abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 september 2011 @ 06:14:59 #51
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_101478046
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 01:56 schreef zakstront het volgende:
jezus wat een rant op dit tijdstip...

Chapeau! ^O^
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_101479262
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:44 schreef harry1989 het volgende:

[...]

Als bijv een jongen een vrouw in haar borsten/billen/kruis knijpt en hij daarna ophoudt (omdat het slachtoffer duidelijk aangeeft hier niet van gediend te zijn) is het dan al meteen aanranding? Voorbeeld: Jongen in kroeg raakt borsten van meisje aan waarop zo boos reageert maar jongen gaat niet door. Of Jongen geeft een pets tegen de billen, Jongen betast meisje in kruis >meisje niet van gediend en jongen stopt (eenmalig dus). Allemaal van dit soort dingen. Meisjes en vrouwen doen hier tegenwoordig zo panisch over en stappen gelijk naar de Politie ipv. een geplaatst knietje of een pets in het gezicht te geven.

[...]

Heb je enig idee hoeveel gevolgen het kan hebben voor de dame in kwestie? Nou is de ene dame wat gevoeliger dan de ander, maar ik vind het zo raar dat sommige mannen zoiets hebben van 'dat moet kunnen, wat doe je moeilijk, ik kneep je 'maar' in je tieten/billen' :')

Fuck off, het zijn háár tieten, háár billen, háár erotische zones, daar hoor je weg te blijven zonder uitnodiging. Als je wilt 'aftasten' of het meisje waar je mee staat te babbelen zit te wachten op aanraking begin je bij haar handen en armen. Waarom meteen daar grijpen? :{

Er zijn vrouwen die misbruik maken van het begrip aanranding en dat het soms buitensporig grote gevolgen kan hebben voor mannen ben ik ook met je eens. Maar beter dan dat elke man zijn gang kan gaan en ongestraft anderen in de kruis oid kan grijpen :N Als je je gewoon gedraagt als man gebeurt je weinig.
I lost my glasses again
pi_101481039
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 01:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Jouw quote (met daarin de benadrukking van het woord 'geslacht') slaat nergens op. De tekst in je bron overigens ook.

Bovendien kun je "ongewenste intimiteiten" niet 1:1 vertalen naar "seksuele intimidatie".
Ga dat dan ook bij die site melden. ;)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_101481521
Ik had een stuk tekst getypt om duidelijk te maken wat de verschillen zijn tussen ongewenste intimiteiten, seksuele intimidatie en aanranding, maar het is best lastig om het allemaal precies te omvatten.

Duidelijk lijkt me in elk geval wel dat je als man geen vrijbrief hebt om elke vrouw een keertje in haar boezem/kont/kruis te betasten. Als je vindt dat een vrouw zich aanstelt en zeurt als zij dat vervelend vindt en aanranding noemt is er echt iets mis met je.
pi_101482816
Je moet als man zijnde gewoon met je gore poten van mijn lijf afblijven. Ik ben één keer in mijn borsten geknepen tijdens het uitgaan en daar kan ik mij nog boos om maken als ik eraan terug denk. Waar bezielt zo iemand? En dan had ik maar moeten slaan dus? Met de kans dat die gast boos was geworden, vrienden erbij etc? Ik ga echt geen ruzie zoeken met dronken volk dat mijn persoonlijke grenzen meteen al niet respecteert, dat biedt niet veel hoop voor de verdere verloop van het incident hè. Eerst doen en dan moet de vrouw haar grens aangeven, zo werkt het niet. De grens is al aangegeven en dat is de standaard regel dat je te allen tijde van een ander afblijft. Als de ander aangeraakt wil worden merk je dat wel.

Dat je dat zelf niet kunt verzinnen zeg.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_101482948
Bedankt voor de constructieve reacties

quote:
Maar beter dan dat elke man zijn gang kan gaan en ongestraft anderen in de kruis oid kan grijpen
Met je eens, alleen moet de man dan altijd het stempeltje aanrander op zn hoofd krijgen?

quote:
Ik had een stuk tekst getypt om duidelijk te maken wat de verschillen zijn tussen ongewenste intimiteiten, seksuele intimidatie en aanranding, maar het is best lastig om het allemaal precies te omvatten.
Daarom is ieders mening/standpunt welkom. Laat maar komen dat stukje tekst ;)
pi_101483578
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 10:36 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Ga dat dan ook bij die site melden. ;)
Ga je gang, mijn zegen heb je.
pi_101484330
beetje omgekeerde bewijslast verhaal:
pas als het gebeurt en iemand DAN pas aangeeft er niet van gediend te zijn vind jij dus dat je iemands grenzen moet respecteren.
persoonlijk ben ik van mening dat het andersom is: je respecteert per definitie andermans grenzen aangezien het hier om andermans lichaam gaat, pas als je een signaal krijgt dat die grenzen van jullie hetzelfde zijn kun je iemand aanraken.

eigenlijk vind ik het vooral ongelooflijk triest dat TS blijkbaar een persoon is die niet in staat is het onderscheid te maken tussen flirten en ongewenste intimiteiten onderscheiden, wat voor loser ben je dan?

is dat nu zo moeilijk, een situatie inschatten waarbij je wel of niet aan lichamelijk contact toe bent, in welke vorm dan ook, of dat nu een speelse knijp in je borsten is, of een hand op je schouder, tijdens flirten of iets kun je toch prima inschatten of dat gewenst is of semi ongewenst en een meisje nee zegt maar eigenlijk bedoelt dat ze het wel grappig vind?
die situaties komen ook voor maar zijn m.i. totaal niet te vergelijken met een onbekend langslopend meisje maar zomaar ongevraagd aan haar billen zitten, je zou het bij mij niet moeten proberen want inderdaad: linea recta naar de politie voor aangifte.

je legt het stellen van grenzen bij de verkeerde persoon. JIJverricht een handeling dus JIJ moet de grenzen respecteren tot aangegeven is dat die grens overschreden mag worden, niet andersom.
ik hoef een respectloos persoon als jij niet aan te geven dat ik niet aangeraakt wens te worden, bestolen te worden, niet aangerand wens te worden, niet in elkaar geslagen wens te worden. jouw ouders hadden je in je opvoeding moeten leren dat je dat in de eerste plaats gewoon niet doet, hoef je ook niet bang te zijn voor mis interpretatie en aangiften.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_101485466
Wat nu als een lekkere leernicht je even in je kruis voelt? Dat mag ook?
pi_101485716
Begrijpend lezen is hier voor een aantal zeer moeilijk

quote:
eigenlijk vind ik het vooral ongelooflijk triest dat TS blijkbaar een persoon is die niet in staat is het onderscheid te maken tussen flirten en ongewenste intimiteiten onderscheiden, wat voor loser ben je dan?
Ik probeer hier alleen maar het eerder genoemde "grijze gebied" in de wet aan te kaarten tussen aanranding en de lichtere vormen van seksuele intimidatie. Ik heb het helemaal niet over flirten.
dat kan ik zelf ook wel bedenken. Hangt van de persoon en context af natuurlijk.

En zoals ik al tig keer heb uitgelegd, tuurlijk mag je niet ongevraagd aan iemand zitten. Heb het er alleen over dat iets naar mijn mening te snel als het begrip aanranding kan worden bestempeld

Die gepikeerde reacties heb ik niks aan.
pi_101486141
quote:
Wat nu als een lekkere leernicht je even in je kruis voelt? Dat mag ook?
Heel vervelend dan:P, zou ik ook flink boos worden op dat moment. En die nicht zou er pijnlijk vanaf komen.. maar vergaat de wereld daarna dan? Een beetje ruggegraat kan ook geen kwaad.

Als ie zich nou probeert vast te houden of grijpen > aangifte > aanranding hangt heel erg van de manier waarop ie het doet af.

Zucht denk dat dit forum maar beter kan worden verwijderd
pi_101486205
ik bedoel topic
pi_101486259
Als iemand die ik niet/nauwelijks ken (dus bijv. op straat, in de kroeg, op een feestje etc) in mijn kont knijpt/aan mijn tieten zit, vind ik dat inderdaad aanranding.

Als iemand het doet die ik ken, hangt het van de persoon en de situatie wat ik ervan vind, dat kan zijn aanranding, ongewenste intimiteiten of prima. Maar dat bepaal IK, wat ik daar van vind.
pi_101487538
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:14 schreef harry1989 het volgende:
Begrijpend lezen is hier voor een aantal zeer moeilijk

[..]

Ik probeer hier alleen maar het eerder genoemde "grijze gebied" in de wet aan te kaarten tussen aanranding en de lichtere vormen van seksuele intimidatie.
Die gepikeerde reacties heb ik niks aan.
daar heb je niks aan?!
wat is dan eigenlijk je bedoeling van dit hele topic, er iets aan hebben? dus je wil van anderen horen tot hoever je kan gaan? je wilt er een scriptie over schrijven?
een aangifte tegenwerken?
wat? wat 'wil je er aan hebben' ?

en het grijze gebied is nu juist precies niet het probleem zoals je zelf al zegt.
er is nl nauwelijks geen grijs gebied, gewoon lekker iedereen van iedereen afblijven, totdat je verneemt dat het gewenst is, klaar, wat is daar nou voor grijs gebied aan?

oh, je bedoelt dat als je niet snugger genoeg van jezelf bent om dat grijze gebied af te tasten, je te streng gestraft wordt door de overheid?
ok, graag voorbeelden dan, uit je eigen omgeving of van jezelf, waarin een buiten proportie hoge straf daadwerkelijk is gegeven en uitgevoerd, ik vraag mij nl werkelijk af of je die kent of echt hebt meegemaakt.
een jaar de bak in voor het onterecht een meisje in de billen knijpen?
joh, dat gebeurt in de praktijk totaal niet, daar is echt wel iets meer voor nodig hoor.
beetje blaten over hoge straffen die feitelijk nooit gegeven worden, gewoon fictief dus.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_101488722
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:24 schreef harry1989 het volgende:

[..]

Heel vervelend dan:P, zou ik ook flink boos worden op dat moment. En die nicht zou er pijnlijk vanaf komen.. maar vergaat de wereld daarna dan? Een beetje ruggegraat kan ook geen kwaad.

Als ie zich nou probeert vast te houden of grijpen > aangifte > aanranding hangt heel erg van de manier waarop ie het doet af.

:P
pi_101492356
quote:
daar heb je niks aan?!
wat is dan eigenlijk je bedoeling van dit hele topic, er iets aan hebben? dus je wil van anderen horen tot hoever je kan gaan? je wilt er een scriptie over schrijven?
een aangifte tegenwerken?
wat? wat 'wil je er aan hebben' ?
Mijn bedoeling is dat ik er wat van kan leren, omdat ik in mijn puberteit ook wel eens een billetje geknepen heb, dus vroeg me af hoe schuldig ik me nou moet voelen :9 En ik zie het tegenwoordig wel eens gebeuren in de kroeg, zelfs jongens van 20+ maken zich er schuldig aan. Paar weken geleden nog gezien in de kroeg.

Maar nou las ik gisteren een rechtzaak waarin 3 jongens van een jaar of 17 een meisje op school meerdere malen betasten, in een hoektje drukten, op de grond gooiden en met dwang doorgingen. Kan m ff niet zo gauw meer vinden....Toch was er vrijspraak omdat het "zoveel gebeurt" op scholen (en onder het mom van ouwehoeren) Dit snap ik dan weer niet.

Daarom ben ik benieuwd naar meningen van anderen. En vroeg me af mensen het ook met mijn standpunten eens zijn,
Gewoon nieuwsgierig.

Mijn doel was gewoon het horen van ieders standpunten en meningen hierover.
Sorry, dat ik in het begin wat onduidelijk was in mijn posts, ben net nieuw op fok. Het topic had ook beter kunnen heten: wanneer vind je iets aanranding?

Maar snap wel dat het meest afhankelijk is van wat het slachtoffer er zelf van vind. Maar dan nog, de rechter/Om/justitie moet er uiteindelijk een oordeel over vellen bij een aangifte.
pi_101497234
Als ik in mijn kruis getast word door een vreemde, dan vind ik dat idd aanranding.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_101497382
Er is eens een heel hockeyteam aangehouden omdat een meisje in haar billen geknepen werd en het was iemand uit een hockeyteam. Ze wist niet wie dus mocht het hele team mee..
pi_101502834
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:24 schreef harry1989 het volgende:

[..]

Je bent echt te dom voor woorden... alles wat er over uit te leggen valt, is namelijk allang uitgelegd, maar jij blijft maar doorhameren over 'ik vind' en over manieren waarop het gedaan wordt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_101503602
Ik ben een vrouw en begrijp TS volkomen.

Ik heb zo vaak gehad dat iemand mn billen aanraakte, of me wilde zoenen en dat ik hem dan wegduwde en het was klaar. Ik zou er niet aan dènken om daar aangifte van te doen.

Nee, vond het ook niet leuk, maar dat was wel duidelijk voor die mannen over het algemeen.

Alleen TS ziet over het hoofd dat mensen verschillende grenzen hebben en verschillende dingen als 'naar' ervaren. En dat mag. Ik denk trouwens dat je met een pets tegen de billen van een vrouw niet gauw veroordeeld zal worden, ik denk dat het anders wordt als je standaard van elke vrouw dr billen betast of als je inderdaad niet ophoudt wanneer ze laat merken het niet leuk te vinden. Maar dat dénk ik dus, dat weet ik niet.

Ik heb ook wel eens gehad dat één jongen een hand in mijn broek stak en een ander een tong in mijn oor, dat ging me wel echt te ver. Al zou ik daar ook geen aangifte van doen (de een heb ik tegen zijn scheen geschopt en de ander een elleboogje in zijn gezicht gegeven, ik wás nl al niet in een goede bui.)
compact en kleverig.
pi_101503789
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 20:51 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dat is dus het hele probleem met jou... jij vindt dat niet, de persoon die het overkomt met aan zekerheid grenzende waarschijklijkheid wél.

Nee hoor, de meeste meiden zien een tik op hun billen niet als aangiftewaardig.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:27 schreef bas-beest het volgende:
En ik denk nog steeds dat je gewoon niks meer bent dan een troll.
Ik denk het niet, ik denk dat TS een mening heeft die heel veel mensen delen.
compact en kleverig.
pi_101508369
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik ben een vrouw en begrijp TS volkomen.
Wat valt er te begrijpen dan? Want ik heb nog geen fatsoenlijke stellingname uit TS' betoog kunnen afleiden.

Moeten vrouwen nou wel of niet minstens één keer toestaan dat een of andere kerel hen bij billen of borsten grijpt en zo nee, mogen ze dan wel of geen aangifte doen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_101508812
Waarom opeens kont/borsten aanraken/knijpen?
Als je zeker weet dat ze dat toe laat dan kan je beter de spanning opbouwen op andere manieren.
Als je niet zeker weet of ze het toelaat, dan kan je beter geleidelijk het lichamelijk contact opbouwen.

Je draait met een nieuwe auto toch ook niet meteen een circuit op tijdens een proefrit.
Doe je dit wel terwijl je haar nog niet voldoende kent dan vlieg je waarschijnlijk de bocht uit.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_101518357
Ik zie seksuele intimidatie als het 'dreigen met' en niet het eigenlijke 'uitvoeren van' de voor ogen gestelde daad.
De nuance ligt, als het zo wordt bekeken, tussen de woordelijke begeerte en het fysiek toepassen.

Een e-mail met daarin de woorden "ik zou je graag in je kruis grijpen" of een nonchalante opmerking bij het kopieerapparaat "wat heb jij toch een lekker derrière" zou gezien kunnen worden als een (ongewenste) seksuele intimiteit.
Het daadwerkelijk grijpen zonder toestemming is per definitie aanranding en moet als zodanig behandeld worden.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_101518545
Een meid is zo'n 4 maanden met mij vreemdgegaan, uiteindelijk hebben we dikke ruzie gekregen en haar vriend weet dat we seks hebben gehad ze wil aangifte doen tegen mij om haar relatie te redden. Ze stuurde misschien al 2 weken geleden een berichtje van: "Ik hoop maar dat je thuis bent morgen want er kan politie langskomen of bellen."

Ik heb meteen alle chatgesprekken, foto's en whatsapp berichten op usb stick en mijn mobiel gezet en nog meerdere kopieën gemaakt omdat ik haar echt nooit heb gedwongen.

In eerste instantie toen ik hoorde dat ze aangifte wilde doen heb ik meteen 0900-8844 gebeld de politiehulplijn voor dingen zonder spoed maar daar konden ze mij niet helpen omdat ze toen nog geen aangifte had gedaan. (Nu weet ik het ook niet)

Stel dat ze aangifte doet, komt de politie dan meteen in actie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')