quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:16 schreef heloef het volgende:
Gaat het nou nog steeds over politiek?
Tja, dat is meer achteraf geneuzel en het verleden is altijd romantischer dan dat het daadwerkelijk was.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel nu meer dan wanneer ik terug kijk naar vroeger.. Toen ik nog niet bestond en zo
. Er was een periode dat mensen echt voor zichzelf dachten, of iig meer dan nu gebeurt.
Uitleg zou cool zijn.quote:
Ik ben van mening dat dit het failliet van de indirecte democratie betekend. Kijk naar Athene, het beste voorbeeld van een goed democratisch systeem. Men komt naar volksvergaderingen, iedereen is daar bij en de man die het beste spreekt, die wordt gekozen. Ze zijn er echt bij betrokken en iedereen kan zijn vinger opsteken als hij wat wilt zeggen. Tegenwoordig kijken mensen vanuit hun luie stoel naar een systematisch debat, je kan van tevoren eigenlijk al elke dialoog uitschrijven... Dat maakt mensen minder betrokken en bovendien voeren de politici helemaal niet de plannen uit die het volk wilt, om maar even populistisch te spreken.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zie daar het failliet van de democratie.
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:19 schreef 92Merel het volgende:
Goedenavond
Hoe leuk, we kregen vandaag op werk te horen dat ons team (werk bij een schoenenwinkel) per morgen wordt overgeplaatst naar de beste winkel, omdat we zo geweldig verkopen![]()
En nu hebben we dakterras & magazijnmedewerkers !
Nee heur.quote:
Merites = verdiensten. Dus niet jan en alleman verkiesbaar stellen, maar mensen die zich aantoonbaar verdienstelijk gemaakt hebben. Heel kort door de bocht dan hè.quote:
Nee, niet achteraf geneuzel. Gewoon een constatering.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:18 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Tja, dat is meer achteraf geneuzel en het verleden is altijd romantischer dan dat het daadwerkelijk was.
[..]
Uitleg zou cool zijn.
Alsof bij de Grieken alles koek en ei wasquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:20 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat dit het failliet van de indirecte democratie betekend. Kijk naar Athene, het beste voorbeeld van een goed democratisch systeem. Men komt naar volksvergaderingen, iedereen is daar bij en de man die het beste spreekt, die wordt gekozen. Ze zijn er echt bij betrokken en iedereen kan zijn vinger opsteken als hij wat wilt zeggen. Tegenwoordig kijken mensen vanuit hun luie stoel naar een systematisch debat, je kan van tevoren eigenlijk al elke dialoog uitschrijven... Dat maakt mensen minder betrokken en bovendien voeren de politici helemaal niet de plannen uit die het volk wilt, om maar even populistisch te spreken.
En wie bepalen dan wie zich aantoonbaar verdienstelijk hebben gemaakt?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Merites = verdiensten. Dus niet jan en alleman verkiesbaar stellen, maar mensen die zich aantoonbaar verdienstelijk gemaakt hebben. Heel kort door de bocht dan hè.
En ondertussen is Griekenland zo goed als failliet en heeft Nederland nog een relatief gezonde economie.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:20 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat dit het failliet van de indirecte democratie betekend. Kijk naar Athene, het beste voorbeeld van een goed democratisch systeem. Men komt naar volksvergaderingen, iedereen is daar bij en de man die het beste spreekt, die wordt gekozen. Ze zijn er echt bij betrokken en iedereen kan zijn vinger opsteken als hij wat wilt zeggen. Tegenwoordig kijken mensen vanuit hun luie stoel naar een systematisch debat, je kan van tevoren eigenlijk al elke dialoog uitschrijven... Dat maakt mensen minder betrokken en bovendien voeren de politici helemaal niet de plannen uit die het volk wilt, om maar even populistisch te spreken.
Is dit niet heel makkelijk corrupt te maken?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Merites = verdiensten. Dus niet jan en alleman verkiesbaar stellen, maar mensen die zich aantoonbaar verdienstelijk gemaakt hebben. Heel kort door de bocht dan hè.
Niet dan? Afgezien van de minderwaardige posities mocht iedereen stemmen en er werd wat uitgevoerd. Dat systeem is uitgestorven, omdat het direct was en directe verkiezingen met 16 miljoen mensen lijkt me nou niet zo praktisch als je bij elkaar komt op een plein.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:21 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Alsof bij de Grieken alles koek en ei wasDat model is niet voor niets uitgestorven.
De Grieken zijn ook de uitvinders van de democratie. Maar ik vrees dat het onwerkbaar wordt om alle inwoners van een land hun zegje te laten doen d.m.v. een volksvergadering.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:20 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:19 schreef 92Merel het volgende:
Goedenavond
Hoe leuk, we kregen vandaag op werk te horen dat ons team (werk bij een schoenenwinkel) per morgen wordt overgeplaatst naar de beste winkel, omdat we zo geweldig verkopen![]()
En nu hebben we dakterras & magazijnmedewerkers !
Daarvoor zijn ook teveel mensen. Daarom kiezen we afgevaardigden van het volk, die voor ons hun zegje mogen doen. Praktischere vorm van democratie.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De Grieken zijn ook de uitvinders van de democratie. Maar ik vrees dat het onwerkbaar wordt om alle inwoners van een land hun zegje te laten doen d.m.v. een volksvergadering.
Dankjequote:
Ook in een directe democratie kun je prima inspelen op onderbuikgevoelens. Of zelf onderbuikgevoelens creëren.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:23 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Niet dan? Afgezien van de minderwaardige posities mocht iedereen stemmen en er werd wat uitgevoerd. Dat systeem is uitgestorven, omdat het direct was en directe verkiezingen met 16 miljoen mensen lijkt me nou niet zo praktisch als je bij elkaar komt op een plein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |