Niet alleen de schoenen.. Men waste zich niet.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:24 schreef Samzz het volgende:
Ik zou echt niet in de middeleeuwen willen leven... De schoenen waren zó lelijk.
Ja, en 2500 jaar geleden was Griekenland het centrum van kennis (en macht dus ook) en was dat het centrum van de wereld. 2500 jaar geleden bestond Nederland niet eens. Op die manier moet je dan ook niet verbanden leggen. Griekenland is inmiddels corrupt en indirect democratisch.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
En ondertussen is Griekenland zo goed als failliet en heeft Nederland nog een relatief gezonde economie.
Whahaquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:24 schreef WickedTunes het volgende:
This just in: Zelfs Lady GaGa is fan![]()
[ afbeelding ]
Ben je gek, komt hélemaal terug dit najaar.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:24 schreef Samzz het volgende:
Ik zou echt niet in de middeleeuwen willen leven... De schoenen waren zó lelijk.
whahahahahahahahaquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:24 schreef WickedTunes het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:24 schreef WickedTunes het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, maar dan is er wel meteen iemand bij om daar op te reageren en zullen de debatten langer duren dan 2 minuten.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:24 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Ook in een directe democratie kun je prima inspelen op onderbuikgevoelens. Of zelf onderbuikgevoelens creëren.
Da's niet waar.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:25 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Niet alleen de schoenen.. Men waste zich niet.
Klopt. Maar ik denk dat die terugval er sowieso was gekomen, en dan liever in een tijd dat ik niet leefdequote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:23 schreef Bellatrix het volgende:
In heel veel dingen waren de Grieken en Romeinen toentertijd verder dan wij nu. Maar toen kwamen de Middeleeuwen en vielen we terug.
En zoiets moet je definiëren in het ontwerp van een bestuursvorm. Je zou bv. opleidingseisen kunnen stellen, ik noem maar wat. Op dit moment kan zelfs een zwerver een partij beginnen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:22 schreef ValHallen het volgende:
En wie bepalen dan wie zich aantoonbaar verdienstelijk hebben gemaakt?
Het gevaar is dat er een soort aristocratie ontstaat waar slechts een enkeling tot de happy few horen die iets mogen zeggen. Het is vooral een kwestie van goede definities maken. Noch een zuiver meritocratie noch democratie zijn perfect. De kunst is het vinden van een gulden middenweg waar verschillende partijen elkaar controleren.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:22 schreef 92Merel het volgende:
Is dit niet heel makkelijk corrupt te maken?
Zo zie je maar, niks goeds geworden van dat land.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:25 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja, en 2500 jaar geleden was Griekenland het centrum van kennis (en macht dus ook) en was dat het centrum van de wereld. 2500 jaar geleden bestond Nederland niet eens. Op die manier moet je dan ook niet verbanden leggen. Griekenland is inmiddels corrupt en indirect democratisch.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:24 schreef Samzz het volgende:
Daarvoor is het internet, maar ik ben er nog mee bezig. Het is al een keer bedacht, naar ik weet. Ben op zoek naar het artikel en ja, er zijn verschillende manieren mogelijk om zo'n twitterdemocratie uit te voeren. Even kijken of ik mijn stuk nog kan vinden.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De Grieken zijn ook de uitvinders van de democratie. Maar ik vrees dat het onwerkbaar wordt om alle inwoners van een land hun zegje te laten doen d.m.v. een volksvergadering.
Romeinen waren nog net iets machtiger hoorquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:25 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja, en 2500 jaar geleden was Griekenland het centrum van kennis (en macht dus ook) en was dat het centrum van de wereld. 2500 jaar geleden bestond Nederland niet eens. Op die manier moet je dan ook niet verbanden leggen. Griekenland is inmiddels corrupt en indirect democratisch.
Weetje hoe dat komt?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zo zie je maar, niks goeds geworden van dat land.
Klopt, maar waar kwamen Plato, Aristoteles en Socrates vandaan? Bovendien, waar baseerde de Romeinen zich op?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:28 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Romeinen waren nog net iets machtiger hoor
Er was een koningin die "overdreven proper genoemd werd omdat ze MAARLIEFST 2x per jaar in bad ging.quote:
Ja, hoor. Dat weet ik.quote:
Dus een beetje met oligarchische elementen erin verwerkt?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En zoiets moet je definiëren in het ontwerp van een bestuursvorm. Je zou bv. opleidingseisen kunnen stellen, ik noem maar wat. Op dit moment kan zelfs een zwerver een partij beginnen.
[..]
Het gevaar is dat er een soort aristocratie ontstaat waar slechts een enkeling tot de happy few horen die iets mogen zeggen. Het is vooral een kwestie van goede definities maken. Noch een zuiver meritocratie noch democratie zijn perfect. De kunst is het vinden van een gulden middenweg waar verschillende partijen elkaar controleren.
Zoiets had ik ook uitgedacht, maar dan stemmen met DigIDquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:27 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Daarvoor is het internet, maar ik ben er nog mee bezig. Het is al een keer bedacht, naar ik weet. Ben op zoek naar het artikel en ja, er zijn verschillende manieren mogelijk om zo'n twitterdemocratie uit te voeren. Even kijken of ik mijn stuk nog kan vinden.
SPOILER: stuk over twitterdemocratie van mijOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wut?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:29 schreef mr-green het volgende:
oja zal ik ook gewoon Heloef zijn nummer er doorheen doen?
De elite waste zich dus gewoonquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Er was een koningin die "overdreven proper genoemd werd omdat ze MAARLIEFST 2x per jaar in bad ging.
Boeren lieten zich voor de winter in hun ondergoed naaien en dat ging pas tegen de lente weer uit.
Daarom moet je daar oplossingen voor vinden. Vroeger kwam je bij elkaar op een plein, nu kan je discussiëren via een forum of via twitter.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, hoor. Dat weet ik.. Maar Griekenland is niet meer wat het was en modellen van vroeger zijn lastig toepasbaar in een wereld zoals het nu is.
Jij weet dat de Grieken bezet waren door de Romeinen? Wegen bouwen > gewauwel over de zin van het leven.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:28 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Klopt, maar waar kwamen Plato, Aristoteles en Socrates vandaan? Bovendien, waar baseerde de Romeinen zich op?
Het gaat niet om kwantiteitquote:
Moet kunnen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:31 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
whehe al dat serieuze gedoe.. en dan kom straks om elf uur
whahaha
Dat neigt naar aristocratie. Het is wel de bedoeling dat iedereen die geboren wordt de kans heeft om president te worden.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:29 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Dus een beetje met oligarchische elementen erin verwerkt?
Eens.quote:
Ja, dat weet ik, maar dat was na Socrates en Plato, die leerschool van Athene was toch echt voor de Romeinse overheersing.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:31 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Jij weet dat de Grieken bezet waren door de Romeinen? Wegen bouwen > gewauwel over de zin van het leven.
thanxquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:30 schreef WickedTunes het volgende:
Deze mix klopt gewoon... lekker hoor!
Ik wacht er anders met smart opquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:31 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
whehe al dat serieuze gedoe.. en dan kom ik straks om elf uur
whahaha
Familie van senor Chang.quote:
Weet ik schatje. Ik ben het punt van de discussie kwijt volgens mijquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:32 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar dat was na Socrates en Plato, die leerschool van Athene was toch echt voor de Romeinse overheersing.
Maar wat is mijn plaat nou? The Pope of Dope?quote:
Al enig idee wat je wilt draaien?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:31 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
whehe al dat serieuze gedoe.. en dan kom ik straks om elf uur
whahaha
Dirty south represent.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:33 schreef heloef het volgende:
[..]
Maar wat is mijn plaat nou? The Pope of Dope?
Niks zeggen! White Lies?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:33 schreef Bellatrix het volgende:
Let's grow old together, and die the same time!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |