat je het wel wil?
Ga je trouwens thuis of in het zkh bevallen? Want dat scheelt verkassen mocht je ineens wel willen ;)
  donderdag 1 september 2011 @ 20:44:10 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101461572
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:42 schreef Natemelie het volgende:
Ben er zelf ook erg blij mee! Had niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn! :D

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat de spanning aanwezig is :) Ik ben nu zelfs nog bang dat als ik naar de wc gaa mn periode is gekomen :S
Die angst heb ik tot 20 weken gehad denk ik... in ieder geval vrij lang!
pi_101461646
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:42 schreef Susie het volgende:
Wanneer komt er van jou eens een foto-tje Nirak?? Ben natuurlijk reuze benieuwd naar jouw buik! :P
Ik had al een buik voordat ik zwanger was, nu issie alleen groter ;)
En ik haaaaaaaat foto's, van mezelf. Dus ook van m'n buik zijn er nog geen gemaakt.. Maar volgende week ben ik getuige bij het huwelijk van m'n bff, dus dan moet ik er geloof ik wel aan geloven. Ze hebben zelfs de fotografe al geinstrueerd dat ik een hekel heb aan foto's. Dus ben benieuwd hoe ze dat op gaat lossen :')
  donderdag 1 september 2011 @ 20:46:25 #110
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101461673
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:43 schreef Nirak het volgende:

[..]

Maar wat als je nu denkt: ik wil geen pijnbestrijding en je komt er tijdens de bevalling achter dat je het wel wil?
Ga je trouwens thuis of in het zkh bevallen? Want dat scheelt verkassen mocht je ineens wel willen ;)
De bedoeling is thuis, maar ja, je weet het nooit he? Ik neem aan dat je dan uiteindelijk toch wel iets tegen de pijn kan krijgen? Het gaat er geloof ik meer om welk soort je zou willen, om dat alvast aan te geven. Maar ik ben natuurlijk een bikkel, heb dat heul niet nodig :+ ben nog gewoon in ontkenning dat ik straks toch echt moet gaan bevallen....
pi_101461674
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:44 schreef Susie het volgende:

[..]

Die angst heb ik tot 20 weken gehad denk ik... in ieder geval vrij lang!
Gelukkig niet de enige dan! :)
Het is allemaal nog zo pril, maar ook gelijk zo spannend.. Nog geen idee wat er allemaal op me af gaat komen :)
pi_101461675
quote:

Kan me voorstellen! tot de eerste echo vond ik het ook erg eng, en daarna tot 16 weken tot ik haar kon voelen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101461751
quote:

Heel normaal hoor, die angst. En als je net als ik wat gaat vloeien in die eerste 16 weken, dan helpt dat niet echt mee zeg maar :')

Maar alleen maar tof dat het zo snel raak is! Er zijn er zoveel die hemel en aarde moeten bewegen om zwanger te geraken.
  donderdag 1 september 2011 @ 20:48:12 #114
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101461761
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:45 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ik had al een buik voordat ik zwanger was, nu issie alleen groter ;)
En ik haaaaaaaat foto's, van mezelf. Dus ook van m'n buik zijn er nog geen gemaakt.. Maar volgende week ben ik getuige bij het huwelijk van m'n bff, dus dan moet ik er geloof ik wel aan geloven. Ze hebben zelfs de fotografe al geinstrueerd dat ik een hekel heb aan foto's. Dus ben benieuwd hoe ze dat op gaat lossen :')
Ik vind foto's van mezelf ook niet leuk, maar hier plaats ik toch alleen foto's zonder hoofd! _O- Dan kan er niet veel mis gaan he? :P
pi_101461783
Natemelie gefeliciteerd!

We hebben wel nagedacht over een bevalplan, maar we vonden het niet nodig. Het is de vorige keer zonder plan ook goed gegaan. toen is er trouwens niet naar gevraagd van te voren
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_101461825
Pijnbestrijding had ik in principe ook op nee gezet. Tenzij nodig.. Tijdens de weeen begon ik echter te hyperventileren, en werd ik elke wee-serie wit voor mijn ogen. De oplossing was: naar het ziekenhuis en pijnstilling. Alleen toen ik daar eenmaal was(dik uur, weeenstorm en 5cm later) had ik al 8+cm, dus mocht ik de pijnstilling niet meer. Daarna ging het ook heel vlot. Dus mijn plan ging goed.
Jammer van de volledige narcose bij het hechten achteraf :P
pi_101461830
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:48 schreef Nirak het volgende:

[..]

Heel normaal hoor, die angst. En als je net als ik wat gaat vloeien in die eerste 16 weken, dan helpt dat niet echt mee zeg maar :')

Maar alleen maar tof dat het zo snel raak is! Er zijn er zoveel die hemel en aarde moeten bewegen om zwanger te geraken.
Dat is ook zo, daarom geloof ik het ook nog niet ;)
pi_101462459
quote:

Zag net je andere topic maar die is verwijderd.
Gefeliciteerd met 2 streepjes!

Heb ongeveer dezelfde sympt als jou, ben nu 4.6 week zwanger.
Morgen week 5 *O* haha

Heb nu buikgriep, en eerst was ik bang (door die enorme kramp) dat het een mk zou worden pff..
Maar dat bang zijn dat de periode nog komt ken ik wel, soms voelt t zo maar dan komt er (gelukkig!) niks
pi_101462720
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:00 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Zag net je andere topic maar die is verwijderd.
Gefeliciteerd met 2 streepjes!

Heb ongeveer dezelfde sympt als jou, ben nu 4.6 week zwanger.
Morgen week 5 *O* haha

Heb nu buikgriep, en eerst was ik bang (door die enorme kramp) dat het een mk zou worden pff..
Maar dat bang zijn dat de periode nog komt ken ik wel, soms voelt t zo maar dan komt er (gelukkig!) niks
Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd natuurlijk! :)

Oei das wel vervelend idd! Als je maar genoeg blijft drinken!
  donderdag 1 september 2011 @ 21:07:05 #120
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101462851
Zoe23 ook gefeliciteerd!
pi_101463220
Bedankt! :)

Ja idd daar probeer ik om te denken, dat gaat nu gelukkig goed.
(paar weken geleden erg ziek gwst)

Ik blijf nog even in het 2streepjes topic, maar wilde even op natemelie reageren

:*
pi_101465022
Linda :*
Heel heel veel succes morgen!! Het gaat goed komen en ik hoop dat alles vlotjes en voorspoedig zal verlopen. Ook dat Lotte zich morgen weer wat beter voelt.
Morgen of uiterlijk overmorgen heb je gewoon je nieuwbakken ukkie in je armen O+

Protocol is 41 weken in het ziekenhuis. Ze vinden 42 weken niks toevoegen, meestal eerder problemen opleveren. Ik zit natuurlijk niet te wachten op een inleiding, maar ik loop ook liever niet langer dan dat. Als ik haar goed heb begrepen wordt er met de volgende controle een principe afspraak gemaakt voor ctg's en een inleiding. Ik hoop dat ze de volgende keer wel een strippoging kunnen doen.
Ik hoop stiekem gewoon dat het natuurlijk begint, zou dat echt een keertje willen meemaken, toch erg benieuwd hoe dat is.

Dus we zien wel :)
Ik heb weer frisse moed en m'n ouders en schoonouders en vrienden zijn zo lief in het bijspringen met hulp en opvang voor Mette. We hebben de komende 2 weken helemaal gecovered, dus ik kan gewoon rustig aandoen.

Geboorteplan heb ik niet. Mijn lief weet alles, ging de vorige keer super, dus hij is mijn klankbord.

Natemelie en Zoe23 gefeliciteerd *O*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  donderdag 1 september 2011 @ 22:20:56 #123
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101468054
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 07:38 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nee ben bij Ohra!
ik heb deze
[ afbeelding ]

T_A_P hoop dat je lekker heb kunnen slapen :)
Hier is die van mij, die oranje, niet zo goed te zien, foto wat te klein geupload :@
Maar dan heb je een idee ;)

Jeej Linda dat ze dat niet gemerkt hebben. Kan me voorstellen dat dat koud op je dag komt vallen.
Maar morgen heb je dan wel je baby O+
Ik hoop voor je dat alles voorspoedig gaat.

Kyara leuke kinderwagen ^O^ en dan willen we straks foto's van de babykamer *O*

Natemelie en Zoe23 gefeliciteerd *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_101469311
Nouja..ze hebben het wel gemerkt in zoverre dat ik de test moest doen...maar de gyn zei dat de waardes ok waren en het ziekenhuis vind dus van niet... Ik snap het alleen niet. Als ik online zoek zie ik waardes:
Nuchter = 90, na 1 uur= 180 en na 2uur=150 (allemaal maximale waardes). Mijn waardes waren 97,78,98... dus alleen de eerste was wat verhoogd... Misschien de middelste juist te laag ofzo? Morgen nog eens navragen. Moet me om 9u melden
Lotte!
Noah!
pi_101469453
Linda, veel succes morgen! :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101470656
Linda, wat spannend! Heel veel succes morgen! :*

Wickie! Bijna!! O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_101471493
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:49 schreef Kyara het volgende:
De mutsy transporter, in mist grey.

deze:
[ afbeelding ]
Met een extra setje rubber wielen voor meer grip. Kan ie wat sneller de bocht door.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_101478447
Linda, heel veel succes vandaag. Is Lotte een beetje opgeknapt?

Hopelijk heb je straks snel je kleine in je armen :*
pi_101478463
Succes vandaag Linda!

Welkom Natemelie!

En meldt, maar weinig te melden. Ja, kut geslapen, kindje van de buren (anderhalf) zette het op een janken vannacht en hield pas na 3 kwartier op... Beetje jammer.
Tralalalaaa
  vrijdag 2 september 2011 @ 08:10:03 #130
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101478540
Welkom Natemelie! Geniet van je zwangerschap...

Linda heel erg veel succes vandaag, zet 'm op meid! *O*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 2 september 2011 @ 08:13:00 #131
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101478571
Linda, succes vandaag *O*.
Natemelie, welkom! En proficiat!
  vrijdag 2 september 2011 @ 08:14:16 #132
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101478584
Zet em op, Linda! Ik hoop dat Lotte opgeknapt is en dat alles voorspoedig verloopt :*

Natamelie, welkom :)

[ Bericht 89% gewijzigd door RockabeIIa op 02-09-2011 08:20:36 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 2 september 2011 @ 08:24:59 #133
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_101478671
Linda s6 vandaag!!!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 2 september 2011 @ 08:45:55 #134
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101478870
Linda, succes! ^O^
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_101478887
Een O+ voor linda vandaag, want het gaat je gewoon lukken *O*
  vrijdag 2 september 2011 @ 08:53:40 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_101478976
Och lieve Linda wat een domper zo..!
Heel veel succes vandaag! :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_101479010
Linda succes!

Ik ben vandaag 29 weken zwanger. 30e week alweer! Nog maar minder dan 10 te gaan *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 2 september 2011 @ 09:08:19 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_101479216
Gefeliciteerd Natemelie & welkom!
Zoe, ook gefeliciteerd!

Linda heel veel succes vandaag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 02-09-2011 09:46:14 (a=e) ]
pi_101479331
Meld... vandaag 37 weken... en zwaar verkouden :'(

Voor de nieuwe zwangere proficiat...

nu even verder bijlezen...
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_101479399
Ik meld me ook gewoon :D

Mn buik doet pijn en te vaak harde buiken, dit met 36 weken en 4 dagen..
Ik begin wel een stress gevoel te krijgen (heb ik alles al, het huis moet nog echt opgeruimd worden (bende) en..en..en..)

Vlindur spannend! nog 10 weekjes!
De pas zwangere, geniet ervan!

Linda heel veel succes vandaag
pi_101479528
spannend hé die laatste weken sandous.. nog welkom hé

Linda knuffel wat een domper gisteren.. maar vandaag véél succes ^O^

Wickie nog max. 2 weken.. is ook aan het korten hé...

Hier is de protocol, max. 10 dagen overtijd... en toch heb ik met Xandy 11 dagen overtijd gelopen...
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_101479669
Linda, heel veel succes vandaag!! Hopelijk gaat het lekker vlot en valt het allemaal mee met de diabetes. Ook hoop ik dat het vandaag alweer beter gaat met Lotte :*

Vlindur *O* wat gaat het toch hard zeg!

Ik heb gewoon 6 uur geslapen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D
Heb er al een hele ochtend opzitten, dochterlief naar kdv gebracht en maar gelijk goed boodschappen gedaan. Ik hoef de deur niet meer uit vandaag. Dus ik ben weer in de hangmodus op bed gegaan met ham kaas croissantjes mmmm, genietend van licht krampende harde buiken :)
pi_101479687
Ze willen me hier dit keer gelukkig niet overtijd laten lopen. Dinsdag hebben we een eerste strippoging. Dan ben ik 38 weken en een paar dagen. Denk niet dat het veel zal helpen maar ze willen ivm vage termijnbepaling toch even kijken wat ze kunnen doen.
Tis alleen beetje verrot dat juist nu mijn lief zo veel moet werken omdat hij de functie van zijn leidinggevende over moet nemen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_101479878
Linda, succes vandaag! *O*
Ik hoop dat alles goed gaat met Lotte, en dat je bevalling voorspoedig verloopt :*

Ik kreeg (toen ik nog bij de vk liep) te horen dat ze 'tegenwoordig' in principe niemand tot 42 weken laten lopen. Toen zei ik al dat dan wel een erg recente beslissing geweest moest zijn, want 2 jaar geleden ben ik nog met 42wk ingeleid :+ Al heb ik deze keer alvast besloten met de gyn te overleggen dat we dat dus niet nog een keer gaan doen, zo ver overtijd lopen. Als het even kan helemaal niet zelfs. De combinatie zw.sch.diabetes en bekkeninstabiliteit vind ik niet zo'n succesformule voor overtijd lopen eigenlijk. Ben benieuwd wat ie ervan zegt..
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_101480325
Linda, heel veel succes! :% :% *O* *O*
pi_101481040
oh Linda heeeeeeeeeel veel succes! Ik hoop zo dat je je knullie-met-mooie-naam vandaag vast mag houden O+
pi_101481148
dan wil ik nog even jompelen voor mijn verschrikkelijk fantastische zwangerschap O+ echt appeltje, eitje hier itt bij die van Elin, die was niet verschrikkelijk maar zo rond deze termijn lag ik dus wel constant al met voorweeen en ontsluiting.. blaasontstekingen en bekkenhorror..

en nu word ik wakker en vergeet ik zomaar dat er en buik op zit :D ik loop nog steeds kilometers sinds mn 'trek eens aan mn been vriendje methode', en zelfs mn maagzuur is minder :)
Al moet ik bekennen dat we natuurlijk wel verschrikkelijk in de stress zaten tijdens elins zwangerschap (omdat mijn vriend toen kanker had en we niet zeker wisten of t goed zou komen oid)
anyway, ik ben hier zo gelukkig mee, nu nog een voorspoedige bevalling en mischien wil ik dan nog wel een derde :P
pi_101481362
Kleurdoos, heerlijk zeg! Ik denk dat het voor de bevalling alvast veel scheelt of je er relaxed ingaat. Ik ben het Hypnobirthing ebook aan het lezen. Is het te merken? :+

Wickie, zou het dan stiekem toch een beetje weeënactiviteit zijn? *O* Oh en nu moet ik ook ham-kaascroissantjes gaan halen }:|

Nieuwe zwangeren en ex-lurker, welkom *O*
pi_101481391
Idd! alleen nu nog even omdraaien uit die stuit!
pi_101481444
Heerlijk, KD!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_101481675
Wat een heerlijk KaDootje! Ik wens je die geweldige bevalling!

En Linda, lieve mama, heel veel succes vandaag!! O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_101481680
gisteren rende ik zelfs heen en weer zonder last (de reden was wat jammer :') ) met bakjes water, spinnen van mijn fiets gooien :')
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:00:18 #153
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_101481695
Linda ik duim voor je!!!!!!
KD wat fijn dat het nu nog lekkerder loopt allemaal!!!!
Zoe23 gefeliciteerd!!!! En nathamelie :W Jou heb ik al irl gefeliciteerd (welkom bij de fokkers)

En nu weet ik ook meteen weer waarom ik hier zo weinig lees, rammel gewoon teveel (maar moet nog minstens 3 jaar geduld hebben voor een 3e bespreekbaar wordt)

En ook een dikke knuf voor alle andere mama's natuurlijk!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:01:04 #154
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_101481723
KD, wat heerlijk voor je dat het nu zo goed verloopt :).
pi_101481766
Hahaha ja JJ, ben je nu alweer zo aan de rammel??
pi_101481881
Fijn KD! Ik kijk uit naar de dag dat ik weer pijnloos kan lopen. Want als redelijk fanatieke wandelfamilie is t wel balen als dat niet meer gaat..

Nu snel naar zkh, eerst echo en dan ff centrum in om daarna weer terug te gaan voor t oordeel van de gyn..

:W
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:08:08 #157
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_101481916
Ja echt! Ik heb gewoon superrelaxte zwangerschappen en ook redelijk makkelijke kindjes (over de bevallingen gaan we het maar niet hebben) en dan ook nog allemaal pasgeboren baby's en hoog- en nieuwe zwangeren om me heen. Is niet bevorderlijk kan ik zeggen. Jij geen last van?

Ik weet heus wel dat ik zwaar overspannen zou worden bij 3 kinderen onder de 4 jaar hoor! Maar dat is het verstand, gevoel zegt iets heel anders
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_101482248
Nee gek genoeg niet, bij Lena verlangde ik er rond deze tijd alweer naar die hele periode nog een keer, maar we zijn eigenlijk amen gewoon heel duidelijk over 2 is geweldig en compleet voor ons. En ik realiseer met heel goed dat ik altijd blijf genieten van en verlangen naar al die kleine versheidjes om me heen, maar dat gevoel zou ik na 10 kinderen nóg hebben volgens mij ;)
Ik snuffel gewoon heerlijk aan andermans kindjes ;)

(en wie weet ben ik over 2 jaar ziekelijk aan het rammelen en zijn mijn hersens dusdanig overgenomen dat ik niet meer in staat ben om te denken zoals ik nu doen :') maar dat zien we dan wel weer... we realiseren ons daarom allebei ook wel dat het nu nog te vroeg is voor definiteve anticonceptie, ondanks dat de wens voor een 3e kindje er bij ons allebei niet is)
pi_101482641
Jemig, KD, ik wist helemaal niet dat de kankerkwestie juist tijdens je zwangerschap van Elin speelde. Wat moet dat een bizarre periode voor jullie zijn geweest. Fijn om te lezen hoe het nu gaat en dat je grootste zorgen zijn welk pakje vandaag voor Polle te kopen. :+

Linda, ik denk aan je! Ik hoop dat Lotte vandaag toch naar de opvang kon zodat je lief met je mee is.
pi_101482712
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:18 schreef Poppedein het volgende:
Nee gek genoeg niet, bij Lena verlangde ik er rond deze tijd alweer naar die hele periode nog een keer, maar we zijn eigenlijk amen gewoon heel duidelijk over 2 is geweldig en compleet voor ons. En ik realiseer met heel goed dat ik altijd blijf genieten van en verlangen naar al die kleine versheidjes om me heen, maar dat gevoel zou ik na 10 kinderen nóg hebben volgens mij ;)

(en wie weet ben ik over 2 jaar ziekelijk aan het rammelen en zijn mijn hersens dusdanig overgenomen dat ik niet meer in staat ben om te denken zoals ik nu doen :') maar dat zien we dan wel weer... we realiseren ons daarom allebei ook wel dat het nu nog te vroeg is voor definiteve anticonceptie, ondanks dat de wens voor een 3e kindje er bij ons allebei niet is)
Ik kan dit helemaal onderschrijven.
  vrijdag 2 september 2011 @ 11:36:09 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101482800
Wij willen denk ik ooit nog een tweede, maar het liefst sla ik zwangerschap en bevalling over. Zwanger zijn vond ik niet leuk, ondanks dat ik een heel makkelijke had. Geen seconde misselijk geweest, geen bekkenklachten, geen maagzuur, geen aambeien, spataren of wat dan ook. Hooguit wat moe. De bevalling was hel, maar ik had vrij veel pech en dat gebeurt vaak niet nog een keer, aldus de gyn. Bovendien komt de tweede vaak wat makkelijker. Het lijkt me wel lastig, twee kleintjes tegelijk verzorgen. Toch willen we niet te lang wachten mochten we een tweede willen, ook vanwege onze leeftijd. Ik ben 33 en man 37. Als het even kan wil ik bevallen voor de risicogrens van 36 jaar.
pi_101482883
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, KD, ik wist helemaal niet dat de kankerkwestie juist tijdens je zwangerschap van Elin speelde. Wat moet dat een bizarre periode voor jullie zijn geweest. Fijn om te lezen hoe het nu gaat en dat je grootste zorgen zijn welk pakje vandaag voor Polle te kopen. :+

Linda, ik denk aan je! Ik hoop dat Lotte vandaag toch naar de opvang kon zodat je lief met je mee is.
juhp, hij had zijn operatie op de dag dat ik de 20 weken echo had :') was allemaal niet zo'n beste planning. 1 voordeel zat er wel aan, hij kon de eerste tijd lekker bij ons thuis zijn :)
pi_101482888
Misschien is dit wel een nuttig topic voor je, Aventura: En dan heb je er twee! (Of drie, of vier, of...) deel 2

Ik vond het heerlijk om er 2 zo snel achter elkaar te hebben.
pi_101482923
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

juhp, hij had zijn operatie op de dag dat ik de 20 weken echo had :') was allemaal niet zo'n beste planning. 1 voordeel zat er wel aan, hij kon de eerste tijd lekker bij ons thuis zijn :)
Als je dat allemaal samen kunt doorstaan kun je alles aan.

Hoe is het nu met hem?
pi_101482953
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:36 schreef Aventura het volgende:
Wij willen denk ik ooit nog een tweede, maar het liefst sla ik zwangerschap en bevalling over. Zwanger zijn vond ik niet leuk, ondanks dat ik een heel makkelijke had. Geen seconde misselijk geweest, geen bekkenklachten, geen maagzuur, geen aambeien, spataren of wat dan ook. Hooguit wat moe. De bevalling was hel, maar ik had vrij veel pech en dat gebeurt vaak niet nog een keer, aldus de gyn. Bovendien komt de tweede vaak wat makkelijker. Het lijkt me wel lastig, twee kleintjes tegelijk verzorgen. Toch willen we niet te lang wachten mochten we een tweede willen, ook vanwege onze leeftijd. Ik ben 33 en man 37. Als het even kan wil ik bevallen voor de risicogrens van 36 jaar.
o, zwanger zijn vind ik nog steeds niet leuk hoor. jezelf in je kleding proberen te wurmen, buiten adem zijn als je de trap hebt overwonnen, niet voorover kunnen buigen om je veters te strikken. Zo onhandig allemaal, de volgende baby mag wel op mn rug groeien. ze hebben niet voor niets de rugzak uitgevonden en niet de buikzak! ergonomische onzin zo'n zwangerschap :P
pi_101483022
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je dat allemaal samen kunt doorstaan kun je alles aan.

Hoe is het nu met hem?
nou dat vonden wij ook vooral ook omdat we elkaar zo bijzonder lang kenden *oops*
Daarbij moest ik ook nog eens naar de andere kant van t land verhuizen, hoogzwanger, pfrrt dat was best lastig.

Het gaat heel goed met hem, hij is iig kankervrij. heeft wel vaak last van zijn prothese (een harsklomp aan beugeltje die dan zijn gehemelte opvult, dar waar ze de tumor hebben weggesneden) maar dat liever dan kanker zeg maar ;)
pi_101483195
Ik lees dit allemaal voor het eerst! Je zou er zo te horen een Rtl4-woensdagavondfilm over kunnen maken.

Nou ja, zo vanzelfsprekend is het niet dat je door samen zware tijden mee te maken ook samen sterker staat. Ik ben stiekem ook wel benieuwd hoe het scheidingspercentage tijdens de eerste levensjaren van de kinderen zich verhoudt tot scheidingspercentages bij kinderlozen en ouders van oudere kinderen.

Fijn dat hij kankervrij is! Ik moet er niet aan denken welke angsten je doorstaat met een kleine op komst en alleen al het idee aan het mogelijk niet meemaken van dat alles.
pi_101483281
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees dit allemaal voor het eerst! Je zou er zo te horen een Rtl4-woensdagavondfilm over kunnen maken.

Nou ja, zo vanzelfsprekend is het niet dat je door samen zware tijden mee te maken ook samen sterker staat. Ik ben stiekem ook wel benieuwd hoe het scheidingspercentage tijdens de eerste levensjaren van de kinderen zich verhoudt tot scheidingspercentages bij kinderlozen en ouders van oudere kinderen.

Fijn dat hij kankervrij is! Ik moet er niet aan denken welke angsten je doorstaat met een kleine op komst en alleen al het idee aan het mogelijk niet meemaken van dat alles.
estafettetopic (dakota) :)
maar idd, op dat moment moet je wel, maar het is echt doodeng om te horen dat je kanker hebt, of je kersverse vriend kanker heeft terwijl jij op de helft van je zwangerschap zit :)! maaarrrr eind goed al goed en we zijn gelukkig saampjes, ook al praat ie nu als een kakker :P
pi_101483389
en oh wauw :') ik ben net de slijmprop verloren (ZIE JE DAT BJ?) en verder geen gerommel ofzo hoor. Gisteren een heel end gefietst dus dat zal wel de boosdoener zijn geweest
pi_101483397
Jij laat vast ook geen mogelijkheid onbenut om hem aan dat laatste te herinneren. O+
pi_101483420
KD *O* voor een totaal andere zwangerschap deze keer!

En even een *O* voor mezelf want ik heb net nog even heerlijk liggen slapen.

Over een 2de, qua planning is dat rationeel besloten. Deels ook de beslissing voor een 2de. En het eerste jaar wilde ik echt niet nogmaals. Maar dat sloeg compleet om naar Mette's eerste verjaardag. Ik denk omdat ik toen pas alles kon afsluiten en alles een plekje had gegeven (jeetje dat klinkt best dramatsch, maar dat viel wel mee hoor). En Aventura een 2de zwangerschap is zo ontzettend anders in beleving voor jezelf. Het ging deze keer zo snel, zoveel relaxter tegenover het zwanger zijn zelf. En hoe zwaar het ook is met Dreumes, ze trekt je er wel doorheen, het geeft veel afleiding. En bevallen.. ja ach.. was de vorige keer een hel en dat zal nu vast ook wel weer zo worden. Tis maar even.
pi_101483505
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:57 schreef Claudia_x het volgende:
Jij laat vast ook geen mogelijkheid onbenut om hem aan dat laatste te herinneren. O+
gheheheh nee : soms vraag ik of ie iets wil herhalen omdat t zo leuk klinkt zo klinkt als SJO
pi_101483738
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:18 schreef Poppedein het volgende:

doe over een jaar of 4 dan, kunnen we weer samen O+ :D

linda heel veel succes! zet hem op :%
:)
pi_101484647
Al nieuws van Linda?
KD fijn dat deze zw beter verloopt maar waarom moest je gisteren fietsen?

Hier ging er geen kat in de box toen ean er nog niet was. En toen ze een paar weken thuis kwamen hadden ze het ineens door. Ook werd toen de kw interessant en het kamertje nog veel interessanter. En nu is vooral de doomoo heel erg in trek

En we hebben zwart, rood en wit en kw in bruin. Ik word soms wel eens gek van die haren overal al ben ik wel heel dol op mijn katten
pi_101484889
tandarts :+
pi_101484918
Is fietsen raar dan als je zwanger bent? Ik ga nog elke dag een stuk fietsen met Leander. Of na de winkel. Soms gaat het niet lekker maar ja soms geen keus..
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_101484981
Vandaag nog gefietst, gisteren ook. En vandaag ging het best ok weer eigenlijk en dat met 39 weken :)
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:56:18 #178
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101485087
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 11:56 schreef Kleurdoos het volgende:
en oh wauw :') ik ben net de slijmprop verloren (ZIE JE DAT BJ?) en verder geen gerommel ofzo hoor. Gisteren een heel end gefietst dus dat zal wel de boosdoener zijn geweest
hahaaaaa pas op hoor; straks ga je bevallen binnen 4 uur :+ :+ :+ :+ :+ *)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101485091
ik ook hoor, fiets elke dag maar gisteren een uur ofzo
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:57:44 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101485125
en, ff kort, want 1 hand ivm bv ;)

linda *O* *O* *O* zet hem op!!!!!!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101485160
Och Linda, ik lees nu pas wat je gisteren te horen hebt gekregen. Hopelijk valt het vandaag allemaal mee en gaat de bevalling voorspoedig. Ik hoop echt dat Lotte is opgeknapt vandaag...

Wickie, fijn dat je een uiterste datum hebt. Ik duim voor je mee dat het vanzelf mag beginnen dit keer.

KD, nu al je slijmprop kwijt :o...

Ik was net in het ziekenhuis voor mijn LAATSTE controle! Alles was prima. Volgende week de keizersnede... Begin het nu echt heel spannend te vinden.
pi_101485445
KD slijmprop :o

Ik was m bij mn dochter vrijdag kwijt, en 30 uur later was ze er :D
pi_101485641
bij elin ook met 34 wk hoor :) blijkbaar ben ik een snelle slijmer
pi_101486729
Slijmerd :+
pi_101486792
mn nickname veranderen in sleurslak
pi_101486952
Hehehe, op de fiets je slijmprop kwijtraken en dat dan de meneer die achter je fiets roept: "hey, je bent iets verloren"

Oh, ik moet telkens even nadenken wat er nou was vandaag. Iedereen hier noemt mijn naam namelijk. Oproepje aan alle zwangeren: doe geen naam voor je kind in de top 10. Kind krijgt er later paranoia van :+
pi_101487164
ik vertik t ook echt om je octopussy te noemen.
tering wat zal jij een bevalling hebben met je 8 dozen :') :P
pi_101487204
Laatste 3 posts, met speciale vermelding voor de laatste :D _O-
pi_101487267
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

doe over een jaar of 4 dan, kunnen we weer samen O+ :D

linda heel veel succes! zet hem op :%
Ohhh ja O+ en dan met een maand of 3-4 verschil, doe jij de mijnese en ik de jouwese O+
pi_101487628
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:57 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Ohhh ja O+ en dan met een maand of 3-4 verschil, doe jij de mijnese en ik de jouwese O+
lijkt me geweldig O+
:)
pi_101487675
Ik rammel al sinds Zoë geboren is ondanks een kut zwangerschap :')
Van de week zegt mijn man: Kom we gaan een broertje of zusje maken voor Zoë.
Enige wat ik kon denken was: Ik zou willen dat het kon :')

Ik wil er nog eentje. Maar dan wel zo makkelijk als deze :')

KD wij hadden zo'n geval 2 weken voor we gingen trouwen. (Mei 2006). Ze vonden een bult in het spierweefsel van manlief in zijn rug. Toen we terug kwamen van huwelijksreis is hij geopereerd er aan. We hebben in de 2 weken er voor nog van alles geregeld voor ons trouwen. Dingen die we eigenlijk wilde besparen qua geld. Nu hebben we er een feest van gemaakt alsof het onze laatste kon zijn.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101491877
nog geen nieuws van Linda? :%

En nog even een *O* voor KD! wel een heftig verhaal trouwens, ben blij dat alles nu goed gaat en jullie onbezorgd zwanger kunnen zijn :*
pi_101492731
Lieve Linda, heel, heel veel succes vandaag *O* ... wat rot dat het allemaal zo anders loopt dan je gehoopt/verwacht had... beterschap met de kleine meid... hopelijk is ze inmiddels weer wat opgeknapt! :*

Jemig KD, wat een heftige tijd hebben jullie dan achter de rug...! En wat klink je toch altijd opgewekt en positief.. knap, hoor! _O_ :*
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_101494060
Ik heb ook wel bewondering voor die positiviteit van KD, wat een verhaal!!

Ik heb een kennis die gisteren bevallen is en ik moest een beetje heel erg :') doen toen ik de naam las... Even onder een spoiler want je weet maar nooit...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tralalalaaa
pi_101494284
Oef Tap, tja, die namen roepen nou eenmaal bepaalde associaties op.... Ook niet mijn smaak.... :N
pi_101494780
TAP, in exact dezelfde categorie heb ik een nichtje en neefje (gelukkig uit familie v wederhelft :P ) genaamd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en jeumig KD, nooit geweten dat jouw vriend zo ziek is geweest tijdens je eerste zwangerschap.Poeh, zwaar zeg.
Ik vind jou ook altijd zo'n positief mens, maar na dit gelezen te hebben al helemaal. Jij klaagt/zeurt echt nooit hier :*
En de slijmprop nu al verloren :o bij mij volgde daarop direct heftige weeen

Linda, zet 'm op, succes!! Maar hopelijk heb jij allang je knul in je armen O+
Hoop dat Lotte niet zieker is geworden?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_101495862
Nou TaP, ons manneke heet vooralsnog Sjovannie. De gyn heeft nog gekscherend gevraagd of ze ons andere suggesties mocht geven :')
Maar idd, wij maakten, en maken nog, volop grappen over de naam. Er zijn allerhande suggesties voorbij gekomen: cherenety, giovanka, wesly en mijn pap noemde hem de eerste 20 weken cherrovannie (mix van sjovannie en cherenety omdat we t nog niet wisten).
Maar de echte naam is anders, wij wonen nml aan de "goede" kant van het spoor :')

Owja, vandaag goedgekeurd door de gyn, groei ligt op schema, alleen omtrek hoofdje is 3 mm meer dan gemiddeld (dus heel slim kind ;))
Zal eens kijken of ik een foto van de 3d foto gemaakt krijg. Want die enorme neus die daarop staat heeft ie van zn vader :')
pi_101496991
De foto met neus (van zn vader)

pi_101497547
Over die namen, de beste vriendin van mijn zusje heet Danitsja (broer D jordy en zusje D uneska) Ook op en top Hollands. Van die beste vriendin weet ik niet beter, dus vind het niet zo'n rare naam, maar hij komt idd niet heel veel voor en doet voorkomen alsof ze een mooi bruin tintje heeft.

Overigens heb ik een nichtje K ensi (vernoemd naar een aapje in een documentaire die mijn nicht tijdens haar zwangerschap zat te kijken. Het is Swahilisch voor 'verborgen schat') Daar kon ik nog mee uit de voeten.
Prompt noemt een andere nicht van mij haar dochter P enoeh (broer heet gewoon G ijs). Als ik het goed heb is ze vernoemd naar de geboorteplaats van haar overgrootoma, ergens in Indonesië.
Beide nichtjes zijn ook op en top Hollands.
pi_101498176
Nirak O+

enne je hebt hier toch ook een djulian en djennifer? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')