Kun je voor 2) geen on.error in je auto_close code toepassen?quote:
Daar lijkt het wel op ja.. Of men heeft in de vakantie een cursus Excel gevolgd!quote:Op maandag 19 september 2011 15:28 schreef Deetch het volgende:
Dooie boel hier, is de vakantie nog niet afgelopen afzo?
Dat kunnen we natuurlijk alleen maar toejuichen.quote:Op maandag 19 september 2011 16:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja.. Of men heeft in de vakantie een cursus Excel gevolgd!
Daarover gesproken, wat is een goede (gratis?) cursus Excel?quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat kunnen we natuurlijk alleen maar toejuichen.
Te doen door in het lint (Excel 2007 NL) te gaan naar Formules en dan naar Namen beheren..quote:Op woensdag 21 september 2011 19:14 schreef hendrik2009 het volgende:
+ benoemde bereiken even checken
1 | =AANTALLEN.ALS(B:B;P19;C:C;P20;J:J;"winst") |
1 | =AANTALLEN.ALS(B:B;P19;J:J;"winst") |
1 | ALS(P20;P36; AANTALLEN.ALS(B:B;P19;J:J;"winst") AANTALLEN.ALS(B:B;P19;C:C;P20;J:J;"winst")) |
Wat hij bedoelt is volgens mij naar onder slepen maar naar rechts de kolommen op laten lopen, terwijl de cijfers gelijk blijven.quote:Op zondag 25 september 2011 20:09 schreef Pakspul het volgende:
Je kunt het dollar teken op drie verschillende manieren gebruiken:
=C2
Normale referentie naar cel C2, bij omlaag trekken zal het C3, C4 etc worden. Bij naar rechts trekken: D2, E2 etc.
=$C2
Naar beneden: C3, C4 etc. Naar rechts zal kolom naam niet veranderen het blijft dus C2
=C$2
Naar beneden zal het record nummer zelfde blijven, dus C2, maar naar rechts zal het D2, E2 etc worden.
=$C$2
Of je het nou naar links, rechts, beneden of omhoog trekt de formule zal altijd naar cel C2 blijven wijzen.
Volgens mij wil hij het cijfer vast zetten en dan kunnen doortrekken, welke richting ook op. Maar hij zet het dollar teken voor de kolom naam ipv het record nummer.quote:Op zondag 25 september 2011 20:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt is volgens mij naar onder slepen maar naar rechts de kolommen op laten lopen, terwijl de cijfers gelijk blijven.
Volgens mij kan dit niet, en ik denk zelfs dat je database slecht ontworpen is als je dit nodig hebt.
Als ik je goed begrijp in A2:quote:Op zondag 25 september 2011 20:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Is er een tool (/manier) waarop ik het volgende simpel kan doen zonder de formule continue handmatig aan te passen:
Ik moet een formule naar beneden doortrekken, maar normaal veranderen dan alleen de cijfers (letters alleen naar rechts/links).
Nu moeten de cijfers juist blijven staan (dus $), maar de letters in oplopende volgorde veranderen.
Dus:
A1 bevat:
=ALS(Blad1!E3="X",Blad1!E2,"")
En A2 moet dan als volgt worden:
=ALS(Blad1!$F3="X",Blad1!$F2,"")
De enige verandering is dus E naar F. Dit moet uiteindelijk helemaal door tot AC, maar met doortrekken kan dat dus niet.
Iemand die een manier weet waarop ik dit toch zonder al teveel moeite toch voor elkaar kan krijgen?
Hm, wat doet deze precies. Heb 'm ingevoegd maar zie niet direct een resultaat (ja, heb het omgezet naar Als, Rij en Verschuiving).quote:Op zondag 25 september 2011 21:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp in A2:
=IF(OFFSET($E$3,0,ROW())="x",OFFSET($E$3,-1,ROW()),"")
Soms krijg je nou eenmaal slecht in elkaar gezette databases aangeleverd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorwaardelijke opmaakquote:Op maandag 26 september 2011 20:56 schreef Paypro het volgende:
Hallo,
Weet iemand hoe ik een:
Tijdsbalk weergeven over periode van begin tot einde.
Daarnaast de tijdsbalk voorzien van een kleur dmv voorwaardelijk opmaak adhv % compleet.
100% = groen
<100% - 50% = geel
<50% - 25% = rood
<25% = grijs
En als de einddatum wordt overschreden dan een signaal weergeven.
Kolommen:
begindatum; einddatum; duur in werkdagen; status; %compleet; signaal
Alvast bedankt !
Dat signaal zou je met VB voor elkaar kunnen krijgen, of met gegevensvalidatie. De kleuren is gewoon simpel voorwaardelijke opmaak (4x, voor iedere kleur 1x)quote:Op maandag 26 september 2011 23:18 schreef Paypro het volgende:
Tja, daar was ik ook al in bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar...
=ALS(P36="alles";code1;code2)quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:48 schreef BasNijmegen het volgende:
Hee mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb Excel 2007 (NL versie) en loop tegen een probleem op.
EDIT:
Opgelost
Echter doet zich nu een nieuw probleem voor.
Ik kan een waarde selecteren in P20. Met de volgende code tel ik het aantal keren 'winst' in J bij elkaar op, die voldoen aan 2 criteria (namelijk B:B;P19 en C:C;P20).
Code1
[ code verwijderd ]
Code 2
[ code verwijderd ]
Kan iemand me helpen?
Echter bevat P20 ook de mogelijkheid om Alles bij elkaar op te tellen, indien 'alle' (p36) wordt geselecteerd. In dat geval moet ik een code hebben, die eerst controleert of 'alle' is geselecteerd. Is dit niet het geval, dan moet Code 1 in gang worden gezet. Is dit wel het geval, dan moet code 2 in gang worden gezet.
Ik kwam niet verder dan:
[ code verwijderd ]
Wat niet werkt, en toen raakte ik de kluts kwijt
Wat is het verschil tussen leeg en blanco?quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:30 schreef Sicstus het volgende:
Hoi, ik heb de volgende vraag: hoe kan ik cellen die leeg zijn, maar niet blanco, vullen met '0' ?
Ik gebruik Excel 2010, taal engels.
=IF(A1="", 0, A1) Als cel A1 leeg is dan 0 invoeren, anders waarde van A1 laten zien.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:30 schreef Sicstus het volgende:
Hoi, ik heb de volgende vraag: hoe kan ik cellen die leeg zijn, maar niet blanco, vullen met '0' ?
Ik gebruik Excel 2010, taal engels.
In kolom H:quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:16 schreef sloopkogel het volgende:
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik wil, als ik bij gebruikt een getal invul, dat automatisch bij bestellen een getal komt te staan wat er besteld moet worden. MV betekent minimale voorraad.
Iemand een idee?
Hier staat de excelfile:
http://www.2shared.com/document/BONWyo2L/back-up.html
Bedankt voor je moeite
Eindelijk iemand die het begrijpt! Joepie! Maar je hebt zeker geen oplossingquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:40 schreef DaFan het volgende:
Leeg is niet hetzelfde als blanco.
Vergelijk NULL en ""... Heel wat anders. Misschien meer een database dingetje.
Ik bedoelde meer of jij het verschil ook wist en wat je er precies mee bedoelde.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt! Joepie! Maar je hebt zeker geen oplossing
Ik weet het verschil niet precies. Maar ik weet wel dat alle methodes om blanco cellen te selecteren en te vullen, niet werken op de lege cellen in mijn matrix. Dus zijn die niet blanco.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:42 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer of jij het verschil ook wist en wat je er precies mee bedoelde.
En ik zou zeggen, VBA
quote:Op zondag 25 september 2011 23:53 schreef Individual het volgende:
Het hele blad omgedraaid met die text als er een "x" staat toch?
In blad2 B5:
=IF(VLOOKUP(B$4,Sheet1!$D$2:$L$15,ROW()-3,0)="x",OFFSET(Sheet1!$D$2,0,ROW()-4),"")
Dank. Ik heb er afgelopen dagen geen tijd voor gehad, ga er nu even mee bezig.quote:Op maandag 26 september 2011 00:18 schreef mrbombastic het volgende:
Nog een alternatief. Zet in cel B5 van Blad2:
=ALS(INDIRECT("Blad1!R"&1+KOLOM()&"K"&RIJ();0)="X";INDIRECT("Blad1!R2K"&RIJ();0);"")
In woorden:
Als op Blad1
rij 1+kolom van de huidige cel (=2), dus rij = 3 (1+2=3)
en kolom gelijk aan de huidige rij, dus kolom =5
gelijk is aan X
zet dan van Blad1, rij 2 en kolom gelijk aan de huidige rij in de huidige cel en anders ""
Als je het volgende gebruiktquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt! Joepie! Maar je hebt zeker geen oplossing
Ik zit met zoiets. Vast heel makkelijk...quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:40 schreef DaFan het volgende:
Leeg is niet hetzelfde als blanco.
Vergelijk NULL en ""... Heel wat anders. Misschien meer een database dingetje.
Ik denk wel dat dit is wat ik bedoel, maar ik snap niet helemaal hoe ik dat in moet voegen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:35 schreef Individual het volgende:
=IF(A1="","",A1) als onderdeel van je formule.
Waarbij A1 de -mogelijk- lege cell is waarnaar je refereert.
Je kan met 'conditional format' of 'number format' die 0 ook witmaken bv.
Is dat wat je bedoelt?
Voor educatie help ik graag.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:03 schreef Schanulleke het volgende:
Zucht... Waarom snap ik hier toch zo weinig van!
[ afbeelding ]
Dit is wat ik tot nu heb. Links tabblad 1, rechts tabblad 2. De bedoeling is dat in het invulblad het aantal fouten wordt ingevuld per leerling. Bij voorbeeld heb ik dat b.v. gedaan.
Mijn bedoeling is om dan in resultaten het percentage goede sommen uit te rekenen.
Dit dacht ik te doen door: =((F4-Resultaten!F5)*100)
Dit levert me de waarde 0 op. Dat gaat dus niet goed. Daarbij zou ik het liefst niks invullen bij 0 fout. Wie kan me de juiste richting ophelpen?
Bedankt voor je hulp! De formule op deze manier lijkt inderdaad beter dan wat ik deed. Alleen... hij werkt nog niet helemaal. Ik heb hem nu wat aangepast tot: =100%-(Invulblad!F5/Invulblad!F4) Aangezien F4 geen variabele is maar een vooraf ingegeven aantal lijkt dat me geen probleem. Maar, het eindantwoord is nu 0,8. Flink in de juiste richting, maar het liefst zou ik het op 80 hebben. Wat mist?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Voor educatie help ik graag.
In F5 van resultaten:
=100%-(Invulblad!F5/Invulblad'!F$4)
In deze simpele formule maakt het niet uit of je een 0 invoert of niet. Je krijgt nu het percentage goede antwoorden te zien.
Of er wel of geen 0 staat (bij de fouten) maakt niets uit. Voor 0,8 (80%) tot 80 zet je *100 achter de formule. Die $ in F$4 zorgt ervoor dat je de formule naar beneden kan kopieren en altijd naar de aantal vragen verwijst.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bedankt voor je hulp! De formule op deze manier lijkt inderdaad beter dan wat ik deed. Alleen... hij werkt nog niet helemaal. Ik heb hem nu wat aangepast tot: =100%-(Invulblad!F5/Invulblad!F4) Aangezien F4 geen variabele is maar een vooraf ingegeven aantal lijkt dat me geen probleem. Maar, het eindantwoord is nu 0,8. Flink in de juiste richting, maar het liefst zou ik het op 80 hebben. Wat mist?
Ah, nu is het ook nodig om wel een 0 in te vullen...
In het NL weet ik niet maar met Data-Advanced Filter kan je een unieke lijst maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:50 schreef svennekens het volgende:
[Excel 2007 - NL-editie]
Ik heb een kolom met daarin allemaal afkortingen/codes (bijv: DIV, OBL, GZD), deze komen in in de kolom allemaal meerdere keren voor. Nu wil ik in een ander werkblad een overzicht van alle verschillende afkortingen/codes. Zodat ik dus een lijst krijg waar deze allemaal één keer voorkomen. Welke code moet/kan ik hiervoor gebruiken?
Superbedankt! Dit is helemaal geworden zoals ik wou, nadat ik er nog een voorwardelijke opmaak aan heb gekoppeld. Nu kan ik in 1 oogopslag zien wie herhalingswerk en wie verdiepingswerk moet gaan doen. Top!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Of er wel of geen 0 staat (bij de fouten) maakt niets uit. Voor 0,8 (80%) tot 80 zet je *100 achter de formule. Die $ in F$4 zorgt ervoor dat je de formule naar beneden kan kopieren en altijd naar de aantal vragen verwijst.
Bedankt, zo simpel had ik niet gedacht. Ik zat de hele tijd te denken aan iets met countif.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:52 schreef Individual het volgende:
Als dat eerste cijfer in A1 zou staan, dan zet je in B2: =IF(A2<=0,B1+1,1) en sleep/kopieer je de formule naar beneden.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:02 schreef ManAtWork het volgende:
Het zal wel aan mij liggen,... maar waarom niet kolommen met een berekening verbergen als je ze niet wilt zien?
(Los van het feit dat ik de OP nogal onduidelijk vind.)
Ik zou een voorbeeld posten van wat je hebt en wat je wilt. Want eerlijk gezegd,... ik begrijp niet wat je hebt en wat je wilt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:19 schreef Oneironaut het volgende:
Ik wil ze wel zien . Wil alleen een lijst van mogelijke inputs met daarnaast de uitkomsten (die gemiddeldes)
Dank. Ik ga het proberen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:41 schreef Individual het volgende:
=IF(ISERROR(VLOOKUP(E4,$B$4:$C$8,2,0)),0,VLOOKUP(E4,$B$4:$C$8,2,0))
waarbij
E4 de waarde is die je zoekt
$B$4:$C$8 de tabel waarin je zoekt
2 de colomn van de tabel waarvan je de waarde wilt zien
0 om FALSE te zeggen om de precieze waarde te krijgen.
de tussen=0 voor als de waarde niet bestaat.
Dan maak je number format alles in percentage.
IFERROR kan ook, maar dan moet iedereen wel Excel 2007 of hoger hebben.
Maak er: IF(ISERROR(VLOOKUP($H4,$A$6:$E$17,2,0)),0,VLOOKUP($H4;$A$6:$E$17,2,0)) van. De tabel is A t/m E. Ook staat de eerste 'H' nu vast met een '$'.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:16 schreef Z het volgende:
Er gaat iets niet goed:
IF(ISERROR(VLOOKUP(H4,$A$6:$A$17,2,0)),0,VLOOKUP(H4;$A$6:$A$17,2,0))
Hij lijkt te vallen over 'H4,'?
[ afbeelding ]
Het eerste deel zoekt in de 2e colomn en de tweede in de 3e colomn. Die twee moeten gelijk zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:50 schreef Z het volgende:
Deze doet het:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($H4;$A$6:$E$17;3;0));0;VERT.ZOEKEN($H4;$A$6:$E$17;2;0))
Hij zet alleen geen 0 in de cellen die missen in de split tabellen ...?
=SOM(INDIRECT(ADRES(10+B1;1)):B30)quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:40 schreef dynamiet het volgende:
Nog een vraagje: In column A heb ik vanaf rij 10 tot en met 30 getallen staan. Nu wil ik de getallen optellen vanaf rij 10 + het getal in B1 tot en met rij 30.
Dus iets als =sum(A(10+B1):A30). Dit klopt natuurlijk helemaal niet, maar hoe moet het wel?
Wil je bij elke waarde van A10:A30 de waarde van B1 optellen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:40 schreef dynamiet het volgende:
Nog een vraagje: In column A heb ik vanaf rij 10 tot en met 30 getallen staan. Nu wil ik de getallen optellen vanaf rij 10 + het getal in B1 tot en met rij 30.
Dus iets als =sum(A(10+B1):A30). Dit klopt natuurlijk helemaal niet, maar hoe moet het wel?
Dat doet deze functie:quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:14 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb het misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd. Ik bedoel het volgende:
Als B1=0 dan som(A10:A30)
Als B1=1 dan som(A11:A30)
Als B1=2 dan som(A12:A30)
Als B1=3 dan som(A13:A30)
etc etc
Alleen dan in het engels: =SUM(INDIRECT(ADDRESS(10+B1,1)):B30)quote:
Hoe weet deze functie dan dat hij de som van rij A moet nemen? Ik zie namelijk nergens een A terug komenquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:18 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat doet deze functie:
[..]
Alleen dan in het engels: =SUM(INDIRECT(ADDRESS(10+B1,1)):B30)
Nog een klein vraagje. Ik heb op de sheet 30 leerlingen staan. Maar niet iedere klas heeft dertig kinderen. Hoe kan ik zorgen dat niet bestaande leerlingen niet 100% scoren? Dat vertekent het klassegemiddelde zo.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Superbedankt! Dit is helemaal geworden zoals ik wou, nadat ik er nog een voorwardelijke opmaak aan heb gekoppeld. Nu kan ik in 1 oogopslag zien wie herhalingswerk en wie verdiepingswerk moet gaan doen. Top!
Klopt, B30 moet A30 zijn, sorry.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:26 schreef dynamiet het volgende:
Moet die B30 geen A30 zijn? En waar staat die 1 voor?
Super bedanktquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Klopt, B30 moet A30 zijn, sorry.
Die 1 staat voor de 1e kolom. Als je daar 2 van maakt gaat ie naar de 2e kolom, B dus.
Klik op het lint (bovenaan in Excel) eens op Formules en dan op Formules evalueren, dan zie je precies wat de functie doet!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | [b]Range("A2").Select[/b] Selection.Copy Sheets("Onderzoek").Select [b][b]Range("B1").Select[/b][/b] ActiveSheet.Paste Range("F6").Select Application.CutCopyMode = False Selection.Copy Sheets("Correlation").Select [b] Range("B2").Select[/b] Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | For intTeller = 2 To 597 Range("A" + CStr(intTeller)).Select Selection.Copy Sheets("Onderzoek").Select Range("B1").Select ActiveSheet.Paste Range("F6").Select Application.CutCopyMode = False Selection.Copy Sheets("Correlation").Select Range("B" + CStr(intTeller)).Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False Next intTeller End Sub |
Ik heb er nog nooit een gevolgd/gelezen dus ik kan je hier ook niet bij helpen.. Trial and error is meer mijn stijlquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:07 schreef McCandless het volgende:
4 pagina's verder en ik heb nog steeds geen goede Excel-cursus gehoord. Iemand tips?
Mm ja, maar ik ben me eigenlijk niet zo goed bewust van alle mogelijkheden van Excel, ik heb het gevoel dat ik er veel meer mee zou kunnen dan ik nu doe en vooral dingen veel sneller doen, daarom lijkt een soort van handleiding/cursus me wel handig. .quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:17 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit een gevolgd/gelezen dus ik kan je hier ook niet bij helpen.. Trial and error is meer mijn stijl
Het kan geen kwaad om je code dan hier te plaatsen, zo kunnen meer mensen er van leren en er komen nog vaak interessante discussies uit voort!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:26 schreef McCandless het volgende:
[..]
Mm ja, maar ik ben me eigenlijk niet zo goed bewust van alle mogelijkheden van Excel, ik heb het gevoel dat ik er veel meer mee zou kunnen dan ik nu doe en vooral dingen veel sneller doen, daarom lijkt een soort van handleiding/cursus me wel handig. .
3 tips:quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:26 schreef McCandless het volgende:
[..]
Mm ja, maar ik ben me eigenlijk niet zo goed bewust van alle mogelijkheden van Excel, ik heb het gevoel dat ik er veel meer mee zou kunnen dan ik nu doe en vooral dingen veel sneller doen, daarom lijkt een soort van handleiding/cursus me wel handig. .
Dank!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:48 schreef dynamiet het volgende:
[..]
3 tips:
• Gebruik de helpfunctie van Excel
• http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Excel-functies
• Google naar het probleem
De codes die bij een bepaalde sheet horen in een aparte macro module plakken of beter nog in de code van de sheet plakken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:50 schreef actuarisje het volgende:
Een vraagje over het kopieren van code van het ene naar het andere workbook.
Ik heb een aantal sheets draaien. Alle benodigde code voor deze sheets zit in een AddIn, zodat ik de code op één plaats kan onderhouden ipv in alle sheets.
Nu moeten er een aantal sheets uitgeleverd worden naar klanten. Uiteraard ben ik niet van plan om de gehele AddIn uit te leveren: ik ga natuurlijk niet zomaar al mijn geheimen prijsgeven
Daarnaast is het ook niet nodig om alle code uit te leveren. Voor deze speciefieke sheets zijn slechts een aantal subs/functions noodzakelijk.
Dit kopieren van de code wil ik mbv VBA doen. Nu heb ik wel code om een gehele module van het ene naar het andere workbook te kopieren, maar dat is niet wat ik zoek. Ik wil alleen een aantal specifieke subs/functions kopieren en niet de hele module.
Iemand hier ervaring mee?
De eerste optie heb ik ook aan zitten denken. Maar dat betekent wel dat ik de indeling van de AddIn zoals ik die nu heb wel om moet gooien. Heeft niet direct mijn voorkeur.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
De codes die bij een bepaalde sheet horen in een aparte macro module plakken of beter nog in de code van de sheet plakken.
Dank je, daar ga ik eens naar kijken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:18 schreef dynamiet het volgende:
Je kan gewoon een selectievakje koppelen met een cel (zie tab ontwikkelaar)
Ik hoop voor jou dat het niet je wiskunde punt is wat je moet berekenen , maar zet in een kolom er achter wat het eruit komt door de weging.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:53 schreef paddyman het volgende:
Beste Fokkers,
Een misschien wat simpele vraag maar met mijn zeer matige excelkennis kom ik er gewoon niet uit
Cijfer weging
6 8%
4,9 26%
7,2 8%
6,2 8%
7,7 17%
7,6 8%
??? 25%
Hierboven een overzicht van een reeks schoolcijfers met daarnaast de weging (in totaal 100%). Het laatste cijfer voor 25% is nog niet bekend. Ik zoek een formule of een handigheidje in excel om erachter te komen wat ik voor de laatste tentamen minimaal moet halen om een overall gemiddeld van een 5,5 te staan over de hele reeks, rekeninghoudend met de procentuele wegingen van alle cijfers.
Hopelijk kan iemand me hiermee helpen aangezien het mij een hoop tijd zou schelen wanneer ik dit steeds handmatig moet berekenen!
Ik heb toch wel eens vba macros gezien die toch steeds weer nieuwe bestanden kunnen openen en aanpassen, dan niet voor excel, maar voor autocad, daarom ga ik er van uit dat het ook wel met excel zal kunnen.quote:Op donderdag 3 november 2011 15:35 schreef AliKebap het volgende:
Voor zover ik had begrepen moet je dan alsnog dit bij ieder bestand doen, het mooiste zou eigenlijk zijn dat je een speciaal programma hebt die meerdere bestanden tegelijk doet
=vert.zoeken()quote:Op vrijdag 4 november 2011 12:03 schreef Gutz het volgende:
Het probleem is dat in bv Sheet2A:A een selectie voorkomt van Sheet3A:A, deze komen niet overeen.
THNX! Ik zat al te kloten met =Vlookup maar mijn Nederlandse Excel versie pakte die dus niet en vert.zoeken welquote:
Het is RAND()quote:Op maandag 7 november 2011 18:37 schreef Maartel het volgende:
Hoe zet je ook alweer een random getal in een cel? Ik vind overal RAND op Google, maar die functie accepteert mijn Excel niet.
quote:Tip 4: Zelf de formules in verschillende talen vertalen:
http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html
http://branders.name/files/Excel-Function-Reference.pdf
welke taalversie heb je?quote:Op maandag 7 november 2011 18:37 schreef Maartel het volgende:
Hoe zet je ook alweer een random getal in een cel? Ik vind overal RAND op Google, maar die functie accepteert mijn Excel niet.
Dan kan het nog zo zijn dat op rij 1000 een overeenkomst is met rij 1quote:Op dinsdag 8 november 2011 17:38 schreef bennootje het volgende:
en als je de twee lijsten in een nieuw document naast elkaar plakt....?
Ik zeg maar wat!
Ook als ze op alfabetische volgorde staan...?quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dan kan het nog zo zijn dat op rij 1000 een overeenkomst is met rij 1
Dan is regel 1000 vergelijken met regel 1 wat vergezocht, maar met de code van Deetch gaat het toch makkelijker!quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:45 schreef bennootje het volgende:
[..]
Ook als ze op alfabetische volgorde staan...?
En het is, in mijn ogen, beter om een systeem te maken wat ook in andere situaties nog gebruikt kan worden .quote:
Nee is goed, bedankt het is gelukt.quote:
Misschien staat er een spatie achter?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:06 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Nee is goed, bedankt het is gelukt.
Nu een volgende vraag: sommige dingen heten exact hetzelfde dus Henkstraat 1 en Henkstraat 1 toch is het om een of andere manier anders volgens Excell. heeft iemand enig idee waarom? Let wel: ze komen allebei uit een ander bestand.
held!quote:Op woensdag 9 november 2011 13:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
Misschien staat er een spatie achter?
Helaas ervaringsdeskundigequote:
Zat nog klein foutje in (True moet 0 zijn) en om het mooi te maken kun je de formules in C1 en D1 vervangen door =ISNUMBER(MATCH(A1,$B$1:$B$100,0)) en =ISNUMBER(MATCH(B1,$A$1:$A$100,0))quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:35 schreef Deetch het volgende:
Ik doe hem uit mijn hoofd want ben bezig office 2010 te installeren.
Even wat aannames voor de formule:
lijst A is A1:A100
lijst B is B1:B100
Cel C1: =match(A1,$B$1:$B$100,True)
Cel D1: =match(B1,$A$1:$A$100,True)
Cel C1 en D1 doorkopieren
Als er een foutmelding staat in plaats van een getal dan staat het adres in de ene lijst niet in de andere.
Let op: het gaat hier wel om exact hetzelfde adres dus: fokstraat 16 (met spatie) is niet hetzelfde als fokstraat16 (zonder spatie)
Kan met een vermenigvuldiging van de ISNUMBER(MATCH functie van hierboven.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef Dirkh het volgende:
Lang geleden, maar toch weer eens een vraag. Ik heb hier een werkmap met ongeveer 11 werkbladen. Werkblad 11 bevat waardes waarvan ik moet controleren of deze in de overige 10 bladen ook voorkomen. Ik wil dus zien of deze voorkomt of niet. (dus waarde waar of onwaar)
Gelukkig staat alles wel in kolom A. Maar met vertikaal zoeken kom ik er dus niet uit.
Ik zou bijna zeggen dat dit vrij simpel is, maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. Ik hoop dat jullie mij hierin een handje kunnen helpen.
Ah kijk, ik ben net weer weg van mijn plek, maar ga dit morgen testen (of vanavond ff)quote:Op woensdag 9 november 2011 15:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Kan met een vermenigvuldiging van de ISNUMBER(MATCH functie van hierboven.
Even een voorbeeld voor 3 tabbladen:
Op Sheet1 staan de te controleren getallen (A1 etc)
Op Sheet2 en Sheet3 staan de te vergelijken lijsten (kolom A)
Vervolgens doe je in B1 de volgende formule:
=ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet2!$A:$A,0))*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet3!$A:$A,0))
Deze formule kijkt of waarde A1 in kolom A van Sheet2 staat, zo ja dan wordt dit een TRUE of 1.
Vervolgens kijkt de formule of waarde A1 in kolom A van Sheet3 staat en zo ja wordt dit ook TRUE .
Als je die twee formules met elkaar vermenigvuldigd gaat dat als volgt:
TRUE*TRUE=1*1=1
TRUE*FALSE-1*0=0
Als je wilt weten op hoeveel werkbladen dit getal staat doe je:
=1*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet2!$A:$A,0))+1*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet3!$A:$A,0))
Kan dat niet simpeler met de VLOOKUP formule?quote:Op dinsdag 8 november 2011 16:35 schreef Deetch het volgende:
Ik doe hem uit mijn hoofd want ben bezig office 2010 te installeren.
Even wat aannames voor de formule:
lijst A is A1:A100
lijst B is B1:B100
Cel C1: =match(A1,$B$1:$B$100,True)
Cel D1: =match(B1,$A$1:$A$100,True)
Cel C1 en D1 doorkopieren
Als er een foutmelding staat in plaats van een getal dan staat het adres in de ene lijst niet in de andere.
Let op: het gaat hier wel om exact hetzelfde adres dus: fokstraat 16 (met spatie) is niet hetzelfde als fokstraat16 (zonder spatie)
Weet je het verschil tusssen MATCH en VLOOKUP?quote:Op woensdag 9 november 2011 20:35 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Kan dat niet simpeler met de VLOOKUP formule?
Nee. Maar dat ga je uitleggen?quote:Op woensdag 9 november 2011 20:39 schreef DaFan het volgende:
[..]
Weet je het verschil tusssen MATCH en VLOOKUP?
MATCH is om een bepaalde waarde te vinden in array en het resultaat daarvan is de rij waar dat getal voorkomt tov de eerste waarde in die array. Zo kan je een waarde opzoeken in een array (niet per se een bereik).quote:Op woensdag 9 november 2011 20:47 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Nee. Maar dat ga je uitleggen?
Ik heb er één met SUMPRODUCT!quote:Op woensdag 9 november 2011 15:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Kan met een vermenigvuldiging van de ISNUMBER(MATCH functie van hierboven.
Even een voorbeeld voor 3 tabbladen:
Op Sheet1 staan de te controleren getallen (A1 etc)
Op Sheet2 en Sheet3 staan de te vergelijken lijsten (kolom A)
Vervolgens doe je in B1 de volgende formule:
=ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet2!$A:$A,0))*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet3!$A:$A,0))
Deze formule kijkt of waarde A1 in kolom A van Sheet2 staat, zo ja dan wordt dit een TRUE of 1.
Vervolgens kijkt de formule of waarde A1 in kolom A van Sheet3 staat en zo ja wordt dit ook TRUE .
Als je die twee formules met elkaar vermenigvuldigd gaat dat als volgt:
TRUE*TRUE=1*1=1
TRUE*FALSE-1*0=0
Als je wilt weten op hoeveel werkbladen dit getal staat doe je:
=1*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet2!$A:$A,0))+1*ISNUMBER(MATCH(A1,Sheet3!$A:$A,0))
quote:Op woensdag 9 november 2011 21:23 schreef DaFan het volgende:
[..]
MATCH is om een bepaalde waarde te vinden in array en het resultaat daarvan is de rij waar dat getal voorkomt tov de eerste waarde in die array. Zo kan je een waarde opzoeken in een array (niet per se een bereik).
Met VLOOKUP zoek je een waarde tov de op te zoeken waarde. De input is een bereik en het resultaat wat je wilt is nooit óf de waarde voorkomt maar wat een bijbehorende waarde is.
(Zoiets Kan het niet goed toelichten).
In dit geval is MATCH dus de betere optie omdat je alleen wilt weten óf een waarde ergens voorkomt, en je hoeft geen bijbehorende waarde te zoeken.
VLOOKUP kán je wel gebruiken, maar je moet veel meer waardes ingeven en je krijgt je eigen waarde weer terug ipv een waarde waar je iets mee kan (aantallen zoals bij Deetch zijn formule - als je daarvoor VLOOKUP gebruikt moet er weer een IF omheen etc...)
Hoop dat dat zo wat duidelijker is.
Processen tekenen doe je in MS Visio..quote:Op donderdag 10 november 2011 12:11 schreef Mednor het volgende:
Ik loop bij excel tegen het volgende aan: ik heb bedrijfsprocessen in kaart gebracht. elk proces is een aparte kolom waarbij elke handeling een cel is. Tussen de handelingen heb ik een rij leeg gelaten.
nu moet op elke lege rij een pijl tussen de cellen komen(wel in dezelfde kolom, dus gewoon recht naar beneden. Kan je dit doen door de cellen te selecteren met ctrl toets, en deze dan te "verbinden", waardoor er automatisch een pijl tussen de cellen komt. Dan komen de pijlen ook netjes onder elkaar.
Ik heb excel 2010 in NL versie.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!!
alvast bedankt!
Excel is gemaakt om formules en getallen te verwerken, niet om stroomdiagrammen, processen en organogrammen te maken, daar is MS Visio voor.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:50 schreef Mednor het volgende:
hmm die werkbalk tekenen werkt juist niet handig.. en ik ken MS Visio helemaal niet..
Bedankt voor de andere optie van pijl tekenen, maar dat ziet er nogal amateuristisch uit. ik kan me haast niet voorstellen dat je tegelijk een pijl kunt trekken tussen bepaalde cellen. weet iemand hoe dit moet??
quote:Op donderdag 10 november 2011 12:11 schreef Mednor het volgende:
Ik loop bij excel tegen het volgende aan: ik heb bedrijfsprocessen in kaart gebracht. elk proces is een aparte kolom waarbij elke handeling een cel is. Tussen de handelingen heb ik een rij leeg gelaten.
nu moet op elke lege rij een pijl tussen de cellen komen
[...]
Daar heb ik een macro voor die als je twee cellen hebt geselecteerd er een pijl tussen tekent, maar eigenlijk hoort het gewoon in een flowchart (visio of word)quote:Op donderdag 10 november 2011 14:10 schreef DaFan het volgende:
Klopt, kan welniet, hoort niet, moet niet.. Enfin you get the point.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 | Sub ArrowDraw() 'tekent 2 pijlen tussen 2 geselecteerde cellen. Dim Rcell As Range Dim RngAryCellsSelectedX(2) As Long Dim RngAryCellsSelectedY(2) As Long Dim DblArrowStartX As Double Dim DblArrowStartY As Double Dim DblArrowEndX As Double Dim DblArrowEndY As Double Dim i As Long If Selection.Cells.Count <> 2 Then Exit Sub i = 0 For Each Rcell In Selection i = i + 1 RngAryCellsSelectedY(i) = Rcell.Row RngAryCellsSelectedX(i) = Rcell.Column Next Rcell For Each Rcell In Selection Rcell.Borders(xlDiagonalDown).LineStyle = xlNone Rcell.Borders(xlDiagonalUp).LineStyle = xlNone With Rcell.Borders(xlEdgeLeft) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With With Rcell.Borders(xlEdgeTop) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With With Rcell.Borders(xlEdgeBottom) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With With Rcell.Borders(xlEdgeRight) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With Next Rcell If Abs(RngAryCellsSelectedX(1) - RngAryCellsSelectedX(2)) >= 2 Then With ActiveWorkbook.ActiveSheet If RngAryCellsSelectedX(1) < RngAryCellsSelectedX(2) Then DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Width DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Height / 2 DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Height / 2 ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium Else DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Width DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Height / 2 DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Height / 2 ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium End If End With Else If Abs(RngAryCellsSelectedY(1) - RngAryCellsSelectedY(2)) < 2 Then Exit Sub With ActiveWorkbook.ActiveSheet If RngAryCellsSelectedY(1) < RngAryCellsSelectedY(2) Then DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Width / 2 DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Height DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Width / 2 DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium Else DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Width / 2 DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Height DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Width / 2 DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium End If End With End If End Sub |
Google zoeken naar voorwaardelijke opmaak excel en je zal alles vinden wat je wil weten .quote:Op zondag 13 november 2011 11:14 schreef -tape- het volgende:
Oke ik werk dus nooit met Excel, vandaar dit stomme vraagje; Ik wil een cijferlijst onderhouden, met in een bepaalde kolom cijfers onder de 5.5 een rode kleur en 5.5 of hoger groen. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen? Ik zit bij voorwaardelijke opmaak te kloten maar het lukt niet echt. Iemand die mij dit kan uitleggen?
foei!quote:Op zondag 13 november 2011 11:40 schreef -tape- het volgende:
Top, is gelukt! Wat is Excel toch een aidsprogramma.
je vraag komt redelijk overeen met deze: [Excel] Het grote Excel vragen topic #28quote:Op woensdag 16 november 2011 10:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik heb een lijst met gegevens, waar ik graag de dubbele (die in zowel kolom A als B voorkomen) met een 1 gemarkeerd wil zien in kolom C.
Dus:
A ------ - B ------ - C
Piet - Sander - 0
Jan - Henk - 1
Kees - Marinus - 0
Kees - Kees - 1
Henk - Piet - 1
Dit moet natuurlijk kunnen, en is waarschijnlijk ook nog supersimpel, maar het lukt me maar niet. Wie kan helpen?
Als in A1:C5 je pivot staat kan je in D1 gewoon aantal.als() zetten.. Of is dat niet wat je bedoelt?quote:Op donderdag 17 november 2011 08:48 schreef Holy_Goat het volgende:
pivot vraag
Kun je een aantal.als() gebruiken in een pivot?
Heb namelijk een kolom in een data bereik waarin ofwel een 1, 2, 3, 4, 5 of hoger dan 5 staat,
en ik wil in mijn pivot dan ook zien hoeveel enen, tween, etc er zijn
Zo werkt ie alleen als A1 én B1 leeg zijn, als je AND vervangt door OR kan een van beide leeg zijn..quote:Op donderdag 17 november 2011 11:58 schreef JDude het volgende:
IF(AND(ISBLANK(A1);ISBLANK(B1));""; ... en dan de rest van je formule. Zoiets, uit m'n hoofd. Jammer dat ik nog geen Excel heb op deze laptop, anders was ik wel even wat gaan prutsen.
Maar als één van beide leeg is zijn ze niet gelijk, dus moet de uitkomst toch al 0 zijn .quote:Op donderdag 17 november 2011 12:09 schreef qu63 het volgende:
Zo werkt ie alleen als A1 én B1 leeg zijn, als je AND vervangt door OR kan een van beide leeg zijn..
TRUEquote:Op donderdag 17 november 2011 12:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar als één van beide leeg is zijn ze niet gelijk, dus moet de uitkomst toch al 0 zijn .
uhms... ik heb sheet 1:quote:Op donderdag 17 november 2011 11:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als in A1:C5 je pivot staat kan je in D1 gewoon aantal.als() zetten.. Of is dat niet wat je bedoelt?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Kolom A Kolom B NUMMER onderdeel1 onderdeel2 onderdeel3 NUMMER onderdeel1 onderdeel2 etc. |
1 2 3 4 5 | Kolom A NUMMER NUMMER NUMMER etc |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Sub Nummer_uitlijn() Rw = 1 LastRow = 8000 NxtChk: If [ISBLANK(Rw, "B")] Then Rw = Rw + 1 Else Rows(Rw, "A").Select Selection.Insert Shift:=xlDown Rw = Rw + 1 End If If Rw = LastRow Then Exit Sub GoTo NxtChk End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 | Kolom A Kolom B 12 32 A sd A 3 2 B asd |
1 2 3 4 5 6 7 | Kolom A Kolom B 12 A A 32 B sd |
Regel 4 is een label en wordt later ook opnieuw aangeroepen. Dat zou moeten werken volgens mij.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Sub Nummer_uitlijn() Rw = 1 LastRow = 15 NxtChk: If Range("B" & Rw).Value = "" Then Rw = Rw + 1 Else Cells(Rw, 1).Select Selection.Insert Shift:=xlDown Rw = Rw + 2 End If If Rw = LastRow Then Exit Sub GoTo NxtChk End Sub |
Dank je. Met een kleine aanpassing doet het precies wat ik nodig hebquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Sub Nummer_uitlijn() Rw = 1 LastRow = 100 NxtChk: If Range("B" & Rw).Value = "" Then Rw = Rw + 1 Else Cells(Rw, "A").Select Selection.Insert Shift:=xlDown Rw = Rw + 1 End If If Rw = LastRow Then Exit Sub GoTo NxtChk End Sub |
Het is mogelijk dat er mensen zijn met hetzelfde aantal punten. Krijg je dan 2 keer dezelfde naam erin?quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:20 schreef DaFan het volgende:
Dan moet je je gegevens anders ophalen.
Je haalt eerst het aantal punten op dat het hoogste is
B2=GROOTSTE(V8:V18;RIJ()-1)
(Je doet RIJ()-1 omdat hij dan het rijnummer gebruikt ipv dat je handmatig 1;2;3 etc moet invullen, en dan is hij te slepen).
Vervolgens moet je het bijbehorende team ophalen:
A2=INDEX(A8:A10;VERGELIJKEN(B2;V8:V18;0))
Je moet deze constructie gebruiken omdat je op te zoeken waarde links staat van het puntenaantal (anders had je VERT.ZOEKEN kunnen gebruiken).
Je komt alleen in de soep als er mensen zijn met dezelfde aantal punten - is dat een probleem? Er valt wel omheen te werken maar maakt het allemaal net iets lastiger
Hey das mijn codequote:Op donderdag 10 november 2011 16:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
[..]
Daar heb ik een macro voor die als je twee cellen hebt geselecteerd er een pijl tussen tekent, maar eigenlijk hoort het gewoon in een flowchart (visio of word)
[ code verwijderd ]
er bestaan dacht ik wel een of andere graph enhancer voor excel....quote:Op woensdag 23 november 2011 19:47 schreef Doodloper het volgende:
Oké ik ben hierheen gestuurd want mn topic mocht niet in GC blijkbaar
[ afbeelding ]
Ik heb dat.
Ik wil graag dit:
[ afbeelding ]
of in het mooi:
[ afbeelding ]
Iemand een idee hoe ik dat doe?
Ik heb Office 2007 trouwens. Nederlands.
http://office.microsoft.c(...)cel-HP005238854.aspxquote:Op woensdag 23 november 2011 21:14 schreef Holy_Goat het volgende:
Heb zelf ook een vraagje overigens. Kan ik users beletten sheets te adden of verwijderen in mijn workbook?
Maar als de bron al gesorteerd is hoef ik het toch verder niet te sorteren?quote:Op woensdag 23 november 2011 20:44 schreef DaFan het volgende:
Laat maar ik heb hem.
Voorwaarde is wel dat je je bronresultaten (A8:V8 in ieder geval) gesorteerd hebt op score van hoog naar laag.
Ik heb hem nu zo:
[ afbeelding ]
Het is wel een lastige.
In A1:B3 staat mijn bron.
In A10:C13 staan mijn resultaten.
(Let op Engelse versie, zelf even vertalen)
A11=
RANK(B1;$B$1:$B$3)
B11=
INDEX($A$1:$A$3;SMALL(IF($B$1:$B$3=C11;ROW($B$1:$B$3));COUNTIF($C$11:C11;C11))-ROW($B$1)+1)
Ctrl-Shift-Enter bij invoegen!
C11=
LARGE($B$1:$B$3;A11)
Succes met vertalen naar je eigen ranges
...goed punt.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar als de bron al gesorteerd is hoef ik het toch verder niet te sorteren?
Je kunt aan je grafiek data labels toevoegen (in je ribbon chart tools, data labels). Daar kies je bij label options de series name.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:47 schreef Doodloper het volgende:
Oké ik ben hierheen gestuurd want mn topic mocht niet in GC blijkbaar
[ afbeelding ]
Ik heb dat.
Ik wil graag dit:
[ afbeelding ]
of in het mooi:
[ afbeelding ]
Iemand een idee hoe ik dat doe?
Ik heb Office 2007 trouwens. Nederlands.
Nee,quote:Op donderdag 24 november 2011 15:32 schreef Maartel het volgende:
Ik gebruik momenteel Excel om een gigantische lijst met titels allemaal van links te voorzien (eerste rij bevat [url=, 2e de URL, 3e ] etc), wat met name handig is omdat ik de titels dan ook nog kan ordenen en niet iedere keer de hele code in hoef te voren.. helaas merk ik dat wanneer ik het naar een browser of wordpad kopieer er een hoop ruimte (tab?) ontstaat tussen iedere kolom.. kennelijk veroorzaakt de overgang van kolom 1 naar 2 een paar spaties, etc..
Is dit op één of andere manier uit te schakelen?
1 | =A1&B1&C1 |
Kan ik op een manier cel A2 aan B2 koppelen? Dan kan ik simpelweg sorteren op B2 (de score cellen). Dan moet het wel goed komen toch?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:50 schreef DaFan het volgende:
[..]
...goed punt.
Wtf heb ik dan lopen maken.
rechtermuisknop -> snelkoppeling (oid) verwijderenquote:Op donderdag 24 november 2011 15:46 schreef Maartel het volgende:
Oh, en valt ergens in te stellen dat geplakte links geen kilkbare links in Excel worden? Ik open nu continu onbedoeld vensters
Geluktquote:Op donderdag 24 november 2011 16:24 schreef Deetch het volgende:
als je de hele tabel selecteert en dan sorteert op kolom B blijft A er gewoon aan vast zitten.
1 2 3 4 | A B C D E F G 1 10:00 11:00 12:00 13:00 14:00 15:00 2 25-11-2011 3 26-11-2011 |
Met SharePoint is dat allemaal mooi geintegreerd, maar dan moet je dat wel hebben..quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:43 schreef qu63 het volgende:
Iemand enig idee hoe ik Excel kan koppelen aan mijn Outlook kalender? Ik wil bij iedere refresh van m'n sheet al m'n afspraken tussen 2 datums (nu en juni 2012) in Excel hebben staan, als het kan in het volgende format:
[ code verwijderd ]
Als ik dus om 13:00 een afspraak heb vandaag zou E2 ingevuld moeten worden met de afspraak. Als die langer dan een uur duurt moet F2 ook ingevuld worden.
In B1 komt dus eigenlijk 0:00 te staan en loopt door tot W1
Iemand tips? Het enige wat ik tot nu toe vind is hoe je via VBA Excel-items in Outlook krijgt..
Helaas, geen SharePoint hier..quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Met SharePoint is dat allemaal mooi geintegreerd, maar dan moet je dat wel hebben..
Een uitgebreid VBA script lijkt me dan idd, maar daar ben ik geen specialist in.
Door bij de voorwaardelijke opmaak aan te geven dat het voor A1:C50 geldt ipv alleen vooa A1:C1quote:Op maandag 28 november 2011 11:13 schreef Maraca het volgende:
Hoi
Ben nu bezig met het opzetten van een excel document samen met voorwaardelijke opmaak. Heb kolom C die de "actieve" kolom moet zijn. Daarin komt bijvoorbeeld te staan "pending" "approved" en meer van dat soort onzin. Wat ik wil is dat als ik in kolom C Approved typ dat de gehele regel dan groen wordt. Als ik pending typ dan wil ik dat de gehele regel oranje wordt.
Nu lukt me dit voor één regel Alleen heb ik er 50 Hoe kan ik dit oplossen zodat alle 50 regels deze formule kennen? Ik heb een Engelse Excel (bedankt baas) dus bij voorkeur tips in het Engels
Als ik Applies to verander naar =A1:H50 (laatste kolom) dan is het hele scherm oranjequote:Op maandag 28 november 2011 11:18 schreef qu63 het volgende:
[..]
Door bij de voorwaardelijke opmaak aan te geven dat het voor A1:C50 geldt ipv alleen vooa A1:C1
Verander het eens in dit:quote:Op maandag 28 november 2011 11:31 schreef Maraca het volgende:
[..]
Als ik Applies to verander naar =A1:H50 (laatste kolom) dan is het hele scherm oranje
Momenteel heb ik het zo:
Format values where this formula is true
=$C$2:$C$50="Pending"
=$C$2:$C$50="Approved"
Applies to
=$A$2:$H$2
=$A$2:$H$2
Dat werkt! Bedanktquote:Op maandag 28 november 2011 12:23 schreef qu63 het volgende:
[..]
Verander het eens in dit:
Format values where this formula is true
=IF($C2="Pending";TRUE;FALSE)
Applies to
=$A$2:$H$50
En dan hetzelfde maar dan voor "Approved" en een ander kleurtje
=ALS(GROTER.DAN(L19;16);"RVS";"staal") zou wel moeten werken..quote:Op woensdag 30 november 2011 12:28 schreef kanovinnie het volgende:
=ALS(L19=GROTER.DAN(16);"RVS";"staal")
Ik wil dus dat als cel L19 groter is dan 16, de cel waar deze instaat (v19) automatisch in RVS verandert. Maar nu gebeurd dat als het groter is dan 1...
Wat doe ik fout?
=ALS(L9>16;"RVS";"staal")quote:Op woensdag 30 november 2011 12:28 schreef kanovinnie het volgende:
=ALS(L19=GROTER.DAN(16);"RVS";"staal")
Ik wil dus dat als cel L19 groter is dan 16, de cel waar deze instaat (v19) automatisch in RVS verandert. Maar nu gebeurd dat als het groter is dan 1...
Wat doe ik fout?
quote:
Dat is idd de kortste oplossing, ik ging mee in jouw gedachtegang door GROTER.DAN() te gebruikenquote:
Ik snap eigenlijk niet waarom je zo moeilijk zat te doen met groter.dan .quote:
Wel suf dat KLEINER.DAN niet bestaatquote:Op woensdag 30 november 2011 13:07 schreef DaFan het volgende:
GROTER.DAN...lol kende ik niet eens. Wat nutteloos.
Sorry, niet gezien eerder.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
=ALS(GROTER.DAN(L19;16);"RVS";"staal") zou wel moeten werken..
Kijk ook even hoe groter.dan() werkt
Omdat L19=>16 niet werkt "quote:Op woensdag 30 november 2011 12:54 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet waarom je zo moeilijk zat te doen met groter.dan .
=ALS(L19>=16;"RVS";"staal")quote:
L19=>16 werkt niet, maar L19>=16 wel.quote:Op woensdag 30 november 2011 13:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sorry, niet gezien eerder.
[..]
Omdat L19=>16 niet werkt "
Nog een vraagje.
Ik wil in 1 cel meerdere uitkomsten uit 1 som hebben staan. Zodat het een code wordt.
Dus in cel A1 staat 10, in a2 staat 40
Dan wil ik als code GZ10x40 hebben. Waarbij GZ en X al ingevuld in de cel staan. Kan dat?
Alleen dan "x" vervangen door "*"quote:Op woensdag 30 november 2011 14:04 schreef Individual het volgende:
[..]
L19=>16 werkt niet, maar L19>=16 wel.
En ="GZ"&A1&"x"&A2 waarbij je GZ en X ook aan cellen kan toeschrijven.
Nopequote:Op woensdag 30 november 2011 14:44 schreef qu63 het volgende:
[..]
Alleen dan "x" vervangen door "*"
Ik neem tenminste aan dat er vermenigvuldigt moet worden..
Oeps..
quote:Op woensdag 30 november 2011 14:04 schreef Individual het volgende:
[..]
L19=>16 werkt niet, maar L19>=16 wel.
En ="GZ"&A1&"x"&A2 waarbij je GZ en X ook aan cellen kan toeschrijven.
Die heb ik nu ja. Nogmaals bedankt.quote:
ja heb het al gevonden, bedanktquote:Op woensdag 30 november 2011 19:04 schreef DaFan het volgende:
Even in de opties zoeken naar Automatisch berekenen oid
Uit de OP:quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:18 schreef BombaAriba het volgende:
Iemand enig idee wat de formule voor een spaarhypotheek is? Is zoek me suf.. Annuïteiten- en lineairehypotheek is mij al wel gelukt.
Ik gebruik een Engelse versie van excel dus de formules die ik van de Nederlandstalige microsoft site invul herkend hij niet.
Maar ik heb bijvoorbeeld de volgende gegevens:
Belastingsvoordeel 52%
Betaling per maand ???
Rente 5%
Totaal geleend bedrag ¤ 150.000,00
Aantal jaren (max 30) 30
Hoe weet ik nu hoe groot het jaarlijkse/maandelijkse bedrag moet zijn wat gespaard moet worden?
De volgende formules faalden allemaal:
=BET(-0,05;30;;150000;1)
=-TW(0,05;30;2700)
=PMT(0,05;30;0;150000;0)
quote:Tip 4: Zelf de formules in verschillende talen vertalen:
http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html
http://branders.name/files/Excel-Function-Reference.pdf
http://office.microsoft.c(...)&av=zxl140&mkt=en-usquote:Op zaterdag 3 december 2011 15:23 schreef sararaats het volgende:
Ik ben blij dat dit topic bestaat.
Ik kan absoluut niet met Excel werken maar dat komt omdat ik het nooit nodig heb.
*schaam*
Ik zou eigenlijk een budgetplan willen maken maar weet niet hoe.
Gracias. Ik surf nu nog mobiel maar zal er wel eens naar kijken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:25 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://office.microsoft.c(...)&av=zxl140&mkt=en-us
De letterlijke vertalingen doen het bij mij ook niet, dan krijg ik namelijk negatieve getallen en dat lijkt mij niet de bedoeling.quote:
Verder is het geen specifieke , bij mijn weten, excel term.quote:overrule
1. to disallow the arguments of (a person) by the use of authority
2. to rule or decide against (an argument, decision, etc.)
3. to prevail over, dominate, or influence
4. to exercise rule over
Vraag het je docent?quote:Op zondag 4 december 2011 15:17 schreef Legwieh het volgende:
Nouja eigenlijk is de vraag wat wordt bedoelt met overrulen in excel en hoe krijg ik t voor elkaar?
Dat is heel makkelijk met SUMIF of COUNTIF. Instructies staan in de help functie of Google.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:58 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb een ordersoverzicht in Excelformaat met kolommen als klantnaam, ordernummer, afleverlocatie en productnaam.
Nu zijn dit ruim 2100 orders en wil ik precies zien hoeveel product 1, product 2, product 3 besteld zijn etc. In Excel 2003.
Je kan een unieke filter doen op de lijst van productnamen en dan ipv "product 1" typen de eerste cel aanwijzen van je lijst.quote:Op woensdag 7 december 2011 12:08 schreef De-Hamster het volgende:
Ik ben er nu mee bezig maar dan blijkt dat ik dus ruim veertig regels moet gaan maken met:
=AANTAL.ALS(I2:I2102;"product 1")
=AANTAL.ALS(I2:I2102;"product 2")
Maar dan met de productnaam erin en dat keer 40, dat is echt veel werk. Is er geen automatische manier voor?
Hier staat ongeveer wat ik bedoel: http://office.microsoft.c(...)len-HP010070481.aspxquote:Op woensdag 7 december 2011 12:23 schreef De-Hamster het volgende:
Ik begrijp niet precies wat je bedoeld? Er staat in het orderoverzicht geen lijst met producten het is gewoon gesorteerd op Ordernummer en de eerste 10 kunnen bijv. Product 1, en daarna vier product 2, daarna product 9, product 3, product 1, product 4, etc.
Het is dus totaal willekeurig. Hoe kan ik dit dan toch automatisch laten berekenen?
Helpt dit je verder? http://www.helpmij.nl/for(...)in-meerdere-kolommenquote:Op donderdag 15 december 2011 16:46 schreef Katth het volgende:
Hoi,
Ik wil graag verticaal zoeken in meerdere kolommen. Normaal bij verticaal zoeken, zoekt het alleen in de meest linkse kolom, maar ik wil graag dat het zoekt in 27 kolommen en als de waarde overeenkomt in 1 van die kolommen het de waarde uit het kolomindex_getal weergeeft.
Het zijn 27 kolommen met postcodes en daar horen plaatsnamen bij. Ik heb een lijst van mensen met losse postcodes en die wil ik graag vergelijken om zo de juiste plaatsnaam bij de juiste postcode te krijgen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
http://office.microsoft.c(...)eet-HA001034653.aspxquote:Op donderdag 15 december 2011 17:23 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit met een uitdaging.
Ik heb een sheet gemaakt met daarop voor 50% info die wel geprint moet worden, 50% moet niet uitgeprint worden.
Is er een manier om een bewerk/invul layout te hebben, en een print layout? Waarbij ik in de print layout bepaalde kolomen kan verbergen, en alle kleuren op zwart/wit kan zetten? (In het bewerk/invul sheet staan bepaalde cellen die groen/rood zijn afhankelijk van de waarde)
Ik heb geprobeerd om te verwijzen naar een andere sheet, maar dan komen rijen die later worden toegevoegd niet over naar die sheet. En de opmaak (dikke lijnen, dunne lijnen, lettergrote's) gaan niet mee.
Tenminste, op dit moment niet.
Wat is de makkelijkste oplossing?
Selectieprinten ken ik ja, ik moet alleen een oplossing hebben die simpele werkt. Met de sheet die ik aan het maken ben werken meerdere mensen.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://office.microsoft.c(...)eet-HA001034653.aspx
http://www.rondebruin.nl/print.htm#non-contiguous (iets naar beneden scrollen)
Macro dan?quote:Op donderdag 15 december 2011 17:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Selectieprinten ken ik ja, ik moet alleen een oplossing hebben die simpele werkt. Met de sheet die ik aan het maken ben werken meerdere mensen.
Dan een macro denk ik. Maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Ik ga even met die andere link aan de slag.quote:
Of klik 'record macro', doe wat je wil doen en dan 'stop macro'quote:Op donderdag 15 december 2011 17:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan een macro denk ik. Maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Ik ga even met die andere link aan de slag.
quote:Op donderdag 15 december 2011 17:47 schreef Deetch het volgende:
Aparte printsheet maken met verwijzingen naar de invulsheet.
Deze printsheet hou je verborgen en met een macro print je deze dan.
Dat gaat 'm maandag pas worden, ben morgen vrij.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:46 schreef qu63 het volgende:
[..]
Of klik 'record macro', doe wat je wil doen en dan 'stop macro'
Plaats em hier en hij kan wat getweakt worden
Dat heb ik geprobeerd, maar dan kom ik dus de eerder genoemde problemen tegen. En de opmaak gaat niet mee.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:47 schreef Deetch het volgende:
Aparte printsheet maken met verwijzingen naar de invulsheet.
Deze printsheet hou je verborgen en met een macro print je deze dan.
Helaas niet, deze had ik zelf ook al wel gevonden met Google.quote:Op donderdag 15 december 2011 17:00 schreef qu63 het volgende:
[..]
Helpt dit je verder? http://www.helpmij.nl/for(...)in-meerdere-kolommen
Toch werkt ie nietquote:
Voorwaardelijke opmaak!quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:34 schreef Mind_State het volgende:
Goedenmorgen,
Ik ben al de hele ochtend aan het klooien maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik ben bezig met het opzetten van een containeradministratie in Excel waar op 1 regel het achter elkaar het volgende staat:
containernummer - het containertype - MPI datum - Visuele inspectie datum - Sling nr - Sling datum
Nu wil ik een extra kolom waarin duidelijk moet worden dat de container gekeurd moet worden binnen een maand. Maw ik wil een rood vlak oid zien zodra OF de visuele inspectie 11 maanden terug is OF de slingdatum 11 maanden terug is OF de MPI datum 23 maanden terug is (2jaarlijkse keuring). Zou iemand mij aub kunnen helpen want ik kom er echt niet uit !
Laat maar even weten of het luktquote:Op vrijdag 16 december 2011 10:32 schreef Katth het volgende:
Hmm heb het nog niet werkend, maar het geeft al wel waarden weer, helaas niet de juiste.
Ik ga even verder prutsen, thanks!
Ja, dat heb ik al via 10 manieren geprobeerd en al geprobeerd de formules uit 100 excelsheets van andere te halen, maar ik krijg het niet voor elkaar.. iets meer uitleg zou wenselijk zijn, ben er aardig gestressed van.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
Voorwaardelijke opmaak!
http://office.microsoft.c(...)ken-HP005200201.aspx
Krijg het niet aan de praat, het lijkt willekeurig waarden weer te geven. Antwoord kan alleen maar Ja of Nee zijn en bij mensen met dezelfde postcode krijg ik andere waarden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:41 schreef DaFan het volgende:
[..]
Laat maar even weten of het lukt
Ik kan alleen via telefoon reageren dus zal zien wat ik kan!
Bij mij werkt het ook met tekst (had cijfers getest). Dus of je formule klopt nog niet of de postcode komt niet voor in je range en dan is het resultaat de eerste rij.quote:Op vrijdag 16 december 2011 10:46 schreef Katth het volgende:
[..]
Krijg het niet aan de praat, het lijkt willekeurig waarden weer te geven. Antwoord kan alleen maar Ja of Nee zijn en bij mensen met dezelfde postcode krijg ik andere waarden.
ik zie geen echte fout in de code, waar gaat het mis?quote:
Als ik een printvoorbeeld doe zie ik die kolommen nog steeds. Zal het nog wel een keertje proberen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:42 schreef Deetch het volgende:
[..]
ik zie geen echte fout in de code, waar gaat het mis?
Zo ik ben inmiddels thuis, het is nog steeds niet gelukt en ik kan t niet echt loslaten (ben ik slecht in). Is het überhaupt mogelijk om aan 3 cellen een criteria te hangen en de uitkomst in 1 cel afbeelden ? (Als 1 criterium onwaar is, moet het vlak rood kleuren ook al wordt wel voldaan aan de andere 2 criteria)quote:Op vrijdag 16 december 2011 11:05 schreef Mind_State het volgende:
Bijgevoegd is een plaatje waarop gezien kan worden wat ik bedoel.. De cel onder 'uit datum' moet rood kleuren als:
Datum onder MPI 23 maanden terug is
Datum onder visueel 11 maanden terug is
of Datum onder datum 11 maanden terug is
[ http://imageshack.us/f/703/excelprobleem.png/ (copy/paste deze link) ]
Ik hoop dat iemand dit begrijpt en me kan helpen.
probeer breekpunten te zetten.quote:Op vrijdag 16 december 2011 15:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik een printvoorbeeld doe zie ik die kolommen nog steeds. Zal het nog wel een keertje proberen.
Dat staat nu iig steeds allebei op Blad1. Gekke is, is dat de macro ook niet zie als ik het macromenu open. Als ik dan een nieuwe aanmaak zie ik hem wel in visual basic staan....quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:40 schreef ralfie het volgende:
[..]
probeer breekpunten te zetten.
Eerste wat opvalt: 'sheet1' is Engels, maar je explorer laat Nederlandse sheetnamen zien ('blad1'). Klopt dat wel?
=ALS(OF((NU() - E3)/30,5 > 23;(NU() - F3)/30,5 > 11;(NU() - H3)/30,5 > 11);1;0)quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:27 schreef Mind_State het volgende:
[..]
Zo ik ben inmiddels thuis, het is nog steeds niet gelukt en ik kan t niet echt loslaten (ben ik slecht in). Is het überhaupt mogelijk om aan 3 cellen een criteria te hangen en de uitkomst in 1 cel afbeelden ? (Als 1 criterium onwaar is, moet het vlak rood kleuren ook al wordt wel voldaan aan de andere 2 criteria)
Dat is precies wat ik bedoel ! bedankt, ik was pas tot:quote:Op vrijdag 16 december 2011 16:55 schreef ralfie het volgende:
[..]
=ALS(OF((NU() - E3)/30,5 > 23;(NU() - F3)/30,5 > 11;(NU() - H3)/30,5 > 11);1;0)
als het met die maanden niet zo precies komt. Ik vind op internet een datediff functie maar mijn excel heeft die niet, ik deel nu dus het aantal dagen door 30.5 om het aantal maanden te vinden.
Vul deze formule onder I3 in en geef em een voorwaardelijke opmaak wat je wilt.
Ik heb hem.. Ging om een aantal haakjesquote:Op vrijdag 16 december 2011 17:16 schreef Mind_State het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel ! bedankt, ik was pas tot:
=ALS(A1+365>G1;;"UIT DATUM") gekomen (waarin A1 de eerste datum en G1=VANDAAG)
Het enige probleem is dat het dus wel echt op de dag aankomt.. Het gaat om dezelfde datum 1 jaar later of 2 jaar later (De keuringen zijn 1 en 2-jaarlijks). Ik probeer dus nou jou grondvorm aan te passen via de voorwaarden die ik hierboven geef, dat wordt dan:
=ALS(OF((A1+730>G1;(B1+365>G1;(C1+365>G1);1;0)
Dat pikt ie dus niet.. waarom niet ?
Als je met datum werkt, zoals ik hierboven, dan werkt ie op iedere dag..quote:Op vrijdag 16 december 2011 17:20 schreef Mind_State het volgende:
[..]
Ik heb hem.. Ging om een aantal haakjes
=ALS(OF(A1+730>G1;(B1+365>G1);(C1+365>G1));1;0)
Super bedankt !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |