Excel is gemaakt om formules en getallen te verwerken, niet om stroomdiagrammen, processen en organogrammen te maken, daar is MS Visio voor.quote:Op donderdag 10 november 2011 13:50 schreef Mednor het volgende:
hmm die werkbalk tekenen werkt juist niet handig.. en ik ken MS Visio helemaal niet..
Bedankt voor de andere optie van pijl tekenen, maar dat ziet er nogal amateuristisch uit. ik kan me haast niet voorstellen dat je tegelijk een pijl kunt trekken tussen bepaalde cellen. weet iemand hoe dit moet??
quote:Op donderdag 10 november 2011 12:11 schreef Mednor het volgende:
Ik loop bij excel tegen het volgende aan: ik heb bedrijfsprocessen in kaart gebracht. elk proces is een aparte kolom waarbij elke handeling een cel is. Tussen de handelingen heb ik een rij leeg gelaten.
nu moet op elke lege rij een pijl tussen de cellen komen
[...]
Daar heb ik een macro voor die als je twee cellen hebt geselecteerd er een pijl tussen tekent, maar eigenlijk hoort het gewoon in een flowchart (visio of word)quote:Op donderdag 10 november 2011 14:10 schreef DaFan het volgende:
Klopt, kan welniet, hoort niet, moet niet.. Enfin you get the point.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 | Sub ArrowDraw() 'tekent 2 pijlen tussen 2 geselecteerde cellen. Dim Rcell As Range Dim RngAryCellsSelectedX(2) As Long Dim RngAryCellsSelectedY(2) As Long Dim DblArrowStartX As Double Dim DblArrowStartY As Double Dim DblArrowEndX As Double Dim DblArrowEndY As Double Dim i As Long If Selection.Cells.Count <> 2 Then Exit Sub i = 0 For Each Rcell In Selection i = i + 1 RngAryCellsSelectedY(i) = Rcell.Row RngAryCellsSelectedX(i) = Rcell.Column Next Rcell For Each Rcell In Selection Rcell.Borders(xlDiagonalDown).LineStyle = xlNone Rcell.Borders(xlDiagonalUp).LineStyle = xlNone With Rcell.Borders(xlEdgeLeft) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With With Rcell.Borders(xlEdgeTop) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With With Rcell.Borders(xlEdgeBottom) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With With Rcell.Borders(xlEdgeRight) .LineStyle = xlContinuous .Weight = xlThin .ColorIndex = xlAutomatic End With Next Rcell If Abs(RngAryCellsSelectedX(1) - RngAryCellsSelectedX(2)) >= 2 Then With ActiveWorkbook.ActiveSheet If RngAryCellsSelectedX(1) < RngAryCellsSelectedX(2) Then DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Width DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Height / 2 DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Height / 2 ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium Else DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Width DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Height / 2 DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Height / 2 ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium End If End With Else If Abs(RngAryCellsSelectedY(1) - RngAryCellsSelectedY(2)) < 2 Then Exit Sub With ActiveWorkbook.ActiveSheet If RngAryCellsSelectedY(1) < RngAryCellsSelectedY(2) Then DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Width / 2 DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Height DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Width / 2 DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.EndArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium Else DblArrowStartX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Width / 2 DblArrowStartY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Top + .Cells(RngAryCellsSelectedY(2), RngAryCellsSelectedX(2)).Height DblArrowEndX = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Left + .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Width / 2 DblArrowEndY = .Cells(RngAryCellsSelectedY(1), RngAryCellsSelectedX(1)).Top ActiveSheet.Shapes.AddLine(DblArrowStartX, DblArrowStartY, DblArrowEndX, DblArrowEndY).Select Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadStyle = msoArrowheadTriangle Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadLength = msoArrowheadLengthMedium Selection.ShapeRange.Line.BeginArrowheadWidth = msoArrowheadWidthMedium End If End With End If End Sub |
Google zoeken naar voorwaardelijke opmaak excel en je zal alles vinden wat je wil weten .quote:Op zondag 13 november 2011 11:14 schreef -tape- het volgende:
Oke ik werk dus nooit met Excel, vandaar dit stomme vraagje; Ik wil een cijferlijst onderhouden, met in een bepaalde kolom cijfers onder de 5.5 een rode kleur en 5.5 of hoger groen. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen? Ik zit bij voorwaardelijke opmaak te kloten maar het lukt niet echt. Iemand die mij dit kan uitleggen?
foei!quote:Op zondag 13 november 2011 11:40 schreef -tape- het volgende:
Top, is gelukt! Wat is Excel toch een aidsprogramma.
je vraag komt redelijk overeen met deze: [Excel] Het grote Excel vragen topic #28quote:Op woensdag 16 november 2011 10:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik heb een lijst met gegevens, waar ik graag de dubbele (die in zowel kolom A als B voorkomen) met een 1 gemarkeerd wil zien in kolom C.
Dus:
A ------ - B ------ - C
Piet - Sander - 0
Jan - Henk - 1
Kees - Marinus - 0
Kees - Kees - 1
Henk - Piet - 1
Dit moet natuurlijk kunnen, en is waarschijnlijk ook nog supersimpel, maar het lukt me maar niet. Wie kan helpen?
Als in A1:C5 je pivot staat kan je in D1 gewoon aantal.als() zetten.. Of is dat niet wat je bedoelt?quote:Op donderdag 17 november 2011 08:48 schreef Holy_Goat het volgende:
pivot vraag
Kun je een aantal.als() gebruiken in een pivot?
Heb namelijk een kolom in een data bereik waarin ofwel een 1, 2, 3, 4, 5 of hoger dan 5 staat,
en ik wil in mijn pivot dan ook zien hoeveel enen, tween, etc er zijn
Zo werkt ie alleen als A1 én B1 leeg zijn, als je AND vervangt door OR kan een van beide leeg zijn..quote:Op donderdag 17 november 2011 11:58 schreef JDude het volgende:
IF(AND(ISBLANK(A1);ISBLANK(B1));""; ... en dan de rest van je formule. Zoiets, uit m'n hoofd. Jammer dat ik nog geen Excel heb op deze laptop, anders was ik wel even wat gaan prutsen.
Maar als één van beide leeg is zijn ze niet gelijk, dus moet de uitkomst toch al 0 zijn .quote:Op donderdag 17 november 2011 12:09 schreef qu63 het volgende:
Zo werkt ie alleen als A1 én B1 leeg zijn, als je AND vervangt door OR kan een van beide leeg zijn..
TRUEquote:Op donderdag 17 november 2011 12:10 schreef JDude het volgende:
[..]
Maar als één van beide leeg is zijn ze niet gelijk, dus moet de uitkomst toch al 0 zijn .
uhms... ik heb sheet 1:quote:Op donderdag 17 november 2011 11:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als in A1:C5 je pivot staat kan je in D1 gewoon aantal.als() zetten.. Of is dat niet wat je bedoelt?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Kolom A Kolom B NUMMER onderdeel1 onderdeel2 onderdeel3 NUMMER onderdeel1 onderdeel2 etc. |
1 2 3 4 5 | Kolom A NUMMER NUMMER NUMMER etc |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Sub Nummer_uitlijn() Rw = 1 LastRow = 8000 NxtChk: If [ISBLANK(Rw, "B")] Then Rw = Rw + 1 Else Rows(Rw, "A").Select Selection.Insert Shift:=xlDown Rw = Rw + 1 End If If Rw = LastRow Then Exit Sub GoTo NxtChk End Sub |
1 2 3 4 5 6 7 | Kolom A Kolom B 12 32 A sd A 3 2 B asd |
1 2 3 4 5 6 7 | Kolom A Kolom B 12 A A 32 B sd |
Regel 4 is een label en wordt later ook opnieuw aangeroepen. Dat zou moeten werken volgens mij.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Sub Nummer_uitlijn() Rw = 1 LastRow = 15 NxtChk: If Range("B" & Rw).Value = "" Then Rw = Rw + 1 Else Cells(Rw, 1).Select Selection.Insert Shift:=xlDown Rw = Rw + 2 End If If Rw = LastRow Then Exit Sub GoTo NxtChk End Sub |
Dank je. Met een kleine aanpassing doet het precies wat ik nodig hebquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | Sub Nummer_uitlijn() Rw = 1 LastRow = 100 NxtChk: If Range("B" & Rw).Value = "" Then Rw = Rw + 1 Else Cells(Rw, "A").Select Selection.Insert Shift:=xlDown Rw = Rw + 1 End If If Rw = LastRow Then Exit Sub GoTo NxtChk End Sub |
Het is mogelijk dat er mensen zijn met hetzelfde aantal punten. Krijg je dan 2 keer dezelfde naam erin?quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:20 schreef DaFan het volgende:
Dan moet je je gegevens anders ophalen.
Je haalt eerst het aantal punten op dat het hoogste is
B2=GROOTSTE(V8:V18;RIJ()-1)
(Je doet RIJ()-1 omdat hij dan het rijnummer gebruikt ipv dat je handmatig 1;2;3 etc moet invullen, en dan is hij te slepen).
Vervolgens moet je het bijbehorende team ophalen:
A2=INDEX(A8:A10;VERGELIJKEN(B2;V8:V18;0))
Je moet deze constructie gebruiken omdat je op te zoeken waarde links staat van het puntenaantal (anders had je VERT.ZOEKEN kunnen gebruiken).
Je komt alleen in de soep als er mensen zijn met dezelfde aantal punten - is dat een probleem? Er valt wel omheen te werken maar maakt het allemaal net iets lastiger
Hey das mijn codequote:Op donderdag 10 november 2011 16:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
[..]
Daar heb ik een macro voor die als je twee cellen hebt geselecteerd er een pijl tussen tekent, maar eigenlijk hoort het gewoon in een flowchart (visio of word)
[ code verwijderd ]
er bestaan dacht ik wel een of andere graph enhancer voor excel....quote:Op woensdag 23 november 2011 19:47 schreef Doodloper het volgende:
Oké ik ben hierheen gestuurd want mn topic mocht niet in GC blijkbaar
[ afbeelding ]
Ik heb dat.
Ik wil graag dit:
[ afbeelding ]
of in het mooi:
[ afbeelding ]
Iemand een idee hoe ik dat doe?
Ik heb Office 2007 trouwens. Nederlands.
http://office.microsoft.c(...)cel-HP005238854.aspxquote:Op woensdag 23 november 2011 21:14 schreef Holy_Goat het volgende:
Heb zelf ook een vraagje overigens. Kan ik users beletten sheets te adden of verwijderen in mijn workbook?
Maar als de bron al gesorteerd is hoef ik het toch verder niet te sorteren?quote:Op woensdag 23 november 2011 20:44 schreef DaFan het volgende:
Laat maar ik heb hem.
Voorwaarde is wel dat je je bronresultaten (A8:V8 in ieder geval) gesorteerd hebt op score van hoog naar laag.
Ik heb hem nu zo:
[ afbeelding ]
Het is wel een lastige.
In A1:B3 staat mijn bron.
In A10:C13 staan mijn resultaten.
(Let op Engelse versie, zelf even vertalen)
A11=
RANK(B1;$B$1:$B$3)
B11=
INDEX($A$1:$A$3;SMALL(IF($B$1:$B$3=C11;ROW($B$1:$B$3));COUNTIF($C$11:C11;C11))-ROW($B$1)+1)
Ctrl-Shift-Enter bij invoegen!
C11=
LARGE($B$1:$B$3;A11)
Succes met vertalen naar je eigen ranges
...goed punt.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar als de bron al gesorteerd is hoef ik het toch verder niet te sorteren?
Je kunt aan je grafiek data labels toevoegen (in je ribbon chart tools, data labels). Daar kies je bij label options de series name.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:47 schreef Doodloper het volgende:
Oké ik ben hierheen gestuurd want mn topic mocht niet in GC blijkbaar
[ afbeelding ]
Ik heb dat.
Ik wil graag dit:
[ afbeelding ]
of in het mooi:
[ afbeelding ]
Iemand een idee hoe ik dat doe?
Ik heb Office 2007 trouwens. Nederlands.
Nee,quote:Op donderdag 24 november 2011 15:32 schreef Maartel het volgende:
Ik gebruik momenteel Excel om een gigantische lijst met titels allemaal van links te voorzien (eerste rij bevat [url=, 2e de URL, 3e ] etc), wat met name handig is omdat ik de titels dan ook nog kan ordenen en niet iedere keer de hele code in hoef te voren.. helaas merk ik dat wanneer ik het naar een browser of wordpad kopieer er een hoop ruimte (tab?) ontstaat tussen iedere kolom.. kennelijk veroorzaakt de overgang van kolom 1 naar 2 een paar spaties, etc..
Is dit op één of andere manier uit te schakelen?
1 | =A1&B1&C1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |